Skocz do zawartości

Pick-up do firmy


zejk

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje zakupić do działalności samochód typowo na robotę. Nie zamierzam go użytkować osobiście. Ma mieć możliwość przewiezienia 2xEPAL i około 1 tony. Do tej pory użytkowaliśmy tak Doblo, ale już się kończy i wymaga coraz większych nakładów. Auto musi być nowe, silnik diesla, automat, Android Auto, kamera cofania i czujniki.

 

Mam kilka opcji:

 

1. Fiat Doblo - najtańsza opcja, ale nie spełnia kryteriów AT i AA cennikowo wychodzi około 70 kpln netto

2. Peugeot Partner / Citroen Berlingo / Opel Combo - wymaga sporej dopłaty do AT, ale jest taka możliwość, cennikowo około 90 kpln netto

3. Ford Ranger - kawał samochodu za rozsądne pieniądze, cennikowo około 105 kpln netto, ale nie ma opcji AT przy nadwoziu z pojedynczą kabiną. Taka możliwość jest tylko przy podwójnej, a w moim przypadku to jest marnowanie przestrzeni ładunkowej kosztem kanapy, na której nikt nigdy nie będzie siedział.

 

Teraz dwa pytania:

 

1. Jak się samochód typu pick-up sprawuje w działalności? Jak się prowadzi w porównaniu do małego dostawczaka? Jak pytałem znajomych, to opinie były różne - jedni narzekali, że jeździ jak traktor i dostawczakiem wygodniej. Innym z kolei pick-upy bardzo pasują i wygodnie się nimi podróżuje.

2. Czy jest jakiś producent, który sprzedaje w Europie pick-upy z pojedynczą kabiną i AT? jestem jeszcze w stanie zaakceptować półtorej kabiny, ale podwójna nie wchodzi w grę.

Edytowane przez zejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Olas1 napisał:

Na Forda nie włożysz 2 palet. Trojaczki mają wersję przedłużoną i tam powinny się zmieścić.  

Faktycznie, między nadkolami brakuje kilka centymetrów żeby weszły po szerokości, tak samo jak na długość, żeby włożyć wzdłuż. Niestety nie mam gdzie sprawdzić czy wejdzie jedna wzdłuż i druga w szerz, bo takich konfiguracji jak na lekarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem mazde bt-50 w firmie auto z podwojna kabina nowe , jezdzilo sie tym srednio na tylnej kanapie zle, zamiatał tyłem na pusto woziłem zimą worki z piaskiem.

na pake wchodzila jedna europaleta na styk.

 

jezdziłem vw amarok duzo wygodniejsze auto od mazdy ale na pakę nie wejda 2 ep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rangera. Tak jak inni już pisali dwie palety nie wejdą chyba że jedna na drugiej🤣 Zreszta jak kupisz z pojedynczą to też nie wejdą dwie palety. 

 

Auto jak auto do przodu jedzie. Jeśli koniecznie ma byc pick up to kup z 1,1/2 kabiny. W pojedynczej nie będziesz mial nawet gdzie mokrej kurtki odlożyć itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Danielpoz. napisał:

Mam rangera. Tak jak inni już pisali dwie palety nie wejdą chyba że jedna na drugiej🤣 Zreszta jak kupisz z pojedynczą to też nie wejdą dwie palety. 

 

Auto jak auto do przodu jedzie. Jeśli koniecznie ma byc pick up to kup z 1,1/2 kabiny. W pojedynczej nie będziesz mial nawet gdzie mokrej kurtki odlożyć itp

To jest auto do roboty, podwójna kabina nie wchodzi w grę - 99% czasu jeździć będzie tylko kierowca. Patrząc po aktualnym Doblo w wersji kombi czyli z drugim rzędem siedzeń, to są cały czas złożone od 3 lat. 

24 minuty temu, robert79 napisał:

Powiedz jak kwestie podatkowe w 1,5 kabiny , można odliczyć cały vat czy tak jak w osobówce? W końcu to nie jest 1 rząd siedzeń.

Też mnie to ciekawi, zadzwonię jutro do księgowego. Z resztą ta ławeczka w wersji 1,5 kabiny to taka dla skrzatów i może ktoś tam pojechać na krótkim dystansie, bo po dłuższej trasie będę musiał płacić za szkodliwe warunki pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danielpoz. napisał:

Tylko pojedyncza kabina daje mozliwość odliczenia pełnego VAT. Isuzu kiedyś moało w ofercie dluższą kabine bez siedzisk z tyłu ale to było parę lat temu.... 

Dalej isuzu ma taki model widzialem ze wiertacze u mnie teraz jezdzili takim modelem z zainstalowana wiertnica. Ale czy na ta pake wejda 2 ep nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Marcinas napisał:

L200

Tylko podwójna kabina.

