Skocz do zawartości

1.2 75 km ----> 90-100km


sevi

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie tylko na GG poprosze. Sam jestem dosyć powaznie zainteresowany

> takim składaniem home made turbo, mam czas, mam mozliwość

> "pozałatwiać" sobie niektore część do składanki, ale brakuje mi

> odpowiedniej wiedzy. Nie rozmawiajćie tylko na GG, inni userzy

> tez mogą troche skozystać z takiego czegoś

> Pozdro

spoko opracuje coś w wordzie w chwili wolnego i wkleje na forum z fotami jak znajde odpowiednie

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko opracuje coś w wordzie w chwili wolnego i wkleje na forum z

> fotami jak znajde odpowiednie

> pzdr

spoko, fajny by był taki wątek ze wszystkim i z manualami tak coś jak przy swapach jest. A tak OT to było troszku napisane na tkkf (spawanie barana jabiego itp), ale forum wyłączone frown.gif szkoda, dlaczego?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko opracuje coś w wordzie w chwili wolnego i wkleje na forum z

> fotami jak znajde odpowiednie

> pzdr

Super w takim razie czekam z niecierpliwoscia smile.gif

Oczywiscie najlatwiej jest kopiowac czyjes projekty jesli sa one dobrze wykonane i isc przetartymi szlakami wiec foto i opisy jak najbardziej przydatne a chyab nie chwaliles sie jeszcze swoim T na forum, no chyba ze przegapilem smile.gif

Wiec moze na poczatek:

Jakie turbo najlepsze ? Jakie masz u siebie? (rozumiem ze najlepsze to pojecie wzgledne) chodzi o to zeby dosc szybko sie wkrecalo i dawalo jakas "konkretna" moc (Audi/vw 1.8 t sie nada ?)

Jak odprezales silnik? (jesl wogole odprezales)

Od czego intercooler ? (audi/vw 1.8 t? )

Co do wystrojenia to zapewne zwroce sie z tym do fachowcow bo samemu w tej dzidzinie raczej niewiele mozna zrobic ale strojenie to juz sama koncowka.

No i na koniec jak sprawuje sie Twe turbo jak ze spalaniem i przyspieszaniem i w jakie moce celujesz? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko na GG poprosze. Sam jestem dosyć powaznie zainteresowany

> takim składaniem home made turbo, mam czas, mam mozliwość

> "pozałatwiać" sobie niektore część do składanki, ale brakuje mi

> odpowiedniej wiedzy. Nie rozmawiajćie tylko na GG, inni userzy

> tez mogą troche skozystać z takiego czegoś

> Pozdro

Lesiu ja chetnie pocignalbym watek na forum tyle tylko ze czasem moje pyatnia moga byc bardzo "dziwne" i dla niektorych znajacych sie na turbo oczywiste i banalne i jeszcze mnie za nie objada smile.gif

Ale tak czy inaczej wyznaje zasade ze najpierw trzeba miec wszystko ulozone w glowie i na papierze a dopiero pozniej brac sie za robote a nie na odwrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> śmieję się ponieważ nie chcesz podac żadnych konkretów...

> Napisz co i za ilę wydłubałeś i jakie to dało efekty, abym miał

> jakiekolwiek porównanie.

> Za obróbkę głowicy (planowanie, kanały, komora spalania) w 1.1spi

> dalem (z uszczelkami, robocizną) 700,- dało to(z wałkiem 866)

> przyrost +6KM - co nie jest za wiele niestety, ale i nie za

> wiele zostalo w niej zrobione.

> Jeżeli dojdzie wymiana zaworów na większe itp to koszta rosną i to

> dośc znacznie....

> Ponadto Twoja odp dotycząca kupna silnika była na mój post.

> Pozdrawiam.

no to smutek straszny bo nie dość ze przepłaciłeś to jeszcze zrobili z dup.... robote .... mondrze zrobiona główka na 866 z paluszkiem robi 80 kucy wiem bo miałem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na spi seri wydechu bez programu?

program to podstawa a bez programu to se mozna dłubać motor na 1000 bhp a on i tak bedzie robił swoje 60 kucy wydech to był najpierw seria potem super sprint (tylko końcowy reszta seria i średnica seria )ale czasy były podobne tylko na supersprincie lepiej sie dokręcał z dołu i był elastyczniejszy motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to smutek straszny bo nie dość ze przepłaciłeś to jeszcze zrobili

