Skocz do zawartości

Krotkie amory


Pirat7993

Rekomendowane odpowiedzi

> Dobrze mówi! dać mu wódki!

> Zaraz.. przeoczyłem coś? kto tu mówił o B8?!

> Zapytaj ludzi z PPZM albo RSMP (chociaż oni raczejto z B6 robią)

> Amortyzator amortyzatorowi nierówny.

..co nie zmienia faktu ze za b6 i b8, tylko to ze sa rozbieralne przemawia

a gwint to z kazdego idzie w taki lub inny sposob zrobic

W cienkim siedział Wierzbicki

> utwardzony (koszt kompletu powiedzmy 800zł na czysto). Na równym

> trzymał się fajnie, ale jak przyszło podbicie, dziura,albo nie

> daj Boże nierówny szuter auto robiło się nerwowe, podskakiwało,

> traciło przyczepność.

..800 ??za cos takiego ??

sam z kolesiem robilem regeneracje amorka nierozbieralnego do XR3i, lata swietlne temu

koszt ??

olej hydrauliczny to circa 30 pln

troche drutu i migomat

i auto przynajmniej patrzac na ten opis lepiej sie zachowywalohahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to po co... żeby być dżezi w światku kjsów i innych imprez

> sportowych. Bo jak mówisz, że masz amory z Zerkopolu to jesteś

> gość... nie czaisz tych kocich ruchów?

...wiesz ze zupelnie nie

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I -120 też się da... tylko trzeba kupić gwintowany przód z AVO

..Iksiu

nie trzeba

na seryjnych amorkach i sprezynach wink.gif

btw...a wie ktos ile zolte koni do SC stoi ??

hihi, znalazlem sobie

tanio wychodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..co nie zmienia faktu ze za b6 i b8, tylko to ze sa rozbieralne

> przemawia

> a gwint to z kazdego idzie w taki lub inny sposob zrobic

> W cienkim siedział Wierzbicki

> ..800 ??za cos takiego ??

> sam z kolesiem robilem regeneracje amorka nierozbieralnego do XR3i,

> lata swietlne temu

> koszt ??

> olej hydrauliczny to circa 30 pln

> troche drutu i migomat

> i auto przynajmniej patrzac na ten opis lepiej sie zachowywalo

Pan Wierzbicki jest uważany za jednego z lepszych w swoim fachu. Zalewanie gestszym olejem skraca żywotność amortyzatora, utwardzenie polega w fachowum zakłądzie na wymienie tulejek przepuszczającyh olej w środku i zalanie tego oddpowiednim olejem a następnie zespawanie (ściskanie, zgrzewanie) tego z głową tak, żeby przy podbiciu przy prędkości 120 na szutrach nagle amorek nie zrobił "dzeń dobry" przez maskę.

do Iksiu:

Co do "bycia dżezi w światku KJS" mam tylko jedną odpowiedź: pojedź choć jeden, zajmij jakiekolwiek miejsce i nabiez pokory do umiejętności wszystkich którzy tam jeżdżą. (no chyba że już jeździsz).

A ludzie z PPZM kręcą się tu po forum czasem, w najbliższym czasie można ich będzie spotkać na Agapicie (Jeśli się uda z budżetem my też tam będziemy) a teraz dobranoc, jutro mnie ciężki trening czeka.

Może by tak zakończyć OT? zobaczcie temat posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pan Wierzbicki jest uważany za jednego z lepszych w swoim fachu.

..niewatpliwie, aczkolwiek przy takiej "charakterystyce" jego amorkow

to powiem ze w buty sobie to mozna

tamte amory, zrobione za jakies 80pln, wytrzymaly circa 20000km

i auto poszlo do ludzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..Iksiu

> nie trzeba

> na seryjnych amorkach i sprezynach

> btw...a wie ktos ile zolte koni do SC stoi ??

> hihi, znalazlem sobie

> tanio wychodzi

Koni żółte (regulowane) wychodzi hmmm no tak sobie --> TU

Mam na tyle - ale warto było - pełna rewelacja, teraz zbieram na przód - potrwa zlosnik.gif

Jednak, nie mogę powiedzieć złego słowa - ni jednego (na Eibachu to jeździ to to).

I na bank kupię przód, jeżeli nie trafie gwinta Koni do CC - bo som, i to jest najlepsza opcja, moim zdaniem, bez gwintu - właśnie te koni ok.gif - mimo tej ceny waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może by tak zakończyć OT? zobaczcie temat posta.

