Skocz do zawartości

Tarcze 240mm wentylowane czy zwykłe ?


Sim86

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam już komplet pod tarcze 240mm

> Pojawia się następne pytanie czy tarcze grubości 11 czy 20mm? Jak odróżnić pod który typ tarcz są

> hamulce?

11 niewentylowana

20 wentylowana

...

zaraz zaraz, masz komplet zacisków i jarzm pod 240, a nie wiesz pod jakie tarcze? icon_eek.gifspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 11 niewentylowana

> 20 wentylowana

> ...

> zaraz zaraz, masz komplet zacisków i jarzm pod 240, a nie wiesz pod jakie tarcze?

Hmm, jarzma jeśli wziął od Torby to ma pod tarcze wentylowane, ciekawe czy zaciski też spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, jarzma jeśli wziął od Torby to ma pod tarcze wentylowane, ciekawe czy zaciski też

No wziąłem od niego.. a zaciski? W tym próchnie z którego wyprułem te zaciski z jarzmami były na 100% resztki tarcz wentylowanych bo było widać "szparę" między jedną i drugą stroną tarczy...chyba ze źle myślę

Jaka różnica między nimi jest?? Że ten tłok z zwykłych bardziej sie wysuwa? Do tego trzeba jakieś inne klocki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wziąłem od niego.. a zaciski? W tym próchnie z którego wyprułem te zaciski z jarzmami były na

> 100% resztki tarcz wentylowanych bo było widać "szparę" między jedną i drugą stroną

> tarczy...chyba ze źle myślę

> Jaka różnica między nimi jest?? Że ten tłok z zwykłych bardziej sie wysuwa? Do tego trzeba jakieś

> inne klocki ?

Do wentylowanych zaciski mają dłuższe "ramiona" i jeśli założysz lite cieńsze tarcze to przekroczysz minimalną dopuszczalną grubość tarczy i tym samym może się zdarzyć, że wypadnie klocek, gdzieś się zaklinuje itp. (skutków chyba nie trzeba tłumaczyć 270751858-jezyk.gif). Za to do zacisków przystosowanych do litych tarcz nie założysz wentylowanych, bo się po prostu nie będzie dało tego złożyć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpara na jarzmach ma 24mm

Zamówie wentylowane a jak nie będą pasować to wymienię.

Pytanie takie:

1. Osłonę tarcz trzeba montować czy niekoniecznie?

2. Czym oczyścić zaciski ze rdzy(prócz papieru ściernego oczywiście)? Jakieś chemikalia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szpara na jarzmach ma 24mm

> Zamówie wentylowane a jak nie będą pasować to wymienię.

> Pytanie takie:

> 1. Osłonę tarcz trzeba montować czy niekoniecznie?

> 2. Czym oczyścić zaciski ze rdzy(prócz papieru ściernego oczywiście)? Jakieś chemikalia ?

1.oslone bym zamontowal ze wzgledu na piach ktory mozne zniszczyc gumki w zacisku...

2.szczotka druciana na wiertarke i jazda smile.gif ja oddalem do piaskowania - koszt 15 zł za sztuke a potem na to lakier temperaturo odporny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szpara na jarzmach ma 24mm

> Zamówie wentylowane a jak nie będą pasować to wymienię.

> Pytanie takie:

> 1. Osłonę tarcz trzeba montować czy niekoniecznie?

> 2. Czym oczyścić zaciski ze rdzy(prócz papieru ściernego oczywiście)? Jakieś chemikalia ?

Ja nie mam założonych osłon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Osłonę tarcz trzeba montować czy niekoniecznie?

można, nie trzeba. ja mam osłony zmodyfikowane: uznałem, że bezsensem będzie szczelne zasłanianie wentylowanych - jak by nie było - tarcz, więc odciąłem zewnętrzny rant osłon; na fotce niudizajn to ta pominiowana biglaugh.gif

284282376-170.JPG

post-109606-14352510051558_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze popytać ile u Mnie biorą za piaskowanie.

Dziś bylem pytać o cene tarcz i klocków, jedni im powiedzieli od 90 zł tarcze a klocki od 70zł

a w drugim sklepie jakieś włoskie gość ma za ok. 60 zł i w tej cenie też klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze wentylowane Bosch za komplet 400zł, klocki Bosch 125zł do 1.4Turbo

obecnie tarcze jadą na drugim komplecie klocków i trzeci bez problemu poleci, a może i czwarty spineyes.gif

ranty znikome, brak nierówności, tylko czasami tak okropnie piszczą przy lekkim dohamowaniu, że wstyd 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi piszczą seryjne i zaciski nie odbijają więc tak jakbym cały czas miał wciśnięty hamulec... po za tym tarcze mają 9mm i teza je już nareszcie wymienić.

