DamianB Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu. Diesel 2,2. Objawy takie, że czasami jak już się schłodzi dobrze samochód (czyli minie kilka godzin), przy próbie odpalania słychać jak z prędkością ślimaka wał robi pół, max półtorej obrotu i prąd zdycha. Czasem już po 10h jest problem. Czasem po 2 dniach odpali normalnie. Zaczęło się jakieś 2 tygodnie temu, czyli już po mrozach. Na klemach mierzone 12V, nawet po nieudanej próbie odpalenia. Ładowanie od 14 do 14,4V. Od kabli auto odpala już po 10-20 sekundach i kręci z pełną mocą. Po odpaleniu i zgaszeniu, ponownie odpala normalnie. O co kaman? Aku do kosza po prostu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Obstawiałbym brudny/uszkodzony rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 2 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Obstawiałbym brudny/uszkodzony rozrusznik. Ale dlaczego od kabli nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem już po kilku sekundach? I rozrusznik nie miałby chyba wpływu na przygasające kontrolki/radio/oświetlenie kabiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Ale dlaczego od kabli nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem już po kilku sekundach? Bo ma wtedy prawie 2 akumulatory. > I rozrusznik nie miałby chyba wpływu na przygasające kontrolki/radio/oświetlenie kabiny? Miałby. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Ale dlaczego od kabli nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem już po kilku sekundach? > I rozrusznik nie miałby chyba wpływu na przygasające kontrolki/radio/oświetlenie kabiny? masowanie rozrusznika? Miałem podobny problem w seju i się okazało, że się poluzowała śruba, rozrusznik nie przylegał dokładnie do obudowy i cały prąd uciekał, chociaż był po całonocnym staniu pod prostownikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 wyczyściłeś styki? podjedź sobie na ul boczną 2, tam jest sklep z akumulatorami - gość fajny i uczciwy - za darmo ci sprawdzi aku na różne sposoby i Ci powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu. Diesel 2,2. > Objawy takie, że czasami jak już się schłodzi dobrze samochód (czyli minie kilka godzin), przy > próbie odpalania słychać jak z prędkością ślimaka wał robi pół, max półtorej obrotu i prąd > zdycha. Czasem już po 10h jest problem. Czasem po 2 dniach odpali normalnie. Zaczęło się > jakieś 2 tygodnie temu, czyli już po mrozach. > Na klemach mierzone 12V, nawet po nieudanej próbie odpalenia. > Ładowanie od 14 do 14,4V. > Od kabli auto odpala już po 10-20 sekundach i kręci z pełną mocą. > Po odpaleniu i zgaszeniu, ponownie odpala normalnie. > O co kaman? Aku do kosza po prostu? Jeżeli równe 12V to ciut za mało - niedoładowany, ale może mierzony zaraz po sporym wysiłku, a może jeżdżony na krótkich odcinkach ? Pasowało by jeszcze sprawdzić napięcie podczas rozruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 2 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Jeżeli równe 12V to ciut za mało - niedoładowany, ale może mierzony zaraz po sporym wysiłku, a może Tak, zaraz po próbie odpalenia. > jeżdżony na krótkich odcinkach ? Oj nie, codziennie ponad 30km x2 i większość na autostradzie. > Pasowało by jeszcze sprawdzić napięcie podczas rozruchu. No, to muszę jeszcze sprawdzić, ale chyba diagnoza z rozrusznikiem, którego nie podejrzewałem w ogóle, ma najwięcej sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Tak, zaraz po próbie odpalenia. Na bank coś z aku. 12V to albo rozładowany albo cela zwarta. Próba odpalenia nie ma nic do rzeczy bo jednokrotna zabiera znikomy ładunek. Obstawiam zwierający celę kawałek okładziny. W czasie jazdy, w wyniku wstrząsów porusza się i zwarcie ustaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Na bank coś z aku. Z tym bankiem to przesada. Mogą to być niedobre połączenia wykokoprądowe, czyli np. banalne brudne klemy, albo złe umasowienie silnika. To może dawać dokładnie takie objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirom Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Obstawiam zwarte płyty w aku, taż kiedyś miałem. Dobry serwis aku na pewno da radę. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Z tym bankiem to przesada. > Mogą to być niedobre połączenia wykokoprądowe, czyli np. banalne brudne klemy, albo złe umasowienie > silnika. To może dawać dokładnie takie objawy. 