Skocz do zawartości

Kamera cofania vs czujniki


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie oceniaj mnie jako kierowce bo nie masz podstaw. Mowie to co sadze opierajac sie na moich

> doswiadczeniach. Jak umiesz patrzec do przodu na ekran, widziec jednoczesnie tyl i przod auta

> to gratuluje zeza rozbieznego

absolutnie nie oceniam skromny.gif bez urazy 20.GIF

ale cofając samochód jestem w stanie przewidzieć co dzieje się z jego przodem - bez względu na to czy patrzę przez tylną szybkę, w lusterka czy w ekranik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> absolutnie nie oceniam bez urazy

> ale cofając samochód jestem w stanie przewidzieć co dzieje się z jego przodem - bez względu na to

> czy patrzę przez tylną szybkę, w lusterka czy w ekranik

dla mnie te kamery są daremne, bo i tak wtedy kiedy są najbardziej potrzebne to nic w nich nie widać. W nocy, jak jest deszczowo to się soczewka szybko brudzi i doopa zbita no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla mnie te kamery są daremne, bo i tak wtedy kiedy są najbardziej potrzebne to nic w nich nie

> widać. W nocy, jak jest deszczowo to się soczewka szybko brudzi i doopa zbita

miałem przyjemność jeździć pseudo terenowym nissanem - kamera zawsze była czysta a widocznoćś w każdych warunkach zapewniały chyba cztery diody na podczerwień (?)

nawet z zimie po powrocie z miasta nie było problemu z jakością obrazu i widocznością w totalnej ciemności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem przyjemność jeździć pseudo terenowym nissanem - kamera zawsze była czysta a widocznoćś w

> każdych warunkach zapewniały chyba cztery diody na podczerwień (?)

> nawet z zimie po powrocie z miasta nie było problemu z jakością obrazu i widocznością w totalnej

> ciemności

mam okazję widywać kamery cofania w RX450h i nowym Avensisie dosyć często i w obu występuje problem zachlapania no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam okazję widywać kamery cofania w RX450h i nowym Avensisie dosyć często i w obu występuje problem

> zachlapania

Jeśli już decydowałbym się na kamerę to zostałby zamontowana na daszku koło spryskiwacza w Focusie - więc dość wysoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm co lepsze tańsze lub po prostu daje więcej pewności przy cofaniu?

> Pacjent to Focus kombi userzy to ja ( jakoś sobie pewnie dam rade przy cofaniu) i moja która

> dopiero co opanował jazdę VW POLO 3D wiec kombi to dla niej trochu duże jest. I zderzaków nie

> chcielibyśmy za szybko stracić - no ja też mam swoje potknięcia

> To że zestaw czujników będzie tańszy to mam świadomość.

> Za to można kupić 6 czujek i dać 2 do przodu co tez jakoś polepszy komfort dojazdu.

> Co do kamery to nie widziałem jej w akcji, a i cena trochę wyższa będzie.

> Słucham zatem opinie i pomysłów oraz propozycji zebranej tutaj ludności.

czujniki w buzerem daja rade ok.gif

Osobiscie wiecej wspomagaczy nie potrzebuje w swoim aucie a codziennie w garazach w pracy jak i domu, musze dojezdzac tylem do sciany.

Kamerka fajny bajer, ale trzeba umiejetnie umiescic obiektyw, czyscic go (czujniki czyszcze tylko ze sniegu, lub jak jest duzo blota), no i znaleźć miejsca na wyswietlacz, mnie to jakos nie przekonuje, jakby bylo to firmowo zrobione i podpiete pod navi to czemu nia, ale dokladanego bym nie chcial. Te tansze bezprzewodowe zestawy potrafia dodatkowo sciagac rozne rzeczy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w rzeczywistości obraz jest 10 krotonie lepszy, po prostu wina aparatu.

Kolega juz wrzucil jak wyglada to w dzien.

Ja wrzucam jak wyglada w nocy.