> z dup.... robote .... mondrze zrobiona główka na 866 z

> paluszkiem robi 80 kucy wiem bo miałem ....

a jak moge uzyskac więcej mając zrobione tylko to....autko było na gaz, seria dolot, seria wydech...tylko głowica liźnięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> program to podstawa a bez programu to se mozna dłubać motor na 1000

> bhp a on i tak bedzie robił swoje 60 kucy wydech to był najpierw

> seria potem super sprint (tylko końcowy reszta seria i średnica

> seria )ale czasy były podobne tylko na supersprincie lepiej sie

> dokręcał z dołu i był elastyczniejszy motor.

yhmm ja mam seryjny program biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja myślałem że ma tjuningowy kolektor i głowice zrobioną

> w takim razie

> P.S Green, warto bawić się w lepsze wałki (tj. firmowe jak np.

> CatCams'a) czy Świątek ?

no wiec panie prawie seria, a robi 15.38 biglaugh.gif

na wałkach p swiatka silnik zaczyna chrumchac oink.gifzlosnik.gif

ale zabawa powyzej 4 krpm jest przednia!! jakbym mial kasiore to bym bral walki biglaugh.gif nawet te swiatkowe biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S Green, warto bawić się w lepsze wałki (tj. firmowe jak np.

> CatCams'a) czy Świątek ?

na catcamsie nie jezdzilem wiec sie nie wypowiem ale z powszechnej opini wynika za warto... swiatek nie jest zly ok.gif

ale przez zalozeniem walkow proponuje zrobic glowice a dopiero pozniej walki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lesiu ja chetnie pocignalbym watek na forum tyle tylko ze czasem moje

No to dawaj.

> pyatnia moga byc bardzo "dziwne" i dla niektorych znajacych sie

> na turbo oczywiste i banalne i jeszcze mnie za nie objada

> Ale tak czy inaczej wyznaje zasade ze najpierw trzeba miec wszystko

> ulozone w glowie i na papierze a dopiero pozniej brac sie za

> robote a nie na odwrot.

Nie łam się, pytaj. Podobno nie ma głupich pytań tylko odpowiedzi są mniej inteligentne zeby.GIF

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dawaj.

> Nie łam się, pytaj. Podobno nie ma głupich pytań tylko odpowiedzi są

> mniej inteligentne

> Pozdro

Moze poprostu poczekam na publikacje Wasyla (w koncu obiecal cos napisac) a dopiero pozniej zasypie go pytaniami smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Super w takim razie czekam z niecierpliwoscia

chwile będizesz musiał poczekac bo najwcześniej po 11 lutym

> Oczywiscie najlatwiej jest kopiowac czyjes projekty jesli sa one

> dobrze wykonane i isc przetartymi szlakami wiec foto i opisy jak

> najbardziej przydatne a chyab nie chwaliles sie jeszcze swoim T

> na forum, no chyba ze przegapilem

jeszcze nie założone wiec "Chwalem siem" nie było

> Wiec moze na poczatek:

> Jakie turbo najlepsze ? Jakie masz u siebie? (rozumiem ze najlepsze

> to pojecie wzgledne) chodzi o to zeby dosc szybko sie wkrecalo i

> dawalo jakas "konkretna" moc (Audi/vw 1.8 t sie nada ?)

ja na początek zakładam k03 ale robię potem przesiadkę na k04 (audi tt) i to jest docelowa turbina w moim projekcie

> Jak odprezales silnik? (jesl wogole odprezales)

głowicą + uszczelką Spesso Racing

> Od czego intercooler ? (audi/vw 1.8 t? )

Fiat Ducato bo ma wyjście i wejście z jednej strony, banalnie się zakłada, nie trzeba przerzucać chłodnicy, przydało by się tylko przerobiź catch-tank'i na alu ale nie jest to obowiązkowe

> Co do wystrojenia to zapewne zwroce sie z tym do fachowcow bo samemu

> w tej dzidzinie raczej niewiele mozna zrobic ale strojenie to

> juz sama koncowka.

