Skocz do zawartości

oglądałem chevroleta cruze


rafik11

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie oglądałem dzis chevroleta cruze i oto moja opinia:

-materiały wykończeniowe o niebo lepsze niz lacettim i wreszcie widac w stosunku do nubiry jakis postęp(w przeciwieństwie do lactti)

-rewelacyjna kierownica, jest idealnie wyprofilowana

-siedzenie sa z lepszym trzymaniem bocznym i tym na oparciu i na siedzisku, ale za to siedzisko wydawało mi sie może trochę za wąskie

-bagażnik stndardowy, nic dodać i ująć

-miejsca z tyłu niestety mniej niz w nubirze czy lacettim, chodzi mi o długość

-wreszci podłokietnik ma regulację wzdłużna co daje możliwość dopasowania, a nie tak jak w nubie czy lacettim. Niestety coś przekombinowali z oudowa kolumny kierownicy która mimo regulacji w dwóch płaszczyznach i tak jakoś mnie obijała nieco o kolano

-widac "niestety"niktóre patenty oplowskie typu włącznik świateł w osobnym włączniku a nie w manetce kierunkowskazów

-pojawiła sie kontrolka od swiateł mijania

-podświetlenie zegarów i konsoli jest fajne

-i na koniec nie wiem czy sie przyjmie pomysł wykonczenia części kokpitu materiałem, akurat tutaj wyglądało ok , ale nie wiem czy tak by było w innym układzie kolorystycznym.

Szkoda że nie przewiduja wersji kombi bo taka mnie tylko interesuje , mojea subiektywna ocena cruza daj przewagę nad kia ceedem który myśle ze będzie największym konkurentem cruza. Ja wybrałbym cruza. Ciekawe jaka bedzie finalna cena po upustach czy bedzie konkurencyjan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze nie było sprzedawcy i nie raczyli podpisaś jaka wersja ale z

> wyposażenie to klima automatyczna , wyświetlacz ten od radia byl

> mniejszy, przesuwany podłokietnnik, regulacja kierownicy w dwóch

> płaszczyznach,

Hmm...to pewnie wersja najdroższa. No cóż, upusty to podstawa zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze nie było sprzedawcy i nie raczyli podpisaś jaka wersja ale z

> wyposażenie to klima automatyczna , wyświetlacz ten od radia byl

> mniejszy, przesuwany podłokietnnik, regulacja kierownicy w dwóch

> płaszczyznach,

A komputer pokładowy posiada, czy nadal bida jak w Lacettim i nie wyświetla spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -rewelacyjna kierownica, jest idealnie wyprofilowana

Kiera zapewne jest wspólnym dziełem z Oplem, bo kiedyś zostało zrobione zdjęcie Cruza z kierą ze znaczkiem Opla, który to znaczek po chwili po prostu wydłubano zlosnik.gif

> -siedzenie sa z lepszym trzymaniem bocznym i tym na oparciu i na

> siedzisku, ale za to siedzisko wydawało mi sie może trochę za

> wąskie

W Lacetti jest za szerokie - na amerykańskie tyłki smile.gif

> -bagażnik stndardowy, nic dodać i ująć

Może będzie ciut większy ok.gif

> -miejsca z tyłu niestety mniej niz w nubirze czy lacettim, chodzi mi

> o długość

Czyli jednak powiększyli bagażnik zlosnik.gif

> przekombinowali z oudowa kolumny kierownicy która mimo regulacji

> w dwóch płaszczyznach i tak jakoś mnie obijała nieco o kolano

Ja z kolumną mam problem w każym aucie - lubię siedzieć tak, aby swobodnie wciskać sprzęgło i lubię nisko kierownicę, stąd obudowę kolumny kierownicy mam między kolanami hehe.gif

> -widac "niestety"niktóre patenty oplowskie typu włącznik świateł w

> osobnym włączniku a nie w manetce kierunkowskazów

> -pojawiła sie kontrolka od swiateł mijania

+++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w Łodzi w manufakturze były "targi" motoryzacyjne miałem okazję posiedzieć w wersji LS i tak na szybko to mogę powiedzieć że auto mi przypasowało jakość wykonania ok miejsca wystarczy. Planują wprowadzić wersję 5d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem (z zewnątrz) w salonie, wygląda całkiem OK. Tylko ta cena - egzemplarz stojący w salonie wycenili na 78tyś. (diesel, chyba ze wszystkim co tam fabryka pakuje, oprócz skóry). Auto w cenie Epiki, a klasa jakby nie ta... cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oglądałem (z zewnątrz) w salonie, wygląda całkiem OK. Tylko ta cena -

> egzemplarz stojący w salonie wycenili na 78tyś. (diesel, chyba

> ze wszystkim co tam fabryka pakuje, oprócz skóry). Auto w cenie

> Epiki, a klasa jakby nie ta...