12V na naładowanym aku wyklucza wszystko poza nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manegol Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Z tym bankiem to przesada. > Mogą to być niedobre połączenia wykokoprądowe, czyli np. banalne brudne klemy, albo złe umasowienie > silnika. To może dawać dokładnie takie objawy. Też bym to obstawiał, tak na 90% Aku moim zdaniem jest dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu. Odpowiednik VARTA ( tylko inna etykieta) , identyczne objawy po roku - zwarcie na celach , wymieniony w ramach gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu. To mi podpowiada, że aku się kończy (niestety - nie trafiłem na żadnego Boscha, który wytrzymałby dłużej, niż 3 lata...). Porada - porządnie naładuj akumulator prostownikiem, potem testuj. Czasem jest tak, że auto niby odpali (tym bardziej, że to diesel, więc mocniejszy rozrusznik, świece żarowe itp. itd.), ale akumulator po tym odpaleniu jest praktycznie rozładowany. Problem polega na tym, że taki akumulator potrafi się nie ładować (a raczej alternator nie ma "ochoty" go ładować). Niby napięcie masz - ale nie cały czas. Postój na wolnych obrotach, włączone światła, radio, kierunkowskaz i alternator przestaje ładować. Po naładowaniu akumulatora prostownikiem problem znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 12 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Leniwa diagnoza w postaci podmiany akumulatora z drugim samochodem pokazała, że winny jest akumulator. Drugie auto po dniu postoju nie odpaliło, mimo mniejszego apetytu na prąd podczas rozruchu. Omega z akumulatorem przełożonym (słabszy prąd rozruchowy i pojemność) odpala normalnie. Jutro jadę po nowy aku, na pewno nie Bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Jutro jadę po nowy aku, na pewno nie Bosch. Bardzo sobie chwaliłem niedrogi aku. TOPLA takie czerwone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Akumulator Bosch Silver S5 74Ah 750A, 3 lata przebiegu. Diesel 2,2. > Objawy takie, że czasami jak już się schłodzi dobrze samochód (czyli minie kilka godzin), przy > próbie odpalania słychać jak z prędkością ślimaka wał robi pół, max półtorej obrotu i prąd > zdycha. Czasem już po 10h jest problem. Czasem po 2 dniach odpali normalnie. Zaczęło się > jakieś 2 tygodnie temu, czyli już po mrozach. > Na klemach mierzone 12V, nawet po nieudanej próbie odpalenia. > Ładowanie od 14 do 14,4V. > Od kabli auto odpala już po 10-20 sekundach i kręci z pełną mocą. > Po odpaleniu i zgaszeniu, ponownie odpala normalnie. > O co kaman? Aku do kosza po prostu? Wyczyść i wypsikaj jakimś wd-40 klemy w aku. To na początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Bardzo sobie chwaliłem niedrogi aku. TOPLA takie czerwone Topla nie jest tania wbrew pozorom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Wyczyść i wypsikaj jakimś wd-40 klemy w aku. To na początek. Polecam taki wynalazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Topla nie jest tania wbrew pozorom. Nie pamiętam dokładnie w wartościach bezwzględnych ale różnica była ok 30% do tych wszystkich topowych Bosch i innych "silverów" super duper ekstra... Cztery lata w dieslu bez problemu i poszła do ludzi. To było parę lat temu wstecz, jak wchodzili na rynek może ceny wtedy były bardziej pro. Później nie interesowałem się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Nie pamiętam dokładnie w wartościach bezwzględnych ale różnica była ok 30% do tych wszystkich > topowych Bosch i innych "silverów" super duper ekstra... Cztery lata w dieslu bez problemu i > poszła do ludzi. > To było parę lat temu wstecz, jak wchodzili na rynek może ceny wtedy były bardziej pro. Później nie > interesowałem się. Czerwona Topla oscylowała ostatnio w cenaCzarna bodajże Top się to nazywało ich ,,topowy'' model był sporo droższy.Ja bym polecił coś robionego przez dużą firmę ale nie ,,obtoczonego'' w całej reklamowej otoczce za którą płacisz Ty drogi kupujący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Tak tylko dla potwierdzenia: po tygodniu od wymiany akumulatora wszystko jest w jak najlepszym porządku i znowu rozrusznik kręci jak szalony - przez te 3 lata poprzedniego akumulatora kręcił coraz słabiej, ale taką długofalową zmianę dopiero zauważyłem po wymianie na nówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.