gajoss Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > mógł by rzucić numer 149, gdyby nie to, że tam jest 15 000km (diesel > 7 500) lub 12 m-cy. i jeśli wóz jest użytkowany w ciężkich > warunkach (miasto, góry, przyczepa - każde z osobna i wszystko > na raz ) zalecana jest częstsza wymiana. jak częsta? instrukcja > milczy... Trochę chyba jednak źle Wam napisałem, znaczy nie pamiętam jak jest w instrukcji, na pewno w książce typu sam naprawiam jest podane co 20kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 Przy syntetyku raczej bardziej bym się sugerował przebiegiem niż wiekiem, no chyba że mowa o przedziale czasowym dość długim typu 8-10 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > mógł by rzucić numer 149, gdyby nie to, że tam jest 15 000km (diesel > 7 500) lub 12 m-cy. i jeśli wóz jest użytkowany w ciężkich > warunkach (miasto, góry, przyczepa - każde z osobna i wszystko > na raz ) zalecana jest częstsza wymiana. jak częsta? instrukcja > milczy... Proszę bardzo zdjęcia książki: link1 link2 Także info nie wyssane z palca. Co do samej instrukcji to mówię nie mam, jak w tej chwili sprawdzić, ale pod wieczór zobaczę dokładnie, choć nie twierdzę, że się nie myliłem. Mam nadzieję, że dość dobrze widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Przy syntetyku raczej bardziej bym się sugerował przebiegiem niż > wiekiem, no chyba że mowa o przedziale czasowym dość długim typu > 8-10 lat. Mowa o oleju mineralnym wymienionym w maju 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Mowa o oleju mineralnym wymienionym w maju 2008 AAa no to pardon nie doczytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > AAa no to pardon nie doczytałem. Nie, spoko Pytanie jednak dalej pozostaje bez odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Nie, spoko > Pytanie jednak dalej pozostaje bez odpowiedzi Ja bym zmienił W sumie jak tak spojrzeć, to zanim byś nakręcił te 15 kkm (czy 20) to jeszcze całkiem sporo czasu minie. W sumie koszt nie jest wielki, a zawsze będzie święty spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > mógł by rzucić numer 149, gdyby nie to, że tam jest 15 000km (diesel > 7 500) lub 12 m-cy. i jeśli wóz jest użytkowany w ciężkich > warunkach (miasto, góry, przyczepa - każde z osobna i wszystko > na raz ) zalecana jest częstsza wymiana. jak częsta? instrukcja > milczy... Żeby nie było, że puszczam słowa na wiatr: INSTRUKCJA Instrukcja oryginalna którą dostałem do auta. Jest co prawda po niemiecku, ale każdy się domyśli o co chodzi. Nie wiem jak jest u Was i pomijam kwestię, czy wymiana co 20kkm nie jest za rzadka (sam wymieniam co 15kkm), ale tak jest w instrukcji napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SiwoL Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 Ja do swoich autek leje oleje Comma jest to koncern Mobile a cena śmieszna:) Jakby ktoś chciał oleje i czesci pisac gg 7726292 mam w dobrych cenach;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Witam! > Czeka mnie teraz pierwsza wymiana oleju. > Nie wiem co było wcześniej lane, nie ma żadnej przewieszki. > Przebieg to zaledwie 119 000km. > Co byście polecili byłoby jakościowo i cenowo dobre > Wiem, że wchodzi chyba 3,7 czy tam 3,8l także 4l chyba wystarczą... > tylko czego? Teraz tyle firm na rynku... ilu userów tyle opinii auto odebrałem z salonu z licznikiem wskazującym 7km po 1000km oryginalny olej VS /mineralny/ został zastąpiony olejem Castrol Magnatec 5W-40 po kolejnych 10.000km zalałem Castrol Magnatec 10W-40 po przejechaniu kolejnych 