draco40 Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 jw. w swietle rosnacych cen pb mysle powaznie nad instalacja, i teraz pytanko jak sprawuje sie ten silnik z gazem, jakie spalanie itd auto P2 1.2 8v 2001 r przebieg 66 tys. o to kiedy sie zwroci nie pytam bo to sprawa drugorzedna,ale jak auto bedzie sie zachowywac w gazie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > jw. > w swietle rosnacych cen pb mysle powaznie nad instalacja, i teraz > pytanko jak sprawuje sie ten silnik z gazem, jakie spalanie itd > auto P2 1.2 8v 2001 r > przebieg 66 tys. > o to kiedy sie zwroci nie pytam bo to sprawa drugorzedna,ale jak > auto bedzie sie zachowywac w gazie? normlanie, bez problemów, jeżeli będziesz miał porządnie zamontowaną i zestrojoną instalację. Zalezy jeszcze co założysz... od jakiegoś czasu iększość gazowników nie chce do tych silników montowąć II gen, proponują sekwencję... IMHO to jest lepsze rozwiązanie choć droższe. Ale musisz sobie odpowiedzieć an 1 podstawowe pytanie: czy się opłaca. Zalezy ile tys km rocznie robisz... obecnie próg opłacalości to ok 20 tys km rocznie przy sekwencji, spłaca sie ona wtedy w ok 2 lata (niestety trzeba doliczać koszty benzyny - mi wychodzi 10 l/m-c, droższych przeglądów, filtrów, częstsze sprawdzanie i luzów zaworowych)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > ... jak sprawuje sie ten silnik z gazem ... auto P2 1.2 8v 2001 Oj było wiele razy, ale odpowiem co wybrałbym teraz. Jeżeli jest 1 sonda, to pewnie 2 generację, a jeżeli 2 sondy to pewnie wtrysk sekwencyjny ... Zalety: 2 gen - prostsza i tańsza - jeden emulator sondy (najczęściej wbudowany w komputer gazu), emulator 4 wtrysków (też wbudowany - stag 150, al 800, bingo s-4), komp gazowy, mieszalnik reduktor, butla, bardziej odporna na kiepski gaz, możliwość stałego odpalania na gazie, Sekwencja - dokładniejsze dawkowanie paliwa, mniejsze spalanie (nie licząc odpalania na benzynie), bezpieczniejsza dla silnika, mniejszy spadek mocy (o jakieś 2KM ) W chwili obecnej zakładałbym reduktor z przodu, przed cewkami i podłączył do szeregowo (po nagrzewnicy) - wystarczy zdjąć jeden wąż i podpiać go do reduktora a drugi z reduktora podpiąć zamiast tego wcześniej pod cewkami - bez trójników, kombinowania i cięcia całego układu chłodzenia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > normlanie, bez problemów, jeżeli będziesz miał porządnie zamontowaną > i zestrojoną instalację. > Zalezy jeszcze co założysz... od jakiegoś czasu iększość gazowników > nie chce do tych silników montowąć II gen, proponują > sekwencję... IMHO to jest lepsze rozwiązanie choć droższe. > Ale musisz sobie odpowiedzieć an 1 podstawowe pytanie: czy się > opłaca. Zalezy ile tys km rocznie robisz... obecnie próg > opłacalości to ok 20 tys km rocznie przy sekwencji, spłaca sie > ona wtedy w ok 2 lata (niestety trzeba doliczać koszty benzyny > - mi wychodzi 10 l/m-c, droższych przeglądów, filtrów, częstsze > sprawdzanie i luzów zaworowych)... tzn. generalnie przy tych cenach i prognozach 5 zł za pb to chyba warto zainwestowac. nie zamierzam sprzedawac auta przez 3-4 lata, rocznie robie do 20tys. wiec opłącac sie opłaci. a jaki koszt sekwencji? ps. najleszepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > tzn. generalnie przy tych cenach i prognozach 5 zł za pb to chyba > warto zainwestowac. > nie zamierzam sprzedawac auta przez 3-4 lata, rocznie robie do 20tys. > wiec opłącac sie opłaci. prognozy o noPb 5 zł są od 2 lat i jeszcze nie doszły do tego poziomu... fakt, że w tym chyba w końcu dojdą.. z kolei na zimę gaz idzie w górę, tanieje noPb... kolejna rzecz, z która musisz sie liczyć niestety, to to że po raz kolejny rząd przmierza sie do podniesienia akcyzy... jak podniosą, to jazda na gazie bedzie już niewiele tańsza od noPb No i chyba