Skocz do zawartości

dogrzewanie powietrza z nawiewu...


patre

Rekomendowane odpowiedzi

> ...czy jakoś tak to się nazywa...

> w skrócie: Czy we Fiacie jest taki luksus jak natychmiastowy nadmuch

> ciepłego powietrza pomimo nierozgrzanego silnika?

w dieslach jest coś takiego jak:

Dodatkowy ogrzewacz dla wersji z silnikiem Diesla,

ale chyba opinie co do użyteczności tego ustrojstwa są rożne, może się wypowie jakiś użytkownik który to ma smile.gif bo w sumie sam jestem zainteresowany czy warto to dokładać przy konfigurowaniu sobie bolida wink.gif

ale czegoś typowego jak Webasto to nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dla wersji z klimatyzacją nadmuch powietrza ciepłego zaczyna się

> po osiągnięciu temp silnika (nagrzewnicy) czy dmucha zimnym od

> razu (przechodząc do ciepłego)?

kolega ma na myśli klimatyzacje automatyczną?

domyślam się że tak, nadmuch właściwy jest uruchamiany po nagrzaniu silnika/nagrzewnicy, do tego momentu automat ustawia nawiem na szybę, po rozgrzaniu na nogi i zwiększa znacznie prędkość wentylatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega ma na myśli klimatyzacje automatyczną?

> domyślam się że tak, nadmuch właściwy jest uruchamiany po nagrzaniu

> silnika/nagrzewnicy, do tego momentu automat ustawia nawiem na

> szybę, po rozgrzaniu na nogi i zwiększa znacznie prędkość

> wentylatora

dzięki, już wszystko wiem

w bbm było tak jak piszesz, tylko tam był pół automat... natomiast u kolegi w sx (też półautomat) dmuchał zimnym aż zrywało beret...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Luksusów może nie ma, ale ten dogrzewacz jest dla wersji z silnikiem

> diesla. Wg cennika to coś 800 zeta kosztuje

A nie jest to ustrojstwo które kiedyś było (a może i jest dalej montowane) w Fabii, Mercedesach - grzałka, zdaje się w nagrzewnicy, która po uruchomieniu zimnego silnika pozwala na szybsze osiągnięcie płynu chłodzącego temperatury pracy?

Jak wiadomo, dieslem można przejechać nawet kilka km i przy delikatnej jeździe nie osiągnie swojej temperatury. A taka grzałka podniesie temperaturę - czyli z nagrzewnicy też szybciej uzyskamy ciepłe powietrze do nagrzania wnętrza samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie jest to ustrojstwo które kiedyś było (a może i jest dalej

> montowane) w Fabii, Mercedesach - grzałka, zdaje się w

> nagrzewnicy, która po uruchomieniu zimnego silnika pozwala na

> szybsze osiągnięcie płynu chłodzącego temperatury pracy?

Miałem coś takiego w 307 i mam teraz w Cromie. Podgrzewa płyn w układzie chłodzenia dzięki czemu stosunkowo szybko zaczyna być ciepło w samochodzie. Bardzo przydatna opcja ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale widzę, nie ma przeciwskazań do montażu tego w benzynie. Kwestia

> tylko jak to jest sterowane.

Niestety jest z tym duży problem, do sterowanie tą nagrzewnicą potrzebny jest klimatronic, to warunek konieczny. U mnie mimo posiadania klimatronica nie było oryginalnych wiązek do sterowania tym cudem a niestety elektryk nie chciał się podjąć zrobienie tego.

Dużym problemem jest też doprowadzenie prądu, jest to grzałka 750W i kable zasilające mają około 3 mm grubości. U mnie dołożenie tej el. nagrzewnicy nie powiodło się głównie przez brak okablowana do sterowania tym cudem.

A jak już by się wszystko udało połączyć to jeszcze trzeba aktywować a kompie że takie el. ogrzewanie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to uściślij czy problemem był leworęki elektryk czy po prostu brak jakiegoś kabelka? Zasilanie to kawałek kabla i jeden przekaźnik, betka. Pytanie tylko czy każda autoklima ma taką funkcję czy to kwestia różnych sterowników? Jeśli nie to montaż tego będzie wyglądał mi na pociągnięcie sterowania do ww przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to uściślij czy problemem był leworęki elektryk czy po prostu brak

> jakiegoś kabelka? Zasilanie to kawałek kabla i jeden przekaźnik,

> betka. Pytanie tylko czy każda autoklima ma taką funkcję czy to

> kwestia różnych sterowników? Jeśli nie to montaż tego będzie

> wyglądał mi na pociągnięcie sterowania do ww przekaźnika.

Elektryk który się temu przyglądał jest raczej typem dłubaka, który za szybko się nie poddaje. Zakładał mi tempomat przy całkowitym braku instalacji do niego. Powiedział mi tylko tyle że nie ma u mnie w samochodzie okablowania do sterowania tą el. nagrzewnicą.

