Skocz do zawartości

Opony całoroczne - czy zimowe/letnie ???


Przygodownik

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, delco napisał:

Hm a to skąd w testach różnice w hamowaniu na suchym asfalcie  sięgające kilku metrów pomiedzy wielosezonowymi a dobrymi letnimi? Testy kłamią?

Testy nie są miarodajne, zwłaszcza te przeprowadzane przez dziennikarzy motoryzacyjnych :facepalm: robiących je na słupkach ze stoperem :hehe:. Nie wjechał w ciągnik, to nie wjechał. Jak by wjechał to by psioczył na dobre letnie opony, że go nie zatrzymały? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wladmar napisał:

Z drugiej strony sytuacje, gdy musisz hamować gwałtownie na suchym asfalcie na zimowych są zdecydowanie częstsze. A droga hamowania wtedy jest znacznie dłuższa, niż na letnich czy wielosezonowych. Więc tego typu opisana sytuacja w przypadku opon sezonowych jest dużo bardziej prawdopodobna. 

 

Droga hamowania zależy od wielu czynników i ja nie zamierzam nikogo przekonywać do użytkowania opon wielosezonowych czy sezonowych. Jak już wielokrotnie pisałem - niech sobie każdy wybierze co mu pasuje. Biorąc pod uwagę, że jeżdżę już wiele lat na różnych trasach, w różnych warunkach i różnymi samochodami, to z czasem wybrałem wielosezonowe do normalnej jazdy, w której czasem dochodzi do sytuacji ekstremalnych i tak naprawdę dzięki nim właśnie czuję się bezpieczniej. Wiadomo, że suche testy mogą pokazać wyższość topowych opon sezonowych, ale im one bardziej topowe tym gorzej się zachowują w okresach przejściowych, a człowiek jeździ cały rok i aura potrafi być mocno zmienną. Dodatkowo warunki z roku na rok się zmieniają i widać to po ewolucji opon wielosezonowych, które złapały dryf "letni" - tak bym to opisał. 

 

Edytowane przez futrzak
  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, amazaque napisał:

Testy nie są miarodajne, zwłaszcza te przeprowadzane przez dziennikarzy motoryzacyjnych

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/235-55-r17/

 Ale tamci z linku to trochę sie znaja czy też nie za bardzo?

15 minut temu, amazaque napisał:

Jak by wjechał to by psioczył na dobre letnie opony, że go nie zatrzymały?

Jakbym wjechał  tobym miał także swiadomośc ze opony były dobrane do warunków w 100% a nie w 90% ;)

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, delco napisał:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/235-55-r17/

 Ale tamci z linku to trochę sie znaja czy też nie za bardzo?

 

Bardzo dobrze się znają - w tym na ustawianiu testów opon. Nie, to nie był żart. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/6/2020 at 11:18 AM, delco said:

Zalezy od stopnia akceptowanego  kompromisu

ADAC dal porównaie wielosezonowych do letniej w lecie i zimowej w zimie

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/235-55-r17/

Fajne porownanie:ok:

Nieco przerazajace jest zestawienie dwoch Michelinow 235/55R17 wedlug tegorocznych wynikow ADAC: Alipin 5 calosciowo 2,1 - ocena dobra, CrossClimate+ calosciowo 3,9 - ocena mierna... Jakies wnioski i przemyslenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2020 o 20:16, Cinek napisał:

Od lat używam całorocznych ale dyskusja jest bez sensu - każdy chwali swoje rozwiązanie. 

Kup, sprawdź i wyrób własną opinię. 

