jacknn Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Już widzę reakcję lelka Skróć cytat aby nie denerwować naszego moda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Poniżej schemat poglądowy a w załączniku z fragmentami schematu instalacji astry G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 > Już widzę reakcję lelka Kurna. nie było mnie... Ale nie mam poczucia winy, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto dopilnuje porządku Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 tak Niedziela chce do ASTRY G:) sorki ze tak późno ale nie było mnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 > ... bo zawsze znajdzie się ktoś, kto dopilnuje porządku Do usług Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 zapytanie z mojej strony odnosnie zamówionych podzespołów już w drugiej firmie (bo pierwsza dała ciała) Quote: Czy mogłaby Pani sprawdzić jakie są losy tego zamówienia ?? odpowiedź Quote: witam Czekamy na przesyłkę od naszego dostawcy. Przepraszamy za zwłokę ale obecne warunki pogodowe powodują późnienia w dostawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Części już mam. Z tym, że na weekend status priorytetu uzyskało naprawienie padniętego rezystora dmuchawy, bo się nie da jeździć. Ale ponieważ weekend pogodowo zapowiadają raczej nieciekawy, zatem na narty mnie nie zassie, a to znaczy że powinienem zmontować kolejne kilka sztuk. Nie wiem tylko co z toshem? Chce z tym spryskiwaczami czy nie? Bo zamilkł w kwestiach które miał zbadać. Dobra, spadam do garażu dłubać ten rezystor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Z powodu nawalu prac w warsztacie i nie tylko, nie znalazlem chwili czasu do dokonania niezbednych pomiarow, ale obiecuje poprawe i pokute w tym temacie, dokonujac pomiarow w niedziele. Dorzuce inna kwestie do teoretycznego rozpatrzenia. W niektorych modelach (nowszych) VW spotkalem sie z ciekawym sposobem dzialania wycieraczek. Podczas jazdy wycieraczki byly wlaczone w tryb ciaglej pracy, ale w momencie postoju (np na swiatlach) wycieraczki wyraznie zwalanialy swoja prace do stanu mniej wiecej 1/3 trybu ciaglego. Po ruszeniu wycieraczki pracowaly w pelnym trybie. Wybaczcie ze wymyslam coraz to nowe rzeczy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Ale ty dajesz jaja . Wszystko się da rozwiązać choć pomysł cokolwiek wodotryskowy. Trzeba by się było jakoś podpiąć do impulsów z drogi, no i problemem jest to, że manetka tryb ciągły załącza bezpośrednio prądowo. Trzeba by to było rozciąć i zmostkować przekaźnikiem. Jak dla mnie zbyteczny gadget . A może tam był sensor opadu i po prostu po zatrzymaniu opad na szybę był mniejszy to i wycieraczka zaczęła pracować wolniej? Bo tylko taki widzę w tym sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Jako ze zauwazylem to w VW Caddy z zupelnie podstawowym wyposazeniem, sensora na pewno nie bylo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Acha, ale te wycieraczki po zatrzymaniu dalej pracowały w trybie ciągłym tylko wolniej. No tak się w Astrze prosto zrobić nie da. Gra nie warta świeczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 >Gra nie warta świeczki. W zwiazku z tym dramatycznym faktem nie mam wiecej pytan i tym bardziej oczekiwan w tej kwestii. Pomiary w innej kwestii w niedziele, o czym juz pisalem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Czy ktoś sprawdził działanie układu przy "podziękowaniu", tj. naprzemiennie lewy i prawy migacz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 > Czy ktoś sprawdził działanie układu przy "podziękowaniu", tj. > naprzemiennie lewy i prawy migacz ? Widać to na filmie. Tzn przedłużony będzie ten ostatnio załączony kierunek. Z tym, że dziękuje się awaryjnymi a nie na przemian kierunkiem, bo to może wprowadzić w błąd innych użytkowników. Ja w każdym razie zawsze tak robię i przyznam, że nie spotkałem się z innym sposobem. EDIT: Dyskusja o używaniu awaryjnych/kierunkowskazów przeniesiona na IKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 23 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Moja