Jump to content
ppmarian

Będą dopłaty!

Recommended Posts

Godzinę temu, ppmarian napisał:

 

Nawet 36kPLN do EV, wodór i CNG. Składać się na to będą kierowcy atakujący benzynę i ropę. LPG nie!

 

Szczegóły tutaj

 

 

https://elektrowoz.pl/auta/ustawa-o-doplatach-do-samochodow-elektrycznych-przeszla-przez-senat-czekamy-na-podpis-prezydenta-rp-i-rozporzadzenie/

 

 

Wysłane z tel.

 

 

 

To 36 na razie nie jest potwierdzone info ale piłka jest w grze. A kierowcy noPb i ON już się składają na ten poczet. 

Bardzo jestem ciekaw jaką to przyjmie ostateczną formę i jak zaburzy rynek 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

To 36 na razie nie jest potwierdzone info ale piłka jest w grze. A kierowcy noPb i ON już się składają na ten poczet. 

Bardzo jestem ciekaw jaką to przyjmie ostateczną formę i jak zaburzy rynek 😄

 

Na nasz rynek i tak nie trafi dużo nowych EV, bo Niemcy, Francuzi, Skandynawia... biorą prawie wszystko co producenci są w stanie wyprodukować,  więc te dopłaty nie będą dużo kosztować, bo nie będzie za bardzo do czego dopłacać. 

Nasz rynek zaburzy eksport używanych EV, ale to jeszcze kilka lat musi upłynąć.

Na używki dopłat nie będzie ;]

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, ppmarian napisał:

 

Nawet 36kPLN do EV, wodór i CNG. Składać się na to będą kierowcy atakujący benzynę i ropę. LPG nie!

 

Szczegóły tutaj

 

 

https://elektrowoz.pl/auta/ustawa-o-doplatach-do-samochodow-elektrycznych-przeszla-przez-senat-czekamy-na-podpis-prezydenta-rp-i-rozporzadzenie/

 

 

Wysłane z tel.

 

 

 

 

Jest gdzieś napisane, w podanym źródle, że nawet 36 kzł?

Kilka razy czytałem i nie mogę znaleźć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, mrBEAN napisał:

To 36 na razie nie jest potwierdzone info ale piłka jest w grze. A kierowcy noPb i ON już się składają na ten poczet. 

Bardzo jestem ciekaw jaką to przyjmie ostateczną formę i jak zaburzy rynek 😄

 

 

Jeśli 36000 zł to namiesza sporo. Sprzedaż EV w PL będzie można mierzyć w procentach a nie promilach.

 

W Szwecji jest 60000 kr dopłaty do każdego elektryka, a to tylko 24000 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Cezh napisał:

 

 

Jeśli 36000 zł to namiesza sporo. Sprzedaż EV w PL będzie można mierzyć w procentach a nie promilach.

 

W Szwecji jest 60000 kr dopłaty do każdego elektryka, a to tylko 24000 zł.

To 36000 zł to była propozycja, która padła gdzieś tam kiedyś z rok temu i teraz wszyscy to powielają.

W praktyce nie sądzę by dopłaty były aż tak duże, z drugiej strony po tej ekipie rządzącej wszystkiego można się spodziewać. Także obserwuję z zainteresowaniem.

Tym bardziej, że raczej na pewno skorzystam jak wejdzie to w końcu w życie. 

Jedyne czego się obawiam, to w praktyce dealerzy mogą nie być skorzy to udzielania rabatów, a będą się opierać na dopłatach. 

A przykładowo w Hyundaiu 10-15% można było dostać. Co dawało sporą sumkę przy kwotach jakie trzeba zapłacić ze EV obecnie. 

Ideałem będzie wynegocjować dobry rabat i dostać dofinansowanie, i to opcja idealna.

 

Miedzy innymi dlatego nie zdecydowałem się na nowe auto, bo dopłaty już rok temu były w zalążku. Czekamy i obserwujemy. Bardzo jestem ciekawe jakie to stworzy warunki, oby nie patologie 😁

 

W 2020-22 nastąpi wysyp EV, bo wchodzą nowe normy emisji i producenci już ostro się szykują, tym bardziej, że Tesla im zaczyna zjadać sporą ilość tortu.

 

 Na dzień dzisiejszy moja lista kręgu zainteresowania to; VW ID 3, BMW i4 (tu pewnie cena będzie z dalekiego kosmosu), Skoda Vision i Hyundai jakiś nowy, który będzie na nowo stworzonej platformie pod EV. 