ostatnia niedogodność, to jest brak bagażnika, jak będziesz wozić zapasówkę z sobą, chyba, że za fotelem kierowcy. > a jaki koszt sekwencji? ok 2500 za instalację z montażem na sterowniku Stag 300 - polskie, dobre sprawdzone. > ps. najleszepszego thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > tzn. generalnie przy tych cenach i prognozach 5 zł za pb to chyba > warto zainwestowac. > nie zamierzam sprzedawac auta przez 3-4 lata, rocznie robie do 20tys. > wiec opłącac sie opłaci. > a jaki koszt sekwencji? > ps. najleszepszego he he ja zakladałem swoją inst. 4 gen w styczniu i wcale wtedy ie było to tak atrakcyjne cenowo jesli chodzio gaz w stos. do benzyny. teraz widzę ze jednak w porę się popakowałem z instalką i jestem zadowolony. zakladałem brc 24 do takiego samoego silnika, ale z 2 sondami. cena 2600 w www.blokman.pl wszytko jest git, jesłi chodzi o instalkę. polecam. w II gen już bym nie wchodził a i z przyjemnością planuję wczasy w Chorwacji, koszty dojazdu pnciakiem znacznie spadną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 dobra a łopatologicznie... jaki bedzie uszczerbek gdy załoze 2 generacje dla auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > dobra a łopatologicznie... > jaki bedzie uszczerbek gdy załoze 2 generacje dla auta? Zużyecie gazu o ok 20% większe niż noPb, spadek mocy o ok 10-15% sekwencji zuzycie gazu ok 10-15% większe niż gazu(choć niektórzy twierdzą, że jest takie samo), spadek mocy prawie niezauważalny, imho na poziomie 5% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > Zużyecie gazu o ok 20% większe niż noPb, spadek mocy o ok 10-15% > sekwencji zuzycie gazu ok 10-15% większe niż gazu(choć niektórzy > twierdzą, że jest takie samo), spadek mocy prawie niezauważalny, > imho na poziomie 5% to taka roznica byłaby do zniesienia, przy załozeniu ze roznica cen pomiedzy obiema instalkami to prawie 1100zł... rozumiem ze gdy załoze 2 gen. usterkowosc obydwu instalacji bedzie podobna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > to taka roznica byłaby do zniesienia, przy załozeniu ze roznica cen > pomiedzy obiema instalkami to prawie 1100zł... > rozumiem ze gdy załoze 2 gen. usterkowosc obydwu instalacji bedzie > podobna? znaczy ja podałem Ci cene, myślę, że max dzisiaj za staga... rok temu płaciłem 2650... wiem, że gdzieniegdzie można i za 2-2,2 tys załozyć. IMHO.... hmm II gen wymaga większej uwagi... sekwencja jest bardziej bezobsługowa... ale to moje odczucie.. nie miałem 2 gen, a mam sekw.... oprócz wymiany filtrów (przy tym regulacja) nie robiłem nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > to taka roznica byłaby do zniesienia, przy załozeniu ze roznica cen > pomiedzy obiema instalkami to prawie 1100zł... > rozumiem ze gdy załoze 2 gen. usterkowosc obydwu instalacji bedzie > podobna? co do usterkowości sekwe. i II gen. się nie wypowiadam, bo na szczescie usterek nie miałem. co do zużycia gazu... auto MUSI spalić więcej gazu niż benzyny - wynika to z fizyko-chemicznych właściwości paliwa gazowego. Nie bedę tłumaczył na czym to dokładnie polega, bo nie uważam się za mądrzejszego niz jestem . swoją wiedzę opieram na iwlu artyk. przeczytaneych w necie, gdzie jest to szczegółowo wyłożone. Nikt nie napisał, ze na lpg auto pali tyle samo co beny. Jeśli tak jest to znaczy, że samochód jest zasilany ubogą mieszanka lpg co równa się większej temp. spalania i w konsekwencji szybszemu zużyciu np. zaworów - słynne wypalanie, czasem może dojść do przegrzania silniika, padu uszczelki. Grunt to takie skalibrowanie instalki, żeby auto dostało tyle papu ile ma dostać - wtedy wszystko będzie ok i żadne awaria z tego powodu silnikowi ine grozi. Moje P II 1.2 8v zjada śrenio do 7,5 lpg i jest to ok. 20% więcej niż beny. ja tak jeżdzę i śpię spokojnie:) nie będe się kłócił o