przemek_sl Napisano 18 Marca 2009 Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 Cieknie mi olej ze skrzyni pomiędzy przegubem a skrzynią. Przejrzałem manual na tej stronce http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,399.html ale wyciek mam z drugiej strony osłony przegubu (zaznaczyłem w którym miejscu w załączniku). Czy są tam jakieś uszczelniacze? Czy olej ze skrzyni krąży sobie w tej gumowej osłonie? Co trzeba byłoby wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 18 Marca 2009 Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 musisz wymienić osłonę gumową półosi chyba jest mocowana jak w maluchu (wnioskuję ze zdjęcia) i półoś kręci się w niej, a osłona stoi w miejscu jak cieknie Ci z miejsca wskazanego strzałka, to pewnie tam pękła i olej ze skrzyni tamtedy sobie leci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 18 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 półośka kręci się jednak chyba razem z osłoną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 18 Marca 2009 Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 > Cieknie mi olej ze skrzyni pomiędzy przegubem a skrzynią. Przejrzałem > manual na tej stronce http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,399.html > ale wyciek mam z drugiej strony osłony przegubu (zaznaczyłem w > którym miejscu w załączniku). Czy są tam jakieś uszczelniacze? > Czy olej ze skrzyni krąży sobie w tej gumowej osłonie? Co trzeba > byłoby wymienić? jak dobrze pamietam w maluchy byla tam panewka z simerringiem ktory lubial sie wycierac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 18 Marca 2009 Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 > półośka kręci się jednak chyba razem z osłoną Tylko pod warunkiem ze urwala sie calkiem. Ale wtedy nie mialbys raczej oleju w skrzyni juz. Oslona jest mocowana na skrzyni i na tzw. uszczelniaczu. Zapieta jest za pomoca opasek. Uszczelniacz sie obraca na polosi. Jak juz bedziesz wymienial gume to proponuje odrazu i uszczelniacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 > Tylko pod warunkiem ze urwala sie calkiem. Ale wtedy nie mialbys > raczej oleju w skrzyni juz. > Oslona jest mocowana na skrzyni i na tzw. uszczelniaczu. Zapieta jest > za pomoca opasek. Uszczelniacz sie obraca na polosi. Jak juz > bedziesz wymienial gume to proponuje odrazu i uszczelniacz. Ta osłona gumowa to koszt 8-12 zł uszczelniacz ciutkę droższy ale też bez szału. Na 90% uszczelniacz będzie do wymiany, było tak u mnie-zobaczyłem pękniętą osłonę, po zdjęciu okazało się, że uszczelniacz półosi też do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 > Cieknie mi olej ze skrzyni ...... < Miałem taką samą przypadłość, sam tego nie naprawiałem dałem autko do mechanika. Wymiana nastąpiła w piątym roku po wyprodukowaniu auta. Mechanik kupił i założył osłony "podróby". Po roku czasu od wymiany już były pęknięcia w osłonie i praktycznie nadawały się znowu do wymiany . Proponuję zakup osłon oryginalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 19 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 tylko wg mnie uszczelniacz jest dobry bo tam nie cieknie jest suchutko. Byłem w sklepie i kupiłem nową opaskę, dziś obejrzę tą gumę, może jest w którymś miejscu pęknięta.Dolałem 1l oleju, rano plama na ziemi jest spora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Ja mam to samo.Mechanik dokręcił obejmę i jak na razie nic nie leci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 > Miałem taką samą przypadłość, sam tego nie naprawiałem dałem autko do > mechanika. Wymiana nastąpiła w piątym roku po wyprodukowaniu > auta. Mechanik kupił i założył osłony "podróby". Po roku czasu > od wymiany już były pęknięcia w osłonie i praktycznie nadawały > się znowu do wymiany . Proponuję zakup osłon oryginalnych. Moja osłony mają już 13 lat i mają się dobrze Przeguby zewnętrzne i wewnętrzne też mają się dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 > Moja osłony mają już 13 lat i mają się dobrze > Przeguby zewnętrzne i wewnętrzne