Sim86 Napisano 13 Października 2010 Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Mam już komplet pod tarcze 240mm Pojawia się następne pytanie czy tarcze grubości 11 czy 20mm? Jak odróżnić pod który typ tarcz są hamulce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 13 Października 2010 Udostępnij Napisano 13 Października 2010 > Mam już komplet pod tarcze 240mm > Pojawia się następne pytanie czy tarcze grubości 11 czy 20mm? Jak odróżnić pod który typ tarcz są > hamulce? 11 niewentylowana 20 wentylowana ... zaraz zaraz, masz komplet zacisków i jarzm pod 240, a nie wiesz pod jakie tarcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Października 2010 Udostępnij Napisano 13 Października 2010 > Mam już komplet pod tarcze 240mm > Pojawia się następne pytanie czy tarcze grubości 11 czy 20mm? Jak odróżnić pod który typ tarcz są > hamulce? Po prostu po rozmiarze "szpary" w jarzmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2010 > Po prostu po rozmiarze "szpary" w jarzmie. Aha czyli jak będzie ok 11 to na zwykłe a jak coś koło 20 to na wentylowane?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 13 Października 2010 Udostępnij Napisano 13 Października 2010 > 11 niewentylowana > 20 wentylowana > ... > zaraz zaraz, masz komplet zacisków i jarzm pod 240, a nie wiesz pod jakie tarcze? Hmm, jarzma jeśli wziął od Torby to ma pod tarcze wentylowane, ciekawe czy zaciski też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2010 > Hmm, jarzma jeśli wziął od Torby to ma pod tarcze wentylowane, ciekawe czy zaciski też No wziąłem od niego.. a zaciski? W tym próchnie z którego wyprułem te zaciski z jarzmami były na 100% resztki tarcz wentylowanych bo było widać "szparę" między jedną i drugą stroną tarczy...chyba ze źle myślę Jaka różnica między nimi jest?? Że ten tłok z zwykłych bardziej sie wysuwa? Do tego trzeba jakieś inne klocki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 13 Października 2010 Udostępnij Napisano 13 Października 2010 > No wziąłem od niego.. a zaciski? W tym próchnie z którego wyprułem te zaciski z jarzmami były na > 100% resztki tarcz wentylowanych bo było widać "szparę" między jedną i drugą stroną > tarczy...chyba ze źle myślę > Jaka różnica między nimi jest?? Że ten tłok z zwykłych bardziej sie wysuwa? Do tego trzeba jakieś > inne klocki ? Do wentylowanych zaciski mają dłuższe "ramiona" i jeśli założysz lite cieńsze tarcze to przekroczysz minimalną dopuszczalną grubość tarczy i tym samym może się zdarzyć, że wypadnie klocek, gdzieś się zaklinuje itp. (skutków chyba nie trzeba tłumaczyć ). Za to do zacisków przystosowanych do litych tarcz nie założysz wentylowanych, bo się po prostu nie będzie dało tego złożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 13 Października 2010 Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Nie jestem pewien, ale chyba pod zwykłe tarcze powinny mieć mniejszą szparę na klocki + tarczę Jak widziałeś resztki tarcz ze szparą to wszystko będzie lux EDIT: Poprzednik potwierdził moje przypuszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Szpara na jarzmach ma 24mm Zamówie wentylowane a jak nie będą pasować to wymienię. Pytanie takie: 1. Osłonę tarcz trzeba montować czy niekoniecznie? 2. Czym oczyścić zaciski ze rdzy(prócz papieru ściernego oczywiście)? Jakieś chemikalia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 13 Października 2010 Udostępnij Napisano 13 Października 2010 > Szpara na jarzmach ma 24mm > Zamówie wentylowane a jak nie będą pasować to wymienię. > Pytanie takie: > 1. Osłonę tarcz trzeba montować czy niekoniecznie? > 2. Czym oczyścić zaciski ze rdzy(prócz papieru ściernego oczywiście)? Jakieś chemikalia ? 1.oslone bym zamontowal ze wzgledu na piach ktory mozne zniszczyc gumki w zacisku... 