MS albo Doktor

> No i na koniec jak sprawuje sie Twe turbo jak ze spalaniem i

> przyspieszaniem i w jakie moce celujesz?

j.w. jeszcze nie założone, celuje w przyśpieszenie w granicach 5,5-6,5 sek w zależności od trakcji zlosnik.gif na 400m coś ok 13,9 może niżej, a moc to będzie wiadomo jak sie zestroji i shamuje, generalnie na k03 ma ładowac pod 1,2-3 bara na k04 ok 1,5 bara

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chwile będizesz musiał poczekac bo najwcześniej po 11 lutym

> jeszcze nie założone wiec "Chwalem siem" nie było

> ja na początek zakładam k03 ale robię potem przesiadkę na k04 (audi

> tt) i to jest docelowa turbina w moim projekcie

> głowicą + uszczelką Spesso Racing

> Fiat Ducato bo ma wyjście i wejście z jednej strony, banalnie się

> zakłada, nie trzeba przerzucać chłodnicy, przydało by się tylko

> przerobiź catch-tank'i na alu ale nie jest to obowiązkowe

> MS albo Doktor

> j.w. jeszcze nie założone, celuje w przyśpieszenie w granicach

> 5,5-6,5 sek w zależności od trakcji na 400m coś ok 13,9 może

> niżej, a moc to będzie wiadomo jak sie zestroji i shamuje,

> generalnie na k03 ma ładowac pod 1,2-3 bara na k04 ok 1,5 bara

> pzdr

Ok czyli ogolny zarys jest.

Jaki powinien byc stopien sprezania w takim silniku i czy wyliczales jakos ile masz odprezyc czy poprostu opieralo sie to na zasadzei "dam grubsza uszczelke"

Jelsi chodzi o IC to jaka jesy minimalna jego wielkosc ?

Mowiac "catch-tank'i" masz na mysli miejsca (boczki) gdzie wchodza rury? Co daje przeropbienie ich na alu ? Aha jeszcze jedno czy w kazdym, IC istnieje mozliwosc dowolnego zrobienia tych boczkow ? innymi slowy czy taki z wejsciem/wyjsciem po przeciwnych stronach mozna przerobic tak zeby mial po jednej stronie ?

Co z wtryskami ? Jakie i od czego beda odpowiednie?

Aha i odrazu co z nadmiarem powietrza w ukladzie dolotowym stosujesz BOV czy jakos to inaczej jest rozwiazane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki powinien byc stopien sprezania w takim silniku i czy wyliczales

> jakos ile masz odprezyc czy poprostu opieralo sie to na zasadzei

> "dam grubsza uszczelke"

u mnie będize stopień spreżania 7.9:1, nie lixczyłem, tak robi mi jeden fachura, odpręzany jest głównie z głowicy uszczelka to groszowe sprawy, zadne kanapki itp.

> Jelsi chodzi o IC to jaka jesy minimalna jego wielkosc ?

zalezy ile chcesz osiągnać, jak dużego laga chcesz itp.

> Mowiac "catch-tank'i" masz na mysli miejsca (boczki) gdzie wchodza

> rury? Co daje przeropbienie ich na alu ?

to są boczki ICka, przerobienie na alu powoduje ze są wytrzymalsze bo palstki czasem do ciśnienia pękają i się rozszczelniają

> Aha jeszcze jedno czy w

> kazdym, IC istnieje mozliwosc dowolnego zrobienia tych boczkow ?

> innymi slowy czy taki z wejsciem/wyjsciem po przeciwnych

> stronach mozna przerobic tak zeby mial po jednej stronie ?

tak kazdego da się zrobić jak się umie spawać aluminium

> Co z wtryskami ? Jakie i od czego beda odpowiednie?

z Fiata Coupe, ja mam takie 380ccm,

> Aha i odrazu co z nadmiarem powietrza w ukladzie dolotowym stosujesz

> BOV czy jakos to inaczej jest rozwiazane ?

Tak ja mam bova 2m cosmo, można jeszcze zastosować DV ale wtedy nie będize tego psssyt łośnego a coniektórzy to lubią

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie będize stopień spreżania 7.9:1, nie lixczyłem, tak robi mi

> jeden fachura, odpręzany jest głównie z głowicy uszczelka to

> groszowe sprawy, zadne kanapki itp.

> zalezy ile chcesz osiągnać, jak dużego laga chcesz itp.

> to są boczki ICka, przerobienie na alu powoduje ze są wytrzymalsze bo

> palstki czasem do ciśnienia pękają i się rozszczelniają

> tak kazdego da się zrobić jak się umie spawać aluminium

> z Fiata Coupe, ja mam takie 380ccm,

> Tak ja mam bova 2m cosmo, można jeszcze zastosować DV ale wtedy nie

> będize tego psssyt łośnego a coniektórzy to lubią

> pzdr

DV i BOV montuje sie tym samym miejscu ? Czy reguluje sie to w jakis sposob tzn czy ustawia sie cisnienie przy jakim ma puszczac czy jest to raczej stala z gory okreslona wartosc ?

