chris_66 Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > Nie oceniaj mnie jako kierowce bo nie masz podstaw. Mowie to co sadze opierajac sie na moich > doswiadczeniach. Jak umiesz patrzec do przodu na ekran, widziec jednoczesnie tyl i przod auta > to gratuluje zeza rozbieznego absolutnie nie oceniam bez urazy ale cofając samochód jestem w stanie przewidzieć co dzieje się z jego przodem - bez względu na to czy patrzę przez tylną szybkę, w lusterka czy w ekranik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > absolutnie nie oceniam bez urazy > ale cofając samochód jestem w stanie przewidzieć co dzieje się z jego przodem - bez względu na to > czy patrzę przez tylną szybkę, w lusterka czy w ekranik dla mnie te kamery są daremne, bo i tak wtedy kiedy są najbardziej potrzebne to nic w nich nie widać. W nocy, jak jest deszczowo to się soczewka szybko brudzi i doopa zbita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadaf Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 w rzeczywistości obraz jest 10 krotonie lepszy, po prostu wina aparatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > dla mnie te kamery są daremne, bo i tak wtedy kiedy są najbardziej potrzebne to nic w nich nie > widać. W nocy, jak jest deszczowo to się soczewka szybko brudzi i doopa zbita miałem przyjemność jeździć pseudo terenowym nissanem - kamera zawsze była czysta a widocznoćś w każdych warunkach zapewniały chyba cztery diody na podczerwień (?) nawet z zimie po powrocie z miasta nie było problemu z jakością obrazu i widocznością w totalnej ciemności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > miałem przyjemność jeździć pseudo terenowym nissanem - kamera zawsze była czysta a widocznoćś w > każdych warunkach zapewniały chyba cztery diody na podczerwień (?) > nawet z zimie po powrocie z miasta nie było problemu z jakością obrazu i widocznością w totalnej > ciemności mam okazję widywać kamery cofania w RX450h i nowym Avensisie dosyć często i w obu występuje problem zachlapania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > mam okazję widywać kamery cofania w RX450h i nowym Avensisie dosyć często i w obu występuje problem > zachlapania Jeśli już decydowałbym się na kamerę to zostałby zamontowana na daszku koło spryskiwacza w Focusie - więc dość wysoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > mam okazję widywać kamery cofania w RX450h i nowym Avensisie dosyć często i w obu występuje problem > zachlapania Hmmmm. Nigdy mi się nie zdarzyło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > hmmm co lepsze tańsze lub po prostu daje więcej pewności przy cofaniu? > Pacjent to Focus kombi userzy to ja ( jakoś sobie pewnie dam rade przy cofaniu) i moja która > dopiero co opanował jazdę VW POLO 3D wiec kombi to dla niej trochu duże jest. I zderzaków nie > chcielibyśmy za szybko stracić - no ja też mam swoje potknięcia > To że zestaw czujników będzie tańszy to mam świadomość. > Za to można kupić 6 czujek i dać 2 do przodu co tez jakoś polepszy komfort dojazdu. > Co do kamery to nie widziałem jej w akcji, a i cena trochę wyższa będzie. > Słucham zatem opinie i pomysłów oraz propozycji zebranej tutaj ludności. czujniki w buzerem daja rade Osobiscie wiecej wspomagaczy nie potrzebuje w swoim aucie a codziennie w garazach w pracy jak i domu, musze dojezdzac tylem do sciany. Kamerka fajny bajer, ale trzeba umiejetnie umiescic obiektyw, czyscic go (czujniki czyszcze tylko ze sniegu, lub jak jest duzo blota), no i znaleźć miejsca na wyswietlacz, mnie to jakos nie przekonuje, jakby bylo to firmowo zrobione i podpiete pod navi to czemu nia, ale dokladanego bym nie chcial. Te tansze bezprzewodowe zestawy potrafia dodatkowo sciagac rozne rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 > w rzeczywistości obraz jest 10 krotonie lepszy, po prostu wina aparatu. Kolega juz wrzucil jak wyglada to w dzien. Ja wrzucam jak wyglada w nocy. 1. Na srednio oswietlonym parkingu. 