Dałem sobie spokój z tym bo nie mam nikogo innego z odpowiednią wiedzą komu bym chciał oddać samochód. Można było szukać rozwiązania i rozbierać po kolei rzeczy, (panel klimatronica, sterowanie nawiewami i nagrzewnica) ale wymagało to rozebrania dużej części samochodu i darowałem sobie. Czekam aż ktoś inny przetrze ten szlak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz możliwość to sprawdź numer sterowników klimy czy dla obu wersji silnikowych jest on taki sam albo czy któryś posiada adnotację o dodatkowym sterowaniu grzejnikiem, bo ja takiej możliwości nie mam. Od tego w ogóle należałoby zacząć. No chyba że jest już taka unifikacja, że wystarczy w kompie kliknąć i zamienić zero na jeden... Dla mnie ten luksus to bomba i warto byłoby to mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli masz możliwość to sprawdź numer sterowników klimy czy dla obu

> wersji silnikowych jest on taki sam albo czy któryś posiada

> adnotację o dodatkowym sterowaniu grzejnikiem, bo ja takiej

> możliwości nie mam. Od tego w ogóle należałoby zacząć. No chyba

> że jest już taka unifikacja, że wystarczy w kompie kliknąć i

> zamienić zero na jeden... Dla mnie ten luksus to bomba i warto

> byłoby to mieć.

Ja się na to najarałem jak szczerbaty na suchary smile.gif dlatego cały czas mimo że nie udało się zamontować trzymam na wszelki wypadek a może ktoś się tego podejmie. W dieslach coś takiego w zimę to wybawienie bo jak wiadomo w dobre mrozy temp pracy silnika się pojawia po kilku dobrych kilometrach.

Według eper inne są wiązki kabli i dodatkowo w wersji z el. ogrzewaniem jest centralka elektroniczna. Jak masz dostęp do eper to zobacz jak to wygląda:

46723655 - ZESPÓŁ KABLI z nagrzewnicy bez elektrycznego grzania

46723656 - ZESPÓŁ KABLI z nagrzewnicy co ma el. grzanie

71736005 - CENTRALKA ELEKTRONICZNA dodatkowa centralka.

Cenowo robi się to mało opłacalne jak by chciał to wymienić dołożyć. Chyba że z jakiegoś rozbitka ale nie widziałem u żadnego dodatkowego ogrzewania.

Sam sterownik klimy jest jeden do wszystkich wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według eper inne są wiązki kabli i dodatkowo w wersji z el.

> ogrzewaniem jest centralka elektroniczna. Jak masz dostęp do

> eper to zobacz jak to wygląda:

No właśnie nie mam dostępu do epera obejmującego obecnie sprzedawane wyroby zlosnik.gif Jak znasz coś takiego online albo torrent to chętnie przyjmę zlosnik.gifok.gif

Skoro jest tam centralka to znaczy, że w ASO mają schemat tego cuda zlosnik.gif Będzie wiadomo czy to komputer czy jakiś prosty układ do samodzielnego montażu... Sama wiązka to pryszcz i nawet sobie nie warto nią zawracać głowy.

> Cenowo robi się to mało opłacalne jak by chciał to wymienić dołożyć.

nagrzewnica koło 200 plus tajemnicze pudełko... nieopłacalne?

> Chyba że z jakiegoś rozbitka ale nie widziałem u żadnego

> dodatkowego ogrzewania.

pasi ze stilo? 71736005 numer się zgadza?

> Sam sterownik klimy jest jeden do wszystkich wersji.

to już ponad połowa sukcesu palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by nie patrzeć bravo to stilo tylko trochę w innym opakowaniu. Ja tą nagrzewnicę co mam to była kupiona ze stilo i sama z siebie pasuje idealnie.

Jak to już dokładnie jest to nie wiem zeby.GIF nie przyglądałem się jak elektryk rozbierał. Kombinuj i dziel się informacją jak to uruchomić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak by nie patrzeć bravo to stilo tylko trochę w innym opakowaniu. Ja

> tą nagrzewnicę co mam to była kupiona ze stilo i sama z siebie

> pasuje idealnie.

> Jak to już dokładnie jest to nie wiem nie przyglądałem się jak

> elektryk rozbierał. Kombinuj i dziel się informacją jak to

> uruchomić

Na ten moment potrzeba czaru i uroku osobistego aby miły Pan z aso dał zapuścić żurawia na jedną stronę instrukcji serwisowej zlosnik.gif Nie wydaje mi się, żeby to był mikroprocesor, bardziej układ załączający świece żarowe montowany przed nagrzewnicą.

No chyba, że klub stilo już coś takiego posiada. To na cd teraz jest czy nadal na papierze?

Zdjęcie, które wkleiłeś różni się od jakiś tekst tej nagrzewnicy. Tam grzeją wszystkie grzałki, tutaj sterownik odpala każdą spiralę oddzielnie...

