Gripen Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 Będe zakładał tulejki, które podniosą mi nieco przód, amorki zostaną te same, ale de facto wymontowuje się je. Czy zawsze po takiej akcji nalezy się sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbiezności ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 BTW po wymianie na nowe amorki jak to wygląda? tak samo jak wyżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Będe zakładał tulejki, które podniosą mi nieco przód, amorki zostaną > te same, ale de facto wymontowuje się je. Czy zawsze po takiej > akcji nalezy się sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbiezności > ? zbieżność się ustawia po wymianie elementów, które mają na nią wplyw. Przy amorkach raczej nie powinno się nic zmienić, chociaż jak dawno nie była robiona to może warto chociaż skontrolować na płycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > zbieżność się ustawia po wymianie elementów, które mają na nią wplyw. > Przy amorkach raczej nie powinno się nic zmienić, chociaż jak > dawno nie była robiona to może warto chociaż skontrolować na > płycie. Zbieżność i tak mam do roboty, ale pytam z ciekawości, bo brat będzie zmieniał amory, ale ostatnia kontrola zbiezności wykazałą, że jest OK. To takie pytanie oggólne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Czy zawsze po takiej > akcji nalezy się sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbiezności > ? Zbieżność powinno się skontrolować po każdej interwencji w jakikolwiek element mający styczność z cześciami zawieszenia. Chociaż jak po naprawie nic się złego nie dzieje, to z ekstremalnej oszczędności można sobie odpuścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Zbieżność powinno się skontrolować po każdej interwencji w > jakikolwiek element mający styczność z cześciami zawieszenia. > Chociaż jak po naprawie nic się złego nie dzieje, to z > ekstremalnej oszczędności można sobie odpuścić. Nie ma mowy o oszczędzaniu, tym bardziej ekstremalnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Nie ma mowy o oszczędzaniu, tym bardziej ekstremalnym w moim aucie po podwyzszeniu przodu zbieżność uciekła o około 1mm (10 minut) - to jest granica toelncji ustawienia. podobna jest w skodzie wiec polecam spradzic, zawsze to tańsze niż komplet opon na oś... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 z tego co wiem przy wymianie amorow trzeba ustawic zbieznosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > w moim aucie po podwyzszeniu przodu zbieżność uciekła o około 1mm (10 > minut) - to jest granica toelncji ustawienia. > podobna jest w skodzie > wiec polecam spradzic, > zawsze to tańsze niż komplet opon na oś... > pozdr Zrobić i tak muszę, bo mi ucieka w prawo 5,6 mm/m. Ciekawe jestem jak bardzo ucieknie po dołożeniu tulejek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Będe zakładał tulejki, które podniosą mi nieco przód, Napisz więcej na temat tej operacji. Co to ma dawać, na czym polega i dlaczego nie wymienia się zużytych części?, bo z grubsza wygląda mi to na jakieś druciarstwo połączone z dziadowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Napisz więcej na temat tej operacji. Co to ma dawać, na czym polega i > dlaczego nie wymienia się zużytych części?, bo z grubsza wygląda > mi to na jakieś druciarstwo połączone z dziadowaniem A konkretnie co wygląda jak druciarstwo ? Dołożenie tulejek, które podwyższą przód ? Tulejki są częscią, którą kupiłem w ASO, mają numer częsci z grupy VW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > A konkretnie co wygląda jak druciarstwo ? No właśnie te tulejki. Kojarzy mi się to z jakimś naciąganiem u kowala sprężyn z SC/CC Dołożenie tulejek, które > podwyższą przód ? Tulejki są częscią, którą kupiłem w ASO, mają > numer częsci z grupy VW. Rozumiem, że są jakieś tulejki w różnych rozmiarach i jak nominały i jak zawieszenie się wytłucze, to wymieniamy na jakieś powiedzmy grubsze i wszystko wraca do normy? Teraz to już pytam z ciekawości i wyłącznie w celach poznawczo - edukacyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > No właśnie te tulejki. > Dołożenie tulejek, które > Rozumiem, że są jakieś tulejki w różnych rozmiarach i jak nominały i > jak