esjot Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Pytanie do speców olejowych Samochód robi bardzo krótkie "trasy" po mieście, max 3 lub 4 km, i tak kilka razy dziennie. Przy kolejnym uruchamianiu silnik zazwyczaj jest już zimny. Zalecany olej to 5W30, ale teraz samochód jeździ na 0W40 (zawsze były lane syntetyki) Chcę przejść na 0W30 - czy to dobry pomysł? Aha, oleje dozwolone w/g instrukcji to od 0W30 do 10W40, a samochód ma LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 ale chyba nie powiesz że na tym lpg jeździsz, chyba że to instalacja 1 gen. lub zmostkowany czujnik temperatury. Co do tematu, każdy z zalecanych, tylko wymiana co 3-5 tys.km, jak oczywiście zależy ci na silniku na lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Gaz był zamontowany jak ten samochód jeździł do 25000 rocznie. Przez jakiś czas tak było. Teraz max 6kkm rocznie Teraz instalacja jest, więc go nie demontuje. Gaz załącza się przy 35 stC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Przy podobnej eksploatacji leję pierwszy z brzegu syntetyk i wymieniam raz w roku-czyli co 7-8kkm.Ale mnie nie obchodzi w jakim stanie będzie silnik przy 650kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Obojętnie co będziesz lał, wymieniaj co roku i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Gaz był zamontowany jak ten samochód jeździł do 25000 rocznie. Przez jakiś czas tak było. Teraz max 6kkm rocznie Teraz instalacja jest, więc go nie demontuje. Gaz załącza się przy 35 stC.Szkoda instalacji psuć niech się nie przelacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 4 godziny temu, technix napisał: ale chyba nie powiesz że na tym lpg jeździsz, chyba że to instalacja 1 gen. lub zmostkowany czujnik temperatury. Dlaczego ma nie jeździć? IV gen. przełącza na LPG w zależności od temperatury, nie dystansu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 jak przedmówca napisał, generalnie szkoda prądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 6 godzin temu, esjot napisał: Pytanie do speców olejowych Samochód robi bardzo krótkie "trasy" po mieście, max 3 lub 4 km, i tak kilka razy dziennie. Przy kolejnym uruchamianiu silnik zazwyczaj jest już zimny. Zalecany olej to 5W30, ale teraz samochód jeździ na 0W40 (zawsze były lane syntetyki) Chcę przejść na 0W30 - czy to dobry pomysł? Aha, oleje dozwolone w/g instrukcji to od 0W30 do 10W40, a samochód ma LPG Na klasyfikację lepkościową trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Mniejszą lepkość ma np 5W30 Valvoline Synpower FE, niż 0W30 Total Ineo Efficiency. Na takie odcinki wybrałbym jakieś midsaps, żeby odmy nie zapychało zimą, o niskiej lepkości i z dobrym pakietem dodatków, albo dorzucić Archoil 9200V2. Zobacz na Elfa 5W30 SXR, co prawda już fullsaps, ale do lpg nawet lepiej, ma lepkość przy 40 stopniach 55 mm2/c, jest tani, dołożysz AR 9200V2 i śmigać 1,5 roku na tym, przy małych przebiegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 46 minut temu, kaczorek79 napisał: Na klasyfikację lepkościową trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Mniejszą lepkość ma np 5W30 Valvoline Synpower FE, niż 0W30 Total Ineo Efficiency. Na takie odcinki wybrałbym jakieś midsaps, żeby odmy nie zapychało zimą, o niskiej lepkości i z dobrym pakietem dodatków, albo dorzucić Archoil 9200V2. Zobacz na Elfa 5W30 SXR, co prawda już fullsaps, ale do lpg nawet lepiej, ma lepkość przy 40 stopniach 55 mm2/c, jest tani, dołożysz AR 9200V2 i śmigać 1,5 roku na tym, przy małych przebiegach. Myślałem o Shell helix ect 0w30 C2/C3 - włąśnie Midsaps. Jest w miarę tani. Takiego elfa to bym trochę się bał - czy nie jest to ACEA A5? Ja mam wlewać ACEA A3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 9 godzin temu, esjot napisał: Myślałem o Shell helix ect 0w30 C2/C3 Ja mam wlewać ACEA A3 shell ect 0w30 C2/C3, to porządny uniwersalny olej do silników wymagających ACEA C3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 23 godziny temu, kaczorek79 napisał: Na takie odcinki wybrałbym jakieś midsaps, żeby odmy nie zapychało zimą Co masz na myśli pisząc że midsaps jest lepszy na zimę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 23 minuty temu, esjot napisał: Co masz na myśli pisząc że midsaps jest lepszy na zimę? W niektórych silnikach są problemy z odmą, np 1.4 16V od VAG z pierwszych lat produkcji. Odmy były zbyt zimne i zbierało się masło, które na mrozie zamarzało. Oleje fullsaps lepiej chronią silnik pod obciążeniem, ale w pewnym stopniu więcej mazi odkłada się na odmie. Trzeba też zaznaczyć, że jeden fullsaps będzie miał 0,9% popiołu siarczanowego, a inny 1,5%. Oleje C3 mają obniżoną zawartość popiołów i można je stosować zamiast olejów A3 w określonych warunkach. Te warunki, to np częsta jazda na krótkich odcinkach, co nie znaczy, że jest jakiś bezwzględny zakaz dalszego stosowania olejów A3. Jaki to w ogóle silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.