Skocz do zawartości

Ręczny korektor oktanowy 91/95


wasper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zrobilem dzis podstawowe testy w moim asterixie. Korzystalem ze strony http://czarnikm.republika.pl/ i porad co do testów w C14NZ. Szczęka mi opadła kiedy zbadałem omomierzem ręczny korektor oktanowy. Przy ustawionym na 91 oktanów jest opór rzędu 2200 Ohm a przy 95 oktanach omomierz wskazuje nieskonczonosc :| czyli przewanie obwodu. Tak sie zastanawiam co powinienem zrobic zeby ustawienie bylo wlasciwe (bo z roznymi opiniami sie spotkalem) Zewrzec styki we wtyczce kawalkiem kabla, czy zewrzec styki opornikiem 220 Ohm. Chce miec ustawione 95 ohm smile.gif Z góry dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie a jak wy macie ustawione. bo z tymi naszymi paliwami

> rooooznie jest. oczywiscie mam na mysli codzienna eksploatacje

> na pseudo 95.

ja mam 95 (wtyk żólty)

nigdy nie przekładałem...

ale kolega rozpoczynający wątek chyba sprowokował mnie

do wykonania pomiaru rezystancji.... hmm.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> Czy ktos wie gdzie znajduje sie ten korektor ?

Pod maską na nadkolu po stronie kierowcy dokładnie w szukaj przy zbiorniczku płynu chłodniczego taka żółta wtyczka z jednej strony ma napis 95 z drugiej 91...

Pozdrawiam

EDIT: oczywiście jeśli koledze chodzi o silnik C14NZ (a tu przydałoby się uzupełnić profil bo zaraz koledzy będą krzyczeć nono.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod maską na nadkolu po stronie kierowcy dokładnie w szukaj przy

> zbiorniczku płynu chłodniczego taka żółta wtyczka z jednej

> strony ma napis 95 z drugiej 91...

> Pozdrawiam

> EDIT: oczywiście jeśli koledze chodzi o silnik C14NZ (a tu przydałoby

> się uzupełnić profil bo zaraz koledzy będą krzyczeć )

Panowie prosze pomószcie w mojej kwestji korektora oktanowego. Mianowicie u mnie nie jest żółty tylko biały i nie ma żadnych napisów z żadnej strony. Kiedyś go wyjąłem aby oczyścić styki i zadzwonił telefon chwila rozmowy potem bieganina i problem.Okazuje sie że całkiem zapomniałem jak był włożony,teraz kompletnie nie wiem na jakiej lidżbie oktanów jeżdże ,jak to sprawdzić???Piszecie że omomirzem,wporządku tylko jeszcze napiszcie jakie opory powinny być w stosunku do liczby oktanów to maże wtedy dojde jak to ma być z góry dzięki.

blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie prosze pomószcie w mojej kwestji korektora oktanowego.

> Mianowicie u mnie nie jest żółty tylko biały i nie ma żadnych

> napisów z żadnej strony. Kiedyś go wyjąłem aby oczyścić styki i

> zadzwonił telefon chwila rozmowy potem bieganina i

> problem.Okazuje sie że całkiem zapomniałem jak był włożony,teraz

> kompletnie nie wiem na jakiej lidżbie oktanów jeżdże ,jak to

> sprawdzić???Piszecie że omomirzem,wporządku tylko jeszcze

> napiszcie jakie opory powinny być w stosunku do liczby oktanów

> to maże wtedy dojde jak to ma być z góry dzięki.

przy gazie powinno sie nawet ustawic na 98, ale ja przelozylem i roznicy nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy gazie powinno sie nawet ustawic na 98, ale ja przelozylem i

> roznicy nie widze.

Tak wszystko się zgadza ale u mnie nie pisze ani 98 ani 95 i nie wiem kompletnie jak on jest teraz ustawiony a moje pytanie brzmiało jak to mogę sprawdzić???? Jakie opornosci przypisane są danym oktanom???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wszystko się zgadza ale u mnie nie pisze ani 98 ani 95 i nie

> wiem kompletnie jak on jest teraz ustawiony a moje pytanie

> brzmiało jak to mogę sprawdzić???? Jakie opornosci przypisane

> są danym oktanom???