podpowiedziała mi pewien pomysł jak jeździłem grande punto to kierunek głośno pykał i moja chciała by tak w astrze g da rade jakoś:D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 23 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 > Moja podpowiedziała mi pewien pomysł jak jeździłem grande punto to > kierunek głośno pykał i moja chciała by tak w astrze g da > rade jakoś:D? Kiedyś w maluchu zastosowalem coś takiego: Z "grającej" kartki okolicznościowej wywlokłem ten modulik grający melodyjkę wraz głośniczkiem piezoelektrycznym. Podłączylem przed przelącznikiem kierunkowskazów, o ile pamietam z użyciem diody zenera coby napięcie zasilania obniżyć do 3V. No i kiedy któyś kierunkowskaz migał, modulik grający "Sto lat, sto lat" wypiskiwal swoje "Sto... Sto... Sto..." Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 23 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 heheh chce "pyk pyk pyk anie sto sto sto :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 23 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 > heheh chce "pyk pyk pyk anie sto sto sto :/ Toż ta melodyjka nie wyśpiewuje "sto" tylko gra pierwszy dżwięk tej piosenki Weż dowolną kartkę grającą i otwieraj i zamykaj z częstotliwością z jaką miga kierunkowskaz, zorientujesz się jaki dźwięk będzie slychać. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 23 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 > Toż ta melodyjka nie wyśpiewuje "sto" ale to i tak będzie pik pik pik a nie tyk tyk tyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 23 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 > Moja podpowiedziała mi pewien pomysł jak jeździłem grande punto to > kierunek głośno pykał i moja chciała by tak w astrze g da > rade jakoś:D? np. podłączyć jakiś większy przekaźnik co by głośno stukał. Albo nawet głośniczek przez rezystorek , też będzie robiło puk puk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 24 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 > będzie robiło puk puk Ale to wciąż nie będzie tyk tyk.... Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 24 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 swoją drogą jak jeździłem grande to na początku mnie to drażniło ale potem nawet miły to był dźwięk, jak się ociepli coś muszę pokombinować by nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Czuję się zobowiązany do zamieszczenia dzisiejszej korespondencji z Pawelek_S aby poinformować dotychczasowych użytkowników o pewnym problemie,który wyniknął z mechaniki i którego nie przewidziałem. > Witam , > Dzis zamontowałem tą płyteczkę i mam takie spostrzeżenia (od > razu uprzedzam ,że nie chce zwrotu kasy ani żadnych > innych scesji ,bo uważam że nie ma o co, bardziej > zależało by mi na rozwiązaniu zagadki ) > Do rzeczy . > Jak używa się tego cudeńka zgodnie z założeniem ,czyli > dotykam i ....jest ok mrugnie tyle razy ile ustalone > wcześniej . > Jednak jak używa się kierunków tradycyjnie ,to występuje mały > problem .Czasami ale nie zawsze ,jednak często po > odbiciu (wyłączeniu kierunku przez zabierak w kier, > ,obojętnie czy pr. czy lewa strona )nie wyłącza się > kierunek od razu tylko błyśnie jeszcze raz ,a czasem dwa > ,jak mu sie chce .W sumie nic złego bo błyśnie ten co > był używany ale to irytuje .Następna rzecz to takka ,że > mam tempomat a co za tym idzie manetka jest trochę > cięższa niz normalna i przy wyłączaniu kierunku prawego > (w dół )siła bezwładności i ciężar powoduje zapalenie > kierunku przeciwnego (lewego) ,to jednak uważam za objaw > występujący na skutek ciężaru manetki i trudno . > Czy nikt nie zgłaszał takich problemów ,szczególnie > pierwszego .Być może drugi problem to problem mojej > manetki ,może ma luzy i załącza dlatego przeciwny kier. > jak odbije Jesteś pierwszym który oprócz jacknn zamontował. Reszta jeszcze nie. Odnośnie pierwszego problemu to nic takiego nie zaobserwowałem. Sądzę, że może zbyt szybko po załączeniu wyłączasz. Pomimo pozycji ustalonej manetki i tak najkrótszy czas migania będzie