10.000km olej wymieniłem na Shell Helix Plus 10W-40 ulotka producenta: Olej silnikowy na bazie syntetycznej Najwyższej jakości olej silnikowy na bazie syntetycznej. Zapewnia doskonałą ochronę silnika i wydłuża jego żywotność. Dzięki zastosowaniu specjalnego pakietu dodatków, olej ten zachowuje niezmienne właściwości oraz skutecznie usuwa najtrwalsze osady, utrzymując wyjątkową czystość silnika w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji. Zapewnia doskonałą ochronę wszystkich nowoczesnych silników benzynowych oraz Diesla w samochodach osobowych, także z turbodoładowaniem. Klasy jakości Shell Helix Plus: ACEA A3/B3, API SL/CF, BMW (Special Oil), VW 500.00, VW 502.00, VW 505.00, MB 229.1, Peugeot/Citroën PSA E i D, JASO „SG”, silniki japońskie, Rover - zatwierdzony Klasy jakości Shell Helix Diesel Plus: ACEA B3, API CF, MB 229.1, VW 505.00, Peugeot/Citroën PSA D, BMW (Special Oil), Rover - zatwierdzony olej zmieniam co 10-15.000km lub dwa razy do roku - listopad/maj dwukrotnie zalałem /przez pomyłkę/ Shell Helix Diesel Plus 10W-40 i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika zawsze wlewam maksymalnie 3/4 miarki oleju to jest około 3litrów faktem jest, że po zalaniu nowego oleju przez 1000-2000km silnik jakoś ciszej pracuje ale ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Zalej Vavoline 10W40 to poczujesz różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Zalej Vavoline 10W40 to poczujesz różnicę. znaczy jaką różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > znaczy jaką różnicę? ze nie słychać pracy popychaczy, silnika nie słychać prawie, równiutko pracuje i jest spokojny jakby można tak powiedzieć. Wcześniej miałem Castrola i było słychać pracy popychaczy i czasami nierówno pracował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > ze nie słychać pracy popychaczy, silnika nie słychać prawie, > równiutko pracuje i jest spokojny jakby można tak powiedzieć. > Wcześniej miałem Castrola i było słychać pracy popychaczy i > czasami nierówno pracował. popychacze powiadasz jak znajdę w swoim silniku popychacze to zastosuję Vavoline 10W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > popychacze powiadasz > jak znajdę w swoim silniku popychacze to zastosuję Vavoline 10W40 Tylko że kolega airbites ma Uno z silnkiem 899 (tak wnioskuję z podpisu), a tam popychacze są Natomiast jeśli chodzi o wrażenia słuchowe, to już tylko pozostaje nam uwierzyć mu na słowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Ja dziś zmieniłem olej Chyba już czas był bo śmierdział mocno (często krótkie odcinki). Jeszcze czuję na łapach ten zapach mimo umycia. Teraz mam 10W40 GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > zawsze wlewam maksymalnie 3/4 miarki oleju to jest około 3litrów CZemu? Oszczędności? mi wchodzi 3,9L i jest max na miarce. Po co nie dolewaĆ. Im mniej oleju tym szybciej się zużywa, a więcej czyli dozwolony max rzadziej przepływa i jest czystszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > CZemu? Oszczędności? mi wchodzi 3,9L i jest max na miarce. Po co nie > dolewaĆ. Im mniej oleju tym szybciej się zużywa, a więcej czyli > dozwolony max rzadziej przepływa i jest czystszy Im mniej oleju tym szybciej się zużywa? Rzadziej przepływa (?) i jest czystszy? Wyjaśnij mi bo nie rozumiem o co chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > Im mniej oleju tym szybciej się zużywa? Rzadziej przepływa (?) i > jest czystszy? Wyjaśnij mi bo nie rozumiem o co chodzi... Kolega Natqo ma dość kontrowersyjne teorie. Tak samo jak pisał o tym, że olej tam 15W40 zamarza przy -20 stopniach a to, że komuś nie zamarzł wytłumaczył tym, że pewnie dostawał się płyn chłodniczy do oleju, który to z kolei jest do -37. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > Im mniej oleju tym szybciej się zużywa? Rzadziej przepływa (?) i > jest czystszy? Wyjaśnij mi bo nie rozumiem o co chodzi... ależ to proste: przyjmijmy dla uproszczenia że przepływ oleju jest stały i wynosi 60l/min. kiedy w układzie masz 3 litry, wtedy olej zostanie przepompowany, podgrzany, ściśnięty itp (czyli użyty) 20 razy. kiedy masz oleju 4 litry, wtedy zostanie on użyty "tylko" 15 razy. widzisz różniczkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > CZemu? Oszczędności? mi wchodzi 3,9L i jest max na miarce. Po co nie > dolewaĆ. Im mniej oleju tym szybciej się zużywa, a więcej czyli > dozwolony max rzadziej przepływa i jest czystszy bo olej ma wtedy luźniej w misce olejowej i zawsze zostaje mi litr na dolewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > A co lepiej, 15w40 czy 10w40? Podobno 15w nie > zamarza do -15, a 10w do -20. 15W tańszy, 10W droższy, > decyzja należy do Ciebie. Olej nie zamarza,ale w tych temperaturach osiąga dopuszczalną gęstość (lepkość), poniżej której stawia zbyt duże opory ruchu, szczególnie rozruchu i nie powinien być eksploatowany poniżej tych temperatur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > CZemu? Oszczędności? mi wchodzi 3,9L i jest max na miarce. Po co nie > dolewaĆ. Im mniej oleju tym szybciej się zużywa, a więcej czyli > dozwolony max rzadziej przepływa i jest czystszy Wlejesz ile chcesz, i tak nadmiar wyjdzie bokami i bedzie polowa stanu na bagnecie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > Ja dziś zmieniłem olej > Chyba już czas był bo śmierdział mocno (często krótkie odcinki). > Jeszcze czuję na łapach ten zapach mimo umycia. Bo olej się wymienia po 1000 rozruchów zimnego silnika. Albo po sprawdzeniu lepkości-jak się obniżyła wystarczająco mocno to trzeba olej wymienić(olej zmniejsza lepkość od przedostawania się do niego paliwa podzczas pracy silnika na ssaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > Bo podobno bardziej liczy się przebieg aniżeli to, czy olej w > silniku siedzi 12 czy może 18 miesięcy Bardziej się liczy ile razy silnik był odpalony gdy jest mało przejechane.Wydaje się być bliska optymalnej ilość odpalen do wymiany oleju ok.1000. Mam silnik (agregat prądotwórczy) który ostatnią wymianę oleju miał zrobioną w 1999 roku.Przepracował w tym czasie nie więcej jak 30 godzin.Przed dwoma laty zbadało się trochę oleju by sprawdzić czy trzeba go wymienić(do wymiany potrzeba 80 litrów).Olej jest nadal jak nowy(być może dla tego,że jest zamknięty silnik w murowanym i ogrzewanym budynku i temperatura przez cały rok mieści się w granicach 15...20 st.C.no a poza tym to diesel). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > Bo olej się wymienia po 1000 rozruchów zimnego silnika. > Albo po sprawdzeniu lepkości-jak się obniżyła wystarczająco mocno to > trzeba olej wymienić OK ale ani jednego ani drugiego nie jestem w stanie sprawdzić. >(olej zmniejsza lepkość od przedostawania > się do niego paliwa podzczas pracy silnika na ssaniu. Wiem, dlatego wymieniłem pomimo niedużego przebiegu na nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > Olej nie zamarza,ale w tych temperaturach osiąga dopuszczalną gęstość > (lepkość), poniżej której stawia zbyt duże opory ruchu, > szczególnie rozruchu i nie powinien być eksploatowany poniżej > tych