Skocz do zawartości

Wydech duplex - jak zrobić?


atodobre

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszło zło i wyżarło mi dziurę w końcowym wydechu.

Myślę więc, czy przy okazji nie poprosić o przeróbkę końca wydechu na duplex.

Np. wyciąć końcowy tłumik, wstawić przelotowy z podwójnym wyjściem, a za rury na obie strony zderzaka.

Co Wy na to?

A może najpierw rozwidlenie, a potem dwie przelotówki (PolishMugen tongue.gif chociażby, bo najtańszy)?

282806561-Clipboard.jpg

post-126960-14352504127177_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyszło zło i wyżarło mi dziurę w końcowym wydechu.

> Myślę więc, czy przy okazji nie poprosić o przeróbkę końca wydechu na

> duplex.

> Np. wyciąć końcowy tłumik, wstawić przelotowy z podwójnym wyjściem, a

> za rury na obie strony zderzaka.

> Co Wy na to?

> A może najpierw rozwidlenie, a potem dwie przelotówki (PolishMugen

> chociażby, bo najtańszy)?

a w jakim to aucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyszło zło i wyżarło mi dziurę w końcowym wydechu.

> Myślę więc, czy przy okazji nie poprosić o przeróbkę końca wydechu na

> duplex.

> Np. wyciąć końcowy tłumik, wstawić przelotowy z podwójnym wyjściem, a

> za rury na obie strony zderzaka.

> Co Wy na to?

> A może najpierw rozwidlenie, a potem dwie przelotówki (PolishMugen

> chociażby, bo najtańszy)?

a moze po prostu atrape drugiej koncowki wstawic? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tym sposobem co opisujesz to spaliny będą nierówno leciały. Lepiej

> zrobić to na dwóch tłumikach przelotowych zamontowanych do rury

> z takim rozwidleniem:

Nie wejdzie tłumik z prawej - znajduje się tam zbiornik paliwa.

A w lewą rurę zawsze można wsadzić banana. Zwężkę znaczy. I będzie symetrycznie.

Skoro nie można tak, jak proponujesz, to który wariant jest lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze po prostu atrape drugiej koncowki wstawic?

a tego jest potem wiecej smiechu przechodzniow niz lansu a autorowi raczej o lans chodzilo.

Jak to bedzie wygladalo jak beda 2 koncowki a tylko z jednej bedzie lecialo? smirk.gifhehe.gifz_lol1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z ciekawości, czemu ?

Gdzies czytalem ze w przypadku tych podwojnych wydechow w czterocylindrowcach z uwagi na czestotliwosc rezonansowa takiego ukladu powstaje backpressure ktore dosc ciezko zwalczyc. Fabrycznie udalo sie to niektorym producentom, ale w warunkach domowych nie masz mozliwosci przeprowadzenia komputerowej symulacji przeplywu gazow i taki wydech moze sie skonczyc na pogorszeniu osiagow i zwiekszeniu zuzycia paliwa.

Zreszta podwojny wydech jest tylko ozdoba kosmetyczna w 4-ro i 6-scio cylindrowcach i zaczyna dopiero miec sens w V8 i wyzej, gdzie masz osobne wydechy na kazdy rzad cylindrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzies czytalem ze w przypadku tych podwojnych wydechow w

> czterocylindrowcach z uwagi na czestotliwosc rezonansowa takiego

> ukladu powstaje backpressure ktore dosc ciezko zwalczyc.

> Fabrycznie udalo sie to niektorym producentom, ale w warunkach

> domowych nie masz mozliwosci przeprowadzenia komputerowej

> symulacji przeplywu gazow i taki wydech moze sie skonczyc na

> pogorszeniu osiagow i zwiekszeniu zuzycia paliwa.

> Zreszta podwojny wydech jest tylko ozdoba kosmetyczna w 4-ro i 6-scio

> cylindrowcach i zaczyna dopiero miec sens w V8 i wyzej, gdzie

> masz osobne wydechy na kazdy rzad cylindrow.

Pytam, bo mam u siebie taki lans-wydech, którym mazda

obdarzyła mnie fabrycznie i nie wiem czy sie martwić czy nie smile.gif

Osobiście uważam, że to niepotrzbny wzrost masy i pare kg

można by oszczędzić ... bo z jednej strony 'gram strategy',

a z drugiej od tyłu wsadzają taką ciężarną krowę zlosnik.gif

Chyba, że to celem rozkładu 50:50, to chowam się do jamki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam, bo mam u siebie taki lans-wydech, którym mazda

> obdarzyła mnie fabrycznie i nie wiem czy sie martwić czy nie

Mazda umie sobie policzyc zeby taki wydech dawal zyski w mocy a nie straty.