Realnie czyli 2021-2022 plan na zmianę wozu, jak $$ będą się zgadzać i dopłaty obowiązywać ;) 

 

Chyba, że dopłaty coś zamieszają to się dopasuję 😅

Z drugiej strony chętnie bym Ioniqiem pojeździł z 10 lat, i pokazać jak to EV się nie opłaca 😜

 

 

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Cezh napisał:

 

 

Jeśli 36000 zł to namiesza sporo. Sprzedaż EV w PL będzie można mierzyć w procentach a nie promilach.

 

W Szwecji jest 60000 kr dopłaty do każdego elektryka, a to tylko 24000 zł.

 

Jeśli dopłaty będą większe niż w Szwecji, to w Polsce nowe EV będą musiały być droższe niż w Szwecji ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, tom111 napisał:

 

Jeśli dopłaty będą większe niż w Szwecji, to w Polsce nowe EV będą musiały być droższe niż w Szwecji ;]

Na razie nastąpił paraliż rynku EV, wtórnego i pierwotnego, bo każdy czeka co się wydarzy 😁

 

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Na razie nastąpił paraliż rynku EV, wtórnego i pierwotnego, bo każdy czeka co się wydarzy 😁

 

 

Producenci EV nawet nie zauważą tego paraliżu. ;]

Gdyby dopłaty w Polsce były większe niż w krajach do których teraz trafia prawie cała produkcja, to producenci  EV by zauważyli że jest taki kraj nad Wisłą :oki:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, tom111 napisał:

 

Producenci EV nawet nie zauważą tego paraliżu. ;]

Gdyby dopłaty w Polsce były większe niż w krajach do których teraz trafia prawie cała produkcja, to producenci  EV by zauważyli że jest taki kraj nad Wisłą :oki:

 

Nawet nie wpadłbym na to, żeby pisać to z perspektywy producentów :bzik:

Paraliż jest widoczny na otomoto od kilku miesięcy. Wcześniej była spora rotacja. Teraz jest stagnacja i wyczekiwanie co się wykluje z tych dopłat ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Nawet nie wpadłbym na to, żeby pisać to z perspektywy producentów :bzik:

Paraliż jest widoczny na otomoto od kilku miesięcy. Wcześniej była spora rotacja. Teraz jest stagnacja i wyczekiwanie co się wykluje z tych dopłat ;]

 

Ewentualne dopłaty do nowych EV w Polsce, mają wpływ na rynek używanych EV, sprowadzanych do nas z krajów w których są dopłaty? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, tom111 napisał:

 

Ewentualne dopłaty do nowych EV w Polsce, mają wpływ na rynek używanych EV, sprowadzanych do nas z krajów w których są dopłaty? :hmm:

 

Dopłaty do nowych w PL wpłyną na zmniejszenie cen używanych w PL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Dopłaty do nowych w PL wpłyną na zmniejszenie cen używanych w PL.

 

To znaczy że teraz w PL ceny używanych EV są większe niż w krajach z dopłatami? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, tom111 napisał:

 

To znaczy że teraz w PL ceny używanych EV są większe niż w krajach z dopłatami? :hmm:

Tak. Dlatego większość używek to import. Oczywiście duża część standardowo jest powypadkowa i poprzygodowa ale auta całe i tak są tańsze, co jest naturalne. Rodzimych używek brak, bo nikt tego nie kupował.

Leafa sprowadzałem osobiście z Francji, a Ioniq kupiony od Hyundai Polska (prasówka).

 

Rynek wstrzymał oddech, tym bardziej, że jak mantrę powtarza się to 36000 zł. Wyobraźnia i kalkulator u każdego działa. 

Przedstawią oficjalnie konkrety i będzie wiadomo, na czym się stoi. Bo równie dobrze mogą wyjść jakieś bzdury z tych dopłat, a może będzie raj. Czekamy.

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

 

Rynek wstrzymał oddech, tym bardziej, że jak mantrę powtarza się to 36000 zł.

 

 

Pewnie będzie jak w kawałach z pytaniami do radia Erewań.

- Czy to prawda, że polski rząd będzie doplacał 36000 do nowego auta EV?

- Tak, to prawda. Tylko nie 36000 a 5000, nie do auta tylko do roweru i nie dopłacał tylko zabierał.

 

😁

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Przedstawią oficjalnie konkrety i będzie wiadomo, na czym się stoi. Bo równie dobrze mogą wyjść jakieś bzdury z tych dopłat, a może będzie raj. Czekamy.

