Skocz do zawartości

Klimatyzacja - obsługa


prylok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

To moje pierwsze, własne auto z klimatyzacją. Jak powinna wyglądać jej obsługa? Pamiętam, że raz byłem autem ojca na odgrzybianiu i chyba wymianę jakiś filtrów (kabinowych?). Jak często powinno się to robić? Obecnie z nawiewów po włączeniu klimatyzacji nie ma żadnych nieprzyjemnych zapachów.

Dzisiaj właściwie pierwszy raz miałem potrzebę włączenia A/C i wydaję mi się, że dosyć słabo chłodzi... Zrobiłem z parkingu (nasłonecznionego) ok 5km do domu i w aucie było nadal dosyć gorąco... Nie wiem czy to sugestia, ale mam dobre porównanie z wakacji, kiedy jeździłem w stanach corollą i przy naprawdę wielkich upałach tam panujących po ok 1-1,5min robiło się przyjemnie chłodno... Tyle, że wtedy tylko krótki rękawek a dzisiaj koszula + lekka kurtka i stąd inne odczucia? Czy w zakładzie można ewentualnie sprawdzić czy klima chłodzi tak jak powinna? Co ewentualnie może być przyczyną zbyt słabego chłodzenia? Np. za mały poziom agregatu?

pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> To moje pierwsze, własne auto z klimatyzacją. Jak powinna wyglądać

> jej obsługa? Pamiętam, że raz byłem autem ojca na odgrzybianiu i

> chyba wymianę jakiś filtrów (kabinowych?). Jak często powinno

> się to robić? Obecnie z nawiewów po włączeniu klimatyzacji nie

> ma żadnych nieprzyjemnych zapachów.

> Dzisiaj właściwie pierwszy raz miałem potrzebę włączenia A/C i wydaję

> mi się, że dosyć słabo chłodzi... Zrobiłem z parkingu

> (nasłonecznionego) ok 5km do domu i w aucie było nadal dosyć

> gorąco... Nie wiem czy to sugestia, ale mam dobre porównanie z

> wakacji, kiedy jeździłem w stanach corollą i przy naprawdę

> wielkich upałach tam panujących po ok 1-1,5min robiło się

> przyjemnie chłodno... Tyle, że wtedy tylko krótki rękawek a

> dzisiaj koszula + lekka kurtka i stąd inne odczucia? Czy w

> zakładzie można ewentualnie sprawdzić czy klima chłodzi tak jak

> powinna? Co ewentualnie może być przyczyną zbyt słabego

> chłodzenia? Np. za mały poziom agregatu?

> pozdrawiam

Za mało czynnika chłodzącego, jedź sprawdź i ewentualnie uzupełnij ok.gif

Filtr przeciwpyłkowy to powinno sie zmieniać raz na jakiś czas (powiedzmy raz na rok)

Jak nie śmierdzi, to nie ma co odgrzybiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> To moje pierwsze, własne auto z klimatyzacją. Jak powinna wyglądać

> jej obsługa? Pamiętam, że raz byłem autem ojca na odgrzybianiu i

> chyba wymianę jakiś filtrów (kabinowych?). Jak często powinno

> się to robić? Obecnie z nawiewów po włączeniu klimatyzacji nie

> ma żadnych nieprzyjemnych zapachów.

> Dzisiaj właściwie pierwszy raz miałem potrzebę włączenia A/C i wydaję

> mi się, że dosyć słabo chłodzi... Zrobiłem z parkingu

> (nasłonecznionego) ok 5km do domu i w aucie było nadal dosyć

> gorąco... Nie wiem czy to sugestia, ale mam dobre porównanie z

> wakacji, kiedy jeździłem w stanach corollą i przy naprawdę

> wielkich upałach tam panujących po ok 1-1,5min robiło się

> przyjemnie chłodno... Tyle, że wtedy tylko krótki rękawek a

> dzisiaj koszula + lekka kurtka i stąd inne odczucia? Czy w

> zakładzie można ewentualnie sprawdzić czy klima chłodzi tak jak

> powinna? Co ewentualnie może być przyczyną zbyt słabego

> chłodzenia? Np. za mały poziom agregatu?

