Skocz do zawartości

najlepszy zestaw zawieszenia na świecie???


zagór

Rekomendowane odpowiedzi

witam

zastanawiam się jaki zestaw zawieszenia jest najlepszy, amortyzatory plus spręzyny, lub co najlepiej złożyć?

amorki: koni-podobno sa regulowane, bilstein b6 na grubej rurze, avo-regulowane, kyb, fk, ? jakie sa najlepsze, czy może sa jeszcze ciekawsze? hmm.gif

spręzyny: weitec, omp, h&r, eibach, novitec, vogtland,fk?

co z czym najfajniej byłoby spasować, żeby był "zawias marzenie"? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> zastanawiam się jaki zestaw zawieszenia jest najlepszy, amortyzatory

> plus spręzyny, lub co najlepiej złożyć?

> amorki: koni-podobno sa regulowane, bilstein b6 na grubej rurze,

> avo-regulowane, kyb, fk, ? jakie sa najlepsze, czy może sa

> jeszcze ciekawsze?

> spręzyny: weitec, omp, h&r, eibach, novitec, vogtland,fk?

> co z czym najfajniej byłoby spasować, żeby był "zawias marzenie"?

ja mam proflexa i nie narzekam...;)

ustawiasz w nim niemal wszystko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos co doskonale trzyma, wybiera wszystkie nierówności, jest sztywne,

> pewnie się prowadzi, jest przewidywalne, nie musi być tak niskie

> żeby trzeć spodem na równym

no to proflex smile.gif

www.misieq.centomania.pl

ustawiasz wysokosc, tluminie, jak szybko ma sie sciskac i rozciagac amortyzator, itd itd smile.gif ja mam niestety evo1, ale jakbys mial evo 2 albo 3...mhmm....no to juz mozesz cuda robic:)

przypomnij mi to Ci podesle zdjecia mozesz jeszcze dzisiaj wieczorem jak wyglada ten zawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to proflex

> www.misieq.centomania.pl

> ustawiasz wysokosc, tluminie, jak szybko ma sie sciskac i rozciagac

> amortyzator, itd itd ja mam niestety evo1, ale jakbys mial evo

> 2 albo 3...mhmm....no to juz mozesz cuda robic:)

> przypomnij mi to Ci podesle zdjecia mozesz jeszcze dzisiaj wieczorem

> jak wyglada ten zawias.

adres nie wyświetla stronki niewiem.gif

a ono jest jakies kręcone? czym się róznią 1,2 i 3? i jakie to ceny? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że MisieQ ma racje, zawias taki profi to proflex... szkoda

> tylko, że kosztuje majątek... wyddaje mi sie że tak z

> rozsądnych kwot zakupu to B6 + Eibach (ewentualnie H&R)...

> Oczywiście moizna go jeszcze ustawic z zerkopolu tak jak sobie

> zażyczysz...

ale bile nie regulują się na twardość? hmm.gif

mówisz ze ten proflex daje rade? zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zostają koni, avo albo p-flexy

Hmm, tak sobie mysle, ze nie orientujesz sie zbytnio w cenie proflexa...

Ja bym bral bile b8+Eibach - 30mm. Spelni wszystkie Twoje oczekiwania.

Aha - sej w gruncie rzeczy jest nieprzewidywalny, tego sie niestety baardzo ciezko pozbyc (przynajmniej w warunkach drogowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, tak sobie mysle, ze nie orientujesz sie zbytnio w cenie

> proflexa...

> Ja bym bral bile b8+Eibach - 30mm. Spelni wszystkie Twoje

> oczekiwania.

> Aha - sej w gruncie rzeczy jest nieprzewidywalny, tego sie niestety

> baardzo ciezko pozbyc (przynajmniej w warunkach drogowych).

ze 3,5 tyś by kosztowały, czy więcej?? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym bral bile b8+Eibach - 30mm. Spelni wszystkie Twoje

> oczekiwania.

Z tego co sie orientuje to B8 jest tylko pod wąską sprężynę, a sam amor jest skrócony o około 1 cm.. więc zestaw eibach`a na h sie nada, bo do tego musisz zakładac małe springi.. a dobranie takiej charakterystyki jaka będzie Tobie odpowiadać jest dosć żmudne, bo ilość kombinacji wąskiej spręzyny jest bardzo mnoga....

