Skocz do zawartości

Sprężyny obniżające a klimatyzacja w SC ?


darrkus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam zamiar kupić sprężyny obniżające razem z amortyzatorami. Chciałbym -70 na przód oraz -50 na tył. Auto to SC z klimatyzacją. Rozbierałem ostatnio nadkole i niepokoi mnie odległość półosi od sprężarki. Poczytałem w jakimś temacie że może być problem?

Kupiłem już koła (od lancii montecarlo niby jakiejś) 14 calowe, 6 cali szerokości i takie będą zamontowane zlosnik.gif

Jakie sprężyny dobrać żeby to grało wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, mam tak -40 od 5 lat i nie było problemu - do czasu. Na dobiciu jest problem - mi ostatnio na dziurach półoś uderzyła w kompresor/pasek (z wału na kompresor) co skończyło się pękniętym paskiem... i brakiem ładowania prądu i tylko tyle w sumie - całe szczęście. W związku z powyższym nie wiem czy zaryzykował bym większą glebę niż -40.

Nie za bardzo jest się jak przed tym zabezpieczyć - chyba ze zrezygnowac z klimy 270751858-jezyk.gif Ew. zostawić normalne odboje ale wtedy zakres pracy amortyzatora na dobiciu będzie bardzo mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak to wyglada na zywo? Nie dalo by sie dodac dodatkowej rolki napinajacej zeby przesunac pasek

> czy polos wali typowo w kompresor?

Półoś wali w koło pasowe kompresora. Moim zdaniem nic nie wymyślisz albo duża rzeźba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze przy betonie da rade O amorkach mowie

A dwa zależy od stylu jazdy. Jak się tylko kulasz dla lansu na równym pod McDonaldem to da radę wink.gif

A tak serio to już przy 40/40 półoś jest blisko kompresora. Odkręć prawe koło i sam zobacz. Ryzyko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dwa zależy od stylu jazdy. Jak się tylko kulasz dla lansu na równym pod McDonaldem to da radę

> A tak serio to już przy 40/40 półoś jest blisko kompresora. Odkręć prawe koło i sam zobacz. Ryzyko

> jest.

Tak ostatnio odkręcałem i widziałem, pamiętam jak to było w CC tak samo..

Niestety na mojej wiosce jest dziur sporo więc chyba nie zaryzykuję 70/50.

Mam zamiar kupić ten zestaw firmy MTS nadaje się to na coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kupuj mts, szkoda na to badziewie kasy

Pytanie z innej beczki. Skoro zdecyduje się na 40/40 to muszę kupować inne amortyzatory ? Czy do każdej zmiany zawieszenia innej niż seryjnej należy sprawić sobie inne amortyzatory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie z innej beczki. Skoro zdecyduje się na 40/40 to muszę kupować inne amortyzatory ? Czy do

> każdej zmiany zawieszenia innej niż seryjnej należy sprawić sobie inne amortyzatory ?

ja przy klimie mialem eibachy na oryginalnych amorkach. Teraz mam taki sam zestaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma ktos foto jakies okolic półos/kompresor przy obnizeniu?

> wrzucam gwint do auta i mnie zmartwiliscie,nie chce z klimy rezygnowac....

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283591716&page=0&fpart=1&vc=1

W tym wątku jest foto które robiłem bez obniżenia (auto na podnośniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest zgodne ze sztuką ? Jakie obniżenie ? Moje oryginalne amortyzatory są jeszcze w dobrym

> stanie

eibachy z tego co pamietam to -35 w stosunku do sportinga. Ja zalozylem nowe delphi gazowe ktore sa troche sztywniejsze i siedzi troche mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eibachy z tego co pamietam to -35 w stosunku do sportinga. Ja zalozylem nowe delphi gazowe ktore sa

> troche sztywniejsze i siedzi troche mniej

Masz jakiś namiar na takie coś? Bo widzę wszędzie tylko 30/30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz jakiś namiar na takie coś? Bo widzę wszędzie tylko 30/30

To jest to samo.