zawieszenie się wytłucze, to wymieniamy na jakieś powiedzmy > grubsze i wszystko wraca do normy? Teraz to już pytam z > ciekawości i wyłącznie w celach poznawczo - edukacyjnych. Tulejki mają jeden rozmiar, nie pamiętam jaki, podwyższają przód o 20 mm, bo Octavia to takie auto co to strasznie nisko z przodu wisi (szczególnie z silnikiem na mazut ), albo miska albo wahaczem się wali po nie małych nierównościach. Tulejki zakłada się raz, zrobione one sa z aluminium zdaje się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > z tego co wiem przy wymianie amorow trzeba ustawic zbieznosc Nie trzeba. Zbieżność ustawia się np. po wymianie końcówek drążków kierowniczych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 > Nie trzeba. > Zbieżność ustawia się np. po wymianie końcówek drążków kierowniczych. i po kazdym elemencie zwiazanym z zawieszeniem.... takie moje zdanie, nie musisz sie zgadzac, ale mozesz sprawdzic wierzysz w to ze kazdy element jest identyczny z tym co miales zamontowany w aucie?? ja w to nie wierze.... wystarczy glupie przesuniecie sruby w otworze i juz masz zmiane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > i po kazdym elemencie zwiazanym z zawieszeniem.... takie moje zdanie, > nie musisz sie zgadzac, ale mozesz sprawdzic > wierzysz w to ze kazdy element jest identyczny z tym co miales > zamontowany w aucie?? ja w to nie wierze.... wystarczy glupie > przesuniecie sruby w otworze i juz masz zmiane... ja znam dwa pojęcia , zbieżność i geometria tutaj regułka a geometria to kąty ..."Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia...." i te drugie (kąty) zmieniają się przy podniesieniu czy obniżeniu auta jeśli Gripen "podnosi" auto to koła będą wyglądały tak \ / i nie zmieniając kątów zniszczy zewnętrzne krawędzie opon jeśli obniżysz zawiechę wygląda to tak / \ i możesz zniszczyć wewnętrzne krawędzie opon HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > ja znam dwa pojęcia , zbieżność i geometria > tutaj regułka > a geometria to kąty ..."Najważniejsze w geometrii są cztery > wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, > kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. > Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, > nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt > wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności > samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. > Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje > niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół > zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle > stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu > ogumienia...." > i te drugie (kąty) zmieniają się przy podniesieniu czy obniżeniu auta > jeśli Gripen "podnosi" auto to koła będą wyglądały tak \ / > i nie zmieniając kątów zniszczy zewnętrzne krawędzie opon > jeśli obniżysz zawiechę wygląda to tak / \ i możesz zniszczyć > wewnętrzne krawędzie opon > HanYs generalnie w zakladach ktore ustawiaja geometrie zamyka to sie z ustawieniu zbieznosci i nic wiecej wiec pojecia uzywam zamiennie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > generalnie w zakladach ktore ustawiaja geometrie zamyka to sie z > ustawieniu zbieznosci i nic wiecej wiec pojecia uzywam > zamiennie ale to błąd zbieżność to tylko część geometrii nie piszę tego żeby się wymądrzać tylko żeby ludzie mieli świadomość HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > ale to błąd > zbieżność to tylko część geometrii > nie piszę tego żeby się wymądrzać tylko żeby ludzie mieli świadomość > HanYs ja mam swiadomosc, wiem ze pojacia sa wymiennie, mylnie, stosowane z drugiej strony, wiekszosc aut nie ma opcji regulacji pelnej geometrii, tylko zbieznosc, o tylnej osi nie wspominam, tam nie ma zadnej regulacji w wiekszosci aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > ja mam swiadomosc, wiem ze pojacia sa wymiennie, mylnie, stosowane > z drugiej strony, wiekszosc aut nie ma opcji regulacji pelnej > geometrii, tylko zbieznosc, o tylnej osi nie wspominam, tam nie > ma zadnej regulacji w wiekszosci aut ale do niektórych modeli aut można dokupić ...