Proflex do seja to koszt około 16 tyś PLN.. mowa o EVO 1.. gdzieś taką cenę kiedyś usłyszałem na jakimś rajdzie.. nie wiem, ile to prawdy.. ale myślę że coś koło tego.. skoro jeden proflex do EVO9 kosztuje 12 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z cena proflexa jest roznie. Ja mam evo1, teraz za przeglad zaplacilem 1100 zł, a nowy kosztuje ok. 12-16 tys (podobno). Aczkolwiek teraz znajomy kupil sobie uzywanego chyba za 4? tak ze calkiem znosnie. Moge dac Ci numer tel do czlowieka ktory sie zajmuje tymi zawieszeniami tak jak trzeba w Polsce, i chyba jest jednym z bardziej szanowanych ludzi w europie, a przy tym to naprawde super gosc. Kiedys pracował w stajni ś.p. Janusza Kuliga.

Proflex ma ogromne zalety ale ma i wady...Jesli go dobrze nie zestroisz, to bedzie sie nawet jezdzilo gorzej niz na jakims seryjnym, moze lekko utwardzonym zawieszeniu. Jesli ustawisz - bajka:) ktorej ja jeszcze nie zaznalem w seju, ale teraz po przegladzie mam nadzieje zaznac w niedlugim czasie:)

druga wada, to to, ze to zawieszenie nie lubi wody, soli itp. Woda wlazi np. przez regulacje na kielichu, robi sie rdza, rozwala oring i olej idzie gora. Sól zima robi podobne spustoszenia, a kawalek rury to koszt 149euro...Wiec na zime lepiej tego nie zakladac.

Evo 1,2 i 3 roznia sie zakresem reulacji. Evo1 to najstarsza konsrukcja, juz nie oferowana przez proflexa, z dwiema regulacjami oraz regulacja wysokosci.

Wiele osob jezdzi na Bilsteinie B6 i jakiejs sprezynie eibacha i sobie chwala. Mysle ze to idealny kompromis. Bilsteina ocywiscie mozna zestroic w zerkopolu, o czym juz ktos wczesniej pisał. Podobnie zreszta ma sie rzecz z seryjnym zawieszeniem. Jest od tego jakis gosc w Krakowie na klinach, ktory skraca, utwardza itd itd seryjne amortyzatory. Dokladnie nie wiem gdzie, ale postaram sie go namierzyc w niedlugim czasie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co sie orientuje to B8 jest tylko pod wąską sprężynę, a sam

> amor jest skrócony o około 1 cm.. więc zestaw eibach`a na h sie

> nada, bo do tego musisz zakładac małe springi.. a dobranie

> takiej charakterystyki jaka będzie Tobie odpowiadać jest dosć

> żmudne, bo ilość kombinacji wąskiej spręzyny jest bardzo

> mnoga....

> Proflex do seja to koszt około 16 tyś PLN.. mowa o EVO 1.. gdzieś

> taką cenę kiedyś usłyszałem na jakimś rajdzie.. nie wiem, ile to

> prawdy.. ale myślę że coś koło tego.. skoro jeden proflex do

> EVO9 kosztuje 12 tys...

Wydawalo mi sie, ze b8 to po prostu b6 z regulacja przodu. Jesli cos pomieszalem, to przepraszam. Czasem sam sie gubie w tych oznaczeniach.

Tak czy siak - bile i eibach to moj typ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na Kliny Ci nie dam bo gosc jest partaczem

> A na Mogilskiej to naprzeciwko Policji, a dokladnie po tej samej

> stronie co salon Mercedesa, dokaldnie pierwszy skret w lewo za

> salonem

no a dalej?:) jakis szyld tam jest czy cos?

i gosc tam bawi sie w przestawianie seryjnego zawieszenia czy cos jeszcze? i jak to cenowo wyglada, nie orientujesz sie moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz juz mogem napisac bo zawias wreszcie w komplecie na aucie.

Mowa o Koni żółtym (z regulacją), przód i tył + Eibach.

