JustRalf Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Chciałem, żeby mnie ktoś oświecił odnośnie dolotu powietrza. Zaznaczam, że z mechaniką samochodową nie mam nic do czynienia Jak się nazywa ta rura pod puchą z filtrem powietrza? Czy ma ona jakieś inne zadanie, poza doprowadzeniem powietrza? Bo ktoś użył nazwy "reduktor" i zasugerował, że pełni funkcję tłumiącą. Czy można tą fabryczną rurę zastąpić jakąś zwykłą inną? Jakie mogą być tego skutki? Pytam, ponieważ u mnie większość mocowań dolotu i tej rury jest w opłakanym stanie (pozdro dla ASO). Wszystko to lata i czasem ta rura "odpina się" od puchy z filtrem... co skutkuje basowym brzemieniem (prawie jak stożek) co wcale mi nie przeszkadza Tylko czy nie ma to złego wpływu na silnik? I czy można tą rurę zastąpić inną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > Bo ktoś użył nazwy "reduktor" i > zasugerował, że pełni funkcję tłumiącą. Użył nazwy "rezonator" i faktycznie w dobrze zaprojektowanych układach dolotowych ma to znaczenie. Często jednak domorośli konstruktorzy są mądrzejsi od japońskich inżynierów (europejscy od nich kopiują rozwiązania ) i oferują na Allegro różne WT-stożki głównie pogarszające własności dolotu. Jak tylko możesz, to staraj się doprowadzić do porządku fabryczny układ i nie kombinuj , bo wyżej wała nie podskoczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 22 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > Użył nazwy "rezonator" może i tak było i oferują na Allegro różne WT-stożki głównie pogarszające > własności dolotu. właśnie w tym rzecz... że chcę uniknąć kupowania stożka, który jak piszesz może wprowadzić więcej złego niż dobrego > Jak tylko możesz, to staraj się doprowadzić do porządku fabryczny układ i > nie kombinuj , bo wyżej wała nie podskoczysz A co masz na myśli? Bo mi nie chodzi o moc... Zależy mi tylko na dźwięku i gdyby tak ten rezonator zastąpić rurą, to dźwięk by był i za razem prawie seryjny układ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > Zależy mi tylko na dźwięku i gdyby tak ten rezonator zastąpić rurą, to dźwięk by był i za razem > prawie seryjny układ Kiedyś w renoofce poluzowała się klapa od filtra powietrza - przy dodaniu gazu powstawal dźwięk jak w rasowym aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 22 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > Kiedyś w renoofce poluzowała się klapa od filtra powietrza - przy dodaniu gazu powstawal dźwięk jak > w rasowym aucie No właśnie ja mam podobnie... Czasem w pewnym zakresie obrotów pug mruczy bardzo przyjemnym niskim tonem Jak zaglądam pod maskę to "rezonator" nie jest wpięty w puchę od filtra, tylko dynda się obok Po tym, jak wepnę go na swoje miejsce co z regóły nie jest proste - dźwiek znika bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > No właśnie ja mam podobnie... Czasem w pewnym zakresie obrotów pug mruczy bardzo przyjemnym niskim > tonem > Jak zaglądam pod maskę to "rezonator" nie jest wpięty w puchę od filtra, tylko dynda się obok > Po tym, jak wepnę go na swoje miejsce co z regóły nie jest proste - dźwiek znika bez sensu dźwięk może ladniejszy, ale dla silnika może to nie być zbyt dobre - złe fale a do tego może zaciągać ciepłe powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > Po tym, jak wepnę go na swoje miejsce co z regóły nie jest proste - dźwiek znika bez sensu Dźwięk znika, ale też spada zużycie paliwa, rośnie moment i trochę moc. To nie jest bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 22 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > Dźwięk znika, ale też spada zużycie paliwa, rośnie moment i trochę moc. To nie jest bez sensu. jęśli faktycznie ma to taki wpływ to jest to argument, którym mnie przekonałeś, żeby to jednak doprowadzić do ładu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 22 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > dźwięk może ladniejszy, ale dla silnika może to nie być zbyt dobre - złe fale a do tego może > zaciągać ciepłe powietrze dlatego początkowo myślałem o zastąpieniu go rurą, która