No ja go widzę i rozumiem, i jeszcze raz napiszę, że fabryczne B6 nie jest krótszym amortyzatorem, czego chyba Ty i jeszcze kilka wypowiadających osób na siłę nie chce zaakceptować. (nie jest tez gwintem co niektorzy mogli by odczytac z wypowiedzi)*

Co do "bycia dżezi w światku KJS" to prawdopodobnie nie potrafisz zinterpretować tych kilku słów w kontekście omawianego tematu w wątku, tylko potraktowałeś to chyba jako personalny przytyk.

Żeby była jasność, chodzi o to, że w przypadku użytkowania samochodu w celach tylko i wyłącznie sportowych pewnie korzystanie z usług Zerkopolu ma sens, ale gdy buduje się samochód na ulicę to wymagania i oczekiwania są zgoła odmienne i w podobnych pieniądzach, które wyda się na zakup amortyzatorów, sprężyn i zestrojenie całości można mieć fabryczny gwintowany zestaw KW, który perfekcyjnie nadaje się na drogi i też można go regenerować.

*WaWeR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajnie fajnie tylko szkoda ze cala rozmowa byla na troszke inny temat

> i dalej sie nic nie dowiedzialem

..jak to nic?

chcesz krotsze to albo

1. PZM 1

2. B8

3. Dziadek

4. szukanie po katalogach

Dodatkowo trzeba pamietac ze sa 2 rodzaje "gleby"

1. do zwyklego CC/SC

2. do sportinga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...fajne ceny jak za regulowany amortyzator

> szkoda ze sa niedoceniane

Ja mialem Koniw Astrze GSI 16V w zestawie z progresywnymi sprezynami Eibacha i bylem bardzo zadowolony. Autko idealnie nadawalo sie na nasze drogi bylo w odpowiednio "twarde" i na dziurach nie wydawalo Ci sie ze zaraz cos zgubisz wink.gif

Wiec jesli ma byc koniecznie gwint to mozna Koni braz z czystym sumieniem.

ps. A My sie tak upieramy na tym B6 bo to naprawde super amortyzator pomyslany specjalnie do rajdow. Ale jak wspomnieliscie nie jest to amor Tuningowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ps. A My sie tak upieramy na tym B6 bo to naprawde super amortyzator

> pomyslany specjalnie do rajdow. Ale jak wspomnieliscie nie jest

> to amor Tuningowy.

..

1. sprzecznosc, to jest zamiennik serii, ale do pewnych obnizen sie nadaje jako taki, i mozna uznac za tuningowy

2. po kiego sie brac za B6 i go rozbierac by stworzyc mu charakter, jak za taka sama kase mozn a kupic zolte koni z fabryczna regulacja ??

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. po kiego sie brac za B6 i go rozbierac by stworzyc mu charakter,

> jak za taka sama kase mozn a kupic zolte koni z fabryczna

> regulacja ??

B4 jest zamiennikiem Serii. B6 jest amortyzatorem juz seryjnie utwardzanym. Lecz duzo ludzi kupujacych w zekropolu "kaze sobie" zmienic jego harakterystyke na dopasowana do wlasnego stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..jak to nic?

> chcesz krotsze to albo

> 1. PZM 1

> 2. B8

> 3. Dziadek

> 4. szukanie po katalogach

> Dodatkowo trzeba pamietac ze sa 2 rodzaje "gleby"

> 1. do zwyklego CC/SC

> 2. do sportinga

no i chyba najtanszym wyjdziem jest chyba dziadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i chyba najtanszym wyjdziem jest chyba dziadek

Na pewno ok.gif

Dla przykładu podam, że regulowane OMP przednie zregenerował mi za 80 zł smile.gif - jak sam stwierdził: Bo to wygodne -wiec zaworki, uszczelniacze i olej - nowe - elegancko jest - choć wielu twierdzi (czasem słusznie) że to okrutne rzemiosło.

Ale ten klimat - motanie sie po drodze do Imielina, klimat śląska - i sympatyczny dziadzio rzemieślnik - bezcenne wink.gifserduszka.gifwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wynalazki tego pokroju?

> http://moto.allegro.pl/item190002292_amortyzatory_fiat_cinquecento_seicento_gt_cupline.html

> http://moto.allegro.pl/item189535923_komplet_zawieszenia_fiat_cinqucento_seicento.html

> Skoro kolega mowil ze to tylko od miasta to moze dadza rade... ?

Apex to nie jest wynalazek smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to po co... żeby być dżezi w światku kjsów i innych imprez

> sportowych. Bo jak mówisz, że masz amory z Zerkopolu to jesteś

> gość... nie czaisz tych kocich ruchów?