Jak przedstawią te konkrety w końcu. W lutym żona jeździła i3 i juz wtedy handlowiec w BMW mówil nam, że lada chwila będą konkrety jak dostać dopłątę i zaraz potem ruszają i będą pomagać w jej uzyskiwaniu. Nawet trochę gość zachęcał klientów do poczekania z zakupem. Minęło kilka miesięcy i nadal nic więcej nie wiadomo. Zaraz Parlament jedzie na wakacje, we wrześniu wrócą to będzie kampania, a to nie wydaje mi się  by było projektem priorytetowym czyt. przynoszącym dużo wyborców, a potem przyjdzie nowa kadencja, jest zasada dyskontytuacji prac parlamentu i trzeba będzie to wałkować od nowa. Jestem sceptyczny co do tego, że to będzie w tym roku.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Tak. Dlatego większość używek to import. Oczywiście duża część standardowo jest powypadkowa i poprzygodowa ale auta całe i tak są tańsze, co jest naturalne. Rodzimych używek brak, bo nikt tego nie kupował.

Leafa sprowadzałem osobiście z Francji, a Ioniq kupiony od Hyundai Polska (prasówka).

 

Rynek wstrzymał oddech, tym bardziej, że jak mantrę powtarza się to 36000 zł. Wyobraźnia i kalkulator u każdego działa. 

Przedstawią oficjalnie konkrety i będzie wiadomo, na czym się stoi. Bo równie dobrze mogą wyjść jakieś bzdury z tych dopłat, a może będzie raj. Czekamy.

 

Ok, ok, tylko coś takiego jak rynek używanych EV w PL nie mógł wstrzymać oddechu, bo taki rynek jeszcze nie istnieje. To co jest to tylko raczkujące początki rynku. Droższe używki w PL to też tylko próba zarobku nielicznych handlarzy którzy sprowadzają wyklepane wraki, a nie rynek EV. Dobre, całe, niewyeksploatowane używki EV, można kupić, ale nie na otomoto, jeszcze nie teraz ;]

Cały ten rynek używanych EV w PL, zmieściłby się na jednym średniej wielkości placu u handlarza w Radomiu, więc proszę Cię ;]

Dopłaty może będą, może nie, zobaczymy. Jeśli będą to fajnie, ale na rozruszanie rynku nowych EV specjalnie bym nie liczył, bo pula będzie mała, a wyborcy nie lubią EV, wolą TDI ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, tom111 napisał:

 

Ok, ok, tylko coś takiego jak rynek używanych EV w PL nie mógł wstrzymać oddechu, bo taki rynek jeszcze nie istnieje. To co jest to tylko raczkujące początki rynku. Droższe używki w PL to też tylko próba zarobku nielicznych handlarzy którzy sprowadzają wyklepane wraki, a nie rynek EV. Dobre, całe, niewyeksploatowane używki EV, można kupić, ale nie na otomoto, jeszcze nie teraz ;]

Cały ten rynek używanych EV w PL, zmieściłby się na jednym średniej wielkości placu u handlarza w Radomiu, więc proszę Cię ;]

Dopłaty może będą, może nie, zobaczymy. Jeśli będą to fajnie, ale na rozruszanie rynku nowych EV specjalnie bym nie liczył, bo pula będzie mała, a wyborcy nie lubią EV, wolą TDI ;]

 

Użytkownicy i potencjalni użytkownicy mają inne zdanie na ten temat. Zresztą jest to logiczne. Tak w skali makro jest to garstka. 

 

Prognozy aktualne i szacunki są na poziomie 300.000 szt. samochodów EV w Polsce w 2025 roku. Także dużo i mało, a  ile będzie  praktyce to się dowiemy w 2025.

Jak dla mnie im mniej tym lepiej ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prezydent wczoraj podpisał. Pozostała kwestia wydania rozporządzenia. Teoretycznie niedługo może poznamy szczegóły. No ciekawe co wydumali :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, mrBEAN napisał:

Użytkownicy i potencjalni użytkownicy mają inne zdanie na ten temat. Zresztą jest to logiczne. Tak w skali makro jest to garstka. 

 

Zgadza się użytkownicy. Jeszcze dużo musi ich przybyć żeby powstał rynek EV, ale to tylko kwestia czasu :oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te 36000 to zapewne maksymalna kwota dotacji.