dziesiąte czesci litra z gazownikami z powodów wyżej opiasnych. oszczędność zadna, a przyszłe koszty moga przerosnąc te oszczedności znacznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > znaczy ja podałem Ci cene, myślę, że max dzisiaj za staga... rok > temu płaciłem 2650... wiem, że gdzieniegdzie można i za 2-2,2 > tys załozyć. > IMHO.... hmm II gen wymaga większej uwagi... sekwencja jest bardziej > bezobsługowa... ale to moje odczucie.. nie miałem 2 gen, a mam > sekw.... oprócz wymiany filtrów (przy tym regulacja) nie robiłem > nic. tak. sekwencja jest mniej wrażliwa na różne dolegliwości i mniej obsługowa. wystarczy z reguły jedna regulacja rocznie. spadek mocy niezauważalny. nawet w P II przy 60 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 dobra a kto jezdzi na 2 generacji?? bo dzwoniłem teraz do gazownika i powiedział mi ze raczej odpada ze wzgledu na plastikowe kolektory, miał koles racje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buja4 Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > dobra a kto jezdzi na 2 generacji?? > bo dzwoniłem teraz do gazownika i powiedział mi ze raczej odpada ze > wzgledu na plastikowe kolektory, miał koles racje?? Można zamontować II gen. gdyż kolektor w punto jest bardzo mocny i nie powinien rozlecieć się w przypadku strzału. Jednak moim zdaniem przy różnicy 800zł pomiędzy sekwencją a II gen wybrał bym sekwencje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > jw. > w swietle rosnacych cen pb mysle powaznie nad instalacja, i teraz > pytanko jak sprawuje sie ten silnik z gazem, jakie spalanie itd > auto P2 1.2 8v 2001 r > przebieg 66 tys. > o to kiedy sie zwroci nie pytam bo to sprawa drugorzedna,ale jak > auto bedzie sie zachowywac w gazie? ja załozyłem do mojego sekwencje za 2350zł niecały miesiąc temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > ja załozyłem do mojego sekwencje za 2350zł niecały miesiąc temu w g-cach czy bytomiu?? kiedy jestes dostepny aby wpasc i oblokac, albo dokładnie dowiedziec sie co nieco? ps. włacz kom daj znac bo tez jestem zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 1. Moim skromnym zdaniem, przy takich przebiegach, długo będzie ci się zwracała instalacja 2. Sekwencja droższa, ale po tym co widzę na kąciku bezproblemowa- grunt to dobry montaż. 3. Brak bagażnika 4. Polityka rządzących jest zadziwiająca, zatem nie wiadomo jak to będzie. W sumie trąbią o tym od chyba 2 lat i narazie tylko trąbią 5. Gaz to zuo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > Można zamontować II gen. gdyż kolektor w punto jest bardzo mocny i > nie powinien rozlecieć się w przypadku strzału. Jednak moim > zdaniem przy różnicy 800zł pomiędzy sekwencją a II gen wybrał > bym sekwencje Na kąciku był przypadek ładnego bum..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > 1. Moim skromnym zdaniem, przy takich przebiegach, długo będzie ci > się zwracała instalacja wg. moich obliczen po ok 16 tys km sie zwroci przy obecnych cenach paliwa. czyli ok rok jazdy. nawet jezeli wzrosna ceny gazu-a pewnie tak bedzie zawsze bedzie on tanszy niz benzyna,a planujac zostawic auto na kilka lat, juz po 1 roku uzytkowania bede smigał taniej.\ > 2. Sekwencja droższa, ale po tym co widzę na kąciku bezproblemowa- > grunt to dobry montaż. > 3. Brak bagażnika nutla toroidalna w koło, a koło do bagaznika, wiec az tak zle nie bedzie > 4. Polityka rządzących jest zadziwiająca, zatem nie wiadomo jak to > będzie. > W sumie trąbią o tym od chyba 2 lat i narazie tylko trąbią zawsze bedzie taniej a benzyna bedzie rosnac, dochodza do tego jeszczze dziwne akcje u arabusow, wiec sam rozumiesz ze musi byc drozej stale. > 5. Gaz to zuo ale za to tanie zło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > w g-cach czy bytomiu?? > kiedy jestes dostepny aby wpasc