joe_00 Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np. rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok. 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku ... Zachęcam do testowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła > oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np. > rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi > szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok. > 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby > silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i > ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku > ... Zachęcam do testowania A rano ruszasz z miejsca od razu do przodu, czy musisz np. wyjechać z garażu, miejsca parkingowego na wstecznym i dopiero potem ruszając do przodu stosujesz opisaną metodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 23 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > A rano ruszasz z miejsca od razu do przodu, Do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pachala Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 5 tys. km wstecz robiłem sprzęgło na gwarancji i niestety delikatne ( zupełnie inne niz za pierwszym razem ) szarpnięcia potrafią się zdarzyć. Chyba się przyzwyczaje i będę z tym żył Tym razem zdarza się to tylko wtedy gdy auto stoi kilka dni nieużywane. Po takim postoju potrafi szarpnąć, ale co ciekawe nigdy jak wyjeżdżam z garazu ( tam daje troche więcej gazu - próg ) i nigdy na wstecznym. Napisałem kilka dni temu mail do Fiata z zapytaniem co z tym zrobić i szybciutko miły Pan z serwisu zadzwonił i umówił się na kolejną naprawę gwarancyjną ! Twierdzi , że wie o co chodzi to wcale nie sprzęgło jest winne szarpaniu i po wymianie na nowe i tak po jakimś czasie powróci , tylko jakieś koło zamachowe, które w FL-kach nie jest odpowiednio zcentrowane ! Naprawił już kilka takich autek i jest git ! Wcale nie musi niby sprzęgła wymieniać. Do tego serwisu mam dosyć daleko , ale zaproponowali Panderoze więc niebawem skorzystam A dziś kierunek NYSA ! Tylko leje jak z cebra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 23 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > 5 tys. km wstecz robiłem sprzęgło na gwarancji ok. 10 kkm zaczyna szarpać , jedno jest pewne gdzieś jakis inżynier z Fiata popełnił błąd konstrukcyjny ... albo źle dobrano przełożenie 1-go biegu może moment przez chwilę jest za duży i sprzęgło nie jest w stanie tego prznieść ( dziwne w silniku 60 KM ) albo to diabelskei hydrauliczne sterowanie łapie gdzies powietrze , wpada w jakieś drgania , rezonans ... cholera wie coś jest żle skonstruowane , dziwne mając na uwadze ponad stuletnią praktykę Fiata w budowaniu aut ... najgorsze , że udają , że sprawy nie ma , a szarpie w każdym 55 i 60 KM silniku FIRE od roku 1999 tuż po wejściu PII i sterowania hydraulicznego sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła > oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np. > rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi > szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok. > 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby > silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i > ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku > ... Zachęcam do testowania Poprostu nadpalasz troche sprzeglo, kolega bodajze Waldi opisywal taki sposob, tez czasem tak robie jak mnie wkurzy to szarpanie ale uzywam wyzszego biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła > oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np. > rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi > szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok. > 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby > silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i > ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku > ... Zachęcam do testowania Pojechaem do ASO - mechanik profesjonalnie zabrał samochód na wycieczkę, żebym nie widział co z nim robi... porozmawiali i samochód wrócił odmieniony Juz nie szarpie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > ok. 10 kkm zaczyna szarpać , jedno jest pewne