seamus Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Witam kolegów moja siena domaga się emerytury więc przyszedł czas na poszukiwania następcy. wierny fiatowi rozglądam się za stilo. 5 drzwi albo kombi z benzynowym silnikiem. 1.8 i 2.4 skreślam z góry, wersji 1.2 i 1.4 jest bardzo mało a najwięcej jest 1.6. opinie są różne więc pytam was userów. jak z awaryjnością, cenami części, jak sprawuje się gaz w tym silniku w obu wersjach 1.6? poszukując na co zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Gaz ok, bolączki to pierścionki olejowe, reszta to standard dla silnika (UPG) oraz dla samochodu czyli co kilka lat trzeba wymienić tuleje tylnej belki z przodu budowa zawieszenia standardowa czyli czasami polecą łączniki, czasami tuleja wahacza, czasami sworzeń wahacza, czasami końcówka drążka kierowniczego i co kilka lat przekładnia kierownicza. Reszta jak autko dobrze wyklepane to nie ma problemów, chyba że wyśnisz sobie szklany dach. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seamus Napisano 15 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Szklany dach to mina? Czyli unikac Jak z kosztem naprawy - wymiany maglownicy? Bo pozostale tematy to raczej nie zabijaja budżetu. Jak rozpoznac uszkodzone wspomaganie city i czy z tym mozna jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 (edytowane) W 1.6 bolączką są przegrzewające się sterowniki silnika. Nie znam chyba posiadacza tej wersji silnikowej, który nie miałby przygody z choinką błędów na blacie. Znajomy w pół roku po założeniu LPG sprzedał to auto w diabły... Temperatura silnika demoluje ten sterownik. Jeśli hatchbak to 1.4 benzyna. Jest ich coraz więcej na rynku, dużo więcej niż w zeszłym roku. Ich wadą jest z reguły słabsze wyposażenie. Nie spotkałem jeszcze wersji z ASR i klimatronikiem oraz tempomatem. Jeśli celujesz w kombi (bardzo udane moim zdaniem), to tylko JTD. Edytowane 15 Lipca 2015 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 jtd tylko 140km/103kw . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Chyba jak uszkodzone wspomagamie to nie pojezdzisz :-) bedzie walic errorem :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seamus Napisano 15 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Diesla nie chce nawet ten fiatowskijest dosc drogi w obsludze (dwumas wtryski itd) A co do wyposazenia to zalezy mi tylko na klimie i nawet chyba manualna jest mniej awaryjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 W 1.6 bolączką są przegrzewające się sterowniki silnika. Nie znam chyba posiadacza tej wersji silnikowej, który nie miałby przygody z choinką błędów na blacie. Znajomy w pół roku po założeniu LPG sprzedał to auto w diabły... Temperatura silnika demoluje ten sterownik. Jeśli hatchbak to 1.4 benzyna. Jest ich coraz więcej na rynku, dużo więcej niż w zeszłym roku. Ich wadą jest z reguły słabsze wyposażenie. Nie spotkałem jeszcze wersji z ASR i klimatronikiem oraz tempomatem. Jeśli celujesz w kombi (bardzo udane moim zdaniem), to tylko JTD. Jakie bajki kolega wypisuje. Mam 1.6 z lpg, silnik nigdy się nie przegrzał, ba, nawet 1mm wskazówka nie wyszła poza środek wskaźnika. Byłem nim w Chorwacji, gdzie temperatury w cieniu sięgały 36* i jakoś problemu nie było. Mało tego, nigdy nie miałem żadnej choinki na desce, ani żadnych błędów w ecu związanych z wysoką temperaturą. Przez dwa lata eksploatacji 3 razy sterownik zapisał sporadyczny błąd składu mieszanki i nawet nie wyświetlił tego na desce, bo odchyłki były niegroźne. Fakt, że jakieś pół roku temu przeniosłem ecu z silnika na obudowę akumulatora, bo naczytałem się, jak to źle wpływa, ale do tamtej pory (ani teraz) nigdy psikusów nie robił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Piszesz, że bajki, a chwilę później wspominasz, że przeniosłeś ECU, bo się naczytałeś... Czyli jednak coś jest na rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Poprzedni właściciel mojego Stilona wymienił sterownik na nowy ( 2 tys. zł) przy 170 kkm (10 lat), auto zakupiłem przy 180 kkm, załozyłem gaz i tak przejeździłem dwa lata robiac 60 kkm. W tym roku również przeniosłem sterownik poza silnik - dla swiętego spokoju ( po 70 kkm od wymiany na nowy). Po zakupie "pakiet startowy" kosztował mnie ok 1 tys. zł - pasek rozrządu + rolka, termostat, płyn chłodzący, pasek alternatora + jakies "pierdoły". