wchpikus Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Witam! Mam problem, temperatura silnika wacha sie pomiedzy polowa skali a pierwsza w lewo kreska. Nie jest stabilna, szczegolnie jak grzeje w aucie. Termostat? Cena powala...a moze da sie go naprawic? Jakos 200 stowki za termostat to jakies chore... Moze diesel tak ma? Ale co bedzie zima, przy temperaturach ujemnych? U was tez sie tak buja? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 tak termostat... Ma stać pionowo i basta Idzie zima i zaraz pojawią sie opinie o "wysokiej sprawnośći silników JTD" Poszukaj mojego wątku o termostacie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Witam! > Mam problem, temperatura silnika wacha sie pomiedzy polowa skali a > pierwsza w lewo kreska. > Nie jest stabilna, szczegolnie jak grzeje w aucie. > Termostat? > Cena powala...a moze da sie go naprawic? > Jakos 200 stowki za termostat to jakies chore... > Moze diesel tak ma? > Ale co bedzie zima, przy temperaturach ujemnych? > U was tez sie tak buja? > Pozdrawiam Na 100% termostat, ale 200zł to bardzo drogo. Spokojnie kupisz za 100-120zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Witam! > Na 100% termostat, ale 200zł to bardzo drogo. Spokojnie kupisz za > 100-120zł. Ciekawe gdzie:( Sprawdzalem eper, sklepy, allegro...200 zl min:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabor Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 ok lutego br w sklepie w wysyłkowym w Łodzi termostaty były po 140-160 pln (bardziej i mniej z taśmy produkcyjnej). wymiana jest dość upierdliwa, wiec sama cena części to ta mniej przykra połowa problemu wymień wymień bo w aucie będzie tylko zimniej, wilgotniej i spalanie większe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Witam! Sprawdzinem pod maska, chyba to nie termostat. Mialem zgniecona rure od postojowego grzania obejma, przekrzywila sie i zgiela rure. Przy takiej konfiguracji to plyn nie mial jak przeplywac, wiec moze to tylko to:) Sprawdze dzis, powiem czy to wszystko wina obejmy czy jednak termostat. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2008 Witam! Niestety to nie pomoglo:( Dzis zamawiam termostat 195 zl. Szkoda ze teraz padl, kiedy zimno sie robi:( Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Września 2008 Udostępnij Napisano 26 Września 2008 > Szkoda ze teraz padl, kiedy zimno sie robi:( > Pozdrawiam Nie kolego termostat zapewne padł wcześniej ( nie zamykał obiegu dokładnie ) ale było w miare ciepło i silnik jeszcze tak sie nie wychładzał .... Wymiana jest nieciekawa .... co prawda zrobiłem ją sam ale powiedziałem sobie nigdy więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Września 2008 Udostępnij Napisano 26 Września 2008 > Nie kolego termostat zapewne padł wcześniej ( nie zamykał obiegu > dokładnie ) ale było w miare ciepło i silnik jeszcze tak sie nie > wychładzał .... > Wymiana jest nieciekawa .... co prawda zrobiłem ją sam ale > powiedziałem sobie nigdy więcej Wymiana kosztuje 50zł, więc nie jest to drogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabor Napisano 26 Września 2008 Udostępnij Napisano 26 Września 2008 za 50 to wymieniał mi znajomy mechanik po grzeczności i starej znajomości. jeśli znasz zakład co ci zrobi za tę kwotę, to jeszcze bym 4-pak dorzucił i grzecznie podziękował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Września 2008 Udostępnij Napisano 26 Września 2008 > za 50 to wymieniał mi znajomy mechanik po grzeczności i starej > znajomości. > jeśli znasz zakład co ci zrobi za tę kwotę, to jeszcze bym 4-pak > dorzucił i grzecznie podziękował Wymieniałem termostat w zeszłym roku albo na początku obecnego i płaciłem 50zł. Jest to nieautoryzowany serwis Fiata. Własciciel byl kiedyś kierownikiem serwisu w ASO. Ludzie mają szkolenia w Tychach i znają się na rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2008 Witam! A jakies hocki klocki z tym sa? To ze ciezko dojsc do niego, odkrecic to tak. Odpowietrzenie? Czy mam uwazac na cos? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabor Napisano 26 Września 2008 Udostępnij Napisano 26 Września 2008 termostat (zwany czasem termistatem ) jest od tyłu silnika, od strony przegrody, więc jest to praca na długim wysięgu ramion i elestycznosci z plasteliny. odpowietrzanie - nie wiem, pewno tak. nie kombinuj - odżałuj 5 dych to i tak wydatek mikro. niedawno walnął mi jakiś platsikowy króciec odprowadzający paliwo z filtra. rzecz niezastąpialna zamiennikiem, trudno tez kupić na szybko z demontażu. i w 30 minut byłem lzejszy o 250 pln. termostat potraktuj jak rzecz eksploatacyjną kótra chyba wszystkim pada po ponad 120 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Września 2008 Udostępnij Napisano 26 Września 2008 > Witam! > A jakies hocki klocki z tym sa? > To ze ciezko dojsc do niego, odkrecic to tak. > Odpowietrzenie? > Czy mam uwazac na cos? > Pozdrawiam Przyglądałem się wymianie i nie jest to jakieś arcy trudna czynność: ściągnięcie dwóch węży jak dobrze pamiętam i odkręcenie trzech śrób. Miejsce na odkręcenie jest, więc można powalczyć. Osobiście nie zabrałbym się za to, ponieważ koszt wymiany nie jest wart ryzyku spierdzielenia czegoś przez takiego laika jak ja. Ale jeżeli masz dryg do grzebania to spokojnie dasz radę. Skalę trudności porównuję do wymiany klocków hamulcowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabor Napisano 26 Września 2008 Udostępnij Napisano 26 Września 2008 w sumie masz rację, jesli kolega ma dryg. po zabiegu poprosimy o relację, foto najlepiej powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 28 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2008 Witam! > termostat (zwany czasem termistatem ) jest od tyłu silnika, od strony > przegrody, więc jest to praca na długim wysięgu ramion i > elestycznosci z plasteliny. A przypadkiem nie jest z boku kolo akumulatora? Dokladnie pod takim okraglym elementem, nie wiem jak to sie nazywa:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 28 Września 2008 Udostępnij Napisano 28 Września 2008 > Witam! > A przypadkiem nie jest z boku kolo akumulatora? > Dokladnie pod takim okraglym elementem, nie wiem jak to sie nazywa:) > Pozdrawiam Zgadza się, termostat jest z boku koło akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 29 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2008 Witam! > Zgadza się, termostat jest z boku koło akumulatora. To chyba tutaj Jak bede wymienial, postaram sie zrobic foto relacje:) Kupilem jakis orginal, ale nie jest fiatowski, tylko jakiejs francuskiej firmy termo-cos tam. Ciekawe czy takie laduja da Stilaka czy to jakis zamiennik? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 30 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Witam! Terostat wymieniony, niestety nie mialem jak zrobic zdjec, wiec bede posilkowal sie e-per-em:) 1. wyjecie termostatu starego poprzez odkrecenie srub 1 2 odlaczenie przewodow (uwaga na orginalne spinki fiatowskie) strasznie ciezko schodza. Wyjecie termostatu:) Taki byl plan, niestety okazalo sie rura od cyrkulacji spalin, laczaca kolektor wydechowy z zaworem EGR jest mocowana na termostacie za pomoca blachy przyspawanej do rury i przykreconej do mocowania termostatu:( Zdjecie tego paskudztwa trwalo 30min, nie liczac pokaleczonych rak. Po zdjeciu termostatu, pozostaje tylko zalozyc nowy, przykrecic czujnik temperatury (nie ma w komplecie) zalozyc rurki, zalac uklad i jazda. Czas trwania wymiany 1,5 godziny, koszt 40zl Teraz temperatura jest ok, nie spada. Wymiana troche klopotliwa, maly dostep, ale nie jest tak ciezko. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 30 Września 2008 Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Oryginalne termostaty w Fiacie to BEHR, w stilo chyba też taki był fabrycznie montowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabor Napisano 30 Września 2008 Udostępnij Napisano 30 Września 2008 dokładnie, oryginalnie Stilo ma też BEHRa. gratuluję poprawy po wymianie, nie znam przypadku aby po wymianie komuś nie stało pionowo - słuszna decyzja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 30 Września 2008 Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Z ciekawości sprawdziłem ceny termostatu do silnika 1.4 (e-Per) i chociaż raz jestem zadowolony - cena 57,44 zł + uszczelka 7,49 zł. U mnie też wskazówka lekko faluje, ale wymiana termostatu nie powinna zaboleć finansowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Września 2008 Udostępnij Napisano 30 Września 2008 > termostacie za pomoca blachy przyspawanej do rury i przykreconej > do mocowania termostatu:( > Zdjecie tego paskudztwa trwalo 30min, nie liczac pokaleczonych rak. Dlatego powiedziałem nigdy więcej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 1 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2008 