trafok Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu. Alternatywą mogło by być zastąpienie świateł przeciwmgielnych odpowienimi dziennymi. Tylko nie mam pojęcia czy takie są dostępne i jak to się ma z Przepisami Kodeksu Drogowego. W prasie wyczytałem, że wszystkie pojazy samochodowe powinny używać przez cały czas świateł mijania lub odpowiednie światła dzienne i że Kodeks drogowy nie przewiduje tutaj żadnych wyjątków. Za światło dzienne nie będzie uznane światło drogowe, postojowe lub przeciwmgielne. Co o tym myślicie - i co to są te światła dzienne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania > podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu. A gdzie tu problem Tym bardziej, że we fiatopodobnych nawet nie trzeba pamiętać o on/off bo stacyjka odcina prąd od włącznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Halogenów nie możesz używać. Są za nisko. Musisz sobie dorobić światełka na wyższej wysokości. A są to światła o mniejszej mocy niż światła mijania. Wszystkie dane są w jakiejś normie. Tak na marginesie wnerwiaja mnie te nowe przepisy. Tu masz wszystko jak na talerzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 A co o tym myślicie? Regulator Przeglądając Internet, można też znaleźć ofertę dla oszczędnych i tych, którzy nie chcą szpecić auta dodatkowymi reflektorami bądź nie mają miejsca na ich montaż. Za niespełna 40 zł mogą oni kupić tzw. regulator świateł dziennych. Instalacja nie jest skomplikowana, bo urządzenie podłącza się do istniejących reflektorów. Regulator automatycznie włącza światła po przekręceniu kluczyka. Działają one jednak na 40 proc. mocy. Poprawiają widoczność, nie powodując przy tym takiego zużycia paliwa, jak normalnie działające światła mijania. cytat stąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trafok Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > A gdzie tu problem Chodzi mi oto czy w miejsce montowanych fabrycznie i nie tylko halogenów przeciwmgielnych istnieje możliwość zamontowania zestawu lamp do jazdy dziennej i czy są dostępne do Pandy ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evelyna Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 profil do uzupełnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yahooo Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Chodzi mi oto czy w miejsce montowanych fabrycznie i nie tylko > halogenów przeciwmgielnych istnieje możliwość zamontowania > zestawu lamp do jazdy dziennej i czy są dostępne do Pandy ??? Może coś takiego TUTAJ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania > podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu. > jakiego problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > A co o tym myślicie? > Regulator > Przeglądając Internet, można też znaleźć ofertę dla oszczędnych i > tych, którzy nie chcą szpecić auta dodatkowymi reflektorami bądź > nie mają miejsca na ich montaż. Za niespełna 40 zł mogą oni > kupić tzw. regulator świateł dziennych. Instalacja nie jest > skomplikowana, bo urządzenie podłącza się do istniejących > reflektorów. Regulator automatycznie włącza światła po > przekręceniu kluczyka. Działają one jednak na 40 proc. mocy. > Poprawiają widoczność, nie powodując przy tym takiego zużycia > paliwa, jak normalnie działające światła mijania. > cytat stąd to ciekawe co zrobisz w nocy z tym regulatorem jak nic nie bedziesz widzial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Może coś takiego TUTAJ ? spełniaja te wymagania? "Muszą one znajdować się na wysokości od 250 do 1500 mm, minimum 400 mm od bocznego obrysu auta i co najmniej 600 mm od siebie. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > to ciekawe co zrobisz w nocy z tym regulatorem jak nic nie bedziesz > widzial Właśnie się zastanawiam. Przeciez nie bede go wyłączał wraz ze zmierzchem... Masz rację. Pomysł chyba nietrafiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adales Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Może coś takiego TUTAJ ? o fajne, podoba mi sie. Ciekawe czy miejsca w zderzaku spelniaja norme co do swiatel dziennych, bo cos mi sie zdaje ze nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobik Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > spełniaja te wymagania? > "Muszą one znajdować się na wysokości od 250 do 1500 mm, > minimum 400 mm od bocznego obrysu auta i co najmniej 600 mm od > siebie. " Ale po co Ci to? W Pandzie światła gasną po wyłączeniu stacyjki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania > podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu... Co prawda nie widze tutaj żadnego problemu ale aby nie wyważać otwartych drzwi, proponuję zapoznać się z ofertą firmy Hella. Mają w ofercie lampy dzienne HOMOLOGOWANE! pasujące fajnie do Pandy (podłużne, mieszczące się w górnym wycięciu zaslepki) wymagające odrobiny zdolności manualnych. Ponadto na lampy dzienne nie ma co tak strasznie pluć, gdyż one pomimo tego, że pobierają TRZYKROTNIE mniej prądu są bardziej widoczne (ze względu na swoja budowę) w jasny lub słoneczny dzień dla pojazdów i pieszych patrzących z przeciwka niż światła mijania! Na stronie Helli są również przepisy dotyczące ich montażu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Chodzi mi oto czy w miejsce montowanych fabrycznie i nie tylko > halogenów przeciwmgielnych istnieje możliwość zamontowania > zestawu lamp do jazdy dziennej i czy są dostępne do Pandy ??? Ja się po prostu zastanawiam w jakim celu kombinować z jakimiś regulatorami, inwestować w jakieś nowe światła itp. itd. skoro wystarczy przestawić wyłącznik świateł mijania w położenie on i zapomnieć o konieczności pamiętania o nowych przepisach. Nie bardzo rozumiem jaki jest problem, aby jeździć po prostu z włączonymi światłami mijania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Ja się po prostu zastanawiam w jakim celu kombinować z jakimiś > regulatorami, To jest nonsens, w dodatku niezgodne z przepisami i całkowicie niewykonalne (sprawdziłem to osobiście robiąc próbę na zasilaczu regulowanym, mierząc pobierany prąd i równocześnie jasnóść. OSZUSTWO I LIPA!!!) inwestować w jakieś nowe światła itp. itd. skoro > wystarczy przestawić wyłącznik świateł mijania w położenie on i > zapomnieć o konieczności pamiętania o nowych przepisach. Nie > bardzo rozumiem jaki jest problem, aby jeździć po prostu z > włączonymi światłami mijania Jest sens ze względu na lepsza widoczność pojazdu ze światłamio dziennymi (wynikającą z ich konstrukcji) niz z mijania, które pobieraję 3 X więcej prądu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > A co o tym myślicie? > Regulator > Przeglądając Internet, można też znaleźć ofertę dla oszczędnych i > tych, którzy nie chcą szpecić auta dodatkowymi reflektorami bądź > nie mają miejsca na ich montaż. Za niespełna 40 zł mogą oni > kupić tzw. regulator świateł dziennych. Instalacja nie jest > skomplikowana, bo urządzenie podłącza się do istniejących > reflektorów. Regulator automatycznie włącza światła po > przekręceniu kluczyka. Działają one jednak na 40 proc. mocy. > Poprawiają widoczność, nie powodując przy tym takiego zużycia > paliwa, jak normalnie działające światła mijania. > cytat stąd mowisz tak jak by to byly hektolitry paliwa .... nie wiem czy jest sens bawidz sie w takie cuda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RDO Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > regulatorami, inwestować w jakieś nowe światła itp. itd. skoro > wystarczy przestawić wyłącznik świateł mijania w położenie on i > zapomnieć o konieczności pamiętania o nowych przepisach I odpalac i gasic silnik z wlaczonymi swiatlami mijania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trafok Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Na stronie Helli są również przepisy dotyczące ich montażu! Dzięki Ferdynand o to