1. Na srednio oswietlonym parkingu.

2. Na nieoswietlonym parkingu.

PS. Niestety nie ma tego na filmiku, ale w lusterku wstecznym nie widac praktycznie nic, natomiast w lusterkach bocznych jakies tam ledwo zarysy. IMHO w kamerce widac idealnie to co jest za autem.

Ogolnie wiec potwierdzam - bardzo przydatny gadget.

I tak samo jak u kolegi w rzeczywistoci obraz jest sporo lepszy, niestety krecilem filmiki kiepskim aparatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Niestety nie ma tego na filmiku, ale w lusterku wstecznym nie widac praktycznie nic, natomiast

> w lusterkach bocznych jakies tam ledwo zarysy. IMHO w kamerce widac idealnie to co jest za

> autem.

mogę potwierdzić, obraz robi się bardzo ziarnisty ale bez problemu można zobaczyć co się dzieje za samochodem.

a co do zabrudzenia, przy poprzedniej zimie gdy soli nie żałowano nigdy nie miałem problemu z widocznością. obiektyw kamery jest wielkości główki od szpilki, a do szkiełka ochronnego mało co się przyczepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy sekunda nieuwagi , dzieciak podejdzie z tyłu i go splaszczysz choćbyś był mistrzem

> cofania

> HanYs

Dokladnie. Wystarczy zostawic wozek za samochodem, tak, ze bedzie w martwy m polu, nie mowiac wlasnie o dziecku, ze podejdzie za auto, bo ktos nie dopilnuje malucha sick.gif. Do dzis pamietam obrazke w ksiazce, chyba o naprawie Duzego Fiata, gdzie pokazywane bylo male dziecko siedzace za autem i bedace w martwej strefie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym wybrał kamerę ale w PL są inne warunki drogowe i ekonomiczne więc mogę tylko podpowiedzieć

> czym się kierować w wyborze kamery (En)

> HanYs

Dobra strona ok.gif

Tutaj "tłumaczenie" z Google co autor sądzi o kamerach bezprzewodowych:

Wired vs Wireless

Podczas gdy obraz wyprodukowany przez wysokiej jakości system bezprzewodowej może być w porządku, gdy pojazd jest nieruchomy, co urządzenie bezprzewodowe (każdy!) Jest podatne na zakłócenia, i że zakłócenia będą gorsze, gdy pojazd jest w ruchu. Bo bezprzewodowy system przesyła obraz wideo w powietrzu, a nie za pomocą kabla, nie może być pewnych zakłóceń pochodzących z różnych źródeł, w tym zakłócenia elektryczne, wysokiej mocy i radiowych nadajników telewizyjnych i wielu innych źródeł napotkanych jak pojazd wjeżdża.

Jeden należy poważnie rozważyć, że większość sprzedawanych systemów bezprzewodowych (na eBay i gdzie indziej) całkowite i pełne śmieci. Większość z nich nie zapewnia "lustro" obrazu (patrz "Mirror Image Capability" powyżej). Większość z nich nie są wodoodporne. Większość z nich anteny kierunkowe w aparacie i odbiornik, które muszą być skierowane bezpośrednio na siebie. Większość z nich anten, które są łatwo łamane podczas normalnego użytkowania.

Osobiście zdecydowanie wolą przewodowej systemu. Jeśli koniecznie domagać się bezprzewodowy system lusterka, będziesz musiał zadowolić się niższą jakość obrazu niż byś z wysokiej jakości system przewodowy. Sprawdź specyfikacje każdy inny system zastanawiasz się nad zakupem bardzo uważnie, a jeśli zdecydujesz się na zakup bezprzewodowego systemu, kupić najlepszy system bezprzewodowy dostępny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda kasy zarówno na jedno i drugie - jak umiesz jeździć to nie przyda się , jak nie umiesz to i

> tak nie pomoże

w głowie mi się nie mieści, że można na trzeźwo takie sądy wygłaszać panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nigdzie nie napisałem że będzie to system bezprzewodowy. Ale dlaczego raczej się zainteresuję czujkami. Odpowiedź jest bardzo prosta. Obraz odbierany byłby na navigacji a więc urządzeniu mobilnym niewbudowanym w samochód. Więc przed każdym sklepem trzeba to zabrać potem podłączyć poczekać na uruchomienie itd. Więc za dużo zachodu. A czujki będą na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nigdzie nie nasiałem

