Skocz do zawartości

Ile odprężyć 1.2 16V aby dmuchać 0,8bar?


dippaolo

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że UPG powiedziało papa, czas na odprężenie silnika i dmuchnąć więcej, celuje na 0,8bar.

I teraz pytanie:

1. Ile odprężyć?

2. Z jakiej uszczelki zrobić kanapkę? Kupować dwie i dać między nimi stalową od Lesia? Czy jedną i ją rozwarstwić i wstawić stal?

Silnik seria, turbinka IHI RHB5.

Sprawa pilna bo pod koniec tygodnia chciałbym zacząć składać, a rzeczy trzeba już zamawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sorki że nie w temacie

> jeżeli możesz to napisz co i jak trzeba kupić i co z tym zrobić bo myślałem o uturbieniu serii 16v

> fajerki, tylko sie boje czy głowica wytrzymie

Najpierw zajrzyj TU, jest tam duuuużo informacji na początek. Potrzebne rzeczy są na samym początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawa pilna bo pod koniec tygodnia chciałbym zacząć składać, a rzeczy trzeba już zamawiać.

ostatnio "modne" odpręzanie jest na stalowej uszczelce z t-jet. Oryginalnie jest 3-warstwowa, rozbierasz ją, zewnętrzne warstwy zostają a zamiast środkowej wkładasz przekładkę. Jaką grubą? Tego ja Ci nie powiem, bo nie wiem zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio "modne" odpręzanie jest na stalowej uszczelce z t-jet. Oryginalnie jest 3-warstwowa,

> rozbierasz ją, zewnętrzne warstwy zostają a zamiast środkowej wkładasz przekładkę. Jaką grubą?

> Tego ja Ci nie powiem, bo nie wiem

Jak mi nie powiesz jak sam wkładałeś u siebie zlosnik.gif

Z t-jet pasuje do 1.2 16V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mi nie powiesz jak sam wkładałeś u siebie

u mnie mam 2mm, moze za duzo, moze za mało... prawdę mówiąc nie potrafię tego policzyć. To projekt nisko budżetowy jest i się takimi "pierdołami" nie przejmuję zeby.GIF

> Z t-jet pasuje do 1.2 16V?

Prawie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie mam 2mm, moze za duzo, moze za mało... prawdę mówiąc nie potrafię tego policzyć. To projekt

> nisko budżetowy jest i się takimi "pierdołami" nie przejmuję

> Prawie pasuje.

U mnie też dużego budżetu na to auto nie ma. Zobaczymy czy ktoś jeszcze coś podpowie. Jak dam ci znać dziś lub jutro rano jakiej grubości potrzebuje przekładkę to mogę liczyć że dostane ją w tym tygodniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw zajrzyj TU, jest tam duuuużo informacji na początek. Potrzebne rzeczy są na samym

> początku.

Masz juz wtryski kupione do swojego auta bo jesli nie to mam idealnie ktore podpasuja p&p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mi nie powiesz jak sam wkładałeś u siebie

> Z t-jet pasuje do 1.2 16V?

Ja w 8v mam kanapkę ze stalówek i przekładka 2mm i daje radę nawet przy 1 bar ale jeżdżę na 0.8 i jest OK waytogo.gif (ta sama turbina co Twoja).

Bez odprężenia co prawda miał większego kopa już przy niższym ciśnieniu ale za to stukało.... i uszczelki wystukiwało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz juz wtryski kupione do swojego auta bo jesli nie to mam idealnie ktore podpasuja p&p

Jako, że mam wszystko na osprzęcie Bosch-a i auto chodzi jak by ten silnik był w nim zamontowany fabrycznie, nie tyrkoli, ładnie wkręca się na obroty, na wolnych chodzi równo - postanowiłem że będzie dodatkowy jeden wtryskiwacz. Szukam wtryskiwacza min 400ccm wzwyż, już mam coś na oku i dziś chyba będę zamawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio "modne" odpręzanie jest na stalowej uszczelce z t-jet. Oryginalnie jest 3-warstwowa,

A jakiś numer uszczelki, firma lub cokolwiek. Niestety, ale u nas w sklepach twierdzą, że do t-jet nie ma jeszcze dostępnej uszczelki zeby.GIF. Dlatego prośba, niech ktoś poda jakiś numer zaczepny. Prosił bym tez o jakieś namiary na inne uszczelki 3-warstwowe bo coś czuje że z tą od t-jet może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakiś numer uszczelki, firma lub cokolwiek. Niestety, ale u nas w sklepach twierdzą, że do t-jet

> nie ma jeszcze dostępnej uszczelki . Dlatego prośba, niech ktoś poda jakiś numer zaczepny.

> Prosił bym tez o jakieś namiary na inne uszczelki 3-warstwowe bo coś czuje że z tą od t-jet

> może być problem.

To idź do ASO. Koszt takiej uszczelki to ok. 100zł z tego co pamiętam, więc tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko w aso numer mam gdzies w domu koszt to dokladnie 152pln

Takie ASO mam u nas na wiosce, że mówią "jeszcze nie dostępna" zeby.GIF

W katalogu mają ale jest nie dostępna. jak podasz mi numer to polece jeszcze raz.

Byłem też w dwóch sklepach motoryzacyjnych, w jednym ma się postarać, podzwonić i jutro da mi znać.

Może coś innego trójwarstwowego? Albo dwie uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie ASO mam u nas na wiosce, że mówią "jeszcze nie dostępna"

> W katalogu mają ale jest nie dostępna. jak podasz mi numer to polece jeszcze raz.

> Byłem też w dwóch sklepach motoryzacyjnych, w jednym ma się postarać, podzwonić i jutro da mi znać.

> Może coś innego trójwarstwowego? Albo dwie uszczelki?

Mogą być dwie uszczelki, ale dwie uszczelki dobre kosztują tyle (albo więcej niż jedna z tjeta)

55206232 - uszczelka

201007071098.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w 8v mam kanapkę ze stalówek i przekładka 2mm i daje radę nawet przy 1 bar ale jeżdżę na 0.8 i

> jest OK (ta sama turbina co Twoja).

> Bez odprężenia co prawda miał większego kopa już przy niższym ciśnieniu ale za to stukało.... i

> uszczelki wystukiwało...

2mm daje rade nawet przy dmuchaniu 1,4 bara ale uszczelka juz nie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2mm daje rade nawet przy dmuchaniu 1,4 bara ale uszczelka juz nie

Czekaj o nie rozumiem - to brzmi jak "operacja się udała, pacjent zmarł" hehe.gif

Albo daje radę albo nie. Jak uszczelka pada to znaczy, że coś nie dawało rady... cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj o nie rozumiem - to brzmi jak "operacja się udała, pacjent zmarł"

> Albo daje radę albo nie. Jak uszczelka pada to znaczy, że coś nie dawało rady...

jeśli płaszczyzny są ok to wydmuchiwania uszczelki należy szukać NIE W CIŚNIENIU DOŁADOWANIA!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli płaszczyzny są ok to wydmuchiwania uszczelki należy szukać NIE W CIŚNIENIU DOŁADOWANIA!!!

plaszczyzny czyli jezeli poprostu rowniutko ja wydmucha ? a jezeli bedzie poszarpana to co innego oznacza ? jakies foto pogladowe zebym zrozumial ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.