Skocz do zawartości

DPF w Stilo


pcz

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo wody w Wiśle upłynęło jak ostatni raz tu pisałem na tym forum , bo jak ktoś zauważyl piszą głównie Ci co mają jakieś kłopoty . Jak do tej pory nie mam ze Stilakiem żadnych problemów i tylko regularne przeglądy okresowe zaliczam .

A teraz problem jest . Polega na tym , że w Europie zaczynają się powoli zamykać miasta na pojazdy nie spełniające określonych wymogów - na razie zaczęlo się w Niemczech jak koledzy wiedzą .

Od 2010-a to już tuż zostało mniej niż dwa lata- nawet te diesle co mają Euro3 nie wjadą do centrów jeśli nie będą miały DPF . Ja nie mam DPF aczkolwiek normę Euro 3 silnik JTD115 spełnia . I tu mam pytanie do kolegów - czy ktoś już rozważał zamontowanie filtra DPF do JTD . Rzecz wydaje się prosta bo w zasadzie wymianie podległby niewielki odcinek rury wydechowej tam gdzie teraz jest tłumik środkowy i zamiast tego tłumika byłby ten filtr . Ale ponieważ wydaje się to proste , to możliwe , że jest dokładnie odwrotnie . A przede wszystkim czy body komp ma tu coś do powiedzenia ?

Czy ktoś już rozważał ten temat? Jak patrzyłem na cenę filtra (eper)DPF w ASO to wychodzi ca 6kzł (do Cromy ,mjet120)! sciana.gif.

Ma to dla mnie duże znaczenie bo dużo jeżdżę po Europie , a nie bardzo chcę zmieniać samochód (nawet nie ze względów finansowych - po prostu dobrego konia w biegu się nie zmienia ), nie mówiąc o tym , że moja wersja jest tylko o kilka gadżetów (m. in. poduszki kolanowe ) uboższa od obecnej wersji standardowej Cromy Emotion (choć zgadzam się , że Croma jest bardziej komfortowa)a nowe Bravo - no po prostu nie jest tak komfortowe jak dla mnie - ale to moje zdanie . I nie ma na rynku takich modeli -niekoniecznie Fiata , żeby skutecznie zastąpiły mi obecnego Stilaka w odpowiedniej konfiguracji a przy tym cenie ( jak wiadomo wszystko jest kwestią ceny)

No więc jak to mogloby być z tym DPF-em ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwazyles przypadek kiedy wykartkujesz sie z wyplaty na filtr a na przegladzie chlopaki powiedza ze to za malo by przejsc poziom oczekiwany ? btw do bravo 2750zl. Norma wprowadzona 1.11.2006. Szczerze watpie zeby starsze konstrukcje byly kompatybilne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A teraz problem jest . Polega na tym , że w Europie zaczynają się

> powoli zamykać miasta na pojazdy nie spełniające określonych

> wymogów - na razie zaczęlo się w Niemczech jak koledzy wiedzą .

> Od 2010-a to już tuż zostało mniej niż dwa lata- nawet te diesle co

> mają Euro3 nie wjadą do centrów jeśli nie będą miały DPF . Ja

> nie mam DPF aczkolwiek normę Euro 3 silnik JTD115 spełnia .

ale skoro spełnia Euro 3 to po co teraz inwestować w filtr skoro

zakaz będzie dotyczył tego silnika dopiero za dwa lata niewiem.gif

jak dla mnie zbedna inwestycja na dzisiaj ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu mam pytanie do kolegów - czy ktoś już rozważał zamontowanie

> filtra DPF do JTD . Rzecz wydaje się prosta bo w zasadzie

> wymianie podległby niewielki odcinek rury wydechowej tam gdzie

> teraz jest tłumik środkowy i zamiast tego tłumika byłby ten

> filtr . Ale ponieważ wydaje się to proste , to możliwe , że jest

> dokładnie odwrotnie . A przede wszystkim czy body komp ma tu coś

> do powiedzenia ?

Filtr DPF to nie tylko dodatkowa puszka w ukladzie wydechowym. To komputer decyduje kiedy zacząć wypalanie sadzy (odbywa się to co jakiś czas). Multijety mają taką opcję, zwykły JTD nie da rady.

