Skocz do zawartości

stilo benzyna ale jaki silnik?


seamus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

 

moja siena domaga się emerytury więc przyszedł czas na poszukiwania następcy.

wierny fiatowi rozglądam się za stilo. 5 drzwi albo kombi z benzynowym silnikiem.

1.8 i 2.4 skreślam z góry, wersji 1.2 i 1.4 jest bardzo mało a najwięcej jest 1.6. opinie są różne więc pytam was userów.

jak z awaryjnością, cenami części, jak sprawuje się gaz w tym silniku w obu wersjach 1.6?

poszukując na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz ok, bolączki to pierścionki olejowe, reszta to standard dla silnika (UPG) oraz dla samochodu czyli co kilka lat trzeba wymienić tuleje tylnej belki z przodu budowa zawieszenia standardowa czyli czasami polecą łączniki, czasami tuleja wahacza, czasami sworzeń wahacza, czasami końcówka drążka kierowniczego i co kilka lat przekładnia kierownicza.

Reszta jak autko dobrze wyklepane to nie ma problemów, chyba że wyśnisz sobie szklany dach.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklany dach to mina? Czyli unikac ;)

Jak z kosztem naprawy - wymiany maglownicy? Bo pozostale tematy to raczej nie zabijaja budżetu.

Jak rozpoznac uszkodzone wspomaganie city i czy z tym mozna jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 bolączką są przegrzewające się sterowniki silnika. Nie znam chyba posiadacza tej wersji silnikowej, który nie miałby przygody z choinką błędów na blacie. Znajomy w pół roku po założeniu LPG sprzedał to auto w diabły... Temperatura silnika demoluje ten sterownik. Jeśli hatchbak to 1.4 benzyna. Jest ich coraz więcej na rynku, dużo więcej niż w zeszłym roku. Ich wadą jest z reguły słabsze wyposażenie. Nie spotkałem jeszcze wersji z ASR i klimatronikiem oraz tempomatem. Jeśli celujesz w kombi (bardzo udane moim zdaniem), to tylko JTD. 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 bolączką są przegrzewające się sterowniki silnika. Nie znam chyba posiadacza tej wersji silnikowej, który nie miałby przygody z choinką błędów na blacie. Znajomy w pół roku po założeniu LPG sprzedał to auto w diabły... Temperatura silnika demoluje ten sterownik. Jeśli hatchbak to 1.4 benzyna. Jest ich coraz więcej na rynku, dużo więcej niż w zeszłym roku. Ich wadą jest z reguły słabsze wyposażenie. Nie spotkałem jeszcze wersji z ASR i klimatronikiem oraz tempomatem. Jeśli celujesz w kombi (bardzo udane moim zdaniem), to tylko JTD. 

Jakie bajki kolega wypisuje. Mam 1.6 z lpg, silnik nigdy się nie przegrzał, ba, nawet 1mm wskazówka nie wyszła poza środek wskaźnika. Byłem nim w Chorwacji, gdzie temperatury w cieniu sięgały 36* i jakoś problemu nie było. Mało tego, nigdy nie miałem żadnej choinki na desce, ani żadnych błędów w ecu związanych z wysoką temperaturą. Przez dwa lata eksploatacji 3 razy sterownik zapisał sporadyczny błąd składu mieszanki i nawet nie wyświetlił tego na desce, bo odchyłki były niegroźne. Fakt, że jakieś pół roku temu przeniosłem ecu z silnika na obudowę akumulatora, bo naczytałem się, jak to źle wpływa, ale do tamtej pory (ani teraz) nigdy psikusów nie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel mojego Stilona wymienił sterownik na nowy ( 2 tys. zł) przy 170 kkm (10 lat), auto zakupiłem przy 180 kkm, załozyłem gaz i tak przejeździłem dwa lata robiac 60 kkm. W tym roku również przeniosłem sterownik poza silnik - dla swiętego spokoju ( po 70 kkm od wymiany na nowy).

Po zakupie "pakiet startowy" kosztował mnie ok 1 tys. zł - pasek rozrządu + rolka, termostat, płyn chłodzący, pasek alternatora + jakies "pierdoły".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 bolączką są przegrzewające się sterowniki silnika. Nie znam chyba posiadacza tej wersji silnikowej, który nie miałby przygody z choinką błędów na blacie. Znajomy w pół roku po założeniu LPG sprzedał to auto w diabły... Temperatura silnika demoluje ten sterownik. Jeśli hatchbak to 1.4 benzyna. Jest ich coraz więcej na rynku, dużo więcej niż w zeszłym roku. Ich wadą jest z reguły słabsze wyposażenie. Nie spotkałem jeszcze wersji z ASR i klimatronikiem oraz tempomatem. Jeśli celujesz w kombi (bardzo udane moim zdaniem), to tylko JTD.  :0

MAM wersje 1,6 od 8 lat założone LPG przy 68 kkm teraz mam 202 kkm żadnych problemów z komputerem a siedzi sobie ta gdzie fabryka go zamontowała ,raz wymienione wahacze przód ,tył nie ruszany, w silniku wymieniałem tylko rozrząd no i olej z filtrem ;)

błędy Eku pokazywały się jak tankowałem ściemniony gaz na stacjach które już omijam (kolosalna różnica w przyspieszeniu i kultury pracy silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że bajki, a chwilę później wspominasz, że przeniosłeś ECU, bo się naczytałeś... Czyli jednak coś jest na rzeczy ;)