Przydałby się też schematy elektryczne sterownika klimy. Posiadasz takowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by nie patrzeć to jest XXI wiek i wszystko jest na stronie www. Wszystkie schematy z jakich elektryk korzystał brał z tego portalu. Jak mi opiszesz co chcesz to mogę się zacząć szeroko uśmiechać do elektryka aby mi pomógł.

Ta nagrzewnica co wkleiłeś to jest dokładnie taka sama jak ta co ja mam.

Z tego co się dowiedziałem to są trzy poziomy grzania, pełna moc i cała grzałka grzeje, tylko dwie grzałki lub tylko jedna. Uzależnione jest to od temp silnika jak i od napięcia jakie jest w instalacji elektrycznej samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak by nie patrzeć to jest XXI wiek i wszystko jest na stronie www.

> Wszystkie schematy z jakich elektryk korzystał brał z tego

> portalu. Jak mi opiszesz co chcesz to mogę się zacząć szeroko

> uśmiechać do elektryka aby mi pomógł.

Chodzi o tą centralkę. Czy to jest mikroprocesor czy zwykły układ, który można samemu zlutować. W serwisie na pewno mają schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o tą centralkę. Czy to jest mikroprocesor czy zwykły układ,

> który można samemu zlutować. W serwisie na pewno mają schemat.

Podpytam zobaczę co dostanę, ale mam wrażenie że będzie centralka i nie będzie do niej schematu.

Jak coś już się dowiem to dam znac smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpytam zobaczę co dostanę, ale mam wrażenie że będzie centralka i

> nie będzie do niej schematu.

> Jak coś już się dowiem to dam znac

dobra już nie szukaj... wszystko jest w elernie...

układ nie potrzebuje żadnego dodatkowego sterownika, bo opornikami steruje bezpośrednio centrala klimatyzacji. Dwa przekaźniki plus kilka bezpieczników i ot cały system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra już nie szukaj... wszystko jest w elernie...

> układ nie potrzebuje żadnego dodatkowego sterownika, bo opornikami

> steruje bezpośrednio centrala klimatyzacji. Dwa przekaźniki plus

> kilka bezpieczników i ot cały system

z relacji kolegi bullseye dziala to automatycznie jesli ustawi sie nawiew na szybe, po okolo 40 sek ma leciec cieple powietrze, nie ma zadnych przelacznikow i innych tego typu badziewi.

reasumujac skoro cala el. nagrzewnica steruje klimatronik to w czym jest problem ? da sie czy sie nie da ? nie wystarczy w ta dziure wsadzic tego ustrojstwa pospinac kable i włala ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dtech co ty na to ? ty masz klimatronik czy pokretla ? smile.gif bo skoro u mnie klimatronik siedzi to moze ja bym sie zainteresowal smile.gif jak znalazl na zime, ktora moze nadedzie...

74828401.th.jpg

btw wedlug epera to cos takiego... nie wiem czy 11 czy 7 , ale sadzac po wygladzie to 11 i jest opisane jako grzejnik nagrzewnicy niemniej 518 zl to hmmm sporo... i ciekawe czy wystarczy tylko to wrzucic zeby dzialalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam to fabrycznie i sie zawsze zastanawiam czy to dziala czy

> wywalilem 800 zl

Napisz coś więcej bo ja się najarałem na to cudo zeby.GIFzlosnik.gif na razie to ciepło i marny pożytek z tego, ale jak będzie -10 to już powinno fajnie działać smile.gif. Chyba że jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz coś więcej bo ja się najarałem na to cudo na razie to

> ciepło i marny pożytek z tego, ale jak będzie -10 to już powinno

> fajnie działać . Chyba że jest inaczej.

nie wiem jak jest bez tego ustrojstwa czyli po jakim czasie leci cieple powietrze

trzeba by chyba testy zrobic ze stoperem jak beda mrozy zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak jest bez tego ustrojstwa czyli po jakim czasie leci

> cieple powietrze

> trzeba by chyba testy zrobic ze stoperem jak beda mrozy

bulsseye pisze ze na zimnie po okolo 40 50 sekundach cieple juz daje, u mnie to hmmm kilka dobrych minut zanim sie rozgrzeje.. smile.gif wiec jak ktos by sie pokusil o jakiegos turtoriala to bylo by super wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bulsseye pisze ze na zimnie po okolo 40 50 sekundach cieple juz daje,

> u mnie to hmmm kilka dobrych minut zanim sie rozgrzeje.. wiec

> jak ktos by sie pokusil o jakiegos turtoriala to bylo by super

Miałeś instalację do tempomatu tą fabryczną ? jeżeli nie to raczej bardzo marne szanse że uda się to zrobić u ciebie na zasadzie plug&play frown.gif.

Ja temat pilnuje i jak uda się zamontować to się pochwalę zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm

> az zobacze jutro ale wydaje mi sie ze dluzej to trwa

hmm sprawdzilem i faktycznie cieple powietrze leci po minucie, po 2 juz nawet w miare gorace

przy wlaczonej automatycznej klimie nie zauwazylem tego bo wtedy nawiew jest na poczatku praktycznie wylaczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.