Wybacz, ale wygadujesz glupoty. Przejedz sie najpierw na B6 czy B8, a pozniej na Krosnie lub Wierzbickim (przy calym szacunku dla jego roboty). Wtedy zrozumiesz o czym mowia ludzie jezdzacy w KJSach, PZMOCIE czy innych rodzajach rajdow i wyscigow. I to nie jest zaden lans, bo skoro masz Bilsteina, to po kiejgo grzyba jezdzic z nim gdzie indziej? Skoro i tak musialbys brac czesci od nich? Skoro sie na tym znaja? Nie rozumiem naszej mentalnosci - bo cos jest drogie, to juz na pewno ktos chce nas oszukac. Przeciez podobno teraz mozna na allegro dorwac komplet b6tek za mniej niz 1500, wiec to juz jest chyba jakas akceptowalna kwota, prawda?

Nie twierdze, ze Bilstein jest najlepszy i kropka. Wiem, ze jest o niebo lepszy od Krosna czy Wierzbickiego, bo jezdzilem na obu setupach. Sc/CC jest na tyle charakterystyczne w prowadzeniu, ze zle dobrany zawias uniemozliwia szybka jazde, bo auto staje sie nerowoe, podskakuje i w najmniej oczekiwanym momencie moze odjechac dupa. A ze do tego jest krotkie, to sa male szanse na to, zeby odpowiednio szybko zareagowac. Byc moze na torze nie ma az tak porazajacej roznicy, ale kiedy przyjdzie szybciej pojechac po nierownym odcinku, to amortyzator wsyzstko ladnie wytlumi, zamiast odbijac sie od przeszkod.

Na temat Koni slyszlem wiele nipochlebnych opinii, szczegolnie jesli chodzi o trwalosc, ale sam nie uzywalem ani nie mielam stycznosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybacz, ale wygadujesz glupoty. Przejedz sie najpierw na B6 czy B8, a pozniej na Krosnie lub

> Wierzbickim (przy calym szacunku dla jego roboty). Wtedy zrozumiesz o czym mowia ludzie

> jezdzacy w KJSach, PZMOCIE czy innych rodzajach rajdow i wyscigow.

Widzę, że podobnie jak Twoi koledzy rajdowcy masz jakieś problemy, bo cały czas piszecie w wątku, który dotycza obniżania zawieszenia o następujących rzeczach:

- B6 i w ogóle Bilstein jest super mega wypas

- Jest w pełni rozbieralny i można z nim zrobić wszystko

- i najlepiej robić zawieszenie w Zerkopolu

A wątek jeden jest o gwincie, drugi krótkich amortyzatorach. B6 żadnym z tych dwóch fabrycznie nie jest.

I jeszcze odnośnie nierozumienia mentalności. Ja mam inne podejście do tematu, i preferuję we własnym aucie takie rozwiązania, które są dostępne w swojej oryginalnej postaci, dlatego w odpowiedzi na zachwyty nad wyregulowanym B6, który razem z kompletem nowych Eibachów kosztuje ~3000 pln wolę gwint KW, który ma TUV, ECE, obudowę ze stali nierdzewnej i 3 lata gwarancji, bo jest w moim odczuciu idealnym rozwiązaniem na drogę... do sportu pewnie niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że podobnie jak Twoi koledzy rajdowcy masz jakieś problemy, bo

> cały czas piszecie w wątku, który dotycza obniżania zawieszenia

> o następujących rzeczach:

> - B6 i w ogóle Bilstein jest super mega wypas

> - Jest w pełni rozbieralny i można z nim zrobić wszystko

> - i najlepiej robić zawieszenie w Zerkopolu

> A wątek jeden jest o gwincie, drugi krótkich amortyzatorach. B6

> żadnym z tych dwóch fabrycznie nie jest.

> I jeszcze odnośnie nierozumienia mentalności. Ja mam inne podejście

> do tematu, i preferuję we własnym aucie takie rozwiązania, które

> są dostępne w swojej oryginalnej postaci, dlatego w odpowiedzi

> na zachwyty nad wyregulowanym B6, który razem z kompletem nowych

> Eibachów kosztuje ~3000 pln wolę gwint KW, który ma TUV, ECE,

> obudowę ze stali nierdzewnej i 3 lata gwarancji, bo jest w moim

> odczuciu idealnym rozwiązaniem na drogę... do sportu pewnie

> niekoniecznie.