właśnie mi chodziło, wyczerujące informacje w temacie lamp dziennych zawarte są własnie na tej stronce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > I odpalac i gasic silnik z wlaczonymi swiatlami mijania? zwieksza sie zuzycie pradu podczas odpalania i tyle nigdy nie zdazylo Ci sie odpalic silnika na wlaczanych swiatlach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > I odpalac i gasic silnik z wlaczonymi swiatlami mijania? ... a kto Ci karze? Nie posiadasz takiego pokrętełka w lewej dźwigience pod kierką? Kaczory wprowadziły taki nakaz (nie wypowiadam się czy dobry, czy zły) ale czy to kogoś zwalnia od myslenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > (...) niz z mijania, które > pobieraję 3 X więcej prądu! 3 x więcej, czyli ile konkretnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > I odpalac i gasic silnik z wlaczonymi swiatlami mijania? Tak. A co w tym dziwnego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RDO Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > zwieksza sie zuzycie pradu podczas odpalania i tyle > nigdy nie zdazylo Ci sie odpalic silnika na wlaczanych swiatlach? Nigdy =) Nauczyli mnie, ze tak sie nie robi, to tak nie robie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RDO Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > ... a kto Ci karze? > Nie posiadasz takiego pokrętełka w lewej dźwigience pod kierką? > Kaczory wprowadziły taki nakaz (nie wypowiadam się czy dobry, czy > zły) ale czy to kogoś zwalnia od myslenia? Nie zrozumiales mojego posta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > 3 x więcej, czyli ile konkretnie ? Swiatła mijania (jedna żarówka) ok. 60W światla dzienne (jedna żarówka ) ok.21W Czy są jeszcze jakies pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RDO Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Tak. A co w tym dziwnego ? No wydaje mi sie, ze wtedy akumulator w dupsko strasznie dostaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Swiatła mijania (jedna żarówka) ok. 60W > światla dzienne (jedna żarówka ) ok.21W > Czy są jeszcze jakies pytania? Tak. Jaka będzie roczna oszczędnośc z tego tytułu wyrażona w pln ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Tak. Jaka będzie roczna oszczędnośc z tego tytułu wyrażona w pln ? Ale Kolego ja tu nie piszę o zadnej oszczędności tylko o LEPSZEJ WIDOCZNOŚCI dla osób i pojazdów będących na przeciw Twojego pojazdu! A jesli jakakolwiek oszczędność wystąpi to (jak zwykłem mawiac) GUCIO! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Tak. Jaka będzie roczna oszczędnośc z tego tytułu wyrażona w pln ? statystycznie wyliczone koszty obowiazku jazdy na swiatlach to okolo 200 zl w slkali roku wiec zysk nie wielki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Ale Kolego ja tu nie piszę o zadnej oszczędności tylko o LEPSZEJ > WIDOCZNOŚCI dla osób i pojazdów będących na przeciw Twojego > pojazdu! A jesli jakakolwiek oszczędność wystąpi to (jak zwykłem > mawiac) GUCIO! ale ja mam pytanie bo nie bardzo sobie wyobrazam "lepszosc" swiata ze swatel dziennych-czym sie objawia roznica w ich swieceniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Ale Kolego ja tu nie piszę o zadnej oszczędności tylko o LEPSZEJ > WIDOCZNOŚCI dla osób i pojazdów będących na przeciw Twojego > pojazdu! O ile lepszej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > ale ja mam pytanie bo nie bardzo sobie wyobrazam "lepszosc" swiata > ze swatel dziennych-czym sie objawia roznica w ich swieceniu ? Na stronie Helli masz to pięknie opisane, ale gdyby się Tobie nie chciało czytać to w skrócie powiem, że światła dzienne świecą wprost w oczy, nie oślepiając (żarówki 21W) a światła mijania sa ustawione na 40m z wyraźną granicą cienia! Z tego powodu w jasny, słoneczny dzień są gorzej widoczne niż 3-krotnie słabsze światła dzienne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Na stronie Helli masz to