Nie, no trzeba się cieszyć. Będą fajne promocje rocznikowe zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też byłem w piątek i widziałem, generalnie krok na przód, ale wnętrze

> przypomina mocno Insignię, ale akurat nic w tym złego. Znacznie

> bardziej za to spodobała mi się Captiva.

Tylko Captiva musi dostać lepszy silnik Diesla. Ten 150KM jest za słaby a V6 pali jak smok.

Moim zdaniem optymalny byłby Diesel ok. 200KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oby bo cena bardzo wysoka

Wydaje mi się że tak zostanie. GM sprzeda Opla (już są głosy, że Fiat go kupi), który ponoć nie ma patentów na swoje auta i podstawową marką GM w Europie zostanie Chevrolet - ponoć GM DAT ma najlepsze wyniki finansowe w grupie. Amerykański podatnik, który dołoży do GM, łaskawszym okiem spojrzy na dokładanie do "amerykańskiego" Chevroleta niż "niemieckiego" Opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się że tak zostanie. GM sprzeda Opla (już są głosy, że Fiat

> go kupi), który ponoć nie ma patentów na swoje auta i podstawową

> marką GM w Europie zostanie Chevrolet - ponoć GM DAT ma

> najlepsze wyniki finansowe w grupie. Amerykański podatnik, który

> dołoży do GM, łaskawszym okiem spojrzy na dokładanie do

> "amerykańskiego" Chevroleta niż "niemieckiego" Opla.

hmm.gif Chevi w usa to marka niskobudzetowa tak samo bylo z Daewoo. Bylem w salonie i ten samochod zrobil na mnie bardzo duze wrazenie, ale z taka cena yikes.gif ze kupilbym za niego o wiele wieksze Mondeo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No pewnie że Mondeo jest w tej cenie o wiele lepszym wyborem. A nawet

> "wypasiony" Focus też. Dlatego upusty będą, inaczej nie

> sprzedadzą nic.

IMHO na pewno nie beda takie jak w przypadku lacetti. Ile kosztuje na innych rynkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I byalby drozsza od Opla Antary = 0 sprzedaz.

Przecież to bliźniaki - Antara dostałaby ten sam silnik, tak jak jest obecnie.

Dodatkowo, byłyby praktycznie jedynymi SUVami na rynku dostępnymi z mocnym dieslem i automatem (przynajmniej w tej klasie cenowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chevi w usa to marka niskobudzetowa tak samo bylo z Daewoo. Bylem w

> salonie i ten samochod zrobil na mnie bardzo duze wrazenie, ale

> z taka cena ze kupilbym za niego o wiele wieksze Mondeo

W o wiele gorszej wersji.

Bez takich osiągów i wyposażenia miałbyś za tę cenę znaczek oraz dodatkowe powietrze do wożenia z tyłu i w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W o wiele gorszej wersji.

> Bez takich osiągów i wyposażenia miałbyś za tę cenę znaczek oraz

> dodatkowe powietrze do wożenia z tyłu i w bagażniku.

Ja też popieram Chevy`ego ale jeśli możemy pozwolić sobie na trochę szczerości to ten inny znaczek oznacza prawie wszystko lepsze, za wyjątkiem spasowania materiałów , a i nawet nie to bo w Mondeo jest niezłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W o wiele gorszej wersji.

> Bez takich osiągów i wyposażenia miałbyś za tę cenę znaczek oraz

> dodatkowe powietrze do wożenia z tyłu i w bagażniku.

Ale o wiele wiekszy samochod, ktory w standardzie ma wiekszosc potrzebnych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też popieram Chevy`ego ale jeśli możemy pozwolić sobie na trochę

> szczerości to ten inny znaczek oznacza prawie wszystko lepsze,

> za wyjątkiem spasowania materiałów , a i nawet nie to bo w

> Mondeo jest niezłe

Tego właśnie nie rozumiem. Co to dokładnie jest to "wszystko". Gdy kupowałem auto byłem w naprawdę wielu salonach, porównywałem z różnymi autami i choćbym pękł nie wymyślę.

Owszem, Mondeo w wersji za 130kPLN różni się i to mocno od takiego Lacetti. Ale w wersji PORÓWNYWALNEJ cenowo? Przecież to totalna bieda i morze smutnego plastiku jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale o wiele wiekszy samochod, ktory w standardzie ma wiekszosc

> potrzebnych rzeczy.

