Skocz do zawartości

16v po spotkaniu z zaworami - czy to coś warte? FOTO


Felix_Wolomin

Rekomendowane odpowiedzi

Hi. Mamy z Sydneyem_20 do kupienia dół od 16v w idealnym stanie ale... jest po spotkaniu z zaworami. Nie wiadomo dlaczego tak się stało, bo pasek był cały i na miejscu. Warte to zachodu?

Czy taki spotkanie wywarło jakiś wpływ na korby i same tłoki? Po uszkodzeniach widać, że nie dużo dostały.

Czy nie zawracać sobie tym d...py...

1aaf7ef81902e0c9.jpg

e1834d0b59347d1e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałbym komuś zakładać to Oki!

Ale do Siebie bym tego nie wsadził!

Nie wiadomo jak zareagowały korby, wał i panewki(te ostatnie można ewentualnie wymienić). Mikro pęknięcia na wale i korbach mogą wyjść np. po 40kkm!!

Tłoki i tak będziesz musiał wyjąc i sprawdzić jak w górnej części się odkształciły i je ewentualnie podszlifować, aby po nagrzaniu nie tarły o ściankę cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak miałbym komuś zakładać to Oki!

> Ale do Siebie bym tego nie wsadził!

> Nie wiadomo jak zareagowały korby, wał i panewki(te ostatnie można

> ewentualnie wymienić). Mikro pęknięcia na wale i korbach mogą

> wyjść np. po 40kkm!!

> Tłoki i tak będziesz musiał wyjąc i sprawdzić jak w górnej części się

> odkształciły i je ewentualnie podszlifować, aby po nagrzaniu nie

> tarły o ściankę cylindra.

zanim cos napiszesz pomysl...to nie boli zlosnik.gif komus, jesli sie robi cos to lepiej niz sobie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobie pod ostrego kata bym tego nie założył, ale komuś np. do cywilnej jazdy lub Sobie do Cywila to Oki; i jeżeli cena jest oki.

Wiem, że silniki po takich spotkaniach jeżdżą, ale każdy inaczej mówi o ich żywotności, niektóre jeżdżą i nic!!

Dr z uczelni tech. powie, że bez remontu i sprawdzeniu, prześwietleniu tych ele. itd. się nie da, a koleś z zakładu rem. silniki powie ze po małym przeglądzie będzie żyć!!

WYBÓR należy od Ciebie, ważne, że świadomy.

Nikt Tobie nie da gwarancji, na 100% że nic nie wyjdzie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak miałbym komuś zakładać to Oki!

> Ale do Siebie bym tego nie wsadził!

miejmy nadzieję,że kolega miał co innego na myśli...

co do pytań,tłoki faktycznie nie wyglądają źle,ale pomyśl co się mogło stać podczas spotkania tłoka z zaworami. Korbowód zostaje ściskany i wg mnie własnie panewki mogły najbardziej po d... dostać. Ale to akurat część wymienna. Myślę,że można by coś takiego założyc,po drobnej naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miejmy nadzieję,że kolega miał co innego na myśli...

> co do pytań,tłoki faktycznie nie wyglądają źle,ale pomyśl co się

> mogło stać podczas spotkania tłoka z zaworami. Korbowód zostaje

> ściskany i wg mnie własnie panewki mogły najbardziej po d...

> dostać. Ale to akurat część wymienna. Myślę,że można by coś

> takiego założyc,po drobnej naprawie

Ja jestem raczej na TAK - wymienię panewki i już. Myślę, że korby po tak małym strzale nie ugieły się. Prędzej w tłoku powstałaby dziura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hi. Mamy z Sydneyem_20 do kupienia dół od 16v w idealnym stanie

> ale... jest po spotkaniu z zaworami. Nie wiadomo dlaczego tak

> się stało, bo pasek był cały i na miejscu. Warte to zachodu?

> Czy taki spotkanie wywarło jakiś wpływ na korby i same tłoki? Po

> uszkodzeniach widać, że nie dużo dostały.

