Jump to content
todamian

Używane UG8 czy nowe frigo2?

Recommended Posts

witam

Chodzi o opony zimowe 195/65 R15

Mam opony goodyear ultragrip8, oponz kupiem jako nowe w 2012r. Mają jeszcze prawie 7mm bieżnika jednak poprzedniej zimy wydawało mi sie że dziwnie sie na nich jeździ już.

Czy sprzedac je teraz (mam zamiar dostac za nie z 450zł) i kupić nowe dębice frigo2 (~700zł)

Co doradzicie? Jazda po małym mieście i jego okolicach, trasa bardzo rzadko lub wcale.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, todamian napisał:

witam

Chodzi o opony zimowe 195/65 R15

Mam opony goodyear ultragrip8,...

pozdrawiam

Jeśli czujesz że coś już nie tak z oponami to faktycznie przydało by się je zmienić. Sam wyrzuciłem kiedyś zimówki, które miały duuużo "mięsa" ale na mokrym spisywały się kiepsko.

Co do Frigo 2 to bym ich nie kupił ze względu kiepskie wyniki na mokrym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja frigo miałem we wszystkich swoich autach i nigdy nie narzekałem. śmiem twierdzić, że spisywały się lepiej, niż obecne nokiany wrd3

co do pytania, to oczywiste, że lepsze z niższej półki, ale świeże, a nie kilkuletnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, blue_ napisał:

ja frigo miałem we wszystkich swoich autach i nigdy nie narzekałem. śmiem twierdzić, że spisywały się lepiej, niż obecne nokiany wrd3

co do pytania, to oczywiste, że lepsze z niższej półki, ale świeże, a nie kilkuletnie

Mamy frigo w aucie służbowym, no nie polecam bo są kiepskie, jedynie na śniegu spisują się naprawdę dobrze. Kolega z GY UG8 z klasy premium przeszedł by na ekonomiczną, minimum to szukać czegoś w klasie średniej. Jest sporo testów i można coś wybrać. Pod żadnym pozorem nie sugerować się opiniami w internetach ( oponeo i tym podobne ). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Novy81 napisał:

Jeśli czujesz że coś już nie tak z oponami to faktycznie przydało by się je zmienić. Sam wyrzuciłem kiedyś zimówki, które miały duuużo "mięsa" ale na mokrym spisywały się kiepsko.

Co do Frigo 2 to bym ich nie kupił ze względu kiepskie wyniki na mokrym.

 

Kupilem na ten sezon FRIGO HP2 225/55R17 101V XL. Mnie zima glownie interesuja boczne, zasypane drogi, czesto nigdy nie odsniezane, jak bedzie gorzej na asfalcie to tez przezyje.

Jezdze na nich juz 3 tygodnie, czyli glownie w deszcz i nie zauwazylem, zeby klopot na mokrym byl (mniej wiecej po 1/3 miasto, S8 i drogi nizszych kategorii).

Moze nie jezdze jak rajdowiec, ale i tak mam wrazenie, ze ostrzej niz wiekszosc kierowcow na drogach.

Dzis lalo i wysyp niedzielnych kierowcow doprowadzal mnie do pasji, w duzym deszczu nie bylo klopotu z lawirowaniem miedzy nimi.

W srode przetestuje je na dluzszej trasie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
Kupilem na ten sezon FRIGO HP2


Ciekawe jak beda sie sprawowac jak trochę przejadą

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Novy81 napisał:

 

Ciekawe jak beda sie sprawowac jak trochę przejadą

 

To będę mógł powiedzieć za rok, dwa, może 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam ostatnio sprzedałem Micheliny Alpiny ze sporą ilością bieżnika, na poczet zakupu nowych frigo.

Ja tam wole nowe budżetowe (max 3-4 sezony) jak stare używki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe oponki to nowe byle nie chińszczyzna. Miałem 2 razy frigo i byłem zadowolony. Jedynie trochę głośne.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.11.2017 o 22:36, pliczek2010r napisał:

Miałem 2 razy frigo i byłem zadowolony. Jedynie trochę głośne.

 

Frigo 2 w porównaniu z oponami bieznikowanymi to niebo a ziemia.

