Skocz do zawartości

Cena wariator+rozrzad i spalanie HGT


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

W jednym poscie stwierdzilem ze ujme zapytanie wink.gif

Ile kosztuje orientacyjnie wymiana pelnego rozrzadu i wariatora w HGT ?

Interesuje mnie koszt razem z robocizna wink.gif

Wole wiedziec, zanim mi zaspiewaja w serwisie cene zlosnik.gifgrinser006.gif

Czy jest bardzo niebezpieczne jezdzic jak slychac wariator zaraz po odpaleniu ?

Wariator daje odglos silnika diesla przez maks sekunde po odpaleniu. Dalej sie ucisza ok.gif.

Pewno zanim pojade do serwisu przejade jeszcze z 500km i odpale auto z kilkanascie razy

Druga sprawa to spalanie faint.gif

Jechalem naprawde spokojnie, idealnie delikatnie, maks 110km/h (no dobra, raz sprawdzilem ile pojdzie swiety.gif).

Srednia na kompie wyszla 12,9km/l na odcinku ponad 150km. To daje prawie 8l/100km icon_eek.gif

To ile to auto wychla jak sie jezdzi normalnie ? Bo ja normalnie delikatnie nie jezdze zlosnik.gif

Moze cos jest zepsute ? zlosnik.gif

Po pojezdzeniu troche po miescie (okolo 40km) spalanie srednie wzroslo delikatnie, do rownych 8l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jednym poscie stwierdzilem ze ujme zapytanie

> Ile kosztuje orientacyjnie wymiana pelnego rozrzadu i wariatora w HGT

> ?

> Interesuje mnie koszt razem z robocizna

> Wole wiedziec, zanim mi zaspiewaja w serwisie cene

> Czy jest bardzo niebezpieczne jezdzic jak slychac wariator zaraz po

> odpaleniu ?

> Wariator daje odglos silnika diesla przez maks sekunde po odpaleniu.

> Dalej sie ucisza .

> Pewno zanim pojade do serwisu przejade jeszcze z 500km i odpale auto

> z kilkanascie razy

> Druga sprawa to spalanie

> Jechalem naprawde spokojnie, idealnie delikatnie, maks 110km/h (no

> dobra, raz sprawdzilem ile pojdzie ).

> Srednia na kompie wyszla 12,9km/l na odcinku ponad 150km. To daje

> prawie 8l/100km

> To ile to auto wychla jak sie jezdzi normalnie ? Bo ja normalnie

> delikatnie nie jezdze

> Moze cos jest zepsute ?

> Po pojezdzeniu troche po miescie (okolo 40km) spalanie srednie

> wzroslo delikatnie, do rownych 8l/100km

Ja tez sie przyłaczam do tego zapytania...

A Ty się pochwal co takiego nabyłeś food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jednym poscie stwierdzilem ze ujme zapytanie

> Ile kosztuje orientacyjnie wymiana pelnego rozrzadu i wariatora w HGT

> ?

> Interesuje mnie koszt razem z robocizna

> Wole wiedziec, zanim mi zaspiewaja w serwisie cene

> Czy jest bardzo niebezpieczne jezdzic jak slychac wariator zaraz po

> odpaleniu ?

> Wariator daje odglos silnika diesla przez maks sekunde po odpaleniu.

> Dalej sie ucisza .

> Pewno zanim pojade do serwisu przejade jeszcze z 500km i odpale auto

> z kilkanascie razy

> Druga sprawa to spalanie

> Jechalem naprawde spokojnie, idealnie delikatnie, maks 110km/h (no

> dobra, raz sprawdzilem ile pojdzie ).

> Srednia na kompie wyszla 12,9km/l na odcinku ponad 150km. To daje

> prawie 8l/100km

> To ile to auto wychla jak sie jezdzi normalnie ? Bo ja normalnie

> delikatnie nie jezdze

> Moze cos jest zepsute ?

> Po pojezdzeniu troche po miescie (okolo 40km) spalanie srednie

> wzroslo delikatnie, do rownych 8l/100km

Akurat w spalanie na kompie bym nie wierzył. Na mieście spali ok 11-12 a na trasie od 8-10 zależy jak się jeździ. Na mniej bym nie liczył bo w końcu moc z powietrza się nie bierze.

Ostatnio pomagałem kumplowi wymieniać wariator wraz ze wszystkimi rolkami, pompa wody, paskiem rozrządu itd. Nowy nie klekocze wogóle nawet zaraz po odpaleniu. Przed wymianą klekotał taż coś 1-2s. Po wymianie napewno poprawił się dół, pewnie zaczał działać jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat w spalanie na kompie bym nie wierzył. Na mieście spali ok

> 11-12 a na trasie od 8-10 zależy jak się jeździ. Na mniej bym

> nie liczył bo w końcu moc z powietrza się nie bierze.

