rafm Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 Co myślicie o regeneracji EGR-u ? Allegro_klik To jednak połowa ceny nowego. Jeśli kupie nowy (Delphi) to teoretycznie ile powinien wytrzymać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > Co myślicie o regeneracji EGR-u ? > Allegro_klik > To jednak połowa ceny nowego. > Jeśli kupie nowy (Delphi) to teoretycznie ile powinien wytrzymać ? Oferta wygląda poważnie. Jeśli musisz mieć EGR, to można spróbować. Ale jeśli możesz, lepiej zaślep, EGR to nietrafiony wynalazek. Świadczy o tym fakt, że w niektórych silnikach Astry II Opel przewidział zmianę softu, nie uzywający wcale EGR. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 17 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > Oferta wygląda poważnie. Jeśli musisz mieć EGR, to można spróbować. > Ale jeśli możesz, lepiej zaślep, EGR to nietrafiony wynalazek. > Świadczy o tym fakt, że w niektórych silnikach Astry II Opel > przewidział zmianę softu, nie uzywający wcale EGR. > Pozdr. Mi on do niczego nie jest potrzebny. Ale z doświadczenia wiem że zaślepienie EGR powoduje stałe świecenie check silnika. Przynajmniej w silniku takim jak moj. Ktoś ma inne doświadczenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > Mi on do niczego nie jest potrzebny. Ale z doświadczenia wiem że > zaślepienie EGR powoduje stałe świecenie check silnika. > Przynajmniej w silniku takim jak moj. Ktoś ma inne doświadczenia > ? W moim też się zapala, właśnie zaślepiłem jeden z otworów EGR na próbę (ten z grzybkiem pozostał otwarty, właśnie, aby nie było CE) i niestety zapala się CE. Ale wolę to, niż mułowate ruszanie spod świateł i wzrost spalania... Potestuję trochę samochód bez EGR i moje nerwy z zapalonym CE, zobaczymy co będzie silniejsze... Zastanawiam się, czy można Techem2 coś zmienić w ustawieniach, żeby zaślepienie EGR nie zapalało CE? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > Zastanawiam się, czy można Techem2 coś zmienić w > ustawieniach, żeby zaślepienie EGR nie zapalało CE? ZTCP rwIcIk dowiedział się w ASO, że jest to możliwe w niektórych tylko przypadkach astry G w jego ówczesnym Z16SE dało się programowo wyłączyć EGR choć polegało to chyba na całkowitej zmianie softu komputera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 17 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 Wniosek Jesli zaslepimy sprawny zawor (zgodnie ze sztuka - grzybek luzny) to i tak CE sie bedzie palil. Pytanie Na podstawie czego komputer zapala CE w takim przpadku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > Wniosek > Jesli zaslepimy sprawny zawor (zgodnie ze sztuka - grzybek luzny) to > i tak CE sie bedzie palil. > Pytanie > Na podstawie czego komputer zapala CE w takim przpadku ? IMHO otwarcie EGR i wpuszczenie do komory spalania spalin skutkuje wzbogaceniem mieszanki. ECM nie wykrywając wzbogacenia wnioskuje o błędzie. Czytałem też, że ECM mierzy zmianę ciśnienia po otwarciu EGR, ale jak ją mierzy, to nie wiem.... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > IMHO otwarcie EGR i wpuszczenie do komory spalania spalin skutkuje > wzbogaceniem mieszanki. trochę nieprecyzyjnie się wyraziłeś wpuszczenie spalin skutkuje zmniejszeniem ilości tlenu ECM wykryje ubogą mieszankę i postara się ją wzbogacić wtryskując więcej paliwa chyba to miałeś na myśli, ale Twoją wypowiedź można zrozumieć, że mieszanka się wzbogaca na skutek dopuszczenia spalin chyba, że rozumujesz odwrotnie niż ja - że tak właśnie się dzieje po otwarciu EGR-a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > wpuszczenie spalin skutkuje zmniejszeniem ilości tlenu > ECM wykryje ubogą mieszankę i postara się ją wzbogacić wtryskując > więcej paliwa Troszkę nielogiczne, prawda? Przecież jak jest mniej tlenu, to mieszanka robi się bogata, nieprawdaż? PS. No, chyba, że mieszanka robi się bogata, gdyż spaliny zawierają "paliwo" w postaci niespalonych związków węgla i azotu... Ale to w sumie nieistotne, chodziło o to, skąd ECM wie, że EGR jest zaślepiony: odpowiedź w skrócie: po zmianie składu mieszanki, albo ciśnienia (?), ale może się mylę? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 a nie jest tak , że po zaślepieniu EGR-a grzybek nie może poruszać się w pełnym zakresie ruchu co właśnie jest sygnalizowane jako błąd? O ile się nie mylę zaślepienie EGR-a podciśnieniowego nie powoduje błędu a skład mieszanki się zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiech Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > Jesli zaslepimy sprawny zawor (zgodnie ze sztuka - grzybek luzny) to > i tak CE sie bedzie palil. U mnie po zaślepieniu sprawnego EGRa CE się nie zapalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > a nie jest tak , że po zaślepieniu EGR-a grzybek nie może poruszać > się w pełnym zakresie ruchu co właśnie jest sygnalizowane jako > błąd? Nie, w moim EGR zaślepka nie krępuje ruchów tłoczka, poza tym, zaślepiłem tylko ten drugi otwór, a CE zapala się czasem. > O ile się nie mylę zaślepienie EGR-a podciśnieniowego nie > powoduje błędu a skład mieszanki się zmienia Też to słyszałem. Być może w elektronicznym EGR, ECM ma możliwość precyzyjnego powiązania ilości wysłanych kroków, aktualnej pozycji oraz... reakcji silnika na otwarcie, co by to nie było... W podciśnieniowym ECM nie wie, na ile grzybek powinien się wysunąć, na ile się wysunął, więc co ma porównywać? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 Cewka EGRa elektrycznego jest napędzana PWM-em. Dlatego można zawór otworzyć dość precyzyjnie. Informacja zwrotna o położeniu grzybka jest dostarczana przez potencjometr suwakowy. Check zapala się nie tylko z powodu różnicy wartości nastawionej i zwróconej przez potencjometr. Są specjalne procedury testowania zaworu. ECU bada zmianę podciśnienia w kolektorze dolotowym po otwarciu zaworu, lub wzbogacenie mieszanki sondą lambda. To zależy od programu sterownika. Jak wykryje coś nie tak to też wywali błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 17 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 Czyli jedynym lekarstwem na to jest zakup nowgo lub regeneracja. Ile można wg was przejechac na takim nowym zaworze. Zamierzam jezdzić max 3 lata co daje około 60 tys. Chciałbym sprzedać auto bez zapalonego CE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > Czyli jedynym lekarstwem na to jest zakup nowgo lub regeneracja. Ile > można wg was przejechac na takim nowym zaworze. Zamierzam > jezdzić max 3 lata co daje około 60 tys. Chciałbym sprzedać auto > bez zapalonego CE Witam! Jesli bedziesz o niego dbal, tzn co jakis czas odkrecic i wyczyscic to raczej sprzedasz auto niz nawali. Wydaje mi sie, ze przyczyna uszkodzen jest nagar. Ogladalem ostatnio EGR z Corsy, zawalony nagarem, niby dzialal ale jak go troche mocniej wcisnelem to nie odbil, dopiero mocniejsze stukniecie w niego to grzybek wrocil na miejsce. W tym przypadku, jak sie zatrzyma to cewka sie grzeje i po zaworze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2007 > Są specjalne procedury testowania zaworu. ECU bada zmianę > podciśnienia w kolektorze dolotowym po otwarciu zaworu, lub > wzbogacenie mieszanki sondą lambda. Po namysle stwierdzam, że raczej rzadko bada wzbogacenia mieszanki sondą lambda. Wnioskuję to stąd, że przecież jeżdżąc na LPG, gdzie sygnał lambdy ECM bierze nie z sondy, ale