(i tu leżę ,nie wiem jak to się nazywa po polsku ,bo sie z tym nigdy wcześniej nie spotkałem ) camber kit czyli np. dłuższe śruby ,podkładki , gumy i co tam trzeba wtedy można ustawić kąty przy np. obniżonym zawieszeniu rodzajów jest mnóstwo przykładowy i jeszcze jeden HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > ale do niektórych modeli aut można dokupić ...(i tu leżę ,nie wiem > jak to się nazywa po polsku ,bo sie z tym nigdy wcześniej nie > spotkałem ) > camber kit czyli np. dłuższe śruby ,podkładki , gumy i co tam trzeba > wtedy można ustawić kąty przy np. obniżonym zawieszeniu > rodzajów jest mnóstwo > przykładowy > i jeszcze jeden > HanYs na pewno mozna, ale w PL praktycznie nie stosowane takie cos jest tu akurat podejscie USA popieram, patrza na bezpieczenstwo, u nas konczy sie na "fajnym wygladzie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > na pewno mozna, ale w PL praktycznie nie stosowane takie cos jest może nie jest popularne ale znam autokącikowicza który mnie o to pytał > tu > akurat podejscie USA popieram, patrza na bezpieczenstwo, u nas > konczy sie na "fajnym wygladzie" ludziom chodzi raczej o opony które kosztują sporo ,a po małym przebiegu nadają się na śmietnik HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > może nie jest popularne ale znam autokącikowicza który mnie o to > pytał > ludziom chodzi raczej o opony które kosztują sporo ,a po małym > przebiegu nadają się na śmietnik mowie.... w tym temacie to USA jest delikatnie do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Nie trzeba. > Zbieżność ustawia się np. po wymianie końcówek drążków kierowniczych. dziwne bo wymienilem usibie amorki i prawe kolo bylo skierowane w prawo a lewe w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > ale do niektórych modeli aut można dokupić ...(i tu leżę ,nie wiem > jak to się nazywa po polsku ,bo sie z tym nigdy wcześniej nie > spotkałem ) > camber kit czyli np. dłuższe śruby ,podkładki , gumy i co tam trzeba > wtedy można ustawić kąty przy np. obniżonym zawieszeniu > rodzajów jest mnóstwo > przykładowy > i jeszcze jeden > HanYs Poprawione rozwiązanie z samochodu Wa-wa,Żuk./zawieszenie rodem z USA/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > na pewno mozna, ale w PL praktycznie nie stosowane takie cos jest tu > akurat podejscie USA popieram, patrza na bezpieczenstwo, u nas > konczy sie na "fajnym wygladzie" Takich śrub u nas jeszcze nie ma, mechanicy stosują metodę "fasolek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jihadcento19 Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Nie trzeba. > Zbieżność ustawia się np. po wymianie końcówek drążków kierowniczych. taa, to wymień amortyzatory i pojeździj sobie trochę dłużej... podświstującymi oponami się nie martw trzeba sprawdzić zbieżność, nawet jeżeli się okaże że nie jest to akurat w danym przypadku konieczne ( można mieścić się w normie po wymianie sprężyn czy amortyzatorów ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > i po kazdym elemencie zwiazanym z zawieszeniem.... takie moje zdanie, > nie musisz sie zgadzac, ale mozesz sprawdzic > wierzysz w to ze kazdy element jest identyczny z tym co miales > zamontowany w aucie?? ja w to nie wierze.... wystarczy glupie > przesuniecie sruby w otworze i juz masz zmiane... Ja po ostatniej wymianie amortyzatorów nie ustawiałem zbieżności i wszystko było w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żółty Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Ja po ostatniej wymianie amortyzatorów nie ustawiałem zbieżności i > wszystko było w porządku. A ja raz przeszedłem na czerwonym świetle i nic mnie rozjechało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > A ja raz przeszedłem na czerwonym świetle i nic mnie rozjechało Ty liczyłeś na szczęście a ja wiedziałem, że nic się nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Ty liczyłeś na szczęście a ja wiedziałem, że nic się nie stanie daj ogloszenie, ze jestes wrozka, skoro wiedziales... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > No właśnie te tulejki. Kojarzy mi się to z jakimś naciąganiem u > kowala sprężyn z SC/CC > Dołożenie tulejek, które > Rozumiem, że są jakieś tulejki w różnych rozmiarach i jak nominały i > jak zawieszenie się wytłucze, to wymieniamy na jakieś powiedzmy > grubsze i wszystko wraca do normy? Teraz to już pytam z > ciekawości i wyłącznie w celach poznawczo - edukacyjnych. Te tulejki to standardowy element tzw "wyposazenia na zle drogi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > daj ogloszenie, ze jestes wrozka, skoro wiedziales... Będziesz pierwszym, który się zgłosi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > taa, to wymień amortyzatory i pojeździj sobie trochę dłużej... > podświstującymi oponami się nie martw > trzeba sprawdzić zbieżność, nawet jeżeli się okaże że nie jest to > akurat w danym przypadku konieczne ( można mieścić się w normie > po wymianie sprężyn czy amortyzatorów ) Zbieżność u mnie była sprawdzana po około 6 miesiącach od wymiany amortyzatorów. Jakoś nic się nie działo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Będziesz pierwszym, który się zgłosi? nie dzieki nie wierze w takie bzdury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Zbieżność u mnie była sprawdzana po około 6 miesiącach od wymiany > amortyzatorów. Jakoś nic się nie działo... jak ktos wyzej juz napisal.... miales szczescie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > jak ktos wyzej juz napisal.... miales szczescie OK, Ty obstajesz przy swoim, ja przy swoim. Moim zdaniem nie trzeba ustawiać zbieżności po wymianie amortyzatorów. EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmlody Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > OK, Ty obstajesz przy swoim, ja przy swoim. > Moim zdaniem nie trzeba ustawiać zbieżności po wymianie > amortyzatorów. EOT kurnia a nie lepiej pojechac na sprawdzenie?? za samo sprawdzenie nigdy nie zaplacilem zlotowki... jesli jest skopsana to ustawic i po zawodach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > OK, Ty obstajesz przy swoim, ja przy swoim. > Moim zdaniem nie trzeba ustawiać zbieżności po wymianie > amortyzatorów. EOT nie mowie, ze ustawiac trzeba, ale sprawdzic trzeba i ewentualnie skorygowac ustawienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > dziwne bo wymienilem usibie amorki i prawe kolo bylo skierowane w > prawo a lewe w lewo Widzę, że w oczach masz aparaturę do ustawiania zbieżności. Moje gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 a po co Ci te tulejki? szorujesz brzuszkiem czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > a po co Ci te tulejki? szorujesz brzuszkiem czy jak? No, szoruję Podobno w benzynowych Octaviach tak nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rsad Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Będe zakładał tulejki, które podniosą mi nieco przód, amorki zostaną > te same, ale de facto wymontowuje się je. Czy zawsze po takiej > akcji nalezy się sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbiezności > ? Czy to jeden z elementów fabrycznego "pakietu na bezdroża" Octavii? rsad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Czy to jeden z elementów fabrycznego "pakietu na bezdroża" Octavii? > rsad Wydaje się, że tak, nr 1J0412311 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Poprawione rozwiązanie z samochodu Wa-wa,Żuk./zawieszenie rodem z > USA/ o czym Ty gadasz ? ja piszę o elementach zastępujących fabryczne części i pozwalających na większą regulację HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Panowie. Różne są konstrukcje zawieszenia. W jednych trzeba to zrobić w innych teoretycznie niekoniecznie. Nawet w obrębie tego samego modelu ale rożnych generacji są różnice. Np. w CR-V I gen. przy wymianie właściwie nie ma takiej potrzeby, ale już w II gen. ramię zwrotnicy jest częścią przedniego amortyzatora i ustawienie zbieżności po jego wymianie to obowiązek. Przy wszelkiego rodzaju zmianach w geometrii zawieszenia takich jak podwyższenie itp uważam, że kontrola geometrii to konieczność. Nawet mała zmiana może wpływać na "setup". W moim autku np. zmiana wysokości przez zmianę obręczy na mniejsza o 1" przy tej samej wysokości opony powoduje istotną zmianę geometrii itd. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Po zrobieniu (przyp. miałem 5,6 mm/m w prawo + dokładałem tulejki na przód) zbiezoności i geometrii autem przestało znosić na zakrętach po wjechaniu na dziurę, studzienkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.