i oblokac, albo dokładnie dowiedziec > sie co nieco? > ps. włacz kom > daj znac bo tez jestem zainteresowany zakładałem w Katowicach i jutro możesz podjechać obadać, tel czynny od jutra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > dobra a kto jezdzi na 2 generacji?? > bo dzwoniłem teraz do gazownika i powiedział mi ze raczej odpada ze > wzgledu na plastikowe kolektory, miał koles racje?? i tak i nie... jak pisąłem wcześniej nie chcą montować, tym bardziej, że obecnie róznice między 2 a 4 gen są niewielkie... kiedyś montowali bez problemów, bo różnica w cenia była razy 2... IMHO weź zainwestuj w sekw. wg mnie jest zdecydowanie mniej problemowa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > wg. moich obliczen po ok 16 tys km sie zwroci przy obecnych cenach > paliwa. > czyli ok rok jazdy. zapomnij... IMHO dojdzie ci do 1,5 roku albo i nawet do 2 lat... w sierpniu, lipcu ceny noPb zaczną schodzić w dół, a gaz pójdzie w górę... w dodatku do spłaty instalalcji musisz doliczyć: - przeglądy doroższe o przegląd gazu - 63 zł/ rok - zużycie benzyny przy uruchaminaniu silnika, jak się kręcisz sporo po mieście a nie po trasach, to spokojnie 10l/m-c - jak sie zakłada gaz, to się więcej butuje, wiec zużywa sie więcej gazu niż byś zużył benzyny, a to wpływa ujemnie na zwrot > nawet jezeli wzrosna ceny gazu-a pewnie tak bedzie zawsze bedzie on > tanszy niz benzyna,a planujac zostawic auto na kilka lat, juz po > 1 roku uzytkowania bede smigał taniej.\ zgadza sie, prędzej czypóźniej instalka sie zwróci i bedzie taniej, chyba, ze akcyzepodniosą, wtedy już tak dobrze nie będzie. > nutla toroidalna w koło, a koło do bagaznika, wiec az tak zle nie > bedzie jak jeździsz głównie sam lub do 3 os, to lepiej wrzucić za siedzenie kierowcy, wtedy i jest bagażnik i miejsce > ale za to tanie zło i śmierdzące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PUN_TO Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 ja mam II gen tartanini, zrobiłem do tego blackboxa do podłączenia do PC i teraz moge sobie zmieniać nastawy ( zima - inne, lato - inne). Spalanie oscyluje w granicach 6-8, aczkolwiek zrobiłem kiedys 60 km i wyszło spalanie 3,25 litra/60km. Generalnie przy dobrze wyregulowanej instalce nie zauważyłem spadku mocy, autko ma już 80kkm a jeszcze nie robiłem zaworów ( wszystko idealnie działa). Tak więc trzeba zapytać tych co mają sekwencję czy pali im 5-6 litrów gazu (podobno 20% mniej niż instalacja II gen ).Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luter1980 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 ja mam sekwencje... i myślę, że te mniejsze spalanie na sekwencji to plotka w trasie jadą 90-100 km/h spalił mi 6.5 LPG w mieście myślę, że pali w granicach 8-9 LPG ... jak kolega napisał... myśl że jedziesz taniej motywuje do dynamicznej jazdy zaletą sekwencji jest chyba mały spadek mocy w porównaniu do II gen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > jak bym miał luźne 3000pln od tak to bym załozył sekwencje ale nie > pamiętam kiedy ostatni raz miałem luźnych kilka tysi heheh > baaardzo nie pamiętam 3000 !!!! no dobra zartuje ale to musi byc naprawde jakaś rewelacyjna instalacja. A tak powaznie mi sie udąło załozyć za 2100 sekwencje w tamtym roku i smiga rewelacujnie, mi odpowiada spalanie od 7 w trasie do 9 w warszawie w korkach styl jazdy średni, nie kapelusz i nie cięzka noga. Czy zakladac instalke czy nie? Czy sie nadal opłaca? Na dzień dzisiejszy opłaca sie bardzo ale widomo sytuacja sie moze zmienić (akcyza) ale i tak bedzie taniej. Ja w zeszłym roku poprostu po kupnie kropka odrazu zakładałem istalacje i niezastanawiałem sie 5 razy czy mi sie opłaca bo pewnie do dzis bym sie zastanawiał )) a tak juz mi sie instalaka zwróciła i teraz tanio smigam A ile sie nasłuchałem od niektórych kolegów