z emulatora (u mnie 0...0,8V, fala 625ms/625ms) i przebieg jest stały i niezmienny, ECM nieustannie generowałby błędy EGR!!! Tak sobie myślę, że można podłaczyć woltomierz do wyjścia potencjometru EGR wykrywając moment i mierzyć stopień jego otwarcia oraz jednocześnie obserwować zmiany napięcia na czujniku podciśnienia (tylko czym - oscyloskopem? Tam jest chyba jakiś przebieg spowodowany otwieraniem i zamykaniem zaworów ssących?) Możnaby potem skonstruować układzik korygujący sygnał z czujnika podciśnienia na podstawie stopnia otwarcia EGR. Oczywiście na czas badań należałoby "odślepić" EGR. A tak poza tematem - po co jest ten czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i co koryguje ECM w oparciu o jego wskazania? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
usurus Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Wydaje mi się, że jednak ECU bierze pod uwagę wskazania sondy Lambda. Mam zaślepiony EGR i na trasie jak hamuje silnikiem to wywala błąd 0400. Wymieniłem sondę Lambda na nową i przez jakiś czas (dopóki sonda się nie przepaliła porządnie) błąd nie pojawiał się. Po pewnym czasie wszystko wróciło do normy. Pewnie ECM korzysta z obydwu procedór jednocześniem, ale dane z MAP-sensora są istotniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenio Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > Witam! > Jesli bedziesz o niego dbal, tzn co jakis czas odkrecic i wyczyscic > to raczej sprzedasz auto niz nawali. > Wydaje mi sie, ze przyczyna uszkodzen jest nagar. Ogladalem ostatnio > EGR z Corsy, zawalony nagarem, niby dzialal ale jak go troche > mocniej wcisnelem to nie odbil, dopiero mocniejsze stukniecie w > niego to grzybek wrocil na miejsce. W tym przypadku, jak sie > zatrzyma to cewka sie grzeje i po zaworze. Jak to wyczyscic? Trzeba go rozebrac? Jest tam ciasno zeby podlubac Moze ktos ma jakies foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > Jak to wyczyscic? Trzeba go rozebrac? Jest tam ciasno zeby podlubac > Moze ktos ma jakies foto Skrobaniem to nie odczyscisz, uzyj benzyny extrakcyjnej. Nalej do jakiegos pojemnika ale tylko tyle, aby siegalo do cewki po wstawieniu i zostaw np. na cala noc. Mozesz tez uzyc jakies plyny do usuwania nagaru, ale jakie to juz musisz sie pytac w sklepach co maja na stanie. U mnie wystarczyla benzyna, rano mialem czysty, dodatkowo jeszcze przeplukalem czysta benzyna ekstrakcyjna i wydmuchalem uzywajac spraya WD-40. Czysty, chodzi i nie narzekam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maneo Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > Skrobaniem to nie odczyscisz, uzyj benzyny extrakcyjnej. Nalej do > jakiegos pojemnika ale tylko tyle, aby siegalo do cewki po > wstawieniu i zostaw np. na cala noc. > Mozesz tez uzyc jakies plyny do usuwania nagaru, ale jakie to juz > musisz sie pytac w sklepach co maja na stanie. > U mnie wystarczyla benzyna, rano mialem czysty, dodatkowo jeszcze > przeplukalem czysta benzyna ekstrakcyjna i wydmuchalem uzywajac > spraya WD-40. Czysty, chodzi i nie narzekam . Kurcze Ty mówisz do cewki, a ja swojego zanużyłem całego? gdzie jest cewka, chyba że masz innego EGR ja ma z C16nz, wsadziłem go na 2 dni do benzyny i niby lepiej ten grzybek chodzi. Nie wiem jak fabrycznie nowy egr działa, tnz jak ciężko ruszą się jego grzybek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > Kurcze Ty mówisz do cewki, a ja swojego zanużyłem całego? gdzie jest > cewka, chyba że masz innego EGR ja ma z C16nz, wsadziłem go na 2 > dni do benzyny i niby lepiej ten grzybek chodzi. Nie wiem jak > fabrycznie nowy egr działa, tnz jak ciężko ruszą się jego > grzybek? Nie masz cewki bo Twój EGR