by łapała powietrze z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 > dlatego początkowo myślałem o zastąpieniu go rurą, która by łapała powietrze z przodu to rozwiazanie nie ma celu musiałbyś policzyć sobie dolot odpowiedni i zakonczyc go stożkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > dźwięk może ladniejszy, ale dla silnika może to nie być zbyt dobre - złe fale a do tego może > zaciągać ciepłe powietrze Panowie - fale jak fale, ale nikt nie napisal, ze silnik ta rura zasysa powietrze, a poniewaz rura odpiela sie od filtra to zasysa powietrze niefiltrowane, czyli kurz, pyl i inne badziewia. Co sie dzieje, lub co moze sie stac od piasku z gladziami cylindrowymi chyba nie trzeba tlumaczyc? Podlaczaj to czym predzej, jesli nie chcesz miec klopotow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Panowie - fale jak fale, ale nikt nie napisal, ze silnik ta rura zasysa powietrze, a poniewaz rura > odpiela sie od filtra to zasysa powietrze niefiltrowane, czyli kurz, pyl i inne badziewia. Co > sie dzieje, lub co moze sie stac od piasku z gladziami cylindrowymi chyba nie trzeba > tlumaczyc? Podlaczaj to czym predzej, jesli nie chcesz miec klopotow. Nie, no chyba chodzi o rurę przed filtrem(?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Panowie - fale jak fale, ale nikt nie napisal, ze silnik ta rura zasysa powietrze, a poniewaz rura > odpiela sie od filtra to zasysa powietrze niefiltrowane, czyli kurz, pyl i inne badziewia. Co > sie dzieje, lub co moze sie stac od piasku z gladziami cylindrowymi chyba nie trzeba > tlumaczyc? Podlaczaj to czym predzej, jesli nie chcesz miec klopotow. ta rura jest PONIŻEJ filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > ta rura jest PONIŻEJ filtra. No to zanim pojedziesz gdzies samochodem zaloz ja na swoe miejsce, bo jest jak pisalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > No to zanim pojedziesz gdzies samochodem zaloz ja na swoe miejsce, bo jest jak pisalem. nie jest tak, jak napisałeś EDIT: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Użył nazwy "rezonator" i faktycznie w dobrze zaprojektowanych układach dolotowych ma to znaczenie. > Często jednak domorośli konstruktorzy są mądrzejsi od japońskich inżynierów (europejscy od > nich kopiują rozwiązania ) i oferują na Allegro różne WT-stożki głównie pogarszające > własności dolotu. Nie do konca tak. Rezonator (inaczej tlumik szmerow) jest wyciszaczem dolotu, baaaardzo rzadko pelni funkcje poprawiajaca osiagi. > Jak tylko możesz, to staraj się doprowadzić do porządku fabryczny układ i > nie kombinuj , bo wyżej wała nie podskoczysz No popatrz, a np. w Civicu Type-R EP3 wymiana tego fantastycznego, superhiper fabrycznego dolotu na uklad typu CAI bywa warta nawet 10KM...wiec mozna skoczyc wyzej wala, i to calkiem wysoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > to rozwiazanie nie ma celu > musiałbyś policzyć sobie dolot odpowiedni i zakonczyc go stożkiem Bzdura. Przeciez ma dolot policzony z fabryki. Jedyne co to zamiast rezonatora podpina rure doprowadzajaca do filtra chlodne powietrze. Zadna filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > nie jest tak, jak napisałeś > EDIT: Fakt, bije sie w piers, Nie wiem dlaczego, ale jakos sobie ulozylem droge dolotu w druga strone. Zupelnie bez sensu. Oczywiscie niezaleznie dotego czy jest podlaczona czy nie, powietrzejt filtrowne, wiecjedynie masz lub nie rezonator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Fakt, bije sie w piers, Nie wiem dlaczego, ale jakos sobie ulozylem droge dolotu w druga strone. > Zupelnie bez sensu. Oczywiscie niezaleznie dotego czy jest podlaczona czy nie, powietrzejt > filtrowne, wiecjedynie masz lub nie rezonator. czyli jest on konieczny, czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Bzdura. Przeciez ma dolot policzony z fabryki. Jedyne co to zamiast rezonatora podpina rure > doprowadzajaca do filtra chlodne powietrze. Zadna filozofia. tak sobie to właśnie wymyśliłem Tylko próbuję się dowiedzieć, czy ten rezonator mogę zastąpić rurą i czy nie będzie