temperatur. Wypadało by dodać że po odpaleniu pompa oleju musi zdążyć zassać olej w odpowiednim czasie,a rozrusznik musi mieć siłę kręcić silnikiem z odpowiednią prędkością.Nowy akumulator o pojemności 32 Ah silnik 1,0L zalany olejem 15W40 rozrusznik może i pokręci ale kilku letni akumulator nie da rady.Akumulator o większej pojemności szybciej popsuje mechanicznie bądz elektrycznie rozrusznik.Ja miałem do wyboru-kupić nowy akumulator za 220 zł albo wymienić olej na inny niż 15W40.Znalazłem 10W30 za 40 zł(chyba jedyny olej mineralny z literką 10 przed W łatwy do kupienia w hurcie i znanego producenta) i wybrałem wymiane oleju(tak czy siak i tak musiałem wymienić olej).Moje wymaganie co do samochodu to możliwość odpalenia przy -15 st.C.Poprzedniej zimy odpalał na 15W40 z dwóch aku.bo z jednego nie chciał się kręcić(zrobił 2 razy ły..ły i koniec).Następnej zimy(czyli tej co się skonczyła w 2009) z olejem 10W30(wydaje się że 10W40 powinien być podobny) przy minus 15 rozrusznik całkiem szybko kręcił silnikiem ,a przy minus 19 st.C. też zakręcił dość szybko i bez problemu odpalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > Na podstawie stanu oleju pewnie Jego poziomu, zabarwienia > To zadam nieco inne pytanie. > Wymieniałem olej w maju 2008. Od momentu wymiany przejechałem 5000 km > Czy w takim razie tylko dolewać ubytki czy raczej wymienić > całość? Ojciec mi mówi, by poczekać aż przejadę tych 15 000 km > Bo podobno bardziej liczy się przebieg aniżeli to, czy olej w > silniku siedzi 12 czy może 18 miesięcy liczy się i przebieg i czas i charakter eksploatacji... olej starzeje się chemicznie w miarę upływu czasu, ten proces rozpoczyna się momencie jego pierwszego nagrzania. coś jak olej do smażenia - w butelce może długo stać, ale jak się go raz użyje to parę dni wystarczy by zjełczał... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > faktem jest, że po zalaniu nowego oleju przez 1000-2000km silnik > jakoś ciszej pracuje ale ... Żadne "ale". Według krajowych i światowych norm lepkość oleju musi być zgodna z tym co na opakowaniu oleju napisane gdy samochód przejedzie 3000 km.Znaczy się ,że lepkość nowego oleju w ciagu przejazdu tych 3000km maleje.A jak lepkość (wysokotemperaturowa) większa to silnik ciszej pracuje i trochę więcej spala paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Mam akumulator conajmniej 4-ro letni, olej w silniku to 15w40 i jakoś w zimie nigdy nie miałem problemów z rozruchem Fakt, raz zaniemógł ale dlatego, że akumulator był prawie rozładowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > Kolega Natqo ma dość kontrowersyjne teorie. Tak samo jak pisał o > tym, że olej tam 15W40 zamarza przy -20 stopniach a to, że komuś > nie zamarzł wytłumaczył tym, że pewnie dostawał się płyn > chłodniczy do oleju, który to z kolei jest do -37. No dobra, przyznaję się. Z tym płynem to trochę pospamiłem, niektórzy się nie poznali bo chyba nie dodałem złośnika na końcu A o zamarzaniu Oleju to uprzedziłem moje zdanie słowem "podobno", bo coś podobno w tym jest że mineralny szybciej zamarznie od syntetyku, ale nie pamiętam jakie są granice zamarzania dla poszczególnych klas, dlatego podałem jakieś tam mniej wiecej dane, mój błąd moja wina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 29 Października 2009 Udostępnij Napisano 29 Października 2009 > Mam akumulator conajmniej 4-ro letni, olej w silniku to 15w40 Bo masz europejskie 15W40 ,ja miałem amerykanskie 15W40 i nie miał siły rozrusznik kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.