zejk Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 (edytowane) Potrzebuje zakupić do działalności samochód typowo na robotę. Nie zamierzam go użytkować osobiście. Ma mieć możliwość przewiezienia 2xEPAL i około 1 tony. Do tej pory użytkowaliśmy tak Doblo, ale już się kończy i wymaga coraz większych nakładów. Auto musi być nowe, silnik diesla, automat, Android Auto, kamera cofania i czujniki. Mam kilka opcji: 1. Fiat Doblo - najtańsza opcja, ale nie spełnia kryteriów AT i AA cennikowo wychodzi około 70 kpln netto 2. Peugeot Partner / Citroen Berlingo / Opel Combo - wymaga sporej dopłaty do AT, ale jest taka możliwość, cennikowo około 90 kpln netto 3. Ford Ranger - kawał samochodu za rozsądne pieniądze, cennikowo około 105 kpln netto, ale nie ma opcji AT przy nadwoziu z pojedynczą kabiną. Taka możliwość jest tylko przy podwójnej, a w moim przypadku to jest marnowanie przestrzeni ładunkowej kosztem kanapy, na której nikt nigdy nie będzie siedział. Teraz dwa pytania: 1. Jak się samochód typu pick-up sprawuje w działalności? Jak się prowadzi w porównaniu do małego dostawczaka? Jak pytałem znajomych, to opinie były różne - jedni narzekali, że jeździ jak traktor i dostawczakiem wygodniej. Innym z kolei pick-upy bardzo pasują i wygodnie się nimi podróżuje. 2. Czy jest jakiś producent, który sprzedaje w Europie pick-upy z pojedynczą kabiną i AT? jestem jeszcze w stanie zaakceptować półtorej kabiny, ale podwójna nie wchodzi w grę. Edytowane 5 Listopada 2020 przez zejk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Na Forda nie włożysz 2 palet. Trojaczki mają wersję przedłużoną i tam powinny się zmieścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 19 minut temu, Olas1 napisał: Na Forda nie włożysz 2 palet. Trojaczki mają wersję przedłużoną i tam powinny się zmieścić. Faktycznie, między nadkolami brakuje kilka centymetrów żeby weszły po szerokości, tak samo jak na długość, żeby włożyć wzdłuż. Niestety nie mam gdzie sprawdzić czy wejdzie jedna wzdłuż i druga w szerz, bo takich konfiguracji jak na lekarstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 miałem mazde bt-50 w firmie auto z podwojna kabina nowe , jezdzilo sie tym srednio na tylnej kanapie zle, zamiatał tyłem na pusto woziłem zimą worki z piaskiem. na pake wchodzila jedna europaleta na styk. jezdziłem vw amarok duzo wygodniejsze auto od mazdy ale na pakę nie wejda 2 ep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Mam rangera. Tak jak inni już pisali dwie palety nie wejdą chyba że jedna na drugiej Zreszta jak kupisz z pojedynczą to też nie wejdą dwie palety. Auto jak auto do przodu jedzie. Jeśli koniecznie ma byc pick up to kup z 1,1/2 kabiny. W pojedynczej nie będziesz mial nawet gdzie mokrej kurtki odlożyć itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert79 Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Powiedz jak kwestie podatkowe w 1,5 kabiny , można odliczyć cały vat czy tak jak w osobówce? W końcu to nie jest 1 rząd siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 46 minut temu, Danielpoz. napisał: Mam rangera. Tak jak inni już pisali dwie palety nie wejdą chyba że jedna na drugiej Zreszta jak kupisz z pojedynczą to też nie wejdą dwie palety. Auto jak auto do przodu jedzie. Jeśli koniecznie ma byc pick up to kup z 1,1/2 kabiny. W pojedynczej nie będziesz mial nawet gdzie mokrej kurtki odlożyć itp To jest auto do roboty, podwójna kabina nie wchodzi w grę - 99% czasu jeździć będzie tylko kierowca. Patrząc po aktualnym Doblo w wersji kombi czyli z drugim rzędem siedzeń, to są cały czas złożone od 3 lat. 24 minuty temu, robert79 napisał: Powiedz jak kwestie podatkowe w 1,5 kabiny , można odliczyć cały vat czy tak jak w osobówce? W końcu to nie jest 1 rząd siedzeń. Też mnie to ciekawi, zadzwonię jutro do księgowego. Z resztą ta ławeczka w wersji 1,5 kabiny to taka dla skrzatów i może ktoś tam pojechać na krótkim dystansie, bo po dłuższej trasie będę musiał płacić za szkodliwe warunki pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Tylko pojedyncza kabina daje mozliwość odliczenia pełnego VAT. Isuzu kiedyś moało w ofercie dluższą kabine bez siedzisk z tyłu ale to było parę lat temu.... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 12 minut temu, zejk napisał: To jest auto do roboty, podwójna kabina nie wchodzi w grę - Ja pisałem o średniej kabinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 2 godziny temu, Danielpoz. napisał: Tylko pojedyncza kabina daje mozliwość odliczenia pełnego VAT. Isuzu kiedyś moało w ofercie dluższą kabine bez siedzisk z tyłu ale to było parę lat temu.... Dalej isuzu ma taki model widzialem ze wiertacze u mnie teraz jezdzili takim modelem z zainstalowana wiertnica. Ale czy na ta pake wejda 2 ep nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Auto z 2019 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Co do vatu jak juz ktos napisal tylko pojedyncza kabina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 L200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 A Transit Custom? Nawet trzy palety wchodzą i 100k netto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 31 minut temu, RABIN napisał: Co do vatu jak juz ktos napisal tylko pojedyncza kabina Wyżej pisałeś że nadal są oferowane Isuzu 2 osobowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 21 minut temu, Marcinas napisał: L200 Jeszcze może to kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 30 minut temu, Marcinas napisał: L200 Tylko podwójna kabina. Uprzedzając inne propozycje: Amarok, Hilux, Navara występują tylko z podwójną kabiną. 31 minut temu, K3 napisał: A Transit Custom? Nawet trzy palety wchodzą i 100k netto... To duży blaszak, jest już w firmie Ducato. Potrzeba czegoś z mniejszą paką. Wozimy głównie stał więc objętość paki lepiej jak jest mniejsza, ale przy dużej ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 32 minuty temu, Danielpoz. napisał: Wyżej pisałeś że nadal są oferowane Isuzu 2 osobowe. Bo sa nie wiem czy sa 2 osobowe za to na bank sa z pojedyncza kabina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 To że z pojedynczą kabiną to chyba normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 1 godzinę temu, Danielpoz. napisał: Jeszcze może to kupić? można ale za 150k. myśłałem o używce, bo to chore pieniądze za auto, które ma wozić paletę bo 2 niestety nie wejdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 (edytowane) A coś pomiędzy Doblo a Ducato? Scudo powinno bezproblemowo przewieźć dwie palety euro. I w ten rozmiar auta bym szedł czyli Transporter, Vito i inne. https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-partner-standard-130km-automat-czujnik-parkowania-poduszka-pasazera-ID6DqtjV.html#56e83c8af0 A ten powinien godnie zastąpić doblo https://www.otomoto.pl/oferta/ford-transit-custom-van-l1h1-170-km-a6-limited-rp-2020-ID6Dp0zF.html#88b00b0005 Edytowane 5 Listopada 2020 przez Artur_W_wa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 1 godzinę temu, Artur_W_wa napisał: A coś pomiędzy Doblo a Ducato? A ten powinien godnie zastąpić doblo https://www.otomoto.pl/oferta/ford-transit-custom-van-l1h1-170-km-a6-limited-rp-2020-ID6Dp0zF.html#88b00b0005 Transit Custom zaproponowany przez Artura to bardzo dobry wybór. Auto o wymiarach umożliwiających bezproblemowe zaparkowanie na parkingach przy marketach (wersja L1H1), mieści spokojnie 3 palety na pakę, bardzo dobre wyposażenie (kamerka parkowania, czujniki parkowania przód i tył, skrzynia automatyczna, radio z AA). A cena z tego ogłoszenia (jeśli jest jeszcze aktualne), to rewelacja I w tym aucie siedzi się wyżej niż w Doblo - kierowca to doceni. Ja na co dzień jeżdżę Renault Trafic L1H1, to jest ten sam rozmiar co Transit Custom. W zeszłym miesiącu chodziłem po salonach