Pewnie będzie to jakiś procent ceny (36000 do  najtańszego elektryka raczej nie dopłacą), ale też nie więcej niż jakaś górna kwota. Do tego może dochodzić zapis, że przy złomowaniu starego samochodu, będzie dodatkowa jakaś tam kwota, a jeszcze wysokość dotacji będzie zależna od dochodów. No i wyjdzie, że bezrobotny z czwórką dzieci, jak zezłomuje 20-to letnie auto, będzie mógł liczyć na dopłatę 36000 przy zakupie Tesli S, ale już jako tako zarabiający i sprzedający swoje kilkuletnie auto, chcąc kupić elektrycznego Focusa czy Golfa dostaną 5 czy 10 tysięcy dopłaty i to jeszcze biorąc kredyt "na preferencyjnych warunkach".

 

Tak jak z programem "Czyste powietrze"  - piszą o dotacjach do 90%, ale jak w gospodarstwie jest dochód od 1600 zł na osobę, to już jest tylko 30% kosztów kwalifikowanych i to jeszcze dla kwot do 53000 zł

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.07.2019 o 13:24, Majkiel napisał:

Te 36000 to zapewne maksymalna kwota dotacji.

Pewnie będzie to jakiś procent ceny (36000 do  najtańszego elektryka raczej nie dopłacą), ale też nie więcej niż jakaś górna kwota. Do tego może dochodzić zapis, że przy złomowaniu starego samochodu, będzie dodatkowa jakaś tam kwota, a jeszcze wysokość dotacji będzie zależna od dochodów. No i wyjdzie, że bezrobotny z czwórką dzieci, jak zezłomuje 20-to letnie auto, będzie mógł liczyć na dopłatę 36000 przy zakupie Tesli S, ale już jako tako zarabiający i sprzedający swoje kilkuletnie auto, chcąc kupić elektrycznego Focusa czy Golfa dostaną 5 czy 10 tysięcy dopłaty i to jeszcze biorąc kredyt "na preferencyjnych warunkach".

 

Tak jak z programem "Czyste powietrze"  - piszą o dotacjach do 90%, ale jak w gospodarstwie jest dochód od 1600 zł na osobę, to już jest tylko 30% kosztów kwalifikowanych i to jeszcze dla kwot do 53000 zł

Czyste powietrze to porażka konkretna. Zresztą już Unia chce zakręcić kurek dla tego bubla.

 

Projekt zakładał 30% i nie więcej niż 36000.

Ogolnie te 36000 to by był szał, bo chyba nigdzie w Europie nie ma tak wysokich dopłat. Ale ten rząd ma dużo $$ na wszystko, także fantazja jest limitem.

 

Czekamy, teoretycznie już w lipcu powinno być coś wiadomo. 

Do dziennika ustaw już poszło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograniczenie z gory do 125kPLN brutto

Wiec totalna lipa.

Z sensownych aut tylko corsa sie zalapie....

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Ograniczenie z gory do 125kPLN brutto

Wiec totalna lipa.

Z sensownych aut tylko corsa sie zalapie....

Wysłane z tel.
 

To na razie projekt rzucony do konsultacji.

Raczej nie powinno przejść w tej formie.

Druga sprawa dla firm nie ogłoszono, a jeśli to by była kwota netto, więc już bliżej jakiejś sensowności.

 

Myślę, że próg będzie podniesiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, ppmarian napisał:

Ograniczenie z gory do 125kPLN brutto

Wiec totalna lipa.

Spójrz na to z perspektywy polityka. Im nie chodziło o to, żeby komuś to dofinansowanie pomogło. Chodziło o to, żeby taki program stworzyć i uruchomić, żeby pochwalić się nim w kampanii ("obiecaliśmy i zrobiliśmy") a że będzie on mało interesujący to dla nich dobrze, bo mniej kasy na to pójdzie, bo mało kto będzie chciał zakupić Renault Twizy (cokolwiek innego się mieści w tej kwocie?).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, mrBEAN napisał:

Druga sprawa dla firm nie ogłoszono, a jeśli to by była kwota netto, więc już bliżej jakiejś sensowności.

125k zł brutto. Przewidziane tylko dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

Dodatkowo fajne kwiatki tam są -

1. musisz przez rok użytkować, ten pojazd, ubezpieczony i zarejestrowany w PL - oczywiste

2. przewidziano zabezpieczenie otrzymanej kwoty wsparcia - może to byc weksel, blokada środków na rachunku bankowym, zastaw, notarialne oświadczenie o poddaniu się egzekucji 😁 

 

Artykuł o rozporządzeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej kwosie się powinno zmieścić oprócz Corsy i Upa, także Zoe i Smart Forfour.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie sama kwota dofinansowania jest potężna, nigdzie w UE nie ma tak wysokich dopłat.