Konieczne są dodatkowe czujniki w układzie wydechowym, czujnik zużycia oleju. Taka operacja ma tyle sensu co zamontowanie panelu od klimatyzacji automatycznej do klimatyzacji ręcznej i łudzenie się, że to wystarczy. Forget it 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwazyles przypadek kiedy wykartkujesz sie z wyplaty na filtr a na

> przegladzie chlopaki powiedza ze to za malo by przejsc poziom

> oczekiwany ? btw do bravo 2750zl. Norma wprowadzona

> 1.11.2006. Szczerze watpie zeby starsze konstrukcje byly

> kompatybilne

Odpowiedzi ta i kolegów powyżej wystarczą do podjęcia słusznej decyzji- eksploatować obecny model bez zatruwania sobie głowy środowiskiem i nowymi przepisami a potem rad nierad zmienić na nowy model ,bo operacja uzdatniania wyjdzie bardzo nieekonomicznie zarówno od technicznej jak i finansowej strony .,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak wspomniał kolega Marek, o zamontowaniu DPFa mozesz zapomniec, to nie tylko sama puszka ale tez kupa elektorniki! Ale ja mam dla Ciebie inna informacje. W mojej firmie kupilismy pol roku temu doblo 1,9 JTD M-JET 120 z DPFem. Filtr sie zapychał co chwile, komp sobie nie radzil, ASO rozkładalo ręce poza tym auto chodziło bardzo kiepsko (poprzednie Doblo 1,9 JTD 100 chodził duzo lepiej!). Postanowilismy wywalic DPF... jakiez było nasze zaskoczenie po jeździe próbnej.. Auto zaczęło jeździć jak po zawirusowaniu! Uwierz. DPF ogranicza przepływ spalin dużo bardziej niż katalizator. Pojeździj jeszcze 2 lata, a potem kupisz sobie Bravo, ono spełnia Euro4! grinser006.gif W dokładanie tego badziewnego filtra sie nie pakuj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jes to problem...i dopadnie nas oslabiony.gif

Już i włosi to wprowadzili.

ale nie bawił bym sie w zmiane oprogramowania i dokładanie tego wypalacza sadzy tylko zbierał kase na nowsze auto po 2007 roku... w 2010 będą miały 3 latka i takie Bravo MJTD 150 KM kupimy za 28.000 zł hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Poza tym bardziej ekologiczne kraje - skandynawia - takich fanaberii nie wyczynia. To tylko niemczury sprzedały wszystkie graty do polski i wprowadziły zakaz by nie wróciły... W sumie to smieszne bo powiedzmy auto moze miec dpf a bedzie palic duzo wiecej niz stilo wydzielajac przy tym wiecej szkodliwych substancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Poza tym bardziej ekologiczne kraje - skandynawia - takich

> fanaberii nie wyczynia. To tylko niemczury sprzedały wszystkie

> graty do polski i wprowadziły zakaz by nie wróciły... W sumie to

> smieszne bo powiedzmy auto moze miec dpf a bedzie palic duzo

> wiecej niz stilo wydzielajac przy tym wiecej szkodliwych

> substancji.

Co ciekawe ta elektryczna-spalinowa toyota Prius niby hybryda pali ponad 7 litrów PB.... no suuuuper ekologiczna to ona nie jest to już fiat 126p palił mniej a o ekologi nawet nie słyszał.. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście jak wspomniał kolega Marek, o zamontowaniu DPFa mozesz

> zapomniec, to nie tylko sama puszka ale tez kupa elektorniki!

> Ale ja mam dla Ciebie inna informacje. W mojej firmie kupilismy

> pol roku temu doblo 1,9 JTD M-JET 120 z DPFem. Filtr sie

> zapychał co chwile, komp sobie nie radzil, ASO rozkładalo ręce

> poza tym auto chodziło bardzo kiepsko (poprzednie Doblo 1,9 JTD

> 100 chodził duzo lepiej!). Postanowilismy wywalic DPF... jakiez

> było nasze zaskoczenie po jeździe próbnej.. Auto zaczęło jeździć

> jak po zawirusowaniu! Uwierz. DPF ogranicza przepływ spalin dużo

> bardziej niż katalizator. Pojeździj jeszcze 2 lata, a potem

> kupisz sobie Bravo, ono spełnia Euro4! W dokładanie tego

> badziewnego filtra sie nie pakuj!

Cóż jestem co prawda teoretykiem ale...

to ciekawostka - dlatego, że obecność DPF-a podobno jest dość mocno osadzona w elektronice sterującej silnikiem -a samo wywalenie DPFa pomogło? Wiem że na wielu forach zagranicznych - DPF stanowi dodatkową zagwozdkę dla tjunerów diesli - efekty po czipie auta z DPF podobno już nie są tak fajne jak dla "zwykłego diesla".

Przecież mogliby wywalić DPFa i podrasować wóz bez stresu...