pięknie opisane, ale gdyby się Tobie nie > chciało czytać to w skrócie powiem, że światła dzienne świecą > wprost w oczy, nie oślepiając (żarówki 21W) a światła mijania sa > ustawione na 40m z wyraźną granicą cienia! Z tego powodu w > jasny, słoneczny dzień są gorzej widoczne niż 3-krotnie słabsze > światła dzienne! z zasadzy nie wierze reklama nie przekonuje mnie to co napisal prducent o swoim produkcie powiedz mi jak ocenisz ktore lepiej i z jakiej odleglosci widac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > z zasadzy nie wierze reklama > nie przekonuje mnietrzącto co napisal prducent o swoim produkcie > powiedz mi jak ocenisz ktore lepiej i z jakiej odleglosci widac ? Parząc na stare Vlvo kolesia, które ma takie swiatla fabrycznie zamontowne potwierdzam, że z pewnej odległości (ok. 20-50m) w słoneczny dzięń są lepiej widoczne niż normalne światla mijania. Swiatła mijania skupiają wiązkę i kierują ją w dół tak aby granica "światłocienia" nie była dalej niż 40m od auta, natomiast dzienne kieruja na wprost, lekko roapraszając! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Parząc na stare Wolwo kolesia, które ma takie swiatla fabrycznie > zamontowne potwierdzam, że z pewnej odległości (ok. 20-50m) w > słoneczny dzięń są lepiej widoczne niż normalne światla mijania. > Swiatła mijania skupiają wiązkę i kierują ją w dół tak aby granica > "światłocienia" nie była dalej niż 40m od auta, natomiast > dzienne kieruja na wprost, lekko roapraszając! ale o czym Ty do mnie rozmawiasz mam rozumiec ze ze po 40 m nie widac ze swieca swiatla miijania?.. wystarcza mi dwa punkty na horyznacie i juz wiem ze cos jedzie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evelyna Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > No wydaje mi sie, ze wtedy akumulator w dupsko strasznie dostaje. źle Ci się wydaje. zauważ, że w momencie odpalania światła przygasają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > ale o czym Ty do mnie rozmawiasz > mam rozumiec ze ze po 40 m nie widac ze swieca swiatla miijania?.. > wystarcza mi dwa punkty na horyznacie i juz wiem ze cos jedzie ... jak ktos ma problemy to powinien odwiedzić specjalistę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m_flower Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > jak ktos ma problemy to powinien odwiedzić specjalistę przestan spamowac na kaciku technicznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > ale o czym Ty do mnie rozmawiasz > mam rozumiec ze ze po 40 m nie widac ze swieca swiatla miijania?.. > wystarcza mi dwa punkty na horyznacie i juz wiem ze cos jedzie ... Zadaj t o pytanie konstruktorom Volvo! Widac posiadają mniej wiedzy od Ciebie i instalując w swoich samochodach juz 20 lat temu swiatła do jazdy dziennej popełnili jakiś błąd! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Zadaj t o pytanie konstruktorom Volvo! Widac posiadają mniej wiedzy > od Ciebie i instalując w swoich samochodach juz 20 lat temu > swiatła do jazdy dziennej popełnili jakiś błąd! przekonales mnie nie widze sensu zakupu swiatel, zezbienia w zderzakach, robienia instalacji.. itd aby miec swiatla dzienne "widoczne lepiej: z 40m jak sa sryjnie fajnie moze bedzie troszkie mniejsze zuzycie paliwa (o te 50 zl/rok) pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > przekonales mnie > nie widze sensu zakupu swiatel, zezbienia w zderzakach, robienia > instalacji.. itd aby miec swiatla dzienne "widoczne lepiej: z > 40m > jak sa sryjnie fajnie moze bedzie troszkie mniejsze zuzycie paliwa > (o te 50 zl/rok) > pozdr. Ja również nie widzę, Oto cytat z mojego pierwszego postu w tym wątku, a w zasadzie odpowiedzi na pytanie: "W związku z koniecznością używanie przez cały czas świateł mijania > podczas jazdy może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu... Co prawda nie widze tutaj żadnego problemu ale aby nie wyważać otwartych drzwi, proponuję zapoznać się