Witam! > Dlatego powiedziałem nigdy więcej ... A ja nie narzekam, bylo fajnie:) Ogolnie lubie grzebac w aucie.. taka przypadlosc:) Co dziwne, od razu spalanie zmalalo, choc temperatura silnika nie byla az taka niska. Przed wymiana w miesie mialem ok 6.7 do 7 literow na 100, teraz 5.8 do 6-ciu na 100... Zdziwilem sie troche ze az taki to ma wplyw Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 > Witam! > A ja nie narzekam, bylo fajnie:) > Ogolnie lubie grzebac w aucie.. taka przypadlosc:) Mam to samo ale czasami mnie krew zalewa.... > Co dziwne, od razu spalanie zmalalo, choc temperatura silnika nie > byla az taka niska. > Przed wymiana w miesie mialem ok 6.7 do 7 literow na 100, teraz 5.8 > do 6-ciu na 100... > Zdziwilem sie troche ze az taki to ma wplyw > Pozdrawiam Wynika to z pracy silnika na innej mapie... kiedyś bym powiedział na ssaniu .... ale w nowoczesnych silnikach opartych na szynie .... takie jak JTD "zimny" silnik pracuje inaczej ( czasy i punkt wtrysku paliwa ) I z tego wynika spalanie na poziomie 7 litrów. powinno być również troszeczke ciszej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 1 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2008 Witam! > I z tego wynika spalanie na poziomie 7 litrów. powinno być również > troszeczke ciszej Dokladnie zrobilo sie cizsej i jakos silnik inaczej pracuje... Ale to moze tylko psychologia:) Hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 1 Października 2008 Udostępnij Napisano 1 Października 2008 A czy kolega wyjmował akumulator razem z koszem co by było więcej miejsca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 2 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2008 Witam! > A czy kolega wyjmował akumulator razem z koszem co by było więcej > miejsca? Hehe, chcialem, ale nie wymontowalem, dalo rade bez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 2 Października 2008 Udostępnij Napisano 2 Października 2008 Dzisiaj kupiłem termostat, uszczelkę i opaskę (za wszystko 73,- zł) i wymieniłem termostat w swoim stilo(silnik 1.4). Robota niezbyt skomplikowana i czasochłonna. Wskazówka od temperatury silnika znowu stoi na baczność, zaoszczędziłem 90,- zł (tyle chcieli w ASO) i mam pełną satysfakcję (bezcenne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 Nowy oryginalny termostat, który właśnie zamierza zamontować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 8 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2008 Witam! Jakiej jest firmy?Gdzie kupowales? U mnie jak kupowalem nie bylo zaslepek i czujnika temperatury... Cena 195 zeta. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 8 Października 2008 Udostępnij Napisano 8 Października 2008 > Witam! > Jakiej jest firmy?Gdzie kupowales? > U mnie jak kupowalem nie bylo zaslepek i czujnika temperatury... > Cena 195 zeta. > Pozdrawiam To jest orginał z ASO, firma BEHR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 8 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2008 > To jest orginał z ASO, firma BEHR a cena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 8 Października 2008 Udostępnij Napisano 8 Października 2008 > a cena? Po BARDZO dużej znajomości 260 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 No i mi też juz stoi do pionu wchpikus, jak sie uporałeś z tą blacha przykręcona do dolnej śruby? Przykręciłeś ją jakoś z powrotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 10 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Hej! > wchpikus, jak sie uporałeś z tą blacha przykręcona do dolnej śruby? > Przykręciłeś ją jakoś z powrotem? Lomem, odgiac i juz. Nie doginalem jej przy wkrecaniu, i tak nie byla potrzebna, Mysle ze projektant myslal ze bedzie "kolebotac" dlatego dospawali kawalek blachy. Ale zdjac sie jej nie da, trzeba odginac, chyba ze chcesz cala rure demontowac. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 No właśnie też tak zrobiłem... A ile się przy tym namęczyłem... Szkoda gadać... Dlatego potem już nie miałem nerwów ją prostować i przykręcać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 10 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Witam! > Szkoda gadać... Dlatego potem już nie miałem nerwów ją prostować > i przykręcać... Dokladnie, szkoda nerwow. Ale nie we wszystkich jest ta blacha.... U mnie sie trafilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > Witam! > Mam problem, temperatura silnika wacha sie pomiedzy polowa skali a > pierwsza w lewo kreska. > Nie jest stabilna, szczegolnie jak grzeje w aucie. > Termostat? w alfach jest tak samo , i z tego co się orientuję jest to normalne. Już nie raz były wojny na forum alfy o zachowanie termostatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > w alfach jest tak samo , Nie wiem jak w Alfach ale u Fiata wskazówka po dojśćiu do pionu stoi tam nieruchomo - oczywiście przy sprawnym termostacie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > Nie wiem jak w Alfach ale u Fiata wskazówka po dojśćiu do pionu stoi > tam nieruchomo - oczywiście przy sprawnym termostacie.... w alfach tańczy od ok 75-90, nie wiem czy tylko wskazówka , trzeba by to sprawdzić na examinerze. Natomiast to jest podobno normalne, wiele osób które kupiły nowe 156 pisało że mieli tak od początku, ponadto ktoś korespondował w tej sprawie z kolesiem z aso z niemiec i tamten twierdził że to normalne i nic nie grzebać. Ale to dotyczy alfy (głównie mod.156) , we fiacie nie wiem jak to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 fiat lepszy od alfy i tyle ale wydaje mi się to dziwne, że w stilo wskazóweczka stoi sobie równiutko na środeczku, a w aucie bardziej prestiżowym (ale czy lepszym ) jakim jest alfa 156 wskazówka sobie lata IMHO to coś dziwnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > fiat lepszy od alfy i tyle Być może czujnik jest nie wtym miejscu co powinien, a może termostat źle dobrany .... na pewno to nic dobrego dla silnika... no i dla spalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > Być może czujnik jest nie wtym miejscu co powinien, a może termostat > źle dobrany .... na pewno to nic dobrego dla silnika... no i dla > spalania a może Fiat podaje wartość uśrednioną a Alfa dokładną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monty Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > a może Fiat podaje wartość uśrednioną a Alfa dokładną ladnie to bylo widac gdy zalozylem termometr elektroniczny do sc--chodzi raczej o to ze w zakresie 90-95C zmiana kilku stopni nie przynosi zauwazalnej zmiany wychylenia a sprawdzajac pirometrem chlodnice widac roznice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > ladnie to bylo widac gdy No fajnie ale jeśli mierzysz temperaturę chłodnicy lub naczynka to nie mierzysz temperatury płynu w silniku. A to ta nas interesuje Jesli termostat pracuje poprawnie to zamyka prawie całkowicie ( jest zazwyczaj mały otworek ) przepływ przez chłodnice i temperatura może śmiało spaść nawet do 20 C jeśli Alfa montuje czujnik pomiaru w nieodpowiednim miejscu to może on pokazywać różne głupoty U Fiata / Volvo / Forda itp...... ta wskazówka stoi przy sprawnym układzie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > U Fiata / Volvo / Forda itp...... ta wskazówka stoi przy sprawnym > układzie.... A w chłodniejsze dni wnętrze bardzo szybko można ogrzać. U mnie przez cały poprzedni rok wskazówka wahała się o 1-1,5 mm i dawało się to odczuć, wnętrze auta dosyć długo się nagrzewało. Teraz dzieje się to zdecydowanie szybciej, a i silnik pracuje bardziej miękko. Wskazówka musi stać na baczność! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monty Napisano 13 Października 2008 Udostępnij Napisano 13 Października 2008 a jesli mierzysz temperature na wejsciu do nagrzewnicy -maly obieg to pokazuje raczej temperature silnika - --- caly zegar w stilo bedzie mial pewnie z 50-60C od kreski do kreski--jesli wskazowka "wariuje" musi byc cos nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Października 2008 Udostępnij Napisano 13 Października 2008 > a jesli mierzysz temperature na wejsciu do nagrzewnicy -maly obieg Termostat w np: JTD to tak naprawdę 2 termostaty w jednej obudowie... nie analizowałem co zamyka i otwiera ten 2-gi układ ... może właśnie częściowo nagrzewnice w aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monty Napisano 13 Października 2008 Udostępnij Napisano 13 Października 2008 nie w tym rzecz--mysle ze wskazowka w stilo nie wychwytuje 5-10 stopniowych zmian temperatury w alfie moze jest inaczej--nie wiem moj termometr byl we wlasciwym miejscu ukladu(sc) i latem pokazywal 90-98C w korkach to nawet 104 zima ok 88-90--temperatury weryfikowalem pirometrem i wrzatkiem--pomiar byl wiarygodny--mysle ze na analogowym nie widzialbym tych wachniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.