wasper Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 Witam, Zrobilem dzis podstawowe testy w moim asterixie. Korzystalem ze strony http://czarnikm.republika.pl/ i porad co do testów w C14NZ. Szczęka mi opadła kiedy zbadałem omomierzem ręczny korektor oktanowy. Przy ustawionym na 91 oktanów jest opór rzędu 2200 Ohm a przy 95 oktanach omomierz wskazuje nieskonczonosc :| czyli przewanie obwodu. Tak sie zastanawiam co powinienem zrobic zeby ustawienie bylo wlasciwe (bo z roznymi opiniami sie spotkalem) Zewrzec styki we wtyczce kawalkiem kabla, czy zewrzec styki opornikiem 220 Ohm. Chce miec ustawione 95 ohm Z góry dzieki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charly Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 Jeżeli zewrzerz styki drutem będziesz miał 91octan, jak opornikiem 220ohm - 95 octan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuus Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 no wlasnie a jak wy macie ustawione. bo z tymi naszymi paliwami rooooznie jest. oczywiscie mam na mysli codzienna eksploatacje na pseudo 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Maja 2005 Udostępnij Napisano 12 Maja 2005 > no wlasnie a jak wy macie ustawione. bo z tymi naszymi paliwami > rooooznie jest. oczywiscie mam na mysli codzienna eksploatacje > na pseudo 95. ja mam 95 (wtyk żólty) nigdy nie przekładałem... ale kolega rozpoczynający wątek chyba sprowokował mnie do wykonania pomiaru rezystancji.... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldemarsawicki Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 Czy ktos wie gdzie znajduje sie ten korektor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > Czy ktos wie gdzie znajduje sie ten korektor ? Pod maską na nadkolu po stronie kierowcy dokładnie w szukaj przy zbiorniczku płynu chłodniczego taka żółta wtyczka z jednej strony ma napis 95 z drugiej 91... Pozdrawiam EDIT: oczywiście jeśli koledze chodzi o silnik C14NZ (a tu przydałoby się uzupełnić profil bo zaraz koledzy będą krzyczeć ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiki123 Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > Pod maską na nadkolu po stronie kierowcy dokładnie w szukaj przy > zbiorniczku płynu chłodniczego taka żółta wtyczka z jednej > strony ma napis 95 z drugiej 91... > Pozdrawiam > EDIT: oczywiście jeśli koledze chodzi o silnik C14NZ (a tu przydałoby > się uzupełnić profil bo zaraz koledzy będą krzyczeć ) Panowie prosze pomószcie w mojej kwestji korektora oktanowego. Mianowicie u mnie nie jest żółty tylko biały i nie ma żadnych napisów z żadnej strony. Kiedyś go wyjąłem aby oczyścić styki i zadzwonił telefon chwila rozmowy potem bieganina i problem.Okazuje sie że całkiem zapomniałem jak był włożony,teraz kompletnie nie wiem na jakiej lidżbie oktanów jeżdże ,jak to sprawdzić???Piszecie że omomirzem,wporządku tylko jeszcze napiszcie jakie opory powinny być w stosunku do liczby oktanów to maże wtedy dojde jak to ma być z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > Panowie prosze pomószcie w mojej kwestji korektora oktanowego. > Mianowicie u mnie nie jest żółty tylko biały i nie ma żadnych > napisów z żadnej strony. Kiedyś go wyjąłem aby oczyścić styki i > zadzwonił telefon chwila rozmowy potem bieganina i > problem.Okazuje sie że całkiem zapomniałem jak był włożony,teraz > kompletnie nie wiem na jakiej lidżbie oktanów jeżdże ,jak to > sprawdzić???Piszecie że omomirzem,wporządku tylko jeszcze > napiszcie jakie opory powinny być w stosunku do liczby oktanów > to maże wtedy dojde jak to ma być z góry dzięki. przy gazie powinno sie nawet ustawic na 98, ale ja przelozylem i roznicy nie widze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiki123 Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > przy gazie powinno sie nawet ustawic na 98, ale ja przelozylem i > roznicy nie widze. Tak wszystko się zgadza ale u mnie nie pisze ani 98 ani 95 i nie wiem kompletnie jak on jest teraz ustawiony a moje pytanie brzmiało jak to mogę sprawdzić???? Jakie opornosci przypisane są danym oktanom??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > Tak wszystko się zgadza ale u mnie nie pisze ani 98 ani 95 i nie > wiem kompletnie jak on jest teraz ustawiony a moje pytanie > brzmiało jak to mogę sprawdzić???? Jakie opornosci przypisane > są danym oktanom??? Hmm nie to żebym się czepiał ale wystarczy w googlach wpisać "astra korektor oktanowy" i w dosłownie kilku linkach poszukać i trafiamy na przykład na "naszą" kącikową stronę: ASTRA i jej silniki a tam już szybko znajdujemy: "Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla LO95." -> to dla C14NZ "Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm dla LO98." -> to dla C14SE i już.