z ofertą firmy Hella. Mają w ofercie lampy dzienne HOMOLOGOWANE! pasujące fajnie do Pandy (podłużne, mieszczące się w górnym wycięciu zaslepki) wymagające odrobiny zdolności manualnych. Ponadto na lampy dzienne nie ma co tak strasznie pluć, gdyż one pomimo tego, że pobierają TRZYKROTNIE mniej prądu są bardziej widoczne (ze względu na swoja budowę) w jasny lub słoneczny dzień dla pojazdów i pieszych patrzących z przeciwka niż światła mijania! Na stronie Helli są również przepisy dotyczące ich montażu!" I to wsio! Nie staram się dokonywac rewolucji tylko korzystać z rozwiązań technicznych, ktore zostały wymyslone przez mądrzejszych! A jeśli ktoś pyta to odpowiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > statystycznie wyliczone koszty obowiazku jazdy na swiatlach to okolo > 200 zl w slkali roku wiec zysk nie wielki no właśnie, ale przecież to ogromna kwota i gigantyczna oszczędnośc, jak sie płaci za paliwo rocznie ok 3 tys zł przy śrdenio-krajowym przebiegu najbardziej właśnie śmieszą mnie ludzie co krzyczą że jazda na światłach w dzień powoduje zwiększone zużycie paliwa a przez to zatruwanie środowiska. Zawsze na dzień dobry polecam im wyłączeni e klimy i całego sprzętu audio - oszczędność paliwa i środowiska będzie większa niż na żarówkach przez cały dzień ale po co to wył. skoro sprawiają te urządzenia radość i przyjemność kierowcy, a światła tylko poprawiają to że ja bede widoczny dla kogoś, to tylko bezpieczeństwo, kto by sie tym przejmował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_Sz Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 itam po długiej przerwie. Dorzucę swoje trzy grosze. Uważam że światła dzienne są jednak lepszym rozwiązaniem. Koszty są tutaj znaczne wbrew pozorom na przestrzeni lat. Poza powiedzmy zużyciem paliwa trzeba liczyć się z wymianą żarówek przynajmniej raz w roku się zdarzy trzeba wziąć pod uwagę zużycie paska klinowego, szczotek alternatora- większe obciążenia, i zużycie lamp, gdyż lustra ulegają „wypaleniu” , więc jak na przestrzeni lat wszystko to weźmie się pod uwagę to już się robi duży koszt. Światła w dzień cały rok nie są bezsensowne, ale ktoś kto ten przepis wymyślił mógł trochę więcej pomyśleć i dostosować przepisy. Bo po co mi cała choinka ma świecić: postojowe, tablica, wskaźniki w słoneczny dzień?? Nie wystarczyły by same lampy do jazdy dziennej ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Wystarczylby zapis o wyposazeniu nowych sam. w lampki do jazdy dziennej (tylko przód - jakieś 20 wat). Pozostałym zalecenie jazdy na światłach mijania. Ja rozumiem , że tego zapisu dalej nie ma? No bo po co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > itam po długiej przerwie. Dorzucę swoje trzy grosze. Uważam że > światła dzienne są jednak lepszym rozwiązaniem. Koszty są tutaj > znaczne wbrew pozorom na przestrzeni lat. Poza powiedzmy > zużyciem paliwa trzeba liczyć się z wymianą żarówek przynajmniej > raz w roku się zdarzy trzeba wziąć pod uwagę zużycie paska > klinowego, szczotek alternatora- większe obciążenia, i zużycie > lamp, gdyż lustra ulegają „wypaleniu” , więc > jak na przestrzeni lat wszystko to weźmie się pod uwagę to już > się robi duży koszt. Światła w dzień cały rok nie są > bezsensowne, ale ktoś kto ten przepis wymyślił mógł trochę > więcej pomyśleć i dostosować przepisy. Bo po co mi cała choinka > ma świecić: postojowe, tablica, wskaźniki w słoneczny dzień?? > Nie wystarczyły by same lampy do jazdy dziennej ?? po częsci masz rację- ale z jednym nie moge sie zgodzić- nie wiem od czego to zalezy ale ja jeżdżę non stop na swiatłach Pandą i od nowości są te same żarówki - 3 lata! owszem jak ktos ma wynalazki typu "Xenon" czy "plus 30%" to się zgodzę ale w normalnej eksploatacji nie zauważysz róznicy kupta zwykłe żarówki i nie bedzie kłopotu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfi Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > po częsci