Skocz do zawartości

Optymalny zawias na asfalt


Kooboosh

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę teoretyzuję, trochę może wejdzie w praktykę.

Ponieważ od jakiegoś czasu nie śledzę zawiasów, co jest na rynku, co nie, to chciałem podpytać.

Załóżmy, że jest chęć zbudowania optymalnego zawieszenia w SC na suchy asfalt, aczkolwiek auto użytkowane również po miejscowych drogach:

- nie ma być beton, jak w pzm, bo szkoda plomb

- opony w aucie 185/50/14 i ma on jeszcze na nich wyglądać sensownie, kozy wyginęły, wahaczem po glebie też nie jest celem

- poliuretany raczej żółte

Rozumiem, że z amortyzatorów raczej B6, widziałem, ze pojawiły się oferty na rynku. A brak chęci przerabiania tego w zerkopolu raczej eliminuje gwint.

(nie upieram się przy b6, jak pisałem, nie śledzę nowinek)

jakie sprężyny?

Jakie długości spreżyn, aby to pojeździło kilka kkm? i jednocześnie charakterystyka była satysfakcjonująca i wyglądało to to smile.gif

era.pl już nie ma, to tam nie pójdę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> B6 do regeneracji to gatunek wymierający, z grubym tłokiem tylko używka. To co jest obecnie na

> rynku to już "nowy" typ z gotowym nastawem i po zużyciu idzie do śmieci. Zresztą to widać bo

> ma cienki tłok prawie jak w serii amorze

pisząc o obecności na rynku, miałem właśnie to na myśli: auction

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja smigam na FK gwincie z regulacja twardości a z tyłu mam Koni powiem ci ze jak dla mnie sie

> bardzo dobrze jeżdzi.

Jesli masz Konigsport'a to przednie amory to tez koni grinser006.gif mam to samo

Duzo daje regulacja twardosci i mozna z prawie betonu zrobic komfortowy zawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli masz Konigsport'a to przednie amory to tez koni mam to samo

> Duzo daje regulacja twardosci i mozna z prawie betonu zrobic komfortowy zawias.

naklejka jest FK ale powiem ze te zzawieszenie jest bardzo sympatyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli masz Konigsport'a to przednie amory to tez koni mam to samo

> Duzo daje regulacja twardosci i mozna z prawie betonu zrobic komfortowy zawias.

Jeździłem na Koni 2 sezony, i polecam na asfalt, dzięki regulacji twardości ustawiłem go pod swoje potrzeby. Przód wybierał bardzo dobrze, natomiast tył... (lub jego brak) był betonowy, ale przewidywalny i nadsterowny, dzięki czemu parę razy udało się wejść i...wyjść z zakrętu w 1 kawałku oink.gif

*tak przy okazji odnośnie bezpieczeństwa naciągu dodam, że opona 165 naciągnięta na 8zoll + 3bar wytrzymała nie kontrolowany uślizg pod kątem 45-60stopni przy wejściu 140 wyjściu 100km/h na równym asfalcie zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak wybierasz B6 to dobrym dodatkiem do tego beda sprezyny Eibach lub OMP

o eibachu już czytałem, faktycznie są polecane. ale na stronie producenta zestaw do SC ma obniżenie jedynie 30/30, to spowoduje efekt motorówki.

OMP ma bardzo dobrą opinię, jak czytam, nawet w porównaniu do Eibacha. Ale nie bardzo mogę znaleźć żadnego źródła do zakupu, aby np. ceny porównać lub zobaczyć, jakie są wersje obniżeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o eibachu już czytałem, faktycznie są polecane. ale na stronie producenta zestaw do SC ma obniżenie

> jedynie 30/30, to spowoduje efekt motorówki.

Nie ma żadnego efektu motorówki, na OMP za to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o eibachu już czytałem, faktycznie są polecane. ale na stronie producenta zestaw do SC ma obniżenie

> jedynie 30/30, to spowoduje efekt motorówki.

287290338-NawraG%F3rskiSuperSprint02.10.20111-1.jpg

jak wcześniej pisałem eibach/fk-50

> OMP ma bardzo dobrą opinię, jak czytam, nawet w porównaniu do Eibacha. Ale nie bardzo mogę znaleźć

> żadnego źródła do zakupu, aby np. ceny porównać lub zobaczyć, jakie są wersje obniżeń...

jak się nie mylę to Lampar jeździł na omp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem na Koni 2 sezony, i polecam na asfalt, dzięki regulacji twardości ustawiłem go pod swoje

> potrzeby. Przód wybierał bardzo dobrze, natomiast tył... (lub jego brak) był betonowy, ale

> przewidywalny i nadsterowny, dzięki czemu parę razy udało się wejść i...wyjść z zakrętu w 1

> kawałku

> *tak przy okazji odnośnie bezpieczeństwa naciągu dodam, że opona 165 naciągnięta na 8zoll + 3bar

> wytrzymała nie kontrolowany uślizg pod kątem 45-60stopni przy wejściu 140 wyjściu 100km/h na

> równym asfalcie

Zalezy tez jaka sprezyne miales z tylu. Zawias nie bylo tez robiony pod cento z puntym tylem.

