tomata Napisano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 Zdecydowałem się na megane 3 w kombi. Do wyboru dwa ww silniki. 1.6 100KM (to K4M bez KZFR?) lub 1.4 tce. Obie budy w podobnych cenach i przebiegach. Miałem w clio 1.6 i byłem zadowolony. W megane jest dodatkowy 6bieg więc powinno być ciszej i mniejsze spalanie? Który szanowne grono poleca? ps. Zdjęcie dla uwagi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2019 1 minutę temu, tomata napisał: Zdecydowałem się na megane 3 w kombi. Do wyboru dwa ww silniki. 1.6 100KM (to K4M bez KZFR?) lub 1.4 tce. Obie budy w podobnych cenach i przebiegach. Miałem w clio 1.6 i byłem zadowolony. W megane jest dodatkowy 6bieg więc powinno być ciszej i mniejsze spalanie? Który szanowne grono poleca? ps. Zdjęcie dla uwagi Jezeli planujesz tym jezdzic po autostradach to bierz 1.4tce. Ten 1.6 w Megane mimo 6 biegow ma przelozenia jak przy 5-ce i wyje strasznie powyzej 130km/h. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 7 godzin temu, Maciej__ napisał: Jezeli planujesz tym jezdzic po autostradach to bierz 1.4tce. Ten 1.6 w Megane mimo 6 biegow ma przelozenia jak przy 5-ce i wyje strasznie powyzej 130km/h. Auto w 90% do miasta. Kręci mnie ta turbina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 4 godziny temu, tomata napisał: Auto w 90% do miasta. Kręci mnie ta turbina Stałem kiedyś przed podobnym wyborem i pech chciał, ze trafiłem na 1.6 110KM w idealnym stanie z symbolicznym przebiegiem. O ile auto było świetne, fajnie skręcało, wygodne, itp to silnik tragedia. Psuł całą przyjemność z tego auta. Mimo skrzyni 6 biegowej to przy 110km/h ma już 3000rpm. W mieście trzeba za to sie na wachlować lewarkiem, a i tak nie jechało. W miescie spalanie licz na 10l noPb. Jak znajomy kupił M3 1.4 TCE i sie z nim przejechałem, to moje auto poszło do ludzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 A co z panewkami? Bo słyszałem że też lubią stroic fochy? Ogólnie silnik polecany? @Muzyk Ty pewnie będziesz wiedział Ps. Po vinie jesteś w stanie sprawdzić auto i wyposażenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 (edytowane) 1.4 to przy zakupie glownie sprawdz UPG, najwieksza zmora tych silnikow. Zobacz ile kosztuje slupek i bedziesz mial odpowiedz. Na Twoim miejscu bym szukal 2.0 TCE najmniej kaprysny, lpg mozna zalozyc Edytowane 10 Sierpnia 2019 przez czachabrava Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 1 minutę temu, czachabrava napisał: 1.4 to przy zakupie glownie sprawdz UPG, najwieksza zmora tych silnikow. Zobacz ile kosztuje slupek i bedziesz mial odpowiedz. Znaczy dużo czy mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 1 minutę temu, tomata napisał: Znaczy dużo czy mało? Jak za slupek 7tys wydaje mi sie spora cena. Ale wedlug sredniej na AK to zaden wydatek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 12 minut temu, czachabrava napisał: Jak za slupek 7tys wydaje mi sie spora cena. Ale wedlug sredniej na AK to zaden wydatek. Mam na oku takie z przebiegiem 105tyskm. Może nie będzie z nim problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 (edytowane) Mam 1,6 110KM w kombi i jest to silnik na miasto i trasę do pracy, bo rzeczywiście największą wadą jest ryk powyżej 120km/h. Ale da się przeżyć. Spalanie do 10 litrów LPG (średnio 9) i za to go lubię. Teraz moja jazda do pracy to wleczenie się za ciężarówkami po DK91. Spokojnie mi wystarcza. Kolega właśnie oddał za grosze 1,4 TCE z pęknięciem między cylindrami. Przebieg około 130kkm. Jeżdżony spokojnie. Może miał pecha, a może dlatego słupek 1,4 tyle kosztuje. Ale jeździ to zdecydowanie lepiej. Edytowane 10 Sierpnia 2019 przez biniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 (edytowane) 25 minut temu, biniu napisał: Mam 1,6 110KM w kombi i jest to silnik na miasto i trasę do pracy, bo rzeczywiście największą wadą jest ryk powyżej 120km/h. Ale da się przeżyć. Spalanie do 10 litrów LPG (średnio 9) i za to go lubię. Teraz moja jazda do pracy to wleczenie się za ciężarówkami po DK91. Spokojnie mi wystarcza. Kolega właśnie oddał za grosze 1,4 TCE z pęknięciem między cylindrami. Przebieg około 130kkm. Jeżdżony spokojnie. Może miał pecha, a może dlatego słupek 1,4 tyle kosztuje. Ale jeździ to zdecydowanie lepiej. Mi K4M po mieście spalał średnio 10-11,5l lpg, w trasie przy 110km/h 9-10. Ale przekraczając próg 140km/h potrafił spalić 13-14l oczywiscie gazu. Najmniej ekonomiczny silnik względem osiągów jaki miałem. Co do hałasu to dużo dało założenie cichych opon i trochę wygłuszenie pod