Skocz do zawartości

Całoroczne 215/60/16"


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze byłem przeciwnikiem opon całorocznych, ale z racji częstych zmian samochodu, kupno dwóch nowych kompletów jest raczej bez sensu. ...ale do brzegu ;)

 

Pacjent: Forester SG.

Fabryczny rozmiar: 215/60/16"

Indeksy: od 95H w górę

 

Pytanie 1:

Chciałbym coś co poradzi sobie przede wszystkim na śniegu, błocie i wodzie.

Wstępnie zastanawiałem się nad Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 ew. trochę tańszymi Toyo Open Country H/T

Ma ktoś doświadczenie z ww modelami, ew. poleci coś innego?

 

Pytanie 2: 

Fabryczna szerokość/wysokość felgi to 6.5/16 i dla tego rozmiaru zalecana jest opona 215/60/16

Moje felgi mają 7.5/16 - trochę miejsca w nadkolach jeszcze jest. Nie kombinować i zostawić fabryczny rozmiar czy wkładać coś większego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie 2: 

Fabryczna szerokość/wysokość felgi to 6.5/16 i dla tego rozmiaru zalecana jest opona 215/60/16

Moje felgi mają 7.5/16 - trochę miejsca w nadkolach jeszcze jest. Nie kombinować i zostawić fabryczny rozmiar czy wkładać coś większego?

 

u mnie w VANie ten sam rozmiar chodzi na feldze 7 cali. mysle ze nie musisz kombinowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam :) czy jest możliwe aby opony Yokohama Geolandar A/T-S G012 występowały w wersjach z oznaczeniem M+S (mud+snow) i bez, czyli w specyfikacji typowo letniej? Coś mi się nie wydaje, ale...

Najtaniej znalazłem opony tutaj: 375zł ale odpisali mi, że nie ma oznaczenia M+S. Jednocześnie np. tutaj (to nie jest sklep Yokohama tylko jakieś podrabiańce :) ) wszystkie rozmiary oznaczenie M+S posiadają.

 

Na placu boju pozostały modele:

Yokohama Geolandar A/T-S G012
Vredestein Quatrac 3
Goodyear Vector 4seasons
Michelin CrossClimate
 
Poza pierwszymi, reszta to typowe opony całoroczne do osobówki (a Forek to w zasadzie podniesiona osobówka). Michelin jako jedyne posiadają homologację opon zimowych. Tylko sam bieżnik nie wygląda zbyt agresywnie, więc nie wiem czy da sobie radę jak pojadę np. w góry przed świętami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geolandery raczej dobrej 'prasy' nie mają, toyo z tego co pamiętam też nie chwalili.
Ja mam u siebie pirelli scorpion srt (już niedostępne, jest nowy model) i raczej jestem zadowolony. Na zaoranym, jesiennym (czyt. mokrym/błotnistym) polu sobie radziły, zimą też, ale ja raczej granic ich możliwości nie szukałem - ot normalna lekko przełajowa czasami jazda.

Rzuć okiem na Optimo 4s Hankook'a albo Vredestein Quatrac 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuć okiem na Optimo 4s Hankook'a albo Vredestein Quatrac 3.

 

Posiedziałem wczoraj trochę, popatrzyłem, porównałem, zdecydowałem się na  Nokian WeatherProof 215/60/16 albo Nokian WeatherProof SUV 215/65/16.

Musze tylko ustalić czy 215/65 zmieszczą się pod amortyzatorem - zapytałem tutaj i tutaj, jak będzie odpowiedź to zamówię. Wolałbym wersję SUV bo są wzmocnione, ale nie zdecyduję się na zakup jeżeli mają gdziekolwiek obcierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XL nie ma sensu chyba, że chcesz to ciorać po lasach czy innych szutrach.

 

XL są jedne i drugie, ale wersja SUV posiada jeszcze dodatkowe wzmocnienia.