Co do amorków, do -40 spokojnie daje rade seria amor. Miałem rok serie olejowe +FK-40 później KYB ,a teraz KONI.

Co do zdjęcia... pamiętajcie ,że to sytuacja kiedy prawy przód jest podniesiony, a amortyzator rozciągnięty. Gdy auto stoi to półoś jest zdecydowanie bliżej kompresora. Myślcie myślcie, jestem ciekawy co wymyślicie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie. Mam zamiar kupić sprężyny obniżające razem z amortyzatorami. Chciałbym -70 na przód oraz

> -50 na tył. Auto to SC z klimatyzacją. Rozbierałem ostatnio nadkole i niepokoi mnie odległość

> półosi od sprężarki. Poczytałem w jakimś temacie że może być problem?

> Kupiłem już koła (od lancii montecarlo niby jakiejś) 14 calowe, 6 cali szerokości i takie będą

> zamontowane

> Jakie sprężyny dobrać żeby to grało wszystko?

Da się wsadzić 70/50 ale potrzeba dorobić sobie customowe odboje (np z poliuretanu) i tak je dociąć żeby odbój nie pozwalał na uderzanie półosią w kompresor (metodą prób na sucho za pomocą lewarka i poskładanego zawiasu bez sprężyny smile.gif). Dawno już nie siedzę w cc ale wiem, że w żółtym był z tym problem przy zawiasie OMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest to samo.

> Co do amorków, do -40 spokojnie daje rade seria amor. Miałem rok serie olejowe +FK-40 później KYB

> ,a teraz KONI.

> Co do zdjęcia... pamiętajcie ,że to sytuacja kiedy prawy przód jest podniesiony, a amortyzator

> rozciągnięty. Gdy auto stoi to półoś jest zdecydowanie bliżej kompresora. Myślcie myślcie,

> jestem ciekawy co wymyślicie

No ale przecież Sporting już jest fabrycznie - 15 od serii to kupując 30/30 zejdzie tylko dodatkowe 15 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak tam? Wymyśliliście coś ?

Bo tak myślę chyba wrócę do seryjnej długości odbojów skoro i tak dobija i tak na skróconych to lepiej ze do odboju niż do kompresora zlosnik.gif Wcześniej jakoś o tym nie pomyślałem skracając zawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i jak tam? Wymyśliliście coś ?

> Bo tak myślę chyba wrócę do seryjnej długości odbojów skoro i tak dobija i tak na skróconych to

> lepiej ze do odboju niż do kompresora Wcześniej jakoś o tym nie pomyślałem skracając zawias.

Rozmaśli (pomiażdży) odboje. Próbowałem tego.

Podobno amortyzatory z wewnętrznym odbojem (np. B6) dają radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za 2 tygi składam auto bo maluje podwozie i wrzucam gwinta nisko,to sie okaze,jak bedzie miejsce do

> grodzi to moze przesune kompresor,jak nie to [motyla noga]...

Może kolega od poliuretanowych silent bloków coś wymyśli?

Jakiś odbój ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

i jak tam Pany wymodził ktoś przeróbkę żeby klima współpracowała z glebą? zamierzam założyć właśnie klimę a mam -70 i nie wiem jak to obejść (co prawda mam cc ale ten problem to chyba wystąpi i tu i tu?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jak tam Pany wymodził ktoś przeróbkę żeby klima współpracowała z glebą? zamierzam założyć właśnie

> klimę a mam -70 i nie wiem jak to obejść (co prawda mam cc ale ten problem to chyba wystąpi i

> tu i tu?)

To by trzeba klimę zakładać jak w punto.

Wtedy podobno jest z przodu silnika.

Przeróbek od cholery.

Na istniejącym mocowaniu nie ma szans na ruszenie sprężarki gdziekolwiek.