 

Trzeba czekać na finalną wersję ale zapowiada się wesoło 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, cesarz napisał:

W tej kwosie się powinno zmieścić oprócz Corsy i Upa, także Zoe i Smart Forfour.

 

Jeśli Up to również pozostałe dwa trojaczki od Seata i Skody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, cesarz napisał:

W tej kwosie się powinno zmieścić oprócz Corsy i Upa, także Zoe i Smart Forfour.

No to jest mały problem, bo WV e-up nie jest w PL oferowany, Seat Mii również (tylko w Hiszpanii), a Skoda Citigo ma w ogóle wersję elektryczną? Renault Zoe kosztuje od 133 000 zł. Zostaje tylko Twizy i Smart Forfour.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli bedziemy mieli najwyzsze doplaty... tyle, ze praktycznie nie do wykorzystania, poza 1-2 modelami, ktore sa srednio interesujace, szczegoknie na tle konkurencji.

Mialo byc tak pieknie, wyszlo jak zawsze :facepalm:

Edited by zinger

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Manx napisał:

No to jest mały problem, bo WV e-up nie jest w PL oferowany, Seat Mii również (tylko w Hiszpanii), a Skoda Citigo ma w ogóle wersję elektryczną? Renault Zoe kosztuje od 133 000 zł. Zostaje tylko Twizy i Smart Forfour.

 

https://elektrowoz.pl/auta/norwegia-skoda-przyjmuje-zapisy-na-citigo-e-iv-oraz-vision-iv-ceny-nieznane/

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, zinger napisał:

Czyli bedziemy mieli najwyzsze doplaty... tyle, ze praktycznie nie do wykorzystania, poza 1-2 modelami.

Mialo byc tak pieknie, wyszlo jak zawsze :facepalm:

 

Cała nadzieja w upustach...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zinger napisał:

Czyli bedziemy mieli najwyzsze doplaty... tyle, ze praktycznie nie do wykorzystania, poza 1-2 modelami, ktore sa srednio interesujace, szczegoknie na tle konkurencji.

Mialo byc tak pieknie, wyszlo jak zawsze :facepalm:

Nie wiadomo co będziemy mieli, bo to jest projekt na razie. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, mrBEAN napisał:

Nie wiadomo co będziemy mieli, bo to jest projekt na razie. 

 

Wiem ale dobrze nie wrozy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, zinger napisał:

Wiem ale dobrze nie wrozy.

 

Nie mogli normalnie ze 20000-25000 na wszystkie nowe elektryki?

Muszą kombinować, prostą rzecz próbują spieprzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 16.07.2019 o 10:42, mrBEAN napisał:

Myślę, że próg będzie podniesiony.

 

Moim zdaniem nie powinien być podniesiony, bo nie będzie ciśnienia na spadki cen elektryków, a tylko w przypadku grubych spadków cen te auta mają sens dla Kowalskiego.

Jak podniosą próg to połowę tej dopłaty łyknie producent w zawyżonej cenie samochodu.

 

Generalnie kasa powinna iść w budowę infrastruktury, której teraz nie ma, a nie w dopłaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, iwik napisał:

Generalnie kasa powinna iść w budowę infrastruktury, której teraz nie ma, a nie w dopłaty.

Infrastrukturę powinny przygotować firmy energetyczne, które będą z tego czerpać kasę, właściciele stacji paliw, żeby też na tym zarabiać. O to bym się nie martwił. Nikt na razie w to na poważnie nie inwestuje, kiedy nie mam odpowiednio dużego popytu, który pozwoli na tym zarabiać. Wejdą sensowe dopłaty, liczniej pojawią się samochody EV, pojawi się też infrastruktura.

 

21 godzin temu, Cezh napisał:

Nie mogli normalnie ze 20000-25000 na wszystkie nowe elektryki?

Muszą kombinować, prostą rzecz próbują spieprzyć

Jak pisałem powyżej - jakby było sensowne, zbyt wielu by było zainteresowanych skorzystaniem z tego i program nie zmieściłby się w budżecie. Chodziło o efekt propagandowy - zrobiliśmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, iwik napisał:

Moim zdaniem nie powinien być podniesiony, bo nie będzie ciśnienia na spadki cen elektryków, a tylko w przypadku grubych spadków cen te auta mają sens dla Kowalskiego.

