Skocz do zawartości

Subaru Impreza czy Forester


woyt

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna Imprezy, tzn na początek badam rynek, ceny, dostępność, itp. Marzeniem moim jest wersja min. 220 konna i teraz pytania do posiadaczy/użytkowników:

- jak wygląda sprawa przeglądów: co ile km, jaki jest koszt standardowego oraz dużego?

- jakie są koszta rozrządu?

- jakie są koszta zawieszenia i jak się sprawuje na naszych drogach?

- co najczęściej pada w zawieszeniu?

- jakie usterki silnika?

- zdaję sobie sprawę, że użytkowanie Subaraka nie jest tanie, ale jak prezentują się koszta zamienników (jeśli są)?

Przeglądając sobie ogłoszenia i zbierając powoli inf, usłyszałem również opinie, że Impreza jest dobra do jazdy "weekendowej", tzn za twarda do jazdy codziennej (a do takiej ma mi służyć). W związku z tym pojawiła się żaróweczka u mnie w główce - a może Forester??

Auto chyba bardziej komfortowe, bagażnik duży, silnik i zawieszenie chyba podobne do Imprezy? Interesuje mnie w takim razie również wersja 220 konna.

Aha - są silniki 2.0 oraz 2.5 - który mniej awaryjny/"lepszy"?

Stenkju za wszelkie rady/porady/sugestie/itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stenkju za wszelkie rady/porady/sugestie/itp...

Wiele Ci nie napiszę ale wiem tyle że Forester to wielkie pudło i do wyścigów słabo się nadaje, mimo mocy i przyspieszenia.

Impreza Wagon to lepsza opcja, jest wersja WRX z nowszym 2,5 litra i bodaj 230 KM ok.gif

Łatwo go podkręcić do ponad 260.

Twarde zawieszenie? To chyba czytałeś o STi.

A jest jeszcze model między Imprezą i Foresterem - Legacy kombi.

2006_Subaru_LegacyWagon_ext_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna Imprezy, tzn na początek

> badam rynek, ceny, dostępność, itp. Marzeniem moim jest wersja

> min. 220 konna i teraz pytania do posiadaczy/użytkowników:

> - jak wygląda sprawa przeglądów: co ile km, jaki jest koszt

> standardowego oraz dużego?

> - jakie są koszta rozrządu?

> - jakie są koszta zawieszenia i jak się sprawuje na naszych drogach?

> - co najczęściej pada w zawieszeniu?

> - jakie usterki silnika?

> - zdaję sobie sprawę, że użytkowanie Subaraka nie jest tanie, ale jak

> prezentują się koszta zamienników (jeśli są)?

> Przeglądając sobie ogłoszenia i zbierając powoli inf, usłyszałem

> również opinie, że Impreza jest dobra do jazdy "weekendowej",

> tzn za twarda do jazdy codziennej (a do takiej ma mi służyć). W

> związku z tym pojawiła się żaróweczka u mnie w główce - a może

> Forester??

> Auto chyba bardziej komfortowe, bagażnik duży, silnik i zawieszenie

> chyba podobne do Imprezy? Interesuje mnie w takim razie również

> wersja 220 konna.

> Aha - są silniki 2.0 oraz 2.5 - który mniej awaryjny/"lepszy"?

> Stenkju za wszelkie rady/porady/sugestie/itp...

Cześć!!

Zaloguj się tu: forum subaru

Jak wiadomo jesteśmy trochę zafiksowani na markę, ale coś dla siebie wyczytasz wink.gif

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawial subaru forestera ale to tylko z pewnych wzgledow.

Moj szef mial wlasnie taka subarynke i nie dosc ze nie zmienial oleju ani nie dolewal przez 150kkm i auto dalej jezdzilo to jest on mysliwym a co za tym idzie samochod naprawde dostawal po d...

