Skocz do zawartości

wyciek na łączeniu przegubu ze skrzynią


przemek_sl

Rekomendowane odpowiedzi

Cieknie mi olej ze skrzyni pomiędzy przegubem a skrzynią. Przejrzałem manual na tej stronce http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,399.html ale wyciek mam z drugiej strony osłony przegubu (zaznaczyłem w którym miejscu w załączniku). Czy są tam jakieś uszczelniacze? Czy olej ze skrzyni krąży sobie w tej gumowej osłonie? Co trzeba byłoby wymienić? hmm.gif

post-33573-14352500889225_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wymienić osłonę gumową półosi

chyba jest mocowana jak w maluchu (wnioskuję ze zdjęcia) i półoś kręci się w niej, a osłona stoi w miejscu

jak cieknie Ci z miejsca wskazanego strzałka, to pewnie tam pękła i olej ze skrzyni tamtedy sobie leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cieknie mi olej ze skrzyni pomiędzy przegubem a skrzynią. Przejrzałem

> manual na tej stronce http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,399.html

> ale wyciek mam z drugiej strony osłony przegubu (zaznaczyłem w

> którym miejscu w załączniku). Czy są tam jakieś uszczelniacze?

> Czy olej ze skrzyni krąży sobie w tej gumowej osłonie? Co trzeba

> byłoby wymienić?

jak dobrze pamietam w maluchy byla tam panewka z simerringiem ktory lubial sie wycierac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> półośka kręci się jednak chyba razem z osłoną

Tylko pod warunkiem ze urwala sie calkiem. Ale wtedy nie mialbys raczej oleju w skrzyni juz.

Oslona jest mocowana na skrzyni i na tzw. uszczelniaczu. Zapieta jest za pomoca opasek. Uszczelniacz sie obraca na polosi. Jak juz bedziesz wymienial gume to proponuje odrazu i uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko pod warunkiem ze urwala sie calkiem. Ale wtedy nie mialbys

> raczej oleju w skrzyni juz.

> Oslona jest mocowana na skrzyni i na tzw. uszczelniaczu. Zapieta jest

> za pomoca opasek. Uszczelniacz sie obraca na polosi. Jak juz

> bedziesz wymienial gume to proponuje odrazu i uszczelniacz.

Ta osłona gumowa to koszt 8-12 zł uszczelniacz ciutkę droższy ale też bez szału. Na 90% uszczelniacz będzie do wymiany, było tak u mnie-zobaczyłem pękniętą osłonę, po zdjęciu okazało się, że uszczelniacz półosi też do wymiany skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cieknie mi olej ze skrzyni ...... <

Miałem taką samą przypadłość, sam tego nie naprawiałem dałem autko do mechanika. Wymiana nastąpiła w piątym roku po wyprodukowaniu auta. Mechanik kupił i założył osłony "podróby". Po roku czasu od wymiany już były pęknięcia w osłonie i praktycznie nadawały się znowu do wymiany angryfire.gif. Proponuję zakup osłon oryginalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem taką samą przypadłość, sam tego nie naprawiałem dałem autko do

> mechanika. Wymiana nastąpiła w piątym roku po wyprodukowaniu

> auta. Mechanik kupił i założył osłony "podróby". Po roku czasu

> od wymiany już były pęknięcia w osłonie i praktycznie nadawały

> się znowu do wymiany . Proponuję zakup osłon oryginalnych.

Moja osłony mają już 13 lat i mają się dobrze yay.gif

Przeguby zewnętrzne i wewnętrzne też mają się dobrze yay.gif

001.gif001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja osłony mają już 13 lat i mają się dobrze

> Przeguby zewnętrzne i wewnętrzne też mają się dobrze

u mnie przeguby jeszcze wytrzymuja uzbroj_zlo.gif

ale pewnie zaraz ktorys bedzie do wymiany biglaugh.gif

a da rade zmienic ta oslone bez demontazu uszczelniacza albo przegubu hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a da rade zmienić ta osłonę bez demontażu uszczelniacza albo przegubu

Osłonę gumową niestety nie wymienisz bez wyciągania przegubu ze skrzyni buu.gif

Znalazłem przyczynę wycieku. Pękła od spodu gumowa osłona (małe pęknięcie)na zgięciu w środku i dlatego wcześniej jej nie widziałem. Obróciłem ją pęknięciem do góry, założyłem nową opaskę a w sobotę czeka mnie wymiana.

