Skocz do zawartości

[A-G] świeci Airabag....


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

zaświeciła mi kontrolka Airbagu rano więc wracając z pracy podjechałem do zaprzyjaźnionego serwisu, podpiąłem Techa i wyszła usterka występująca 72- Nieprawidłowe działanie obwodu poduszki powietrznej bocznej, poduszka kierowcy.

Poruszałem fotelem, kablami, złączką pod fotelem i dalej była w statusie występująca więc oczywiście nie szło tego wykasować,

pytanie co z tym zrobić, czy to tradycyjnie złączka? a jeżeli tak to czy są alternatywy dla oryginalnego zestawu naprawczego złącza poduszki ( nr katalogowy 90 97 169 - nie mylić z numerem części), oczywiście poza lutowaniem wink.gif ?

dzięki za sugestie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna złaczka - tuż przy poduszce w oparciu fotela, dostęp od tyłu. Ja ją przeczyściłem Kontaktem, następnie wpiąłem i zacisnąłem opaską plastykową samozaciskową... Spokój na lata...

PS. natomiast na złacza pod fotelem najlepsze lekarstwo to wycięcie kostek i polutowanie (nawet pracownik ASO Opel mi to polecał).

PS. Bład 72 dotyczy czujnika bocznej poduszki kierowcy, czyli tego cisnieniowego wyzwalacza w drzwiach - obejrzyj połaczenie drzwi ze słupkiem!!! Nic dziwnego, że majtanie kablami pod fotelem nic nie dało... Ten błąd, o którym myślałeś ma nr 77...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze jedna złaczka - tuż przy poduszce w oparciu fotela, dostęp od tyłu. Ja ją

> przeczyściłem Kontaktem, następnie wpiąłem i zacisnąłem opaską plastykową samozaciskową...

> Spokój na lata...

o widzisz, o tym zapomniałem, muszę tam sprawdzić,

> PS. natomiast na złacza pod fotelem najlepsze lekarstwo to wycięcie kostek i polutowanie (nawet

> pracownik ASO Opel mi to polecał).

wiem, u nas na serwisie tak czasem robili jak klient nie chciał płacić za ten zestaw naprawczy złącza, ale to ... mało eleganckie rozwiązanie,

> PS. Bład 72 dotyczy czujnika bocznej poduszki kierowcy, czyli tego cisnieniowego wyzwalacza w

> drzwiach - obejrzyj połaczenie drzwi ze słupkiem!!! Nic dziwnego, że majtanie kablami pod

> fotelem nic nie dało... Ten błąd, o którym myślałeś ma nr 77...

cóż, opis taki widniał na Techu 2 (oryginalnym), zapomniałem że to często mylące i nie sprawdziłem, dzięki wielkie, będę szukał po instalacji zatem, być może połamały się kable w przelotce, gdzieś na złączce itd :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Bład 72 dotyczy czujnika bocznej poduszki kierowcy, czyli tego cisnieniowego wyzwalacza w

> drzwiach - obejrzyj połaczenie drzwi ze słupkiem!!!

podłączyłem znów Techa dziś i oczywiście że błąd 72 dotyczy czujnika poduszki bocznej, nawet jest to tekstem opisane ale najpierw trzeba nauczyć się czytać, na szybko rozpiąłem złącze na drzwiach ale nic to nie dało, muszę sprawdzić stan przewodów, zdjąć tapicerkę drzwi i szukać co się dzieje, ale to dopiero w sobotę,

poza tym tech ma przecież listę danych i można podglądać rezystancje obwodów, tam jest wszystko OK,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem. Kasowałem już 2 razy błąd poduszki pasażera i po kilku dniach znowu świeci. Gdzie w A-G jest jakieś złącze poduszki pasażera? Patrzyłem pod schowek ale na wierzchu nic nie widać. Żółty kabel idzie sobie tylko w wiązkę i nie widać żadnej złączki. Miałem kiedyś podobny problem z napinaczem i tam znalazłem złączkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie był pęknięty przewód między słupkiem, a drzwiami (od strony drzwi)

> Także zacznij od zsunięcia tej gumowej osłony i zerknij.

a ta osłonka da się zdjąć z wiązki bez większych komplikacji?

dziś z tym trochę walczyłem ale nie zdejmowałem tej gumki bo przejścia na przewodach były o_O

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Bład 72 dotyczy czujnika bocznej poduszki kierowcy,

Powalczyłem dzisiaj, rozebrałem pół auta i kiszka,

rozebrałem drzwi, sprawdziłem przejścia przewodów od wtyczki czujnika do złącza drzwi, później sprawdziłem wtyczkę złącza w drzwiach aż do wtyczki modułu poduszek powietrznych (swoją drogą żeby się tam dostać trzeba tunel wyjąć heh ) i wygląda na to że ciągłość przewodów jest, w związku z tym mam zgryz, usterka jest ciągle w statusie "występująca" więc pozostały chyba dwie możliwości, albo uwalił się czujnik bocznej poduszki w drzwiach, albo ześwirował moduł (tego raczej nie podejrzewam), teraz chyba jedyna rada wziąć skądś używkę, przełożyć czujnik na sztukę i sprawdzić jak będzie wówczas?

