Skocz do zawartości

jakie amortyzatory tylne polecacie do Uno?


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

> jakie amortyzatory tylne polecacie do Uno? niestety KYB padly(1

> przestal sie ruszac, a drugi ma mala sprawnosc) po 3miesiacach.

A to dziwne, bo to firma z renomą. Ja tymczasem, gdy mi padły seryjne gazówki, założyłem olejowe firmy Optimal. Mało znana firma, ale swoje $$ one kosztowały. Pojeździłem na nich trochę. Trzymanie bez zarzutu. Amortyzacja natychmiastowa. Tylko twarde cholery jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba olejaki, Magneti Marelli, odradzam Monroe

wlasnie takie mi teraz polecono.

> To albo kupiłeś podróbę KYB albo miałeś pecha. Gwarancja jest chyba

> na 2 lata.

kupowalem normalnie w sklepie.

> Więc po co wyrzucać kasę na nowe?

po to ze chce z auta korzystac przez te 2-3 tygodnie jak beda rozpatrywac reklamacje, a pozatym nie chce tego po raz kolejny wymieniac za 3 miesiace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po to ze chce z auta korzystac przez te 2-3 tygodnie jak beda

> rozpatrywac reklamacje, a pozatym nie chce tego po raz kolejny

> wymieniac za 3 miesiace.

oddaj do regenracji i sprzedaj na allegro, a z tymi KYB to naprawdę dziwna sprawa, jesteś pierwszą osobą która narzeka na te amorki... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie takie mi teraz polecono.

> kupowalem normalnie w sklepie.

> po to ze chce z auta korzystac przez te 2-3 tygodnie jak beda

> rozpatrywac reklamacje, a pozatym nie chce tego po raz kolejny

> wymieniac za 3 miesiace.

moge ci moje stare podesłać i będziesz miał na te 2-3 tygodnie odaj na gwarancje niech ci hajs odają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale nawet jak oddadza to i tak potrzebuje jakis nowych, wiec sie

> pytam co skoro KYB, Monroe i B4 sa zle?

Ja mam KYB gazowe na przodzie i nie narzekam.

Co prawda są cholernie twarde i każdą dziurę można odczuć... ale mimo wszystko lubię tak jeździć wink.gif

Uno jest bardzo lekki i trudno by było zestroić zawieszenie tak, aby było komfortowe i bezpieczne jednocześnie.

Po ok. 9-u miesiącach eksploatacji sprawują się bez zarzutu. Testy przechodzą bez żadnego problemu. Auto trzyma się drogi i jest dobrze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie amortyzatory tylne polecacie do Uno? niestety KYB padly(1

> przestal sie ruszac, a drugi ma mala sprawnosc) po 3miesiacach.

ja z tyłu mam KYB Excel G Shocki gazowe i przejechałem na nich już ok 100 kkm i skuteczność od nowości mają na tym samym poziomie hmm.gif

jak kupowałem swoje to w ofercie były 2 rodzaje tych KYB, oryginalne japońskie w wiśniowym opakowaniu i w bodajże niebieskim, ale robione na Węgrzech czy jakoś tak wink.gif

kupiłem oczywiście te droższe w wiśniowym opakowaniu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale nawet jak oddadza to i tak potrzebuje jakis nowych, wiec sie

> pytam co skoro KYB, Monroe i B4 sa zle?

hmm.gif dziwne, bo ja na B4 z przodu zrobiłem ok 120 kkm, ale po bliskim spotkaniu z dziurą jeden mi padł i znowu założyłem z przodu komplet B4 i jak do tej pory przejechałem na nich ok 90 kkm i nic się nie dzieje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst

W Ibizie mamy B4 na całym samochodzie i wszystko lata jak trzeba od ponad roku.

W lato jeździmy na 16" 205/40 a w zime 14".

Moze seria do CC/SC/Punto sa jakies kiepskie.

Wiem, że Sienek i Marecki miali/mają B4 i byli zadowoleni.

