Skocz do zawartości

Zmiana amorków = zbieżność ?


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

> Będe zakładał tulejki, które podniosą mi nieco przód, amorki zostaną

> te same, ale de facto wymontowuje się je. Czy zawsze po takiej

> akcji nalezy się sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbiezności

> ?

zbieżność się ustawia po wymianie elementów, które mają na nią wplyw. Przy amorkach raczej nie powinno się nic zmienić, chociaż jak dawno nie była robiona to może warto chociaż skontrolować na płycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zbieżność się ustawia po wymianie elementów, które mają na nią wplyw.

> Przy amorkach raczej nie powinno się nic zmienić, chociaż jak

> dawno nie była robiona to może warto chociaż skontrolować na

> płycie.

Zbieżność i tak mam do roboty, ale pytam z ciekawości, bo brat będzie zmieniał amory, ale ostatnia kontrola zbiezności wykazałą, że jest OK. To takie pytanie oggólne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy zawsze po takiej

> akcji nalezy się sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbiezności

> ?

Zbieżność powinno się skontrolować po każdej interwencji w jakikolwiek element mający styczność z cześciami zawieszenia. Chociaż jak po naprawie nic się złego nie dzieje, to z ekstremalnej oszczędności można sobie odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbieżność powinno się skontrolować po każdej interwencji w

> jakikolwiek element mający styczność z cześciami zawieszenia.

> Chociaż jak po naprawie nic się złego nie dzieje, to z

> ekstremalnej oszczędności można sobie odpuścić.

Nie ma mowy o oszczędzaniu, tym bardziej ekstremalnym zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma mowy o oszczędzaniu, tym bardziej ekstremalnym

w moim aucie po podwyzszeniu przodu zbieżność uciekła o około 1mm (10 minut) - to jest granica toelncji ustawienia.

podobna jest w skodzie

wiec polecam spradzic,

zawsze to tańsze niż komplet opon na oś...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w moim aucie po podwyzszeniu przodu zbieżność uciekła o około 1mm (10

> minut) - to jest granica toelncji ustawienia.

> podobna jest w skodzie

> wiec polecam spradzic,

> zawsze to tańsze niż komplet opon na oś...

> pozdr

Zrobić i tak muszę, bo mi ucieka w prawo 5,6 mm/m. Ciekawe jestem jak bardzo ucieknie po dołożeniu tulejek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będe zakładał tulejki, które podniosą mi nieco przód,

Napisz więcej na temat tej operacji. Co to ma dawać, na czym polega i dlaczego nie wymienia się zużytych części?, bo z grubsza wygląda mi to na jakieś druciarstwo połączone z dziadowaniem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz więcej na temat tej operacji. Co to ma dawać, na czym polega i

> dlaczego nie wymienia się zużytych części?, bo z grubsza wygląda

> mi to na jakieś druciarstwo połączone z dziadowaniem

A konkretnie co wygląda jak druciarstwo ? Dołożenie tulejek, które podwyższą przód ? Tulejki są częscią, którą kupiłem w ASO, mają numer częsci z grupy VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A konkretnie co wygląda jak druciarstwo ?

No właśnie te tulejki. Kojarzy mi się to z jakimś naciąganiem u kowala sprężyn z SC/CC grinser006.gifzlosnik.gifhehe.gif

Dołożenie tulejek, które

> podwyższą przód ? Tulejki są częscią, którą kupiłem w ASO, mają

> numer częsci z grupy VW.

Rozumiem, że są jakieś tulejki w różnych rozmiarach i jak nominały i jak zawieszenie się wytłucze, to wymieniamy na jakieś powiedzmy grubsze i wszystko wraca do normy? Teraz to już pytam z ciekawości i wyłącznie w celach poznawczo - edukacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie te tulejki.

> Dołożenie tulejek, które

> Rozumiem, że są jakieś tulejki w różnych rozmiarach i jak nominały i

> jak zawieszenie się wytłucze, to wymieniamy na jakieś powiedzmy

> grubsze i wszystko wraca do normy? Teraz to już pytam z

> ciekawości i wyłącznie w celach poznawczo - edukacyjnych.

Tulejki mają jeden rozmiar, nie pamiętam jaki, podwyższają przód o 20 mm, bo Octavia to takie auto co to strasznie nisko z przodu wisi (szczególnie z silnikiem na mazut zlosnik.gif ), albo miska albo wahaczem się wali po nie małych nierównościach. Tulejki zakłada się raz, zrobione one sa z aluminium zdaje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie trzeba.

