Skocz do zawartości

Jak docierać silnik


sportingkbc

Rekomendowane odpowiedzi

> Pany za kilka dni oddaje Seja do mechanika w celu kapitalnego remontu

> silnika. Mam do was pytanko jak najlepiej dotrzeć silnik, ile km

> trzeba go docierać, z jakimi vmax śmigać i jakich obrotów nie

> przekraczać.

Jak ja robilem tuning czyli prawie jak kapitalka bo wymienielem pierscienie itp tid to przez pierwse 500-800km nie przekraczac 3000RPM pozniej do 1500km spokonjie nie deptajac podciagac do 4000RPM nastepnie stopniowo zwiekszac co 500RPM tak to 2000km, najawazniejsze zeby w pierwszych 2000km od remontu nie pracowal silnik z duzym obciarzeniem. teraz autko ma juz z 15000 przejechane i jak narazie jest ok cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zaczalem jezdzic po swapie 1.4 z 0 km to kierowalem sie pewnym tematem w ktorym tommi i inne fachury pilaly ze nie trzymac z byt dlugo silnika na tych samych obrotach

bylo jeszcze cos o tym zeby ze jak jezdzisz jak kapelusz to silnik z czasem bedzie gorzej jezdzij przy palowaniu na wysokich obrotach wiec czasem trzeba go troche but.gif

no i wiadomo nie palujemy zimnego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany za kilka dni oddaje Seja do mechanika w celu kapitalnego remontu

> silnika. Mam do was pytanko jak najlepiej dotrzeć silnik, ile km

> trzeba go docierać,

...powiedzmy ze po 1500 max nalezalo by zmienic olej

nie piszesz co obejmuje ta kapa wiec trudno dokladniej podpowiedziec

> z jakimi vmax śmigać i jakich obrotów nie

> przekraczać.

..2/3 maxymalnych sie zaleca

i nie obciazac na niskich obrotach...lepiej wkrecic na 4000 niz ciagnac od dolu z 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ja robilem tuning czyli prawie jak kapitalka bo wymienielem

> pierscienie itp tid to przez pierwse 500-800km nie przekraczac

> 3000RPM pozniej do 1500km spokonjie nie deptajac podciagac do

> 4000RPM nastepnie stopniowo zwiekszac co 500RPM tak to 2000km,

> najawazniejsze zeby w pierwszych 2000km od remontu nie pracowal

> silnik z duzym obciarzeniem. teraz autko ma juz z 15000

> przejechane i jak narazie jest ok

Kurcze ja mam skrzynkę 14/57 crazy.gif czyli czeka mnie fajna jazda. Myślałem żeby odpalić SC i zostawiać go przez kilka dni tak na 30min na jałowym biegu, co wy na to ??

CO do remontu to wymieniam pierścienie, panewki, jak trzeba bedzie to szlif, ale myślę ze nie bo silnik ma przelatane 85tyś km od nowości, i ogólnie to co się wymienia robiąc silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze ja mam skrzynkę 14/57 czyli czeka mnie fajna jazda. Myślałem

> żeby odpalić SC i zostawiać go przez kilka dni tak na 30min na

> jałowym biegu, co wy na to ??

To chyba nie jest dobre rozwiązanie.Silnik musi mieć jakieś obciążenie a na luzie to raczej za dużego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba nie jest dobre rozwiązanie.Silnik musi mieć jakieś

> obciążenie a na luzie to raczej za dużego nie ma

No to pozostaje mi docieranie tak jak koledzy piszą wyżej. Licząc co dziennie po 20km do pracy i z powrotem to silnik bede docierał jakieś 3 miesiące wink.gif O matko ale sie ludzie będą dziwili widząc mnie jadącego 50km/h hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pozostaje mi docieranie tak jak koledzy piszą wyżej. Licząc co

> dziennie po 20km do pracy i z powrotem to silnik bede docierał

> jakieś 3 miesiące O matko ale sie ludzie będą dziwili widząc

> mnie jadącego 50km/h

heh mialem tak samo, dziennie OK 40km robie tylko grinser006.gif dasz rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze ja mam skrzynkę 14/57 czyli czeka mnie fajna jazda. Myślałem

> żeby odpalić SC i zostawiać go przez kilka dni tak na 30min na

> jałowym biegu, co wy na to ??