> Czy nie zawracać sobie tym d...py...

Spokojnie zakladaj i jezdzij znajomy mial podobnie, zerwal sie pasek i stuknelo w zawory i zrobil gore i jezdzil na tym samym dole jeszcze 150kkm az poki nie sprzedal auta zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miejmy nadzieję,że kolega miał co innego na myśli...

> co do pytań,tłoki faktycznie nie wyglądają źle,ale pomyśl co się

> mogło stać podczas spotkania tłoka z zaworami. Korbowód zostaje

> ściskany i wg mnie własnie panewki mogły najbardziej po d...

> dostać. Ale to akurat część wymienna. Myślę,że można by coś

> takiego założyc,po drobnej naprawie

Jedyne co się może wydarzyć po takim spotkaniu to pokrzywione zawory. Spotaklem sie z wieloma takimi przypadkami i zawsze kończyło sie tak samo - dół bez uszczerbku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyne co się może wydarzyć po takim spotkaniu to pokrzywione zawory.

> Spotaklem sie z wieloma takimi przypadkami i zawsze kończyło sie

> tak samo - dół bez uszczerbku.

W czerwcu miałem to samo - połamana głowica, połamany wał rozrządu, zawory pogięte i zaklinowane, połamana pompa próżniowa (to był diesel).

A dół oprócz śladów na tłoku bez szwanku - tylko musiałem kawałki wałka rozrządu powyjmować z miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli myślisz, że pod T i górę 8kową da radę?

nie wiem czy pamietasz takie bi-kolor SC od nas z ŁDZ 1.1 T jakieś 3 lata temu w Borkach, to teraz Gomez właśnie do niego zapodał na dole 16v górę 8v + T, tylko za mały świstak i przestał syczeć tymczasowo, doładowanie cos około1.2bara, ponad 150 kucy i cos około 200 niutków z tego co pamietam, ale mogłem cos lekko pomylić z ceną szynki np bo jestem troszkę zakręcony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy pamietasz takie bi-kolor SC od nas z ŁDZ 1.1 T jakieś 3

> lata temu w Borkach, to teraz Gomez właśnie do niego zapodał na

> dole 16v górę 8v + T, tylko za mały świstak i przestał syczeć

> tymczasowo, doładowanie cos około1.2bara, ponad 150 kucy i cos

> około 200 niutków z tego co pamietam, ale mogłem cos lekko

> pomylić z ceną szynki np bo jestem troszkę zakręcony

ale czy to jest P&P czy pompa wody zostaje ta sama, czy to samo koło na wale itp? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przesadzasz. IMO, dobrze uzasadnil swoje zdanie.

> Ty jestes pedancikiem i za czasow cento tez bys sobie nie wsadzil

> jednej czarnej lampy od sportinga, a drugiej od 7sety, a innym

> wszystko jedno...

> peace

ale tu nie chodzi o kwestie estetyki, tylko o to ze jak podejmujesz sie komus cos zrobic - to strarasz sie to zrobic jak najlepiej, nawet lepiej niz samemu sobie ok.gif

pare razu robilem ludziom cos w autach i zawsze tak do tego podchodzilem ok.gif czy mi sie udawalo czy nie - to juz inny temat zlosnik.gif ale intencje zawsze mialem jak najlepsze swiety.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno miałem podobna historie.

Moje tłoki wygadały podobnie (wszystkie zawory pogięte),

a przyczyna to przeskoczenie paska rozrządu nie wiedziec dlaczego.

Jednak jeden korbowód mi się lekko skrzywił, więc musiałbyś zerknąc na nie.

Panewki wyglądały w porządku, ale 30kkm wcześniej były zakładane nówki.

Od naprawy zrobiłem 3kkm, narazie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak bedziecie skladac od nowa to sprawdz czy nie scielo klinu na

> dolnym kolku napedu rozrzadu.

U mnie właśnie ścieło, ale nie wiem czy to była przyczyna czy już skutek.

Znajomy mechanik twierdzi, że skutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.