No to wejdź w konfigurator i okaże się, że w cenie Cruze'a full wypas u Forda dostaniesz silnik benzyna 1,6 z wyposażeniem w postaci alarmu i radia.

W sumie jedzie, gra - ale to nie jest większość potrzebnych rzeczy.

A teraz wyposaż sobie to Mondeo tak jak Cruze'a. Ze 140kPLN pęknie.

I nie dotyczy to tylko Forda. Nie udowadniam też, że Cruze jest lepszy niż Mondeo - bo nie jest. Ale za cenę Cruze'a nie dostaniesz nic porównywalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I Focus też będzie odpowiednio wyposażony.

> Dlatego jeśli nie będzie sporych obniżek to nie sprzedadzą nic. Inna

> sprawa co się będzie działo jak Fiat Opla przejmie - to dopiero

> będą jazdy z salonami i serwisem. I Chevy może w ogóle z rynku

> zniknąć.

Chevy nie zniknie - dalej bedzie pod GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Octavia II będzie w podobnej cenie i wyposażeniu.

A to ciekawe bo mi dla porównywalnej Octavii konfigurator pokazuje 93600zł.

EDIT: Słabo porównywalnej, bo silnik 2,0TDI 140KM na pompowtryskiwaczach to inna liga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ciekawe bo mi dla porównywalnej Octavii konfigurator pokazuje

> 93600zł.

> EDIT: Słabo porównywalnej, bo silnik 2,0TDI 140KM na

> pompowtryskiwaczach to inna liga.

Pomijając kwestię 'ligi' silnika (pewnie zdania który jest lepszy byłyby podzielone) to cena cennikowa nie jest tą za którą kupuje się takie auto biglaugh.gif (chyba teraz na dzień dobry w Skodzie jest 5 tyś. upustu, na Cruza jeszcze raczej nie ma zniżek).

Jak wcześniej pisałem, GM da 10 tyś. upustu od cen cennikowych to Cruze być może zawalczy na polskim rynku, przy cenie porównywalnej do Octavii nie wróżę sukcesu. I nie pomoże tu tłumaczenie, że to 'nowa jakość' i takie tam bzdety. Polski klient wie, że Skoda to VW, a Chevrolet to Daewoo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając kwestię 'ligi' silnika (pewnie zdania który jest lepszy

> byłyby podzielone)

Tylko w Polsce. Trzeba być fanatykiem marki żeby starego 140-konnego TDIka PD porównywać ze 150-konnym VCDi. "Lepszy" to on może mieć tylko znaczek.

> to cena cennikowa nie jest tą za którą kupuje

> się takie auto (chyba teraz na dzień dobry w Skodzie jest 5

> tyś. upustu, na Cruza jeszcze raczej nie ma zniżek).

Skoda daje 5tys. upustu i ani grosza więcej. Chevrolet na pewno da więcej. Ale żeby było sprawiedliwie to porównałem ceny z cennika.

> Jak wcześniej pisałem, GM da 10 tyś. upustu od cen cennikowych to

> Cruze być może zawalczy na polskim rynku, przy cenie

> porównywalnej do Octavii nie wróżę sukcesu.

Moim zdaniem ceny Skody i VW na polskim rynku są mocno zawyżone, ze względu na panujące tu mity. Przecież Skoda to "prawie" VW a VW to "prawie" Mercedes.

> I nie pomoże tu

> tłumaczenie, że to 'nowa jakość' i takie tam bzdety. Polski

> klient wie, że Skoda to VW, a Chevrolet to Daewoo.

Tu się zgadzam w 100%. W Polsce Cruze raczej nie odniesie sukcesu. Ale w krajach gdzie auto kupuje się stosownie do swoich potrzeb, a nie po to żeby mieć lepszy znaczek od sąsiada Chevrolet może być ciekawą propozycją.

Z Kii też się wszyscy śmiali, a teraz słychać opinie że Cee'd to "prawie" Golf (co ciekawe, Hyundai i30 to dalej "koreański złom").

Polska to dziwna kraina i tu rynek rządzi się dziwnymi prawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sukcesu.

> Ale w krajach gdzie auto kupuje się stosownie do swoich potrzeb,

> a nie po to żeby mieć lepszy znaczek od sąsiada Chevrolet może

> być ciekawą propozycją.

> Z Kii też się wszyscy śmiali, a teraz słychać opinie że Cee'd to

> "prawie" Golf (co ciekawe, Hyundai i30 to dalej "koreański

> złom").

