Jump to content

Spasowanie rurki stalowej


Recommended Posts

Mam problem z rurką ze stali nierdzewnej od ssania, które powinna być ciasno wpasowana w otwór w kolektorze wydechowym.

Niestety pośpieszyłem się i źle rozwierciłem otwór. Ma on obecnie 6.6mm a rurka 6.3mm. Przez to ma luz i będzie dostawać lewego powietrza a ma zasysać ciepłe z kolektora.

Jakieś pomysły jak to uszczelnić  ?

Napawać i szlifować z taką dokładnością się chyba nie da :hmm: Problem to niestety wysoka temp. Musi też być to demontowalne.

Tak to wygląda (rurka wchodzi na ok 1cm):

 

20201118_225457.jpg.e736f7115a1b168fb5b4f59664473f1f.jpg

Link to post
Share on other sites
Mam problem z rurką ze stali nierdzewnej od ssania, które powinna być ciasno wpasowana w otwór w kolektorze wydechowym.
Niestety pośpieszyłem się i źle rozwierciłem otwór. Ma on obecnie 6.6mm a rurka 6.3mm. Przez to ma luz i będzie dostawać lewego powietrza a ma zasysać ciepłe z kolektora.
Jakieś pomysły jak to uszczelnić  ?
Napawać i szlifować z taką dokładnością się chyba nie da default_hmm.gif Problem to niestety wysoka temp. Musi też być to demontowalne.
Tak to wygląda (rurka wchodzi na ok 1cm):
 
20201118_225457.jpg.e736f7115a1b168fb5b4f59664473f1f.jpg
0,3 mm może jakąś folią (blachą) miedzianą lub aluminiową owinąć i nasunąć w otwór? Na zdjęciu wygląda na większy luz, może dopasować jakąś tulejkę?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, janusz napisał:

0,3 mm może jakąś folią (blachą) miedzianą lub aluminiową owinąć i nasunąć w otwór?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

To jest niegłupia sugestia :ok:, obawiam się tylko czy będzie się to trzymać. Muszę porobić próby.

Link to post
Share on other sites

mięsa jest jeszcze sporo jakby co więc można jeszcze rozwiercić, dobrać rurkę pasującą średnicą wewnętrzną go średnicy zewnętrznej rurki nierdzewki,

a następnie rozwiercić otwór pod dobrana rurkę i ją nabić i zabrokować lub wkleić . jeśli nie dobierzesz takiej rurki to dotoczyć tulejkę

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
mięsa jest jeszcze sporo jakby co więc można jeszcze rozwiercić, dobrać rurkę pasującą średnicą wewnętrzną go średnicy zewnętrznej rurki nierdzewki,
a następnie rozwiercić otwór pod dobrana rurkę i ją nabić i zabrokować lub wkleić . jeśli nie dobierzesz takiej rurki to dotoczyć tulejkę
Też myślałem o tulejce, ale tam wychodzi 0,15 mm na ściankę, a trochę szkoda rozwiercać bardziej.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
 
To jest niegłupia sugestia :ok:, obawiam się tylko czy będzie się to trzymać. Muszę porobić próby.
A pasta montażowa do uszczelniania tłumików się nie sprawdzi?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Ja też bym sugerował spróbować z cienką blachą. Na początek może nawet po piwku, nie takie rzeczy się tym załatwiało 😉

 

Ewentualnie kupić niedrogi szczelinomierz i poświęcić z niego jeden listek, wtedy masz grubości do wyboru do koloru 😄

Edited by rusala
Link to post
Share on other sites
57 minut temu, janusz napisał:

To jest podobno 0,3 mm, a nie 3mm.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

dzizas, chodziło mi właśnie, że wygląda na 3 mm, a nie na 0,3mm :facepalm:

 

Dzięki za czujność.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Waldek40 napisał:

mięsa jest jeszcze sporo jakby co więc można jeszcze rozwiercić, dobrać rurkę pasującą średnicą wewnętrzną go średnicy zewnętrznej rurki nierdzewki,

a następnie rozwiercić otwór pod dobrana rurkę i ją nabić i zabrokować lub wkleić . jeśli nie dobierzesz takiej rurki to dotoczyć tulejkę

Taką opcję brałęm już pod uwagę, będzie pewnie najsolidniej ale najpracochłonniej (muszę namierzyć kogoś z tokarką).

 

5 godzin temu, janusz napisał:

A pasta montażowa do uszczelniania tłumików się nie sprawdzi?

Tylko czy ona nie pęka później ?

Na razie zrobiłem na folię, trochę słabo to wychodzi bo taka kuchenna jest za cienka i się rwie strasznie na tak małej szerokości. Wsadziłem dość ciasno, zobaczymy jak będzie za szczelnością.

