Skocz do zawartości

Obowiązek używania świateł


trafok

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu. Alternatywą mogło by być zastąpienie świateł przeciwmgielnych odpowienimi dziennymi. Tylko nie mam pojęcia czy takie są dostępne i jak to się ma z Przepisami Kodeksu Drogowego. W prasie wyczytałem, że wszystkie pojazy samochodowe powinny używać przez cały czas świateł mijania lub odpowiednie światła dzienne i że Kodeks drogowy nie przewiduje tutaj żadnych wyjątków. Za światło dzienne nie będzie uznane światło drogowe, postojowe lub przeciwmgielne. Co o tym myślicie - i co to są te światła dzienne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania

> podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu.

A gdzie tu problem hmm.gif

Tym bardziej, że we fiatopodobnych nawet nie trzeba pamiętać o on/off bo stacyjka odcina prąd od włącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halogenów nie możesz używać. Są za nisko.

Musisz sobie dorobić światełka na wyższej wysokości.

A są to światła o mniejszej mocy niż światła mijania.

Wszystkie dane są w jakiejś normie.

Tak na marginesie wnerwiaja mnie te nowe przepisy.

Tu masz wszystko jak na talerzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co o tym myślicie?

Regulator

Przeglądając Internet, można też znaleźć ofertę dla oszczędnych i tych, którzy nie chcą szpecić auta dodatkowymi reflektorami bądź nie mają miejsca na ich montaż. Za niespełna 40 zł mogą oni kupić tzw. regulator świateł dziennych. Instalacja nie jest skomplikowana, bo urządzenie podłącza się do istniejących reflektorów. Regulator automatycznie włącza światła po przekręceniu kluczyka. Działają one jednak na 40 proc. mocy. Poprawiają widoczność, nie powodując przy tym takiego zużycia paliwa, jak normalnie działające światła mijania.

cytat stąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co o tym myślicie?

> Regulator

> Przeglądając Internet, można też znaleźć ofertę dla oszczędnych i

> tych, którzy nie chcą szpecić auta dodatkowymi reflektorami bądź

> nie mają miejsca na ich montaż. Za niespełna 40 zł mogą oni

> kupić tzw. regulator świateł dziennych. Instalacja nie jest

> skomplikowana, bo urządzenie podłącza się do istniejących

> reflektorów. Regulator automatycznie włącza światła po

> przekręceniu kluczyka. Działają one jednak na 40 proc. mocy.

> Poprawiają widoczność, nie powodując przy tym takiego zużycia

> paliwa, jak normalnie działające światła mijania.

> cytat stąd

to ciekawe co zrobisz w nocy z tym regulatorem jak nic nie bedziesz widzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania

> podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu...

Co prawda nie widze tutaj żadnego problemu ale aby nie wyważać otwartych drzwi, proponuję zapoznać się z ofertą firmy Hella.

Mają w ofercie lampy dzienne HOMOLOGOWANE! pasujące fajnie do Pandy (podłużne, mieszczące się w górnym wycięciu zaslepki) wymagające odrobiny zdolności manualnych.

Ponadto na lampy dzienne nie ma co tak strasznie pluć, gdyż one pomimo tego, że pobierają TRZYKROTNIE mniej prądu są bardziej widoczne (ze względu na swoja budowę) w jasny lub słoneczny dzień dla pojazdów i pieszych patrzących z przeciwka niż światła mijania!

Na stronie Helli są również przepisy dotyczące ich montażu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi oto czy w miejsce montowanych fabrycznie i nie tylko

> halogenów przeciwmgielnych istnieje możliwość zamontowania

> zestawu lamp do jazdy dziennej i czy są dostępne do Pandy ???