Szczerze mogę powiedzieć, że w porównaniu z np. regulowanym omp (olejowe, regulacja po przez wciśnięcie sztycy i dokręcenie/odkręcenie nia zaworu) jest niebo a ziemia.

Bajer jest o tyle miły, że z przodu regulacja jest na szczycie sztycy, do tego mamy mały białe pokrętełko luzem, ściągasz grzybka gumowego osłaniającego łożysko McPhersona, nakładasz pokrętło, dwa obroty w ta lub w tą, i mamy inną charakterystykę tłumienia, a różnica zdecydowanie odczuwalna ok.gif

Całość operacji wraz z otwarciem/zamknięciem maski zajmuje może ze dwie minuty smile.gif

W przypadku tyłu, należy odkręcić amor przy wahaczu, wcisnąć do końca, przekręcić zawór w pożądaną stronę (również max 2 obroty w tą czy w tą) i gotowe, choć na pewno zajmuje to ciut więcej czasu, ale mimo wszystko nie dużo (wystarczy podeprzeć auto) waytogo.gif

Ogólnie takowy zestaw MOCNO polecam, mimo tej ceny, albowiem i sam Eibach (szczególnie nowy) do najtańszych sprężyn nie należy , choć moim zdaniem jest to pewna sprężyna, więc całość wychodzi +/- jak ten KW z allegro.

Czy warto ? Moim zdaniem tak, odczułem mega różnice, auto czulsze na ruchy kierownica, przez zakręty jadę do 10-20% szybciej - jestem bardzo zadowolony, mimo tego, że Wrocław do miast o najlepszej nawierzchni raczej ciągle nie należy, i przy max łagodnym tłumieniu idzie sie miło po Wrocku poruszać, w razie potrzeby - dokręcasz - inna jazda uzbroj_zlo.gif. Spoko jest też fakt, że ciągle jest to dość seryjne kontrukcyjnie rozwiązanie (plug&play).

Niestety nie mieszkamy zbyt blisko siebie tongue.gif wiec możesz wierzyć mi jedynie na słowo, bo nie bardzo jest sie jak przekonać, najbliższa okazja to pewnie Borki (czy tez centozlot ogólnie).

Tyle ode mnie 20.GIFwaytogo.gif

P.S. Of kors Bil na grubej ladze też jest ciekawy - tylko jak kolega Dexter słusznie napisał - wymaga ustawienia już na starcie (wiec Zerkopol), a mniemam, ze raczej do miasta , wiec należy o tym raczej pamiętać.

P.S.2 A czy Avo jest warte tej kasy ... nie wiem, ale chętnie posłucham kogoś kto na tym śmiga hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz juz mogem napisac bo zawias wreszcie w komplecie na aucie.

> Mowa o Koni żółtym (z regulacją), przód i tył + Eibach.

> Szczerze mogę powiedzieć, że w porównaniu z np. regulowanym omp

> (olejowe, regulacja po przez wciśnięcie sztycy i

> dokręcenie/odkręcenie nia zaworu) jest niebo a ziemia.

> Bajer jest o tyle miły, że z przodu regulacja jest na szczycie

> sztycy, do tego mamy mały białe pokrętełko luzem, ściągasz

> grzybka gumowego osłaniającego łożysko McPhersona, nakładasz

> pokrętło, dwa obroty w ta lub w tą, i mamy inną charakterystykę

> tłumienia, a różnica zdecydowanie odczuwalna

> Całość operacji wraz z otwarciem/zamknięciem maski zajmuje może ze

> dwie minuty

> W przypadku tyłu, należy odkręcić amor przy wahaczu, wcisnąć do

> końca, przekręcić zawór w pożądaną stronę (również max 2 obroty

> w tą czy w tą) i gotowe, choć na pewno zajmuje to ciut więcej

> czasu, ale mimo wszystko nie dużo (wystarczy podeprzeć auto)

> Ogólnie takowy zestaw MOCNO polecam, mimo tej ceny, albowiem i sam

> Eibach (szczególnie nowy) do najtańszych sprężyn nie należy ,

> choć moim zdaniem jest to pewna sprężyna, więc całość wychodzi

> +/- jak ten KW z allegro.