> pozdrawiam

Jeżeli już to raczej poziom czynnika a nie agregatu grinser006.gif

W jakim to jest samochodzie? Ilu letnim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Odgrzybianie specjalnym preparatem nawiewów i miejsca gdzie idzie powietrza z filtra kabinowego do kabiny + wymiana filtra kabinowego - sugeruje raz na rok

2. Wymiana czynnika chłodniczego z olejem raz na 2-3 lata. Wymiana aby był ze świeżym olejem co ma wpływ na spręzarke klimy oraz nie ma problemów z niedoborem.

Jeśli słabo chłodzi to bardzo możliwe, ze czynnika jest za mało - mógł gdzies uciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> To moje pierwsze, własne auto z klimatyzacją. Jak powinna wyglądać

> jej obsługa?

Na Twoim miejscu zrobiłbym szczegółowy przegląd (czyszczenie, wymiana filtra kabinowego, sprawdzenie ilości czynnika) tym bardziej jeśli to nowo zakupione auto - nie wiadomo jak poprzedni właściciel się z klimą obchodził a to niestety dość czułe urządzenie i teoretycznie powinno się robić przeglądy najlepiej co rok (max co 2 lata)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> To moje pierwsze, własne auto z klimatyzacją. Jak powinna wyglądać

> jej obsługa? Pamiętam, że raz byłem autem ojca na odgrzybianiu i

> chyba wymianę jakiś filtrów (kabinowych?). Jak często powinno

> się to robić? Obecnie z nawiewów po włączeniu klimatyzacji nie

> ma żadnych nieprzyjemnych zapachów.

> Dzisiaj właściwie pierwszy raz miałem potrzebę włączenia A/C i wydaję

> mi się, że dosyć słabo chłodzi... Zrobiłem z parkingu

> (nasłonecznionego) ok 5km do domu i w aucie było nadal dosyć

> gorąco... Nie wiem czy to sugestia, ale mam dobre porównanie z

> wakacji, kiedy jeździłem w stanach corollą i przy naprawdę

> wielkich upałach tam panujących po ok 1-1,5min robiło się

> przyjemnie chłodno... Tyle, że wtedy tylko krótki rękawek a

> dzisiaj koszula + lekka kurtka i stąd inne odczucia? Czy w

> zakładzie można ewentualnie sprawdzić czy klima chłodzi tak jak

> powinna? Co ewentualnie może być przyczyną zbyt słabego

> chłodzenia? Np. za mały poziom agregatu?

> pozdrawiam

Wymieniaj filtr przeciwpyłkowy co jakiś czas i pamiętaj,żeby w zimie czasami odpalić klimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszyscy tylko 'filtr przeciwpyłkowy i odgrzybianie'... A nikt nie

> mówi o osuszaczu... Dobrze co 2 lata wymienić.

Jak jest szczelna, to po co?

Kosztuje to ponad 100 (a do niektórych aut nie do dostania) i wymaga właśnie rozszczelnienia klimy (czyli wpuszczenia wilgotnego powietrza) - więc po co?

Potem trzeba ze 2 godzinki czekać na osuszenie i ponownie nabić klimę.

Jak działa - to tylko filtr kabinowy. Odgrzybianie - jak śmierdzi (a jak kilka minut przed zgaszeniem silnika wyłączasz klimę, to i grzybki nie bardzo mają warunki do rozwoju).

A zabawy z czynnikiem dopiero jak nie domaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za mało czynnika chłodzącego, jedź sprawdź i ewentualnie uzupełnij

> Filtr przeciwpyłkowy to powinno sie zmieniać raz na jakiś czas

> (powiedzmy raz na rok)

> Jak nie śmierdzi, to nie ma co odgrzybiać.

a to zalezy gdzie i ile jezdzisz... Jakos pod koniec wrzesnia zeszlego roku zmienilem filtr kabinowy bo szyby zaczynaly parowac jak deszcz padal. Na poczatku marca robilem przeglad i jak zobaczylem jak usyfiony jest filterek, ktory wsadzilem jesienia to znowu wymienilem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz do roku sobie jedź na odszczurzanie - po co mają cigrzyby i inne bakterie wiać prosto w twarz - a potem sie ludzie dziwią że chorują od klimy...

wymieniaj filtr przeciwpyłkowy tak co 30kkm (średnio co rok)

raz na rok/dwa jedź na pełen przegląd - czyli niech ci sprawdzą ile masz czynnika chłodzacego i czy nie ma czasem wycieku.

