Skocz do zawartości

Co się sprzedaje w EU (maj 2018)


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

1. Volkswagen Golf: 40 787 sztuk (-4%)
2. Renault Clio: 31 800 (+2%)
3. Volkswagen Polo: 28 180 (-10%)
4. Ford Fiesta: 22 572 (-8%)
5. Volkswagen Tiguan: 22 064 (+4%)
6. Dacia Sandero: 21 520 (+4%)
7. Ford Focus: 21 331 (+27%)

8. Renault Captur: 20 839 (+26%)
9. Peugeot 208: 20 024 (-10%)
10. Skoda Octavia: 19 843 (-8%)
11. Nissan Qashqai: 19 654 (-9%)
12. Opel Corsa: 19 568 (-12%)
13. Peugeot 3008: 19 351 (+29%)
14. Fiat 500: 19 221 (-4%)
15. Citroen C3: 18 271 (11%)
16. Fiat Panda: 18 265 (-4%)
17. Toyota Yaris: 16 930 (-3%)
18. Dacia Duster: 16 882 (+29%)
19. Peugeot 2008: 15 623 (-12%)
20. Volkswagen Passat: 15 490 (-24%)

 

Zdecydowana dominacja klasy B... Zupełnie inne potrzeby i gusta niż u nas...

Szokująca pozycja dacii sandero i Clio... Zaskakujaco dużo fiatów...

 

Żródło:

https://www.samar.pl/__/3/3.a/99196/Majowe-hity-z-satelity.html?locale=pl_PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jaruga napisał:

 

Zdecydowana dominacja klasy B... Zupełnie inne potrzeby i gusta niż u nas...

Szokująca pozycja dacii sandero i Clio... Zaskakujaco dużo fiatów...

 

SUVy zastępują wyższe klasy, a ze zwykłych samochodów sprzedają się auta klasy B i C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu nie widze zaskoczenia klasa B urosla i w sumie nie ma sensu kupowac kompaktow. SUV to jednak premium luxury bo ponizej 20k euro jest bez szalu. Zastanawia mnie wysoka pozycja P208 i Clio kto te wydumki kupuje. Byc moze wychodza taniej od lepszych aut.

5 minut temu, rwIcIk napisał:

SUVy zastępują wyższe klasy, a ze zwykłych samochodów sprzedają się auta klasy B i C.

To jezdzisz premium luxury. :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wujekcybul napisał:

 Zastanawia mnie wysoka pozycja P208 i Clio kto te wydumki kupuje. Byc moze wychodza taniej od lepszych aut.

 

Miałem okazję pojeździć trochę 208 z 1.2T 110KM w wersji allure i byłem zaskoczony jakie fajne to auto. Gdyby kosztowało z 5-6 tys mniej to sam bym sie może skusił bo obiektywnie patrząc nic mi więcej dla 2+1 nie trzeba. Ale cenowo wchodzi w widełki kompaktów w tej wersji.

Co do clio to się zgadzam. Zdecydowanie gorsze wnętrze niż 208.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jaruga napisał:

 

Miałem okazję pojeździć trochę 208 z 1.2T 110KM w wersji allure i byłem zaskoczony jakie fajne to auto. Gdyby kosztowało z 5-6 tys mniej to sam bym sie może skusił bo obiektywnie patrząc nic mi więcej dla 2+1 nie trzeba. Ale cenowo wchodzi w widełki kompaktów w tej wersji.

Co do clio to się zgadzam. Zdecydowanie gorsze wnętrze niż 208.

No tak Clio jezdze w aucie na minuty i jest wyjatkowo kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Jaruga napisał:

1. Volkswagen Golf: 40 787 sztuk (-4%)
2. Renault Clio: 31 800 (+2%)
3. Volkswagen Polo: 28 180 (-10%)
4. Ford Fiesta: 22 572 (-8%)
5. Volkswagen Tiguan: 22 064 (+4%)
6. Dacia Sandero: 21 520 (+4%)
7. Ford Focus: 21 331 (+27%)

8. Renault Captur: 20 839 (+26%)
9. Peugeot 208: 20 024 (-10%)
10. Skoda Octavia: 19 843 (-8%)
11. Nissan Qashqai: 19 654 (-9%)
12. Opel Corsa: 19 568 (-12%)
13. Peugeot 3008: 19 351 (+29%)
14. Fiat 500: 19 221 (-4%)
15. Citroen C3: 18 271 (11%)
16. Fiat Panda: 18 265 (-4%)
17. Toyota Yaris: 16 930 (-3%)
18. Dacia Duster: 16 882 (+29%)
19. Peugeot 2008: 15 623 (-12%)
20. Volkswagen Passat: 15 490 (-24%)

 

Zdecydowana dominacja klasy B... Zupełnie inne potrzeby i gusta niż u nas...