2.szczotka druciana na wiertarke i jazda ja oddalem do piaskowania - koszt 15 zł za sztuke a potem na to lakier temperaturo odporny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 > Szpara na jarzmach ma 24mm > Zamówie wentylowane a jak nie będą pasować to wymienię. > Pytanie takie: > 1. Osłonę tarcz trzeba montować czy niekoniecznie? > 2. Czym oczyścić zaciski ze rdzy(prócz papieru ściernego oczywiście)? Jakieś chemikalia ? Ja nie mam założonych osłon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 > 1. Osłonę tarcz trzeba montować czy niekoniecznie? można, nie trzeba. ja mam osłony zmodyfikowane: uznałem, że bezsensem będzie szczelne zasłanianie wentylowanych - jak by nie było - tarcz, więc odciąłem zewnętrzny rant osłon; na fotce niudizajn to ta pominiowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2010 Musze popytać ile u Mnie biorą za piaskowanie. Dziś bylem pytać o cene tarcz i klocków, jedni im powiedzieli od 90 zł tarcze a klocki od 70zł a w drugim sklepie jakieś włoskie gość ma za ok. 60 zł i w tej cenie też klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 tarcze wentylowane Bosch za komplet 400zł, klocki Bosch 125zł do 1.4Turbo obecnie tarcze jadą na drugim komplecie klocków i trzeci bez problemu poleci, a może i czwarty ranty znikome, brak nierówności, tylko czasami tak okropnie piszczą przy lekkim dohamowaniu, że wstyd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2010 Mi piszczą seryjne i zaciski nie odbijają więc tak jakbym cały czas miał wciśnięty hamulec... po za tym tarcze mają 9mm i teza je już nareszcie wymienić. Powiadasz Bosch? Warto zainwestować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 nie wiem czy warto, ale mnie się spisują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > można, nie trzeba. ja mam osłony zmodyfikowane A seryjne jakby pociąć tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > A seryjne jakby pociąć tak? a ja niby skąd wziąłem osłony tarcz? seryjne osłony spotkały na swojej drodze kątówkę i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > A seryjne jakby pociąć tak? Po co ciąć? Takie też da się założyć i bez cięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2010 > a ja niby skąd wziąłem osłony tarcz? seryjne osłony spotkały na swojej drodze kątówkę i gotowe po niedzieli biorę sie za robotę Ps: na coś jeszcze zwrócić szczególną uwagę? o coś zadbać by nie mieć problemów na przyszłość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djinsekt Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 > po niedzieli biorę sie za robotę > Ps: na coś jeszcze zwrócić szczególną uwagę? o coś zadbać by nie mieć problemów na przyszłość? Można wiedzieć ile tak około wyniesie cię ta cała wymiana hampelków?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 > Można wiedzieć ile tak około wyniesie cię ta cała wymiana hampelków?! ..przewody wymieniałem kompletne w tym roku to mi odpada, dot4 jeszcze mam. Nie wiem jeszcze jak z tłokami i ile kosztuje zestaw naprawczy zacisków ale z tego co już wiem: ok 150 zł tarcze(znajomy w sklepie powiedział ze ludzie je kupują i nie narzekają) coś koło 120 zł klocki zaciski z jarzmami z szrutu 40 zł Jutro może rozbiorę zaciski i tłoczki zobaczę i mam nadzieje że nie będzie trzeba ich wymieniać, oby Można porównać z Romano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torba Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Nie wiem jeszcze jak z > tłokami i ile kosztuje zestaw naprawczy zacisków ale z tego co już wiem: zestaw koło 20-25 musisz liczyć za jeden a potrzebne są dwa ja dałem 25 zł za autofrena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djinsekt Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > ..przewody wymieniałem kompletne w tym roku to mi odpada, dot4 jeszcze mam. Nie wiem jeszcze jak z > tłokami i ile kosztuje zestaw naprawczy zacisków ale z tego co już wiem: > ok 150 zł tarcze(znajomy w sklepie powiedział ze ludzie je kupują i nie narzekają) > coś koło 120 zł klocki > zaciski z jarzmami z szrutu 40 zł > Jutro może rozbiorę zaciski i tłoczki zobaczę i mam nadzieje że nie będzie trzeba ich wymieniać, > oby > Można porównać z Romano Po prostu chiałem się dowiedzieć ile takie coś może kosztować.I czy samemu nie wymienić w najbliższym czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > Po prostu chiałem się dowiedzieć ile takie coś może kosztować.I czy samemu nie wymienić w > najbliższym czasie. Na moje tarcze nadszedł już czas bo mają już 9mm więc kiedy indziej zrobić to jak nie przy takiej okazji Szkoda kasy żeby wymieniać dobre