Mialem kiedys kompakta 2.0 150KM i jaral mniej wink.gif Da sie ok.gif

Ja jechalem naprawde tak delikatnie, ze delikatniej nie potrafie. Przy wyprzedzaniu malzonka w Seicento Sporting mi uciekala, bo ledwo gaz dotykalem.

> Ostatnio pomagałem kumplowi wymieniać wariator wraz ze wszystkimi

> rolkami, pompa wody, paskiem rozrządu itd. Nowy nie klekocze

> wogóle nawet zaraz po odpaleniu. Przed wymianą klekotał taż coś

> 1-2s. Po wymianie napewno poprawił się dół, pewnie zaczał

> działać jak należy.

To napisz moze chociaz orientacyjnie ile dales za same graty ? smile.gif

Czy to jest przedzial ~500PLN, ~1000PLN, czy moze ~1500PLN ?

Trzeba wymieniac pompe wody ? To jest awaryjny element w tych silnikach ?

Wiem, ze pompe wody z rozrzadem wymienia sie w benzynowkach Oplo-pochodnych np w Daewoo, Chevy, Opel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz dostęp do rozrządu nie jest tam super lekki więc przy przebiegu ponad 100k km raczej pompę należało wymienić ponieważ jak klęknie to drugi raz robić to samo nie byłoby miłe. Nie powiem Ci ile to dokładnie było ale licząc nowy wariator, pompę i wszystkie rolki (wszystko z górnej półki) to z tego co kumpel mówił to było ok 1200zł ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupujesz HGT i chcesz niskie spalanie?

> Musisz wybrać jeżeli chcesz jechać to dobrze trafiłes a jeżeli chcesz

> żeby mało palił to sprzedaj i kup 1.2 8V.

Kolega Kravitz, z tego co czytałem w Jego postach, raczej liczy się z niemałym spalaniem, ale z Jego poprzednich doświadczeń dotyczących aut o większej mocy, Jego HGTka pali sporo zlosnik.gif

SORRY! Za gadanie jak adwokat Kravitza (20.GIF dla Ciebie) ale troszkę denerwuje mnie takie odwracanie kota ogonem i popadanie w skrajności zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupujesz HGT i chcesz niskie spalanie?

> Musisz wybrać jeżeli chcesz jechać to dobrze trafiłes a jeżeli chcesz

> żeby mało palił to sprzedaj i kup 1.2 8V.

Jak juz pisalem, mialem auto z osiagami mniej wiecej jak HGT a jaralo nawet znosnie wink.gif

No, ale bardziej mi chodzilo, czy to normalne spalanie dla HGT, czy tez mam sie czym martwic ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiesz dostęp do rozrządu nie jest tam super lekki więc przy

>(...)

> mówił to było ok 1200zł ale mogę się mylić.

Moje HGT ma teoretycznie 46tys km przebiegu. Jednak jest to auto jednak uzywane i nigdy nie mozna byc pewnym ile naprawde przejechalo.

Wymienie pompe dla swietego spokoju ok.gif

1200PLN za same graty, to cena dla mnie dosyc zaskakujaca. zlosnik.gif

Serwis Seicento Abarth jest zdecydowanie tanszy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SORRY! Za gadanie jak adwokat Kravitza ( dla Ciebie) ale troszkę

> denerwuje mnie takie odwracanie kota ogonem i popadanie w

> skrajności

Panie mecenasie. Wlasnie o to mi chodzilo zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke mnie kolega rozbawil, przeciez to "wyliczone" spalanie mieści się w danych podawanych przez producenta biglaugh.gif to przecie 1.8 usportowione 130 konikow.

to skad watpliwosci ?

od pewnego czasu sam szukam czegos dla siebie i waham sie miedzy rodzinnym 1.9 jtd a hgt wlasnie, chetnie zobacze twoj nabytek, chwal sie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukaj w szukające wątków choćby kol. Moho. Afair podawał ceny

> kompletnej wymiany rozrządu z wariatorem

O matko icon_eek.gif

Znalazlem ten watek.

Prawie 2tys na graty faint.gif

Pocieszam sie, ze kupil wiecej niz ja potrzebuje ok.gif

> Wieść gminna niesie, że opłaca się to robić w ASO. Potem tylko

> gwarancja, gwarancja i jeszcze raz gwarancja

Tak, tez planowalem w ASO. przyznam sie jednak, ze dostalem ciekawa oferte na priv. Ceny jakby duzo nizsze hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napisz moze chociaz orientacyjnie ile dales za same graty ?