jakie to zło LPG i jakie to diesle są rewelacyjne, a teraz co dzień patrzą ile to ON kosztuje i ile ich kosztuje 100km Dziś jakbym miał benzynke bez gazu to bym szybko zakładał LPG aby mi sie jak najszybciej zwróciła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > sierpniu, lipcu ceny noPb zaczną schodzić w dół, a gaz pójdzie w > górę... nie wierz w cuda )) to zbyt piękne no chyba ze z 5,10 na 4.99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > nie wierz w cuda )) to zbyt piękne > no chyba ze z 5,10 na 4.99 myśle, że w zimie może do 4,50... może 4,30 zejść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > myśle, że w zimie może do 4,50... może 4,30 zejść było by miło ale ja zaczynam coraz bardziej w to wątpić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > spadek mocy o ok 10-15% Akurat w tym silniku na 2 gen. spadek mocy jest jeszcze mniejszy - około 4-5KM i to przy prędkości obrotowej dla maksymalnej mocy, a różnice w wykresie momentu i mocy zaczynają się dopiero powyżej 4000 obr./min. Więc jak ktoś jeździ głównie poniżej 4000 to różnicy niezauważy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > BiGas kosztuje w Warszawie od 2800 do 3200 pln na Targówku jest > troche taniej jak z polecenia... za 2500 - 2600 założą > mój majster bierze za ten BiGas 3 kafle ale wiadomo, wtryski lepsze > no i stacja autoryzowana producenta instalacji. > info na priv zapomniałem dodać ze ja zakładałem nie w Warszawie tylko w Mińsku Mazowieckim tam jest troche taniej z tego wynika, a goscio który mi zakładał juz jest sprawdzony (drugi samochód mi przerabiał na gaz i jest git) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > wg. moich obliczen po ok 16 tys km sie zwroci przy obecnych cenach > paliwa. > czyli ok rok jazdy. > nawet jezeli wzrosna ceny gazu-a pewnie tak bedzie zawsze bedzie on > tanszy niz benzyna,a planujac zostawic auto na kilka lat, juz po > 1 roku uzytkowania bede smigał taniej.\ Jako finansista śmiemi twierdzić, ze jesteś w błędzie Chodzi mi o okres zwrotu > nutla toroidalna w koło, a koło do bagaznika, wiec az tak zle nie > bedzie Dla mnie to już odpada. > zawsze bedzie taniej a benzyna bedzie rosnac, dochodza do tego > jeszczze dziwne akcje u arabusow, wiec sam rozumiesz ze musi byc > drozej stale. Zważ tylko uwagę, że lpg jest ściśle powiązany z ropą A jednak czymś trzeba napełniać kase państwa na te wszystkie podwyżki, etc > ale za to tanie zło Polemizowałbym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Jako finansista śmiemi twierdzić, ze jesteś w błędzie Chodzi mi o > okres zwrotu tu się zgadzam > Dla mnie to już odpada. cuiekawe czemu ... i tak powietrze autem wozisz. Jak ja sobie bez większych problemów radję daję, przy częstych wyjazdach 3 osobowych na weekendy, to dla Ciebie tym bardziej problemów nie będzie... > Zważ tylko uwagę, że lpg jest ściśle powiązany z ropą A jednak czymś > trzeba napełniać kase państwa na te wszystkie podwyżki, etc skoro LPG jest tak ściśle powiązany z ropą... to czemu od tygodni jego cena jest na niezmiennym prkatyczniepoziomie, a ceny ropy biją kosmiczne rekordy?? > Polemizowałbym No Ty w szczególności... mi się kończy spłacać, potem to już czysty zysk będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > cuiekawe czemu ... i tak powietrze autem wozisz. Jak ja sobie bez > większych problemów radję daję, przy częstych wyjazdach 3 > osobowych na weekendy, to dla Ciebie tym bardziej problemów nie > będzie... Jeżdżę urlopując i sorry nie widzę tego, to raz. Dwa jak bedzie bum bum w bagażniku, to nie styknie miejsca na kółko > skoro LPG jest tak ściśle powiązany z ropą... to czemu od tygodni > jego cena jest na niezmiennym prkatyczniepoziomie, a ceny ropy > biją kosmiczne rekordy?? Czy ja wiem, czy kosmiczne? Cena z dziś 4,44 to wcale nie jest kosmos - jeszcze. Oczywiście kosmos - rozumiejąc, jako absurdalnie wysoką cenę. Dwa a niby z czego się robi LPG ?? > No Ty w szczególności... mi się kończy spłacać, potem to już czysty > zysk będzie Czy nie uważasz kolego, że jesli lpg by było takie super hajper, to wszyscy (nie tylko głównie Polacy, o producentach samochodowych nie wspominając) jeździli by na takim paliwie? Ja rozumiem lobby paliwowe, ale nie przesądzałbym tego w 100% ( w końcu i z lpg czerpią pożytki finansowe). Problemy z gazem są, wystarczy poczytać pewne fora. Owszem, często gęsto, to wina wadliwego montażu ale i klienci nie są bez winy "Panie ma mało palić". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 Widzę kolejne starcia z cyklu Maras vs Wojtas, Zacięty Beniarz vs Przeciągnięty na stronę LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Jeżdżę urlopując i sorry nie widzę tego, to raz. Dwa jak bedzie bum > bum w bagażniku, > to nie styknie miejsca na kółko > Czy ja wiem, czy kosmiczne? Cena z dziś 4,44 to wcale nie jest kosmos > - jeszcze. gliwice pb 4,59 gasssss 2,11 wystarczy?? > Oczywiście kosmos - rozumiejąc, jako absurdalnie wysoką cenę. > Dwa a niby z czego się robi LPG ?? > Czy nie uważasz kolego, że jesli lpg by było takie super hajper, to > wszyscy (nie tylko głównie Polacy, > o producentach samochodowych nie wspominając) jeździli by na takim > paliwie? > Ja rozumiem lobby paliwowe, ale nie przesądzałbym tego w 100% ( w > końcu i z lpg czerpią pożytki finansowe). > Problemy z gazem są, wystarczy poczytać pewne fora. Owszem, często > gęsto, > to wina wadliwego montażu ale i klienci nie są bez winy "Panie ma > mało palić". ano dlatego inne nacje nie jezdza ze poprostu stos. zarobkow do kosztu paliwa jest inny niz u nas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Czy nie uważasz kolego, że jesli lpg by było takie super hajper, to wszyscy (nie tylko głównie Polacy, o producentach samochodowych nie wspominając) jeździli by na takim paliwie? A tu akurat nie ma znaczenia, producenci aut sprzedają nowe, a w nowy, to autko w ciągu roku traci dużo więcej na wartości niż wydajesz na paliwo ... Też się zastanawiam, dlaczego tego nie robią, ale przecież robią, np. fiat i opel, tylko oni to robią na CNG ... Słyszałem też o citroenie xantia dwupaliwowym i tam to już było LPG. Problem w tym, że mało kto zakłada gaz do nowego auta, bo skoro go stać na nowe to i stać go na benzynę ... > Ja rozumiem lobby paliwowe, ale nie przesądzałbym tego w 100% ( w końcu i z lpg czerpią pożytki finansowe). > Problemy z gazem są, wystarczy poczytać pewne fora. Problemy są ze wszystki co jest bardziej skomplikowane od cepa , chociaż i z tym są problemy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > dobra a kto jezdzi na 2 generacji?? > bo dzwoniłem teraz do gazownika i powiedział mi ze raczej odpada ze > wzgledu na plastikowe kolektory, miał koles racje?? Moje Punto jezdzi od 100kkm na II gen. LPG- centralka LovEco, butla cylindryczna 40l + wielozawor Tomasetto, reduktor i elektrozawor Landi- ogolnie niezla skladanka Trzeba dbac o przeglady, filtry, regulacje co 10- 15kkm + szybciej wymieniam swiece- co 20kkm. Auto odplaca sie za to bezawaryjna jazda i spalaniem w trasie (90-100 km/h) rzędu 6- 6,5 l/100km, miasto 1- 2 litry wiecej. Gdybym zakladal teraz LPG to bralbym tylko sekwencje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > gliwice pb 4,59 > gasssss 2,11 > wystarczy?? Kiedyś były jeszcze większe różnice, jak bena pod 4.70 a gaz mniej, niż 2 zeta.... > ano dlatego inne nacje nie jezdza ze poprostu stos. zarobkow do > kosztu paliwa jest inny niz u nas. Opowiadasz po części frazesy. Oczywiście, bezdyskusyjnym jest fakt, że załóżmy 200 EUR wydane na bene w Polsce, a w krajach starej UE w stosunku do średniej krajowej tychże, to spora