jak działają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Można wiedzieć ile tak około wyniesie cię ta cała wymiana hampelków?! tarcze, klocki, 2 nowe tłoki, reparaturki 328zł +wcześniej zaciski z jarzmami 40zł/2szt ewentualnie dodatkowo: -płyn hamulcowy -nowe przewody gumowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 witam pozwole sobie odświeżyć temat ponieważ nosze się z wymianą halumców na 240 mm wentylowane i pytania mam następujące 1) czy ktoś posiada forografie zacisku i jarzma do hebli 240 wentylowanych potrzebuje jej dlatego bo nie chce przez pomyłkę kupic zacisków do 240 litych bo poźniej problem 2) na allegro widze ze sa 2 typy klocków, tak na wyglad sie róznią, które beda dobre do hebli wentylowanych 240mm http://moto.allegro.pl/tarcze-wentylowane-klocki-siena-palio-sr-240mm-i1594714110.html http://moto.allegro.pl/tarcze-wentyl-klocki-fiat-siena-palio-sr-240mm-i1628944655.html widac ze mają troche inny kształt.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 > 1) czy ktoś posiada forografie zacisku i jarzma do hebli 240 wentylowanych > potrzebuje jej dlatego bo nie chce przez pomyłkę kupic zacisków do 240 litych bo poźniej problem najistotniejszy jest wymiar zaznaczony na czerwono - w tej szparce kręci się tarcza: dla wentylowanej szpara ta będzie miała jakieś 22~~23mm (nie mierzyłem, ale tarcza ma 20mm i jest tam mały luz po obu stronach). dla tarcz litych ta szczelina będzie mniejsza, tzn. ciaśniejsza > 2) na allegro widze ze sa 2 typy klocków, tak na wyglad sie róznią, > widac ze mają troche inny kształt.. ja mam takie z 1. linku, jednak coś mi świta w głowie (nie mam jednak pewności... ), że te klocki różnią się tylko powierzchnią i kształtem materiału ciernego - ale nie dam sobie nic uciąć na potwierdzenie tej tezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 dzięki Cie bardzo:) konkretnie wyjaśniłeś mi sprawę i wiem już co i jak:) zabieram się teraz za szukanie odpowiednich zacisków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 > dzięki bardzo:) > ale chce sie jeszcze upewnić bo widzialem te foty w Twoim manualu, i czy to nie jest czasem pod > 257mm? tarcze mam 240, tłoczek zacisku (jak się okazało) - fi 52, więc niby do 257, ale wszystko pasuje, gra i buczy. tak wygląda ten zestaw z innej perspektywy, po 3. latach eksploatacji: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 czemu nakrętka piasty nie jest "zabezpieczona - zaklepana" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > ja mam takie z 1. linku, jednak coś mi świta w głowie (nie mam jednak pewności... ), że te klocki > różnią się tylko powierzchnią i kształtem materiału ciernego - ale nie dam sobie nic uciąć na > potwierdzenie tej tezy Z klockami jest taki myk, że są dwa rodzaje zacisków i te z mniejszą powierzchnią cierną pasują do obu zacisków, a te z większą tylko do jednego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > tarcze mam 240, tłoczek zacisku (jak się okazało) - fi 52, więc niby do 257, ale wszystko pasuje, > gra i buczy. > tak wygląda ten zestaw z innej perspektywy, po 3. latach eksploatacji: ile kkm robisz rocznie, bo u mnie tak wyglądały dawno temu... obecnie po 2 latach i 4 miesiącach są dużo bardziej zużyte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > ile kkm robisz rocznie, zestaw założony w sierpniu 2008, przejechał już 15kkm zużycie klocków: ~1mm no ale ja prawie nie jeżdżę i w zasadzie równie mało hamuję... P.S. odnośnie klocków to już rozwiałeś moje wątpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > czemu nakrętka piasty nie jest "zabezpieczona - zaklepana" to w ramach testów i eksperymentu: życie pokazało, że nakrętka piasty dokręcona momentem 300Nm (to z przodu) nie luzuje się i zaklepanie jej nie jest konieczne. z tyłu też mam tak samo zrobione i nic się nie dzieje. zastanówmy się, jakie konsekwencje niesie ze sobą odkręcenie i zgubienie tej nakrętki? z przodu - w skrajnym przypadku wypadnie półoś (a to też nie tak hop siup i hip hop - wiesz przecież, że do wyciągnięcia przegubu z piasty trzeba odkręcić piastę ze sworznia albo od amorka) i tracisz napęd, wyrywasz kawał obudowy skrzyni biegów, ośka robi dziurę w