POKS Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 Przyszła w końcu dziś ta paczka jakiś Viaken na atmelu + zabytek P33 8Mb RAM Kurna włączam te wynalazki i d.....pa po 1,5 h walki i odpaleniu visy z nortona comandera sukces. Udało mi sie połączyć z ECU i nawet skasowałem marchewkę z poważnego błędu "Fuel. rail. pressure"(1) .Pełnia szczęścia by była gdyby połączenie było powtarzalne. Ale nie tera to mi wywala taki tekst " Connect the ecu reader then check the power" . nic sie nie zmieniło to o co bangla?. A teraz pytanie czy mam p..........dnąć tym viakenem o ścianę. Czy tym zabytkowym laptokiem. Może ktoś się borykał z takimi problemami i cóś podpowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 visa nie widzi euroscana... port com lub zasilanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > visa nie widzi euroscana... > port com lub zasilanie Kurna podejrzewam jakiegoś coma na kompie może ma (zimnego luta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > Kurna podejrzewam jakiegoś coma na kompie może ma (zimnego luta) masz przejścówkę z centronicsa na coma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > masz przejścówkę z centronicsa na coma? Nie. Dwa czyste COM-y z fabryki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > Nie. Dwa czyste COM-y z fabryki . sprawdź czy się nie gryzą albo co... lampka się świeci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > sprawdź czy się nie gryzą albo co... > lampka się świeci? Nic się kurna nie gryzą skasowałem błeda wchodzę w parametry a on mi gaworzy że on to z ECU nie może .i od tej pory qpa Jednorazówka jakaś czy cóś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > Nic się kurna nie gryzą skasowałem błeda wchodzę w parametry a on mi > gaworzy że on to z ECU nie może .i od tej pory qpa > Jednorazówka jakaś czy cóś? chwila masz przy wyborze centralki zielony czy czerwony ekran? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > chwila > masz przy wyborze centralki zielony czy czerwony ekran? Spoko bo juz zgłupiałem bawiłem się tym chwilę i nie zwracałem na takie pierdoły uwagi, Dziś to chyba za późno. Ale jutro jak wrócę o przyzwoitej porze z roboty to zajmę sie tym systematycznie. To mój pierwszy raz z tą zabawką i niewiedza u mnie duża Tylko dla czego raz się udało? Fizycznie połączeń nie zmieniałem Aha i o co tej visie chodzi żebym potwierdzał kluczykiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > Aha i o co tej visie chodzi żebym potwierdzał kluczykiem? żebyś dawał zapłon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > żebyś dawał zapłon... Ta tylko latam jak głupi do stacyjki raz chce off raz on Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > Ta tylko latam jak głupi do stacyjki raz chce off raz on byś się zdziwił jak w niektórych autach kasuje się błędy 4-6 razy trzeba cykać żeby skasować błędy w kompie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > byś się zdziwił jak w niektórych autach kasuje się błędy > 4-6 razy trzeba cykać żeby skasować błędy w kompie... Na razie wielkie dzięki Chrzanię to jutro też jest dzien to się pobawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 > To mój pierwszy raz z tą zabawką i niewiedza u mnie duża > Tylko dla czego raz się udało? Fizycznie połączeń nie zmieniałem A wybrałeś za kolejnym razem dobry silnik w menu ? Do twojego powinien być Brava JTD105 , na wersji Brava JTD 99 nie pójdzie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 1 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 o swietny temat - tez sie wkrotce dopisze bo wlasnie skladam swojego scana wczoraj wyprodukowalem plytki do PonyProga zeby sobie zapodac soft na przecydnym procku i pamieci Atmela dzis trawienie i lutowanko bo padaka ma chyba bledow jak Vista i adaptacje do spalania kociego lajna (made by Tesco ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 1 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 Piszcie, piszcie, z chęcią poczytam, właśnie zabieram się za produkcję swojego euroscana. BTW, czy nie wiecie jak to jest z uniscanem 3.5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 > Piszcie, piszcie, z chęcią poczytam, właśnie zabieram się za > produkcję swojego euroscana. BTW, czy nie wiecie jak to jest z > uniscanem 3.5? Słychać o nim od dłuższego czasu , nawet był dostępny soft już jakiś rok temu rzekomo do niego , ale nie słyszałem żeby ktoś miał osobiście tego fejsa . Ale jest ponoć taki do kupienia tutaj . Jest nawet wersja demo softu do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 No teraz to mogę się pochwalić pełnym sukcesem. Wczoraj to chyba za szybko chciałem to ustrojstwo odpalić. Pewnie zasilanie euroscana było niechlujnie podłączone . Dzisiaj połączyłem się z trzema wtykami tj. ECU , ABS i AIR BAG. Skasowałem marchewę i poduchę pare zika w kieszeni . Żebym se musiał przypominać komendy DOS-owe to nawet bym nie pomyślał I tak z wiersza polecenia DOS to Visa tylko wyświetla TCB not found. Cóż to jest to tajemnicze TCB? Z Nortona Comandera jest oki. Jedno mam tylko pytanko rzy diagnostyce ECU wybieranie parametrów do śledzenia jest jakieś chore. Może ktoś mógł by mi wytłumaczyć tą pokrętną logikę. Bardzo był bym wdzięczny za wskazówki. Wiem ze spacją zmieniam parametr ale mam wrażenie ,że dzieje się to w sposób jakoś mało kontrolowany. Moze by mnie ktoś oswiecił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 > No teraz to mogę się pochwalić pełnym sukcesem. > Wczoraj to chyba za szybko chciałem to ustrojstwo odpalić. > Pewnie zasilanie euroscana było niechlujnie podłączone . > Dzisiaj połączyłem się z trzema wtykami tj. ECU , ABS i AIR BAG. > Skasowałem marchewę i poduchę pare zika w kieszeni . To miałeś mnóstwo failurów , a dalszej perspektywie pewnie doprowadzisz ASO w twojej okolicy do bankructwa > Żebym se musiał przypominać komendy DOS-owe to nawet bym nie > pomyślał Ja uruchamiam w trybie MS-DOS, zanim się uruchomi W98 . > I tak z wiersza polecenia DOS to Visa tylko wyświetla TCB not found. > Cóż to jest to tajemnicze TCB? > Jedno mam tylko pytanko rzy diagnostyce ECU wybieranie parametrów do > śledzenia jest jakieś chore. > Może ktoś mógł by mi wytłumaczyć tą pokrętną logikę. > Bardzo był bym wdzięczny za wskazówki. > Wiem ze spacją zmieniam parametr ale mam wrażenie ,że dzieje się to w > sposób jakoś mało kontrolowany. Wszystko jest pod kontrolą , spacją zmieniasz parametry które chcesz podglądać , F2 zatwierdzasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 > To miałeś mnóstwo failurów Zaraz mnóstwo. poducha była ale to ten passenger sensor się chrzani . Wiedziałem o tym bo już raz kasowałem na egzaminerze ,po znajomości. A marchewkę to se sam zrobiłem sprawdzając czy charakterystyka czujnika ciśnienia paliwa którą podałeś jest właściwa. Wyobraź sobie że się wkłułem igłą z przylutowanym przewodem od multimetra w przewód od czujnika ciśnienia na szynie i podczas pomiarów coś na chwilę zakłóciło ECU silnik zgasł i wywaliło marchewę. > Wszystko jest pod kontrolą , spacją zmieniasz parametry które chcesz > podglądać , F2 zatwierdzasz To wiem tylko one się zmieniają w nielogiczny sposób i zależny od wiersza w ,którym jesteśmy. Kto to wymyśił? PS. masz jakieś standardowe parametry co by se można porównać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2008 > To wiem tylko one się zmieniają w nielogiczny sposób i zależny od > wiersza w ,którym jesteśmy. Kto to wymyśił? Jest w tym pewna logika , zwróć uwagę że część parametrów jest dostępna tylko w górnej połowie ekranu , a część w dolnej , są parametry podane w jednostkach rzeczywistych oraz ich odpowiednik napięciowy w V , są też niektóre wartości oczekiwane oraz mierzone . > PS. masz jakieś standardowe parametry co by se można porównać? Jedynie na podstawie porównania z innymi JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 3 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 No niestety to g..... znowu nie działa. Mam prośbę mógłby ktos sprawdzić pobór prądu przez euroscana . Coś dziwnego mam albo na zasilaniu albo na portach. A i jedno pytanko czy euroscan moze byc zasilany z aku razem z laptopem (laptop 12V) po podłączyłem i nie działa. Po powrocie do zasilacza sieciowego niestety też. Coś się ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 > No niestety to g..... znowu nie działa. Mam prośbę mógłby ktos > sprawdzić pobór prądu przez euroscana . Wystarczy ci po podłączeniu do zasilacza , czy po podpięciu dodatkowo do laptopa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 3 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 > Wystarczy ci po podłączeniu do zasilacza , czy po podpięciu dodatkowo > do laptopa ? Wystarczy do zasilania ale jak by było drugie to też by było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 3 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 > Wystarczy do zasilania ale jak by było drugie to też by było ok. Przy Uz = 12,7V pobiera koło 35mA . Pobór podpiętego do auta sprawdzę przy najbliżej nadarzającej się okazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > o swietny temat - tez sie wkrotce dopisze bo wlasnie skladam swojego > scana > wczoraj wyprodukowalem plytki do PonyProga zeby sobie zapodac soft na > przecydnym procku i pamieci Atmela > dzis trawienie i lutowanko > bo padaka ma chyba bledow jak Vista i adaptacje do spalania kociego > lajna (made by Tesco ) w niedziele zwalczylem ponyproga i zaprogramowalem atmele - dorobilem kabelki i dizs w DEMO ruszylo zaniolslem na dol caleko kompa z monitorem (taki poreczny laptop schwarzeneggera i z 1,5h walczylem jak to badziewie podpiac - przy czym po pierwszych 15 min zorientowalem sie ze 3 pin wtycznka do ktorej sie dobieralem to ABS a nie ECU jak wrocilem z latarka to zaczelo sie od nowa - latanie po kluczyk on/off i trwa czytanie ecu albo brak polaczenia dziwna sprawa - ale po wybraniu ECU zeby nie wyskoczylo na czerwono "connect ECUReader or check power" to musze wystartowac z wpietym jedynm kabelkiem (bodajze L) jak wpiete oba to nici wiec mam ekranik z wyborem opcji i zagwozdka - kaze wlaczyc kluczyk i ze czeka na ECU i......kupa - trwa to grubo ze 2min jak podepne drugi kabelek to zapala sie dioda srodkowa - co jest normalne bo zwarcie lini K lub L do masy ma taki objaw ale zeby uniscan zaskoczyl trzeba posmyrac go tym zwieraniem do masy kilka razy i nagle voila zaczyna czytac (miga dioda obok srodkowej (nie czerwona +Vcc) (jeszcze nie dorobilem sie obudowy i opisu diodek i kabelkow prawdopodobnie schemat z elektrody ma male kuku - cos z przewodzeniem sciezek ( slaba masa) lub za slabe rezystory dalem - w oryginale dawali 1M - na elektodzie chlopaki zdjeli na 470k - zapytam tam o to - bo tam to temat nie umierajacy ale do rzeczy : mam Iddle 1 position error, iddle 2 i autoadaptation cos tam (brak miejsca na autoadaptacje) - te byly z czerownym wykrzyknikiem byl tez KEY z symbolem procesorka zamiast wykrzyknika WTF ? co to jest do cholery ? skasowalo sie wszystko ale iddle 1&2 wrocily czyli cos nie teges z czujnikiem przepustnicy testu atuatorow sie nie da zrobic - pisze mi ze mam wymienic czesci 31143 lub 31172 - yyyy ale o co chodzi ? (chyba chodzi o krokowca) do czego jest engine unlock ? odblokuje sobie dodatkowa moc jak cache olowkiem na amdeku ? z parametrow - kat wyprzedzenia zaplonu od 15 do 40st (900-3300obr) czas wtrysku na wolnych obrotach 1.9ms -2,30ms to dobrze czy zle ? (brak porownania) o2 sensor w sumie pokazuje wartosci 0,2 i 0,8 - za wolno chyba reaguje - z kompa gazowego wiem ze jako tako tam szpilki lataja - ale nie idelana sinusoida wspolczynnik lambda ni ch..olery nie chce stac na zielonym - czerowone to uboga a zolte bogata ?- trzyma mi sie w wartosciach seledynowych po prawej lub lewej zielonego (ale jak mam problemy z sterowaneim wtrysku to sie nie dziwie ze ECU nie wyrabia z korektami) minimalny kat przepustnicy 7st (podkrecony srubka bo inaczej zgasnie - na zimno zapalac musze z wcisnieta przepustnica i trzymac noga te 1,5 -2tys obr - nie ma ssania - jak puszcze to zgasnie - pow 1,2obr pracuje rowno tak mi sie widzi ze kupie caly zespol przepustnicy z silownikiem, wtryskiem i czujnikami - bo u mnie to chyba nie teges - silnik padl a i wtrysk po zalaniu tescokupiastympaliwem moze swirowac do czego sa te ikonki po prawej ? mozna przejsc TAB i f2 wlaczac wylaczac z czarnego na bialo/zielono ? o co