Ja się po prostu zastanawiam w jakim celu kombinować z jakimiś regulatorami, inwestować w jakieś nowe światła itp. itd. skoro wystarczy przestawić wyłącznik świateł mijania w położenie on i zapomnieć o konieczności pamiętania o nowych przepisach. Nie bardzo rozumiem jaki jest problem, aby jeździć po prostu z włączonymi światłami mijania niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się po prostu zastanawiam w jakim celu kombinować z jakimiś

> regulatorami,

To jest nonsens, w dodatku niezgodne z przepisami i całkowicie niewykonalne (sprawdziłem to osobiście robiąc próbę na zasilaczu regulowanym, mierząc pobierany prąd i równocześnie jasnóść. OSZUSTWO I LIPA!!!)

inwestować w jakieś nowe światła itp. itd. skoro

> wystarczy przestawić wyłącznik świateł mijania w położenie on i

> zapomnieć o konieczności pamiętania o nowych przepisach. Nie

> bardzo rozumiem jaki jest problem, aby jeździć po prostu z

> włączonymi światłami mijania

Jest sens ze względu na lepsza widoczność pojazdu ze światłamio dziennymi (wynikającą z ich konstrukcji) niz z mijania, które pobieraję 3 X więcej prądu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co o tym myślicie?

> Regulator

> Przeglądając Internet, można też znaleźć ofertę dla oszczędnych i

> tych, którzy nie chcą szpecić auta dodatkowymi reflektorami bądź

> nie mają miejsca na ich montaż. Za niespełna 40 zł mogą oni

> kupić tzw. regulator świateł dziennych. Instalacja nie jest

> skomplikowana, bo urządzenie podłącza się do istniejących

> reflektorów. Regulator automatycznie włącza światła po

> przekręceniu kluczyka. Działają one jednak na 40 proc. mocy.

> Poprawiają widoczność, nie powodując przy tym takiego zużycia

> paliwa, jak normalnie działające światła mijania.

> cytat stąd

mowisz tak jak by to byly hektolitry paliwa ....

nie wiem czy jest sens bawidz sie w takie cuda grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> regulatorami, inwestować w jakieś nowe światła itp. itd. skoro

> wystarczy przestawić wyłącznik świateł mijania w położenie on i

> zapomnieć o konieczności pamiętania o nowych przepisach

I odpalac i gasic silnik z wlaczonymi swiatlami mijania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I odpalac i gasic silnik z wlaczonymi swiatlami mijania?

... a kto Ci karze?

Nie posiadasz takiego pokrętełka w lewej dźwigience pod kierką?

Kaczory wprowadziły taki nakaz (nie wypowiadam się czy dobry, czy zły) ale czy to kogoś zwalnia od myslenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... a kto Ci karze?

> Nie posiadasz takiego pokrętełka w lewej dźwigience pod kierką?

> Kaczory wprowadziły taki nakaz (nie wypowiadam się czy dobry, czy

> zły) ale czy to kogoś zwalnia od myslenia?

Nie zrozumiales mojego posta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Jaka będzie roczna oszczędnośc z tego tytułu wyrażona w pln ?

Ale Kolego ja tu nie piszę o zadnej oszczędności tylko o LEPSZEJ WIDOCZNOŚCI dla osób i pojazdów będących na przeciw Twojego pojazdu! A jesli jakakolwiek oszczędność wystąpi to (jak zwykłem mawiac) GUCIO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Kolego ja tu nie piszę o zadnej oszczędności tylko o LEPSZEJ

> WIDOCZNOŚCI dla osób i pojazdów będących na przeciw Twojego

> pojazdu! A jesli jakakolwiek oszczędność wystąpi to (jak zwykłem

> mawiac) GUCIO!

ale ja mam pytanie bo nie bardzo sobie wyobrazam "lepszosc" swiata ze swatel dziennych-czym sie objawia roznica w ich swieceniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja mam pytanie bo nie bardzo sobie wyobrazam "lepszosc" swiata

> ze swatel dziennych-czym sie objawia roznica w ich swieceniu ?