Z drugiej strony - fakt DPF dodatkowo "przymula" ale jego czyszczenie odbywa się w warunkach "autostradowych" - może wystarczyło go przegonić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ciekawe ta elektryczna-spalinowa toyota Prius niby hybryda pali > ponad 7 litrów PB.... no suuuuper ekologiczna to ona nie jest to > już fiat 126p palił mniej a o ekologi nawet nie słyszał..

Tja.. to tylko auto na pokaz i nic wiecej. Jak ktos chce byc ekologiczny niech zakupi diesel'a 1.3 i nim jezdzi. Zawsze jak slysze o tym wynalzaku do ktorego baterie trzeba zmieniac co 5lat (ok 12k pln). Pytanie - jak bardzo jest ekologiczne wyprodukowanie takich ogniw zasilajacych to auto? Ale o tym juz w prospekcie nie napiszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z drugiej strony - fakt DPF dodatkowo "przymula" ale jego czyszczenie

> odbywa się w warunkach "autostradowych" - może wystarczyło go

> przegonić?

No pewnie raz na 40 minut... dzięki za takie ekologiczne auto oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odbywa się w warunkach "autostradowych" - może wystarczyło go

> przegonić?

Aż autostrady do tego nie potrzeba. Wystarczy jakieś 10-15km spokojnej jazdy.

Moim zdaniem DPF raczej nie sprawdza się przy króciutkich trasach. Jazda tylko w mieście będzie powodować konieczność częstszego wypalania sadzy a jednoczesnie nie będzie możliwości wykonania procesu w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem DPF raczej nie sprawdza się przy króciutkich trasach.

Widziałem raz jak focus ruszał spod sklepu - jak gosc dorzucił do pieca to poszedł taki mega sfy, taki dym jak z wychełanego jelcza pod gore na opale. Co ciekawe - zrobil na asfalcie długa na ok 1,5m czarna line (rura skierowana w dol). Linia trzymala sie z kilka dni , az do deszczu zeby.GIFhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem raz jak focus ruszał spod sklepu - jak gosc dorzucił do

> pieca to poszedł taki mega sfy, taki dym jak z wychełanego

> jelcza pod gore na opale. Co ciekawe - zrobil na asfalcie długa

> na ok 1,5m czarna line (rura skierowana w dol). Linia trzymala

> sie z kilka dni , az do deszczu

Zamiast wypalać tą sadze lepiej by ją zbierali w pojemnik .. i przerabiali na opony....to by była ekologia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast wypalać tą sadze lepiej by ją zbierali w pojemnik .. i

> przerabiali na opony....to by była ekologia

Tja... w aso by mieli kolejna usluge - wysysamy sadze z pojemników, na allegro byly by do kupienia zbiorniki na miejsce kola zapasowego by nie jezdzic do aso co 1000km wink.gif

Czekam na auto na ogniwa paliwowe lub ogniwa paliwowe + elektryczne. (ogniwa paliwowe czyli to co zaraz bedzie na rynku np. laptopów - zalewa sie ogniwo niewielka iloscia metanolu i mozna pracowac przez ok 20h na laptopie) - i to jest prawdziwa ekologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem raz jak focus ruszał spod sklepu - jak gosc dorzucił do

> pieca to poszedł taki mega sfy, taki dym jak z wychełanego

> jelcza pod gore na opale. Co ciekawe - zrobil na asfalcie długa

> na ok 1,5m czarna line (rura skierowana w dol). Linia trzymala

> sie z kilka dni , az do deszczu

DPF działa zawsze ale na krótkich nie będzie miał szansy dobrze się oczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mowie, próbnie wycielismy DPF zostawiając wszystkie czujniki i o dziwo komp nie notował błędów a auto zaczęło lepiej jeździć. Wiec poszliśmy za ciosem i zrobiliśmy wirusa, Teraz doblo ma ok 150 PS i dopeiro teraz jeździ jak powinno a co najważniejze pali ok 7 litrów a nie jak poprzednio ok 10!

Wirusowanie auta z DPFem jest trudne, zgadza sie, bo trzeba uwazac zeby filtr sie nie zapychał itd, ale mozna go wywalić, wymazac z programu sterujacego kompa i po problemie. Zamiast EURO 4 mamy EURO 3. W grupie VW/AUDI juz od jakiegos czasu z powodzeniem robia to moi koledzy z COMPsportu. To wlasnie od nich zaczerpnąłem pomysł. Nie pomyślałem jednak że i w fiacie to zadziała! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DPF działa zawsze ale na krótkich nie będzie miał szansy dobrze się

> oczyścić.