Można spróbować założyć "delikatniejsze" wsporniki mocujące.

Jest szansa że, jak by co, to nie uszkodzi sprężarki tylko jej mocowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma szans, w centach klima=brak gleby

Nie jest tak tragicznie.

Mam u siebie -50 z przodu i tylko delikatne paski na półośce.

A jeżdżę po dość garbatych drogach.

Ale w 99% sam bez pasażerów.

Do tego mój CC jest 2 osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Home made i siedział jak moje -7 FK, może niżej

Do toczenia się pod mcdonaldem da rade. Problemy zaczynają się na dziurach/garbach przejeżdżanych z normalną prędkością lub przy szybkim pokonywaniu zakrętów w lewo gdy buda wyhyla się na zewnątrz "na prawe przednie koło"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a całe z alternatorem do góry nie da się dźwignąć? ma ktoś może zdjęcie bo to z wątku podawanego wcześniej przestało działać. Za 2 tygodnie mam jechać po klimę a mam -70fk na pzm1 no i tak się zastanawiam czy brać czy nie (często jeżdżę z 4 osobami ale przód i tak nie siada niżej), a może da się dać dystans miedzy blok a mocowanie np z nakrętki + dłuższa śruba żeby ewentualnie pasek dostał.

zastanawiam się jeszcze tak: mam mocowanie do wspomagania od punta. To wspomaganie było kiedyś przy tym silniku (1.2) z przodu ale przy swapie wykręciłem je gdyż było zbędne. Na kole pasowym mam miejsce na drugi pasek (od wspomagania). Mozę by się dało z przodu upchać tą sprężarkę a altek by został tam gdzie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a całe z alternatorem do góry nie da się dźwignąć? ma ktoś może zdjęcie bo to z wątku podawanego

> wcześniej przestało działać. Za 2 tygodnie mam jechać po klimę a mam -70fk na pzm1 no i tak

> się zastanawiam czy brać czy nie (często jeżdżę z 4 osobami ale przód i tak nie siada niżej),

> a może da się dać dystans miedzy blok a mocowanie np z nakrętki + dłuższa śruba żeby

> ewentualnie pasek dostał.

> zastanawiam się jeszcze tak: mam mocowanie do wspomagania od punta. To wspomaganie było kiedyś przy

> tym silniku (1.2) z przodu ale przy swapie wykręciłem je gdyż było zbędne. Na kole pasowym mam

> miejsce na drugi pasek (od wspomagania). Mozę by się dało z przodu upchać tą sprężarkę a altek

> by został tam gdzie jest?

O ile dobrze pamiętam, to u nas wentylator chłodnicy w tym przeszkadzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile dobrze pamiętam, to u nas wentylator chłodnicy w tym przeszkadzał.

faktycznie, patrzyłem i z przodu masakra zeby tam cokolwiek zmieścić, ciekawe czy wentyl by się zmieścił przed chłodnicą.

a jak by tak zrobił elektryczną klimę? silnik od wentyla jakiegoś konkretnego, lepszy altek i można było by gdzieś indziej na sprężarkę szukać miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> faktycznie, patrzyłem i z przodu masakra zeby tam cokolwiek zmieścić, ciekawe czy wentyl by się

> zmieścił przed chłodnicą.

> a jak by tak zrobił elektryczną klimę? silnik od wentyla jakiegoś konkretnego, lepszy altek i można

> było by gdzieś indziej na sprężarkę szukać miejsca

ja bym kupil blachy do przeniesienia chlodnicy troche blizej zderzaka tak jak mial molo aby zmiescic wymiennik ciepla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym kupil blachy do przeniesienia chlodnicy troche blizej zderzaka tak jak mial molo aby

> zmiescic wymiennik ciepla

Nie wiem jak wygląda montaż klimatyzacji ale może zamiast przesuwać chłodnice lepiej ją zamontować z drugiej strony tak jak to robią niektórzy w turbafkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.