Skocz do zawartości

Dolot powietrza


JustRalf

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem, żeby mnie ktoś oświecił odnośnie dolotu powietrza. Zaznaczam, że z mechaniką samochodową nie mam nic do czynienia zlosnik.gif

Jak się nazywa ta rura pod puchą z filtrem powietrza?

Czy ma ona jakieś inne zadanie, poza doprowadzeniem powietrza? Bo ktoś użył nazwy "reduktor" i zasugerował, że pełni funkcję tłumiącą.

307123.jpg

filtr002.jpg

Czy można tą fabryczną rurę zastąpić jakąś zwykłą inną?

Jakie mogą być tego skutki?

Pytam, ponieważ u mnie większość mocowań dolotu i tej rury jest w opłakanym stanie (pozdro dla ASO). Wszystko to lata i czasem ta rura "odpina się" od puchy z filtrem... co skutkuje basowym brzemieniem (prawie jak stożek) co wcale mi nie przeszkadza zlosnik.gif

Tylko czy nie ma to złego wpływu na silnik? I czy można tą rurę zastąpić inną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo ktoś użył nazwy "reduktor" i

> zasugerował, że pełni funkcję tłumiącą.

Użył nazwy "rezonator" i faktycznie w dobrze zaprojektowanych układach dolotowych ma to znaczenie. Często jednak domorośli konstruktorzy są mądrzejsi od japońskich inżynierów (europejscy od nich kopiują rozwiązania zlosnik.gif) i oferują na Allegro różne WT-stożki głównie pogarszające własności dolotu. Jak tylko możesz, to staraj się doprowadzić do porządku fabryczny układ i nie kombinuj grinser006.gif, bo wyżej wała nie podskoczysz biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Użył nazwy "rezonator"

hmm.gif może i tak było zlosnik.gif

i oferują na Allegro różne WT-stożki głównie pogarszające

> własności dolotu.

właśnie w tym rzecz... że chcę uniknąć kupowania stożka, który jak piszesz może wprowadzić więcej złego niż dobrego zlosnik.gif

> Jak tylko możesz, to staraj się doprowadzić do porządku fabryczny układ i

> nie kombinuj , bo wyżej wała nie podskoczysz

A co masz na myśli? Bo mi nie chodzi o moc...

Zależy mi tylko na dźwięku i gdyby tak ten rezonator zastąpić rurą, to dźwięk by był i za razem prawie seryjny układ zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy mi tylko na dźwięku i gdyby tak ten rezonator zastąpić rurą, to dźwięk by był i za razem

> prawie seryjny układ

Kiedyś w renoofce poluzowała się klapa od filtra powietrza - przy dodaniu gazu powstawal dźwięk jak w rasowym aucie ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś w renoofce poluzowała się klapa od filtra powietrza - przy dodaniu gazu powstawal dźwięk jak

> w rasowym aucie

No właśnie ja mam podobnie... Czasem w pewnym zakresie obrotów pug mruczy bardzo przyjemnym niskim tonem zlosnik.gif

Jak zaglądam pod maskę to "rezonator" nie jest wpięty w puchę od filtra, tylko dynda się obok zlosnik.gif

Po tym, jak wepnę go na swoje miejsce co z regóły nie jest proste - dźwiek znika 893goodvibes.gif bez sensu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie ja mam podobnie... Czasem w pewnym zakresie obrotów pug mruczy bardzo przyjemnym niskim

> tonem

> Jak zaglądam pod maskę to "rezonator" nie jest wpięty w puchę od filtra, tylko dynda się obok

> Po tym, jak wepnę go na swoje miejsce co z regóły nie jest proste - dźwiek znika bez sensu

dźwięk może ladniejszy, ale dla silnika może to nie być zbyt dobre - złe fale a do tego może zaciągać ciepłe powietrze no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dźwięk znika, ale też spada zużycie paliwa, rośnie moment i trochę moc. To nie jest bez sensu.

jęśli faktycznie ma to taki wpływ to jest to argument, którym mnie przekonałeś, żeby to jednak doprowadzić do ładu cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dźwięk może ladniejszy, ale dla silnika może to nie być zbyt dobre - złe fale a do tego może

> zaciągać ciepłe powietrze

dlatego początkowo myślałem o zastąpieniu go rurą, która by łapała powietrze z przodu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dźwięk może ladniejszy, ale dla silnika może to nie być zbyt dobre - złe fale a do tego może

> zaciągać ciepłe powietrze

Panowie - fale jak fale, ale nikt nie napisal, ze silnik ta rura zasysa powietrze, a poniewaz rura odpiela sie od filtra to zasysa powietrze niefiltrowane, czyli kurz, pyl i inne badziewia. Co sie dzieje, lub co moze sie stac od piasku z gladziami cylindrowymi chyba nie trzeba tlumaczyc? Podlaczaj to czym predzej, jesli nie chcesz miec klopotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie - fale jak fale, ale nikt nie napisal, ze silnik ta rura zasysa powietrze, a poniewaz rura

> odpiela sie od filtra to zasysa powietrze niefiltrowane, czyli kurz, pyl i inne badziewia. Co

> sie dzieje, lub co moze sie stac od piasku z gladziami cylindrowymi chyba nie trzeba

> tlumaczyc? Podlaczaj to czym predzej, jesli nie chcesz miec klopotow.