> Zbieżność ustawia się np. po wymianie końcówek drążków kierowniczych.

i po kazdym elemencie zwiazanym z zawieszeniem.... takie moje zdanie, nie musisz sie zgadzac, ale mozesz sprawdzic smile.gif

wierzysz w to ze kazdy element jest identyczny z tym co miales zamontowany w aucie?? ja w to nie wierze.... wystarczy glupie przesuniecie sruby w otworze i juz masz zmiane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i po kazdym elemencie zwiazanym z zawieszeniem.... takie moje zdanie,

> nie musisz sie zgadzac, ale mozesz sprawdzic

> wierzysz w to ze kazdy element jest identyczny z tym co miales

> zamontowany w aucie?? ja w to nie wierze.... wystarczy glupie

> przesuniecie sruby w otworze i juz masz zmiane...

ja znam dwa pojęcia , zbieżność i geometria zlosnik.gif

tutaj regułka wink.gif

a geometria to kąty ..."Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół.

Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia...."

i te drugie (kąty) zmieniają się przy podniesieniu czy obniżeniu auta foch.gif

jeśli Gripen "podnosi" auto to koła będą wyglądały tak \ /

i nie zmieniając kątów zniszczy zewnętrzne krawędzie opon

jeśli obniżysz zawiechę wygląda to tak / \ i możesz zniszczyć wewnętrzne krawędzie opon

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja znam dwa pojęcia , zbieżność i geometria

> tutaj regułka

> a geometria to kąty ..."Najważniejsze w geometrii są cztery

> wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy,

> kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół.

> Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie,

> nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt

> wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności

> samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność.

> Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje

> niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół

> zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle

> stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu

> ogumienia...."

> i te drugie (kąty) zmieniają się przy podniesieniu czy obniżeniu auta

> jeśli Gripen "podnosi" auto to koła będą wyglądały tak \ /

> i nie zmieniając kątów zniszczy zewnętrzne krawędzie opon

> jeśli obniżysz zawiechę wygląda to tak / \ i możesz zniszczyć

> wewnętrzne krawędzie opon

> HanYs

generalnie w zakladach ktore ustawiaja geometrie zamyka to sie z ustawieniu zbieznosci i nic wiecej smile.gif wiec pojecia uzywam zamiennie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie w zakladach ktore ustawiaja geometrie zamyka to sie z

> ustawieniu zbieznosci i nic wiecej wiec pojecia uzywam

> zamiennie

ale to błąd 270751858-jezyk.gif

zbieżność to tylko część geometrii

nie piszę tego żeby się wymądrzać tylko żeby ludzie mieli świadomość icon_rolleyes.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to błąd

> zbieżność to tylko część geometrii

> nie piszę tego żeby się wymądrzać tylko żeby ludzie mieli świadomość

> HanYs

ja mam swiadomosc, wiem ze pojacia sa wymiennie, mylnie, stosowane smile.gif

z drugiej strony, wiekszosc aut nie ma opcji regulacji pelnej geometrii, tylko zbieznosc, o tylnej osi nie wspominam, tam nie ma zadnej regulacji w wiekszosci aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam swiadomosc, wiem ze pojacia sa wymiennie, mylnie, stosowane

ok.gif

> z drugiej strony, wiekszosc aut nie ma opcji regulacji pelnej

> geometrii, tylko zbieznosc, o tylnej osi nie wspominam, tam nie

> ma zadnej regulacji w wiekszosci aut

ale do niektórych modeli aut można dokupić ...(i tu leżę ,nie wiem jak to się nazywa po polsku ,bo sie z tym nigdy wcześniej nie spotkałem blush.gif)

camber kit czyli np. dłuższe śruby ,podkładki , gumy i co tam trzeba

wtedy można ustawić kąty przy np. obniżonym zawieszeniu

rodzajów jest mnóstwo

przykładowy

handr_camber.gif

i jeszcze jeden

Camber_Correction.jpg

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale do niektórych modeli aut można dokupić ...(i tu leżę ,nie wiem

> jak to się nazywa po polsku ,bo sie z tym nigdy wcześniej nie

> spotkałem )

> camber kit czyli np. dłuższe śruby ,podkładki , gumy i co tam trzeba

> wtedy można ustawić kąty przy np. obniżonym zawieszeniu

> rodzajów jest mnóstwo

> przykładowy

> i jeszcze jeden

> HanYs

na pewno mozna, ale w PL praktycznie nie stosowane takie cos jest smile.gif tu akurat podejscie USA popieram, patrza na bezpieczenstwo, u nas konczy sie na "fajnym wygladzie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na pewno mozna, ale w PL praktycznie nie stosowane takie cos jest

może nie jest popularne ale znam autokącikowicza który mnie o to pytał

> tu

> akurat podejscie USA popieram, patrza na bezpieczenstwo, u nas

> konczy sie na "fajnym wygladzie"

ludziom chodzi raczej o opony które kosztują sporo ,a po małym przebiegu nadają się na śmietnik

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może nie jest popularne ale znam autokącikowicza który mnie o to