no i najważniejsze - jak najwiecej jeździj na klimie. klima nie lubi zastoju. spyla wtedy czynnik, męczy się spreżarka. ja to bym polecil przynajmniej raz dziennie ją włączyć choćby na 5 minut. w zimie oczywiscie się włączać nie będzie, ponizej chyba 5 stopni, ale jak tlyko temp skoczy to ją odpalaj coby sie spreżarka przesmarowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr kabinowy przeciwpyłkowy, ale węglowy. On ma w sobie węgiel aktywowany, który doskonale pochłania wilgoć i niszczy zarodniki grzybów, oraz zatrzymuje toksyczne związki spalin. Jest trochę droższy od zwykłego. Np. zobacz http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=338076041

Uzupełnij czynnik w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. klimy używaj przynajmniej raz w tygodniu bez względu na to czy jest ciepło czy zimno i to przejedź na niej kawałek.

2. Jak masz jakiś filtr kabinowy to zamontuj nie baw się w żadne pół środki.

3. co do twojego pytanie o czas i dystans to tak jak napisali koledzy mało czynnika albo .. spróbuj zrobić tak ( przyspiesza chłodzenie samochodu) daj obieg zamknięty i klimę na 3/4 szybciej schłodzą się kanały bo nie będzie zaciągał ciepłego powietrza z zew. Ja tak robie a klime nabijałem w zeszłym roku autko szybciej robi się chłodne.

4. Gdyby było podejrzenie o to że masz nieszczelny układ niech ci nabiją czynnikiem z barwnikiem - tylko potem pojedź do tego samego zakładu na poszukiwania nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj właściwie pierwszy raz miałem potrzebę włączenia A/C i wydaję

> mi się, że dosyć słabo chłodzi... Zrobiłem z parkingu

> (nasłonecznionego) ok 5km do domu i w aucie było nadal dosyć

> gorąco... Nie wiem czy to sugestia, ale mam dobre porównanie z

> wakacji, kiedy jeździłem w stanach corollą i przy naprawdę

> wielkich upałach tam panujących po ok 1-1,5min robiło się

> przyjemnie chłodno...

tak, już po ok minucie powinien być odczuwalny chłód w aucie i to niezależnie czy jesteś w krótkim rękawku czy w kurtce

> Czy w

> zakładzie można ewentualnie sprawdzić czy klima chłodzi tak jak

> powinna? Co ewentualnie może być przyczyną zbyt słabego

> chłodzenia? Np. za mały poziom agregatu?

tak, najczęściej przyczyną kiepskiego chłodzenia jest zbyt niski poziom płynu chłodzącego. Pojedź do jakiejś firmy, która konserwuje klimatyzację, podłączą układ do aparatury pomiarowej i Ci powiedzą dokładnie co jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszyscy tylko 'filtr przeciwpyłkowy i odgrzybianie'... A nikt nie

> mówi o osuszaczu... Dobrze co 2 lata wymienić.

U mnie osuszacz jest zintegrowany z chłodnicą, więc wymiana byłaby dosyć kosztowna (niedawno wymieniałem chłodnicę i kosztowała troche ponad 800pln).

Przy uzupełnianiu czynnika mozna poprosić o osuszanie, przy okazji sprawdzanie szczelności, jeśli to nowo zakupione auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jest szczelna, to po co?

> Kosztuje to ponad 100 (a do niektórych aut nie do dostania) i wymaga

Po to aby był nowy i klima dłużej chodziła waytogo.gif Rozumiem ze filtra oleju i paliwa tez nie wymieniasz ?? dopiero jak sie zapcha grinser006.gif

> właśnie rozszczelnienia klimy (czyli wpuszczenia wilgotnego

> powietrza) - więc po co?

rotfl.gif

> Potem trzeba ze 2 godzinki czekać na osuszenie i ponownie nabić

> klimę.

30 min prózni wystarczy

> Jak działa - to tylko filtr kabinowy. Odgrzybianie - jak śmierdzi (a

> jak kilka minut przed zgaszeniem silnika wyłączasz klimę, to i

> grzybki nie bardzo mają warunki do rozwoju).

> A zabawy z czynnikiem dopiero jak nie domaga.

jak nie domaga to już jest czasem za puzno waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po to aby był nowy i klima dłużej chodziła

Co się chichrasz? Jak masz układ osuszony pod ciśnieniem to skąd tam ma się brać wilgoć, żeby osuszacz wymieniać? Dopiero jak go wykręcisz (po odessaniu czynnika) to zasysasz powietrze (z wilgocią).

> Rozumiem ze filtra

> oleju i paliwa tez nie wymieniasz ??