> Czy to jest przedzial ~500PLN, ~1000PLN, czy moze ~1500PLN?

w cenach ASO zahaczysz o drugi przedzial

w cenach After Market orientacyjnie w 600 sie zmiescisz

Wariator (tylko OE - zamiennikow brak) u dobrych sprzedawcow to koszt~350 pln, pasek (Dayco - sprawdzony w chyba 20 Alfach jakie znam) ~60-80 pln, rolka OE ale kupiona poza ASO ~100 (na marginesie produkcji INA Germany), napinacz OE ~240.

Rolka+napinacz w zestawach SKF/Dayco/INA kosztuja ~240/300 pln.

Od kilku lat podobne zestawy stosuje w alfach, kt. sam jezdzilem a takze znajomi i w zadnym przypadku nie bylo problemu zerwanego paska czy piszczacych rolek. Warunek to solidny mechanik, bo jest kilka trikow ktore trzeba zastosowac.

> Trzeba wymieniac pompe wody ? To jest awaryjny element w tych

> silnikach ?

Znam silniki o przebiegach zblizonych do ~200 kkm i w zadnym nie byla wymieniana pompa - zaufany mechanik twierdzi, ze nie ma szczegolego wskzania do jej cyklicznej/profilaktycznej wymiany. Ale zrobisz jak chcesz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trików przy wymianie rozrządu nie ma żadnych. Jedynie trzeba sobie skonstruować przyrząd do odkręcenia wariatora bo "troszkę" mocno siedzi skubaniec zeby.GIF. Pompę wymieniaj bo jednemu się wysra po 200k km a innemu po 50. Polecam graty SKF i Contitech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trików przy wymianie rozrządu nie ma żadnych.

Powiedzmy dyplomatycznie, ze pozostane przy swoim zdaniu smile.gif

W przeciwnym razie nie byloby na AK (i wielu innych miejscach) takiej nagonki na robienie tego tylko w ASO, bo przeciez moglby zrobic to kazdy garazowiec, jak ma to miejsce w przypadku fire 8v. Wiekszosc (zdecydowana) problemow wiaze sie z nieumiejetnym/niestarannym montazem a nie wadami materialowymi (jesli pominac zbytnia oszczednosc na tych ostatnich).

W tej kwesti z mojej strony EOT.

> Pompę wymieniaj bo jednemu się wysra po 200k

> km a innemu po 50. Polecam graty SKF i Contitech.

Ja na szczescie nie mam juz tego problemu, a autor watku zrobi oczywiscie cos bedzie chcial. Zreszta po to sa nasze rady => maja sluzyc jako wskazowki a nie ostateczna wykladnie (co zreszta zaznaczylem wczesniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to u mnie wygladalo. ceny hurt. z tym ze ja wymienialem jak leci. nie chce mi sie pozniej babrac w tym samym drugi raz. mozesz to bez problemu zrobic samemu tylko blokady do walkow potrzebujesz. jakby co zapraszam do siebie na zabieg smile.gif

pasek rozrządu Conti CT 947 64

rolka prowadząca paska rozrządu Ruville EVR55851 65

rolka napinająca paska rozrządu Ruville EVR55850 145

wariator zmiennych faz OE FIAT 55202772 250

pompa wody SKF VKPC82451 125

uszczelniacz wałka rozrządu Elring EL505838 28

uszczelniacz wałka rozrządu Elring EL477010 38

uszczelka pokrywy zaworów Goetze 2428782000 64

kpl półpanewek wariatora OE FIAT 71730023 32

pasek wieloklinowy Conti 6 PK 1795 39

rolka prowadząca paska wieloklinowego SKF VKM32001 46

rolka prowadząca paska wieloklinowego SKF VKM32002 95

napinacz paska wieloklinowego SKF VKM32022 100

uszczelniacz wału korbowego przedni Reinz 81-35882-00 16

filtr oleju Hengst H90W15 17

olej silnikowy Selenia 20K 2x2L 140

płyn chłodniczy Paraflu 5L 60

RAZEM: 1324

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pasek rozrządu Conti CT 947 64

> rolka prowadząca paska rozrządu Ruville EVR55851 65

> rolka napinająca paska rozrządu Ruville EVR55850 145

> wariator zmiennych faz OE FIAT 55202772 250

> pompa wody SKF VKPC82451 125

> uszczelniacz wałka rozrządu Elring EL505838 28

> uszczelniacz wałka rozrządu Elring EL477010 38

> uszczelka pokrywy zaworów Goetze 2428782000 64

> kpl półpanewek wariatora OE FIAT 71730023 32

> pasek wieloklinowy Conti 6 PK 1795 39

> rolka prowadząca paska wieloklinowego SKF VKM32001 46

> rolka prowadząca paska wieloklinowego SKF VKM32002 95

> napinacz paska wieloklinowego SKF VKM32022 100

> uszczelniacz wału korbowego przedni Reinz 81-35882-00 16

> filtr oleju Hengst H90W15 17

> olej silnikowy Selenia 20K 2x2L 140

> płyn chłodniczy Paraflu 5L 60

> RAZEM: 1324

Dzieki za info ok.gif

W sumie wszystkie rzeczy, ktore byc moze u mnie tez beda wymieniane hmm.gif Bo czesc z nich widac dopiero po zdjeciu bebechow icon_rolleyes.gif