> Czy warto ? Moim zdaniem tak, odczułem mega różnice, auto czulsze na

> ruchy kierownica, przez zakręty jadę do 10-20% szybciej - jestem

> bardzo zadowolony, mimo tego, że Wrocław do miast o najlepszej

> nawierzchni raczej ciągle nie należy, i przy max łagodnym

> tłumieniu idzie sie miło po Wrocku poruszać, w razie potrzeby -

> dokręcasz - inna jazda . Spoko jest też fakt, że ciągle jest to

> dość seryjne kontrukcyjnie rozwiązanie (plug&play).

> Niestety nie mieszkamy zbyt blisko siebie wiec możesz wierzyć mi

> jedynie na słowo, bo nie bardzo jest sie jak przekonać,

> najbliższa okazja to pewnie Borki (czy tez centozlot ogólnie).

> Tyle ode mnie

> P.S. Of kors Bil na grubej ladze też jest ciekawy - tylko jak kolega

> Dexter słusznie napisał - wymaga ustawienia już na starcie (wiec

> Zerkopol), a mniemam, ze raczej do miasta , wiec należy o tym

> raczej pamiętać.

> P.S.2 A czy Avo jest warte tej kasy ... nie wiem, ale chętnie

> posłucham kogoś kto na tym śmiga

Ciekaw jestem jak bedzie z trwaloscia Twojego Koni. Bile niestety trzeba oddawac do zrobienia w Zerko, i to jest moim zdaniem wada w porownaniu z Koni, gdzie tak jak pisales, mozna to zrobic szybciej i we wlasnym zakresie.

Moje bile byly ustawione "rajdowo", wiec idealnie pracowaly na nierownosciach. Smieszy mnie podejscie co poniektorych - im nizej, tym lepiej. Guzik prawda - taki zestaw siedzi tylko 35 mm nizej, a pracuje lepiej niz niejeden - xxx. Mowa oczywiscie o warunkach drogowych. Najwazniejsze jest wlasnie tlumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekaw jestem jak bedzie z trwaloscia Twojego Koni. Bile niestety

> trzeba oddawac do zrobienia w Zerko, i to jest moim zdaniem wada

> w porownaniu z Koni, gdzie tak jak pisales, mozna to zrobic

> szybciej i we wlasnym zakresie.

> Moje bile byly ustawione "rajdowo", wiec idealnie pracowaly na

> nierownosciach. Smieszy mnie podejscie co poniektorych - im

> nizej, tym lepiej. Guzik prawda - taki zestaw siedzi tylko 35 mm

> nizej, a pracuje lepiej niz niejeden - xxx. Mowa oczywiscie o

> warunkach drogowych. Najwazniejsze jest wlasnie tlumienie.

proste że nie musi być gleba na ziemi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz juz mogem napisac bo zawias wreszcie w komplecie na aucie.

> Mowa o Koni żółtym (z regulacją), przód i tył + Eibach.

> Szczerze mogę powiedzieć, że w porównaniu z np. regulowanym omp

> (olejowe, regulacja po przez wciśnięcie sztycy i

> dokręcenie/odkręcenie nia zaworu) jest niebo a ziemia.

> Bajer jest o tyle miły, że z przodu regulacja jest na szczycie

> sztycy, do tego mamy mały białe pokrętełko luzem, ściągasz

> grzybka gumowego osłaniającego łożysko McPhersona, nakładasz

> pokrętło, dwa obroty w ta lub w tą, i mamy inną charakterystykę

> tłumienia, a różnica zdecydowanie odczuwalna

> Całość operacji wraz z otwarciem/zamknięciem maski zajmuje może ze

> dwie minuty

> W przypadku tyłu, należy odkręcić amor przy wahaczu, wcisnąć do

> końca, przekręcić zawór w pożądaną stronę (również max 2 obroty

> w tą czy w tą) i gotowe, choć na pewno zajmuje to ciut więcej

> czasu, ale mimo wszystko nie dużo (wystarczy podeprzeć auto)

> Ogólnie takowy zestaw MOCNO polecam, mimo tej ceny, albowiem i sam

> Eibach (szczególnie nowy) do najtańszych sprężyn nie należy ,

> choć moim zdaniem jest to pewna sprężyna, więc całość wychodzi

> +/- jak ten KW z allegro.