Zgodnie z instrukcją wymieniam. W instrukcji autka nie ma nic o wymianie osuszacza. A Ty masz? Możesz wrzuciś skan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co się chichrasz? Jak masz układ osuszony pod ciśnieniem to skąd tam

> ma się brać wilgoć, żeby osuszacz wymieniać? Dopiero jak go

> wykręcisz (po odessaniu czynnika) to zasysasz powietrze (z

> wilgocią).

A jak myslisz skąd wzieła sie jego nazwa ? cfaniaczek.gif własnie jego zadaniem jest zatrzymanie ciał obcych i wilgoci waytogo.gif i jak już to układ osusza się wytwarzając próznie a nie cisnienie . A dokładnie to jego wymiane zaleca sie przy każdym rozcszczelnieniu układu .

> Zgodnie z instrukcją wymieniam. W instrukcji autka nie ma nic o

hmm.gif Robisz dokładnie tak jak instrukcja ci podaje ?

> wymianie osuszacza. A Ty masz? Możesz wrzuciś skan?

dziwie sie że Daewo wogóle daje instrukcje rotfl.gif

Sory ale troche już sie tych klim naogladałem i narobiłem i nie mam czasu na wertowanie idiotycznych książeczek które wciska fabryka waytogo.gif pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sory ale troche już sie tych klim naogladałem i narobiłem i nie mam

> czasu na wertowanie idiotycznych książeczek które wciska fabryka

No ładnie. Kolejny serwisant co niby wszystkie rozumy pozjadał, a do instrukcji serwisowych nie zagląda tylko wymyśla własne teorie 270751858-jezyk.gif

I skąd te ciała obce czy wilgoć (w uprzednio osuszonej a później napełnionej czynnikiem pod ciśnieniem, skoro potrzebujesz wersję for dummies) w szczelnej klimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ładnie. Kolejny serwisant co niby wszystkie rozumy pozjadał, a do

> instrukcji serwisowych nie zagląda tylko wymyśla własne teorie

Czy ty umiesz czytać ?? sam pisałes o książeccce auta a instrukcje serwisowe to troche inna sprawa a tych akurat mam opór waytogo.gif

> I skąd te ciała obce czy wilgoć (w uprzednio osuszonej a później

> napełnionej czynnikiem pod ciśnieniem, skoro potrzebujesz wersję

> for dummies) w szczelnej klimie?

Poczytaj może troche o klimatyzacji a potem pisz waytogo.gif To tyle z mojej strony offtopic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ty umiesz czytać ?? sam pisałes o książeccce auta a instrukcje

> serwisowe to troche inna sprawa a tych akurat mam opór

To co z tym skanem, gdzie zalecają wymianę osuszacza co jakiś czas, jak wszystko działa prawidłowo?

> Poczytaj może troche o klimatyzacji a potem pisz To tyle z mojej

> strony

Czytam od kilku lat - kretyńscy (tfu, koreańscy) konstruktorzy mnie do tego zmusili smile.gif

Z zaleceniem wymiany osuszacza się nie spotkałem. Zresztą, do Lanosa jest nie do zdobycia osobno (tylko ze skraplaczem - i to tylko oryginał - reszta jest bez osuszacza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z zaleceniem wymiany osuszacza się nie spotkałem. Zresztą, do Lanosa

> jest nie do zdobycia osobno (tylko ze skraplaczem - i to tylko

> oryginał - reszta jest bez osuszacza)

Koreańcy wyszli z założenia, że jak skraplacz strawi korozja, to wymienisz go razem z osuszaczem hehe.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymień filtr kabinowy przeciwpyłkowy, ale węglowy. On ma w sobie

> węgiel aktywowany, który doskonale pochłania wilgoć i niszczy

> zarodniki grzybów, oraz zatrzymuje toksyczne związki spalin.

A gdyby sie okazalo ze taki filtr weglowy jest drogi mozna na kaciku astry poszukac manuala jak wykonac taki filtr z wkladu do pachlaniacza kuchennego ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ty umiesz czytać ?? sam pisałes o książeccce auta a instrukcje

> serwisowe to troche inna sprawa a tych akurat mam opór

> Poczytaj może troche o klimatyzacji a potem pisz To tyle z mojej

> strony

A ja spytam z innej beczki, jaka powinna być temp. na wylocie z kratek. Powiedzmy przy pokrętle na 2 (w 4 stopniowej skali)i temp zew ok 20C hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.