Skocz do zawartości

Zawieszający się akumulator?


DamianB

Rekomendowane odpowiedzi

Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu. Diesel 2,2.

Objawy takie, że czasami jak już się schłodzi dobrze samochód (czyli minie kilka godzin), przy próbie odpalania słychać jak z prędkością ślimaka wał robi pół, max półtorej obrotu i prąd zdycha. Czasem już po 10h jest problem. Czasem po 2 dniach odpali normalnie. Zaczęło się jakieś 2 tygodnie temu, czyli już po mrozach.

Na klemach mierzone 12V, nawet po nieudanej próbie odpalenia.

Ładowanie od 14 do 14,4V.

Od kabli auto odpala już po 10-20 sekundach i kręci z pełną mocą.

Po odpaleniu i zgaszeniu, ponownie odpala normalnie.

O co kaman? Aku do kosza po prostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale dlaczego od kabli nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem już po kilku sekundach?

Bo ma wtedy prawie 2 akumulatory.

> I rozrusznik nie miałby chyba wpływu na przygasające kontrolki/radio/oświetlenie kabiny?

Miałby.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale dlaczego od kabli nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem już po kilku sekundach?

> I rozrusznik nie miałby chyba wpływu na przygasające kontrolki/radio/oświetlenie kabiny?

masowanie rozrusznika?

Miałem podobny problem w seju i się okazało, że się poluzowała śruba, rozrusznik nie przylegał dokładnie do obudowy i cały prąd uciekał, chociaż był po całonocnym staniu pod prostownikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu. Diesel 2,2.

> Objawy takie, że czasami jak już się schłodzi dobrze samochód (czyli minie kilka godzin), przy

> próbie odpalania słychać jak z prędkością ślimaka wał robi pół, max półtorej obrotu i prąd

> zdycha. Czasem już po 10h jest problem. Czasem po 2 dniach odpali normalnie. Zaczęło się

> jakieś 2 tygodnie temu, czyli już po mrozach.

> Na klemach mierzone 12V, nawet po nieudanej próbie odpalenia.

> Ładowanie od 14 do 14,4V.

> Od kabli auto odpala już po 10-20 sekundach i kręci z pełną mocą.

> Po odpaleniu i zgaszeniu, ponownie odpala normalnie.

> O co kaman? Aku do kosza po prostu?

Jeżeli równe 12V to ciut za mało - niedoładowany, ale może mierzony zaraz po sporym wysiłku, a może jeżdżony na krótkich odcinkach ?

Pasowało by jeszcze sprawdzić napięcie podczas rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli równe 12V to ciut za mało - niedoładowany, ale może mierzony zaraz po sporym wysiłku, a może

Tak, zaraz po próbie odpalenia.

> jeżdżony na krótkich odcinkach ?

Oj nie, codziennie ponad 30km x2 i większość na autostradzie.

> Pasowało by jeszcze sprawdzić napięcie podczas rozruchu.

No, to muszę jeszcze sprawdzić, ale chyba diagnoza z rozrusznikiem, którego nie podejrzewałem w ogóle, ma najwięcej sensu. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, zaraz po próbie odpalenia.

Na bank coś z aku. 12V to albo rozładowany albo cela zwarta.

Próba odpalenia nie ma nic do rzeczy bo jednokrotna zabiera znikomy ładunek.

Obstawiam zwierający celę kawałek okładziny. W czasie jazdy, w wyniku wstrząsów porusza się i zwarcie ustaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym bankiem to przesada.

> Mogą to być niedobre połączenia wykokoprądowe, czyli np. banalne brudne klemy, albo złe umasowienie

> silnika. To może dawać dokładnie takie objawy.

12V na naładowanym aku wyklucza wszystko poza nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu.

To mi podpowiada, że aku się kończy (niestety - nie trafiłem na żadnego Boscha, który wytrzymałby dłużej, niż 3 lata...).

Porada - porządnie naładuj akumulator prostownikiem, potem testuj. Czasem jest tak, że auto niby odpali (tym bardziej, że to diesel, więc mocniejszy rozrusznik, świece żarowe itp. itd.), ale akumulator po tym odpaleniu jest praktycznie rozładowany. Problem polega na tym, że taki akumulator potrafi się nie ładować (a raczej alternator nie ma "ochoty" go ładować). Niby napięcie masz - ale nie cały czas. Postój na wolnych obrotach, włączone światła, radio, kierunkowskaz i alternator przestaje ładować. Po naładowaniu akumulatora prostownikiem problem znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Leniwa diagnoza w postaci podmiany akumulatora z drugim samochodem pokazała, że winny jest akumulator. Drugie auto po dniu postoju nie odpaliło, mimo mniejszego apetytu na prąd podczas rozruchu. Omega z akumulatorem przełożonym (słabszy prąd rozruchowy i pojemność) odpala normalnie.

Jutro jadę po nowy aku, na pewno nie Bosch. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu. Diesel 2,2.

> Objawy takie, że czasami jak już się schłodzi dobrze samochód (czyli minie kilka godzin), przy

> próbie odpalania słychać jak z prędkością ślimaka wał robi pół, max półtorej obrotu i prąd

> zdycha. Czasem już po 10h jest problem. Czasem po 2 dniach odpali normalnie. Zaczęło się

> jakieś 2 tygodnie temu, czyli już po mrozach.

> Na klemach mierzone 12V, nawet po nieudanej próbie odpalenia.

> Ładowanie od 14 do 14,4V.

> Od kabli auto odpala już po 10-20 sekundach i kręci z pełną mocą.

> Po odpaleniu i zgaszeniu, ponownie odpala normalnie.

> O co kaman? Aku do kosza po prostu?

Wyczyść i wypsikaj jakimś wd-40 klemy w aku. To na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Topla nie jest tania wbrew pozorom.

Nie pamiętam dokładnie w wartościach bezwzględnych ale różnica była ok 30% do tych wszystkich topowych Bosch i innych "silverów" super duper ekstra... Cztery lata w dieslu bez problemu i poszła do ludzi. ok.gif

To było parę lat temu wstecz, jak wchodzili na rynek może ceny wtedy były bardziej pro. Później nie interesowałem się. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam dokładnie w wartościach bezwzględnych ale różnica była ok 30% do tych wszystkich

> topowych Bosch i innych "silverów" super duper ekstra... Cztery lata w dieslu bez problemu i

> poszła do ludzi.

> To było parę lat temu wstecz, jak wchodzili na rynek może ceny wtedy były bardziej pro. Później nie

> interesowałem się.

Czerwona Topla oscylowała ostatnio w cenaCzarna bodajże Top się to nazywało ich ,,topowy'' model był sporo droższy.Ja bym polecił coś robionego przez dużą firmę ale nie ,,obtoczonego'' w całej reklamowej otoczce za którą płacisz Ty drogi kupujący wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak tylko dla potwierdzenia: po tygodniu od wymiany akumulatora wszystko jest w jak najlepszym porządku i znowu rozrusznik kręci jak szalony - przez te 3 lata poprzedniego akumulatora kręcił coraz słabiej, ale taką długofalową zmianę dopiero zauważyłem po wymianie na nówkę. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.