Nie, no chyba chodzi o rurę przed filtrem(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie - fale jak fale, ale nikt nie napisal, ze silnik ta rura zasysa powietrze, a poniewaz rura

> odpiela sie od filtra to zasysa powietrze niefiltrowane, czyli kurz, pyl i inne badziewia. Co

> sie dzieje, lub co moze sie stac od piasku z gladziami cylindrowymi chyba nie trzeba

> tlumaczyc? Podlaczaj to czym predzej, jesli nie chcesz miec klopotow.

ta rura jest PONIŻEJ filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Użył nazwy "rezonator" i faktycznie w dobrze zaprojektowanych układach dolotowych ma to znaczenie.

> Często jednak domorośli konstruktorzy są mądrzejsi od japońskich inżynierów (europejscy od

> nich kopiują rozwiązania ) i oferują na Allegro różne WT-stożki głównie pogarszające

> własności dolotu.

Nie do konca tak. Rezonator (inaczej tlumik szmerow) jest wyciszaczem dolotu, baaaardzo rzadko pelni funkcje poprawiajaca osiagi.

> Jak tylko możesz, to staraj się doprowadzić do porządku fabryczny układ i

> nie kombinuj , bo wyżej wała nie podskoczysz

No popatrz, a np. w Civicu Type-R EP3 wymiana tego fantastycznego, superhiper fabrycznego dolotu na uklad typu CAI bywa warta nawet 10KM...wiec mozna skoczyc wyzej wala, i to calkiem wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jest tak, jak napisałeś

> EDIT:

Fakt, bije sie w piers, Nie wiem dlaczego, ale jakos sobie ulozylem droge dolotu w druga strone. Zupelnie bez sensu. Oczywiscie niezaleznie dotego czy jest podlaczona czy nie, powietrzejt filtrowne, wiecjedynie masz lub nie rezonator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, bije sie w piers, Nie wiem dlaczego, ale jakos sobie ulozylem droge dolotu w druga strone.

> Zupelnie bez sensu. Oczywiscie niezaleznie dotego czy jest podlaczona czy nie, powietrzejt

> filtrowne, wiecjedynie masz lub nie rezonator.

czyli jest on konieczny, czy nie spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Przeciez ma dolot policzony z fabryki. Jedyne co to zamiast rezonatora podpina rure

> doprowadzajaca do filtra chlodne powietrze. Zadna filozofia.

tak sobie to właśnie wymyśliłem zlosnik.gif

Tylko próbuję się dowiedzieć, czy ten rezonator mogę zastąpić rurą i czy nie będzie to miało złych skutków choćby nawet w spalaniu cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Przeciez ma dolot policzony z fabryki. Jedyne co to zamiast rezonatora podpina rure

> doprowadzajaca do filtra chlodne powietrze. Zadna filozofia.

zresztą czy podepnie ten rezonator czy customową rure to nie będzie różnicy w mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra

> na 99% spalania nie podniesie a dźwięk czy zmieni to musisz sprawdzić

cytat z głównego wątku biglaugh.gif

Quote:

Wszystko to lata i czasem ta rura "odpina się" od puchy z filtrem...
co skutkuje basowym brzemieniem (prawie jak stożek)
co wcale mi nie przeszkadza


Po to cały ten wątek... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cytat z głównego wątku

> Quote:

> Wszystko to lata i czasem ta rura "odpina się" od puchy z filtrem... co skutkuje basowym

> brzemieniem (prawie jak stożek) co wcale mi nie przeszkadza

> Po to cały ten wątek...

dobre ale rura się odpina co nie?

jak się odepnie to puszka ssa powietrze

a jak doprawisz wlasna rure to niekoniecznie bedzie to samo co sama puszka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobre ale rura się odpina co nie?

> jak się odepnie to puszka ssa powietrze

> a jak doprawisz wlasna rure to niekoniecznie bedzie to samo co sama puszka

ale mi sie rozchodzi o to, czy mogę ZASTĄPIĆ fabryczny rezonator zwykła rurą panic.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie to właśnie wymyśliłem

> Tylko próbuję się dowiedzieć, czy ten rezonator mogę zastąpić rurą i czy nie będzie to miało złych

> skutków choćby nawet w spalaniu

Nie bedzie mialo. Tak jak mowilem - w absolutnej wiekszosci aut to jest tylko element wyciszajacy dolot, nie wplywa na prace silnika sama w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w Fiacia Brava na końcu tej rury był rezonator z wbudowaną klapą sterowana podciśnieniem z przepustnicy, że jak temp. powietrza jest poniżej chyba 5 st. C to klapka się zamykała i do silnika leciało cieplejsze powietrze z okolic bloku silnika, a jak było ciepło na dworze, to normalnie sprzed maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie w Fiacia Brava na końcu tej rury był rezonator z wbudowaną klapą sterowana podciśnieniem z

> przepustnicy, że jak temp. powietrza jest poniżej chyba 5 st. C to klapka się zamykała i do

> silnika leciało cieplejsze powietrze z okolic bloku silnika, a jak było ciepło na dworze, to

> normalnie sprzed maski.

ooo, cenne info, musze sprawdzic u siebie ok.gif

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez kiedys ta rurka wyskoczyla, super byl ten dzwiek dolotu smile.gif

Przy tym silniku to mysle ze nie bedzie mialo wiekszego znaczenia czy wywalisz ta rure czy dasz inna.

Nie moge sobie przypomniec ale ja chyba wywalilem wogole to co tam bylo dalej, bo tam jest jeszcze jedna puszka miedzy nadkolem a zderzakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.