szukać zastępcy Trafika i właśnie Transita ma teraz najlepszą cenę do oferowanego wyposażenia. Jest tylko jeden problem z Transitami Custom - wersja L1H1 z automatem to biały kruk, praktycznie tylko na zamówienie z okresem oczekiwania około 2 miesięce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 6 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 4 godziny temu, Marcinas napisał: można ale za 150k. myśłałem o używce, bo to chore pieniądze za auto, które ma wozić paletę bo 2 niestety nie wejdą. Cena normalna i nie odbiega od konkurencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 6 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 Godzinę temu, JacWeg napisał: Jest tylko jeden problem z Transitami Custom - wersja L1H1 z automatem to biały kruk, praktycznie tylko na zamówienie z okresem oczekiwania około 2 miesięce 2 miesiące? To można powiedzieć że dostępność od ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 1 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 (edytowane) Piszę, żeby coś w temacie dla potomnych pozostało. Finalizuję zakup Isuzu D-max 2021 spec. 1,5 kabiny LSE Po wizycie w salonie dostałem samochód na weekend bez limitu km z pisemną zgodą na jazdę w lekkim terenie (piasek, łąka, błoto) bez krzaków i przeciskania się między drzewami. Przez ten czas przejechałem 360km z czego około 100 po S-ce, 150 po drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych, 20 po mieście i resztę w terenie. Samochód w specyfikacji podwójna kabina w wersji LSE czyli ze wszystkim co dostępne. Silnik 1.9 turbo diesel 163KM i 360Nm 6-stopniowy automat. Niestety znany z legendarnej niezabijalności silnik 3.0TD 4JJ nie jest dostępny w EU, a szkoda, bo ten 1.9 wyraźnie się z samochodem męczy kiedy chce się go zmusić do dynamicznej jazdy. V-max w tej konfiguracji 166km/h licznikowo, do 150km/h prowadzi się stabilnie, powyżej robi się bardziej nerwowy, ale bez dramatu. Prowadzenie jest takie jak w innych wysokich samochodach na ramie i z resorami piórowymi - na pusto jest sztywno i trochę nerwowo, ale i tak lepiej niż w 8-letniej Navarze. Po załadowaniu 300 kg jest już dużo przyjemniej i bardziej przewidywalnie. O przyjemności pokonywania ciasnych łuków można zapomnieć, ale to nie ta klasa i nie takie jest przeznaczenie tego auta. Hamulce są wystarczająco skuteczne. Tempomat akceptuje maksymalną prędkość 130km/h - więcej nie ustawisz. Systemy wspomagające jazdę działają akceptowalnie. ACC jest w porządku chociaż brakuje mi tu trybu jazdy w korku - jeśli samochód przed nami się zatrzyma, to Isuzu też i po około 3-5 sekund wyskakuje komunikat o deaktywacji ACC i samochód zaczyna pełzać. Wolałbym, żeby system pozostał na autohold i oczekiwał wciśnięcia gazu w celu ruszenia. Aktywne utrzymanie w pasie ruchu na A i S ma wyraźną tendencję do łagodnego zygzakowania kiedy puści się zupełnie kierownicę, dodatkowo na drogach jednojezdniowych wyraźnie preferuje jazdę bliżej pobocza, kiedy ja wolę jeździć bliżej osi jezdni. System ostrzegania przed kolizją trochę nadgorliwy, ale tłumaczę to masą pojazdu i uznaję, że po prostu taki kloc musi zacząć wcześniej hamować. Ostrzeganie o obiektach w martwym polu jest w porządku, tak samo jak i system ostrzegający o ruchu poprzecznym przy cofaniu. Kamera cofania przeciętna i brak w niej dynamicznych linii pokazujących tor jazdy. Multimedia są ok, samochód był wyposażony w system "premium" z 8 głośnikami ale bez SW. Po dostosowaniu ustawień audio gra całkiem przyjemnie i bez zniekształceń w zakresie gdzie natężenie dźwięku staje się dla mnie zbyt duże czyli około 60% skali, wyżej nie próbowałem. AndroidAuto działa prawidłowo, ekran 9' o "normalnych" proporcjach jest wykorzystany w całości dla wyświetlania treści z telefonu. Na postoju, po zaciągnięciu ręcznego można streamować obraz z telefonu przez Miracast. Materiały i wykończenie bardzo na plus - kabina