kaman? do ABS z marszu sie podlaczylem - ale nudy - zadnego bledu - a nie wiem jak sprawdzac predkosc czujnikow kol - w czasie jazdy ciezko wytrzasnac 220V dla kompa i zac sa 3 biale ikonki po prawej - ale nie dzialaja patre ? ktokolwiek wie - niech powie - bo nie kumam niektorych ficzersow tego softu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > byl tez KEY z symbolem procesorka zamiast wykrzyknika WTF ? co to > jest do cholery ? Te z symbolem procesora to błędy które występowały, ale obecnie nie występują. Błąd który cały czas występuje jest zaznaczony właśnie wykrzyknikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Jakim cudem podłączyłeś się do absu?? z tego co sysałem to tylko nowsze marejki mogą..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > Jakim cudem podłączyłeś się do absu?? z tego co sysałem to tylko > nowsze marejki mogą..... a wybralem sobie Marejka ABS - i pojawil sie BOSCH 5.1 no to cyk bo mam boscha ducatto ma Lucasa dziwisz sie ? poloneziacy z monowtryskiem boscha monomotronic 1.7 wybieraja bravo 1.4 tak wogle to wtrysk z poloneza boschowski kosztuje 150zl max- do naszych padak jakis kmiot na allegro za uzywany chce 250 bo zobaczyl ze jakis gostek sprzedaje nowy za 560 cala pzepustnica kosztuje 250/300zl - tylko niektore cwane sepy demontuja silniczek (jakby uzywany byl bog wie ile warty) jak mi sie zachce to nastepnym razem podlacze sie do airbaga - zrobie sobie probna detonacje ( na elektrodzie nie znalazl sie odwazny ktory by to wyprobowal milutki komunikacik ACTIVATE DETONATORS - ja sie nie boje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > a wybralem sobie Marejka ABS - i pojawil sie BOSCH 5.1 no to cyk bo > mam boscha > ducatto ma Lucasa > dziwisz sie ? poloneziacy z monowtryskiem boscha monomotronic 1.7 > wybieraja bravo 1.4 > tak wogle to wtrysk z poloneza boschowski kosztuje 150zl max- do > naszych padak jakis kmiot na allegro za uzywany chce 250 bo > zobaczyl ze jakis gostek sprzedaje nowy za 560 > cala pzepustnica kosztuje 250/300zl - tylko niektore cwane sepy > demontuja silniczek (jakby uzywany byl bog wie ile warty) > jak mi sie zachce to nastepnym razem podlacze sie do airbaga - zrobie > sobie probna detonacje ( na elektrodzie nie znalazl sie odwazny > ktory by to wyprobowal milutki komunikacik ACTIVATE DETONATORS > - ja sie nie boje z którego roku masz to bravo v12 i ile poduch masz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > z którego roku masz to bravo v12 i ile poduch masz?? 97 a poduch bylo 2 - eine pasazera ktorej na oczy nie widizalem - ale jest nalepka ze jak dzieciuch z prozdu to kluczem odlaczac jaska a w kierze sprzedajacy szaty darl ze jest - tylko po roku jak robilem audio - ooo a od czego ten gruby zolty kabelek ? no i kiera popekala - bo jest szpachlowana i malowana (nie do odroznienia od tworzywa - jakis arytsa proszkowo malowal i gabeczka fakture tapicerki robil wiec ja sie nie boje - niech sie detonatory aktywuja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrknwk Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > wiec ja sie nie boje - niech sie detonatory aktywuja ...a napinacze pasów masz...? czy też już wybuchły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > ...a napinacze pasów masz...? czy też już wybuchły... napinacze sa - ale te by trzeba zdetonowac dla pewnosci - podobno po wysadzeniu napinacza nie dziala pas ? u mnie sie blokuja bezwladnosciowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > 97 a poduch bylo 2 - eine pasazera ktorej na oczy nie widizalem - ale > jest nalepka ze jak dzieciuch z prozdu to kluczem odlaczac jaska > a w kierze sprzedajacy szaty darl ze jest - tylko po roku jak robilem > audio - ooo a od czego ten gruby zolty kabelek ? no i kiera > popekala - bo jest szpachlowana i malowana (nie do odroznienia > od tworzywa - jakis arytsa proszkowo malowal i gabeczka fakture > tapicerki robil > wiec ja sie nie boje - niech sie detonatory aktywuja hmm.......da się wyłączyć jaśka pasażera kluczykiem?? bo siakoś nie wiem gdzie to można przekręcić.