Skocz do zawartości

Szarpanie sprzęgła - ciąg dalszy badań (PII/PIIFL)


joe_00

Rekomendowane odpowiedzi

Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną zlosnik.gif ... A więc , żeby np. rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok. 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i ruszam bez szarpania ok.gif... powyższe działa mi w każdym przypadku ... Zachęcam do testowania 20.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła

> oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np.

> rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi

> szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok.

> 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby

> silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i

> ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku

> ... Zachęcam do testowania

A rano ruszasz z miejsca od razu do przodu, czy musisz np. wyjechać z garażu, miejsca parkingowego na wstecznym i dopiero potem ruszając do przodu stosujesz opisaną metodę hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 tys. km wstecz robiłem sprzęgło na gwarancji i niestety delikatne ( zupełnie inne niz za pierwszym razem ) szarpnięcia potrafią się zdarzyć. Chyba się przyzwyczaje i będę z tym żył hehe.gif Tym razem zdarza się to tylko wtedy gdy auto stoi kilka dni nieużywane. Po takim postoju potrafi szarpnąć, ale co ciekawe nigdy jak wyjeżdżam z garazu ( tam daje troche więcej gazu - próg ) i nigdy na wstecznym. Napisałem kilka dni temu mail do Fiata z zapytaniem co z tym zrobić i szybciutko miły Pan z serwisu zadzwonił i umówił się na kolejną naprawę gwarancyjną ! Twierdzi , że wie o co chodzi to wcale nie sprzęgło jest winne szarpaniu i po wymianie na nowe i tak po jakimś czasie powróci , tylko jakieś koło zamachowe, które w FL-kach nie jest odpowiednio zcentrowane ! Naprawił już kilka takich autek i jest git ! Wcale nie musi niby sprzęgła wymieniać. Do tego serwisu mam dosyć daleko , ale zaproponowali Panderoze więc niebawem skorzystam zlosnik.gif A dziś kierunek NYSA ! Tylko leje jak z cebra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5 tys. km wstecz robiłem sprzęgło na gwarancji

ok. 10 kkm zaczyna szarpać zlosnik.gif , jedno jest pewne gdzieś jakis inżynier z Fiata popełnił błąd konstrukcyjny ... albo źle dobrano przełożenie 1-go biegu może moment przez chwilę jest za duży i sprzęgło nie jest w stanie tego prznieść ( dziwne w silniku 60 KM zlosnik.gif) albo to diabelskei hydrauliczne sterowanie łapie gdzies powietrze , wpada w jakieś drgania , rezonans ... cholera wie zlosnik.gif coś jest żle skonstruowane , dziwne mając na uwadze ponad stuletnią praktykę Fiata w budowaniu aut no.gif ... najgorsze , że udają , że sprawy nie ma , a szarpie w każdym 55 i 60 KM silniku FIRE od roku 1999 tuż po wejściu PII i sterowania hydraulicznego sprzęgła no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła

> oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np.

> rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi

> szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok.

> 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby

> silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i

> ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku

> ... Zachęcam do testowania

Poprostu nadpalasz troche sprzeglo, kolega bodajze Waldi opisywal taki sposob, tez czasem tak robie jak mnie wkurzy to szarpanie ale uzywam wyzszego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła

> oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np.

> rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi

> szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok.

> 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby

> silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i

> ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku

> ... Zachęcam do testowania

Pojechaem do ASO - mechanik profesjonalnie zabrał samochód na wycieczkę, żebym nie widział co z nim robi... porozmawiali i samochód wrócił odmieniony biglaugh.gif

Juz nie szarpie... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok. 10 kkm zaczyna szarpać , jedno jest pewne gdzieś jakis

> inżynier z Fiata popełnił błąd konstrukcyjny ... albo źle

> dobrano przełożenie 1-go biegu może moment przez chwilę jest za

> duży i sprzęgło nie jest w stanie tego prznieść ( dziwne w

> silniku 60 KM ) albo to diabelskei hydrauliczne sterowanie

> łapie gdzies powietrze , wpada w jakieś drgania , rezonans ...

> cholera wie coś jest żle skonstruowane , dziwne mając na

> uwadze ponad stuletnią praktykę Fiata w budowaniu aut ...

> najgorsze , że udają , że sprawy nie ma , a szarpie w każdym 55

> i 60 KM silniku FIRE od roku 1999 tuż po wejściu PII i

> sterowania hydraulicznego sprzęgła

Podobno chcieli zrobić długowiczne sprzęgło i użyli innych materiałów, które są tak trwałe, że zamiast ścierać się jak każde, na powierzchni tarcz pojawia się nalot, który zmienia siłę tarcia podczas ruszania i dlatego to tak wygląda - ale to tylko teoria z ASO biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła

> oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np.

> rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi

> szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok.

> 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby

> silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i

> ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku

> ... Zachęcam do testowania

szczerze mowiac to ani w swoim samochodzie (rocznik 2000) - jak jeszcze bylo fabryczne sprzeglo, ani w samochodzie ojca (rok 2004) nie zauwazylem szarpania podczas ruszania...

oba 1.2 8v

pewno mamy innego producenta, czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie wiem, moze to nowe taty jeszcze nie szarpie bo ma dopiero 8tys

> przejechane... (cos wspominane bylo wyzej, ze ok 10tys i zaczyna

> sie "zabawa").

> w kazdym razie w moim wozku od 48-65tys nie szarpalo fabryczne

> sprzeglo....

u mnie szarpało trochę od nowości... chociaż w pierwszym momencie ASO wmawiało mi, że dodaje za mało gazu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.