Szokująca pozycja dacii sandero i Clio... Zaskakujaco dużo fiatów...

 

Żródło:

https://www.samar.pl/__/3/3.a/99196/Majowe-hity-z-satelity.html?locale=pl_PL

 

Jedź do Hiszpanii i liczba Sandero oraz 500 powala. Dużo klasy B na ulicach, zresztą w dużych miastach w kraju też coraz więcej aut miejskich się pojawia. Na przykładzie mojego firmowego parkingu to kilka lat temu stały głównie auta klasy kompakt i średniej i wszystko w wersji kombi, a teraz większość parkingu to A/B, dużo kompaktów a klasa średnia w zdecydowanej mniejszości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Jaruga napisał:

Szokująca pozycja dacii sandero i Clio... Zaskakujaco dużo fiatów...

 

ale nie ma tak lubianego na AK Tipo :buu:

A w wątku obok ludzie się dziwią, że Fiat rozważa wycofanie tego z UE. Pewnie poza Polakami i Turkami nikt tego nie kupuje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

ale nie ma tak lubianego na AK Tipo :buu:

A w wątku obok ludzie się dziwią, że Fiat rozważa wycofanie tego z UE. Pewnie poza Polakami i Turkami nikt tego nie kupuje ;]

Ponizej 10k miesiecznie w EU. Sprzedaja tego 2x mniej od drozszej Astry. 123k vs 213k w ubieglym roku. No i teraz pytanie jaka marze maja i dlaczego to sie nie oplaca.

 

http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/fiat/fiat-tipo/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Ja tu nie widze zaskoczenia klasa B urosla i w sumie nie ma sensu kupowac kompaktow. SUV to jednak premium luxury bo ponizej 20k euro jest bez szalu. Zastanawia mnie wysoka pozycja P208 i Clio kto te wydumki kupuje. Byc moze wychodza taniej od lepszych aut.

To jezdzisz premium luxury. :phi: 

nie wiem co masz do P208, to naprawdę fajne auto :ok:

Jeśli już to mnie dziwi Clio i Captur - to taki plastik-fantastik, że szkoda gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bergerac napisał:

nie wiem co masz do P208, to naprawdę fajne auto :ok:

Jeśli już to mnie dziwi Clio i Captur - to taki plastik-fantastik, że szkoda gadać.

Ja bylem o wlos od zakupu Captura na szczescie powstrzymalem :piekna:. Pewnie spora czesc sprzedaje sie we Francji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wujekcybul napisał:

Ja bylem o wlos od zakupu Captura na szczescie powstrzymalem :piekna:. Pewnie spora czesc sprzedaje sie we Francji.

mi się też zewnętrznie podobał, ale jak pojechałem z żoną do salonu to czar prysł. Jeszcze zjoby wyłapałem, że jej takie barachło pokazuję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał:

mi się też zewnętrznie podobał, ale jak pojechałem z żoną do salonu to czar prysł. Jeszcze zjoby wyłapałem, że jej takie barachło pokazuję :) 

A ja uważam że Captur to całkiem przyjemne auto do miasta. Tata takim powozi, czasami też mam okazję. Środek nie powala jakością ale jest akceptowalnie i póki co nic nie trzeszczy (najechane 23kkm).

Prowadzi sie tez niezle: w zeszły weekend uratował tacie D... jak koleś na podmiejskiej drodze z naprzeciwka na czołówkę wyskoczył. Tata szarpnął kiere, poleciał driftem po poboczu, kontrolki zamrygały, coś zapiszczało i wrócił na pas :ok: Tata mówi że dobra fura bo tak podbramkowej sytuacji nie miał w życiu przez 40lat jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, spad napisał:

... Dużo klasy B na ulicach, zresztą w dużych miastach w kraju też coraz więcej aut miejskich się pojawia. Na przykładzie mojego firmowego parkingu to kilka lat temu stały głównie auta klasy kompakt i średniej i wszystko w wersji kombi, a teraz większość parkingu to A/B, dużo kompaktów a klasa średnia w zdecydowanej mniejszości.