Na rzeczy jest to, że jestem świadomym użytkownikiem auta i wolę zapobiegać, niż leczyć. Po zimie wykręciłem wszystkie przewody elektryczne z magistrali na akumulatorze i każdy z osobna oczyściłem. Znam słabe punkty Stilo, więc wolę nie być zaskoczonym na drodze i nigdy nie byłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie bajki kolega wypisuje. Mam 1.6 z lpg, silnik nigdy się nie przegrzał, ba, nawet 1mm wskazówka nie wyszła poza środek wskaźnika. Byłem nim w Chorwacji, gdzie temperatury w cieniu sięgały 36* i jakoś problemu nie było. Mało tego, nigdy nie miałem żadnej choinki na desce, ani żadnych błędów w ecu związanych z wysoką temperaturą. Przez dwa lata eksploatacji 3 razy sterownik zapisał sporadyczny błąd składu mieszanki i nawet nie wyświetlił tego na desce, bo odchyłki były niegroźne. Fakt, że jakieś pół roku temu przeniosłem ecu z silnika na obudowę akumulatora, bo naczytałem się, jak to źle wpływa, ale do tamtej pory (ani teraz) nigdy psikusów nie robił.

Właśnie się miałem o to Ciebie zapytać, ale już wszystko wiem  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rzeczy jest to, że jestem świadomym użytkownikiem auta i wolę zapobiegać, niż leczyć. Po zimie wykręciłem wszystkie przewody elektryczne z magistrali na akumulatorze i każdy z osobna oczyściłem. Znam słabe punkty Stilo, więc wolę nie być zaskoczonym na drodze i nigdy nie byłem.

"Słabe punkty". O tym właśnie piszę. Słabym punktem Stilo 1.6 16V jest sterownik silnika podatny na przegrzewanie. Udzielam się na dwóch innych forach związanych z Fiatem Stilo i przypadki przegrzanych centralek pojawiają się przynajmniej raz w tygodniu. Poniżej fragment postu z wczoraj: 

 

Mimo, że komputer jest przeniesiony obok akumulatora to po dłuższej jeździe i tak jest mocno nagrzany. Dzisiaj wyskoczył mi jak chciałem uruchomić go po wyjściu ze sklepu, wczoraj jak jechałem to zgasł. A przedtem miałem kupę czasu spokój. Chciałem się spytać czy można zastosować jakąś dodatkową termoizolacje może owinąć go jakimś materiałem termoizolacyjnym?? Mam w domu kawałek fajnego radiatora wielkości całego ECU ale zainstalować mogę tylko pod komputerem a takie elementy montuję się na górze żeby powietrze mogło uciekać z radiatora. Macie może jakieś pomysły?? Tak na oko komp nagrzany jest około 40 do 50 stopni. Dłużej przytrzymać rękę to parzy. Auto to standard w tym przypadku fiatowski 1.6 16 v z kompem na silniku.Auto podpinałem kablem to miałem błędy U1602 i B100D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos mi kiedys mowil ze znajomych co mieli stilo, ze podstawke wykonal nie z blachy, metalu itp, tylko z ebonitu i problem juz nigdy nie powrocil, aczkolwiek kiedy posiadal podstawek z bachy to niekiedy walilo checkami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Słabe punkty". O tym właśnie piszę. Słabym punktem Stilo 1.6 16V jest sterownik silnika podatny na przegrzewanie. Udzielam się na dwóch innych forach związanych z Fiatem Stilo i przypadki przegrzanych centralek pojawiają się przynajmniej raz w tygodniu. Poniżej fragment postu z wczoraj: ...Tak na oko komp nagrzany jest około 40 do 50 stopni. Dłużej przytrzymać rękę to parzy...

Tak na oko, to grubo się pomylił, bo komp wytrzymuje spokojnie 120 stopni, a warunki jego pracy nawet zimą są w okolicy 90 stopni. Pamiętajmy, że słabe punkty nie dotyczą każdego egzemplarza. W Stilo np siadają też sprężyny. Nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siadanie sprężyn dotyczyło głównie wersji JTD gdzie silnik jest dużo cięższy. Znajomemu z pracy sprężyna strzeliła. Ja w swoim miałem akcję serwisową jeszcze w Niemczech. Powszechność awarii sterownika w silnikach 1.6 porównałbym do usterki EGR w JTD. Prędzej czy później każdy przez to przechodzi. Ja aktualnie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr. On sie nie zacina od tak. Sadza go zacina albo elektro magnes, albo mechanizm tloczkowy. Jego wada jest to ze glowny walek wchodzi w tuleje, i przerwa medzy nimi jest na setne mm, zeby sadza sue do egr nie kleila to musialby byc czyms pokryty, myslalem zeby nawet zagalwanizowac go chromem lub niklem... lecz zostalem na zaslepieniu czesciowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp i termostat na start, reszta jak rozrząd czy olej to normalka, czasami jakiś failur wyskoczy przy rannym odlapeniu ale to od świeta, trzeba też mieć osłonę na skrzynkę bezpieczników koło aku bo utopiona na myjce lubi się mścić, poza tym założony lpg i się śmiga, 1.6 możesz trafić z klimatronikiem, tempomatem i fajerą multi - jak ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim miałem akcję serwisową jeszcze w Niemczech.

Akcja serwisowa polegała na montowaniu podstawek zabezpieczających, niestety nie rozwiązuje to problemu pękających sprężyn. Pękła mi sprężyna, zatrzymała się właśnie na tej dodatkowej podstawce, nic się nie stało, jedynie kierownica pomimo poprawnie ustawionej zbieżności, była przekrzywiona.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.