Niestety juz nie ma tego samochodu a to dlatego ze mu sie zachcialo wyprzedzac przy 110 na waskiej drodze z nierownym poboczem i dachowal. Po dachowaniu wysiadl z samochodu bez problemow, jedynie mial jakies stluczenia. A co do uszkodzen samochodu to wiadomo, dach pogiety, maska itp.. ale samochod na chodzie grinser006.gif

Po prostu samochodo nie do zajezdzenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o starsze subaru, 2.5 to silnik na Stany - raczej bym się wystrzegał tej wersji - chodzi fama, że z uwagi na niewygórowane oczekiwania amerykanów, auta na ich rynek mają cieńszą blachę i mniej nitów na łączeniach hehe.gif - może i śmieszne, ale w każdej historii jest odrobina prawdy. Poza tym jest "zmiękczone" zawieszenie i ogólny problem z dostępem do części ...podobno wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o starsze subaru, 2.5 to silnik na Stany - raczej bym

> się wystrzegał tej wersji - chodzi fama, że z uwagi na

> niewygórowane oczekiwania amerykanów, auta na ich rynek mają

> cieńszą blachę i mniej nitów na łączeniach - może i śmieszne,

> ale w każdej historii jest odrobina prawdy. Poza tym jest

> "zmiękczone" zawieszenie i ogólny problem z dostępem do części

> ...podobno

Mają też gorsze seryjne hamulce, ale to w STi. W normalnej wersji nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W foresterze maly i niezbyt pakowany bagaznik?

> Jakos tego nie zauwazylem.. jelenie zabite, dziki w nim wozil..

widzialem jak facet wsadzal to niego wozek dla dziecka. Wkoncu mu sie udalo ale bagaznik zajety byl calkowicie. generalnie bagaznik moglby byc wiekszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

> - jak wygląda sprawa przeglądów: co ile km,

nie wiem jak w EU ale u mnie jest to co 12.5 k kmsmirk.gif - niezaleznie od modelupalacz.gif

[...]> - zdaję sobie sprawę, że użytkowanie Subaraka nie jest tanie, ale jak

nie wim jak w PL arunkach ale jest o wiele tnasze niz uzytkowanie BMW czy MBidea.gif

[...]a może [...]

> Aha - są silniki 2.0 oraz 2.5 - który mniej awaryjny/"lepszy"?

> Stenkju za wszelkie rady/porady/sugestie/itp...

Jestem na zakupie Liberty/Legacy ale czekam na 08 model. Mialem ten sam problem czy 2.0 czy 2.5l. Oba auta maja ta sama moc - 121 kW.

2.0L/DOHC Boxer Engine

Power 121kW @ 6800rpm

Torque 187Nm @ 3200rpm

vs

2.5L/SOHC Boxer Engine

Power 121kW @ 5600rpm

Torque 226Nm @ 4400rpm

Sam nie do konca jestem przekonany czy czuc ta roznice, ale IMHO czuc szczegolnie przy wyprzedzaniuidea.gif... wiec moze warto zainwestowac extra w 2.5l ... no i 2.5l nie potrzebuje benyzny Premium - 2.0l takpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o starsze subaru, 2.5 to silnik na Stany - raczej bym

> się wystrzegał tej wersji - chodzi fama, że z uwagi na

> niewygórowane oczekiwania amerykanów, auta na ich rynek mają

> cieńszą blachę i mniej nitów na łączeniach

a skad ta bujdazlosnik.gif? Owszem zdaje sie ze Yanks Subaru pochodzi z Lafayette a nie z J ale chyba nie chcesz mi powiedziec ze ktos zmienil linie produkcyjnazlosnik.gif zeby zaoszczedzic 20csmirk.gif

- może i śmieszne,

[...]

> ...podobno

I tak sie tworza plotkizlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0L/DOHC Boxer Engine

> Power 121kW @ 6800rpm

> Torque 187Nm @ 3200rpm

> vs

> 2.5L/SOHC Boxer Engine

> Power 121kW @ 5600rpm

> Torque 226Nm @ 4400rpm

czyli 2,0 albo 2,5 llitra SOHC??? 170 KM?

