Skocz do zawartości

407 kupilem - czy dobrze?


CiniO

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebowalem na szybko kupic jakies auto dla zony na dojazdy do pracy, wozenie dzieci do szkoly, itp.

 

Obejrzalem kilka samochodow i trafil sie Peugeot 407 z 2006 roku 1.8 benzyna w dobrej cenie to wzialem.

Auto od 2 wlasciciela, z przebiegim 100kkm (moim zdaniem prawdziwym).

 

Wsumie jednak kupilem auto bez wiekszego orientowania sie wczesniej na temat takich samochodow, ich awaryjnosci, typowych problemow czy mocnych stron.

 

Czy ktos moglby mnie uswiadomic czego mozna oczekiwac po takim samochodzie?

 

Pasek rozrzadu nigdy nie byl zmieniany o ile mi wiadomo. Na jaki przebieg te paski sa przewidziane. Bo ze wzgledu na wiek pewnie warto by wymienic tak czy siak. Wymieniac razem z pompa wody czy moze przy pierwszej wymianie nie trzeba jeszcze robic pompy?

 

Sprzeglo tez jest oryginalne jeszcze. Ile srednio w tych samochodach sprzegla wytrzymuja? Niby dziala dobrze, ale czuc delikatne wibracje wiec mozliwe ze padnie za jakis czas.

 

Pozatym wszysko chodzi pieknie - nic nie stuka w zawieszniu, nic sie nie tlucze ani nie skrzypi. Silnik chodzi ladnie i rowno.

Swiece o ile wiem byly ostatnio wymieniane przy 50kkm. Czy tam sa swiece irydowe ktore wytrzymuja dlugie przebiegi, czy zwykle? Bo jesli zwykle to raczej czas wymienic.

 

Zrobil bym mu wiec taki serwis pozakupowy - olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy i swiece. Czy jest to raczej proste do zrobienia i poradze sobie sam, czy moze jest cos nakombinowane w tym peugeocie i bedzie potrzeba jakies specjalnie narzedzia aby zrobic powyzsze?

 

Dzieki za wszelkie rady i za sugestie na temat takiego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebowalem na szybko kupic jakies auto dla zony na dojazdy do pracy, wozenie dzieci do szkoly, itp.

 

Obejrzalem kilka samochodow i trafil sie Peugeot 407 z 2006 roku 1.8 benzyna w dobrej cenie to wzialem.

Auto od 2 wlasciciela, z przebiegim 100kkm (moim zdaniem prawdziwym).

 

Wsumie jednak kupilem auto bez wiekszego orientowania sie wczesniej na temat takich samochodow, ich awaryjnosci, typowych problemow czy mocnych stron.

 

Czy ktos moglby mnie uswiadomic czego mozna oczekiwac po takim samochodzie?

 

Pasek rozrzadu nigdy nie byl zmieniany o ile mi wiadomo. Na jaki przebieg te paski sa przewidziane. Bo ze wzgledu na wiek pewnie warto by wymienic tak czy siak. Wymieniac razem z pompa wody czy moze przy pierwszej wymianie nie trzeba jeszcze robic pompy?

 

Sprzeglo tez jest oryginalne jeszcze. Ile srednio w tych samochodach sprzegla wytrzymuja? Niby dziala dobrze, ale czuc delikatne wibracje wiec mozliwe ze padnie za jakis czas.

 

Pozatym wszysko chodzi pieknie - nic nie stuka w zawieszniu, nic sie nie tlucze ani nie skrzypi. Silnik chodzi ladnie i rowno.

Swiece o ile wiem byly ostatnio wymieniane przy 50kkm. Czy tam sa swiece irydowe ktore wytrzymuja dlugie przebiegi, czy zwykle? Bo jesli zwykle to raczej czas wymienic.

 

Zrobil bym mu wiec taki serwis pozakupowy - olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy i swiece. Czy jest to raczej proste do zrobienia i poradze sobie sam, czy moze jest cos nakombinowane w tym peugeocie i bedzie potrzeba jakies specjalnie narzedzia aby zrobic powyzsze?

 

Dzieki za wszelkie rady i za sugestie na temat takiego auta.

Daj VIN to sprawdzę historię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozrząd zrobił - dla pewności.

 

Pewnie zrobie, ale chcialbym miec wmiare rozeznanie jakie jest ryzyko jesli bym nie zrobil.

Proporcje sa troche inne niz w Polsce.

W Polsce za auto bym pewnie dal z 15k, a za zrobienie rozrzadu 700zl.

W Irlandii za auto dalem 1600 euro, a za rozrzad dam 600 euro czyli blisko 40% wartosci auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zrobie, ale chcialbym miec wmiare rozeznanie jakie jest ryzyko jesli bym nie zrobil.

Proporcje sa troche inne niz w Polsce.