> CO do remontu to wymieniam pierścienie, panewki, jak trzeba bedzie to

> szlif, ale myślę ze nie bo silnik ma przelatane 85tyś km od

> nowości, i ogólnie to co się wymienia robiąc silnik.

jak juz masz wyjety silnik i bedziesz go robil to warto dolozyc i splanowac sobie glowice zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pozostaje mi docieranie tak jak koledzy piszą wyżej. Licząc co

> dziennie po 20km do pracy i z powrotem to silnik bede docierał

> jakieś 3 miesiące O matko ale sie ludzie będą dziwili widząc

> mnie jadącego 50km/h

nie chcesz mi powiedziec ze na 5 biegu przy 3000RPM masz 50 na budzilu?? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak juz masz wyjety silnik i bedziesz go robil to warto dolozyc i

> splanowac sobie glowice

A co niby samo splanowanie glowicy ma dac? smirk.gif

Poza tym akurat ten silnik ma T, wiec trafiles z tym planowaniem, jak kula w plot 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co niby samo splanowanie glowicy ma dac?

> Poza tym akurat ten silnik ma T, wiec trafiles z tym planowaniem, jak

> kula w plot

ok.gif wybaczamy mu, może nie wiedział 270751858-jezyk.gif co do głowicy to bedzie tylko minimalnie liźnięta żeby ładnie leżała.

Pany a jak to jest z tym zalewaniem olejem, bo kupiłem MOBIL1 5w50 i co teraz zalać nim silnik czy zalać jakimś 10w40 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co niby samo splanowanie glowicy ma dac?

> Poza tym akurat ten silnik ma T, wiec trafiles z tym planowaniem, jak

> kula w plot

kolega nie pisal ze pod T ma byc motor, dac moze nie wiele ale gdyby nie T to napewno nie zaszkodzi. Myslalem ze kolega na dalsze mody szykuje food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wybaczamy mu, może nie wiedział co do głowicy to bedzie tylko

> minimalnie liźnięta żeby ładnie leżała.

> Pany a jak to jest z tym zalewaniem olejem, bo kupiłem MOBIL1 5w50 i

> co teraz zalać nim silnik czy zalać jakimś 10w40 ??

na pierwszy 1000-1500km to lej nawet selenie mineralna zeby wszystko wyplukac potem cos konkretnego u mnie siedzi vavoline 10w60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak zaleje jakims CASTROLEM 15w40 to bedzie lux ?? czy szukać

> jakiegoś MOBILA ??

ogolnie marka nie wazna poprostu szukaj wyczynowych olejow a czy to bedzie mobil castrol czy vavoline to juz nie wazne wszystko praktycznie to samo byle syntetyk pelny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany za kilka dni oddaje Seja do mechanika w celu kapitalnego remontu

> silnika. Mam do was pytanko jak najlepiej dotrzeć silnik, ile km

> trzeba go docierać, z jakimi vmax śmigać i jakich obrotów nie

> przekraczać.

trzeba unikac wysokich obrotrow jak i niskich (zwlaszcza pod obciazeniem) spokojna , normalna jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze ja mam skrzynkę 14/57 czyli czeka mnie fajna jazda. Myślałem

> żeby odpalić SC i zostawiać go przez kilka dni tak na 30min na

> jałowym biegu, co wy na to ??

nie - normalnie uzytkujesz , tylko bez pałowania i jezdzenia np pod gorke przy 50km/h na 4 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pozostaje mi docieranie tak jak koledzy piszą wyżej. Licząc co

> dziennie po 20km do pracy i z powrotem to silnik bede docierał

> jakieś 3 miesiące O matko ale sie ludzie będą dziwili widząc

> mnie jadącego 50km/h

i tak nie wytrzymasz

tydzien bedziesz jeździc spokojnie - a pozniej bedziesz sie zapominac smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze ja mam skrzynkę 14/57 czyli czeka mnie fajna jazda.

...ktos Cie goni ??

docieraj poki chlodno, wieczorkami lekki przelot po paredziesiat km

> Myślałem

> żeby odpalić SC i zostawiać go przez kilka dni tak na 30min na

> jałowym biegu, co wy na to ??

jak znajdziesz hamownie silnikowa i tam zapniesz silnik do hamulca wodnego to spoko

tylko zeby nie przesadzic z obciazeniem zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> CO do remontu to wymieniam pierścienie, panewki, jak trzeba bedzie to

> szlif, ale myślę ze nie bo silnik ma przelatane 85tyś km od

> nowości, i ogólnie to co się wymienia robiąc silnik.