różnica. Jednakże, popatrz na kraje, gdzie koszty paliwa są zbliżone do naszych, a siła nabywcza na zbliżonym,a nawet niższym poziomie. To raz Dwa, zważ na to, że Europejczyk z gatunku Niemca, Francuza, etc. wali o wiele więcej kkm, niż przeciętny Polak. A to tez kosztuje. Trzy Każdy oszczędza i na pewno widząc, ponoć niezaprzeczalną, zaletę relacji kosztowej LPG/NoPb myślisz, że nie kupowałby auta z instalacją LPG, bądź nie zakładałby jej? Jak uważasz, skąd się wzięła taka olbrzymia popularność silników diesla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Kiedyś były jeszcze większe różnice, jak bena pod 4.70 a gaz mniej, > niż 2 zeta.... > Opowiadasz po części frazesy. Oczywiście, bezdyskusyjnym jest fakt, > że załóżmy > 200 EUR wydane na bene w Polsce, a w krajach starej UE w stosunku do > średniej krajowej tychże, > to spora różnica. Jednakże, popatrz na kraje, gdzie koszty paliwa są > zbliżone do naszych, > a siła nabywcza na zbliżonym,a nawet niższym poziomie. To raz > Dwa, zważ na to, że Europejczyk z gatunku Niemca, Francuza, etc. wali > o wiele więcej kkm, > niż przeciętny Polak. A to tez kosztuje. > Trzy Każdy oszczędza i na pewno widząc, ponoć niezaprzeczalną, > zaletę relacji kosztowej LPG/NoPb myślisz, że nie kupowałby auta z > instalacją LPG, > bądź nie zakładałby jej? Jak uważasz, skąd się wzięła taka olbrzymia > popularność silników diesla? znaczy, wniosek z tego taki, że producent nie chce sam na siebie bata kręcić i sprzedawać auta z zamontowanym LPG, bo sam tego dobrze zrobić nie potrafi albo doskonale wie, że jakby tego nie założył to i tak sie pitolić to będzie, a on sobie tylko kosztów narobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > A tu akurat nie ma znaczenia, producenci aut sprzedają nowe, a w > nowy, to autko w ciągu roku traci dużo więcej na wartości niż > wydajesz na paliwo ... > Też się zastanawiam, dlaczego tego nie robią, ale przecież robią, np. > fiat i opel, tylko oni to robią na CNG ... > Słyszałem też o citroenie xantia dwupaliwowym i tam to już było LPG. Moim zdaniem mylisz się. Ma znaczenie i to olbrzymie. Myślisz, że producenci nie chcieliby uszczknąć kawałeczka tortu, pt juzerzy aut zasilanych LPG? Gdyby to było faktycznie takie zdrowe i bezproblemowe, uważam, że byłaby ciekawa oferta samochodów bifuel. Jak widać nie jest. > Problem w tym, że mało kto zakłada gaz do nowego auta, bo skoro go > stać na nowe to i stać go na benzynę ... No i wreszcie dotknąłeś sedna sprawy > Problemy są ze wszystki co jest bardziej skomplikowane od cepa , > chociaż i z tym są problemy ... Oczywiście, tylko po co mi ekstra problemy ? Stykną mi bieżące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > znaczy, wniosek z tego taki, że producent nie chce sam na siebie bata > kręcić i sprzedawać auta z zamontowanym LPG, bo sam tego dobrze > zrobić nie potrafi albo doskonale wie, że jakby tego nie założył > to i tak sie pitolić to będzie, a on sobie tylko kosztów narobi Widzisz Michaś Ty to czaisz. W biznesie nie ma miejsca na sentymenty. Liczą się tylko cyfry i oczywiście wyczucie w co wchodzić, a w co nie. A jak widać księgowi i finansowi krzyczą "nie", to nam się nie opłaca.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Kiedyś były jeszcze większe różnice, jak bena pod 4.70 a gaz mniej, > niż 2 zeta.... Moja instalacja LPG 0,70zł....PB 2.65,-zł NoPB 2.73 zł ale to były czasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Kiedyś były jeszcze większe różnice, jak bena pod 4.70 a gaz mniej, > niż 2 zeta.... > Opowiadasz po części frazesy. Oczywiście, bezdyskusyjnym jest fakt, > że załóżmy > 200 EUR wydane na bene w Polsce, a w krajach starej UE w stosunku do > średniej krajowej tychże, > to spora różnica. Jednakże, popatrz na kraje, gdzie koszty paliwa są > zbliżone do naszych, > a siła nabywcza