Tak sie sklada, ze nie mam zadnych problemow. Zreszta w poprzednim posice napisalem wyraznie, ze nie uwazam, ze Bilstein jest najlepszy. Opisuje tylko swoje wrazenia z uzytkowania takiego zestawu i porownuje do proponowanych przez innych rozwiazan, z ktorymi mialem stycznosc. Tak samo ja moglbym napisac, ze Ty masz jakis problem, bo ciagle krytykujesz B6 i Zerokopol. a ludzie korzystajcy z tego sprzetu i uslug tej firmy sa be i chca sie tylko lansowac i chwali jakiego to oni zawiasu nie maja. A tak a prospo, to uwazasz, ze jest sie czym? Rozumiem, jak ktos tam ma Proflexa, ale Bilstein?

Fakt, ze temat jest o skracaniu amorow i gwincie, ale nie ja reguluje te dyskusje i nie moja wina, ze zeszla ona na ten temat. Nie zmuszam Cie tez, zebys sie zachwycal na B6, b8 czy innym b. Kazdy ma prawo do swojego zdania i to, ze Ty akurat uwazasz inaczej nie jest niczym zlym. Jeszcze raz powtorze - nie twierdze, ze Bilstein jest najlepszym i jedynym rozwiazaniem do seja. Wolisz KW? Swietnie. Mnie nic do tego. Nie jezdzilem nigdy na tym wiec sie nie ywpowiadam.

A co do "rajdowcow" to zechciej zauwazyc, ze jakos znakomita wiekszosc zalog Sejow wybiera Bilsteina, weic cos jednak musi w tym byc. Nie sadze, zeby byla to az tak gruba zmowa. EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do "rajdowcow" to zechciej zauwazyc, ze jakos znakomita wiekszosc zalog Sejow wybiera

> Bilsteina, weic cos jednak musi w tym byc. Nie sadze, zeby byla to az tak gruba zmowa.

Kończąc ten temat, nie mam jakiejś spiskowej teorii na ten temat i wiem, że sporo załóg taki zestaw wybiera.

To o co mi chodziło, a jak widzę, nie do końca zostało zrozumiane, że to czego ludzie jeżdżący wyczynowo (nie napiszę rajdowcy, bo znowu się ktoś doczepi) mają zupełnie odmienne wymagania dotyczące zawieszenia, bo np. nie wpadnie im do głowy obniżenie o 8 centymetrów tylko po to żeby auto dobrze posadzić.

Miłego wieczoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kończąc ten temat, nie mam jakiejś spiskowej teorii na ten temat i

> wiem, że sporo załóg taki zestaw wybiera.

> To o co mi chodziło, a jak widzę, nie do końca zostało zrozumiane, że

> to czego ludzie jeżdżący wyczynowo (nie napiszę rajdowcy, bo

> znowu się ktoś doczepi) mają zupełnie odmienne wymagania

> dotyczące zawieszenia, bo np. nie wpadnie im do głowy obniżenie

> o 8 centymetrów tylko po to żeby auto dobrze posadzić.

> Miłego wieczoru

Zgadzam sie - rozne potrzeby, rozne wymagania. Mielj nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...gdy emocje już opadną..."

OKI w gwoli ścisłości pozwole sobie przypomnieć, że istnieje i wciąż dobrze sobie radzi firma MAX-NOW z Radomia.

W porównaniu do cen u p.Wierzbickiego są bezkonkurencyjni, a jakością produktu i gwarancją, nie odbiegają na pewno od wyżej wspomnianego.

To trochę subiektywna opinia pod względem dobrej znajomości mojej i kolegów prowadzących ten zakład... Ale bardzo obiektywna pod względem oceny ich produktów, ponieważ użytkuję w SC przygotowany przez nich zestaw i uważam go za naprawdę bardzo dobre rozwiązanie w kontekście stosunku ceny/jakości.

Pozdrawiam.

P.S. Nr do kolegi Michała z firmy MAX-NOW dla zainteresowanych

502 666 934

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co to?

niemiecka firma która produkuje amory, spręzyny i kompletne zawieszenia, dość popularna wśród posiadaczy VW, jakiś czas temu na Allegro pojawiły się amory tej firmy do CC/SC ok.gif

http://moto.allegro.pl/item190002292_amortyzatory_fiat_cinquecento_seicento_gt_cupline.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i jak Twoje odczucia z testów zwłaszca chodzi mi o komfort

Bałem się, że amorki będą za twarde i wszystko w środku będzie się tłukło.

Jest niżej, samochód ładnie wybiera nierówności, nie przechyla się na zakrętach ale i komfortu mam podczas jazdy sporo ok.gif

Tak więc ja - do niedawna konserwatywny użytkownik zawiasu serii - aż dziw, ale po zmianie jestem naprawdę bardzo zadowolony ok.gif

Szkoda, że nie jesteś ze Śląska, bo mógłbyś przetestować ten zawias i samemu ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też na tym śmigam - jak dla mnie całkiem fajne, niezbyt twarde - u

> mnie w połączeniu z Weitec-kiem 60/40

Dokładnie tak jak piszesz - nie są bardzo twarde ok.gif

Szybko się do nich przyzwyczaiłem i nie tęsknię za serią, bo te nowe dają mi podobny komfort ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bałem się, że amorki będą za twarde i wszystko w środku będzie się

> tłukło.