> Polska to dziwna kraina i tu rynek rządzi się dziwnymi prawami.

Może u nas działa magia sportu i Kia promuje się poprzez wyścigi, a Hyunday nie promuje się wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Ale kto go będzie sprzedawał?

A sluszales o salonach wielomarkowych. Ja juz widzialem salony Japan Cars. Gdzie Isuzu, Nissan, Mitsubishi i cos jeszcze, ale dokladnej konfiguracji sprzedazy nie pamietam. Takze na pewno FIAT nie pozwoli sobie na przyrownanie Opla do Fiat'a to bedzie poprostu kupienie marki. Przeciez chyba 5 lat temu bylo odwrotnie to GM by wlascicielem w 50% marki FIAT. To z tego malzenstwa mamy teraz Grande Punto, Croma a nie wiem czy Bravo nie bylo cos wspolnie robione, to przeciez silniki 1.3 CDTI i 1.9 CDTI (wszystkie moce) to silniki powstale z kooperacji z FIAT.

Takze nie ma obaw, kupia i podziela sie rynkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sluszales o salonach wielomarkowych. Ja juz widzialem salony Japan

> Cars. Gdzie Isuzu, Nissan, Mitsubishi i cos jeszcze, ale

> dokladnej konfiguracji sprzedazy nie pamietam. Takze na pewno

> FIAT nie pozwoli sobie na przyrownanie Opla do Fiat'a to bedzie

> poprostu kupienie marki. Przeciez chyba 5 lat temu bylo

> odwrotnie to GM by wlascicielem w 50% marki FIAT. To z tego

> malzenstwa mamy teraz Grande Punto, Croma a nie wiem czy Bravo

> nie bylo cos wspolnie robione, to przeciez silniki 1.3 CDTI i

> 1.9 CDTI (wszystkie moce) to silniki powstale z kooperacji z

> FIAT.

> Takze nie ma obaw, kupia i podziela sie rynkiem.

Niekoniecznie. Opel nie jest wcale zachwycony Chevroletem. Sprzedają, bo muszą. Więc mogą zrezygnować. Kto chciałby sprzedawać auta konkurencyjne względem własnych? A z Japończykami to nie jest takie proste, u nich jest trochę inny model zarządzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie. Opel nie jest wcale zachwycony Chevroletem. Sprzedają,

> bo muszą. Więc mogą zrezygnować. Kto chciałby sprzedawać auta

> konkurencyjne względem własnych? A z Japończykami to nie jest

> takie proste, u nich jest trochę inny model zarządzania.

To co zniknie marka chevroleta a ludzie ktorzy kupili chevrolety straca gwaracje itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co zniknie marka chevroleta a ludzie ktorzy kupili chevrolety

> straca gwaracje itp ?

Możliwe że GM będzie budował alternatywną sieć salonów. Opierając się np. o dawne Daewoo. Gwarancji raczej nie stracimy bo to byłoby samobójstwo dla firmy. Zapewne będzie ją nadal realizował Opel. Nie wiem jak będzie, tylko przedstawiam możliwy scenariusz wydarzeń. Jak analitycy finansowi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jednego nie rozumie.

Gdzie wy macie swoje cenniki ze wam Focus wychodzi taniej niz Cruze. Ja sprawdzilem konfigurator na stronie Forda i wyszlo mi ze najlepszy Focus sedan z klima i silnikem 2.0 diesel i tylko z 136KM wychodzi mi prawie 10000 jakies 97000, a bez targowania w Cruze'a mamy za 81000. Myslicie ze na dziendobry w Fordzie obniza cene o 20000 zl? Jeszcze jedno sedan w wydaniu Daewoo jest duzo ladniejszy niz w wydaniU Ford.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie jednego nie rozumie.

> Gdzie wy macie swoje cenniki ze wam Focus wychodzi taniej niz Cruze.

> Ja sprawdzilem konfigurator na stronie Forda i wyszlo mi ze

> najlepszy Focus sedan z klima i silnikem 2.0 diesel i tylko z

> 136KM wychodzi mi prawie 10000 jakies 97000, a bez targowania w

> Cruze'a mamy za 81000. Myslicie ze na dziendobry w Fordzie

> obniza cene o 20000 zl? Jeszcze jedno sedan w wydaniu Daewoo

> jest duzo ladniejszy niz w wydaniU Ford.