Korzystam z obydwu rozwiązań. Auto, które kręci się wokół komina a od czasu do czasu robi większe trasy czasem a nawet zimą jedzie w góry jeździ na całorocznych Michelinach CC i jest to w porządku rozwiązanie. Drugie taczki jeżdżą około 40 kkm rocznie i mają dwa komplety opon. Ze względu na to, że obecnie zimy są takie jakie są to rozwiązanie numer jeden wydaje się być optymalne zwłaszcza jak nie robi się samochodem dużych przebiegów rocznych. Rozwiązanie drugie jest za to idealne dla osób, które kręcą tych kilometrów znacznie więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rudobrody napisał:

Korzystam z obydwu rozwiązań. Auto, które kręci się wokół komina a od czasu do czasu robi większe trasy czasem a nawet zimą jedzie w góry jeździ na całorocznych Michelinach CC i jest to w porządku rozwiązanie. Drugie taczki jeżdżą około 40 kkm rocznie i mają dwa komplety opon. Ze względu na to, że obecnie zimy są takie jakie są to rozwiązanie numer jeden wydaje się być optymalne zwłaszcza jak nie robi się samochodem dużych przebiegów rocznych. Rozwiązanie drugie jest za to idealne dla osób, które kręcą tych kilometrów znacznie więcej.

 

Dokładnie. Nie ma sensu podchodzić 0-1 do tematu tylko dobrać pod siebie (używam opon sezonowych). Diesel nie jest zły tak jak i elektryk - w pewnych warunkach 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem całoroczne Michellin CC i bylem zadowolony, na śniegu zachowywaly się jak średniej klasy zimówki, reszta warunków rewelacyjnie.

Teraz na nowym aucie nie ja decyduje o oponach i tak skoda z fabryki wyjechała na jakichś Continentalach. Opony na suchym ok na mokrym słabo w porównaniu z Michelin a już w temperaturach około 5 i poniżej dramat(nigdy nie czułem aby tak letnie traciły wwłaściwości. Dostałem zimowe nokiany. Na śniegu nie wiem jak bo go nie ma, za to na mokrym ciągle słabo w porównaniu z Michellin. Każdy start na rondo to uślizg.

Edytowane przez irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xenomorf napisał:

Tutaj macie opinie Krzysztofa Hołowczyca na temat opon wielosezonowych https://www.youtube.com/watch?v=nzVuwRV33wU

 

Hołowczycowi nie uwierzę nawet w jedno słowo, a to co pokazałeś to reklama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, irishpiter napisał:

Miałem całoroczne Michellin CC i bylem zadowolony, na śniegu zachowywaly się jak średniej klasy zimówki, reszta warunków rewelacyjnie. 

 

Ja mam CC+ chyba (od września). Coś tam już po śniegu zrobiły, ale trudno mi się wypowiedzieć na temat ich zachowania w takich warunkach, ponieważ za mało, za krótko itd. Na obecną chwilę mogę napisać, że mnie nie zachwyciły, ale ogólnie jest ok. Od wielu lat użytkuję opony wielosezonowe segmentu premium. 

 

2 godziny temu, irishpiter napisał:

Teraz na nowym aucie nie ja decyduje o oponach i tak skoda z fabryki wyjechała na jakichś Continentalach. Opony na suchym ok na mokrym słabo w porównaniu z Michelin a już w temperaturach około 5 i poniżej dramat(nigdy nie czułem aby tak letnie traciły wwłaściwości.

 

Ja zacząłem zauważać, że im lepszych opon letnich używam, tym gorzej się zaczynają zachowywać w niższych temperaturach i mokrej nawierzchni - tego raczej sporo. Na wielosezonowych tego nie zauważam.

 

2 godziny temu, irishpiter napisał:

Dostałem zimowe nokiany. Na śniegu nie wiem jak bo go nie ma, za to na mokrym ciągle słabo w porównaniu z Michellin. Każdy start na rondo to uślizg.

 

To nie wiem - Nokian WRD4 jak dla mnie doskonale się zachowują zimą i na mokrych nawierzchniach. Z WRD3 nie byłem zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, futrzak napisał:

 

Ja mam CC+ chyba (od września). Coś tam już po śniegu zrobiły, ale trudno mi się wypowiedzieć na temat ich zachowania w takich warunkach, ponieważ za mało, za krótko itd. Na obecną chwilę mogę napisać, że mnie nie zachwyciły, ale ogólnie jest ok. Od wielu lat użytkuję opony wielosezonowe segmentu premium. 