jest sterowany podciśnieniem. Możesz go utopić Nie kombinuj tylko zastąp go kawałkiem blachy grubości nie mniejszej niż 1,5 mm, weżyk idący do niego zaślep szczelnie i ciesz się "nowym" autkiem Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > Kurcze Ty mówisz do cewki, a ja swojego zanużyłem całego? gdzie jest > cewka, chyba że masz innego EGR ja ma z C16nz, wsadziłem go na 2 > dni do benzyny i niby lepiej ten grzybek chodzi. Nie wiem jak > fabrycznie nowy egr działa, tnz jak ciężko ruszą się jego > grzybek? Nic sie nie stalo, napisalem do cewki aby zaoszczedzic Tobie czy innym plynow. Sprawdzilem w EPC i Ty masz powietrzny, a wiec nie zaszkodzilo mu plukanie calkowite . Grzybek powinien bardzo lekko chodzic, prawie sie nie czuje oporu przy wciskaniu - to przy elektrycznym a co do Twojego to koledzy, ktorzy maja takie by musieli sie wypowiedziec. Nie trzymalem takiego w lapach i nie chce wprowadzac w blad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 Pierwszy.... > Grzybek powinien bardzo lekko chodzic, prawie sie nie czuje oporu > przy wciskaniu - to przy elektrycznym a co do Twojego to > koledzy, ktorzy maja takie by musieli sie wypowiedziec. Nie > trzymalem takiego w lapach i nie chce wprowadzac w blad. Podciśnieniowy działa trochę inaczej: nie da się wcisnąć samego grzybka (chyba że Pudzian ). Mozna natomiast naciskać membranę znajdujacą się pod "kapeluszem". Jeżeli porusza się bez oporów - znaczy że może być. Mozna też sprawdzić inaczej: jedną ręką wsadzić pod kapelusz i położyć palec na membranie a drugą popychać cięgno przepustnicy. Membrana powinna się podnosić. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maneo Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > Nie masz cewki bo Twój EGR jest sterowany podciśnieniem. Możesz go > utopić Nie kombinuj tylko zastąp go kawałkiem blachy grubości > nie mniejszej niż 1,5 mm, weżyk idący do niego zaślep szczelnie > i ciesz się "nowym" autkiem > Pozdroofka Lelku ja mam zaslepiony EGR już dawno, ale tak chciałem naprawić stary egr moze sie kiedy przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > stary egr moze sie kiedy przyda Myślisz...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maneo Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > Myślisz...? hahaha nie wiem czasami może nie, ale moze go zamontuje, co będe szkodził środowisku niech te 1.6 i będzie I a nie bez I ;P ale zobaczy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Nowy ok 300 zł Regenerowany 150 zł Który ? Doradzcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
usurus Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 Witajcie! Ma ktoś może niepotrzebny, zepsuty EGR (elektryczny z chowanym grzybkiem) ??? Tak mnie korci, żeby spróbować zregenerować dziada. Za swojego się nie wezmę bo sprawny i tylko 1. Zresztą pierwszy EGR pewnie by nie przeżył takiej operacji - studenci medycyny też ćwiczą najpierw na zwłokach Gdyby się udało, to pewnie by jakiś manual powstał...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maneo Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 > Nowy ok 300 zł > Regenerowany 150 zł > Który ? Doradzcie Sam go sobie napraw:) zamocz w benzynie ekstrakcyjnej na dobę(jeżeli masz elektryczny to nie zamaczaj cewki), potem jak go wyciągniesz popsikaj wd40 albo płynem hamulcowym, będzie śmigał jak nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vader_32 Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 > Nowy ok 300 zł > Regenerowany 150 zł > Który ? Doradzcie Kupiłem nowy bez gwarancji za 200zł z przesyłką. Skończyły się wszystkie problemy z samochodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.