Uprzedzając inne propozycje:

Amarok, Hilux, Navara występują tylko z podwójną kabiną. 

 

31 minut temu, K3 napisał:

A Transit Custom? Nawet trzy palety wchodzą i 100k netto...

To duży blaszak, jest już w firmie Ducato. Potrzeba czegoś z mniejszą paką. Wozimy głównie stał więc objętość paki lepiej jak jest mniejsza, ale przy dużej ładowności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś pomiędzy Doblo a Ducato?

Scudo powinno bezproblemowo przewieźć dwie palety euro.

I w ten rozmiar auta bym szedł czyli Transporter, Vito i inne. 

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-partner-standard-130km-automat-czujnik-parkowania-poduszka-pasazera-ID6DqtjV.html#56e83c8af0

A ten powinien godnie zastąpić doblo

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-transit-custom-van-l1h1-170-km-a6-limited-rp-2020-ID6Dp0zF.html#88b00b0005

Edytowane przez Artur_W_wa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Artur_W_wa napisał:

A coś pomiędzy Doblo a Ducato?

 

A ten powinien godnie zastąpić doblo

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-transit-custom-van-l1h1-170-km-a6-limited-rp-2020-ID6Dp0zF.html#88b00b0005

 

Transit Custom zaproponowany przez Artura to bardzo dobry wybór.

Auto o wymiarach umożliwiających bezproblemowe zaparkowanie na parkingach przy marketach (wersja L1H1), mieści spokojnie 3 palety na pakę, bardzo dobre wyposażenie (kamerka parkowania, czujniki parkowania przód i tył,  skrzynia automatyczna, radio z AA). A cena z tego ogłoszenia (jeśli jest jeszcze aktualne), to rewelacja :)

 

I w tym aucie siedzi się wyżej niż w Doblo - kierowca to doceni.

 

Ja na co dzień jeżdżę Renault Trafic L1H1, to jest ten sam rozmiar co Transit Custom.

W zeszłym miesiącu chodziłem po salonach szukać zastępcy Trafika i właśnie Transita ma teraz najlepszą cenę do oferowanego wyposażenia.

 

Jest tylko jeden problem z Transitami Custom - wersja L1H1 z automatem to biały kruk, praktycznie tylko na zamówienie z okresem oczekiwania około  2 miesięce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Piszę, żeby coś w temacie dla potomnych pozostało.

 

Finalizuję zakup Isuzu D-max 2021 spec. 1,5 kabiny LSE

 

Po wizycie w salonie dostałem samochód na weekend bez limitu km z pisemną zgodą na jazdę w lekkim terenie (piasek, łąka, błoto) bez krzaków i przeciskania się między drzewami. Przez ten czas przejechałem 360km z czego około 100 po S-ce, 150 po drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych, 20 po mieście i resztę w terenie.

 

Samochód w specyfikacji podwójna kabina w wersji LSE czyli ze wszystkim co dostępne. Silnik 1.9 turbo diesel 163KM i 360Nm 6-stopniowy automat. Niestety znany z legendarnej niezabijalności silnik 3.0TD 4JJ nie jest dostępny w EU, a szkoda, bo ten 1.9 wyraźnie się z samochodem męczy kiedy chce się go zmusić do dynamicznej jazdy. V-max w tej konfiguracji 166km/h licznikowo, do 150km/h prowadzi się stabilnie, powyżej robi się bardziej nerwowy, ale bez dramatu. Prowadzenie jest takie jak w innych wysokich samochodach na ramie i z resorami piórowymi - na pusto jest sztywno i trochę nerwowo, ale i tak lepiej niż w 8-letniej Navarze. Po załadowaniu 300 kg jest już dużo przyjemniej i bardziej przewidywalnie. O przyjemności pokonywania ciasnych łuków można zapomnieć, ale to nie ta klasa i nie takie jest przeznaczenie tego auta. Hamulce są wystarczająco skuteczne.

 

Tempomat akceptuje maksymalną prędkość 130km/h - więcej nie ustawisz. Systemy wspomagające jazdę działają akceptowalnie. ACC jest w porządku chociaż brakuje mi tu trybu jazdy w korku - jeśli samochód przed nami się zatrzyma, to Isuzu też i po około 3-5 sekund wyskakuje komunikat o deaktywacji ACC i samochód zaczyna pełzać. Wolałbym, żeby system pozostał na autohold i oczekiwał wciśnięcia gazu w celu ruszenia. Aktywne utrzymanie w pasie ruchu na A i S ma wyraźną tendencję do łagodnego zygzakowania kiedy puści się zupełnie kierownicę, dodatkowo na drogach jednojezdniowych wyraźnie preferuje jazdę bliżej pobocza, kiedy ja wolę jeździć bliżej osi jezdni. System ostrzegania przed kolizją trochę nadgorliwy, ale tłumaczę to masą pojazdu i uznaję, że po prostu taki kloc musi zacząć wcześniej hamować. Ostrzeganie o obiektach w martwym polu jest w porządku, tak samo jak i system ostrzegający o ruchu poprzecznym przy cofaniu. Kamera cofania przeciętna i brak w niej dynamicznych linii pokazujących tor jazdy.