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charly Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 Ja miałem podobny problem, zrobiłem tak jak na foto i teraz silnik chodzi O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jz79 Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > Witam, > Zrobilem dzis podstawowe testy w moim asterixie. Korzystalem ze > strony http://czarnikm.republika.pl/ i porad co do testów w > C14NZ. Szczęka mi opadła kiedy zbadałem omomierzem ręczny > korektor oktanowy. Przy ustawionym na 91 oktanów jest opór rzędu > 2200 Ohm a przy 95 oktanach omomierz wskazuje nieskonczonosc :| > czyli przewanie obwodu. Tak sie zastanawiam co powinienem zrobic > zeby ustawienie bylo wlasciwe (bo z roznymi opiniami sie > spotkalem) Zewrzec styki we wtyczce kawalkiem kabla, czy zewrzec > styki opornikiem 220 Ohm. Chce miec ustawione 95 ohm Z góry > dzieki za podpowiedzi Dlaczego robiles te "testy"? Cos nie tak z praca silnika? Jakie objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 8 Października 2005 Udostępnij Napisano 8 Października 2005 a czy ktos wie w jaki sposob mozna czujnik spalania stukowego (u mnie chyba jest uszkodzony) zastapic takim korektorem oktanowym? czy nie wiaze sie to z wymiana komputerka w aucie? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joseph_kombi Napisano 8 Października 2005 Udostępnij Napisano 8 Października 2005 > a czy ktos wie w jaki sposob mozna czujnik spalania stukowego (u mnie > chyba jest uszkodzony) zastapic takim korektorem oktanowym? czy > nie wiaze sie to z wymiana komputerka w aucie? > pzdr a jakie sa objawy przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiki123 Napisano 8 Października 2005 Udostępnij Napisano 8 Października 2005 U mnie nie jest żółty ani biały tylko czarny z białymi cyferkami 92 lub 95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiki123 Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 > Hmm nie to żebym się czepiał ale wystarczy w googlach wpisać "astra > korektor oktanowy" i w dosłownie kilku linkach poszukać i > trafiamy na przykład na "naszą" kącikową stronę: ASTRA i jej > silniki a tam już szybko znajdujemy: > "Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać > rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla > LO95." - > "Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać > rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm > dla LO98." - > i już.Pozdrawiam Dochodzimy do sedna sprawy. Po przeczytaniu postów ,przyrząd w łape i do garażu mierzyć oporność korektora oktanowego.Co się okazuje Pierwszy pomiar dokładnie pokazuje 890 OM przechodzę do drugiego a tam przerwa żadnej oporności podchodzę do tego trzy razy i za każdym to samo. Zdenerwowany rozcinam to ustrojstwo widzę w środku jasnozielony nalot na stykach!!! Znalazłem opornik żędu 470 om i wlutowałem go tak jak kolega zrobił to wcześniej ,tylko że jeszcze całość zalałem i wyprofilowałem POXILINĄ aby nie łapało wilgoci. Możecie wierzyć lub nie ale silnik zaczoł całkiem inaczej pracować w 100% zrobił się żywszy i teraz czuje przyspieszenie jak deptam na pedał, zbiera się o wiele szybciej i to na gazie!!! Taka mała żecz ,a tak odmieniła moje serduszka w Astrolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 A jak ja mam ustawione na 95 to można jeździć na 98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 wlasnie pomierzylem swoj i wyszlo 220 ohm przy ustawieniu LO95 i 0 ohm przy ustawieniu LO91 czyli calkiem odwrotnie niz napisane w FAQ "Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla LO95." silnik jak w podpisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 a nie na odwrot ??? jesli zewrze drutem bedzie mial kolo 0 ohm czyli LO95 wg FAQ, jesli da opornik bedzie mial 220 Ohm czyli LO91. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 > A jak ja mam ustawione na 95 to można jeździć na 98? tak, bo korektor określa minimalną liczbę oktanową nie można jedynie zalać 91 mając ustawienie 95 lub 95 mając 98 (też takie korektory były ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charly Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 Ma być tak jak napisałem wyżej: 0 ohm (zwarte drutem) - 91 octan 220 ohm (opornik) - 95 octan Jeżeli gdzie indziej piszą inaczej, to źle piszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 > Ma być tak jak napisałem wyżej: > 0 ohm (zwarte drutem) - 91 octan > 220 ohm (opornik) - 95 octan > Jeżeli gdzie indziej piszą inaczej, to źle piszą. czyli tak jak jest u mnie jest prawidlowo klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mundon Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 A jak to jest w Astrze G z silnikiem Z16SE? Nie widze nigdzie tego przełącznika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 bo ta posiada czujnika spalania stukowego i nie ma takiej potrzeby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mundon Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 > bo ta posiada czujnika spalania stukowego i nie ma takiej potrzeby Czyli rozumiem, że jest full automatic i samo sie wszystko przestawia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charly Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 10 Października 2005 Udostępnij Napisano 10 Października 2005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 15 Października 2005 Udostępnij Napisano 15 Października 2005 > Ma być tak jak napisałem wyżej: > 0 ohm (zwarte drutem) - 91 octan > 220 ohm (opornik) - 95 octan > Jeżeli gdzie indziej piszą inaczej, to źle piszą. a u mnie przy 95 jest 2,23 kOhm, a przy 91 na moim mierniku brakuje skali czyli musze wstawic nowy opornik. zastanawiam sie tylko dlaczego takie rzeczy sie z tym korektorem dzieja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > a u mnie przy 95 jest 2,23 kOhm, a przy 91 na moim mierniku brakuje > skali czyli musze wstawic nowy opornik. zastanawiam sie tylko > dlaczego takie rzeczy sie z tym korektorem dzieja. u mnie to samo...kiedys sprawdzałem... dla 91 mam - owszem - zero, ale dla 95 dokładnie 2,2 kOhm czyli 10x za dużo... ale auto jeździ... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > u mnie to samo...kiedys sprawdzałem... > dla 91 mam - owszem - zero, ale dla 95 dokładnie 2,2 kOhm > czyli 10x za dużo... > ale auto jeździ... > pozdr. > Azja u mnie tez jezdzi tylko ciekawe jak odczytuje ten sygnal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > u mnie tez jezdzi tylko ciekawe jak odczytuje ten sygnal. kusiło mnie kiedyś sprawdzić co będzie, jak dam mu 220 oHm ale jakoś do dzisiaj się nie zmobilizowałem... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > kusiło mnie kiedyś sprawdzić co będzie, jak dam mu 220 oHm > ale jakoś do dzisiaj się nie zmobilizowałem... > pozdr. > Azja no ja wlasnie tez jeszcze sie za to nie zabralem, narazie walcze z obrotami :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prozor Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > Ma być tak jak napisałem wyżej: > 0 ohm (zwarte drutem) - 91 octan > 220 ohm (opornik) - 95 octan > Jeżeli gdzie indziej piszą inaczej, to źle piszą. No to może ktoś podpowie, jaki opornik wstawić do LPG? Ma ktoś możliwość sprawdzenia, jaki jest opór dla 98? Wtedy może coś się wymyśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > No to może ktoś podpowie, jaki opornik wstawić do LPG? Ma ktoś > możliwość sprawdzenia, jaki jest opór dla 98? Wtedy może coś się > wymyśli? IMO nie ma potrzeby zmieniać...pomimo teoretycznie większej liczby oktanowej LPG... masz objawy spalania stukowego? pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 17 Października 2005 Udostępnij Napisano 17 Października 2005 > No to może ktoś podpowie, jaki opornik wstawić do LPG? Ma ktoś > możliwość sprawdzenia, jaki jest opór dla 98? Wtedy może coś się > wymyśli? dla 98 jest chyba 470 ohm, ale rowniez nie uwazam zeby byla potrzeba to zmieniac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Zero_ Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 nie chcąc tworzyć nowego tematu zapytam w tym czy korektor oktanowy dla wszystkich silników go posiadających w wersji 91/95 jest tak samo ustawiony czyli 220ohm dla 95 i 0 dla 91 ? i czy to 0 to zwarcie czy brak połączenia bo u mnie właśnie wygląda ze jest brak połączenia dla 91 (mam 3 korektory 2 żółte (astra/vectra) i jeden pomarańczowy (ascona)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagerr Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Ma być tak jak napisałem wyżej: > 0 ohm (zwarte drutem) - 91 octan > 220 ohm (opornik) - 95 octan > Jeżeli gdzie indziej piszą inaczej, to źle piszą. dla silnika C14NZ jest to ustawienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > dla silnika C14NZ jest to ustawienie? niezłe zrobiłeś wykopaliska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Ło Panie, aleś wyfedrował. Od razu przypomniały się stare czasy. Ale to też dowód na to, że szukałeś, a nie poszedłeś na łatwiznę. Tak, to są wartości dla C14NZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Ło Panie, aleś wyfedrował. Od razu przypomniały się stare czasy. noooo I przypomniało się paru kolegów którzy już tu nie zaglądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.