W Irlandii za auto dalem 1600 euro, a za rozrzad dam 600 euro czyli blisko 40% wartosci auta.z

 

Skoro kupiłeś auto to chyba liczyłeś się z pakietem startowym. Jak zamierzasz używać auta kilka lat to się nie ma co zastanawiać.  Zarobki w Irlandi też są inne....

Tochę mnie zastanawia po co ludzie piszą takie posty? Żeby się użalać że trzeba wydać kasę na auto po zakupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupiłeś auto to chyba liczyłeś się z pakietem startowym. Jak zamierzasz używać auta kilka lat to się nie ma co zastanawiać.  Zarobki w Irlandi też są inne....

Tochę mnie zastanawia po co ludzie piszą takie posty? Żeby się użalać że trzeba wydać kasę na auto po zakupie?

 

Boże.

Poprostu chce sie zoorientowac.

Jesli producent zaleca wymiane tak jak muzyk napisal co 10 lat i 180kkm, to biorac pod uwage ze auto ma 10 lat i 100kkm jest duza szansa ze rozrzad sie nie zerwie w ciagu kolejnego roku lub dwoch. Wtedy moze warto zaryzykowac.

 

Jesli natomiast wymiana jest zalecana np co 5 lat i 80kkm, to w takim wypadku to cud ze to auto jeszcze jezdzi i wymieniac trzeba.

 

Ot zwykla kalkulacja ryzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupiłeś auto to chyba liczyłeś się z pakietem startowym. Jak zamierzasz używać auta kilka lat to się nie ma co zastanawiać.  Zarobki w Irlandi też są inne....

Tochę mnie zastanawia po co ludzie piszą takie posty? Żeby się użalać że trzeba wydać kasę na auto po zakupie?

A ja kolegę CiniO rozumiem. Też kupiłem auto do kręcenia się na miejscu, nie wiem kiedy był zmieniany rozrząd, ale ja go nie zmieniam. Auto ma pojeździć dwa lata i na złom (już jeździ rok). Nawet oleju w nim nie zmieniłem. Wymiana rozrządu też kosztowałaby mnie około 40 czy 50% wartości auta. Kupując auto liczyłem się z tym, że nie zrobię pakietu startowego i wcale nie dlatego, że nie mam na niego pieniędzy, ale tak jak pisze kolega CiniO skalkulowałem ryzyko i nie opłacało mi się inwestować w pakiet startowy.

Nie wiem dlaczego panuje przekonanie, że każdy kupujący samochód musi przewidzieć i ponieść koszty pakietu startowego. Czasami bardziej się opłaci tego nie robić. To co w jednych warunkach wydaje się logiczne, w innych już nie koniecznie takie musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupiłeś auto to chyba liczyłeś się z pakietem startowym. Jak zamierzasz używać auta kilka lat to się nie ma co zastanawiać.  Zarobki w Irlandi też są inne....

Tochę mnie zastanawia po co ludzie piszą takie posty? Żeby się użalać że trzeba wydać kasę na auto po zakupie?

 

A jak kupuję auto 3-4 letnie z dużym, ale wiarygodnym i udokumentowanym przebiegiem to tez mam pakiet startowy zainwestować ? :)

Dla samej inwestycji ?

Bez przesady :)

 

Idąc po bandzie to można "pakiet startowy" w nowe auto zainwestować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kupuję auto 3-4 letnie z dużym, ale wiarygodnym i udokumentowanym przebiegiem to tez mam pakiet startowy zainwestować ? :)

 

 

Olej, filtry, plyny czy rozrzad IMHO nie zaszkodzi wymieniec, zwlaszcza ze to zazwyczaj nie sa jakies kosmiczne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej, filtry, plyny czy rozrzad IMHO nie zaszkodzi wymieniec, zwlaszcza ze to zazwyczaj nie sa jakies kosmiczne koszty.

... oraz klocki, tarcze, zawieszenie, pióra wycieraczek i jeszcze wiele innych.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... oraz klocki, tarcze, zawieszenie, pióra wycieraczek i jeszcze wiele innych.....

 

Akurat klocki, tarcze czy inne duperele dosc latwo ocenic organoleptycznie.

W przeciwienstwie do rozrzadu, oleju czy plynu hamulcowego ;)

Ale ja nikogo nie zmuszam, niech kazdy robi jak uwaza za sluszne :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat klocki, tarcze czy inne duperele dosc latwo ocenic organoleptycznie.

W przeciwienstwie do rozrzadu, oleju czy plynu hamulcowego ;)

Ale ja nikogo nie zmuszam, niech kazdy robi jak uwaza za sluszne :ok:

 

Wszystko jest do oceny  :) .... po wieku i przebiegu w stosunku do zaleceń producenta.

Dlatego specjalnie wcześniej podałem przykład:

auto 3-4 letnie z przebiegiem powiedzmy 150-160 kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest do oceny  :) .... po wieku i przebiegu w stosunku do zaleceń producenta.