Na stronie Helli masz to pięknie opisane, ale gdyby się Tobie nie chciało czytać to w skrócie powiem, że światła dzienne świecą wprost w oczy, nie oślepiając (żarówki 21W) a światła mijania sa ustawione na 40m z wyraźną granicą cienia! Z tego powodu w jasny, słoneczny dzień są gorzej widoczne niż 3-krotnie słabsze światła dzienne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na stronie Helli masz to pięknie opisane, ale gdyby się Tobie nie

> chciało czytać to w skrócie powiem, że światła dzienne świecą

> wprost w oczy, nie oślepiając (żarówki 21W) a światła mijania sa

> ustawione na 40m z wyraźną granicą cienia! Z tego powodu w

> jasny, słoneczny dzień są gorzej widoczne niż 3-krotnie słabsze

> światła dzienne!

z zasadzy nie wierze reklama grinser006.gif

nie przekonuje mnie to co napisal prducent o swoim produkcie

powiedz mi jak ocenisz ktore lepiej i z jakiej odleglosci widac ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z zasadzy nie wierze reklama

> nie przekonuje mnietrzącto co napisal prducent o swoim produkcie

> powiedz mi jak ocenisz ktore lepiej i z jakiej odleglosci widac ?

Parząc na stare Vlvo kolesia, które ma takie swiatla fabrycznie zamontowne potwierdzam, że z pewnej odległości (ok. 20-50m) w słoneczny dzięń są lepiej widoczne niż normalne światla mijania.

Swiatła mijania skupiają wiązkę i kierują ją w dół tak aby granica "światłocienia" nie była dalej niż 40m od auta, natomiast dzienne kieruja na wprost, lekko roapraszając!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Parząc na stare Wolwo kolesia, które ma takie swiatla fabrycznie

> zamontowne potwierdzam, że z pewnej odległości (ok. 20-50m) w

> słoneczny dzięń są lepiej widoczne niż normalne światla mijania.

> Swiatła mijania skupiają wiązkę i kierują ją w dół tak aby granica

> "światłocienia" nie była dalej niż 40m od auta, natomiast

> dzienne kieruja na wprost, lekko roapraszając!

ale o czym Ty do mnie rozmawiasz grinser006.gif

mam rozumiec ze ze po 40 m nie widac ze swieca swiatla miijania?..

wystarcza mi dwa punkty na horyznacie i juz wiem ze cos jedzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale o czym Ty do mnie rozmawiasz

> mam rozumiec ze ze po 40 m nie widac ze swieca swiatla miijania?..

> wystarcza mi dwa punkty na horyznacie i juz wiem ze cos jedzie ...

Zadaj t o pytanie konstruktorom Volvo! Widac posiadają mniej wiedzy od Ciebie i instalując w swoich samochodach juz 20 lat temu swiatła do jazdy dziennej popełnili jakiś błąd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadaj t o pytanie konstruktorom Volvo! Widac posiadają mniej wiedzy

> od Ciebie i instalując w swoich samochodach juz 20 lat temu

> swiatła do jazdy dziennej popełnili jakiś błąd!

przekonales mnie rotfl.gif

nie widze sensu zakupu swiatel, zezbienia w zderzakach, robienia instalacji.. itd aby miec swiatla dzienne "widoczne lepiej: z 40m

jak sa sryjnie fajnie ok.gif moze bedzie troszkie mniejsze zuzycie paliwa (o te 50 zl/rok)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przekonales mnie

> nie widze sensu zakupu swiatel, zezbienia w zderzakach, robienia

> instalacji.. itd aby miec swiatla dzienne "widoczne lepiej: z

> 40m

> jak sa sryjnie fajnie moze bedzie troszkie mniejsze zuzycie paliwa

> (o te 50 zl/rok)

> pozdr.

Ja również nie widzę, Oto cytat z mojego pierwszego postu w tym wątku, a w zasadzie odpowiedzi na pytanie:

"W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania

> podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu...

Co prawda nie widze tutaj żadnego problemu ale aby nie wyważać otwartych drzwi, proponuję zapoznać się z ofertą firmy Hella.

Mają w ofercie lampy dzienne HOMOLOGOWANE! pasujące fajnie do Pandy (podłużne, mieszczące się w górnym wycięciu zaslepki) wymagające odrobiny zdolności manualnych.

Ponadto na lampy dzienne nie ma co tak strasznie pluć, gdyż one pomimo tego, że pobierają TRZYKROTNIE mniej prądu są bardziej widoczne (ze względu na swoja budowę) w jasny lub słoneczny dzień dla pojazdów i pieszych patrzących z przeciwka niż światła mijania!

Na stronie Helli są również przepisy dotyczące ich montażu!"