masz rację- ale z jednym nie moge sie zgodzić- nie wiem od > czego to zalezy ale ja jeżdżę non stop na swiatłach Pandą i od > nowości są te same żarówki - 3 lata! > owszem jak ktos ma wynalazki typu "Xenon" czy "plus 30%" to się > zgodzę ale w normalnej eksploatacji nie zauważysz róznicy > kupta zwykłe żarówki i nie bedzie kłopotu! heh mam tak samo, od 3 lat jezdze na zarowkach seryjnych, wprawdzie zmienilem na niby lepsze ale sie jedna spalila i wrocilem do serii, jezdze caly rok na swiatlach i nie zwracam uwagi na koszta, zreszta wzrost spalania jest zapewne tak znikomy ze nie odczuje go w przeciagu roku, w koncu to nie klima ze wieksze spalanie widac gołym okiem. I nie panikujmy ze w Polsce wprowadzaja nowy przepis bo akurat wole widziec w sloneczny dzien nadjezdzajace z daleka dwa punkty niz brac sie za wyprzedzanie a pozniej miec zdziwiona mine i liczyc swiece w silniku ktory lezy mi na kolanach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_Sz Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > po częsci masz rację- ale z jednym nie moge sie zgodzić- nie wiem od > czego to zalezy ale ja jeżdżę non stop na swiatłach Pandą i od > nowości są te same żarówki - 3 lata! > owszem jak ktos ma wynalazki typu "Xenon" czy "plus 30%" to się > zgodzę ale w normalnej eksploatacji nie zauważysz róznicy > kupta zwykłe żarówki i nie bedzie kłopotu! Przyznam się ze mam żarówki philipsa a te wytrzymują ok roku a kosztują 60 zł Oryginalne już mi też padły, dopiero potem kupiłem philipsa, a uważam że warto bo dają naprawdę lepsze światło w szczególności jak pada deszcz, ale to tyle jak chodzi o żarówki to nei taki duży problem, jak już pisałem wcześniej jest wiele bardziej kosztownych punktów tego pomysłu, a można w baerdzo łatwy sposób temu zapobiegać prze stosowanie w dzień tylko tych potrzebnych świateł dziennych z przodu, bo reszta jest poprostu zbędna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > 200 zl w slkali roku wiec zysk nie wielki czyli zamiast 4.7l na 100km jest 4.5 w praktyce nie zauwazylem az takiej roznicy klimatyzacja wiecej konsumuje niz swiatla... a kierunkowskazy ile pradu zabieraja a wlaczone swiatla przez caly czas to jak dla mnie kombinowac z jakimis dodatkowymi instalacjami?? po co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > trzeba liczyć się z wymianą żarówek przynajmniej > raz w roku się seria mi swieciła 2 lata i pewnie gdyby nie dzwon może by jeszcze świeciła - i to najmniej trwałe ze wszystkich żarówek czyli H7 wiec nie widze związku > zdarzy trzeba wziąć pod uwagę zużycie paska > klinowego, szczotek alternatora- większe obciążenia piszesz jakby jakby sie to nie kręciło w czasie normalnej pracy silnika, bez przesadzyzmu i wpadania w parnoje ludzie > i zużycie > lamp, gdyż lustra ulegają wypaleniu kolejna bzdura, lampy jeżeli nie mają nieszczelności to pojeżdżą i 10 lat i na nich nic nie zauważysz, >, więc > jak na przestrzeni lat wszystko to weźmie się pod uwagę to już > się robi duży koszt. do tego należy doliczyć zużycie opon, bo przecież jak sie spala więcej benzyny to więcej sie kręcą, zuzycie wydechu i w ogóle silnika, no bo palić więcej benzyny bedzie i mocniej dociążony bedzie wszystko co wymieniłes to normlana eksploatacja, poza żarówkami, ale jak sie kupuje żarówki +xx% to sie trzeba liczyć z tym, że sie je często wymienia, prerpetum mobile nie istnieje, coś za coś. z Kosztem benzyny można sie jeszcze zgodzić, ale jest to tak znikoma sprawa że liczenie tego to bzdura. > Światła w dzień cały rok nie są > bezsensowne, ale ktoś kto ten przepis wymyślił mógł trochę > więcej pomyśleć i dostosować przepisy. Bo po co mi cała choinka > ma świecić: postojowe, tablica, wskaźniki w słoneczny dzień?? > Nie wystarczyły by same lampy do jazdy dziennej ?? tu sie zgadzam, ale u nas jak zwykle, coś sie czasem mądrego wymysli, ale nigdy od początku do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.