> Jest niżej, samochód ładnie wybiera nierówności, nie przechyla się na

> zakrętach ale i komfortu mam podczas jazdy sporo

> Tak więc ja - do niedawna konserwatywny użytkownik zawiasu serii - aż

> dziw, ale po zmianie jestem naprawdę bardzo zadowolony

> Szkoda, że nie jesteś ze Śląska, bo mógłbyś przetestować ten zawias i

> samemu ocenić.

szczególnie że obniżenie twoich sprężyn do małych nie należy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OO dzieki za dokładne info

> W Twoich okolicach będę pod koniec maja więc się moze wtedy odezwe w

> sprawie jakiejs jazdy probnej

Zapraszam smile.gif

Spota się odpowiedniego zrobi i sam ocenisz jak jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chcesz być wrogiem krawężników ?

Jak narazie to krawężniki są moim wrogiem smile.gif Czy jadę przodem, czy tyłem - zawsze za nisko.

Nawet głupiego "leżącego policjanta" chciałem przejechać prostopadle i delikatnie czymś przytarłem smile.gif

Ale się uczę ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robilem niedawno wywiad u wierzbickiego - powiedzieli mi ze delphi nie nadaje sie do utwardzenia i ze trzeba skombinowac stare krosno koszt to 400 za przod, 300 tyl + stare amory, za utwardzenie i skrocenie, i TYLKO w jego amorkach mozna pozniej regolowac charakterystyke- dlatego tak drogo.

natomoast w max-now w radomiu chca za nowe przez nich utwardzone kyb lub delphi ok 700 zeta(u wierzbickiego twierdza ze delphi sie nie nadaje). moga terz bilsteiny b4 skrocic i utwardzic- ale zrobia z nich olejowe :-) i oczywiscie cena w gore

maja terz b6 ktore niestety terz trzeba skracac pod spryngi krotsze niz - 40 powiedzieli mi ze b6 zrobia pare stowek taniej niz w zerkopolu

w zerkopolu nowe b6 skrocone i o dobranej charakterystyce kosztyje ok 2500 ale za doswiadczenie i renome trzeba zaplacic :-)

gt coupline jest miekkie jak seria, do tego raczej nie nadaje sie do -70, oprucz tego cos mi sie obilo o uszy ze na gazowkach wyzej stoi

sam do niedawna mialem dylemat podobny do zalozyciela postu i zdecydowalem sie na skrocenie i lekkie utwardzenie serii poniewaz jezdze na codzien autem wiec nie ma sensu robic betonu, taki lekko utwardzony na kjs da rade, a b6 jest dla mnie zadrogie.

i jeczcze male OT

ja osobiscie mam weitec 60/40 i oponki 175/50/13, autko stoi bardzo nisko, zdaza mi sie czesto przychrowac podloga o koleine, z trudem przeslizguje sie po wyzszych progach zwalniajacych dlatego zakladam plyte pod silnik :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja osobiscie mam weitec 60/40 i oponki 175/50/13, autko stoi bardzo

> nisko, zdaza mi sie czesto przychrowac podloga o koleine, z

> trudem przeslizguje sie po wyzszych progach zwalniajacych

> dlatego zakladam plyte pod silnik :-)

Ja mam Platimex'y 60/40 i B6 ...juz dawno niczego nie przytarlem zeby.GIF

Masz moze jakies wymiarowanie plyty pod silnik 1,2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam Platimex'y 60/40 i B6 ...juz dawno niczego nie przytarlem

> Masz moze jakies wymiarowanie plyty pod silnik 1,2?

a jakie masz oponki, bo moje sa rowno na srednicy 4 cm nizsze od seryjnych dopiero jak wywalilem serie i dalem je to zaczelo przycierac...

wymiarow nie znam, oblukalem sobie na kanale plyte w n gr seju i bedziemy przymierzac na oko i wycinac :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie masz oponki, bo moje sa rowno na srednicy 4 cm nizsze od

> seryjnych dopiero jak wywalilem serie i dalem je to zaczelo

> przycierac...

> wymiarow nie znam, oblukalem sobie na kanale plyte w n gr seju i

> bedziemy przymierzac na oko i wycinac :-))

Opony 185/50 R14

...to ja prosze o spisanie wymiarow i podeslanie Z czego bedziesz ja cial?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.