też mają się dobrze u mnie przeguby jeszcze wytrzymuja ale pewnie zaraz ktorys bedzie do wymiany a da rade zmienic ta oslone bez demontazu uszczelniacza albo przegubu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 19 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 > a da rade zmienić ta osłonę bez demontażu uszczelniacza albo przegubu Osłonę gumową niestety nie wymienisz bez wyciągania przegubu ze skrzyni Znalazłem przyczynę wycieku. Pękła od spodu gumowa osłona (małe pęknięcie)na zgięciu w środku i dlatego wcześniej jej nie widziałem. Obróciłem ją pęknięciem do góry, założyłem nową opaskę a w sobotę czeka mnie wymiana. Nie ma żadnego uszczelniacza pomiędzy skrzynią a gumą, olej pływa sobie w osłonie gumowej. jedyny uszczelniacz znajduje się na półośce na końcu gumy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 U mnie też była guma pęknięta w niewidocznym miejscu ale od góry i olej wylatywał tylko podczas jazdy.Najtrudniejsze dla mnie to było dobre zaciśnięcie tej obejmy.Trudnośc jeszcze miałem z rozczepieniem drążka kierowniczego tak by nie uszkodzić jego gumowej osłony(kupiłem kilka ściągaczy i wszystkie niedobre).Aby się do tego dostać to odkręciłem nakrętkę piasty(trudność z odgięciem zabezpieczenia przed samoodkręceniem tej nakrętki),2 śruby mocujące do amortyzatora,drążek kierowniczy i po wygięciu tego czegoś na czym tarcza hamulcowa sie trzyma wysunołem z tego wałek,a dalej to już prościzna.Przy mantażu zapomniałem którą stroną był włożony krzyżak ale po kilku kwadransach medytacji i oglądania chyba włożyłem od właściwej strony(niepotrzebna strata czasu przez moją słabą pamięć).Jeżeli olej w skrzyni jeszcze jest to wypadało by go wcześniej wylać(o tym też zapomniałem ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 > Nie ma żadnego uszczelniacza pomiędzy skrzynią a gumą, olej pływa > sobie w osłonie gumowej. jedyny uszczelniacz znajduje się na > półośce na końcu gumy. W małych silnikach olej w gumie sobie pływa w większych np.1,4L olej nie pływa bo jest tam smar a dalej uszczelniacz w skrzyni.(nie napisałeś jaki duży masz silnik i stąd takie wyżej wpisy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 > U mnie też była guma pęknięta w niewidocznym miejscu ale od góry i > olej wylatywał tylko podczas jazdy.Najtrudniejsze dla mnie to > było dobre zaciśnięcie tej obejmy.Trudnośc jeszcze miałem z > rozczepieniem drążka kierowniczego tak by nie uszkodzić jego > gumowej osłony(kupiłem kilka ściągaczy i wszystkie niedobre).Aby > się do tego dostać to odkręciłem nakrętkę piasty(trudność z > odgięciem zabezpieczenia przed samoodkręceniem tej nakrętki),2 > śruby mocujące do amortyzatora,drążek kierowniczy i po wygięciu > tego czegoś na czym tarcza hamulcowa sie trzyma wysunołem z tego > wałek,a dalej to już prościzna.Przy mantażu zapomniałem którą > stroną był włożony krzyżak ale po kilku kwadransach medytacji i > oglądania chyba włożyłem od właściwej strony(niepotrzebna > strata czasu przez moją słabą pamięć).Jeżeli olej w skrzyni > jeszcze jest to wypadało by go wcześniej wylać(o tym też > zapomniałem ). A ja odkręcam wahacz i ośka pieknie sama wychodzi z całym kołem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 19 Marca 2009 Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 > A ja odkręcam wahacz i ośka pieknie sama wychodzi z całym kołem Gdy bym miał kanał to mooże bym takiej sztuki spróbował,a tak walczyłem przy samochodzie podniesionym z jednej strony(wymieniałem sprzęgło a po przykręceniu skrzyni dopiero mi się przypomniało o tej gumie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 20 Marca 2009 Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 > W małych silnikach olej w gumie sobie pływa w większych np.1,4L olej > nie pływa bo jest tam smar a dalej uszczelniacz w skrzyni. no proszę.... znowu się czegoś dowiedziałem: powinienem mieć smar w skrzyni biegów a mam olej, który pływa sobie też w gumach z uszczelniaczami... czy Ty aby na pewno wiesz, o czym piszesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.