Jeśli samochody większość przebiegu robią na trasie dom-praca-przedszkole-sklep itp. to po co wozić powietrze ;)

A jak już raz-dwa razy do roku jedzie się na wakacje, to box na dach i w trasę. Poza tym niezależnie czy ludzie kupują auta nowe, czy używane - mniejsze są tańsze albo za tę samą cenę kupimy nowsze. No i mniejsze zawsze łatwiej zaparkować w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Majkiel napisał:

Jeśli samochody większość przebiegu robią na trasie dom-praca-przedszkole-sklep itp. to po co wozić powietrze ;)

A jak już raz-dwa razy do roku jedzie się na wakacje, to box na dach i w trasę. Poza tym niezależnie czy ludzie kupują auta nowe, czy używane - mniejsze są tańsze albo za tę samą cenę kupimy nowsze. No i mniejsze zawsze łatwiej zaparkować w mieście.

 

Ale kupując klasę A/B nie skacze gul sąsiadowi i szwagrowi. A to w PL nadal podstawowa funkcjonalność samochodu ;)

I dopiero powoli zaczyna się to zmieniać - na razie głównie w dużych miastach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wujekcybul napisał:

Ja tu nie widze zaskoczenia klasa B urosla i w sumie nie ma sensu kupowac kompaktow.

Wysoka popularność samochodów segmentu B w EU, to nie jest tendencja od dziś. To już poprzednia generacja samochodów klasy B (modele od ok 2006) z powodzeniem mogła zastąpić kompakty i to było widać po sprzedaży. Bardziej na zachód Mają nieco inne podejście do motoryzcji. W naszej części Europy ludzie jako samochód do jazdy po mieście wybierają 1. SUVa/crossovera  2. kompakt 3. samochód klasy B. We Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech jest nieco inaczej - tam od dawna samochody klasy B sprzedawały się świetnie, bo przy jeździe po mieście B nie ustępują wiele C, zajmują mniej miejsca. Mam też wrażenie, że podejście do motoryzacji jest nieco inne - samochód w UK czy DE ma być przede wszystkim pod potrzeby użytkownika, a nie na pokaz. 

18 godzin temu, wujekcybul napisał:

Zastanawia mnie wysoka pozycja P208 i Clio kto te wydumki kupuje. Byc moze wychodza taniej od lepszych aut.

 Francja i Hiszpania zapewne będą częścią rozwiązania tej zagadki. Z jakiś powodów zawsze tam lubili francuzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to co kiedyś tu pisałem:
tam kupują jakie potrzebują a u nas jeszcze często na jakie nas stać.

 Francja i Hiszpania zapewne będą częścią rozwiązania tej zagadki. Z jakiś powodów zawsze tam lubili francuzy


Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Manx napisał:

Z jakiś powodów zawsze tam lubili francuzy

we Włoszech widziałem bardzo dużo francuzów, a zwłaszcza Pugów. Takich 2008 było mnóstwo. Trudno się zresztą dziwić, przy ich problemach z miejscem do parkowania i wąskich uliczkach, zgrabne auta są bardzo pożądane :ok: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kartonik napisał:

AKowi analitycy coś zaczynają pływać. Nie tak dawno stwierdzili, że świat i Europa suvami i crossoverami stoi a teraz się mówi, że Europa głównie kupuje auta klasy B :bzik:

Nie tak.

Zamiast kompaktów C zaczynają dominować auta klasy B.

 Natomiast zamiast D wchodzą SUVy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek w Europie jest lekko dziwny. W zasadzie równo z moim fińskim szefem zmieniliśmy samochody. Dla niego Opel Astra K z wypasem i 200hp to było 120% ceny Octavii RS z podobną mocą i wyposażeniem, dla mnie było dokładnie odwrotnie.

Stąd konkluzja, do momentu kiedy nie mamy w Europie jednolitych polityk cenowych i podatków takie zestawienia nie mają żadnego sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kartonik napisał:

AKowi analitycy coś zaczynają pływać. Nie tak dawno stwierdzili, że świat i Europa suvami i crossoverami stoi a teraz się mówi, że Europa głównie kupuje auta klasy B :bzik:

 

No i mają rację. Jak popatrzysz na cyferki w nawiasach to największe wzrosty zanotowały:

8. Renault Captur: 20 839 (+26%)

13. Peugeot 3008: 19 351 (+29%)

18. Dacia Duster: 16 882 (+29%)

 

Jedyny kompakt który zanotował istotny wzrost to nowy (?) focus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jaruga napisał:

No i mają rację. Jak popatrzysz na cyferki w nawiasach to największe wzrosty zanotowały:

8. Renault Captur: 20 839 (+26%)

13. Peugeot 3008: 19 351 (+29%)

18. Dacia Duster: 16 882 (+29%)

A Passat (- 24%)

Obecnie w Europie 1/3 rynku do SUVy i crossovery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.