manic Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Czy ktoś mógłby mi doradzić jak wyjąć tylną wycieraczkę w multiwagonie? Posłużyłem, się manualem na którym rozbierana jest cała klapa ale jednak wyciągnięcia wycieraczki tam nie ma. Doszedłem do momentu, że wszystkie śruby mam odkręcone jednak, ramię wycieraczki nie chce zejść z wieloklinu i od strony wnętrza połączenie silnika z taką grubą tuleją też ani drgnie. Jak wyciągnąć ten cały silnik wycieraczki? Wycieraczka nie działa na skutek zardzewienia tej tuleji, napięcie na silnik dochodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 > Czy ktoś mógłby mi doradzić jak wyjąć tylną wycieraczkę w multiwagonie? Posłużyłem, się manualem na > którym rozbierana jest cała klapa ale jednak wyciągnięcia wycieraczki tam nie ma. Doszedłem > do momentu, że wszystkie śruby mam odkręcone jednak, ramię wycieraczki nie chce zejść z > wieloklinu i od strony wnętrza połączenie silnika z taką grubą tuleją też ani drgnie. Jak > wyciągnąć ten cały silnik wycieraczki? Wycieraczka nie działa na skutek zardzewienia tej > tuleji, napięcie na silnik dochodzi. Od wycieraczki musisz zaczac. Potem silnik na stół i ropa cc itd. Z fona juz lece wiec linki nie dam, ale szukaj mojej opowiesci o przednich wycieraczkach. Same ośki sa podobne. Jest to w zts. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2010 > Od wycieraczki musisz zaczac. > Potem silnik na stół i ropa cc itd. > Z fona juz lece wiec linki nie dam, ale szukaj mojej opowiesci o przednich wycieraczkach. > Same ośki sa podobne. Jest to w zts. Sęk w tym, że nie mogę zdjąć ramienia z wieloklinu i sądzę, że będzie problem wyjęciem silnika na skutek zapieczenia się ośki w plastiku który przechodzi przez szybę. Jak już to wyjmę to wiem co i jak, bo przechodziłem regenerację wycieraczki w palio i w sejaku. Kurcze, myślałem, że w stilo już pozbyli się tego problemu. ---- ramię z wieloklinu po kilkugodzinnym podlewaniu penetrantem zeszło. I teraz pytanie, czy to co przechodzi przez wspomniany plastik jest w ogóle wybijalne? Mam obecnie wymontowany silnik wraz z całym plastikiem i zapieczony jest ta ośka w palastiku jak to draństwo wybić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 > ---- > ramię z wieloklinu po kilkugodzinnym podlewaniu penetrantem zeszło. I teraz pytanie, czy to co > przechodzi przez wspomniany plastik jest w ogóle wybijalne? Mam obecnie wymontowany silnik > wraz z całym plastikiem i zapieczony jest ta ośka w palastiku jak to draństwo wybić? Od strony wycieraczki jest metalowa zapinka wsunięta w wyfrezowanie na osi, musisz ją wyciągnąć płaskimi szczypcami lub podważyć wkrętakiem. "Wybijalne" to nie jest, trzeba zdjąć plastik z osi, a następnie odkręcić i zdjąć obudowę przekładni. Czy obudowa przekładni da się zdjąć bez zdejmowania plastiku z osi, nie mam pojęcia - u mnie po wyjęciu zapinki plastik schodził bez problemu. (Mam 5d, zakładam, że w wagonie musi być identycznie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 jakis tekst masz czesci na stole, tyl nie bedzie inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 > jakis tekst > masz czesci na stole, tyl nie bedzie inny Zapinka, o której mówiłem, to ta w kształcie litery C, strona 6 dolne zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2010 > Zapinka, o której mówiłem, to ta w kształcie litery C, strona 6 dolne zdjęcie O tej zapince pamiętałem, jednak w multiwagonie jest trochę inna konstrukcja niż w 3d i 5d. Tutaj zdjęcie: z manula. Problem jest w tym, że przeniesienie napędu z oski silnika jest łączone na tej skorodowanej tuleji a później przechodzi to przez plastik na szybie-i własnie z tego plastiku szyby nie mogę tego wybić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 >i własnie z tego plastiku szyby nie mogę tego wybić. A odmoczyłeś jakimś odrdzewiaczem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2010 > A odmoczyłeś jakimś odrdzewiaczem? Cała noc w coca-coli + podlewanie w ciągu dnia penetrantem. Niestety nie dało rady. Odłączyłem silnik do tego sworznia zatopionego w plastiku co