Jak podniosą próg to połowę tej dopłaty łyknie producent w zawyżonej cenie samochodu.

Problem polega na tym, że nie jesteśmy samotną wyspą na pacyfiku, tylko w Europie, gdzie te auta już są i mają swoje ceny.

Polska to taki marny dodatek do wolumenu sprzedaży. Co do dopłat samych w sobie to oczywiście rodzą one patologie rynku, ale tu nie bardzo mamy na to wpływ.

 

7 godzin temu, iwik napisał:

Generalnie kasa powinna iść w budowę infrastruktury, której teraz nie ma, a nie w dopłaty.

Tak i nie. W Polsce aktualnie jest jeden z lepszych współczynników ilości ładowarek do samochodów.

Po prostu u nas nie ma elektryków.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, zinger napisał:

Jak zostanie 125k to zalapie sie tylko smart. W Mercu juz szampany otwieraja, ktos musial niezle posmarowac ;)

 

Nie tylko. Przecież piszą, że maluchy VAG'a nie przekroczą 100k (e-UP i citigo).

Pewnie jak ustawiliby ten próg, to nową corsę i 208 też PSA by wycenił poniżej 125k, żeby nie wypaść z gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, mrBEAN napisał:

Problem polega na tym, że nie jesteśmy samotną wyspą na pacyfiku, tylko w Europie, gdzie te auta już są i mają swoje ceny.

Polska to taki marny dodatek do wolumenu sprzedaży. Co do dopłat samych w sobie to oczywiście rodzą one patologie rynku, ale tu nie bardzo mamy na to wpływ.

 

Tak i nie. W Polsce aktualnie jest jeden z lepszych współczynników ilości ładowarek do samochodów.

Po prostu u nas nie ma elektryków.

 

 

Co do wolumenu to się zgadzam - jesteśmy marginalnym rynkiem więc nikt nie będzie pod nas ustawiał polityki cenowej. Co nie zmienia faktu, że dla 95% kupujących nowe auta w PL zakup elektryka w tej chwili jest ekonomicznie bez sensu. Te samochody są za drogie w tym momencie, z różnych powodów - głównym jest pewnie koszt produkcji baterii spowodowany brakiem litu na rynku. Dopóki nie uruchomią nowych kopalni i cena nie spadnie kilkukrotnie to się nie zmieni, a jedynym potencjalnym prywatnym odbiorcą elektryka będzie właściciel domu z garażem, mieszkający max 50km od miejsca pracy i to najlepiej z własnym prądem z solarów lub wiatru.

 

Co do ładowarek: W tej chwili, nawet optymistycznie zakładając, że będzie mnie stać na zakup elektryka - do miasta, więc "maluch" mi wystarczy, najtańsza pewnie hipotetycznie skoda citigo jakieś 90k PLN (co jest grubo ponad 2x drożej od benzynowego odpowiednika) - ew. dopłata = circa 65k PLN do zapłacenia (to wariant optymistyczny).

Tylko w Łodzi ładowarki są pewnie ze 2 w całym mieście (nawet nie wiem...), a kabla do ładowania przez okno w bloku nie będę przeciągał na noc. Także... nawet jakbym chciał być bardzo 'eko' i nie patrzeć na o 20-30k PLN większe koszty zakupu elektryka (z góry wiadomo, że mi się nie zwróci przez cały okres eksploatacji tego auta) to takie auto jest dla mnie jako przeciętnego Kowalskiego "nieużywalne" i dobry "współczynnik ładowarek do samochodów" tego wcale nie zmienia :D.

Edited by iwik

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, iwik napisał:

 

Nie tylko. Przecież piszą, że maluchy VAG'a nie przekroczą 100k (e-UP i citigo).

Pewnie jak ustawiliby ten próg, to nową corsę i 208 też PSA by wycenił poniżej 125k, żeby nie wypaść z gry.

Problem w tym, ze zarowno te smarty jaki i vw to niestety mocno spartanskie auta jak na dzisiejsze czasy i placic za nie 100k czy nawet 70 po doplacie mialbym duzy opor. Zwykly up bedzie ciagle polowe tanszy. Od auta z EV oczekuje czegos wiecej/innego w srodku niz zwykla wersja. W 2009 mialem Priusa i ten w srodku mocno sie wyroznial na tle wiekszosci owczesnych aut i mi sie to podobalo i teraz z ev mam podobne oczekiwania. 