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszsk Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 W 1.6 bolączką są przegrzewające się sterowniki silnika. Nie znam chyba posiadacza tej wersji silnikowej, który nie miałby przygody z choinką błędów na blacie. Znajomy w pół roku po założeniu LPG sprzedał to auto w diabły... Temperatura silnika demoluje ten sterownik. Jeśli hatchbak to 1.4 benzyna. Jest ich coraz więcej na rynku, dużo więcej niż w zeszłym roku. Ich wadą jest z reguły słabsze wyposażenie. Nie spotkałem jeszcze wersji z ASR i klimatronikiem oraz tempomatem. Jeśli celujesz w kombi (bardzo udane moim zdaniem), to tylko JTD. :0 MAM wersje 1,6 od 8 lat założone LPG przy 68 kkm teraz mam 202 kkm żadnych problemów z komputerem a siedzi sobie ta gdzie fabryka go zamontowała ,raz wymienione wahacze przód ,tył nie ruszany, w silniku wymieniałem tylko rozrząd no i olej z filtrem błędy Eku pokazywały się jak tankowałem ściemniony gaz na stacjach które już omijam (kolosalna różnica w przyspieszeniu i kultury pracy silnika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Piszesz, że bajki, a chwilę później wspominasz, że przeniosłeś ECU, bo się naczytałeś... Czyli jednak coś jest na rzeczy Na rzeczy jest to, że jestem świadomym użytkownikiem auta i wolę zapobiegać, niż leczyć. Po zimie wykręciłem wszystkie przewody elektryczne z magistrali na akumulatorze i każdy z osobna oczyściłem. Znam słabe punkty Stilo, więc wolę nie być zaskoczonym na drodze i nigdy nie byłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Jakie bajki kolega wypisuje. Mam 1.6 z lpg, silnik nigdy się nie przegrzał, ba, nawet 1mm wskazówka nie wyszła poza środek wskaźnika. Byłem nim w Chorwacji, gdzie temperatury w cieniu sięgały 36* i jakoś problemu nie było. Mało tego, nigdy nie miałem żadnej choinki na desce, ani żadnych błędów w ecu związanych z wysoką temperaturą. Przez dwa lata eksploatacji 3 razy sterownik zapisał sporadyczny błąd składu mieszanki i nawet nie wyświetlił tego na desce, bo odchyłki były niegroźne. Fakt, że jakieś pół roku temu przeniosłem ecu z silnika na obudowę akumulatora, bo naczytałem się, jak to źle wpływa, ale do tamtej pory (ani teraz) nigdy psikusów nie robił. Właśnie się miałem o to Ciebie zapytać, ale już wszystko wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 Na rzeczy jest to, że jestem świadomym użytkownikiem auta i wolę zapobiegać, niż leczyć. Po zimie wykręciłem wszystkie przewody elektryczne z magistrali na akumulatorze i każdy z osobna oczyściłem. Znam słabe punkty Stilo, więc wolę nie być zaskoczonym na drodze i nigdy nie byłem. "Słabe punkty". O tym właśnie piszę. Słabym punktem Stilo 1.6 16V jest sterownik silnika podatny na przegrzewanie. Udzielam się na dwóch innych forach związanych z Fiatem Stilo i przypadki przegrzanych centralek pojawiają się przynajmniej raz w tygodniu. Poniżej fragment postu z wczoraj: Mimo, że komputer jest przeniesiony obok akumulatora to po dłuższej jeździe i tak jest mocno nagrzany. Dzisiaj wyskoczył mi jak chciałem uruchomić go po wyjściu ze sklepu, wczoraj jak jechałem to zgasł. A przedtem miałem kupę czasu spokój. Chciałem się spytać czy można zastosować jakąś dodatkową termoizolacje może owinąć go jakimś materiałem termoizolacyjnym?? Mam w domu kawałek fajnego radiatora wielkości całego ECU ale zainstalować mogę tylko pod komputerem a takie elementy montuję się na górze żeby powietrze mogło uciekać z