przechodzi przez szybę. Na szczęście silnik sprawny, w ASO zamawiam to drugie. Niestety nie dało rady wybić w żaden sposób. W multiwagonie jest inna konstrukcja niż w 3d i 5d. W palio i SC poszło gładko przy regeneracji a w stilo mw niestety połowiczny sukces. Dzięki wszystkim za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Od czego dopasować ramie tylnej wycieraczki do MultiWagona? Okręca mi sie dookoła tuleji i musiałem zdemontować. Gdzies ktoś pisał że od SEICENTO zakładał, ale do HB a kombi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > Od czego dopasować ramie tylnej wycieraczki do MultiWagona? Okręca mi sie dookoła tuleji i musiałem > zdemontować. Gdzies ktoś pisał że od SEICENTO zakładał, ale do HB a kombi?? A takie nie pasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 6 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > Okręca mi sie dookoła tuleji To wg mnie nie wina ramienia a sworznia do którego to ramię przykręcasz. Oczyść dokładnie wieloklin (on jest bardzo płytki) na sworzniu - pewnie zarosnięty jest kamieniem i rdzą. Jeśli to nie pomoże to czeka Cię wymiana tego sworznia wraz z plastkiem przykręcanym do szyby. Właśnie czekam na taką część. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > A takie nie pasuje? Pasuje, Ale chciałbym kupić nową i może już z metalowym ramieniem. Wygląda mniej estetycznie, ale już 2x wymieniałem na te z tworzywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 6 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2010 A to ja jeszcze zapytam. W multiwagonie, jakie jest położenie wyjsciowe (spoczynkowe) wycieraczki tylnej, na lewo czy na prawo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 U mnie na prawo patrząc z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > A to ja jeszcze zapytam. W multiwagonie, jakie jest położenie wyjsciowe (spoczynkowe) wycieraczki > tylnej, na lewo czy na prawo? w MW na prawo W 3D i 5D na lewo jak dobrze pamiętam w MW z otwieraną szybą nie ma to znaczenia ona i tak się sama ustawi w ostateczności na prawo w spoczynku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP1 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 > Pasuje, Ale chciałbym kupić nową i może już z metalowym ramieniem. Wygląda mniej estetycznie, ale > już 2x wymieniałem na te z tworzywa To może coś takiego klik-klik Swoją też u tego gościa kupowałem i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 Witam, Odgrzewam wątek bo dotyczy on tylne wycieraczki a konkretnie silnika. Jesli chodzi o trzpień wycieraczki to jest ok, mechanizm obracający też( demontowałem silnik i gruntownie go nasmarowałem). Problem dotknął samego silnika, który wydaje podczas pracy dzwięki przypominające zwarcie w kontakcie. Czy ktoś z Szanownego Grona rozkładał sam silnik na czynniki pierwsze, w celu nasmarowania mechanizmu silnika( bo to najprawdopodobniej hałasuje na tulejkach na których osadzony jest wirnik czy coś w tym rodzaju). Z moich wstepnych oględzin stwierdzam, że rozparcelowanie silnika będzie ciężką sprawą bo nie ma tam żadnych śrubek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arapaho Napisano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2010 > To może coś takiego klik-klik > Swoją też u tego gościa kupowałem i jest OK. No to przepłaciłeś jakieś 30 zł . Na tylnią szybępasuje (z resztą identycznie wyglądające) ramię z wycieraczką od Fiata 126p ktorego koszt to ok.15 zł za kpl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2010 > Czy ktoś z Szanownego Grona rozkładał sam silnik na > czynniki pierwsze, w celu nasmarowania mechanizmu silnika( bo to najprawdopodobniej hałasuje > na tulejkach na których osadzony jest wirnik czy coś w tym rodzaju). Z moich wstepnych > oględzin stwierdzam, że rozparcelowanie silnika będzie ciężką sprawą bo nie ma tam żadnych > śrubek. Rozbierałem silnik tylnej wycieraczki w 5D, nie tyle w celu smarowania tulejek, co oczyszczenia komutatora i wymiany szczotek. "Mój" silnik trzyma się reszty mechanizmu za pomocą 4 blaszanych wypustek obudowy, zagiętych na mechanizmie