Powiadasz Bosch? Warto zainwestować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja niby skąd wziąłem osłony tarcz? seryjne osłony spotkały na swojej drodze kątówkę i gotowe

po niedzieli biorę sie za robotę cool.gif

Ps: na coś jeszcze zwrócić szczególną uwagę? o coś zadbać by nie mieć problemów na przyszłość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można wiedzieć ile tak około wyniesie cię ta cała wymiana hampelków?!

hmm.gif

..przewody wymieniałem kompletne w tym roku to mi odpada, dot4 jeszcze mam. Nie wiem jeszcze jak z tłokami i ile kosztuje zestaw naprawczy zacisków ale z tego co już wiem:

ok 150 zł tarcze(znajomy w sklepie powiedział ze ludzie je kupują i nie narzekają)

coś koło 120 zł klocki

zaciski z jarzmami z szrutu 40 zł

Jutro może rozbiorę zaciski i tłoczki zobaczę i mam nadzieje że nie będzie trzeba ich wymieniać, oby grinser006.gif

Można porównać z Romano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..przewody wymieniałem kompletne w tym roku to mi odpada, dot4 jeszcze mam. Nie wiem jeszcze jak z

> tłokami i ile kosztuje zestaw naprawczy zacisków ale z tego co już wiem:

> ok 150 zł tarcze(znajomy w sklepie powiedział ze ludzie je kupują i nie narzekają)

> coś koło 120 zł klocki

> zaciski z jarzmami z szrutu 40 zł

> Jutro może rozbiorę zaciski i tłoczki zobaczę i mam nadzieje że nie będzie trzeba ich wymieniać,

> oby

> Można porównać z Romano

Po prostu chiałem się dowiedzieć ile takie coś może kosztować.I czy samemu nie wymienić w najbliższym czasie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu chiałem się dowiedzieć ile takie coś może kosztować.I czy samemu nie wymienić w

> najbliższym czasie.

Na moje tarcze nadszedł już czas bo mają już 9mm więc kiedy indziej zrobić to jak nie przy takiej okazji smile.gif

Szkoda kasy żeby wymieniać dobre jak działają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można wiedzieć ile tak około wyniesie cię ta cała wymiana hampelków?!

tarcze, klocki, 2 nowe tłoki, reparaturki 328zł

+wcześniej zaciski z jarzmami 40zł/2szt

ewentualnie dodatkowo:

-płyn hamulcowy

-nowe przewody gumowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

witam

pozwole sobie odświeżyć temat ponieważ nosze się z wymianą halumców na 240 mm wentylowane

i pytania mam następujące

1) czy ktoś posiada forografie zacisku i jarzma do hebli 240 wentylowanych

potrzebuje jej dlatego bo nie chce przez pomyłkę kupic zacisków do 240 litych bo poźniej problem

2) na allegro widze ze sa 2 typy klocków, tak na wyglad sie róznią,

które beda dobre do hebli wentylowanych 240mm http://moto.allegro.pl/tarcze-wentylowane-klocki-siena-palio-sr-240mm-i1594714110.html http://moto.allegro.pl/tarcze-wentyl-klocki-fiat-siena-palio-sr-240mm-i1628944655.html

widac ze mają troche inny kształt..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) czy ktoś posiada forografie zacisku i jarzma do hebli 240 wentylowanych

> potrzebuje jej dlatego bo nie chce przez pomyłkę kupic zacisków do 240 litych bo poźniej problem

285020735-117.JPG

285020735-118.JPG

285020735-131.JPG

najistotniejszy jest wymiar zaznaczony na czerwono - w tej szparce oink.gif kręci się tarcza: dla wentylowanej szpara ta będzie miała jakieś 22~~23mm (nie mierzyłem, ale tarcza ma 20mm i jest tam mały luz po obu stronach). dla tarcz litych ta szczelina będzie mniejsza, tzn. ciaśniejsza oink.gifbiglaugh.gif

> 2) na allegro widze ze sa 2 typy klocków, tak na wyglad sie róznią,

> widac ze mają troche inny kształt..

ja mam takie z 1. linku, jednak coś mi świta w głowie (nie mam jednak pewności... niewiem.gif), że te klocki różnią się tylko powierzchnią i kształtem materiału ciernego - ale nie dam sobie nic uciąć na potwierdzenie tej tezy nono.gif

post-109606-14352512906949_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki bardzo:)

> ale chce sie jeszcze upewnić bo widzialem te foty w Twoim manualu, i czy to nie jest czasem pod

> 257mm?

tarcze mam 240, tłoczek zacisku (jak się okazało) - fi 52, więc niby do 257, ale wszystko pasuje, gra i buczy.

tak wygląda ten zestaw z innej perspektywy, po 3. latach eksploatacji:

285020767-DSC08039.JPG

post-109606-14352512907876_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam takie z 1. linku, jednak coś mi świta w głowie (nie mam jednak pewności... ), że te klocki

> różnią się tylko powierzchnią i kształtem materiału ciernego - ale nie dam sobie nic uciąć na

> potwierdzenie tej tezy

Z klockami jest taki myk, że są dwa rodzaje zacisków i te z mniejszą powierzchnią cierną pasują do obu zacisków, a te z większą tylko do jednego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tarcze mam 240, tłoczek zacisku (jak się okazało) - fi 52, więc niby do 257, ale wszystko pasuje,

> gra i buczy.