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrknwk Napisano 12 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > po wysadzeniu napinacza nie dziala pas ? u mnie sie blokuja bezwladnosciowo ...pasy po wybuchu są do wymiany... niszczą się sprężyny napinające bo w momencie zadziałania napinacza są wykręcane w drugą stronę i odwijane na maksa... pzdr... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 > do czego sa te ikonki po prawej ? mozna przejsc TAB i f2 wlaczac > wylaczac z czarnego na bialo/zielono ? o co kaman? Właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 13 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 śrubka na przepustnicy jest ustawiana w fabryce i nigdy potem nie powinna być dotykana... błąd idle to za dużo stopni albo uszkodzony sam potencjometr i komp go olewa... możesz go rozpiąć i sprawdzić czy coś się zmieni... ważnym czynnikiem jest tem wody i później temp powietrza TPS w tej przustnicy ma spore znaczenie bo na tej podstawie komp ustala mape Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 13 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 > śrubka na przepustnicy jest ustawiana w fabryce i nigdy potem nie > powinna być dotykana... to wiem zawsze bylo tak ze na jalowym nie dotykalo tej srubki teraz dotyka i silnik nie jest w stanie utryzmac jalowych teraz podkrecilem - przynajmniej na rozgrzanym silniku mam wolne obroty > błąd idle to za dużo stopni albo uszkodzony sam potencjometr i komp > go olewa... a co to za opcje te po prawej (ikonki) ? > możesz go rozpiąć i sprawdzić czy coś się zmieni... silnik mi zgasnie > ważnym czynnikiem jest tem wody i później temp powietrza bez czujnika temperatury wody jest mi bardzo ciezko zapalic - zalewa silnik :/ > TPS w tej przustnicy ma spore znaczenie bo na tej podstawie komp > ustala mape tps i actuator - ale u mnei jescze wtrysk sie przytyka - wszystko razem - mowielm ze fiat to zlom :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 13 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 > a co to za opcje te po prawej (ikonki) ? ten procesorek to jakiś stary błąd wykrzyknik to błędy obecne > tps i actuator - ale u mnei jescze wtrysk sie przytyka - wszystko > razem - mowielm ze fiat to zlom :-D idź z tym w... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 > ten procesorek to jakiś stary błąd > wykrzyknik to błędy obecne nie to - to na ekranie parametrow - po prawej przepustnica ? , procesorek, silnik z kluczykiem, idt - jest ich tam z 7 w ABS tylko 3 - ale piktogramy nie zawsze mowia co to - szczegoleni ze brak jakiejs reakcji jak to wybrac - niema zadnego nowego okna etc i co to u licha jest Unlock engine ? 20kuni wiecej ? szczipowanie na ekranie ? > idź z tym w... na razie tym jezdze - ale jak nei naprawie to piechta bede chodzil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 zielonego pojęcia nie wiem co to w każdym silniku co innego się pojawia tylko raz udało mi się to odpalić przy abeesie gdzie diagnozował jakieś układy i światełka... np naciśniecie stopu zapalało mi lampkę abs na konsolecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 Odświeżam trochę temat. Po wielu perypetiach udało mi sie odpalic euroscana. Poprzednio uwędziłem interface. Naprawa w Viakenie 78 PLN cóż eksperymenty kosztują. Przestrzegam następnych przed moim błędem. Ponieważ posiadam lapka zasilanego 12 Voltami to wpadłem na pomysł zasilić go bezposrednio z aku samochodu razem z interfacem. Niestety nie zabanglało laptop pociągnął sobie zasilanie przez coma i usmiercił viakena Moze to wina lapka nie mam pojęcia. Ale wracając do sprawy, dziś w firmie podłączyłem zestaw do prób drogowych rozwiązując problem dodatkowym aku w bagażniku,( docelowo uruchomię przetwornicę do lapka ze starego UPS-a ). Wklikałem parametry do odczytu wybrałem kilka i w drogę. Pierwsza sprawa róznica w prędkości pojazdu licznik zawyza ok. 10% TTTM czy tylko mój? Ciśnienie turbiny ok. Ciśnienie paliwa przy pełnym bucie wzrasta do 1270 Bar. Trochę mnie to zdziwiło bo myślałem ze CR rzadko wystawia takie ciśnienie. I teraz kilka niezrozumiałych parametrów np. Total fuel Qanity i cóz to za jednostka mg/i tajemnicze i. albo Malf.indicato light? lub boost control/sol. Pozostałe raczej zrozumiałe. Pełną listę parametrów do śledzenia w JTD 105 walę do załącznika może sie komuś przyda. Może ktoś mi może wyjaśnić cóż to jest te Qanity (miligramach na i )cóż to jest te i?