Dlatego specjalnie wcześniej podałem przykład:

auto 3-4 letnie z przebiegiem powiedzmy 150-160 kkm :)

 

Ja w takim aucie na 100% wymienilbym rozrzad, nawet jesli producent wymyslil sobie interwal 180 czy 200kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w takim aucie na 100% wymienilbym rozrzad, nawet jesli producent wymyslil sobie interwal 180 czy 200kkm.

 

Producent podaje 240 / 10 lat.

Przy takim nalocie oznacza że auto miało "dosyć lekko" bo większość trasy i to długie, zatem dlaczego byś chciał od razu wymieniać rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent podaje 240 / 10 lat.

Przy takim nalocie oznacza że auto miało "dosyć lekko" bo większość trasy i to długie, zatem dlaczego byś chciał od razu wymieniać rozrząd ?

 

Bo nie bardzo wierze w takie interwaly, a przy okazji byloby z glowy na kilka lat :ok:

Chyba, ze kupujesz auto na chwile to mozna w sumie poczekac...

Z reszta u siebie tez wymieniliem po 5 latach i 70kkm mimo, ze producent zaklada chyba 8 i 120...

Swiety spokoj jest bezcenny ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie bardzo wierze w takie interwaly, a przy okazji byloby z glowy na kilka lat :ok:

Chyba, ze kupujesz auto na chwile to mozna w sumie poczekac...

Z reszta u siebie tez wymieniliem po 5 latach i 70kkm mimo, ze producent zaklada chyba 8 i 120...

Swiety spokoj jest bezcenny ;]

 

Ja tam mam zawsze "duże obiekcje" do elementów zamiennych "posprzedażnych", ich kontroli, jakości, a przede wszystkim oryginalności.

Niejednokrotnie już się zdarzyło, że nowe elementy (markowe) zawieszenia nie przetrwały 1/5 czy 1/6 tego, co auto jeździło na oryginałach.

Dlatego podobne podejście mam również do innych elementów :) i tak np. na wymienionym rozrządzie nie odważyłbym się przejeździć więcej niż 5 lat/100000 km :)

Natomiast na oryginalnym zgodnie z zaleceniami producenta :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent podaje 240 / 10 lat.

Przy takim nalocie oznacza że auto miało "dosyć lekko" bo większość trasy i to długie, zatem dlaczego byś chciał od razu wymieniać rozrząd ?

 

Ale czy rzeczywiscie producent podaje tak duzy interwal dla silnikow benzynowych.

 

Googlalem i wsumie nie moge znalesc odpowiedzi.

Gdzies nawet znalazlem, ze trzeba wymienac co 80kkm lub 4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w takim aucie na 100% wymienilbym rozrzad, nawet jesli producent wymyslil sobie interwal 180 czy 200kkm.

 

Wymienilbys, przy zalozeniu ze auto kosztuje 15k zl, a wymiana rozrzadu 700zl.

 

Ale czy bys wymienil gdyby auto kosztowalo 15k zl, a wymiana rozrzadu 6k zl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem o realiach PL, nie wiem jakie sa w IRL.

 

Realia sa takie, ze 10 letni peugeot 407 jest autem malo pożądanym, zwlaszcza w wersji benzynowe - glownie ze wzlegledu na slaba opinie co do awaryjnosci oraz dosc wysoki podatek drogowy.

Dlatego wlasnie mozna wyrwac takie auto nawet i za 1000 euro a w przyzwoitym stanie za 1500 (czyli za minimalna miesieczna wyplate).

Zrobienie rozrzadu to jednak koszt pewnie okolo 600 euro, wiec okolo 40% wartosci auta.

 

Wybor taki mam - jezdzic np 2 lata liczac na to, ze rozrzad sie nie urwie - jesli rozrzad sie nie urwie jestem 600 euro do przodu. Jesli sie urwie - to wraka sprzedam za 500 euro na czesci - wiec jestem ciut ponad 1000 do tylu.

 

Albo zminic rozrzad, miec spokoj, ale byc 600 euro do tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem o realiach PL, nie wiem jakie sa w IRL.

 

A ja piszę o PL :)

Przy aucie za ~50 tyś. nie czułem potrzeby wydawania "na już" dodatkowych 1500-2000 na starcie :) skoro na wszystko jeszcze czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja piszę o PL :)

Przy aucie za ~50 tyś. nie czułem potrzeby wydawania "na już" dodatkowych 1500-2000 na starcie :) skoro na wszystko jeszcze czas...

No i to racja.

Jesli sie kupuje auto kilkuletnie z pewna historia i wie sie ze jest zrobione co trzeba to nie ma sensu nic robic na wyrost.

 

Jak sie kupuje 15 letnie auto od handlarza, mozna sie spodziwac wszyskiego wiec lepiej zrobic w/w pakiet startowy o ile koszt nie jest zabojczy w porownaniu do wartosci auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.