Nie ma żadnego uszczelniacza pomiędzy skrzynią a gumą, olej pływa sobie w osłonie gumowej. jedyny uszczelniacz znajduje się na półośce na końcu gumy. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też była guma pęknięta w niewidocznym miejscu ale od góry i olej wylatywał tylko podczas jazdy.Najtrudniejsze dla mnie to było dobre zaciśnięcie tej obejmy.Trudnośc jeszcze miałem z rozczepieniem drążka kierowniczego tak by nie uszkodzić jego gumowej osłony(kupiłem kilka ściągaczy i wszystkie niedobre).Aby się do tego dostać to odkręciłem nakrętkę piasty(trudność z odgięciem zabezpieczenia przed samoodkręceniem tej nakrętki),2 śruby mocujące do amortyzatora,drążek kierowniczy i po wygięciu tego czegoś na czym tarcza hamulcowa sie trzyma wysunołem z tego wałek,a dalej to już prościzna.Przy mantażu zapomniałem którą stroną był włożony krzyżak ale po kilku kwadransach medytacji i oglądania hehe.gifchyba włożyłem od właściwej strony(niepotrzebna strata czasu przez moją słabą pamięć).Jeżeli olej w skrzyni jeszcze jest to wypadało by go wcześniej wylać(o tym też zapomniałem hehe.gif ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma żadnego uszczelniacza pomiędzy skrzynią a gumą, olej pływa

> sobie w osłonie gumowej. jedyny uszczelniacz znajduje się na

> półośce na końcu gumy.

W małych silnikach olej w gumie sobie pływa w większych np.1,4L olej nie pływa bo jest tam smar a dalej uszczelniacz w skrzyni.(nie napisałeś jaki duży masz silnik zakrecony.gifi stąd takie wyżej wpisy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie też była guma pęknięta w niewidocznym miejscu ale od góry i

> olej wylatywał tylko podczas jazdy.Najtrudniejsze dla mnie to

> było dobre zaciśnięcie tej obejmy.Trudnośc jeszcze miałem z

> rozczepieniem drążka kierowniczego tak by nie uszkodzić jego

> gumowej osłony(kupiłem kilka ściągaczy i wszystkie niedobre).Aby

> się do tego dostać to odkręciłem nakrętkę piasty(trudność z

> odgięciem zabezpieczenia przed samoodkręceniem tej nakrętki),2

> śruby mocujące do amortyzatora,drążek kierowniczy i po wygięciu

> tego czegoś na czym tarcza hamulcowa sie trzyma wysunołem z tego

> wałek,a dalej to już prościzna.Przy mantażu zapomniałem którą

> stroną był włożony krzyżak ale po kilku kwadransach medytacji i

> oglądania chyba włożyłem od właściwej strony(niepotrzebna

> strata czasu przez moją słabą pamięć).Jeżeli olej w skrzyni

> jeszcze jest to wypadało by go wcześniej wylać(o tym też

> zapomniałem ).

A ja odkręcam wahacz i ośka pieknie sama wychodzi z całym kołem zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja odkręcam wahacz i ośka pieknie sama wychodzi z całym kołem

Gdy bym miał kanał to mooże bym takiej sztuki spróbował,a tak walczyłem przy samochodzie podniesionym z jednej strony(wymieniałem sprzęgło a po przykręceniu skrzyni dopiero mi się przypomniało o tej gumie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W małych silnikach olej w gumie sobie pływa w większych np.1,4L olej

> nie pływa bo jest tam smar a dalej uszczelniacz w skrzyni.

no proszę.... znowu się czegoś dowiedziałem: powinienem mieć smar w skrzyni biegów a mam olej, który pływa sobie też w gumach z uszczelniaczami... zakrecony.gifbiglaugh.gifzlosnik2.gifhahaha.gifhahaha.gif

czy Ty aby na pewno wiesz, o czym piszesz? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.