taki jak ustaliłeś i nie jest to ważne czy tylko puknąłeś czy załączyłeś na stałe kierunek ale wyłączyłeś szybciej niż np 3 lub 4 błyski. Nie da się tego problemu rozwiązać bo to są te same styki. Teraz po prostu nie da się mignąć w żaden sposób krócej niż ustalona ilość mignięć. Nie wiem czy jasno to opisuję. Drugi problem wydaje mi się poważniejszy i niestety sam go u siebie zauważyłem dzisiaj. Ja ma tak że jak szybko obracam kierownicę z prawa na lewo to zabierak mi pędem zabiera manetkę tak że siła bezwładności potrafi stuknąć w przeciwny styk i tak jak tobie załączą się niepotrzebnie przeciwny kierunek. Co ciekawe nie występuje to u mnie w drugą stronę ale to widać już kwestie mechaniczne styków. Trochę mnie to zmartwiło bonie przewidziałem takiego zachowania. Temat jest do załatwienia programowo, trzeba odczulić na krótkie stuknięcia styków. Ale nie wiem jak krótkie aby znowu nie przesadzić. Teraz było ustawione poniżej 10ms ale to widać za krótko. Muszę to po prostu przebadać w samochodzie. I to mi może trochę zająć zwłaszcza że padł mi programator. Złośliwość rzeczy martwych, mam nadzieję że uda się go naprawić. Jedynym wyjściem w takiej sytuacji jest odesłanie urządzenia do wgrania nowego softu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Ad. 1. Problem pierwszy Potwierdzam, jest to i w F, ale to występuję gdy manetkę wyłączę zanim minie zaprogramowany czas na te 3 lub 4 mignięcia. W ogóle mi to nie przeszkadza. Ad. 2 Problem drugi W F tego nie zauważyłem. Zauważyłem w F coś innego, otóż w czasie włączenia manetki na dłuższą chwilę przekaźnik odpowiedni dla strony która została włączona pulsuje w rytm przerywacza. Nie jest to problem ale coś takiego zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 > Ad. 1. Problem pierwszy > Potwierdzam, jest to i w F, ale to występuję gdy manetkę wyłączę > zanim minie zaprogramowany czas na te 3 lub 4 mignięcia. W ogóle > mi to nie przeszkadza. Bo tego nie da się załatwić. Musiały by być osobne styki do pozycji stabilnej i niestabilnej manetki a są to te same styki tylko mechanicznie jest podwójne ustawienie. > Ad. 2 Problem drugi > W F tego nie zauważyłem. Widocznie manetka lżejsza albo inna konstrukcja. Właśnie dogadaliśmy się z pawelek_S, że występuje to tylko przy jednej pozycji gdy manetka opada w dół. Pomaga jej grawitacja dlatego wpada niżej dotykając czasem o przeciwny styk. Cholerna grawitacja > Zauważyłem w F coś innego, otóż w czasie włączenia manetki na dłuższą > chwilę przekaźnik odpowiedni dla strony która została włączona > pulsuje w rytm przerywacza. Nie jest to problem ale coś takiego > zauważyłem. Tak będzie się działo bo na tym polega istota działania adaptacji do Fki. To teraz będziesz miał troszkę głośniejsze klikanie. Ktoś wcześniej tak chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Ja twojego urządzenia nie zamontowałem w samochodzie, ale podłaczyłem na stole i bawię się nim. Oba problemy u mnie były i oba rozwiązałem. Nadmieniam, że w urządzeniu mojej konstrukcji, na 555 też występowały i dlatego kupiłem od Ciebie płytkę. Okazało się, że problemy nie znikły. Przetestowałem oba urządzenia na 3 różnych manetkach: starej zwykłej oryginał GM, starej z tempomatem oryginał GM i nowej z tempomatem zamiennik HP i na wszystkich pojawiają się ww. efekty. To zmusiło mnie do zastosowania pewnych dodatkowych rozwiązań: Ad1 - na wejściu od kierunków trzeba dołożyć proste filtry RC, które eliminują drgania zestyków - po prostu manetka wracając skrobie po stykach i generuje impuls dodatni... Kolega Wszim tego nie przewidział, bo ma pewnie manetkę, która tego efektu nie generuje. *diody są przełaczające, szklane typu BAVP21, 1N4148... Ad2 - gumkę-harmonijkę manetki kierunków trzeba od dołu wyciągnąć i oprzeć o dolną krawędź otworu, w którym była. Powoduje to wykasowanie luzu na dźwigni i usztywnienie manetki spadającaj z góry. W przyszłości zmniejszę od dołu ten otwór i włożę gumkę jak należy. Przyczyną generowania lewego kierunku jest toporne wykonanie manetek, zarówno oryginalnych jak i zamienników i nie ma znaczenia ciężar - kto rozbierał te manetki to wie o co chodzi: luzy dźwigni w położeniu spoczynkowymi + styki wykonane z mosiądzu - porażka. Sorki, że nie pisałem o tym, ale myślałem, że to tylko u mnie jest... W moim urządzeniu ten filtr też działa i dlatego nie zamontowałem jeszcze TLW (no i nie mam gdzie, bo pod blokiem troszkę zimno w samochodzie i zepsuła mi się moja lutownica gazowa - padł katalizator, a w hurtowniach pustki, w marcu będzie dostawa...) Żałuję tylko sterowania wycieraczkami... pewnie jak sie ociepli i je zamontuję, to deszcze przestaną padać... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Jest softwareowy filtr 10ms który ma za zadanie drgania zestyków wyeliminować. 10ms to mnóstwo czasu i prawidłowo działające styki nie powinny dawać aż tak długich drgań. Chyba że sa zaśniedziałe i zielone. I ten problem nie występuje ani u mnie ani u Pawelka_s ani u jacknn. Problemem jest tylko uderzająca manetka w styk lewego kierunku gdy z położenia prawego kierunku gwałtownie jest zabierana zabierakiem kierownicy. Twoje rozwiązanie może także pomóc jak i softwareowe wydłużenie filtra do - ?? właśsnie 40ms lub 100ms - tego nie wiem muszę zbadać organoleptycznie żeby znowu nie przesadzić w drugą stronę i nie znieczulić za mocno. Ostatnie 3 sztuki które odesłałem chłopakom miały już w sofcie zmianę na 40ms gdy objawy u jacknn sugerowały że moga wpadac jakieś zakłócenia od np alarmu. Zrobiłem to głównie z myślą o Fce no ale chyba wyjdzie że przypadkiem także dla G. Sam w swoim aucie nie zmieniałem bo działało ok. Do dziś gdy się okazał ten problem z manetką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 > I ten problem nie występuje ani u mnie > ani u Pawelka_s ani u jacknn. Przecież wyraźnie napisałeś, cytując za Pawelek_S: > Jednak jak używa się kierunków tradycyjnie ,to występuje mały > problem .Czasami ale nie zawsze ,jednak często po > odbiciu (wyłączeniu kierunku przez zabierak w kier, > ,obojętnie czy pr. czy lewa strona )nie wyłącza się > kierunek od razu tylko błyśnie jeszcze raz ,a czasem dwa > ,jak mu sie chce . Ww. zjawisko eliminuje mój filtr, elementy dobrane doświadczalnie, już kondensator 4,7 uF powoduje, że nie ma 3 błysków wcale, oporniki mniejsze zwiększą prąd... Po powrocie manetki natychmiast ustaje mruganie, żadnych dodatkowych błysków! Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 > Przecież wyraźnie napisałeś: > Ww. zjawisko eliminuje mój filtr... Po powrocie manetki natychmiast > ustaje mruganie, żadnych dodatkowych błysków! > Pozdr. Ale to już zostało wyjaśnione. Wynikało ze zbyt szybkiego wyłączania przed końcem migania. To nie z drgania zestyków tylko to tak działa. Napisałem : Sądzę, że może zbyt szybko po załączeniu wyłączasz. Pomimo pozycji ustalonej manetki i tak najkrótszy czas migania będzie taki jak ustaliłeś i nie jest to ważne czy tylko puknąłeś czy załączyłeś na stałe kierunek ale wyłączyłeś szybciej niż np 3 lub 4 błyski. Nie da się tego problemu rozwiązać bo to są te same styki. Teraz po prostu nie da się mignąć w żaden sposób krócej niż ustalona ilość mignięć. potwierdził to jacknn oraz potem Pawelek_S tylko że na privie. Cytuję go fakt ustaliłem 4 tiki a miasto małe i zakręty krótkie więc dla tego wsześniej się samo wyłącza a potem jakby dokańcza ten stroik cały cykl ,czyli ok Jeżeli wyłączysz kierunkowskaz po 2 błyskach a masz ustawione na 4 błyski to i tak jeszcze dobłyska te 2. Stąd nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Dziwne, bo u mnie teraz działa idealnie: - krótkie naciśnięcie - mruga ustalony czas - długie naciśnięcie, mniejsze niż zapisany czas - mruga ustalony czas - długie naciśnięcie ponad ustalony czas - gaśnie zaraz po powrocie manetki, a bez filtra mrugało jeszcze ze 2 sekundy... Reasumując: jeśli zaproramowałem np. na 3 sekundy, to jak trzymam manetkę mniej niż 3 sekundy (nawet 2,5 s), to mruga dokładnie 3 sekundy, jeśli trzymam manetkę więcej nić 3 sekundy, to mruga tak długo, jak trzymam manetkę. Czyli idealnie. To oczywiste, że jak się zaprogramuje 3 błyski to jednego nie da się już wytworzyć... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 26 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2010 > > Fki. To teraz będziesz miał troszkę głośniejsze klikanie. Ktoś > wcześniej tak chciał Ja tak chciałem a dokładnie moja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 26 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2010 > Dziwne, bo u mnie teraz działa idealnie: > - krótkie naciśnięcie - mruga ustalony czas > - długie naciśnięcie, mniejsze niż zapisany czas - mruga ustalony > czas > - długie naciśnięcie ponad ustalony czas - gaśnie zaraz po powrocie > manetki, i tak ma działać > a bez filtra mrugało jeszcze ze 2 sekundy... no i tego nie rozumiem bo mnie działa prawidłowo. Oznaczałoby to że te zestyki są jakieś bardzo dziwne, że potrafią przy odłączaniu dać impuls 0V rzędu powyżej 10ms i ponownie 12V powyżej 10ms Tak badam stan stabilny. A dlaczego miałoby wtedy mignąć krócej tego już w ogóle nie rozumiem. Co to za manetki masz na stole? Może zjawisko wiąże się z układem testowym jaki zbudowałeś . Generalnie 10ms filtr to typowa wartość obsługi drgania zestyków. Taką do tej pory stosowałem w wielu konstrukcjach. >To oczywiste, że > jak się zaprogramuje 3 błyski to jednego nie da się już > wytworzyć... Też można to zlikwidować przez warunek że np badanie długości załączonej manetki i jak np będzie dłuższy czas niż ok 1 migniecie ale krótszy niż zaprogramowana zwłoka to kończyć miganie wcześniej. Czyli przedłużenie błysków byłoby tylko gdy impuls zostałby odczytany z zakresu od 10ms do ok 0,5s. Ale stwierdziłem, że nie jest to potrzebne a wręcz może czasem przeszkadzać gdyby komuś przytrzymało się ciut dłużej. Jak widać temat nie jest trywialny. Oczywiście możesz odesłać maszynkę do wspomnianej poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 26 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2010 Programator udało się naprawić. Gotowy mam nowy software v1.2 . Na biurku testy wskazują że będzie ok. Filtr wydłużony do 100ms i trochę zmodyfikowany, podorabiałem jeszcze kilka warunków brzegowych. Odporność na ewentualne drgania kiepskich zestyków powinna być mocna. Jutro z rana ma lać więc o nartach można zapomnieć, znaczy z rana testy w garażu i na drodze. Żebym tylko nie wylądował w rowie machając tą kierownicą Ponieważ nie chcę pieniędzy za coś co nie działa na tip top, to zapraszam chętnych do upgrade'u oprogramowania. No niestety nie da się inaczej trzeba mi układ odesłać. Koszty powrotne przesyłki do was biorę na siebie. Z tym, że wada opadającej manetki może wystąpić w pierwszej serii z wersją 1.0. W drugiej już raczej nie. Więc do wizyty w serwisie zapraszam (prawie jak w toyocie ) jacknn - on akurat już wysłał z innego powodu (adaptacja do Fki miała feler) Pawelek_S Jakubek master22221 - on sobie sam rozwiązał problem metodą plomby sprzętowej i uparł się że nie odda Esen3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Do mnie dziś układ doszedł montaż w sobotę lub niedziele:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Testy praktyczne w samochodzie wypadły pozytywnie Efekt został usunięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 kolego jesteś moim guru elektroniki działa wszystko świetnie , układ zamontowałem tylko w innym miejscu koło styczki chyba od airbag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 > działa wszystko świetnie No to się cieszę. Znaczy, że druga partia się bardziej udała. Tam był program w którym filtr był dłuższy w związku ze zmianami dla jacknn'a i to wystarczyło. Została mi jeszcze jedna zmontowana sztuka - pełna wersja do G. Może jest jeszcze ktoś chętny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Czy wersja zmodyfikowana sterowania kierunkami dotyczy rowniez mojego ukladu (AF)?. Jak tylko uklad ze sterowaniem praca spryskiwacza i wycieraczek wedlug podanego wyzej schematu dojdzie do mnie, zamontuje i zdam relacje z dzialania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 > Czy wersja zmodyfikowana sterowania kierunkami dotyczy rowniez mojego > ukladu (AF)?. oczywiście też będziesz miał tą korektę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piet Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Ja również melduję wykonanie zadania Dzisiaj nastapił montaż, który zajął ok. 2 godz. na spokojnie. Oczywiście wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami Dla kolegi wszim no i oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 2 Marca 2010 Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Czyli kolejny sukces. Czekam niecierpliwie jak będzie po poprawkach z działaniem w Fce u jacknn i wersja ze spryskiwaczem u tosha. Jutro tosh powinien odebrać przesyłkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Dzisiaj układ dotarł. Może jutro uda mi się zamontować, dzień dłuższy to i może się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Tak sobie pomyślałem, bo ktoś ostatnio marudził, że fajnie byłoby dołożyć do układu kierunkowskazów funkcję, polegającą na wyłączeniu sekwencji błysków po ponownym wybraniu tego samego kierunku przez jej zakończeniem. Obrazowo: klikasz w prawo, kierunkowskazy zaczynają błyskać, rozmyśliłeś się, klikasz jeszcze raz w prawo, kierunkowkazy przestają błyskać przed czasem. Tylko chyba się nie da, bo jak widzę, ten sam port czyta manetkę i następnie ten sam wysyła napięcie do multitimera... nie może jednocześnie pracować jako wyjście i jako wejście, mam rację? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Masz rację nie da się tego rozwiązać w układzie w jakim to zbudowałem. Musiałbyś użyć 4 portów uC, dwa wejściowe a dwa wyjściowe do sterowania. Należałoby się dodatkowo odciąć z oryginalnymi przewodami MUT-manetka. Czytanie ze styków manetki a sterowanie bezpośrednio do MUT. Układ byłby większy i nie zmieściłby się do manetki wycieraczki. A to było moim kryterium. Natomiast rozwiązałem temat troszkę inaczej a zapomniałem o tym wspomnieć. Jest on w tej ostatniej wersji softu. Zrobiłem tak, że przed czasem można wyłączyć uderzając krótko w przeciwny kierunek. To tyknięcie musi być takie króciutkie (powyżej 30ms ale poniżej 100ms). Nie każdemu może się udać ale mnie podczas testów przychodziło dość łatwo. Z tym, że ja mam tylko 3 błyski ustawione i w zasadzie nie widzę potrzeby tego stosować. Gdyby ktoś wprogramował sobie więcej błysków to w sumie może zajść sytuacja, że pasowałoby wyłączyć kierunek przed czasem. Wtedy ta funkcjonalność może się przydać. Z tym, że trzeba by sobie wyrobić wprawę w takim krótki ... pyk. edit: Acha i nie będzie taki myk działać w Fce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > rozwiązałem temat troszkę inaczej... O! Może się zdecyduję na zmiany... ale zaczekam jeszcze, na razie jeżdżę na starym analogowym układzie, a do wiosny daleko... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgs Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 stosuje ten układzik kilka dni i a do wyłączania kierunku: ja używam tego układu do zmiany pasa lub gdy od skrętu do następnego jest blisko i tu nie potrzebne jest rozłanczanie .... chyba ze ktoś chce uzywać kierunków jako 1 błysk przed skrętem ps u mnie jest 3 i1/3 błysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1984 Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 Koledzy a możecie zapodać filmik jak to wygląda w realu u Was w autkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Chcesz zobaczyć jak w ogóle to wygląda? Jak tak to było wcześniej w tym wątku kliken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 20 Marca 2010 Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Po wielu próbach, udało się osiągnąć w eFce efekt docelowy. Układ sprawuje się wyśmienicie i można go spokojnie montować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtasek_K Napisano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Witam. Mała prośba czy da radę przesłać mi ten finalny schemat który to super działa. Proszę na pw lub [email protected] . śzukałem czytałem i tez jestem zainteresowany przetestowaniem tego w swojej Astrze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.