Powoli się jednak leczę z większego rozmiaru. Przez szersze felgi -przy zjechanej oponie 205/60 - mam jakieś 4cm zapasu do mocowania amortyzatora z tyłu i tyle samo do tylnej ścianki wnęki koła przy maksymalnie skręconych kołach przednich. Dedykowana 215/60 wejdzie bez problemu, 216/65 może być bardzo na styk. Większe koło jest tańsze i mocniejsze, ale chyba nie chcę przefajnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze byłem przeciwnikiem opon całorocznych, ale z racji częstych zmian samochodu, kupno dwóch nowych kompletów jest raczej bez sensu. ...ale do brzegu ;)

 

Pacjent: Forester SG.

Fabryczny rozmiar: 215/60/16"

Indeksy: od 95H w górę

 

Pytanie 1:

Chciałbym coś co poradzi sobie przede wszystkim na śniegu, błocie i wodzie.

Wstępnie zastanawiałem się nad Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 ew. trochę tańszymi Toyo Open Country H/T

Ma ktoś doświadczenie z ww modelami, ew. poleci coś innego?

 

Jeżeli to te co idą na pierwszy montaż to trzymałbym się z daleka, nie nadają się ani na zimę (raz nie zmieniłem jeszcze na zimówki) ani na lato (używałem jako letnie - keipsko hamowały, strasznie piszczały na mniej przyczepnej nawierzchni). Bardzo kiepskei opinie, m.in na forach Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze byłem przeciwnikiem opon całorocznych, ale z racji częstych zmian samochodu, kupno dwóch nowych kompletów jest raczej bez sensu. ...ale do brzegu ;)

 

Pacjent: Forester SG.

Fabryczny rozmiar: 215/60/16"

Indeksy: od 95H w górę

 

Pytanie 1:

Chciałbym coś co poradzi sobie przede wszystkim na śniegu, błocie i wodzie.

Wstępnie zastanawiałem się nad Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 ew. trochę tańszymi Toyo Open Country H/T

Ma ktoś doświadczenie z ww modelami, ew. poleci coś innego?

 

Pytanie 2: 

Fabryczna szerokość/wysokość felgi to 6.5/16 i dla tego rozmiaru zalecana jest opona 215/60/16

Moje felgi mają 7.5/16 - trochę miejsca w nadkolach jeszcze jest. Nie kombinować i zostawić fabryczny rozmiar czy wkładać coś większego?

 

 

Z zasady byłeś przeciwnikiem czy ktoś ci w telewizji tak powiedział?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z zasady byłeś przeciwnikiem czy ktoś ci w telewizji tak powiedział?

 

Nie oglądam telewizji. To raczej zasada wyniesiona z domu. ;) Nie ma rzeczy "do wszystkiego". Opony zimowe są przeznaczone na określone warunki atmosferyczne i w takowych się sprawdzają. Tak samo jak zawsze jeździliśmy na włączonych światłach (nawet jeśli nie było to podyktowane ustawą), tak samo zawsze zmienialiśmy opony w zależności od sezonu. Traktowałem to jako pewnik i nie zawracałem sobie głowy wnikaniem w szczegóły.

 

W ramach zamknięcia wątku - kupiłem Nokian Weatherproof 215/60/16.

Rozważałem jeszcze wariant SUV (rozmiar 215/65/16) z racji wzmocnionej konstrukcji i niższej ceny, ale ostatecznie stanęło na rozmiarze dedykowanym do mojego samochodu.

Gdyby nie cena, kupiłbym pewnie Michelin CrossClimate, ale 2k zł za komplet okazało się granicą psychologiczną ;)

 

Wczoraj zamówione, dzisiaj doszły, przed chwilą wróciłem od wulkanizatora. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Bieżnik "konkretny", na suchej nawierzchni opony są ciche i zachowują się poprawnie. O właściwościach zimowych przekonam się empirycznie i - miejmy nadzieję - pozytywnie mnie zaskoczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.