Ale zobaczymy co ostatecznie wykombinuja, byc moze nizszy prog zmusi innych do dopasowania cen ale patrzac na aktualne to mysle, ze rozsadnym byloby ustawic go na poziomie 150k. Bylaby szansa, zeby kilka fajnych aut sie na niego zalapalo wtedy.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, iwik napisał:

Co do wolumenu to się zgadzam - jesteśmy marginalnym rynkiem więc nikt nie będzie pod nas ustawiał polityki cenowej.

Tak.

7 godzin temu, iwik napisał:

Co nie zmienia faktu, że dla 95% kupujących nowe auta w PL zakup elektryka w tej chwili jest ekonomicznie bez sensu. Te samochody są za drogie w tym momencie, z różnych powodów

Tak, stąd pewnie pomysł na dopłaty, by to zmienić. 

 

7 godzin temu, iwik napisał:

a jedynym potencjalnym prywatnym odbiorcą elektryka będzie właściciel domu z garażem, mieszkający max 50km od miejsca pracy i to najlepiej z własnym prądem z solarów lub wiatru.

Garaż i dom. Idealnie i najrozsądniej. Wiata też ok, podjazd bez wiaty również ogarnie ;]

Tylko dlaczego 50 km? I dlaczego własny prąd z OZE, skoro w gniazdku jest nieprzyzwoicie tani, a poruszasz kwestie ekonomiczne jak rozumiem.

 

7 godzin temu, iwik napisał:

Tylko w Łodzi ładowarki są pewnie ze 2 w całym mieście (nawet nie wiem...)

Właśnie to "nie wiem" to największy "przeciwnik" EV.

Łódź faktycznie nie jest liderem elektromobilności w PL ale coś już jest.

Oczywiście to bardziej dla tych z tymi domkami, jako uzupełnienie, a nie główne zasilanie.

lodzqrwa.jpg.f3f46a85a0f43fc9b9a193771b8e6a1a.jpg

 

7 godzin temu, iwik napisał:

a kabla do ładowania przez okno w bloku nie będę przeciągał na noc.

Bardzo rozsądnie, patologia. I ogólnie blokowiska mają kłopot ale są pomysły na to, tylko tu dekad trzeba.

 

7 godzin temu, iwik napisał:

Także... nawet jakbym chciał być bardzo 'eko' i nie patrzeć na o 20-30k PLN większe koszty zakupu elektryka (z góry wiadomo, że mi się nie zwróci przez cały okres eksploatacji tego auta) 

Jak te dopłaty wejdą w zbliżonej formie do tej w projekcie, to w tych małych autkach akurat cena się zrobi atrakcyjna wbrew pozorom. 

Jak auto będzie stało więcej niż jeździło to tak, jak będzie jeździło to zwrot nastąpi szybko, a auto w użytkowaniu przyjemniejsze, więc zysk podwójny.

 

8 godzin temu, iwik napisał:

to takie auto jest dla mnie jako przeciętnego Kowalskiego "nieużywalne" i dobry "współczynnik ładowarek do samochodów" tego wcale nie zmienia :D.

Dlatego cieszy mnie, że jednego użytkownika EV na razie będzie mniej :oki:

Więcej ładowarek dla mnie :cfaniak2: 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Tak.

Tak, stąd pewnie pomysł na dopłaty, by to zmienić. 

 

Garaż i dom. Idealnie i najrozsądniej. Wiata też ok, podjazd bez wiaty również ogarnie ;]

Tylko dlaczego 50 km? I dlaczego własny prąd z OZE, skoro w gniazdku jest nieprzyzwoicie tani, a poruszasz kwestie ekonomiczne jak rozumiem.

 

Właśnie to "nie wiem" to największy "przeciwnik" EV.

Łódź faktycznie nie jest liderem elektromobilności w PL ale coś już jest.

Oczywiście to bardziej dla tych z tymi domkami, jako uzupełnienie, a nie główne zasilanie.

lodzqrwa.jpg.f3f46a85a0f43fc9b9a193771b8e6a1a.jpg

 

Bardzo rozsądnie, patologia. I ogólnie blokowiska mają kłopot ale są pomysły na to, tylko tu dekad trzeba.

 

Jak te dopłaty wejdą w zbliżonej formie do tej w projekcie, to w tych małych autkach akurat cena się zrobi atrakcyjna wbrew pozorom. 

