Skocz do zawartości

Wylazł GWINT!!! A nawet 2!!!


puzoni86

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły z głowicy... angryfire.gif Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są to ósemki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować

> silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły

> z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak

> gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są

> to ósemki...

Zależy ile materiału zostało jeszcze na obwodzie otworu - jeśli jest możliwość to tylko rozwiercić na większy otwór, przegwintować i dać większą śrubkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy ile materiału zostało jeszcze na obwodzie otworu - jeśli jest

> możliwość to tylko rozwiercić na większy otwór, przegwintować i

> dać większą śrubkę .

Myślałem nad tym, ale są to ósemki i trza byłoby dać 9, a nie wiem czy przy rozwiercaniu pokryw nic nie strzeli... Mają cienkie ścianki, 10 chyba by już się nie zmieściła... Najgorsze jest to że będę musiał zdjąć te dekle jeszcze raz, a mechanior powiedział że przy ponownym odkręcaniu jeszcze min.2 wyjdą... Podobno robił już ten silnik kiedyś i mówi że głowice to jak z ,,masła" hehe.gif Jemu wyszło 8 w tym dwa od głowicy boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować

> silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły

> z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak

> gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są

> to ósemki...

Są takie specjalne "sprężynki" wykonane z drutu o przekroju rombowym, które wkręca się w zniszczony/urwany gwint. Nazywa się to HELICOIL.

Zamiast śrub można zastosować szpilki. Wkręcić je na konopiach (tak jak skręca się rurki do wody) a dodatkowo zalać jakąś żywicą itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować

> silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły

> z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak

> gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są

> to ósemki...

kropelka biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzoooo zabawne... Nie wiem co z tym zrobić...

polecam metode SzaregoBB + szczeliwo do gwintów mocne firmy Wurth, jeśli chcesz mogę Ci odsprzedać resztę którą kupiłem do swojego gwintu świecy, jest prawie całe opakowanie a kosztowało to 62zł 25ml

Naprawdę cięzko odkręcić jak dobrze złapie i o to chodzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wiadomo wkładam do Uno 1.6 16V i dzisiaj kończyłem szykować

> silnik, gdy okazało się że dwa gwinty od pokryw zaworów wylazły

> z głowicy... Wylazły na tyle skutecznie że śruba kręci się jak

> gwóźdź. Co polecacie, dodam że jedna z nich jest na rogu i że są

> to ósemki...

Jelis dobrez rozumiem to chodzi o silnik 1,6 16V z bravy, brawo , palio lub sieny

problem polega na tym że to nie są pokrywy zaworów tylko półgłowiczki z pokrywami zaworów zintegrowane.

Gdyby to były same pokrywy to wytarczyło by użyc najmnocniejszego kleju Loctita + szpilka i by spokojnie wystaczyło .

Natomiast tam są duże ociązenia udarowe i niestety nie mozna tak tego zrobic.

Jeśli jest jeszcze trochę miesa pod śrubami to można nawiercić jeszcze otwór i nagwintować go głębiej , ale trzeba by to było dokładnie sprawdzic wcześniej żeby wiekszych problemów sobie nie narobic.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jelis dobrez rozumiem to chodzi o silnik 1,6 16V z bravy, brawo ,

> palio lub sieny

> problem polega na tym że to nie są pokrywy zaworów tylko półgłowiczki

> z pokrywami zaworów zintegrowane.

> Gdyby to były same pokrywy to wytarczyło by użyc najmnocniejszego

> kleju Loctita + szpilka i by spokojnie wystaczyło .

> Natomiast tam są duże ociązenia udarowe i niestety nie mozna tak tego

> zrobic.

> Jeśli jest jeszcze trochę miesa pod śrubami to można nawiercić

> jeszcze otwór i nagwintować go głębiej , ale trzeba by to było

> dokładnie sprawdzic wcześniej żeby wiekszych problemów sobie nie

> narobic.

> pozdr

No dokładnie tak jak napisałeś ok.gif Po świętach zobaczę czy da się tak jak mówisz... Problem w tym że jak rozwierce, to będę musiał dać 9, a to raczej rzadkość icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko czy dostanę na taki gęsty i mały gwint, jeszcze nie

> sprawdziłem ale skok tego gwintu to 1 albo 1.25 jutro sprawdzę

> dokładnie...

słuchaj... poszukaj mosiężnych wkładek... - wkładasz w dziurę po śrubie 8 a we wkładce jest gwint na 6...

znalazłem w garażu kilka takich wkładek - jak chcesz fotki jak to wygląda to Ci moge później zapodać...

jak wciśniesz tulejkę w otwór po 8 to wkręcając 6kę tulejka leciutko się rozchodzi na zewnątrz klinując i zapobiegając obracaniu się...

w maluchu kiedyś tak robiłem jak mi sie urwał gwint w głowicy od kolanka wydechowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko czy dostanę na taki gęsty i mały gwint, jeszcze nie

> sprawdziłem ale skok tego gwintu to 1 albo 1.25 jutro sprawdzę

> dokładnie...

Wkładki HeliCoil można dobrać do różnych gwintów, "wadą" tego systemu odtwarzania gwintu jest fakt iż pod tulejkę z określonym gwintem trzeba zakupić specjalny gwintownik. Przy jednorazowej regeneracji ponosisz dodatkowy koszt gwintownika, natomiast koszt tulejki to koszt rzędu paru złotych. Można też zakupić komplety do regeneracji gwintów tą metodą (wiertło + gwintownik + trzpień do wkręcenia tulejki oraz łamania części wkrętowej w tulejce + tulejki) koszt takiego zestawu uzależniony jest od rozmiaru gwintu (100-300PLN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.