gdzieś jakis > inżynier z Fiata popełnił błąd konstrukcyjny ... albo źle > dobrano przełożenie 1-go biegu może moment przez chwilę jest za > duży i sprzęgło nie jest w stanie tego prznieść ( dziwne w > silniku 60 KM ) albo to diabelskei hydrauliczne sterowanie > łapie gdzies powietrze , wpada w jakieś drgania , rezonans ... > cholera wie coś jest żle skonstruowane , dziwne mając na > uwadze ponad stuletnią praktykę Fiata w budowaniu aut ... > najgorsze , że udają , że sprawy nie ma , a szarpie w każdym 55 > i 60 KM silniku FIRE od roku 1999 tuż po wejściu PII i > sterowania hydraulicznego sprzęgła Podobno chcieli zrobić długowiczne sprzęgło i użyli innych materiałów, które są tak trwałe, że zamiast ścierać się jak każde, na powierzchni tarcz pojawia się nalot, który zmienia siłę tarcia podczas ruszania i dlatego to tak wygląda - ale to tylko teoria z ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Poprostu nadpalasz troche sprzeglo, kolega bodajze Waldi opisywal > taki sposob, tez czasem tak robie jak mnie wkurzy to szarpanie > ale uzywam wyzszego biegu. pomaga w 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 Hmm tez tak mialem ale cos magicy z ASO zrobili...co to nie wiem ale wlasciwie nie szarpie juz...czasem sie zdarzy ale bardzooo rzadko weic jestem happy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 mi tez się zdarza, że szarpie, ale ogólnie mam zastrzeżenia do pracy sprzęgła i czekam tylko aż się bardziej popsuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > pomaga w 100% Pomaga do nastepnego wyjazdu z garazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 Jest inna metoda - przesiadka na Punto z silnikiem nie-FIRE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Pojechaem do ASO - mechanik profesjonalnie zabrał samochód na > wycieczkę, żebym nie widział co z nim robi... porozmawiali i > samochód wrócił odmieniony > Juz nie szarpie... Pewnie spalil Ci pol sprzegla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Jako , że uprzednio podawana metoda pompowania nie przyniosła > oczekiwanych rezultatów wyczaiłem inną ... A więc , żeby np. > rano jak pierwszy raz odpalam auto na zimno ( wtedy zawsze mi > szarpnie przy ruszaniu) włączam najpierw 2-gi bieg i ruszam ok. > 2cm , właściwie nie ruszam tylko lekko zwalniam sprzęgło , żeby > silnik mi nie zgasł , potem już klasycznie wbijam 1-bieg i > ruszam bez szarpania ... powyższe działa mi w każdym przypadku > ... Zachęcam do testowania szczerze mowiac to ani w swoim samochodzie (rocznik 2000) - jak jeszcze bylo fabryczne sprzeglo, ani w samochodzie ojca (rok 2004) nie zauwazylem szarpania podczas ruszania... oba 1.2 8v pewno mamy innego producenta, czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Pewnie spalil Ci pol sprzegla Bardzo prawdopodobne Ważne, że nie szaprie - przeciez to szarpanie było niebezpieczne... mogłem się na kogoś zsunąć z górki podczas ruszania itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > Pomaga do nastepnego wyjazdu z garazu mi już pomaga od 4 m-cy... nie szarpie w nagrzanym samochodzie, w zimnym, po deszczu, pod górk, na wstecznym NIE SZARPIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > szczerze mowiac to ani w swoim samochodzie (rocznik 2000) - jak > jeszcze bylo fabryczne sprzeglo, ani w samochodzie ojca (rok > 2004) nie zauwazylem szarpania podczas ruszania... > oba 1.2 8v > pewno mamy innego producenta, czy jak? dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > dziwne no nie wiem, moze to nowe taty jeszcze nie szarpie bo ma dopiero 8tys przejechane... (cos wspominane bylo wyzej, ze ok 10tys i zaczyna sie "zabawa"). w kazdym razie w moim wozku od 48-65tys nie szarpalo fabryczne sprzeglo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2005 > no nie wiem, moze to nowe taty jeszcze nie szarpie bo ma dopiero 8tys > przejechane... (cos wspominane bylo wyzej, ze ok 10tys i zaczyna > sie "zabawa"). > w kazdym razie w moim wozku od 48-65tys nie szarpalo fabryczne > sprzeglo.... u mnie szarpało trochę od nowości... chociaż w pierwszym momencie ASO wmawiało mi, że dodaje za mało gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.