(może jednorazowy wtrysk?) prosze o pomoc. A moze ktoś ma jakieś typowe parametry coby się wymienić doświadczeniami? 280428585-Parametrydoodczytu.doc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Pierwsza sprawa róznica w prędkości pojazdu licznik zawyza ok. > 10% TTTM czy tylko mój? Ciśnienie turbiny ok. Ciśnienie paliwa > przy pełnym bucie wzrasta do 1270 Bar. Mnie zawyża około 5 - 8 % , względem GPS-a też to widać Ciśnienie na maxa osiągnąłem 1350 bar , czyli górny limit > Trochę mnie to zdziwiło bo myślałem ze CR rzadko wystawia takie > ciśnienie. I teraz kilka niezrozumiałych parametrów np. Total > fuel Qanity i cóz to za jednostka mg/i tajemnicze i. albo > Malf.indicato light? lub boost control/sol. Chyba chodzi ci o Total Fuel Quantity To całkowite zużycie paliwa ( masowe ) - pewnie ilość na wszystkie wtryski podawana najwyraźniej w mg/wtrysk Malfunction indicator light - wskazuje na wykrycie usterki sygnalizowane przez kontrolkę silnika , czyli u nas popularną "marchewę" Boost control solenoid - określa stan zaworka regulującego ciśnienie doładowania , ale w JTD 105 takiego nie ma . > Pozostałe raczej zrozumiałe. Pełną listę parametrów do śledzenia w > JTD 105 walę do załącznika może sie komuś przyda. Dawaj , to najwyżej coś jeszcze dopiszę , jak tylko będę wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Chyba chodzi ci o Total Fuel Quantity Ja to ostatnio bardziej po nemecku > To całkowite zużycie paliwa ( masowe ) - pewnie ilość na wszystkie > wtryski podawana najwyraźniej w mg/wtrysk tak sie domyślałem tylko czy na jeden wtrysk czy cykl pracy silnika nie wiem. Śledząc ten parametr mozna sie uczyć ekonomicznej jazdy. > Boost control solenoid - określa stan zaworka regulującego ciśnienie No to mnie nurtowało bo ni mam takiego w cf2 > Dawaj , to najwyżej coś jeszcze dopiszę , jak tylko będę wiedział Takie sie wyswietliło tylko przepisałem. Większość chyba nie wymaga specjalnego tłumaczenia. Pressure to pressure itd. A jeszcze jedno pytanko jak często się odświezają u ciebie parametry bo mam wrażenie że u mnie za wolno. Może laptok gó....niaty P 33Mhz 8 Mb RAM. Dzieki za przesyłkę PS. mnie polubiła za przesiadywanie w garazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnie_ Napisano 3 Marca 2008 Udostępnij Napisano 3 Marca 2008 Witam, Troche z innej beczki zapytam: Ostatnio moja dziewczyna nabyła Brvo jtd 100 cf3 z grudnia 2000 a zaraz późnij jej siostra tez Bravo jtd tyle, że z 99r (105 kucy)- i tu mam pytanko - bo potrzebuje kupic jakis interfejsik do zczytywania/kasowania błędów silnika - co moge kupic, żeby odsługiwało te dwa autka?. Znalazłem na allegro euroscana ale w opisie Fiat jest tylko do 99r - będzie to chodziło w tym nowszym Bravku? Ewentualnie ma ktoś jakies propozycje? pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Marca 2008 Udostępnij Napisano 4 Marca 2008 Będzie działał , sprawdzałem obydwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markas_dtp Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 a taki z innej beczki to skąd wy takie laptopki z dwoma portami COM wyczarowujecie ? bo nawet Allegro wymięka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > a taki z innej beczki to skąd wy takie laptopki z dwoma portami COM > wyczarowujecie ? bo nawet Allegro wymięka Wystarczy laptop z jednym comem i do tego pcimcia z drugim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rykfor Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > Wystarczy laptop z jednym comem i do tego pcimcia z drugim a ja se właśnie takiego z dwoma comami wyczarowałem i teraz to tylko euroscana muszę załatwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > a taki z innej beczki to skąd wy takie laptopki z dwoma portami COM > wyczarowujecie ? bo nawet Allegro wymięka Tez mam z dwoma z allegro .Musisz polować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.