W Europie zdaje się nie ma tego drugiego, najsłabszy 2,5 litra Subaru ma 230 KM

a Legacy z tym dziwnym 2,5 litra nie ma w ogóle w ofercie w Europie

(no a przynajmniej ani w PL ani w S)

Jest albo 2,0 165 KM/121 kW albo 3 litry 245 KM /180 kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli 2,0 albo 2,5 llitra SOHC??? 170 KM?

Na co ja patrze to takhmm.gif.... Roznica w cenie jesthmm.gif - 2.0l A$32k, 2.5l - $35k.

Z tym ze 2.0l jakos sie nie za bardzo sprzedaje. Ostatnio dorzucaja GPS warty $4k (sic! pad.gif) Do wersji 2.0 za free zeby polepszyc sprzedazhmm.gif. Bylem w ok 3-4 salonach zeby rozejrzec sie jakie jest pole do manewrku i zaden ... a to zaden sprzedawca nie polecil 2.0l nawet z GPSzlosnik.gif....

U mnie dochodzi jeszcze to ze 2.0 je Premium , 2.5l jezdzi na 91palacz.gif... czyli de facto 5-10 centow roznicyhmm.gif ...

Co do silnikow to jest:

2.0 podstwowy

2.5l tez podstawowyzlosnik.gif

3.0l 180kW

2.5GT 184kW i tylehmm.gif

> W Europie zdaje się nie ma tego drugiego, najsłabszy 2,5 litra Subaru

> ma 230 KM

> a Legacy z tym dziwnym 2,5 litra nie ma w ogóle w ofercie w Europie

> (no a przynajmniej ani w PL ani w S)

My dostajemy wersje Jhmm.gif ... zaraz sprawdze co tam jeszlosnik.gif

> Jest albo 2,0 165 KM/121 kW albo 3 litry 245 KM /180 kW.

czyli podobniewaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co pamietam to w EU jest tak samo

i to jest ciekawostkazlosnik.gif... Dlaczego. bo tak jest dopiero od 1984 czy 1981 juz dokladnie nie pamietam.... ale warunki EU sa zdeka inne niz EU (mowie o klimat, geografia, drogi etc etc) wiec jednak powinny byc roznice jak np wiekszosc producentow jest to 10 k km gdzie w EU auto z ta sama albo dosc podobna specyfika bedzie to 15 k km i 20 k km....

Jednym slowem wietrze marketinghahaha.gif ...z tym ze i tak nie wychodzi zle. Srednio $220 za servicehmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie chodziło o punkty spawania, nie czepiaj się

nie, chodziło o nity - nitowanie- takie coś co się łączy tym dwa kawałki czegoś i zgniata, żeby się trzymało hehe.gif - ale jak już pisałem - to tylko pomówienia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiele Ci nie napiszę ale wiem tyle że Forester to wielkie pudło i do

> wyścigów słabo się nadaje, mimo mocy i przyspieszenia.

Nie chodzi mi o wyścigi devil.gif , mocny silnik w Foresterze wiadomo dlaczego (sprawne, bezstresowe przemieszczanie się).

Pudło - racja, biorę to pod uwagę, również z praktycznego punktu widzenia.

> Impreza Wagon to lepsza opcja, jest wersja WRX z nowszym 2,5 litra i

> bodaj 230 KM

> Łatwo go podkręcić do ponad 260.

> Twarde zawieszenie? To chyba czytałeś o STi.

No i dlatego pytanie, bo choruję na Imprezę, ale żona też będzie jeździła, w związku z tym taboret odpada. Jeśli WRX jest kompromisem i nadaje się na polskie drogi, wtedy + dla Imprezy smile.gif

> A jest jeszcze model między Imprezą i Foresterem - Legacy kombi.