na zbliżonym,a nawet niższym poziomie. To raz > Dwa, zważ na to, że Europejczyk z gatunku Niemca, Francuza, etc. wali > o wiele więcej kkm, > niż przeciętny Polak. A to tez kosztuje. > Trzy Każdy oszczędza i na pewno widząc, ponoć niezaprzeczalną, > zaletę relacji kosztowej LPG/NoPb myślisz, że nie kupowałby auta z > instalacją LPG, > bądź nie zakładałby jej? Jak uważasz, skąd się wzięła taka olbrzymia > popularność silników diesla? wiesz gadanie gadaniem, w własnie odebrałem auto od gazownika. spadku dynamiki brak, a przemawia do mnie tankowanie i tu jest ekonomia, 60 zł zbiornik gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luter1980 Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > wiesz gadanie gadaniem, w własnie odebrałem auto od gazownika. > spadku dynamiki brak, a przemawia do mnie tankowanie i tu jest > ekonomia, 60 zł zbiornik gazu Hmmm mam mk2 od 4 lat... a gaz założyłem, po roku użytkowania ... o rok za późno... no ale zawsze kasy było brak...wtedy to były moje dwie pensje... (sekwencja) a dziś za pensje mam 2 instalki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Oczywiście, tylko po co mi ekstra problemy ? Stykną mi bieżące po co Ci samochód...bez niego będziesz miał jeszcze mniej problemów taka sama filozofia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > wiesz gadanie gadaniem, w własnie odebrałem auto od gazownika. > spadku dynamiki brak, to tylko stan przejściowy a przemawia do mnie tankowanie i tu jest > ekonomia, 60 zł zbiornik gazu dolicz sobie koszty założenia instalacji, jej obsługi, częstszych i droższych przeglądów i już się robi mnie różowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > po co Ci samochód...bez niego będziesz miał jeszcze mniej problemów > taka sama filozofia a ić Ty filozofie życie jest wystarczająco skomplikowane, nie należy sobie go dodatkowo utrudniać jakimiś dodatkowymi bzdurami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > to tylko stan przejściowy > a przemawia do mnie tankowanie i tu jest > dolicz sobie koszty założenia instalacji, jej obsługi, częstszych i > droższych przeglądów i już się robi mnie różowo droższych.. OK, ale częstszych?? niby z jakiej paki?? normalnie co roku i tyle, a te dodatkowe 63 z za przegląd, 2 filtry gazu w ciągu 20 tys km to raptem 120 zl + regulacje po wym filtrów 80 zł to raptem 200 zł powiedzmy na rok więcej... mi sie to zwraca po 3-4 tankowaniach ... raptem miesiac jazdy.... przez pozostałe 11 oszczędzam a problemy wynikają tylko i wył z dziadowskiego montażu, z niczego innego... niestety gazownicy są rozni... sam sie o tym przekonałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > a ić Ty filozofie > życie jest wystarczająco skomplikowane, nie należy sobie go dodatkowo > utrudniać jakimiś dodatkowymi bzdurami ja sobie nie utrudniłem, wręcz przeciwnie, latwiej mi wydać 70 zl i zrobić na tym 400 km niż 200 zł i zrobić 650 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > droższych.. OK, ale częstszych?? niby z jakiej paki?? normalnie co > roku i tyle, a te dodatkowe 63 z za przegląd, 2 filtry gazu w > ciągu 20 tys km to raptem 120 zl + regulacje po wym filtrów 80 > zł to raptem 200 zł powiedzmy na rok więcej... mi sie to zwraca > po 3-4 tankowaniach ... raptem miesiac jazdy.... > przez pozostałe 11 oszczędzam bo I przegląd jest po 3 latach jak wiesz, II po kolejnych 2 latach, nastepne lecą co roku, jak masz gasssss to masz co rok jakby nie było, droższy o 63 zł jak już tak liczymy. OOOOOOOOOOOO właśnie Quote: a problemy wynikają tylko i wył z > dziadowskiego montażu, z niczego innego... niestety gazownicy są > rozni... sam sie o tym przekonałem. i tutaj trafiamy do sedna sprawy, dziękuję postoję, nie chce mieć pod górkę, świerszcze mi wystarczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.