Stąd wniosek , że w ruchu miejskim DPF nie zdaje dobrze egzaminu i jest mniej ekologiczny bo rośnie zużycie paliwa .

Słowem DPF "sprawdzi" hehe.gifsię w ruchu pozamiejskim , ale w takim razie wynalazek jest do d..... czerwona.gif, bo warunki laboratoryjne i prawne spełnia a faktycznie truje bardziej bo większość ruchu odbywa się na krótkich trasach i w mieście . Kogoś w Brukseli porąbało dokumentnie clown.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stąd wniosek , że w ruchu miejskim DPF nie zdaje dobrze egzaminu i

> jest mniej ekologiczny bo rośnie zużycie paliwa .

> Słowem DPF "sprawdzi" się w ruchu pozamiejskim , ale w takim razie

> wynalazek jest do d..... , bo warunki laboratoryjne i prawne

> spełnia a faktycznie truje bardziej bo większość ruchu odbywa

> się na krótkich trasach i w mieście . Kogoś w Brukseli porąbało

> dokumentnie .

DPF

Czy porąbało ? Nie, raczej dbają o zdrowie swoich mieszkańców...

Diesel truje i jest/będzie ok z DPF'em jeśli będą go kupować ludzie jeżdżący więcej niż na zakupy 2 ulice dalej czy do kościoła w niedzielę...

Docelowo do takiej jazdy będzie się nadawać tylko pojazd elektryczny, na wodór lub najlepiej rower/nogi.

A powód ewentualnego większego spalania jest wyjaśniony w linku dość dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powód ewentualnego większego spalania jest wyjaśniony w linku dość

> dokładnie.

Całą swoją wiedzę o DPF czerpię z własnej obserwacji samochodu. W tym linku potwierdza się wszystko, o czym pisałem.

Jeśli ktoś jeździ tylko w mieście a do tego często włącza i wyłącza silnik to mało, że DPF nie ma najmniejszego sensu ale nawet sam diesel jest całkowicie bez sensu.

Wypalanie sadzy bardzo mocno rozgrzewa cały układ wydechowy. Tylko w trasie możliwe jest sensowne doprowadzenie samego procesu do końca ale także ochłodzenie wszystkich elementów wydechu po zakończeniu oczyszczania filtra.

Spalanie chwilowe wykazywane przez komputer podczas wypalania sadzy dochodzi do 60l/100km yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile czasu/km zajmuje zapchanie filtra do wartości progowej kiedy to

> komp funduje Ci takie wiry w zbiorniku ?

To zależy od ilości spalonego paliwa, warunków obciązenia silnika. Komputer sam wylicza moment kiedy ma zacząć się proces.

Nie zapisuję sobie tego momentu wink.gif Srednio wypada to u mnie 1-2 razy w miesiącu (przebiegi miesięczne ok. 2200km, proporcja trasa/miasto to 60/40).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stąd wniosek , że w ruchu miejskim DPF nie zdaje dobrze egzaminu i

> jest mniej ekologiczny bo rośnie zużycie paliwa .

> Słowem DPF "sprawdzi" się w ruchu pozamiejskim , ale w takim razie

> wynalazek jest do d..... , bo warunki laboratoryjne i prawne

> spełnia a faktycznie truje bardziej bo większość ruchu odbywa

> się na krótkich trasach i w mieście . Kogoś w Brukseli porąbało

> dokumentnie .

DPF w kontekście ekologii się sprawdza w KAŻDYCH warunkach.. natomaist faktycznie jeśli często się jeździ krótkie (kilka pojedynczych km) odcinki w mieście, to jest problem z jego wypaleniem... ale jeśli faktycznie tak jest, wystarczy np w nocy się raz wypuścić poza miasto tak z 15km w jedną i drugą stronę aby auto jechało z w miarę stabilną prędkością i fitr (przynajmniej ten fiatowski) się pięknie oczyszcza.

Ten "numer" z focusem - albo tamten DPF miał inną konstrukcję, albo.. tam wogóle nie było DPF.. ja jeżdzę z takowym w Cromie od 50 tyś km i nigdy nie sprawił problemu (gdy został jużprawidłowo podpięty, bo na początku nie był), tylko raz zdecydowałem się na "nocną jazdę wypalacjącą" gdy przez 2 tyg jeździłem tylko po mieście i zaczęły pojawiać siędrobne turbulencje wskazujące że filtr miałby ochotę się wypalić, ale nie ma kiedy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.