podłodze, zależnie od strony dokonuje urazowej amputacji podudzia kierowcy/pasażera, dostajesz rentę, niuniek na złom, na zgubionym oleju ze skrzyni nadjeżdżające auta wpadają w poślizg, powstaje gigantyczny karambol i to tyle... w dalszym ciągu masz zapewnioną kierowalność (no może utrudniona przez ryjącą w asfalcie ośkę ) i możesz hamować (zakładam, że przewody hamulcowe nie ucierpiały). a tył? tu już mogą być gorsze skutki w postaci zgubienia całego koła z piastą i bębnem hamulcowym włącznie, tarcza kotwiczna, tylna belka lub inny element zawieszenia ryją w asfalcie, robisz bolidem niekontrolowany zwrot lub serię piruetów, kończysz jazdę odbijając się od bariery energochłonnej, wpadasz pod rozpędzonego TIR-a, wylatujesz w pole lub zbierasz z chodnika grupę przedszkolaków na spacerze... ale spoko - nic się nie odkręca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > tarcze mam 240, tłoczek zacisku (jak się okazało) - fi 52, więc niby do 257, ale wszystko pasuje, > gra i buczy. > tak wygląda ten zestaw z innej perspektywy, po 3. latach eksploatacji: Co do średnicy tłoczka to masz raczej 54mm. A z hamulcami 240mm występowały zarówno 48mm jak i 54mm, za to w 257 już tylko 54mm, także reguły na to nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > zestaw założony w sierpniu 2008, przejechał już 15kkm zużycie klocków: ~1mm no ale ja prawie > nie jeżdżę i w zasadzie równie mało hamuję... > P.S. odnośnie klocków to już rozwiałeś moje wątpliwości To ja 15kkm robię ale rocznie... A co do nakrętki piasty to jeszcze założyć powinieneś drugi wariant, że ktoś ma tarcze z tyłu, a nie bębny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > Z klockami jest taki myk, że są dwa rodzaje zacisków i te z mniejszą powierzchnią cierną pasują do > obu zacisków, a te z większą tylko do jednego a z tych linków które podałem to które klocki mają mniejszą powierzchnię cierną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 > a z tych linków które podałem to które klocki mają mniejszą powierzchnię cierną? na moje piwne oczy - to te z 1. linku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 25 Maja 2011 Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 > na moje piwne oczy - to te z 1. linku Na moje oczy też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 25 Maja 2011 Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 dzięki Panowie:), biore się za szukanie zacisków i jarzm na szrocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Przepraszam, że odkopuję, ale mam jedno pytanie... Może powinienem je zadać na kąciku Siena/Palio, ale wierze, że dacie radę Czy konkretne modele Sieny/Palio miały hamulce 257mm? Tzn. czy wszystkie 1,6 16V miały hamulce w tym rozmiarze? Jest u mnie na części Palio Weekend w wersji HL i zastanawiam się nad wyszabrowaniem coś z niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 w Sienach zależało co w fabryce mieli pod ręką 240 czy 257, ale w Palio na 99% będą 257 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Jeszcze pytanie co dokładnie brać i mniej więcej jakie sumy za to są rozsądne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Jeszcze pytanie co dokładnie brać i mniej więcej jakie sumy za to są rozsądne. Tarcze, klocki, zaciski i najważniejsze - jarzma. To masz mieć. Ja za 240 dałem np. 200zł ale to było dość tanio, zależy gdzie kupujesz - ceny są różniste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Jeszcze pytanie co dokładnie brać i mniej więcej jakie sumy za to są rozsądne. zaciski z jarzmami, tarcze i klocki w zależności w jakim są stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Jeszcze pytanie co dokładnie brać i mniej więcej jakie sumy za to są rozsądne. Ja kupiłem swego czasu komplet ze sieny 240 wentylowanych, razem z piastami/zwrotnicami, w dobrym stanie, od jazdy (tarcze i klocki grube, tłoczki jak się okazało bez rdzy) dałem 100 zł. I przysięgam, uśmiech na twarzy sprzedającego widziałem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Miałeś fart U mnie niestety Palio stoi na szrocie więc a tylko zacisk od Uniaka kupowałem za 50zł więc pewnie znają ich wartość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.