Jak auto będzie stało więcej niż jeździło to tak, jak będzie jeździło to zwrot nastąpi szybko, a auto w użytkowaniu przyjemniejsze, więc zysk podwójny.

 

Dlatego cieszy mnie, że jednego użytkownika EV na razie będzie mniej :oki:

Więcej ładowarek dla mnie :cfaniak2: 

 

 

 

 

 

 

To ja jeszcze 3 grosze a w zasadzie jeden. Według mnie EV to nie tylko ekologia i ekonomia ale przede wszystkim frajda i komfort jazdy.

 

Ja mogę zejść dwie klasy samochodowe niżej, aby jeździć EV.

Tak samo jak uważam, że lepsze jest stare Tico od najbardziej wypasionego powozu konnego.

 

Jak ktoś zaczyna i kończy rozważanie nad EV od ekonomicznego sensu, to w Polsce może od razu zapomnieć. Golf w tedeiku będzie lepszy.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Cezh napisał:

 

To ja jeszcze 3 grosze a w zasadzie jeden. Według mnie EV to nie tylko ekologia i ekonomia ale przede wszystkim frajda i komfort jazdy.

 

Ja mogę zejść dwie klasy samochodowe niżej, aby jeździć EV.

Tak samo jak uważam, że lepsze jest stare Tico od najbardziej wypasionego powozu konnego.

 

Jak ktoś zaczyna i kończy rozważanie nad EV od ekonomicznego sensu, to w Polsce może od razu zapomnieć. Golf w tedeiku będzie lepszy.

Dokladnie tak. EV to dla mnie nie tylko ekonomia i innosc jazdy ale tez cos nowego i tego czegos nowego, innego oczekuje od wnetrza auta. Dlatego takie wydumki typu smart czy up sa poza kregiem mojego zainteresowania, bo to nie sa prawdziwe ev z zalozenia, tylko przerobki na potrzeby chwili. Ale taki id3 owszem, dlatego doplaty powinny byc tez dostepne dla tych prawdziwych ev, ktorych ceny zaczynaja sie nieco wyzej niz 125k na dzisiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.07.2019 o 19:25, mrBEAN napisał:

Jak te dopłaty wejdą w zbliżonej formie do tej w projekcie, to w tych małych autkach akurat cena się zrobi atrakcyjna wbrew pozorom. 

Atrakcyjna może dla kurierów dowożących pizzę, nie da prywatnego użytkownika, który robi miejskim autem 10 - 15kkm dookoła komina.

70k PLN (z dopłatą) za VW UP i jego odpowiedniki to nadal nie jest atrakcyjny cenowo poziom.

 

Skoro w tej chwili mamy duży popyt na te auta w EU i zamówienia wyprzedane na pół roku do przodu to chyba po prostu nie jest najlepszy moment na wprowadzenie dopłat. Poczekałbym na zbalansowanie rynku, a już na pewno nie podnosił progu i tak horrendalnie wysokich cen elektryków. Nie widzę powodu, żeby finansować gadżety ludziom, którzy mają kaprys wydać 130k PLN na miejskie jeździdło.

Lepszy skutek ekologiczny odniesie każda inwestycja tych pieniędzy w nowoczesne sieci cieplne w miastach zamiast kopcących pieców lub nawet w dopłaty do instalacji solarnych.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, iwik napisał:

Atrakcyjna może dla kurierów dowożących pizzę, nie da prywatnego użytkownika, który robi miejskim autem 10 - 15kkm dookoła komina.

70k PLN (z dopłatą) za VW UP i jego odpowiedniki to nadal nie jest atrakcyjny cenowo poziom.

A skąd znasz cenę tego e-up'a? ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
A skąd znasz cenę tego e-up'a? ;]
Podali cenę citigo w Czechach - ma sie zaczynac od ok. 80k PLN w przeliczeniu. To pewnie UP będzie przynajmniej dychę drożej. Po dopłacie wyjdzie z 70k minimum.
No chyba że producent postanowi przytulić większy % z tej dopłaty i zrobi cenę 115k na Polskę

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, iwik napisał:

Podali cenę citigo w Czechach - ma sie zaczynac od ok. 80k PLN w przeliczeniu. To pewnie UP będzie przynajmniej dychę drożej. Po dopłacie wyjdzie z 70k minimum.
No chyba że producent postanowi przytulić większy % z tej dopłaty i zrobi cenę 115k na Polskę emoji1.png

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Czyli wróżba taka, interesujące ;]

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.