...po co ruszac silnik co ma 85kkm boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co pamietam pierscieniami uciekała

> powody moga byc rozne - od niewlasciwego uzytkowania przez wady

> fabryczne po przekrecony licznik (185 a nie 85tys )

silnik leżał prawie rok pod zadaszeniem :/ Licznik nie jest cofany, ja go kupiłem jak miał 60kkm nalatane, udokumentowane pochodzenie i stan. No ale cóż jaki jest to jest, zrobie remont i bedzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany za kilka dni oddaje Seja do mechanika w celu kapitalnego remontu

> silnika. Mam do was pytanko jak najlepiej dotrzeć silnik, ile km

> trzeba go docierać, z jakimi vmax śmigać i jakich obrotów nie

> przekraczać.

generalnie pierwsze 200km do 3 tyś, kolejne 200km do 4 tyś, następne 200km do 5 tyś i końcówka 400km do 6 tyś, po pierwszych i drugich 200km wymień olej i filtr oleju, co jakiś czas daj mu buta po pierwszych 200km i nie będzie żadnego problemu z silnikiem

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak to jest z tym olejem bo gość mi mówił że generalnie to nei

> powinno się zmieniać oleju gorszego na lepszy, ale tez nie widzi

> si sie 3x kupować olej po 130zł

> Faktycznie zalać go jakimś 15w40 czy 10w40

zalac jakims tanim syttetykiem (zgodnie z normami) i po 2tys km wymienic na normalny , pełen syntetyk ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak to jest z tym olejem bo gość mi mówił że generalnie to nei

> powinno się zmieniać oleju gorszego na lepszy, ale tez nie widzi

> si sie 3x kupować olej po 130zł

> Faktycznie zalać go jakimś 15w40 czy 10w40

najlepiej to zrób tak, zalewasz minerałem Lotosa i zostawiasz na luzie na jakieś 30-40 min, gasisz, czekasz aż ostygnie zlewasz syf (wrzuć magnes to zobaczysz fajny efekt), wymieniasz filtr i olej i dalej jak już ci napisałem, do twojego silnia polecał bym Valvoline 10w60 lub Motula 10w40, w najgorszym wypadku Mobil Super-S 10w40

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepiej to zrób tak, zalewasz minerałem Lotosa i zostawiasz na

> luzie na jakieś 30-40 min, gasisz, czekasz aż ostygnie zlewasz

> syf (wrzuć magnes to zobaczysz fajny efekt), wymieniasz filtr i

> olej i dalej jak już ci napisałem, do twojego silnia polecał bym

> Valvoline 10w60 lub Motula 10w40, w najgorszym wypadku Mobil

> Super-S 10w40

> pzdr

Już mam kupiony MOBIL1 5w50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepiej to zrób tak, zalewasz minerałem Lotosa i zostawiasz na

> luzie na jakieś 30-40 min, gasisz, czekasz aż ostygnie

..olej sie zlewa rozgrzany!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepiej to zrób tak, zalewasz minerałem Lotosa i zostawiasz na

> luzie na jakieś 30-40 min, gasisz, czekasz aż ostygnie zlewasz

> syf (wrzuć magnes to zobaczysz fajny efekt), wymieniasz filtr i

> olej i dalej jak już ci napisałem, do twojego silnia polecał bym

> Valvoline 10w60 lub Motula 10w40, w najgorszym wypadku Mobil

> Super-S 10w40

> pzdr

a ja tam sobie na dotarcie zalałem swego czasu castrolem 505.01 bo miałem ponad 8 literków zalegających biglaugh.gif

a docelowo po dotarciu poszedł RS 10W60 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany za kilka dni oddaje Seja do mechanika w celu kapitalnego remontu

> silnika. Mam do was pytanko jak najlepiej dotrzeć silnik, ile km

> trzeba go docierać, z jakimi vmax śmigać i jakich obrotów nie

> przekraczać.

odpal na mineralu, na jakieś 15-25 minut na obroty ok 2-2.5tyś

zmień olej na syntetyk zmień filtr i pełną pizzzzzzz zlosnik.gif przez 500km, wymień olej i pełną pizzzzzzz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uuu to jakaś inna szkołą docierania silnika, piszesz to seryjnie czy

> sobie jaja robisz

ja tak swoje 1,2 bez turbo docierałem, jeszcze wydech nie był założony a silnik parę razy odcinkę zobaczył, i nic złego przez 40 tyś km nie działo olej brał w normie

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany za kilka dni oddaje Seja do mechanika w celu kapitalnego remontu

> silnika. Mam do was pytanko jak najlepiej dotrzeć silnik, ile km

> trzeba go docierać, z jakimi vmax śmigać i jakich obrotów nie

> przekraczać.

Ja jak robięm remont to przede wszystkim mechanoir polecił mi najdalej po 2000km wymienić olej. W tamtym aucie trzeba było tez dociągnąć głowicę kluczem dynamometrycznym- tez po 2000km.

Olej - to pozbycie się prawie całości mikro opiłków tworzących sie w pierwszym okresie docierania. Co do obrotów to na początku trzeba jeździć delikatnie nie wkręcać i pilnować temp. płynu żeby silnik sie nie przegrzał.

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uuu to jakaś inna szkołą docierania silnika, piszesz to seryjnie czy

> sobie jaja robisz

tak sie dociera silniki które mają znieść nie jedno pałowanie i mają generować max mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.