jak w SUV-ie od koreańczyków. Piszę to oczywiście ze świadomością, że to wół roboczy, a nie limuzyna. Skóra na fotelach i kierownicy przyjemna, ogrzewanie tyłka wydajne i szybkie. Deska miękka i przyjemna, wykonana z tworzywa imitującego skórę z przeszyciami (zdecydowanie lepiej to wygląda niż w KIA). Boczki drzwiowe niestety twarde i sztywne. Dwa nie za duże schowki przed pasażerem, w jednym znajduje się napęd CD/DVD - nie sprawdzałem, czy da się oglądać filmy. Wszystkie przełączniki wygodne i duże, ogromna klamka wewnętrzna - tutaj widać że auto ma robotnicze DNA, bo wszystko da się obsługiwać w grubych rękawicach. Miejsca dla ludzi w kabinie dużo, nawet w drugim rzędzie da się wygodnie siedzieć (196cm/96kg). Brakuje pamięci ustawień fotela - wszystkie regulacje są elektryczne, ale nie ma możliwości zapamiętania, szkoda. Jazda w lekkim terenie nie sprawia najmniejszych kłopotów, jeśli zaakceptuje się geometrię samochodu czyli duży rozstaw osi i duży zwis z tyłu. Auta nie udało się zakopać w sypkim piachu. Większe górki łyka bez zająknięcia. W błocie i na wykrzyżach można się wspomagać mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego - blokada działa, ale nie chciałem jej ekstremalnie sprawdzać, bo w końcu trzeba samochód oddać bez pourywanych plastików, poza tym samochód był wyposażony w fabryczne opony letnie z napisem AT, ale bieżnik nadaje się zdecydowanie na asfalt. Podsumowując i wyjaśniając, dlaczego wybór padł na Isuzu, a nie na dostawczaki: 1. Jakość wykończenia nieosiągalna w dostawczakach; 2. Bardzo przyzwoite wyciszenie, w porównaniu z doblo-podobnymi, wynika to głównie z całkowitego oddzielenia kabiny od części ładunkowej; 3. Pozycja za kierownicą i odczucia prowadzenia zupełnie inne i dla mnie lepsze niż w dostawczakach; 4. Jedyny pick-up z kabiną krótszą niż podwójna dostępny z automatem; 5. Możliwość wygodnej jazdy poza drogami asfaltowymi. Edytowane 1 Grudnia 2020 przez zejk 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 I to jest chyba jedyny rozsądny Pick up a nie blaszanka na naszym rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 W dniu 5.11.2020 o 19:34, RABIN napisał: Co do vatu jak juz ktos napisal tylko pojedyncza kabina A to już nie można odliczyć 100% z ewidencją czasu pracy czy jakoś tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 3 godziny temu, zejk napisał: Uu… celebryta Terenwizja? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 1 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 35 minut temu, camel00 napisał: Uu… celebryta Terenwizja? Żaden celebryta, przyjechali kręcić film na miejscówce, gdzie i myśmy upalali od rana - czysty przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 2 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2020 21 godzin temu, yack napisał: A to już nie można odliczyć 100% z ewidencją czasu pracy czy jakoś tak ? można nawet z samochodu osobowego odliczać 100% vatu pod pewnymi warunkami. w przypadku aut z osobną przestrzenią ładunkową kiedyś nie było problemów czy kabina pojedyncza czy podwójna jednak ustawodawca się połapał że ludzie kupują luksusowe pic-upy tylko by odliczać sobie vat (tak jak wcześniej nap kratka w porszaku) i zmienił ustawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 2 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2020 W dniu 1.12.2020 o 11:50, yack napisał: A to już nie można odliczyć 100% z ewidencją czasu pracy czy jakoś tak ? Można, ale wystarczy że raz pojedziesz gdzieś prywatnie i nie będziesz tego umiał rozpisać jako jazda służbowa i odliczanie 100% idzie w zapomnienie. Szkoda zabawy. Szczególnie przy JDG. Prościej i bezpieczniej odliczać 50%VAT i 75%Pit 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 2 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2020 Uu… celebryta Terenwizja?Terenwizja... Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.