> tak wygląda ten zestaw z innej perspektywy, po 3. latach eksploatacji:

ile kkm robisz rocznie, bo u mnie tak wyglądały dawno temu... obecnie po 2 latach i 4 miesiącach są dużo bardziej zużyte oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile kkm robisz rocznie,

zestaw założony w sierpniu 2008, przejechał już 15kkm spineyes.gifyikes.gifbiglaugh.gif zużycie klocków: ~1mm icon_eek.gif no ale ja prawie nie jeżdżę i w zasadzie równie mało hamuję... grinser006.gif30.GIF

P.S. odnośnie klocków to już rozwiałeś moje wątpliwości waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu nakrętka piasty nie jest "zabezpieczona - zaklepana"

to w ramach testów i eksperymentu: życie pokazało, że nakrętka piasty dokręcona momentem 300Nm (to z przodu) nie luzuje się i zaklepanie jej nie jest konieczne. z tyłu też mam tak samo zrobione i nic się nie dzieje.

zastanówmy się, jakie konsekwencje niesie ze sobą odkręcenie i zgubienie tej nakrętki?

z przodu - w skrajnym przypadku wypadnie półoś (a to też nie tak hop siup i hip hop - wiesz przecież, że do wyciągnięcia przegubu z piasty trzeba odkręcić piastę ze sworznia albo od amorka) i tracisz napęd, wyrywasz kawał obudowy skrzyni biegów, ośka robi dziurę w podłodze, zależnie od strony dokonuje urazowej amputacji podudzia kierowcy/pasażera, dostajesz rentę, niuniek na złom, na zgubionym oleju ze skrzyni nadjeżdżające auta wpadają w poślizg, powstaje gigantyczny karambol i to tyle... biglaugh.gif w dalszym ciągu masz zapewnioną kierowalność (no może utrudniona przez ryjącą w asfalcie ośkę zlosnik2.gif) i możesz hamować (zakładam, że przewody hamulcowe nie ucierpiały).

a tył? tu już mogą być gorsze skutki w postaci zgubienia całego koła z piastą i bębnem hamulcowym włącznie, tarcza kotwiczna, tylna belka lub inny element zawieszenia ryją w asfalcie, robisz bolidem niekontrolowany zwrot lub serię piruetów, kończysz jazdę odbijając się od bariery energochłonnej, wpadasz pod rozpędzonego TIR-a, wylatujesz w pole lub zbierasz z chodnika grupę przedszkolaków na spacerze... ale spoko - nic się nie odkręca waytogo.gificon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tarcze mam 240, tłoczek zacisku (jak się okazało) - fi 52, więc niby do 257, ale wszystko pasuje,

> gra i buczy.

> tak wygląda ten zestaw z innej perspektywy, po 3. latach eksploatacji:

Co do średnicy tłoczka to masz raczej 54mm. wink.gif A z hamulcami 240mm występowały zarówno 48mm jak i 54mm, za to w 257 już tylko 54mm, także reguły na to nie ma. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zestaw założony w sierpniu 2008, przejechał już 15kkm zużycie klocków: ~1mm no ale ja prawie

> nie jeżdżę i w zasadzie równie mało hamuję...

> P.S. odnośnie klocków to już rozwiałeś moje wątpliwości

To ja 15kkm robię ale rocznie... grinser006.gif

A co do nakrętki piasty to jeszcze założyć powinieneś drugi wariant, że ktoś ma tarcze z tyłu, a nie bębny biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z klockami jest taki myk, że są dwa rodzaje zacisków i te z mniejszą powierzchnią cierną pasują do

> obu zacisków, a te z większą tylko do jednego

a z tych linków które podałem to które klocki mają mniejszą powierzchnię cierną?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że odkopuję, ale mam jedno pytanie...

Może powinienem je zadać na kąciku Siena/Palio, ale wierze, że dacie radę biglaugh.gif

Czy konkretne modele Sieny/Palio miały hamulce 257mm?

Tzn. czy wszystkie 1,6 16V miały hamulce w tym rozmiarze? Jest u mnie na części Palio Weekend w wersji HL i zastanawiam się nad wyszabrowaniem coś z niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanie co dokładnie brać i mniej więcej jakie sumy za to są rozsądne.

Tarcze, klocki, zaciski i najważniejsze - jarzma. To masz mieć.

Ja za 240 dałem np. 200zł ale to było dość tanio, zależy gdzie kupujesz - ceny są różniste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanie co dokładnie brać i mniej więcej jakie sumy za to są rozsądne.

zaciski z jarzmami, tarcze i klocki w zależności w jakim są stanie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanie co dokładnie brać i mniej więcej jakie sumy za to są rozsądne.

Ja kupiłem swego czasu komplet ze sieny 240 wentylowanych, razem z piastami/zwrotnicami, w dobrym stanie, od jazdy (tarcze i klocki grube, tłoczki jak się okazało bez rdzy) dałem 100 zł.

I przysięgam, uśmiech na twarzy sprzedającego widziałem! zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.