> Czy warto ? Moim zdaniem tak, odczułem mega różnice, auto czulsze na

> ruchy kierownica, przez zakręty jadę do 10-20% szybciej - jestem

> bardzo zadowolony, mimo tego, że Wrocław do miast o najlepszej

> nawierzchni raczej ciągle nie należy, i przy max łagodnym

> tłumieniu idzie sie miło po Wrocku poruszać, w razie potrzeby -

> dokręcasz - inna jazda . Spoko jest też fakt, że ciągle jest to

> dość seryjne kontrukcyjnie rozwiązanie (plug&play).

> Niestety nie mieszkamy zbyt blisko siebie wiec możesz wierzyć mi

> jedynie na słowo, bo nie bardzo jest sie jak przekonać,

> najbliższa okazja to pewnie Borki (czy tez centozlot ogólnie).

> Tyle ode mnie

> P.S. Of kors Bil na grubej ladze też jest ciekawy - tylko jak kolega

> Dexter słusznie napisał - wymaga ustawienia już na starcie (wiec

> Zerkopol), a mniemam, ze raczej do miasta , wiec należy o tym

> raczej pamiętać.

> P.S.2 A czy Avo jest warte tej kasy ... nie wiem, ale chętnie

> posłucham kogoś kto na tym śmiga

Koni wydają mi się chyba najlepsze z tych przystępnych (bo ten proflex to kilkukrotnie przewyższa wartośc samochodu grinser006.gif)

a spręzyny eibacha sa ok? nie lepsze omp, h&r albo weitec?

ulice w Wawie też są chu$%^wej jakości,

a człowiek z wiekiem się uczy, to podstawą teraz dla mnie jest dobry zawias waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są avo bez gwinta, ale koni mają lepsze opinie

> btw. przerabiają takie koni na gwintowane?

Cóż, to koni to normalny McPherson, jak obetniesz talerzyk pod szeroka sprężynę, nagwintować rurę, dorobić tuleje pod sprężyny walcowe, talerzyk, sprężyna wspomagająca itd (czy tam tłumiąca - specem nie jestem), i niby jest.

Nie wiem czy to warte tej zabawy, ja sie tak pobawię ze starymi Omp, może sie okaże fajnie, choć, zapewne seryjnie przygotowane gwinty są opcją zdecydowanie lepszą.... ale to niech się "gwintowniki" odezwą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cóż, to koni to normalny McPherson, jak obetniesz talerzyk pod

> szeroka sprężynę, nagwintować rurę, dorobić tuleje pod sprężyny

> walcowe, talerzyk, sprężyna wspomagająca itd (czy tam tłumiąca -

> specem nie jestem), i niby jest.

> Nie wiem czy to warte tej zabawy, ja sie tak pobawię ze starymi Omp,

> może sie okaże fajnie, choć, zapewne seryjnie przygotowane

> gwinty są opcją zdecydowanie lepszą.... ale to niech się

> "gwintowniki" odezwą

z tego co sie dowiadywalem to oryginalny gwint mozna sporo nizej odrecic bo talez nie oprze sie o koloczy cos ....., przed FK mialem opcje kupna bili gwintowanych wlasnie na talezu ale chodzilo mi glownie o jak najnizszej pozycji i fachury doradzily ze takie rzczy to tylko royginal bez talezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koni wydają mi się chyba najlepsze z tych przystępnych (bo ten

> proflex to kilkukrotnie przewyższa wartośc samochodu )

> a spręzyny eibacha sa ok? nie lepsze omp, h&r albo weitec?

> ulice w Wawie też są chu$%^wej jakości,

> a człowiek z wiekiem się uczy, to podstawą teraz dla mnie jest dobry

> zawias

Eibach jest najlepsza sprezyna na warunki drogowe moim zdaniem, bo nie jest za twarda. H&R najlepsza na tor, z Weiteckiem nie mialem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu masz ich strone, możesz zadzwonić i sie umówić z gościem :-)

> z tego co pamietam to za przedni amor wołają 90, za tył 60.

> MEXOL

Ja mam u siebie amorki p. Nowocienia - Max-Now, szczerze polecam, na pewno są inne lepsze, ale stosunek jakości (parametrów) do ceny powala. Powyższe amory śmigaja na Eibachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.