Co do naciagu i uslizgu to nie ma prawa sie nic dziac bo auta w drifcie nie powinny jezdzic. Co innego jak opona o cos uderzy wtedy ladnie zchodzi z felgi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i z przodu jest ten -30?

> masz gdzieś foty nie w zakrętahc?

> http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...e#Post287017468

> dobra, obczaiłem Twoją fotę przed chwilą na giełdzie.... no trochę koza

tak dedykowany do sc

czy koza czy nie, najważniejsze, że się bardzo dobrze prowadzi

1

2

3

4

nie wiem czy to prawda czy nie ale gdzieś ktoś kiedyś mówił, że optymalne obniżenie do sc to właśnie to 30 czy -35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy to prawda czy nie ale gdzieś ktoś kiedyś mówił, że optymalne obniżenie do sc to

> właśnie to 30 czy -35

za tą wysokością przemawiać może jeszcze to, do jakiej wysokości jest przeznaczony b6? hmm.gif ale podejrzewam, na to może producent odpowiedzieć, albo gdzieś w katalogach jest.

Nie wiem, czy jakby zapodać za nisko, to po prostu po paru zakrętach nie powiedzą 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za tą wysokością przemawiać może jeszcze to, do jakiej wysokości jest przeznaczony b6? ale

> podejrzewam, na to może producent odpowiedzieć, albo gdzieś w katalogach jest.

> Nie wiem, czy jakby zapodać za nisko, to po prostu po paru zakrętach nie powiedzą

swojego na -60 nie udało mi się spiąć

sprężyna latała luźno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy co się komu podoba i do czego służy auto

> albo ma się dobrze jeździć albo ma być gleba

> jak kupić B6 i zglebić auto to szkoda kasy

no wiem,

dlatego jeszcze biję się z myślami grinser006.gif i znajduję plusy tego, że będzie jeździć, a nie wyglądać tongue.gif

z tym tyłem mnie trochę zmartwiłeś oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalezy do czego auto bedziesz uzytkował

no i tu leży pies pogrzebany...

na kjsy nie pojadę, może co jakiś czas na ułęż , jak coś będzie organizowaneok.gif

głównie mam kilka tras wokół wsi, gdzie ładny asfalt leży i parę zakrętów jest...

dodatkowo mam w planie parę wycieczek nim zrobić - bo lubię smile.gif

i tyle IThankYou.gif

także plany są mocno niesprecyzowane skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak wcześniej pisałem eibach/fk-50

> jak się nie mylę to Lampar jeździł na omp

Jeździł, jeździł, ale na samym przodzie OMP bo tył był bardzo sztywny jak na pustą bude i bez 2 zapasówek w bagażniku miotało nim jak szatan. Zdjęć nie daje bo będzie śmiech, że motorówa, ale tak mi sie najlepiej jeździło. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i tu leży pies pogrzebany...

> na kjsy nie pojadę, może co jakiś czas na ułęż , jak coś będzie organizowane

> głównie mam kilka tras wokół wsi, gdzie ładny asfalt leży i parę zakrętów jest...

> dodatkowo mam w planie parę wycieczek nim zrobić - bo lubię

> i tyle

> także plany są mocno niesprecyzowane

To bierz Eibacha i tył se ciachnij tyle ile Ci się będzie podobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Ja mam u siebie w 900 zestaw Ta Technix 60/40 i nie narzekam. Jezdze na nim ponad 2 lata, 45kkm i

> dalej sie sprawuje:)

mam takie pytanie jak sie jezdzi na tym zawieszeniu ? bo teraz planuje cos zrobic wlasnie prawdopodobnie 60/40 do mattigow i szukam czegos ale szczerze powiem jestem ciemny :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam takie pytanie jak sie jezdzi na tym zawieszeniu ? bo teraz planuje cos zrobic wlasnie

> prawdopodobnie 60/40 do mattigow i szukam czegos ale szczerze powiem jestem ciemny :/

Miałem w cc 9-secie 60/40 ale springi FK było w miare ok. W tamtym roku jeździłem na tym setupie w sc 1.2 16v i niestety przód jest cięższy i mi osobiście ten zawias już nie pasuje, dlatego, że spręzyna nie trzyma, auto leży na odbojach, po całkowitym usinięciu odboju był centymetrowy zakres pracy przy dobiciu. Nie wiem jak w 1.1 Przy 1.2 16v nadaje się na gładki asfalt, tor, na codzien i nasze często nierówne drogi nie polecam, chyba że auto na pokaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.