 

Pożyczyłem kiedyś 2 koła 195/65/15 zimowki bieżnikowane ,bieżnik asymetryczny i powiem że 70km/h na drodze czy śnieżnej czy suchej lub mokrej to porażka. A z małymi prędkościami to taki łit,łit,łit jakby bieżnik krzywo zrobiony. Masakra. Jedyne w czym były dobre to to upalania bez ASR :):hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2017‎.‎10‎.‎28 o 23:16, todamian napisał:

 

Chodzi o opony zimowe 195/65 R15

 

Dziwnie się jeździ ... bo są stare. Swoją drogą nigdy bym nie dał 450PLN za 5-letnie zimówki... Zamiast Frigo2, czyli w gruncie rzeczy od lat robionej Savy Eskimo proponawłbym w podobnej cenie Kleber Krisalp HP3, czy Falken Eurowinter HS01...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, aviator napisał:

Dziwnie się jeździ ... bo są stare. Swoją drogą nigdy bym nie dał 450PLN za 5-letnie zimówki... Zamiast Frigo2, czyli w gruncie rzeczy od lat robionej Savy Eskimo proponawłbym w podobnej cenie Kleber Krisalp HP3, czy Falken Eurowinter HS01...

Mam i poleceam Kleber krisalp HP3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.10.2017 o 19:22, Novy81 napisał:


 

 


Ciekawe jak beda sie sprawowac jak trochę przejadą

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Kupione nowe w 2015, 225/55/16, ciężkie BMW. Pierwsza zima rewelacja, trzymał się jak przyklejony, druga wyraźne pogorszenie przyczepności, guma była twardsza. Po dwóch sezonach śmietnik. Tył 4 mm, przód 5 mm, nie założę już ich na auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie jeździłem na bieżnikowanych i nie zamierzam jeździć.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.10.2017 o 23:16, todamian napisał:

Mam opony goodyear ultragrip8, oponz kupiem jako nowe w 2012r. Mają jeszcze prawie 7mm bieżnika jednak poprzedniej zimy wydawało mi sie że dziwnie sie na nich jeździ już.

 

8]

Jak to możliwe, że masz 7 mm na 7 letnich oponach?

Ile km przejechałeś na nich?

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, mrBEAN napisał:

 

8]

Jak to możliwe, że masz 7 mm na 7 letnich oponach?

Ile km przejechałeś na nich?

 

Ale żeś odgrzał kotleta 😄 zobacz, ze to był post z 2017 roku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Ale żeś odgrzał kotleta 😄 zobacz, ze to był post z 2017 roku. 

OK 😄

W takim razie w jaki sposób zrobić, by mieć 7 mm po 5 latach? :hmm: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, mrBEAN napisał:

OK 😄

W takim razie w jaki sposób zrobić, by mieć 7 mm po 5 latach? :hmm: 

 

Nie kazdy robi duze przebiegi, wystarczy jezdzic tylko zima po miescie. Jak chcesz jak bede zmienial opony to Ci zrobie zdjecie bieznika z suwmiarka opon z 2015r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Nie kazdy robi duze przebiegi, wystarczy jezdzic tylko zima po miescie. Jak chcesz jak bede zmienial opony to Ci zrobie zdjecie bieznika z suwmiarka opon z 2015r.

Dlatego zapytałem ile km.

U mnie opony zimowe to 2 sezony i śmietnik, czyli OLX :phi:

To będzie ok. 2x 10.000 km, na siłę jeszcze jeden sezon z przekładaniem ale wtedy już naprawdę śmietnik.

Podejrzewam, że górski teren i niezliczona ilość zakrętów ma taki wpływ, a do tego dynamiczna jazda i jest jak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, mrBEAN napisał:

Dlatego zapytałem ile km.

U mnie opony zimowe to 2 sezony i śmietnik, czyli OLX :phi:

To będzie ok. 2x 10.000 km, na siłę jeszcze jeden sezon z przekładaniem ale wtedy już naprawdę śmietnik.

Podejrzewam, że górski teren i niezliczona ilość zakrętów ma taki wpływ, a do tego dynamiczna jazda i jest jak jest.