I to wsio! smile.gif

Nie staram się dokonywac rewolucji tylko korzystać z rozwiązań technicznych, ktore zostały wymyslone przez mądrzejszych!

A jeśli ktoś pyta to odpowiadam. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> statystycznie wyliczone koszty obowiazku jazdy na swiatlach to okolo

> 200 zl w slkali roku wiec zysk nie wielki

no właśnie, ale przecież to ogromna kwota i gigantyczna oszczędnośc, jak sie płaci za paliwo rocznie ok 3 tys zł przy śrdenio-krajowym przebiegu rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

najbardziej właśnie śmieszą mnie ludzie co krzyczą że jazda na światłach w dzień powoduje zwiększone zużycie paliwa a przez to zatruwanie środowiska. Zawsze na dzień dobry polecam im wyłączeni e klimy i całego sprzętu audio - oszczędność paliwa i środowiska będzie większa niż na żarówkach przez cały dzień zlosnik.gif

ale po co to wył. skoro sprawiają te urządzenia radość i przyjemność kierowcy, a światła tylko poprawiają to że ja bede widoczny dla kogoś, to tylko bezpieczeństwo, kto by sie tym przejmował zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

itam po długiej przerwie. Dorzucę swoje trzy grosze. Uważam że światła dzienne są jednak lepszym rozwiązaniem. Koszty są tutaj znaczne wbrew pozorom na przestrzeni lat. Poza powiedzmy zużyciem paliwa trzeba liczyć się z wymianą żarówek przynajmniej raz w roku się zdarzy trzeba wziąć pod uwagę zużycie paska klinowego, szczotek alternatora- większe obciążenia, i zużycie lamp, gdyż lustra ulegają „wypaleniu” , więc jak na przestrzeni lat wszystko to weźmie się pod uwagę to już się robi duży koszt. Światła w dzień cały rok nie są bezsensowne, ale ktoś kto ten przepis wymyślił mógł trochę więcej pomyśleć i dostosować przepisy. Bo po co mi cała choinka ma świecić: postojowe, tablica, wskaźniki w słoneczny dzień?? Nie wystarczyły by same lampy do jazdy dziennej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> itam po długiej przerwie. Dorzucę swoje trzy grosze. Uważam że

> światła dzienne są jednak lepszym rozwiązaniem. Koszty są tutaj

> znaczne wbrew pozorom na przestrzeni lat. Poza powiedzmy

> zużyciem paliwa trzeba liczyć się z wymianą żarówek przynajmniej

> raz w roku się zdarzy trzeba wziąć pod uwagę zużycie paska

> klinowego, szczotek alternatora- większe obciążenia, i zużycie

> lamp, gdyż lustra ulegają „wypaleniu” , więc

> jak na przestrzeni lat wszystko to weźmie się pod uwagę to już

> się robi duży koszt. Światła w dzień cały rok nie są

> bezsensowne, ale ktoś kto ten przepis wymyślił mógł trochę

> więcej pomyśleć i dostosować przepisy. Bo po co mi cała choinka

> ma świecić: postojowe, tablica, wskaźniki w słoneczny dzień??

> Nie wystarczyły by same lampy do jazdy dziennej ??

po częsci masz rację- ale z jednym nie moge sie zgodzić- nie wiem od czego to zalezy ale ja jeżdżę non stop na swiatłach Pandą i od nowości są te same żarówki - 3 lata! waytogo.gif

owszem jak ktos ma wynalazki typu "Xenon" czy "plus 30%" to się zgodzę ale w normalnej eksploatacji nie zauważysz róznicy waytogo.gif

kupta zwykłe żarówki i nie bedzie kłopotu! waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po częsci masz rację- ale z jednym nie moge sie zgodzić- nie wiem od

> czego to zalezy ale ja jeżdżę non stop na swiatłach Pandą i od

> nowości są te same żarówki - 3 lata!