Czy wtryski pasuja P&P do seryjnej listwy czy trzeba wraz z listwa przekaldac (czy moze jeszcze jakis inny patent) ? Co z Pompa paliwa seryjna wystarcza ? (jakie cisnienie powinna miec aby starczyla rozumeim ze uzaleznione jest to od mocy docelowej silnika ale przyjmijmy ze moc maks bedzie wynosic okolo 130-150km.

Aha i jeszcze jedno w kwesti regulacji doladowania...

MBC na jakiej zasadzie dziala i jak, gdzie to sie wpina ?

I tym samym doszedlem do wydechu jaka srednica i jak ma wygladac zaczynajac od samego poczatku czyli od turbiny ?

P.s Pytanie czysto teoretyczne jak wyapada porownanie 1.1 vs 1.2 przy zastosowaniu takich samych pidzespolow turbo i tego samego cisnienia doladowania? W seri jest prawie 50% przewagi na korzysc 1.2 a jak w przypadku T ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DV i BOV montuje sie tym samym miejscu ?

DV zwraca powietrze przed turbinę (chyba nie pokręciłem jeśli tak to proesze mnie poprawić), BOV wysyła nadmiar nazewnątrz układu

> Czy reguluje sie to w jakis

> sposob tzn czy ustawia sie cisnienie przy jakim ma puszczac czy

> jest to raczej stala z gory okreslona wartosc ?

DV nie wiem jak się reguluje, w BOV ustawiasz przy jakiej wartości ma puszczać

> Czy wtryski pasuja P&P do seryjnej listwy czy trzeba wraz z

> listwa przekaldac (czy moze jeszcze jakis inny patent) ?

te z FC pasują P&P

> Co z

> Pompa paliwa seryjna wystarcza ? (jakie cisnienie powinna miec

> aby starczyla rozumeim ze uzaleznione jest to od mocy docelowej

> silnika ale przyjmijmy ze moc maks bedzie wynosic okolo

> 130-150km.

tu nie chodzi tylko o cisnienie ale jeszcze o wydajność pompy, jedni tobią jak Jabi a inni (np. ja kupuje walbro 255l/hr)

> Aha i jeszcze jedno w kwesti regulacji doladowania...

> MBC na jakiej zasadzie dziala i jak, gdzie to sie wpina ?

wpina się w wężyk do WG i tam pokrętłem reguluje dołądowanie

> I tym samym doszedlem do wydechu jaka srednica i jak ma wygladac

> zaczynajac od samego poczatku czyli od turbiny ?

są dwie szkoły

1. DP 2,5 cala dalej 2 cale do 200KM i 2,5 cala na 200+ KM

2. dać 3 cale całość

> P.s Pytanie czysto teoretyczne jak wyapada porownanie 1.1 vs 1.2 przy

> zastosowaniu takich samych pidzespolow turbo i tego samego

> cisnienia doladowania? W seri jest prawie 50% przewagi na

> korzysc 1.2 a jak w przypadku T ?

Jest takie fajne powiedzenie:

"NIC NIE ZASTĄPI POJEMNOŚCI"

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chwile będizesz musiał poczekac bo najwcześniej po 11 lutym

> jeszcze nie założone wiec "Chwalem siem" nie było

Sam składasz ten setup? zlosnik.gif

> ja na początek zakładam k03 ale robię potem przesiadkę na k04 (audi

> tt) i to jest docelowa turbina w moim projekcie

> głowicą + uszczelką Spesso Racing

> Fiat Ducato bo ma wyjście i wejście z jednej strony, banalnie się

> zakłada, nie trzeba przerzucać chłodnicy, przydało by się tylko

> przerobiź catch-tank'i na alu ale nie jest to obowiązkowe

> MS albo Doktor

Nie to, żebym się czepiał, ale chyba chodziło Ci o end-tanki zlosnik.gifok.gif

> j.w. jeszcze nie założone, celuje w przyśpieszenie w granicach

> 5,5-6,5 sek w zależności od trakcji na 400m coś ok 13,9 może niżej

Łooo Panie zakrecony.gif

> a moc to będzie wiadomo jak sie zestroji i shamuje,

> generalnie na k03 ma ładowac pod 1,2-3 bara na k04 ok 1,5 bara

A wiesz do ilu będziesz musiał kręcić, żeby osiągnąć 1.5 bara na tej K04? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.