Legacy nie biorę na razie pod uwagę... nie wiem dlaczego niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym obstawial subaru forestera ale to tylko z pewnych wzgledow.

> Moj szef mial wlasnie taka subarynke i nie dosc ze nie zmienial oleju

> ani nie dolewal przez 150kkm i auto dalej jezdzilo to jest on

> mysliwym a co za tym idzie samochod naprawde dostawal po d...

Kupując auto nie myślę o tym, aby nie dbać o nie i nie zmieniać oleju + innych materiałów eksploatacyjnych.

Staram się dbać o auta, które posiadam/posiadałem.

Może Twój szef miał po prostu szczęście, że auto nie odwdzięczyło mu się jakąś poważną awarią... chaja.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o starsze subaru, 2.5 to silnik na Stany - raczej bym

> się wystrzegał tej wersji - chodzi fama, że z uwagi na

> niewygórowane oczekiwania amerykanów, auta na ich rynek mają

> cieńszą blachę i mniej nitów na łączeniach - może i śmieszne,

> ale w każdej historii jest odrobina prawdy. Poza tym jest

> "zmiękczone" zawieszenie i ogólny problem z dostępem do części

> ...podobno

zobaczymy, co powiedzą koledzy z Forum Subaru, ale dzięki za uwagę pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzialem jak facet wsadzal to niego wozek dla dziecka. Wkoncu mu sie

> udalo ale bagaznik zajety byl calkowicie. generalnie bagaznik

> moglby byc wiekszy.

to trochę chyba dziwne. Może mylisz z Imprezą Kombi? Wydawało mi się, że przestrzeń bagażowa w Foresterze jest całkiem spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam problem czy 2.0 czy 2.5l. Oba auta maja ta sama moc - 121

> kW.

> 2.0L/DOHC Boxer Engine

> Power 121kW @ 6800rpm

> Torque 187Nm @ 3200rpm

> vs

> 2.5L/SOHC Boxer Engine

> Power 121kW @ 5600rpm

> Torque 226Nm @ 4400rpm

> Sam nie do konca jestem przekonany czy czuc ta roznice, ale IMHO czuc

> szczegolnie przy wyprzedzaniu... wiec moze warto zainwestowac

> extra w 2.5l ... no i 2.5l nie potrzebuje benyzny Premium - 2.0l

> tak

Interesuje mnie wersja ponad 200-konna, o ile dobrze pamiętam Twoje powyższe nie posiadają Turbo, te ponad 200-konne już tak i moment jest dużo wyższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to trochę chyba dziwne. Może mylisz z Imprezą Kombi?

zlosnik.gif no raczej nie.

Wydawało mi się,

> że przestrzeń bagażowa w Foresterze jest całkiem spora.

jak zobaczylem bylem mocno zdegustowany mimo ze sama idea forestera - brzydala ktory dewastuje niemal wszystko ze swiatel - bardzo mi sie podoba serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje mnie wersja ponad 200-konna, o ile dobrze pamiętam Twoje

> powyższe nie posiadają Turbo, te ponad 200-konne już tak i

> moment jest dużo wyższy.

jest - 2.5l Maximum torque 339Nm @ 3600rpm ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dlatego pytanie, bo choruję na Imprezę, ale żona też będzie

> jeździła, w związku z tym taboret odpada. Jeśli WRX jest

> kompromisem i nadaje się na polskie drogi, wtedy + dla Imprezy

Spokojnie się nadaje. Wcale nie jest jakoś twardo zestrojony.

Jedyne co się na polskie drogi (a raczej ceny) nie nadaje to jego spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dwa różne auta, do różnych zastosowań

> dla singla impreza, dla rodziny forester

Za Imprezą przemawia serce...

Za Foresterem rozsądek dużego bagażnika i przyszłość...