Moze byc jeszcze tak, że w zależności od źródła zakupu będą lepsze lub gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że Sienek i Marecki miali/mają B4 i byli zadowoleni.

> Moze byc jeszcze tak, że w zależności od źródła zakupu będą lepsze lub gorsze.

A powiedz mi, czy masz jakieś doświadczenia z TYM sklepem?

I czy >> B4 << będą dobrze współpracować ze sprężynami -35mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz mi, czy masz jakieś doświadczenia z TYM sklepem?

> I czy >> B4

będą o ile wysokość nieobciążonej sprężyny jest na tyle duża by ta nie była luźna po złozeniu kolumny do kupy.

raz miałem własnie taki problem przy b4 i sprężynach obniżajacych, ale jakie to były to by musiał się Woytec wypowedzieć bo to jego auto było.

Sama wartość obniżenia niewiele mówi - wążne jaka jest wysokość sprężyny luzem.

aaa - w uno jest taka konstrukcja przedniego mcphersona że praktycznie cały czas pracuje odbój.

Dlatego po obniżeniu jest jest dość twardo....

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i właśnie tego się trochę boję... A znasz wysokość seryjnej,

> przedniej sprężyny do Uno?

nie znam , ale jest podana w książce

ale ta wysokość jest dużo większa niż ta po złożeniu wszytskiego w całość

wiec zmierz wysokość spręzyny umieszconej w kolumnie - i jak te obniżajace będą choć o 10mm wyższe to będzie ok.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Ibizie mamy B4 na całym samochodzie i wszystko lata jak trzeba od

> ponad roku.

> W lato jeździmy na 16" 205/40 a w zime 14".

> Moze seria do CC/SC/Punto sa jakies kiepskie.

> Wiem, że Sienek i Marecki miali/mają B4 i byli zadowoleni.

> Moze byc jeszcze tak, że w zależności od źródła zakupu będą lepsze

> lub gorsze.

W CC/SC jest taka sprawa z tymi amortyzatorami, że są strasznie krótkie, i muszą być naprawdę twarde, żeby zawias zrobił się jak deska. Kto widział tylny zawias w Cienkim ten wie o czym mówię. Stąd też pewnie te opinie, że szybko zaczynają stukać. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Ibizie mamy B4 na całym samochodzie i wszystko lata jak trzeba od

> ponad roku.

> W lato jeździmy na 16" 205/40 a w zime 14".

> Moze seria do CC/SC/Punto sa jakies kiepskie.

> Wiem, że Sienek i Marecki miali/mają B4 i byli zadowoleni.

> Moze byc jeszcze tak, że w zależności od źródła zakupu będą lepsze

> lub gorsze.

czyli mowisz zebym jednak gazowe B4 kupil? nie bedzie za twardo? - oryginalne Magneti jest chyba olejowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji się zapytam bo mam już nieco padnięte amorki tylne,

> czy do wymiany jest konieczny kanał i co przy tej okazji

> zalecacie jeszcze wymienić

Przednie wymieniałem bez kanału, więc i przy tylnych nie będzie on potrzebny.

Przy wymianie amortyzatorów zawsze zalecana jest wymiana poduszek, tulei metalowo-gumowych i innych ustrojstw, które mogą się zużywać (w zależności od tego, co występuje)

Za niezbędną uważam wymianę poduszek górnego mocowania i nakrętek samohamownych (przynajmniej przedni amortyzator jest na to przykręcany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odradzam Monroe

> Ja aktualnie na Monroe jeżdże juz chyba z 7 lat i w prawym amorku

> troche oleju wyłazi ale to chyba norma po tylu latach....

Bo po 7 latach padły więc dlatego je odradzasz? Prędzej na szrot trafi 50% naszych uno niż te amory padną frown.gif

Nie żebym polecał jakoś specjalnie monroe... Nie mam o nich zdania.

uwaga druga - moje uno nie jest pordzewiałe ale nie wiem czy do 20 lat dociągnie... na pewno nie w moich rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.