Drogawo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spalania 8l/100 w PSJ jest calkiem normalne i nie ma sie czym przejmowac. 8-10 trasa (10 przy 140-150), miasto 13-14. jest wporzo przy tych cenach benzyny da rade zrobic 100km po miescie za 50zl jeszcze wiec jest wporzo. nie zakladaj mu gazu bo Cie znajdziemy i ukaramy devil.gifzlosnik.gif pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jednym poscie stwierdzilem ze ujme zapytanie

> Ile kosztuje orientacyjnie wymiana pelnego rozrzadu i wariatora w HGT

Nie pamietam , ale dużo smile.gif

> ?

> Interesuje mnie koszt razem z robocizna

> Wole wiedziec, zanim mi zaspiewaja w serwisie cene

> Czy jest bardzo niebezpieczne jezdzic jak slychac wariator zaraz po

> odpaleniu ?

> Wariator daje odglos silnika diesla przez maks sekunde po odpaleniu.

> Dalej sie ucisza .

Nie jest niebezpiecznie, osobiście przy takich objawach nie ruszał bym wariatora (no chyba że koniecznie musisz rozrząd zmieniać)

> Pewno zanim pojade do serwisu przejade jeszcze z 500km i odpale auto

> z kilkanascie razy

Zrobisz duzo dużo więcej i nic się nie stanie przy objawach które opisujesz.

> Druga sprawa to spalanie

> Jechalem naprawde spokojnie, idealnie delikatnie, maks 110km/h (no

> dobra, raz sprawdzilem ile pojdzie ).

> Srednia na kompie wyszla 12,9km/l na odcinku ponad 150km. To daje

> prawie 8l/100km

> To ile to auto wychla jak sie jezdzi normalnie ?

Wychla ?? A Ty myślałeś, że 130 koni będzie jeździć na 5 litrach PB ?? Ciesz się, że to 8 litrów a nie 10-11 (bo i tak zima)

Bo ja normalnie

> delikatnie nie jezdze

> Moze cos jest zepsute ?

Nic nie jest zepsute, te samochody muszą spalić nieco PB.

> Po pojezdzeniu troche po miescie (okolo 40km) spalanie srednie

> wzroslo delikatnie, do rownych 8l/100km

Amen.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak juz pisalem, mialem auto z osiagami mniej wiecej jak HGT a jaralo

> nawet znosnie

> No, ale bardziej mi chodzilo, czy to normalne spalanie dla HGT, czy

> tez mam sie czym martwic

Wiesz, opowieści to już wiele było na forum. Jakie to auto miałeś z osiągami HGT i ile spalało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, opowieści to już wiele było na forum. Jakie to auto miałeś z

> osiągami HGT i ile spalało?

To byl Lanos z silnikiem od Astry GSI. 2.0 16V 150KM.

Palil 8/100, ale przy normalnej jezdzie, a nie "emeryt" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego maniaka HGTy smile.gif

U mnie rozrząd robiony w ASO wychodził koło 2000zł razem z gratami. Dużo, bo wariator w ASO około 600zł, roboty też tam trochę i sporo kosztów naokoło z duperelek. W to wliczona oczywiście wymiana oleju i filtr.

Spalanie, jak na silnik 1.8 i raczej dynamiczną jazde to w normie.

Miasto 9-11litrów z czego 9 to naprawde spokojna bez korków a 11 to mozne korki z klimą.

Na trasie 7,5-8 jadąc 130-140. Choć raz, przy mocno dynamicznej jeździe, bardzo dużo wyprzedzań spalanie zbliżyło sie do 10!

IMO spalanie w mieście w silniku 1.8 czy 2.0 na poziomie 8 litrów jest niemożliwe chyba że w kapeluszu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak to u mnie wygladalo. ceny hurt. z tym ze ja wymienialem

> wariator zmiennych faz OE FIAT 55202772 250

cena szokujaca icon_eek.gif jeszcze 20-25% nizsza niz w najlepszych zrodlach

czy dostep do tej hurtowni jest bardzo limitowany, czy tez moza sie tam zaopatrywac w rozne roznosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.