> pytał

> ludziom chodzi raczej o opony które kosztują sporo ,a po małym

> przebiegu nadają się na śmietnik

mowie.... w tym temacie to USA jest delikatnie do przodu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale do niektórych modeli aut można dokupić ...(i tu leżę ,nie wiem

> jak to się nazywa po polsku ,bo sie z tym nigdy wcześniej nie

> spotkałem )

> camber kit czyli np. dłuższe śruby ,podkładki , gumy i co tam trzeba

> wtedy można ustawić kąty przy np. obniżonym zawieszeniu

> rodzajów jest mnóstwo

> przykładowy

> i jeszcze jeden

> HanYs

Poprawione rozwiązanie z samochodu Wa-wa,Żuk./zawieszenie rodem z USA/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie trzeba.

> Zbieżność ustawia się np. po wymianie końcówek drążków kierowniczych.

taa, to wymień amortyzatory i pojeździj sobie trochę dłużej... podświstującymi oponami się nie martw zlosnik.gifgrinser006.gif

trzeba sprawdzić zbieżność, nawet jeżeli się okaże że nie jest to akurat w danym przypadku konieczne ( można mieścić się w normie po wymianie sprężyn czy amortyzatorów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i po kazdym elemencie zwiazanym z zawieszeniem.... takie moje zdanie,

> nie musisz sie zgadzac, ale mozesz sprawdzic

> wierzysz w to ze kazdy element jest identyczny z tym co miales

> zamontowany w aucie?? ja w to nie wierze.... wystarczy glupie

> przesuniecie sruby w otworze i juz masz zmiane...

Ja po ostatniej wymianie amortyzatorów nie ustawiałem zbieżności i wszystko było w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie te tulejki. Kojarzy mi się to z jakimś naciąganiem u

> kowala sprężyn z SC/CC

> Dołożenie tulejek, które

> Rozumiem, że są jakieś tulejki w różnych rozmiarach i jak nominały i

> jak zawieszenie się wytłucze, to wymieniamy na jakieś powiedzmy

> grubsze i wszystko wraca do normy? Teraz to już pytam z

> ciekawości i wyłącznie w celach poznawczo - edukacyjnych.

Te tulejki to standardowy element tzw "wyposazenia na zle drogi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taa, to wymień amortyzatory i pojeździj sobie trochę dłużej...

> podświstującymi oponami się nie martw

> trzeba sprawdzić zbieżność, nawet jeżeli się okaże że nie jest to

> akurat w danym przypadku konieczne ( można mieścić się w normie

> po wymianie sprężyn czy amortyzatorów )

Zbieżność u mnie była sprawdzana po około 6 miesiącach od wymiany amortyzatorów. Jakoś nic się nie działo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, Ty obstajesz przy swoim, ja przy swoim.

> Moim zdaniem nie trzeba ustawiać zbieżności po wymianie

> amortyzatorów. EOT

kurnia a nie lepiej pojechac na sprawdzenie?? za samo sprawdzenie nigdy nie zaplacilem zlotowki... jesli jest skopsana to ustawic i po zawodach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, Ty obstajesz przy swoim, ja przy swoim.

> Moim zdaniem nie trzeba ustawiać zbieżności po wymianie

> amortyzatorów. EOT

nie mowie, ze ustawiac trzeba, ale sprawdzic trzeba i ewentualnie skorygowac ustawienie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będe zakładał tulejki, które podniosą mi nieco przód, amorki zostaną

> te same, ale de facto wymontowuje się je. Czy zawsze po takiej

> akcji nalezy się sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbiezności

> ?

Czy to jeden z elementów fabrycznego "pakietu na bezdroża" Octavii?

rsad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawione rozwiązanie z samochodu Wa-wa,Żuk./zawieszenie rodem z

> USA/

o czym Ty gadasz ? icon_eek.gif

ja piszę o elementach zastępujących fabryczne części i pozwalających na większą regulację

buddy%20club%20camber%20kit.jpg

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Różne są konstrukcje zawieszenia. W jednych trzeba to zrobić w innych teoretycznie niekoniecznie. Nawet w obrębie tego samego modelu ale rożnych generacji są różnice.

Np. w CR-V I gen. przy wymianie właściwie nie ma takiej potrzeby, ale już w II gen. ramię zwrotnicy jest częścią przedniego amortyzatora i ustawienie zbieżności po jego wymianie to obowiązek.

Przy wszelkiego rodzaju zmianach w geometrii zawieszenia takich jak podwyższenie itp uważam, że kontrola geometrii to konieczność. Nawet mała zmiana może wpływać na "setup".

W moim autku np. zmiana wysokości przez zmianę obręczy na mniejsza o 1" przy tej samej wysokości opony powoduje istotną zmianę geometrii itd.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.