jakieś inne pomysły?

thx,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podmień czujnik z drugich drzwi.

idea.gif jest to pomysł ok.gif

ale jak mam rozbierać oboje drzwi to chyba lepiej, żebym wziął z jakiegoś szrotu czujnik, zostawię kasę i w razie czego wymienię go od razu i już zostanie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpinaj do przewodu od wyzwalacza różne rezystory ok. 0-20 omów i sprawdzaj za pomocą ABCom lub

> Opelscaner, czy Op-com, jaką rezystancję "widzi" sterownik. W ten sposób sprawdzisz, czy

> przerwa jest w zapłonniku, czy wcześniej, np. w przewodzie. Mozna też podmienić wyzwalacz z

> drugich drzwi, ale szkoda rozbebeszać je, pruć folię i ryzykować, że tam też coś się

> schrzani... Pozdr.

master wszystko OK ale problem dotyczy czujnika, a on przez moduł poduszek nie jest widziany jako rezystancja (no chyba że jest?), wydawało mi się, że moduł widzi rezystancje zapłonnika poduszki kierowcy, pasażera, bocznych poduszek i napinaczy, w sumie 6 rezystancji,

ten czujnik w drzwiach cholera wie jak działa - w sensie transmisji, są do niego tylko dwa przewody a wewnątrz full elektroniki,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, rzeczywiście, masz rację - ABCom wyświetla tylko status zapłonnika: słówko "Okay". Zapędziłem się, bo najczęściej problem dotyczy poduszek, które w celach diagnostycznych mozna zastąpić rezystancją...

Tak to się miesza w głowie, jak są dwa rózne problemy w jednym wątku (Cynamon - poduszka pasażera przód powyżej!!!).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, rzeczywiście, masz rację - ABCom wyświetla tylko statut zapłonnika: słówko "Okay". Zapędziłem

> się, bo najczęściej problem dotyczy poduszek, które w celach diagnostycznych mozna zastąpić

> rezystancją...

w tej sytuacji można jedynie zrobić tak jak radzi kostrzo, podmienić czujniki i zobaczyć w listę danych/usterek czy się zmieni strona występowania usterki, lub podmienić inny czujnik na sztukę,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest złaczka: na końcu żółtego przewodu, wtyk wchodzi w gniazdo w poduszce. Na rysunku R2.

> Pozdr.

U mnie żółty przewód do poduchy wchodzi od jej lewej strony (blisko konsoli środkowej). Wchodzi do niej i nie widać żadnej złączki. Jutro zaglądnę dokładniej jak już będę miał pod ręką interfejs, żeby błąd skasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> U mnie był pęknięty przewód między słupkiem, a drzwiami (od strony drzwi)

> Także zacznij od zsunięcia tej gumowej osłony i zerknij.

Bingo!

to było to, ale poszedłem na całość, zdjąłem drzwi zeby.GIF i wymieniłem cały odcinek przewodu od wtyczki w drzwi aż do miejsca pod deską rozdzielczą na przewód czujników przemysłowych w izolacji PUR - to rozwiązanie przeżyje ten samochód hahaha.gif

ATSD myślałem że będzie gorszy dostęp do wiązki od strony deski rozdzielczej a tam okazuje się spokojnie można wyciągnąć z wiązki ten przewód i z nim pomanewrować,

acha, no i nagroda darwina dla tego kto wsadził w przelotkę przewód w takiej sztywnej izolacji angryfire.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Bingo!

> to było to, ale poszedłem na całość, zdjąłem drzwi i wymieniłem cały odcinek przewodu od wtyczki

> w drzwi aż do miejsca pod deską rozdzielczą

Witam

Odświeżam temat, około 2 m-ce temu zapaliła się kontrolka airbagu, podjechałem do warsztatu, gdzie gość skasował błąd i mnie na 50 zł. Występował błąd czujnika bocznej poduszki kierowcy. I był spokój do dziś.

Kontrolka znowu zaświeciła i w związku z tym mam pytania:

- czy ciężko zdjąć ta gumę pomiędzy drzwiami a karoserią ?

- czy ten okrągły plastik w drzwiach to przelotka do środka drzwi czy złącze ?

Dodatkowo zapalona kontrolka zmotywowała mnie do zakupu interfejsu, czy do podstawowej diagnostyki typu odczyt / kasowanie błędów wystarczy OPEL TECH2 czy OPEL SCANNER USB? Sprzedawany jest również interfejs ELM327 ale w żadnym opisie nie znalazłem wzmianki o możliwości kasowania błędów airbag-u. Proszę o wskazówkę w co się zaopatrzyć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdjąłem drzwi i wymieniłem cały odcinek przewodu od wtyczki

> w drzwi aż do miejsca pod deską rozdzielczą na przewód czujników przemysłowych w izolacji PUR

Mam już interfejs, odczytałem błąd 71 - błąd komunikacji z sensorem w drzwiach kierowcy (przynajmniej taki opis podaje program), kasowanie błędu nic nie daje - nadal aktywny. Rozebrałem drzwi ale tam oprócz uszkodzenia samego czujnika przewód nie ma prawa się uszkodzić. Zsunąłem gumę ze złącza pomiędzy drzwiami a słupkiem i mam pytanie czy do/z sensora idą 2 cienkie popielate przewody w żółtej koszulce ? Żaden z tych przewodów nie ma sztywnej izolacji a nie chcę pruć na oślep tej wiązki.