Chociaż rodzina składa się tylko (albo aż smile.gif ) z żony i sierściucha, jakiś taki dylemat mam: Impra czy Forest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zobaczylem bylem mocno zdegustowany mimo ze sama idea forestera -

> brzydala ktory dewastuje niemal wszystko ze swiatel - bardzo mi

> sie podoba

za kilka tygodniu umówię się na jazdę próbną: spróbuję dwóch aut slinka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyne co się na polskie drogi (a raczej ceny) nie nadaje to jego

> spalanie.

Tych kosztów nie biorę w ogóle pod uwagę biglaugh.gif Sie ma sie Subarynę to paliwo jest sprawą do przemilczenia spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcesz kupowac nowe auto ?

na nowe mnie nie stać, jedynie przejechać chciałbym się jednym i drugim, wychwycić różnicę, pozaglądać...

interesują mnie roczniki od 2005 wzwyż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na nowe mnie nie stać, jedynie przejechać chciałbym się jednym i

> drugim, wychwycić różnicę, pozaglądać...

> interesują mnie roczniki od 2005 wzwyż

Sam się zupełnie niedawno interesowałem WRX-Wagonem

Popatrz w Niemczech - tam są nówki za 26.000 Euro, tzn dobre 5-6 tys. Euro taniej niż normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za Imprezą przemawia serce...

> Za Foresterem rozsądek dużego bagażnika i przyszłość...

> Chociaż rodzina składa się tylko (albo aż ) z żony i sierściucha,

> jakiś taki dylemat mam: Impra czy Forest

ja od 1,5 roku jeżdżę imprezą 2,0rc. za 1,5 roku planuję zmianę na forestera 2,5xt smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co kraj to obyczaj

chyba napisze to co mAbzzlosnik.gif

Ale jaja! hahaha.gif... hmm myslalem ze sie nabial ze to SW a jednakzlosnik.gif ...

Ale jesli wezmiemy pod wzgledem sprzedazy - to wychodzi na mojezlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jaja

sam jestem zdziwionyzlosnik.gif Myslalem ze sie nabijasz ze to kombizlosnik.gif .. nbo nie jestsmirk.gif nie z taka pojemnoscia bagaznikaidea.gif

> To manipulacja, przygotowują się do lansowania prawdziwego

> hatchbacka- modelu 2008

widzialem juz pare sztuk na drogach. Powoli rozwza do dealerow choc chyba jeszcze 1 1/2 miesiaca do mojej premieryhmm.gif... Poczekamy zobaczymy... Jesli cena bedzie odpowiednia to moze mulher.gif wezmie samiast Libertyzlosnik.gif ... Taka Mazdaru 3prezazlosnik.gif.... Znow nie jest tak do konca tragiczniewink]...buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli cena bedzie odpowiednia to moze wezmie

> samiast Liberty ... Taka Mazdaru 3preza.... Znow nie jest tak do

> konca tragiczniewink]...

W tej klasie cenowo WRX zaczyna się zbliżać do tego serduszka.gif

Audi_s3_orange.jpg

FSA853-2061.jpg

Mazda ze swoją elektronicznie dozowaną mocą odpada czerwona.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na nowe mnie nie stać, jedynie przejechać chciałbym się jednym i

> drugim, wychwycić różnicę, pozaglądać...

> interesują mnie roczniki od 2005 wzwyż

pojezdzic Ci nie dadza w salonie, co najwyzej przewioza jako balast.

Kupno uzywanej w dobrym stanie moze byc problemem. Podobno sa firmy ktore wyszukuja w Europie najtanszych ofert salonowych i sciagaja - mozna sporo zaoszczedzic. Ja bym sie nad tym zastanowil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na nowe mnie nie stać, jedynie przejechać chciałbym się jednym i

> drugim, wychwycić różnicę, pozaglądać...

> interesują mnie roczniki od 2005 wzwyż

Najladniejsze Imprezy za chyba wlasnie 2005.

Obecny juz jest slaby a ten przyszly hatchback to jest juz jakis stylistyczny gwałt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.