2. Na nieoswietlonym parkingu. PS. Niestety nie ma tego na filmiku, ale w lusterku wstecznym nie widac praktycznie nic, natomiast w lusterkach bocznych jakies tam ledwo zarysy. IMHO w kamerce widac idealnie to co jest za autem. Ogolnie wiec potwierdzam - bardzo przydatny gadget. I tak samo jak u kolegi w rzeczywistoci obraz jest sporo lepszy, niestety krecilem filmiki kiepskim aparatem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadaf Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 > PS. Niestety nie ma tego na filmiku, ale w lusterku wstecznym nie widac praktycznie nic, natomiast > w lusterkach bocznych jakies tam ledwo zarysy. IMHO w kamerce widac idealnie to co jest za > autem. mogę potwierdzić, obraz robi się bardzo ziarnisty ale bez problemu można zobaczyć co się dzieje za samochodem. a co do zabrudzenia, przy poprzedniej zimie gdy soli nie żałowano nigdy nie miałem problemu z widocznością. obiektyw kamery jest wielkości główki od szpilki, a do szkiełka ochronnego mało co się przyczepia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Czujniki cofania naprawde dają rade... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 > wystarczy sekunda nieuwagi , dzieciak podejdzie z tyłu i go splaszczysz choćbyś był mistrzem > cofania > HanYs Dokladnie. Wystarczy zostawic wozek za samochodem, tak, ze bedzie w martwy m polu, nie mowiac wlasnie o dziecku, ze podejdzie za auto, bo ktos nie dopilnuje malucha . Do dzis pamietam obrazke w ksiazce, chyba o naprawie Duzego Fiata, gdzie pokazywane bylo male dziecko siedzace za autem i bedace w martwej strefie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2010 Chyba zostanę jednak przy czujkach. Jakie zestaw możecie polecić. Sądzę że pasował by nam taki 6 sztuk 4 do tyłu i 2 do przodu z jakimś niewielkim wyświetlaczem co by było wiadomo która strona pika. co sądzicie o takim zestawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > co sądzicie o takim zestawie? Dokładnie te będę prawdopodobnie dzisiaj montował Zdam relację jak skończę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > ja bym wybrał kamerę ale w PL są inne warunki drogowe i ekonomiczne więc mogę tylko podpowiedzieć > czym się kierować w wyborze kamery (En) > HanYs Dobra strona Tutaj "tłumaczenie" z Google co autor sądzi o kamerach bezprzewodowych: Wired vs Wireless Podczas gdy obraz wyprodukowany przez wysokiej jakości system bezprzewodowej może być w porządku, gdy pojazd jest nieruchomy, co urządzenie bezprzewodowe (każdy!) Jest podatne na zakłócenia, i że zakłócenia będą gorsze, gdy pojazd jest w ruchu. Bo bezprzewodowy system przesyła obraz wideo w powietrzu, a nie za pomocą kabla, nie może być pewnych zakłóceń pochodzących z różnych źródeł, w tym zakłócenia elektryczne, wysokiej mocy i radiowych nadajników telewizyjnych i wielu innych źródeł napotkanych jak pojazd wjeżdża. Jeden należy poważnie rozważyć, że większość sprzedawanych systemów bezprzewodowych (na eBay i gdzie indziej) całkowite i pełne śmieci. Większość z nich nie zapewnia "lustro" obrazu (patrz "Mirror Image Capability" powyżej). Większość z nich nie są wodoodporne. Większość z nich anteny kierunkowe w aparacie i odbiornik, które muszą być skierowane bezpośrednio na siebie. Większość z nich anten, które są łatwo łamane podczas normalnego użytkowania. Osobiście zdecydowanie wolą przewodowej systemu. Jeśli koniecznie domagać się bezprzewodowy system lusterka, będziesz musiał zadowolić się niższą jakość obrazu niż byś z wysokiej jakości system przewodowy. Sprawdź specyfikacje każdy inny system zastanawiasz się nad zakupem bardzo uważnie, a jeśli zdecydujesz się na zakup bezprzewodowego systemu, kupić najlepszy system bezprzewodowy dostępny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > szkoda kasy zarówno na jedno i drugie - jak umiesz jeździć to nie przyda się , jak nie umiesz to i > tak nie pomoże w głowie mi się nie mieści, że można na trzeźwo takie sądy wygłaszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2010 W takim razie czekam na relacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2010 ja nigdzie nie napisałem że będzie to system bezprzewodowy. Ale dlaczego raczej się zainteresuję czujkami. Odpowiedź jest bardzo prosta. Obraz odbierany byłby na navigacji a więc urządzeniu mobilnym niewbudowanym w samochód. Więc przed każdym sklepem trzeba to zabrać potem podłączyć poczekać na uruchomienie itd. Więc za dużo zachodu. A czujki będą na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > ja nigdzie nie nasiałem ????? Ale dlaczego raczej się zainteresuję > czujkami. Odpowiedź jest bardzo prosta. Obraz odbierany byłby na navigacji a więc urządzeniu > mobilnym niewbudowanym w samochód. Więc przed każdym sklepem trzeba to zabrać potem podłączyć > poczekać na uruchomienie itd. Więc za dużo zachodu. A czujki będą na stałe. Monitorek też mozna zamontować na stałe w pewnym miejscu Jak minie gwarancja to pewnie sobie taki zestaw zamontuję - może do tego czasu ceny spadną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > ????? > Ale dlaczego raczej się zainteresuję > Monitorek też mozna zamontować na stałe w pewnym miejscu > Jak minie gwarancja to pewnie sobie taki zestaw zamontuję - może do tego czasu ceny spadną wiem że można montować w podsufitce, albo daszkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drblade Napisano 3 Września 2010 Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > 2. Na nieoswietlonym parkingu. "Khmmmm.... ale co ja mam kręcić ?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 5 Września 2010 Udostępnij Napisano 5 Września 2010 > W takim razie czekam na relacje. Założone - choć nie do końca bo czasu i trytytek nie było 1. Wiercenie - po wyznaczeniu miejsc... mierzyłem jeszcze z 4 razy czy są w dobrym miejscu Otwornica z zestawu jest wystarczającej jakości. Ja zakładałem czujniki na wysokości 36 cm, zalecana - 45-50 cm. Teraz muszę nieco zmniejszyć czułość bo łapie byle bzdet... 2. Samo wkładanie czujników - OK, choć "zaczepy" są w postaci takich silikonowych pasków - widziałem inne plastikowe - które rozwiązanie jest lepsze - nie wiem. Po ostatecznym osadzeniu czujniki trzymają się na miejscu bez problemów. Mają trochę głupią białą obwódkę - ale i tak tragedii nie ma (mogę zrobić foto). 3. Przednich czujników nie podłączałem, bo doszedłem do wniosku, że ich nie potrzebuję Jeśli byś się zdecydował, to musisz doprowadzić do centralki dodatkowy kabel ze stałym +12V - trochę głupie, bo czujniki będą działały cały czas - w jeździe miejskiej będzie to chyba tylko przeszkadzało. Jeśli chciałbyś więc czujniki na przód to koniecznie kup sobie wyłącznik na te stałe +12 (wtedy czujniki na tył będą działały normalnie, a na przód tylko kiedy je włączysz). Zasilanie czujników tylnych podłączyłem pod żarówkę świateł cofania - nie polecam raczej tylko złączek do wpinania się - lepiej od razu przylutować kabel (ja dałem złączkę, a później musiałem poprawiać bo nie łączyła ). 4. Wyświetlacza jeszcze nie zamontowałem na miejscu (jeszcze myślę gdzie go umieścić) - musiałem przeciągnąć go już do kabiny, bo w bagażniku nie było go zupełnie słychać Nie jestem pewien czy starczyłoby mi kabla gdybym chciał zammontować go np. na lusterku wstecznym (ale to dość długie auto). Więcej będę mógł powiedzieć, jak już trochę pojeźdżę z tymi czujnikami i... umocuję gdzieś wyświetlacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadaf Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 > 4. Wyświetlacza jeszcze nie zamontowałem na miejscu (jeszcze myślę gdzie go umieścić) - Polecam na końcu deski rozdzielczej po stronie pasażera. czyli jak siedzi pasażer to po jego prawej stronie przy szybie. zaletą takiego zamocowania jest, że cofając i tak obracasz się przez ramię w prawą stronę, a kontem oka widzisz czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2010 foto z miejsca zamocowania czujników i wyświetlacza mile wdziane. Ile jest przewody do wyświetlacza ? Może braknąć na długi auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 > 4. Wyświetlacza jeszcze nie zamontowałem na miejscu (jeszcze myślę gdzie go umieścić) Fajnym miejscem, jakie widziałem w Maździe 6, jest podsufitka z tyłu pojazdu. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 > Fajnym miejscem, jakie widziałem w Maździe 6, jest podsufitka z tyłu pojazdu. Mówiąc prawdę, w tym aucie bardziej patrzę w lusterka, przy cofaniu, niż w tylną szybę (przez którą i tak niewiele widać). Myślałem nawet o takim umieszczeniu wyświetlacza, ale miałbym literki L i R "do góry nogami" Nawet podłączając czujniki wg. instrukcji - L/R są wyznaczone właśnie dla umieszczenia wyświetlacza z tyłu auta. Na chwilę obecną myślę o 4 miejscach: 1. Na lusterku wstecznym - ale ten pomysł leży mi najmniej - miałbym widoczny kabel pomiędzy podsufitką, a lusterkiem 2. Przed samymi zegarami - i ku temu pomysłowi się skłaniam - nie przymierzałem jeszcze ale raczej nic nie będzie zasłaniać, do tego dochodzi łatwy dostęp i ukrycie kabla. A w "razie czego" to całość będzie łatwo demontowalna 3. Na środku deski - tuż przed szybą - ale nie mam ochoty wciskać tam kabla i nie mam pewności czy go wystarczy. 4. "Gdzieś" na tunelu środkowym - ale to chyba najmniej praktyczne miejsce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 > Mówiąc prawdę, w tym aucie bardziej patrzę w lusterka, przy cofaniu, niż w tylną szybę (przez którą > i tak niewiele widać). > Myślałem nawet o takim umieszczeniu wyświetlacza, ale miałbym literki L i R "do góry nogami" > Nawet podłączając czujniki wg. instrukcji - L/R są wyznaczone właśnie dla umieszczenia wyświetlacza > z tyłu auta. > Na chwilę obecną myślę o 4 miejscach: > 1. Na lusterku wstecznym - ale ten pomysł leży mi najmniej - miałbym widoczny kabel pomiędzy > podsufitką, a lusterkiem > 2. Przed samymi zegarami - i ku temu pomysłowi się skłaniam - nie przymierzałem jeszcze ale raczej > nic nie będzie zasłaniać, do tego dochodzi łatwy dostęp i ukrycie kabla. A w "razie czego" to > całość będzie łatwo demontowalna > 3. Na środku deski - tuż przed szybą - ale nie mam ochoty wciskać tam kabla i nie mam pewności czy > go wystarczy. > 4. "Gdzieś" na tunelu środkowym - ale to chyba najmniej praktyczne miejsce... ja już w 4 aucie mam na środkowym lusterku - kabel nie rpzeszkadza - widać go może 5 cm... a mi wygodnie - cofam zawsze na lusterka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 > foto z miejsca zamocowania czujników i wyświetlacza mile wdziane. Ile jest przewody do wyświetlacza > ? Może braknąć na długi auto? Dołączam fotki (przepraszam za jakość - nie chciało mi sie już biegać po aparat - pstrykałem więc telefonem ). Na pierwszym - umieszczenie czujników. Na drugim - dwa pomysły co do umieszczenia wyświetlacza. Raczej skłaniam się ku temu - przy lewym słupku - powinno być najwygodniej i w niczym nie przeszkadza. W inne miejsca też przymierzałem - ale już odrzuciłem - na lusterku nie bardzo pasowało, na środku deski też - znalazłem jeszcze jedno miejsce w środkowym tunelu - ale trochę niewygodnie by się tam spoglądało Co do długości kabla - wydaje mi się, że jednak nie będzie problemu - ale potwierdzę jak już ostatecznie umocuję wyświetlacz (teraz nie mam za bardzo czasu - może uda mi sie jutro - jak nie to dopiero w weekend Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 a jeżeli jest zamontowany hak to czujniki nie będą go "widziały" i przez to głupiały ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 > a jeżeli jest zamontowany hak to czujniki nie będą go "widziały" i przez to głupiały ? u mnie nie głupieją - zwykłe chińskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 7 Września 2010 Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Nie wiem Ja hak mam zdemontowany zupełnie W każdym razie w instrukcji jest napisane, że te akurat czujniki nie są przeznaczone do aut z hakiem (a czy ma to uzasadnienie - nie wiem ). Tak samo napisane jest, że powinno być na wysokości 0.5m, a u mnie działają poprawnie na 36 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.