Skocz do zawartości

sprawdzenie czy auto posiada poduszki


exor

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko

> brak świecenia się kontrolki poduszek?

podlacz sie jakims programem diagnostycznym, dodatkowo zajrzyj pod fotel czy kable podlaczone sa do napinaczy a nie wisza z rezystorami gdzies obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko

> brak świecenia się kontrolki poduszek?

Tylko i wyłacznie rozebranie az będzie widać jasiek .

Program nic nie da bo po wsadzeniu opornika i tak wsio gra no . Chyba że nie było by nawet połaczenia ze sterownikiem to już jest wtedy podejrzane waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko

> brak świecenia się kontrolki poduszek?

Podano niżej koncepcję rozbiórki "aż się podusia pojawi"

Niestety - mało.

Trzeba dalej rozbierać, bo nasi wspaniali magicy potrafią zwinąć wywalonego jaśka, nałożyć nową obudowę, wstawić w środek generatora gazu rezystorek i g.... stwierdzisz z zewnątrz.

Niestety - z poduszkami jest jak z kręceniem licznika - jeżeli jest to robota jakiegoś leszcza barowego, co przestawił szafkę tylko na wyświetlaczu, to znajdziesz w trymiga, ale jak ktoś zrobi to profesjonalnie, to g... się dowiesz.

Wszelkie serwisy potwierdzą to co widać, ale że faktyczny przebieg będzie x3...

Lajf...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w volvo ponoć da rade sprawdzić w ASO Vidą czy jest jakiś opornik czy poducha podpięta...

To jest tak, że w teorii da się wbudować w poduszkę jakiś układ z interfejsem 1-wire, z którego będzie można odczytać nr układu i jego parametry, nie da się tego zastąpić rezystorem, ale...

- układ airbag nie był wymyślany, żeby bronić się przed idiotami,

- mogłoby być podobnie jak z atramentem/tonerem do drukarek, gdzie producent przewidział jakiś układ, który komunikuje się z drukarką... i ludzie wymyślili jak obejść ten układ, bo albo da się go "fleshować" albo się go wymienia.

Podobnie byłoby pewnie z poduszkami, zamiast wsadzać rezystor za 20groszy handlarze wsadzaliby układy za 20zł.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko

> brak świecenia się kontrolki poduszek?

Ja bym zaczął od najprostszej rzeczy - sprawdź czy auto było rozbite i na prawiane, jeśli nie to i poduszki powinny być sprawne.

Następnie można przelecieć jakimś testerem.

Albo odłączyć poduchę i sprawdzic czy pojawi sie błąd rotfl.gif

Tylko pewnie potem trzeba go bedzie wykasować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest tak, że w teorii da się wbudować w poduszkę jakiś układ z interfejsem 1-wire, z którego

> będzie można odczytać nr układu i jego parametry, nie da się tego zastąpić rezystorem, ale...

> - układ airbag nie był wymyślany, żeby bronić się przed idiotami,

> - mogłoby być podobnie jak z atramentem/tonerem do drukarek, gdzie producent przewidział jakiś

> układ, który komunikuje się z drukarką... i ludzie wymyślili jak obejść ten układ, bo albo da

> się go "fleshować" albo się go wymienia.

> Podobnie byłoby pewnie z poduszkami, zamiast wsadzać rezystor za 20groszy handlarze wsadzaliby

> układy za 20zł.

> Pozdrawiam BAS

Pewnie masz racje ale cos takiego powinno byc wpiete w uklad. A jezeli kabel dochodzi do napinaczy poduchy sa polaczone bez zadnych przejsciowek to pewnie bedzie ok.

jak ktos rzezbi i oszczedza na wszystkim skladajac auta to watpie aby bawil sie w jakies uklady, poprostu albo sa odpiete poduchy a na koncu kabla rezystor.

malo widzialem takich finezyjnych napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poprostu albo sa odpiete poduchy a na koncu kabla rezystor.

> malo widzialem takich finezyjnych napraw.

A jeżeli jest możliwość sczytania numeru seryjnego poduchy, to można liczyć, że ona tam jest, czy ktoś wsadził jakiś "układ" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli jest możliwość sczytania numeru seryjnego poduchy, to można liczyć, że ona tam jest, czy

> ktoś wsadził jakiś "układ" ?

Numer jest na obudowie poduszki.

Nie wynika z niego, czy w środku jest powietrze i zwinięty ciasno "nasz dziennik", czy też właściwa zawartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli jest możliwość sczytania numeru seryjnego poduchy, to można liczyć, że ona tam jest, czy

> ktoś wsadził jakiś "układ" ?

Bez przesady, tak kupujac auto to mozna i endoskop do silnika wpuszczac aby zobaczyc.

Jak auto jest marnie naprawione to odrazu widac ze poduch nie ma. jak ktos wykaze sie finezja to moze faktycznie ciezko to sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem auto ,to po jakims czasie swieciły poduchy. Wszystko było normalnie podpiete ,przewody do kostek ,dalej do napinaczy. Tylko przed napinaczem wpiety opornik.U pasażera jest ok. teraz nie wiem czy poduchy jak są, to odpalą ,czy nie .Jak kontrolka gaśnie normalnie z innymi.Bo rozumiem ze napinacz wtedy jest wystrzelony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o sytuacje, kiedy podpinam auto do kompa, i mogę sczytać numery poduszek, puścić jakiś test układu (KTS 7xx) i na koniec otrzymać raport, że wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tych drani co kombinują z poduszkami i rezystorami to powinien szlag trafić i ręce po samej dupie

> upierdolić

Niestac człowieka na nowe,pewne auto to wychodza kwiatki .Dlatego jezdze max 3 lata i sprzedaje ,bo kazde jedne jak narazie jest robione i wyłazi puzniej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.