Ford ma niezłe promocje, podobnie jak np. Citroen. Mając 81 tys. na samochód na pewno nie kupiłbym "tańszej alternatywy dla Forda oferującej odrobinę luksusu" jak zdefiniowano przy powstawaniu markę Chevrolet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej wierze w to:

http://www.ford.pl/ns7/oferty_promocje/-/aktualne_focus/cms_focmca_price_pop/popup/-/-/

http://www.ford.pl/ns7/focusnowy/-/foc0108_promo/focusnowy_promo_pop/popup/-/-/

a tam wyraznie wersja trend sedan 2.0 TDCi DPF 6M to 76450 + wersja Gold X 8200 + dla rownego do Cruze'a czujniki parkowania 2100 + radio z MP3 chyba z 700 zl jakby nie liczyc z czyms tam jeszcze co wcisna to 90000 zl

A wyposazenie max w Cruze to 81000 bo sie wiecej dodac nie da bo jest max, a jak podejrzewam jak bedzie marza dla salonu to na pewno zejda z tej ceny 5-8%.

bo znam jak sie sciaga klienta, jak juz przyjdzie to sie mowi ze ten byl jeden w takiej cenie a sie poszuka ale za troszke inny ciut drozszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co wcisna to 90000 zl

> A wyposazenie max w Cruze to 81000

Więc różnica jest 9 tys, czyli 10% ceny focusa. IMHO za mało, żeby skłonić nabywcę focusa do rozważenia chevroleta. Ta różnica może być też na tyle mała, że potencjalny nabywca chevroleta rozważy zakup forda.

No chyba że realizował się będzie mój scenariusz, czyli zniknie opel i chevrolet będzie podstawową marką GM.

W takim układzie cen nie bardzo widzę miejsce dla astry IV - jeśli będzie w cenie focusa, "zabije" cenowo cruze'a, a jeśli będzie powyżej ceny focusa, to popełni samobójstwo.

Zejście z ceną cruze'a do 70-72 kpln rozwiąże wiele problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ford zawsze byl tanszy od Astry i tak bedzie znowu. Poza tym ja i tak nie kupie Cruze'a, chyba ze bedzie w wersji kombi, ale to i tak za jakies 2-3 lata, jak sie wyleczy z wszystkich chorob wieku dzieciecego. A za 2-3 lata to nie wiem tez jakie bede mial potrzeby.

Takze teraz wejdzie nowy model i zobaczymy jak sie przyjmie, wchodzila Kia Ceed i tez nikt nie byl pewny jak sie przyjmie, a potem sie okazalo ze robi furrore ze nawet salony nie byly zainteresowane gratisami do tego samochodu. Pamietam jak bylem z kumplem i zapytalismy sie o jakies rabaty to powiedzieli ze jezeli nie odpowiada nam taka cena to oni sprzedadza nastepnemu klientowi ktory przyjdzie i nie bedzie marudzil.

Dla mnie na pewno z obu marek jakbym mial dzisiaj wybierac to na pewno nie wezme Forda wolalbym na pewno to interkontynetalne koreanskie auto. Na pewno jest on jedna z ciekawszych ofert cenowych do wyposazenia - patrzac nawet na wersje 150KM z dieslem.

To by bylo na tyle z mojej strony na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też. Ale Orlando mogłoby być następcą Rezzo. Mam nadzieję że go

> zaczną klepać - bo MPV jest pod każdym względem lepsze od kombi.

Za wyjątkiem trzymania się w zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za wyjątkiem trzymania się w zakręcie.

Ani kombi ani MPV nie służy do wykręcania najwyższych średnich danego odcinka. Poza tym ja już stary jestem i wolę dojechać 10 minut później niż wcale. W polskich warunkach i tak światła/dziury/zwężenie/fotoradar wyrównują wszystkich.

A na zachodnich autostradach nawet rezzo z prymitywną belką z tyłu dawało radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ani kombi ani MPV nie służy do wykręcania najwyższych średnich danego

> odcinka. Poza tym ja już stary jestem i wolę dojechać 10 minut

> później niż wcale. W polskich warunkach i tak

> światła/dziury/zwężenie/fotoradar wyrównują wszystkich.

> A na zachodnich autostradach nawet rezzo z prymitywną belką z tyłu

> dawało radę.

Jasne, chodzi tylko o wrażenia z jazdy i poczucie bezpieczeństwa. Ja mam wrażenie, że w polskich dzikich warunkach dziury i zwężenia nie tyle wyrównują wszystkich, co promują tych patrzących z wysoka , z mpv bezpieczniej planować i przewidywać sytuację na drodze. Ale kombi zawsze szybciej posłucha kierowcy w sytuacji potencjalnego zagrożenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.