przekładni. Po ich odgięciu i odczepieniu od przekładni bez problemu rozkłada się na czynniki pierwsze. Niestety, walcząc z nim nie pomyślałem o aparacie fotograficznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artisti Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Moja tylna wycieraczka (Stilo 5D) zwalniała, aż w końcu się zatrzymała. Napięcie we wtyczce jest, więc wziąłem się za rozbieranie mechanizmu. Mam w związku z tym kilka pytań: 1) czy po rozebraniu sprawnego mechanizmu powinienem móc poruszyć niebieską zębatką/ośką przy użyciu ręki? I czy jeśli nie mogę, to świadczy to o tym, że ośka zardzewiała w tulei? 2) Jestem na etapie rozbierania widocznym na zdjęciu poniżej: czy muszę zrobić coś jeszcze by wyciągnąć ośkę z plastikowej obudowy silnika? trochę uderzałem w nią młotkiem od strony gwintu, na który nakręca się wycieraczkę, niestety nie chce wyjść, pojawiło się natomiast małe pęknięcie na plastiku, dlatego przestałem. Ośka nie chce wyjść ze względu na rdzę, czy muszę zrobić coś jeszcze? A może nie da się tego w ogóle rozebrać? 3) Tak wygląda wnętrze silnika: Na moje ok w porządku, ale nie jestem elektrykiem, nie umiem ocenić zużycia szczotek, więc rzućcie proszę okiem na fotki i powiedzcie co nasmarować, czy szczotki do wymiany, itp. Wszelkie rady mile widziane! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 PO demontażu silnika musi się dać pokręcić. Jak jesteś już tak daleko to wybij ośkę. Wyczyść dokładnie tulejkę i ośkę. ( zdziwisz się jak się ruda tam rozgościła ) Ośka zabezpieczona przed wybiciem tak samo jak w przednich wycieraczkach. Tu mała sciąga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artisti Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Jak widać zdjąłem już górną plastikową tulejkę (a więc też simering U i podkładkę O, została uszczelka, która nie bardzo chce zejść, ale tym zajmę się jeśli ruszę w ogóle ośkę) i silnik. W dalszym ciągu nie mogę przekręcić ani ośką ani niebieską zębatką. Czy naprawdę zębatka, ośka lub przegub nie są już niczym więcej przymocowane do obudowy i trzyma się to tylko na rdzy? (zdjąłem 3 małe ząbki z zębatki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Utop w ropie na noc, jutro spróbuj znowu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Jak widać zdjąłem już górną plastikową tulejkę (a więc też simering U i podkładkę O, została > uszczelka, która nie bardzo chce zejść, ale tym zajmę się jeśli ruszę w ogóle ośkę) i silnik. > W dalszym ciągu nie mogę przekręcić ani ośką ani niebieską zębatką. Czy naprawdę zębatka, ośka > lub przegub nie są już niczym więcej przymocowane do obudowy i trzyma się to tylko na rdzy? > (zdjąłem 3 małe ząbki z zębatki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artisti Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Mechanizm złożony i działa - głównym problemem myślę była tuleja, która nachodzi na ośkę - w ogóle się nie ruszała, a po oczyszczeniu bez problemu ośka się w niej obraca - radzę zwrócić uwagę na ten element pozostałym dotkniętym tą usterką. Mam teraz problem - jak zamontować czarny plastik na klapie bagażnika? Czy da się go wepchnąć na siłę na stare plastikowe spinki, które ciągle są w klapie czy należy wyjąć spinki, włożyć je w uchwyty na plastiku i potem próbować całością trafić do otworów na spinki w klapie? A jeśli wyjmować spinki - to jest na to jakiś sposób? Mnie palce odpadają po jednej wyjętej. Jednym słowem - jak składaliście klapę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Musisz wyjąć spinki, a jak chcesz założyć inaczej. Ja miałem tak samo jak Ty, z dwoma mocowałem się ponad pół godziny, aż oczy z nerwów wychodziły mi na wierzch . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 16 Maja 2011 Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Musisz wyciagnac spinki z klapy, wsunac ponownie w mocowania w duzej czarnej oslonie i juz razem wcisnac po kolei w kazdy otwor. Jesli nie chca wyjsc z klapy (z metalowych mocowan) mozesz delikatnie "wyszarpnac" je kombinerkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.