Drugie pytanie to czy ten czujnik idzie bezpośrednio do modułu czy przez złączkę pod fotelem pasażera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drugie pytanie to czy ten czujnik idzie bezpośrednio do modułu czy przez złączkę pod fotelem pasażera ?

Przewody sensorów bocznych poduszek idą przez złaczki w drzwiach (X3, X4: 39,40) oraz poprzez lewy słupek (X1: 42,43 i 26,27) do modułu. Przewody to szary i szaro-biały.

Pod fotelem to tylko zapłonniki bocznych poduszek i napinaczy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawa się rozkręca, próbowałem zlokalizować źródło błędu poprzez wypinanie poszczególnych obwodów od strony kierowcy (oczywiście bez akumulatora) i odczyt błędu. Ustalenia mam takie:

1) 00072 - Nieprawidłowe działanie obiegu czujnika bocznej poduszki powietrznej airbag kierowcy - Nie występuje - wynik rozpięcia złącza pomiędzy drzwiami a słupkiem

2) 00077 - Za wysoka rezystancja obwodu zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy - Nie występuje - wynik rozpięcia żółtej wtyczki pod fotelem

3) 00035 - Za wysoka rezystancja obwodu napinacza pasów kierowcy - Nie występuje - wynik rozpięcia dużej czarnej złączki pod fotelem.

Błędu 00071 (opis "Wadliwe działanie obwodu łącznościowego sensora bocznej poduszki powietrznej kierowcy - Nie występuje") nie udało się wywołać bo pomimo tego, że wszystkie te błędy mają status "Nie występuje" to nie mogę ich usunąć, program niby kasuje błędy, ale ponowny odczyt i znów to samo.

Odczyt z bloków pomiarowych mam taki:

Kodowanie wariantowe 0D

Wersja SAB6m

Konfiguracja poduszki powietrznej Kierowca&Pasażer

Konfiguracja napinacza Kierowca&Pasażer

Konfiguracja bocznej poduszki powietrznej Kierowca&Pasażer

Konfiguracja poduszki powietrznej chroniacej glowe Nie stosowany

Czujnik zajętego fotela Nie stosowany

Napięcie systemu 14.47 V

Status napięcia systemu Okay

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy 2.64 Ohm

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera 2.04 Ohm

Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca 2.25 Ohm

Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer 2.28 Ohm

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy 2.23 Ohm

Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. Kierowcy - - - Ohm

Status komunikatu SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej) Okay

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera 2.36 Ohm

Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. Pasażera - - - Ohm

Status komunikatu SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) Okay

Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67) Nieaktywny

Nastaw poduszkę powietrzną kierowcy po aktywacji (DTC68) Nieaktywny

Nastaw poduszkę powietrzną pasażera po aktywacji Nieaktywny

Lampka kontrolna - - -

Błąd w komunikacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) żadne

Błąd w komunikacji SAS kierowcy (Senso- ra żadne

Status inicjalizacji SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej) Okay

Status inicjalizacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) Okay

Kody usterek DTC ustawione od 102000

Zastanawiają mnie te braki wartości oporów w obwodzie górnej bocznej poduszki powietrznej po obu stronach i tak samo nie określony stan lampki kontrolnej. Z drugiej strony skoro wszystkie błędy są w stanie "Nie występuje", to tak ma być ?

Pytanie mam też dotyczące złączki w fotelu, o której pisał kol. master22221 : "...jest jeszcze jedna złaczka - tuż przy poduszce w oparciu fotela, dostęp od tyłu..." - jak się do niej dobrać ?

Dodatkowo mam pytanie z obsługi interfejsu - praca przy włączonym zapłonie czy na włączonym silniku ? Możliwe,że jest uszkodzony i nie jest w stanie skasować błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> praca przy włączonym zapłonie czy na włączonym silniku?

Tak i tak jest dobrze ok.gif

> Możliwe,że jest uszkodzony i nie jest w stanie skasować błędów ?

Jeżeli łączy się (odczytuje kody błędów) ze sterownikiem poduszek to działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się w końcu skasować błędy, przeczyściłem złącza pod fotelem i na razie spokój. Nadal jednak nie wiem, który element odpowiada za wystąpienie błędu 71.

Ponowna prośba do kol. master22221 o złączkę w fotelu, o której pisał: "...jest jeszcze jedna złaczka - tuż przy poduszce w oparciu fotela, dostęp od tyłu..." - jak się do niej dobrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.