????? yikes.gif

Ale dlaczego raczej się zainteresuję

> czujkami. Odpowiedź jest bardzo prosta. Obraz odbierany byłby na navigacji a więc urządzeniu

> mobilnym niewbudowanym w samochód. Więc przed każdym sklepem trzeba to zabrać potem podłączyć

> poczekać na uruchomienie itd. Więc za dużo zachodu. A czujki będą na stałe.

Monitorek też mozna zamontować na stałe w pewnym miejscu smile.gif

Jak minie gwarancja to pewnie sobie taki zestaw zamontuję - może do tego czasu ceny spadną skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ?????

icon_rolleyes.gif

> Ale dlaczego raczej się zainteresuję

> Monitorek też mozna zamontować na stałe w pewnym miejscu

> Jak minie gwarancja to pewnie sobie taki zestaw zamontuję - może do tego czasu ceny spadną

wiem że można montować w podsufitce, albo daszkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie czekam na relacje.

Założone - choć nie do końca grinser006.gif bo czasu i trytytek nie było hehe.gif

1. Wiercenie - po wyznaczeniu miejsc... mierzyłem jeszcze z 4 razy czy są w dobrym miejscu zlosnik.gif Otwornica z zestawu jest wystarczającej jakości. Ja zakładałem czujniki na wysokości 36 cm, zalecana - 45-50 cm.

Teraz muszę nieco zmniejszyć czułość bo łapie byle bzdet...

2. Samo wkładanie czujników - OK, choć "zaczepy" są w postaci takich silikonowych pasków - widziałem inne plastikowe - które rozwiązanie jest lepsze - nie wiem. Po ostatecznym osadzeniu czujniki trzymają się na miejscu bez problemów. Mają trochę głupią białą obwódkę - ale i tak tragedii nie ma (mogę zrobić foto).

3. Przednich czujników nie podłączałem, bo doszedłem do wniosku, że ich nie potrzebuję zlosnik.gif

Jeśli byś się zdecydował, to musisz doprowadzić do centralki dodatkowy kabel ze stałym +12V - trochę głupie, bo czujniki będą działały cały czas - w jeździe miejskiej będzie to chyba tylko przeszkadzało. Jeśli chciałbyś więc czujniki na przód to koniecznie kup sobie wyłącznik na te stałe +12 (wtedy czujniki na tył będą działały normalnie, a na przód tylko kiedy je włączysz).

Zasilanie czujników tylnych podłączyłem pod żarówkę świateł cofania - nie polecam raczej tylko złączek do wpinania się - lepiej od razu przylutować kabel (ja dałem złączkę, a później musiałem poprawiać zlosnik.gif bo nie łączyła icon_rolleyes.gif).

4. Wyświetlacza jeszcze nie zamontowałem na miejscu (jeszcze myślę gdzie go umieścić) - musiałem przeciągnąć go już do kabiny, bo w bagażniku nie było go zupełnie słychać hehe.gif

Nie jestem pewien czy starczyłoby mi kabla gdybym chciał zammontować go np. na lusterku wstecznym (ale to dość długie auto).

Więcej będę mógł powiedzieć, jak już trochę pojeźdżę z tymi czujnikami i... umocuję gdzieś wyświetlacz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4. Wyświetlacza jeszcze nie zamontowałem na miejscu (jeszcze myślę gdzie go umieścić) -

Polecam na końcu deski rozdzielczej po stronie pasażera. czyli jak siedzi pasażer to po jego prawej stronie przy szybie.

zaletą takiego zamocowania jest, że cofając i tak obracasz się przez ramię w prawą stronę, a kontem oka widzisz czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajnym miejscem, jakie widziałem w Maździe 6, jest podsufitka z tyłu pojazdu.

Mówiąc prawdę, w tym aucie bardziej patrzę w lusterka, przy cofaniu, niż w tylną szybę (przez którą i tak niewiele widać).