 

Multimedia są ok, samochód był wyposażony w system "premium" z 8 głośnikami ale bez SW. Po dostosowaniu ustawień audio gra całkiem przyjemnie i bez zniekształceń w zakresie gdzie natężenie dźwięku staje się dla mnie zbyt duże czyli około 60% skali, wyżej nie próbowałem. AndroidAuto działa prawidłowo, ekran 9' o "normalnych" proporcjach jest wykorzystany w całości dla wyświetlania treści z telefonu. Na postoju, po zaciągnięciu ręcznego można streamować obraz z telefonu przez Miracast.

 

Materiały i wykończenie bardzo na plus - kabina jak w SUV-ie od koreańczyków. Piszę to oczywiście ze świadomością, że to wół roboczy, a nie limuzyna. Skóra na fotelach i kierownicy przyjemna, ogrzewanie tyłka wydajne i szybkie. Deska miękka i przyjemna, wykonana z tworzywa imitującego skórę z przeszyciami (zdecydowanie lepiej to wygląda niż w KIA). Boczki drzwiowe niestety twarde i sztywne. Dwa nie za duże schowki przed pasażerem, w jednym znajduje się napęd CD/DVD - nie sprawdzałem, czy da się oglądać filmy. Wszystkie przełączniki wygodne i duże, ogromna klamka wewnętrzna - tutaj widać że auto ma robotnicze DNA, bo wszystko da się obsługiwać w grubych rękawicach. Miejsca dla ludzi w kabinie dużo, nawet w drugim rzędzie da się wygodnie siedzieć (196cm/96kg). Brakuje pamięci ustawień fotela - wszystkie regulacje są elektryczne, ale nie ma możliwości zapamiętania, szkoda.

 

Jazda w lekkim terenie nie sprawia najmniejszych kłopotów, jeśli zaakceptuje się geometrię samochodu czyli duży rozstaw osi i duży zwis z tyłu. Auta nie udało się zakopać w sypkim piachu. Większe górki łyka bez zająknięcia. W błocie i na wykrzyżach można się wspomagać mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego - blokada działa, ale nie chciałem jej ekstremalnie sprawdzać, bo w końcu trzeba samochód oddać bez pourywanych plastików, poza tym samochód był wyposażony w fabryczne opony letnie z napisem AT, ale bieżnik nadaje się zdecydowanie na asfalt.

 

Podsumowując i wyjaśniając, dlaczego wybór padł na Isuzu, a nie na dostawczaki:

1. Jakość wykończenia nieosiągalna w dostawczakach;

2. Bardzo przyzwoite wyciszenie, w porównaniu z doblo-podobnymi, wynika to głównie z całkowitego oddzielenia kabiny od części ładunkowej;

3. Pozycja za kierownicą i odczucia prowadzenia zupełnie inne i dla mnie lepsze niż w dostawczakach;

4. Jedyny pick-up z kabiną krótszą niż podwójna dostępny z automatem;

5. Możliwość wygodnej jazdy poza drogami asfaltowymi.

126983982_205638454338128_1647839519083563058_n.jpg

Edytowane przez zejk
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, camel00 napisał:

 

Uu… celebryta ;] Terenwizja?

Żaden celebryta, przyjechali kręcić film na miejscówce, gdzie i myśmy upalali od rana - czysty przypadek:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, yack napisał:

A to już nie można odliczyć 100% z ewidencją czasu pracy czy jakoś tak ? 

można nawet z samochodu osobowego odliczać 100% vatu pod pewnymi warunkami.

w przypadku aut z osobną przestrzenią ładunkową kiedyś nie było problemów czy kabina pojedyncza czy podwójna jednak ustawodawca się połapał że ludzie kupują luksusowe pic-upy tylko by odliczać sobie vat (tak jak wcześniej nap kratka w porszaku) i zmienił ustawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2020 o 11:50, yack napisał:

A to już nie można odliczyć 100% z ewidencją czasu pracy czy jakoś tak ? 

Można, ale wystarczy  że raz pojedziesz gdzieś prywatnie i nie będziesz tego umiał rozpisać jako jazda służbowa i odliczanie 100% idzie w zapomnienie.

Szkoda zabawy. Szczególnie przy JDG.

 

Prościej i bezpieczniej odliczać 50%VAT  i 75%Pit

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.