 

 

Ja zacząłem zauważać, że im lepszych opon letnich używam, tym gorzej się zaczynają zachowywać w niższych temperaturach i mokrej nawierzchni - tego raczej sporo. Na wielosezonowych tego nie zauważam.

 

 

To nie wiem - Nokian WRD4 jak dla mnie doskonale się zachowują zimą i na mokrych nawierzchniach. Z WRD3 nie byłem zadowolony. 

CC+ są gorsze od starych CC na wodzie B do A (wiem  z autopsji bo miałem)

WR po 4 latach będą jak D124 (czyt. kartofle, będą wyły i tłukły, nie mylić z biciem kierownicy :))

To ja zwolennik całorocznych, głównie jeżdżący po odśnieżonych drogach i w mieście :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Camel napisał:

CC+ są gorsze od starych CC na wodzie B do A (wiem  z autopsji bo miałem)

 

Ja nie zdążyłem - stwierdziłem, że poczekam na opinie na temat 'rewelacyjnej opony letniej z homologacją zimową' ;] Opinie były ok, więc zakupiłem, ale już CC+. 

 

24 minuty temu, Camel napisał:

WR po 4 latach będą jak D124 (czyt. kartofle, będą wyły i tłukły, nie mylić z biciem kierownicy :))

 

Zobaczymy - WRD3 były dość głośne i zrobiły się twarde i śliskie. WRD4 są moim zdaniem perfekcyjne, jeżdżone bardzo krótko przez jedną zimę. DOT wskazuje na 2,5 roku. 

 

24 minuty temu, Camel napisał:

To ja zwolennik całorocznych, głównie jeżdżący po odśnieżonych drogach i w mieście :) 

 

:ok:

Spoko, warto wiedzieć o czym się dyskutuje. Nawet tutaj pisałem, że w ramach rozrywki używam np. w jednym z samochodów opon letnich, wielosezonowych i zimowych premium, ponieważ mam taki kaprys. No głupia sprawa, najczęściej jeżdżę na wielosezonowych :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, futrzak napisał:

 

Ja mam CC+ chyba (od września). Coś tam już po śniegu zrobiły, ale trudno mi się wypowiedzieć na temat ich zachowania w takich warunkach, ponieważ za mało, za krótko itd. Na obecną chwilę mogę napisać, że mnie nie zachwyciły, ale ogólnie jest ok. Od wielu lat użytkuję opony wielosezonowe segmentu premium. 

Przejeździlem na CC 3 lata. W tym czasie dwukrotnie byłem na feriach zimowych w górach. Złego słowa nie mogę powiedzieć. Ja do opon sezonowych już nie wrócę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, blackfun napisał:

Przejeździlem na CC 3 lata. W tym czasie dwukrotnie byłem na feriach zimowych w górach. Złego słowa nie mogę powiedzieć. Ja do opon sezonowych już nie wrócę.

Ja też nie, chyba że się przeprowadzę w góry lub na "wieś" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, blackfun napisał:

Przejeździlem na CC 3 lata. W tym czasie dwukrotnie byłem na feriach zimowych w górach. Złego słowa nie mogę powiedzieć. Ja do opon sezonowych już nie wrócę.

;] tu bardziej chodzi o to że latem zapindalasz 230 autostradą i masz hamowanie, albo lubisz szybciej chodzić w zakręty, dla zwykłego usera wielosezon się sprawdza, znajomy śmiga i co rok w góry na narty na słowacje śmiga i nie narzeka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Camel napisał:

Ja też nie, chyba że się przeprowadzę w góry lub na "wieś" :)

 

W góry to gdzieś wyżej, a na "wsi" nie mam z tym problemów. No chyba, że to domek w Karkonoszach :)

+18

 

 

Edytowane przez futrzak
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.