to miało złych skutków choćby nawet w spalaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Bzdura. Przeciez ma dolot policzony z fabryki. Jedyne co to zamiast rezonatora podpina rure > doprowadzajaca do filtra chlodne powietrze. Zadna filozofia. zresztą czy podepnie ten rezonator czy customową rure to nie będzie różnicy w mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > zresztą czy podepnie ten rezonator czy customową rure to nie będzie różnicy w mocy pisałem, że nie o moc mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > pisałem, że nie o moc mi chodzi no dobra na 99% spalania nie podniesie a dźwięk czy zmieni to musisz sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > no dobra > na 99% spalania nie podniesie a dźwięk czy zmieni to musisz sprawdzić cytat z głównego wątku Quote: Wszystko to lata i czasem ta rura "odpina się" od puchy z filtrem... co skutkuje basowym brzemieniem (prawie jak stożek) co wcale mi nie przeszkadza Po to cały ten wątek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > cytat z głównego wątku > Quote: > Wszystko to lata i czasem ta rura "odpina się" od puchy z filtrem... co skutkuje basowym > brzemieniem (prawie jak stożek) co wcale mi nie przeszkadza > Po to cały ten wątek... dobre ale rura się odpina co nie? jak się odepnie to puszka ssa powietrze a jak doprawisz wlasna rure to niekoniecznie bedzie to samo co sama puszka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > dobre ale rura się odpina co nie? > jak się odepnie to puszka ssa powietrze > a jak doprawisz wlasna rure to niekoniecznie bedzie to samo co sama puszka ale mi sie rozchodzi o to, czy mogę ZASTĄPIĆ fabryczny rezonator zwykła rurą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > ale mi sie rozchodzi o to, czy mogę ZASTĄPIĆ fabryczny rezonator zwykła rurą to Ci napisałem Quote: na 99% spalania nie podniesie a dźwięk czy zmieni to musisz sprawdzić nie takie rzeczy ludzie robili z dolotami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > nie takie rzeczy ludzie robili z dolotami tyle to wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > ale mi sie rozchodzi o to, czy mogę ZASTĄPIĆ fabryczny rezonator zwykła rurą Mozesz, byle mialaby taka sama dlugosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Mozesz, byle mialaby taka sama dlugosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > tak sobie to właśnie wymyśliłem > Tylko próbuję się dowiedzieć, czy ten rezonator mogę zastąpić rurą i czy nie będzie to miało złych > skutków choćby nawet w spalaniu Nie bedzie mialo. Tak jak mowilem - w absolutnej wiekszosci aut to jest tylko element wyciszajacy dolot, nie wplywa na prace silnika sama w sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Nie bedzie mialo. Tak jak mowilem - w absolutnej wiekszosci aut to jest tylko element wyciszajacy > dolot, nie wplywa na prace silnika sama w sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 u mnie w Fiacia Brava na końcu tej rury był rezonator z wbudowaną klapą sterowana podciśnieniem z przepustnicy, że jak temp. powietrza jest poniżej chyba 5 st. C to klapka się zamykała i do silnika leciało cieplejsze powietrze z okolic bloku silnika, a jak było ciepło na dworze, to normalnie sprzed maski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > u mnie w Fiacia Brava na końcu tej rury był rezonator z wbudowaną klapą sterowana podciśnieniem z > przepustnicy, że jak temp. powietrza jest poniżej chyba 5 st. C to klapka się zamykała i do > silnika leciało cieplejsze powietrze z okolic bloku silnika, a jak było ciepło na dworze, to > normalnie sprzed maski. ooo, cenne info, musze sprawdzic u siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 U mnie tez kiedys ta rurka wyskoczyla, super byl ten dzwiek dolotu Przy tym silniku to mysle ze nie bedzie mialo wiekszego znaczenia czy wywalisz ta rure czy dasz inna. Nie moge sobie przypomniec ale ja chyba wywalilem wogole to co tam bylo dalej, bo tam jest jeszcze jedna puszka miedzy nadkolem a zderzakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.