> owszem jak ktos ma wynalazki typu "Xenon" czy "plus 30%" to się

> zgodzę ale w normalnej eksploatacji nie zauważysz róznicy

> kupta zwykłe żarówki i nie bedzie kłopotu!

heh mam tak samo, od 3 lat jezdze na zarowkach seryjnych, wprawdzie zmienilem na niby lepsze ale sie jedna spalila i wrocilem do serii, jezdze caly rok na swiatlach i nie zwracam uwagi na koszta, zreszta wzrost spalania jest zapewne tak znikomy ze nie odczuje go w przeciagu roku, w koncu to nie klima ze wieksze spalanie widac gołym okiem. I nie panikujmy ze w Polsce wprowadzaja nowy przepis bo akurat wole widziec w sloneczny dzien nadjezdzajace z daleka dwa punkty niz brac sie za wyprzedzanie a pozniej miec zdziwiona mine i liczyc swiece w silniku ktory lezy mi na kolanach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po częsci masz rację- ale z jednym nie moge sie zgodzić- nie wiem od

> czego to zalezy ale ja jeżdżę non stop na swiatłach Pandą i od

> nowości są te same żarówki - 3 lata!

> owszem jak ktos ma wynalazki typu "Xenon" czy "plus 30%" to się

> zgodzę ale w normalnej eksploatacji nie zauważysz róznicy

> kupta zwykłe żarówki i nie bedzie kłopotu!

Przyznam się ze mam żarówki philipsa a te wytrzymują ok roku a kosztują 60 zł Oryginalne już mi też padły, dopiero potem kupiłem philipsa, a uważam że warto bo dają naprawdę lepsze światło w szczególności jak pada deszcz, ale to tyle jak chodzi o żarówki to nei taki duży problem, jak już pisałem wcześniej jest wiele bardziej kosztownych punktów tego pomysłu, a można w baerdzo łatwy sposób temu zapobiegać prze stosowanie w dzień tylko tych potrzebnych świateł dziennych z przodu, bo reszta jest poprostu zbędna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 200 zl w slkali roku wiec zysk nie wielki

czyli zamiast 4.7l na 100km jest 4.5 biglaugh.gif w praktyce nie zauwazylem az takiej roznicy grinser006.gif klimatyzacja wiecej konsumuje niz swiatla... a kierunkowskazy ile pradu zabieraja grinser006.gif

a wlaczone swiatla przez caly czas to waytogo.gif jak dla mnie

kombinowac z jakimis dodatkowymi instalacjami?? po co... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba liczyć się z wymianą żarówek przynajmniej

> raz w roku się

seria mi swieciła 2 lata i pewnie gdyby nie dzwon może by jeszcze świeciła - i to najmniej trwałe ze wszystkich żarówek czyli H7 wiec nie widze związku

> zdarzy trzeba wziąć pod uwagę zużycie paska

> klinowego, szczotek alternatora- większe obciążenia

rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif piszesz jakby jakby sie to nie kręciło w czasie normalnej pracy silnika, bez przesadzyzmu i wpadania w parnoje ludzie pad.gif

> i zużycie

> lamp, gdyż lustra ulegają wypaleniu

kolejna bzdura, lampy jeżeli nie mają nieszczelności to pojeżdżą i 10 lat i na nich nic nie zauważysz, pad.gif

>, więc

> jak na przestrzeni lat wszystko to weźmie się pod uwagę to już

> się robi duży koszt.

do tego należy doliczyć zużycie opon, bo przecież jak sie spala więcej benzyny to więcej sie kręcą, zuzycie wydechu i w ogóle silnika, no bo palić więcej benzyny bedzie i mocniej dociążony bedzie pad.gif

wszystko co wymieniłes to normlana eksploatacja, poza żarówkami, ale jak sie kupuje żarówki +xx% to sie trzeba liczyć z tym, że sie je często wymienia, prerpetum mobile nie istnieje, coś za coś. z Kosztem benzyny można sie jeszcze zgodzić, ale jest to tak znikoma sprawa że liczenie tego to bzdura.

> Światła w dzień cały rok nie są

> bezsensowne, ale ktoś kto ten przepis wymyślił mógł trochę

> więcej pomyśleć i dostosować przepisy. Bo po co mi cała choinka

> ma świecić: postojowe, tablica, wskaźniki w słoneczny dzień??

> Nie wystarczyły by same lampy do jazdy dziennej ??

tu sie zgadzam, ale u nas jak zwykle, coś sie czasem mądrego wymysli, ale nigdy od początku do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.