 

Sam widzisz, ostatnio wymieniałem opony z racji wieku (8 sezonów) i jak wystawiałem ogłoszenie to sprawdzałem i miały od 5,5-do 6,5mm bieznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Sam widzisz, ostatnio wymieniałem opony z racji wieku (8 sezonów) i jak wystawiałem ogłoszenie to sprawdzałem i miały od 5,5-do 6,5mm bieznika.

Po jakim przebiegu były?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Po jakim przebiegu były?

 

Pojecia nie mam, miesiecznie zimowa pora nie robie wiecej jak 1000km. Do tego auto z mala moca. Z drugiej strony na przegladzie mi ostatnio sprawdzali letnie i maja 6mm a auto ma 51kkm.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.10.2019 o 20:31, mrBEAN napisał:

OK 😄

W takim razie w jaki sposób zrobić, by mieć 7 mm po 5 latach? :hmm: 

Dzis zmierzyłem suwmiarką wyszło 7,5mm opona Dayton dw 150 budżetowa 2014r 😄  Średnio 7 tyś  przejeżdza przez 1 sezon

74346698_455213865200980_8774020523848892416_n.jpg

Edited by arek_m

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, arek_m napisał:

Dzis zmierzyłem suwmiarką wyszło 7,5mm opona Dayton dw 150 budżetowa 2014r 😄  Średnio 7 tyś  przejeżdza przez 1 sezon

74346698_455213865200980_8774020523848892416_n.jpg

Absurd z mojej perspektywy 8]:pukpuk::bzik:;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak w temacie, jak już ktoś go odkopał. Te nowe Frigo HP2 to 2 klasy lepsza opona od Frigo2, zwłaszcza na mokrym.

Także na pytanie czy używane 'markowe' lub nowe HP2 można odpowiedzieć - spokojnie nowe HP2.

image.png.382db5d0a8049501290779e3270e278a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, iwik napisał:

Tak w temacie, jak już ktoś go odkopał. Te nowe Frigo HP2 to 2 klasy lepsza opona od Frigo2, zwłaszcza na mokrym.

Także na pytanie czy używane 'markowe' lub nowe HP2 można odpowiedzieć - spokojnie nowe HP2.

Ja jakoś specjalnie zadowolony z nich nie jestem.

Na takie przeznaczenie jak brałem (zasniezone boczne drogi są OK, jak zawsze frigo).

W mieście, na sliskim, zmrozonym asfalcie jest słabo (po deszczu jest OK).

Zaczynam właśnie 3 sezon, jak się jeszcze pogorszy to będę zmieniał (narazie nie odczułem by nowe lepiej trzymaly).

Dużo słabiej niż wczesniej na 5 letnich Savach Eskimo s3+.

Tyle, że Savy miałem na Astrach H, a Frigo HP2 na Insignii, może to wina cięższego auta (choć Astry też swoje wazyly).

Dla kogoś jezdzacego głównie w mieście i po dobrych drogach nie polecam.

Edited by ZUBERTO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z budzetowych polecam Barum Polaris 5. Bardzo fajna i uniwersalna opona. Frigo jest super na kopny gleboki snieg, na miasto sie zbytnio nie nadaje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.10.2019 o 13:18, ZUBERTO napisał:

Ja jakoś specjalnie zadowolony z nich nie jestem.

Na takie przeznaczenie jak brałem (zasniezone boczne drogi są OK, jak zawsze frigo).

W mieście, na sliskim, zmrozonym asfalcie jest słabo (po deszczu jest OK).

Zaczynam właśnie 3 sezon, jak się jeszcze pogorszy to będę zmieniał (narazie nie odczułem by nowe lepiej trzymaly).

Dużo słabiej niż wczesniej na 5 letnich Savach Eskimo s3+.

Tyle, że Savy miałem na Astrach H, a Frigo HP2 na Insignii, może to wina cięższego auta (choć Astry też swoje wazyly).

Dla kogoś jezdzacego głównie w mieście i po dobrych drogach nie polecam.

dziwne opoinie, mam w suvie i sobie chwale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.