maskę. Edytowane 10 Sierpnia 2019 przez czachabrava Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Bez ryzyka to brac 1.6Jak lubisz ryzyko, tce.Z czegos sie wziela uch krotka kariera i ceny w uzywce. Co do spalania. Mam k4m w scenic pierwszej generacji. Na Szwedzkich drogach potrafil sie zmiescic w 6/100. Wiec potrafi byc oszczedny.Normalnie jakies 6.5-7.Lpg spala miedzy 8 a 11. Najwiecej skotlowal mi na autostradzie. Przy 140-150, 3 osoby i klima, wspomniane 11. Przy codziennej eksploatacji okolica 9 lpg jest najbardziej realna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 3 godziny temu, czachabrava napisał: Mi K4M po mieście spalał średnio 10-11,5l lpg, w trasie przy 110km/h 9-10. Ale przekraczając próg 140km/h potrafił spalić 13-14l oczywiscie gazu. Najmniej ekonomiczny silnik względem osiągów jaki miałem. Co do hałasu to dużo dało założenie cichych opon i trochę wygłuszenie pod maskę. Spokojnie 2-3 litry mniej można spalić załadowanym kombi. Pełnym autem z nad morza jadąc 150-160 autostradą nie przekroczyłem 12 litrów. Może kwestia instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Tyle ze kombi jest sporo nizsze. Wiec i opory inne. A to daje spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Fakt, że pisałeś o Scenicu. Może tak być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 1.6 K4 -113KM- w życiu w 3mieście nie spalił więcej niż 8.5- zazwyczaj to poniżej 8. Jak chcesz święty spokój to bierz 1.6 tak jak @WaWeRpisał. Nie wiem co za skrzynia siedzi ale nie chce mi się wierzyć, żeby przy 110 km/h było 3 tyś. obrotów na 6 biegu, tyle to ja mam w megane II z 5 "galop kastą" Ja Tobie jak najbardziej ten silnik polecam, kto uważa, że nieekonomiczny to nie jeździł 1.6 Daewoo, Fiata, Opla czy Forda. Pali podobnie, a w przypadku DU zauważalnie mniej. 240 tys. km nalotu i oleju nie ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Z tymi obrotami to tak jest. Miałem Lagunę I z tym silnikiem w wersji 106 KM bez zmiennych faz. Skrzynia 5 biegowa i obroty względem prędkości były takie same na 5 biegu jak w megane III 1,6 110 KM na 6 biegu. Akurat jak laguna kończyła pobyt u mnie to teściowie wzięli na firmę Megane, którym teraz jeżdżę. Tak, że miałem porównanie. Po prostu jest więcej machania lewarkiem i tyle korzyści z 6 biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 (edytowane) Panowie! Dla mnie spalanie to rzecz najmniej ważna. Rocznie robię w granicach 8kkm Edytowane 10 Sierpnia 2019 przez tomata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 2 godziny temu, tomata napisał: Panowie! Dla mnie spalanie to rzecz najmniej ważna. Rocznie robię w granicach 8kkm Wiec jak nie zależy Ci na osiągach to bierz Megane z K4M. Bo poza tym silnikiem to fajne i niedocenione auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2019 Dnia 10.08.2019 o 18:18, tomata napisał: Panowie! Dla mnie spalanie to rzecz najmniej ważna. Rocznie robię w granicach 8kkm To ja bym chyba bral 1,6... Jest tego na rynku duzo wiecej, wiec latwiej bedzie znalezc cos w sensownym stanie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 Dnia 10.08.2019 o 18:07, biniu napisał: Z tymi obrotami to tak jest. Miałem Lagunę I z tym silnikiem w wersji 106 KM bez zmiennych faz. Skrzynia 5 biegowa i obroty względem prędkości były takie same na 5 biegu jak w megane III 1,6 110 KM na 6 biegu. Akurat jak laguna kończyła pobyt u mnie to teściowie wzięli na firmę Megane, którym teraz jeżdżę. Tak, że miałem porównanie. Po prostu jest więcej machania lewarkiem i tyle korzyści z 6 biegów. Dokładnie 6-tka w reni jest taka, ze można ruszać z 2 biegu. Ta skrzynia powinna być tylko wkładana i jest w Dusterze 4x4 i tam ma sens, tam ten pierwszy bieg zastępuje reduktor. Wiem bo mam teraz daczke z 5 biegami i jest mega lepiej - nie wachluje ciagle biegami jak w Renacie 3 z 2015 roku ze 110km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 A ja na 6 biegow nie narzekam, tyle ze mam f4r. 3000rmp przy jakiś 120km/hWysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 To troche dluzsze masz przelozenie jak w K4M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Miałem f4r i 6 biegów w grand Scenicu i to było super zestawienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 Mój brat zrobił grandem 1.4 tce ponad 100 tys km na lpg, auto sprzedal z przebiegiem ponad 200 i nic mu się nie zepsuło. Spalanie ok 10 na trasie, przy jeździe pod 160 km/h - 14 l/100 Przy grandzie butla pod spodem i narzekał, że jest mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.