> Osobiście uważam, że to niepotrzbny wzrost masy i pare kg

> można by oszczędzić ... bo z jednej strony 'gram strategy',

Szczegolnie w lekkim samochodzie ze stosunkowo nieduza moca.

> a z drugiej od tyłu wsadzają taką ciężarną krowę

> Chyba, że to celem rozkładu 50:50, to chowam się do jamki

Rozklad 50/50 mozna uzyskac na inne sposoby. Cel tego wydechu jest przede wszystkim estetyczny - ostatnio wszystkie samochody maja po conajmniej 2 rury wydechowe i z jedna sie wstyd pokazac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzies czytalem ze w przypadku tych podwojnych wydechow w

> czterocylindrowcach z uwagi na czestotliwosc rezonansowa takiego

> ukladu powstaje backpressure

Backpressure powstawałoby, gdyby układ rozdzielał się przed puszką rozprężną. Tymczasem w tym przypadku jest:

kolektor->

łącznik->

katalizator->

puszka rozprężna->

tłumik środkowy->

tłumik końcowy (który chcę zastąpić przelotowym(i) z rozwidleniem)

Nie obawiam się więc, że układ będzie za bardzo odetkany.

Jak sądzicie, ile mniej więcej może zażyczyć sobie tłumikarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko V8? Bez sensu gadasz, wiele V6 ma podwójny wydech. Choćby

> Vectra C, podwójny, poza tylnym tłumikiem, mają również Omegi

> V6.

Ale po co??? Zreszta praktycznie 100% tych "podwojnych" wydechow w V6 to zabieg kosmetyczny - idzie jedna rura pod samochodem a potem sie dzieli na dwie. Wyjatek to rozne egzotyczne V6 (np. Porsche) z podluznie ulozonym silnikiem.

W wiekszosci V8 masz dwie niezalezne rury i dwa katalizatory - wtedy to prawdziwy podwojny wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z ciekawostek, to np. W SC 430 jest taki smieszny wydech:

To akurat nie jest nic śmiesznego - tzw. x-pipe, udoskonalona wersja h-pipe, czyli tuningowego wynalazku, mającego na celu skuteczniejsze opróżnianie komory spalania dzięki przeciwbieżnym pulsom ciśnienia.

EDIT:

Zresztą, o ile dobrze widzę, to H-pipe jest też u "szalonego hydraulika" na drugim foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To akurat nie jest nic śmiesznego - tzw. x-pipe, udoskonalona wersja

> h-pipe, czyli tuningowego wynalazku, mającego na celu

> skuteczniejsze opróżnianie komory spalania dzięki przeciwbieżnym

> pulsom ciśnienia.

Za wiele tej mocy to nie wydobyli... Za to ten dzwiek serce.gifserce.gifserce.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co??? Zreszta praktycznie 100% tych "podwojnych" wydechow w V6

> to zabieg kosmetyczny - idzie jedna rura pod samochodem a potem

> sie dzieli na dwie. Wyjatek to rozne egzotyczne V6 (np. Porsche)

> z podluznie ulozonym silnikiem.

> W wiekszosci V8 masz dwie niezalezne rury i dwa katalizatory - wtedy

> to prawdziwy podwojny wydech.

a VW , BMW czy Merc , znafffcooo???

dlaczego Eberspaecher Exhaust takie robi "na taśmę" czyli OEM ???

i to dla R4???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyszło zło i wyżarło mi dziurę w końcowym wydechu.

> Myślę więc, czy przy okazji nie poprosić o przeróbkę końca wydechu na

> duplex.

> Np. wyciąć końcowy tłumik, wstawić przelotowy z podwójnym wyjściem, a

> za rury na obie strony zderzaka.

> Co Wy na to?

> A może najpierw rozwidlenie, a potem dwie przelotówki (PolishMugen

> chociażby, bo najtańszy)?

Miałem wariant z jednym tłumikiem i dwoma wyjściami z niego. Tłumik robilem na zamowienie. Ilość spalin była równa z obu stron auta (widoczne to było zwłaszcza jesienią i zimą, gdy było dużo pary w spalinach). Poza "bajerem" nic to nie dawało oczywiście zlosnik.gif, ale wyglądalo dość ciekawie. Oczwiście końcowki wydechów były nie w kształcie rynny czy innego wiaderka, ale niewielkie, subtelne i nie wystające pół metra poza zderzak zlosnik.gif w kształcie elipsy. Aha...i to wszystko było w.....nubirze kombi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.