Myślałem nawet o takim umieszczeniu wyświetlacza, ale miałbym literki L i R "do góry nogami" hehe.gif

Nawet podłączając czujniki wg. instrukcji - L/R są wyznaczone właśnie dla umieszczenia wyświetlacza z tyłu auta.

Na chwilę obecną myślę o 4 miejscach:

1. Na lusterku wstecznym - ale ten pomysł leży mi najmniej - miałbym widoczny kabel pomiędzy podsufitką, a lusterkiem zlosnik.gif

2. Przed samymi zegarami - i ku temu pomysłowi się skłaniam - nie przymierzałem jeszcze ale raczej nic nie będzie zasłaniać, do tego dochodzi łatwy dostęp i ukrycie kabla. A w "razie czego" to całość będzie łatwo demontowalna zlosnik.gif

3. Na środku deski - tuż przed szybą - ale nie mam ochoty wciskać tam kabla i nie mam pewności czy go wystarczy.

4. "Gdzieś" na tunelu środkowym - ale to chyba najmniej praktyczne miejsce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówiąc prawdę, w tym aucie bardziej patrzę w lusterka, przy cofaniu, niż w tylną szybę (przez którą

> i tak niewiele widać).

> Myślałem nawet o takim umieszczeniu wyświetlacza, ale miałbym literki L i R "do góry nogami"

> Nawet podłączając czujniki wg. instrukcji - L/R są wyznaczone właśnie dla umieszczenia wyświetlacza

> z tyłu auta.

> Na chwilę obecną myślę o 4 miejscach:

> 1. Na lusterku wstecznym - ale ten pomysł leży mi najmniej - miałbym widoczny kabel pomiędzy

> podsufitką, a lusterkiem

> 2. Przed samymi zegarami - i ku temu pomysłowi się skłaniam - nie przymierzałem jeszcze ale raczej

> nic nie będzie zasłaniać, do tego dochodzi łatwy dostęp i ukrycie kabla. A w "razie czego" to

> całość będzie łatwo demontowalna

> 3. Na środku deski - tuż przed szybą - ale nie mam ochoty wciskać tam kabla i nie mam pewności czy

> go wystarczy.

> 4. "Gdzieś" na tunelu środkowym - ale to chyba najmniej praktyczne miejsce...

ja już w 4 aucie mam na środkowym lusterku - kabel nie rpzeszkadza - widać go może 5 cm... a mi wygodnie - cofam zawsze na lusterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> foto z miejsca zamocowania czujników i wyświetlacza mile wdziane. Ile jest przewody do wyświetlacza

> ? Może braknąć na długi auto?

Dołączam fotki (przepraszam za jakość - nie chciało mi sie już biegać po aparat - pstrykałem więc telefonem zlosnik.gif).

Na pierwszym - umieszczenie czujników.

Na drugim - dwa pomysły co do umieszczenia wyświetlacza.

Raczej skłaniam się ku temu - przy lewym słupku - powinno być najwygodniej i w niczym nie przeszkadza.

W inne miejsca też przymierzałem - ale już odrzuciłem - na lusterku nie bardzo pasowało, na środku deski też - znalazłem jeszcze jedno miejsce w środkowym tunelu - ale trochę niewygodnie by się tam spoglądało hehe.gif

284150215-DSC00065.JPG

284150215-wys1.JPG

Co do długości kabla - wydaje mi się, że jednak nie będzie problemu - ale potwierdzę jak już ostatecznie umocuję wyświetlacz (teraz nie mam za bardzo czasu - może uda mi sie jutro - jak nie to dopiero w weekend frown.gif

post-12754-14352509584288_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem zlosnik.gif

Ja hak mam zdemontowany zupełnie grinser006.gif

W każdym razie w instrukcji jest napisane, że te akurat czujniki nie są przeznaczone do aut z hakiem (a czy ma to uzasadnienie - nie wiem grinser006.gif ).

Tak samo napisane jest, że powinno być na wysokości 0.5m, a u mnie działają poprawnie na 36 cm grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.