radiatora. Macie może jakieś pomysły?? Tak na oko komp nagrzany jest około 40 do 50 stopni. Dłużej przytrzymać rękę to parzy. Auto to standard w tym przypadku fiatowski 1.6 16 v z kompem na silniku.Auto podpinałem kablem to miałem błędy U1602 i B100D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 ktos mi kiedys mowil ze znajomych co mieli stilo, ze podstawke wykonal nie z blachy, metalu itp, tylko z ebonitu i problem juz nigdy nie powrocil, aczkolwiek kiedy posiadal podstawek z bachy to niekiedy walilo checkami :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 skoro problemy wracaj, to moze zamontowac radiator na ecu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 @@HARDTECHNO a gdyby doprowadzić w jakiś sprytny sposób powietrze spod zderzaka, które by chłodziło ECU? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 "Słabe punkty". O tym właśnie piszę. Słabym punktem Stilo 1.6 16V jest sterownik silnika podatny na przegrzewanie. Udzielam się na dwóch innych forach związanych z Fiatem Stilo i przypadki przegrzanych centralek pojawiają się przynajmniej raz w tygodniu. Poniżej fragment postu z wczoraj: ...Tak na oko komp nagrzany jest około 40 do 50 stopni. Dłużej przytrzymać rękę to parzy... Tak na oko, to grubo się pomylił, bo komp wytrzymuje spokojnie 120 stopni, a warunki jego pracy nawet zimą są w okolicy 90 stopni. Pamiętajmy, że słabe punkty nie dotyczą każdego egzemplarza. W Stilo np siadają też sprężyny. Nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 Siadanie sprężyn dotyczyło głównie wersji JTD gdzie silnik jest dużo cięższy. Znajomemu z pracy sprężyna strzeliła. Ja w swoim miałem akcję serwisową jeszcze w Niemczech. Powszechność awarii sterownika w silnikach 1.6 porównałbym do usterki EGR w JTD. Prędzej czy później każdy przez to przechodzi. Ja aktualnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 @@Morgan - zainstalowalbym podkladke cjlodzaca z laptopa :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 egr. On sie nie zacina od tak. Sadza go zacina albo elektro magnes, albo mechanizm tloczkowy. Jego wada jest to ze glowny walek wchodzi w tuleje, i przerwa medzy nimi jest na setne mm, zeby sadza sue do egr nie kleila to musialby byc czyms pokryty, myslalem zeby nawet zagalwanizowac go chromem lub niklem... lecz zostalem na zaslepieniu czesciowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 19 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2015 Komp i termostat na start, reszta jak rozrząd czy olej to normalka, czasami jakiś failur wyskoczy przy rannym odlapeniu ale to od świeta, trzeba też mieć osłonę na skrzynkę bezpieczników koło aku bo utopiona na myjce lubi się mścić, poza tym założony lpg i się śmiga, 1.6 możesz trafić z klimatronikiem, tempomatem i fajerą multi - jak ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2015 Ja w swoim miałem akcję serwisową jeszcze w Niemczech.Akcja serwisowa polegała na montowaniu podstawek zabezpieczających, niestety nie rozwiązuje to problemu pękających sprężyn. Pękła mi sprężyna, zatrzymała się właśnie na tej dodatkowej podstawce, nic się nie stało, jedynie kierownica pomimo poprawnie ustawionej zbieżności, była przekrzywiona. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 No to ciekawe, bo z wydruków z systemu FIAT mam coś takiego: -wymiana sprężyn zawieszenia przedniego ( akcja serwisowa nr 5044 ) 2036 km 17.11.2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 No to mam autko z koszyczkami a sprężyna pękła. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Może i wydruki z systemu masz ale za friko to była tylko wymiana sprężyn a nie sprężyny gratis. Plus oczywiście montaż tego zabezpieczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 A nie było przypadkiem tak, że w Niemczech wymieniano sprężyny i zakładano osłony, a w Polsce tylko to drugie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.