puzoni86 Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są to ósemki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować > silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły > z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak > gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są > to ósemki... Zależy ile materiału zostało jeszcze na obwodzie otworu - jeśli jest możliwość to tylko rozwiercić na większy otwór, przegwintować i dać większą śrubkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Zależy ile materiału zostało jeszcze na obwodzie otworu - jeśli jest > możliwość to tylko rozwiercić na większy otwór, przegwintować i > dać większą śrubkę . Myślałem nad tym, ale są to ósemki i trza byłoby dać 9, a nie wiem czy przy rozwiercaniu pokryw nic nie strzeli... Mają cienkie ścianki, 10 chyba by już się nie zmieściła... Najgorsze jest to że będę musiał zdjąć te dekle jeszcze raz, a mechanior powiedział że przy ponownym odkręcaniu jeszcze min.2 wyjdą... Podobno robił już ten silnik kiedyś i mówi że głowice to jak z ,,masła" Jemu wyszło 8 w tym dwa od głowicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 Nie wiem jak wygląda dokładnie ten element głowicy, ale może by tak dłuższą śrubkę i od spodu kontra nakrętką. Trochę cajmerowskie rozwiązanie no, ale to tak w ostateczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować > silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły > z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak > gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są > to ósemki... Są takie specjalne "sprężynki" wykonane z drutu o przekroju rombowym, które wkręca się w zniszczony/urwany gwint. Nazywa się to HELICOIL. Zamiast śrub można zastosować szpilki. Wkręcić je na konopiach (tak jak skręca się rurki do wody) a dodatkowo zalać jakąś żywicą itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować > silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły > z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak > gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są > to ósemki... kropelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 > kropelka Bardzoooo zabawne... Nie wiem co z tym zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 > Bardzoooo zabawne... Nie wiem co z tym zrobić... na kropelke wkręć potem się samo ułoży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 > Bardzoooo zabawne... Nie wiem co z tym zrobić... polecam metode SzaregoBB + szczeliwo do gwintów mocne firmy Wurth, jeśli chcesz mogę Ci odsprzedać resztę którą kupiłem do swojego gwintu świecy, jest prawie całe opakowanie a kosztowało to 62zł 25ml Naprawdę cięzko odkręcić jak dobrze złapie i o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 > Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować > silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły > z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak > gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są > to ósemki... Jelis dobrez rozumiem to chodzi o silnik 1,6 16V z bravy, brawo , palio lub sieny problem polega na tym że to nie są pokrywy zaworów tylko półgłowiczki z pokrywami zaworów zintegrowane. Gdyby to były same pokrywy to wytarczyło by użyc najmnocniejszego kleju Loctita + szpilka i by spokojnie wystaczyło . Natomiast tam są duże ociązenia udarowe i niestety nie mozna tak tego zrobic. Jeśli jest jeszcze trochę miesa pod śrubami to można nawiercić jeszcze otwór i nagwintować go głębiej , ale trzeba by to było dokładnie sprawdzic wcześniej żeby wiekszych problemów sobie nie narobic. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 7 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 > Jelis dobrez rozumiem to chodzi o silnik 1,6 16V z bravy, brawo , > palio lub sieny > problem polega na tym że to nie są pokrywy zaworów tylko półgłowiczki > z pokrywami zaworów zintegrowane. > Gdyby to były same pokrywy to wytarczyło by użyc najmnocniejszego > kleju Loctita + szpilka i by spokojnie wystaczyło . > Natomiast tam są duże ociązenia udarowe i niestety nie mozna tak tego > zrobic. > Jeśli jest jeszcze trochę miesa pod śrubami to można nawiercić > jeszcze otwór i nagwintować go głębiej , ale trzeba by to było > dokładnie sprawdzic wcześniej żeby wiekszych problemów sobie nie > narobic. > pozdr No dokładnie tak jak napisałeś Po świętach zobaczę czy da się tak jak mówisz... Problem w tym że jak rozwierce, to będę musiał dać 9, a to raczej rzadkość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2007 > Są takie specjalne "sprężynki" wykonane z drutu o przekroju rombowym, > które wkręca się w zniszczony/urwany gwint. Nazywa się to > HELICOIL. To bardzo dobry sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 9 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 > To bardzo dobry sposób. Pytanie tylko czy dostanę na taki gęsty i mały gwint, jeszcze nie sprawdziłem ale skok tego gwintu to 1 albo 1.25 jutro sprawdzę dokładnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 > Pytanie tylko czy dostanę na taki gęsty i mały gwint, jeszcze nie > sprawdziłem ale skok tego gwintu to 1 albo 1.25 jutro sprawdzę > dokładnie... słuchaj... poszukaj mosiężnych wkładek... - wkładasz w dziurę po śrubie 8 a we wkładce jest gwint na 6... znalazłem w garażu kilka takich wkładek - jak chcesz fotki jak to wygląda to Ci moge później zapodać... jak wciśniesz tulejkę w otwór po 8 to wkręcając 6kę tulejka leciutko się rozchodzi na zewnątrz klinując i zapobiegając obracaniu się... w maluchu kiedyś tak robiłem jak mi sie urwał gwint w głowicy od kolanka wydechowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 > Pytanie tylko czy dostanę na taki gęsty i mały gwint, jeszcze nie > sprawdziłem ale skok tego gwintu to 1 albo 1.25 jutro sprawdzę > dokładnie... Wkładki HeliCoil można dobrać do różnych gwintów, "wadą" tego systemu odtwarzania gwintu jest fakt iż pod tulejkę z określonym gwintem trzeba zakupić specjalny gwintownik. Przy jednorazowej regeneracji ponosisz dodatkowy koszt gwintownika, natomiast koszt tulejki to koszt rzędu paru złotych. Można też zakupić komplety do regeneracji gwintów tą metodą (wiertło + gwintownik + trzpień do wkręcenia tulejki oraz łamania części wkrętowej w tulejce + tulejki) koszt takiego zestawu uzależniony jest od rozmiaru gwintu (100-300PLN). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.