 

3 godziny temu, balus napisał:

Może coś w tym stylu?

Obiecałem sobie zero silikonów :phi:, więc to ostateczna opcja.

 

1 godzinę temu, bergerac napisał:

dzizas, chodziło mi właśnie, że wygląda na 3 mm, a nie na 0,3mm :facepalm:

 

Zdjęcie jest pod kątem a na krawędzi jest lekki stożek dlatego tak może to wyglądać.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sherif napisał:

Obiecałem sobie zero silikonów

Przepraszam, nie wiedziałem o Twoim postanowieniu ;)

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
 
Zdjęcie jest pod kątem a na krawędzi jest lekki stożek dlatego tak może to wyglądać.
Jeszcze teraz jak czytam ten wątek przyszło mi do głowy inne rozwiązanie. Znajdź cienki drucik 0,15 albo 0,2 mm, owiń nim "raz koło razu" rurkę na tym odcinku co wchodzi do kolektora i wsuń (a najlepiej jakby dało się wkręcić tą rurkę).

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Jak będziesz robił tulejkę na wcisk to do montażu jej użyj gaśnicy śniegowej. Pamiętaj też że średnica wewnętrzna zmniejszy się nieznacznie po rozprężeniu. 

 

Można by też próbować odbudować materiał przy pomocy Belzony lub Chester Super Metal i rozwiercić jeszcze raz. 

 

Ten patent ze szczelinomierzem też można spróbować. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.11.2020 o 23:05, sherif napisał:

Mam problem z rurką ze stali nierdzewnej od ssania

Jaka gruba jest ścianka tej rurki? Może dało by się nawet na gorąco rozepchać jakimś dopasowanym płaskim wkrętakiem od wewnątrz? 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 22.11.2020 o 06:02, amazaque napisał:

Jaka gruba jest ścianka tej rurki? Może dało by się nawet na gorąco rozepchać jakimś dopasowanym płaskim wkrętakiem od wewnątrz? 

Też mi to przeszło przez głowę. Ścianki mają 0.7mm, niestety zostawiłem palnik w innym miejscu. Pytanie właśnie jak to wszystko spasować z taką dokładnością.

Tak jak było z rozwiercaniem kilka sek za długo i jest 0.3mm więcej.

 

Obecnie złożyłem na folię alu, niby było ciasno, ale folia nie trzyma się dobrze. Sprawdziłem szczelność kompresorem i syczy na każdym połączeniu.

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, sherif napisał:

Ścianki mają 0.7mm, niestety zostawiłem palnik w innym miejscu.

Ja bym nawet bez palnika spróbował wsadzić do rurki tył wiertła o trochę mniejszej średnicy i powoli po kawałku walcował. Jak nawet narobisz karby jak rura z odkurzacza to mogą się okazać pomocne bo łatwiej wsadzisz i dodatkowo uszczelnią. :phi:

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, amazaque napisał:

Ja bym nawet bez palnika spróbował wsadzić do rurki tył wiertła o trochę mniejszej średnicy i powoli po kawałku walcował. Jak nawet narobisz karby jak rura z odkurzacza to mogą się okazać pomocne bo łatwiej wsadzisz i dodatkowo uszczelnią. :phi:

AFAIR nierdzewka jest trudnym materiałem i łatwo pęka. Chyba na ciepło będzie łatwiej :hmm:

Ścianka 0.7 przy rurce ok 6mm powoduje że jest dość sztywna.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, sherif napisał:

AFAIR nierdzewka jest trudnym materiałem i łatwo pęka. Chyba na ciepło będzie łatwiej :hmm:

Ścianka 0.7 przy rurce ok 6mm powoduje że jest dość sztywna.

ja bym nie zaryzykował. A nie możesz zamówić tuleje na wymiar ?

Link to post
Share on other sites
Teraz, bergerac napisał:

ja bym nie zaryzykował. A nie możesz zamówić tuleje na wymiar ?

Najchetniej oddałbym to do zrobienia dla kogoś kto zna się na obrobce metali. Muszę sie popytać w okolicy.

Na tuleje trzeba rozwiercać jeszcze bardziej jak coś pójdzie nie tak to mam kolektor do wymiany.

Zostaje jeszcze zabawa z pastą.

Link to post
Share on other sites
Najchetniej oddałbym to do zrobienia dla kogoś kto zna się na obrobce metali. Muszę sie popytać w okolicy.
Na tuleje trzeba rozwiercać jeszcze bardziej jak coś pójdzie nie tak to mam kolektor do wymiany.
Zostaje jeszcze zabawa z pastą.
Może https://www.vitcas.pl/ tutaj znajdziesz coś, co Ci pomoże (jakiś klej, masa, czy sznur).

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.