Hmm nie to żebym się czepiał ale wystarczy w googlach wpisać "astra korektor oktanowy" i w dosłownie kilku linkach poszukać i trafiamy na przykład na "naszą" kącikową stronę: ASTRA i jej silniki a tam już szybko znajdujemy:

"Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla LO95." -> to dla C14NZ

"Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm dla LO98." -> to dla C14SE

i już.Pozdrawiam cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Zrobilem dzis podstawowe testy w moim asterixie. Korzystalem ze

> strony http://czarnikm.republika.pl/ i porad co do testów w

> C14NZ. Szczęka mi opadła kiedy zbadałem omomierzem ręczny

> korektor oktanowy. Przy ustawionym na 91 oktanów jest opór rzędu

> 2200 Ohm a przy 95 oktanach omomierz wskazuje nieskonczonosc :|

> czyli przewanie obwodu. Tak sie zastanawiam co powinienem zrobic

> zeby ustawienie bylo wlasciwe (bo z roznymi opiniami sie

> spotkalem) Zewrzec styki we wtyczce kawalkiem kabla, czy zewrzec

> styki opornikiem 220 Ohm. Chce miec ustawione 95 ohm Z góry

> dzieki za podpowiedzi

Dlaczego robiles te "testy"? Cos nie tak z praca silnika? Jakie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm nie to żebym się czepiał ale wystarczy w googlach wpisać "astra

> korektor oktanowy" i w dosłownie kilku linkach poszukać i

> trafiamy na przykład na "naszą" kącikową stronę: ASTRA i jej

> silniki a tam już szybko znajdujemy:

> "Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać

> rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla

> LO95." -

> "Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać

> rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm

> dla LO98." -

> i już.Pozdrawiam

Dochodzimy do sedna sprawy. Po przeczytaniu postów ,przyrząd w łape i do garażu mierzyć oporność korektora oktanowego.Co się okazuje blush.gif Pierwszy pomiar dokładnie pokazuje 890 OM przechodzę do drugiego a tam przerwa żadnej oporności podchodzę do tego trzy razy i za każdym to samo. Zdenerwowany rozcinam to ustrojstwo widzę w środku jasnozielony nalot na stykach!!! Znalazłem opornik żędu 470 om i wlutowałem go tak jak kolega zrobił to wcześniej ,tylko że jeszcze całość zalałem i wyprofilowałem POXILINĄ aby nie łapało wilgoci. Możecie wierzyć lub nie ale silnik zaczoł całkiem inaczej pracować w 100% zrobił się żywszy i teraz czuje przyspieszenie jak deptam na pedał, zbiera się o wiele szybciej i to na gazie!!! Taka mała żecz ,a tak odmieniła moje serduszka w Astrolocie. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie pomierzylem swoj i wyszlo

220 ohm przy ustawieniu LO95

i 0 ohm przy ustawieniu LO91

czyli calkiem odwrotnie niz napisane w FAQ

"Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla LO95." silnik jak w podpisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma być tak jak napisałem wyżej:

> 0 ohm (zwarte drutem) - 91 octan

> 220 ohm (opornik) - 95 octan

> Jeżeli gdzie indziej piszą inaczej, to źle piszą.

czyli tak jak jest u mnie jest prawidlowo

klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma być tak jak napisałem wyżej:

> 0 ohm (zwarte drutem) - 91 octan

> 220 ohm (opornik) - 95 octan

> Jeżeli gdzie indziej piszą inaczej, to źle piszą.

a u mnie przy 95 jest 2,23 kOhm, a przy 91 na moim mierniku brakuje skali frown.gif czyli musze wstawic nowy opornik. zastanawiam sie tylko dlaczego takie rzeczy sie z tym korektorem dzieja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a u mnie przy 95 jest 2,23 kOhm, a przy 91 na moim mierniku brakuje

> skali czyli musze wstawic nowy opornik. zastanawiam sie tylko

> dlaczego takie rzeczy sie z tym korektorem dzieja.

u mnie to samo...kiedys sprawdzałem...

dla 91 mam - owszem - zero, ale dla 95 dokładnie 2,2 kOhm

czyli 10x za dużo...

ale auto jeździ... confused.gif

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma być tak jak napisałem wyżej:

> 0 ohm (zwarte drutem) - 91 octan

> 220 ohm (opornik) - 95 octan

> Jeżeli gdzie indziej piszą inaczej, to źle piszą.

No to może ktoś podpowie, jaki opornik wstawić do LPG? Ma ktoś możliwość sprawdzenia, jaki jest opór dla 98? Wtedy może coś się wymyśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to może ktoś podpowie, jaki opornik wstawić do LPG? Ma ktoś

> możliwość sprawdzenia, jaki jest opór dla 98? Wtedy może coś się

> wymyśli?

IMO nie ma potrzeby zmieniać...pomimo teoretycznie większej

liczby oktanowej LPG...

masz objawy spalania stukowego?

pozdr.

Azja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

nie chcąc tworzyć nowego tematu zapytam w tym smile.gif czy korektor oktanowy dla wszystkich silników go posiadających w wersji 91/95 jest tak samo ustawiony czyli 220ohm dla 95 i 0 dla 91 ? i czy to 0 to zwarcie czy brak połączenia bo u mnie właśnie wygląda ze jest brak połączenia dla 91 (mam 3 korektory 2 żółte (astra/vectra) i jeden pomarańczowy (ascona))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.