Skocz do zawartości

Filtry K&N - do userów


blue_impuls

Rekomendowane odpowiedzi

> Ja po jakiś 10kkm od założenia patrzyłem i było OK. Jednak w PL są tak zapylone drogi, że nie ma co

> czekać do deklarowanych 50kmil bo szkoda silnika i jego osiągów

PO 50k mil to podejrzewam że miałbyś jedną zbitą skorupę a nie bawełnę czy piankę nasączoną olejkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ile myjecie?

> Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max

> Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło

przez wkladke K&N czyszczona co 5000 km - wymienilem pierscienie. ale to tylko moj przypadek, moim skromnym zdaniem dobry filtr papierowy z bardzo dobra uszczelka silikonowa jest najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez wkladke K&N czyszczona co 5000 km - wymienilem pierscienie. ale to tylko moj przypadek,

> moim skromnym zdaniem dobry filtr papierowy z bardzo dobra uszczelka silikonowa jest

> najlepszy.

Mam K&Na chyba już w 4 aucie i nic nigdy się nie działo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez wkladke K&N czyszczona co 5000 km - wymienilem pierscienie. ale to tylko moj przypadek,

> moim skromnym zdaniem dobry filtr papierowy z bardzo dobra uszczelka silikonowa jest

> najlepszy.

ja tam nie wiem, mam wkładkę trzy lata, raczej mam auto już trzy lata (kupiłem z założoną wkładką) nie wiem ile jeździło ato prędzej przed moim kupnem... I wszystko działa zeby.GIF Nie rozpadł się jeszcze (pomimo tego, że to fiat zeby.GIF )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam nie wiem, mam wkładkę trzy lata, raczej mam auto już trzy lata (kupiłem z założoną wkładką)

> nie wiem ile jeździło ato prędzej przed moim kupnem... I wszystko działa Nie rozpadł się

> jeszcze (pomimo tego, że to fiat )

Ja też. Mam trzecie auto ze stożkowym filtrem,

raz miałem nawet "suchy" filtr AEM, stożek którego się NIE oliwi

i nigdy nic się złego nie działo.

To auto z tym suchym filtrem do dziś jeździ, dość mocno podkręcone, bez żadnych problemów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepszy do czego?

Najlepszy jesli chodzi o zdolnosci filtracji.

Tym akurat stożki K&N nie grzeszą - owszem jest lepszy przeplyw ale kosztem tego ze w ukladzie dolotowym za stozkiem gromadzi sie niezly syf no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepszy jesli chodzi o zdolnosci filtracji.

> Tym akurat stożki K&N nie grzeszą - owszem jest lepszy przeplyw ale kosztem tego ze w ukladzie

> dolotowym za stozkiem gromadzi sie niezly syf

To zależy wyłącznie od tego czy dbasz o filtr, czy nie.

Generalnie należy go czyścić dużo częściej, niż twierdzi producent- i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skad wiesz, ze to przez te wkladke?

pierscienie z dnia na dzien nie "klekaja", po wlozeniu z powrotem tego co producent sobie wymyslil degradacja sie uspokoila - szczegolnie odczuc to mozna bylo po zuzyciu oleju. pozniejszy mini remont i spokoj nic sie nie dzialo.

sporo pylu wkladka mimo wszystko przepuszcza. to jest dobre dla dziadka z niemiec do jazdy do pastora, tudziez na wypady na tor gdzie smigniesz 300 km i odstawisz auto do garazu/serwisu. do cywila sie nie nadaje szczegolnie na tak brudne/zapylone nasze drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ile myjecie?

> Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max

> Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło

Szczerze? Myłem 2 razy, ale stwierdziłem, że kupno takiego filtra to nie sa jakieś super wielkie pieniądze i teraz tylko wymieniam na nowy i nasączam olejkiem, mniej więcej co 10 tysięcy kilometrów (+/- 2000km) wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierscienie z dnia na dzien nie "klekaja", po wlozeniu z powrotem tego co producent sobie wymyslil

> degradacja sie uspokoila - szczegolnie odczuc to mozna bylo po zuzyciu oleju. pozniejszy mini

> remont i spokoj nic sie nie dzialo.

> sporo pylu wkladka mimo wszystko przepuszcza. to jest dobre dla dziadka z niemiec do jazdy do

> pastora, tudziez na wypady na tor gdzie smigniesz 300 km i odstawisz auto do garazu/serwisu.

> do cywila sie nie nadaje szczegolnie na tak brudne/zapylone nasze drogi.

Oprocz paprochów przepuszcza równiez ziarnka piasku, co może skutkować np. porysowanymi gładziami cylindrów jak piasek dostanie sie do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oprocz paprochów przepuszcza równiez ziarnka piasku,

> co może skutkować np. porysowanymi gładziami

> cylindrów jak piasek dostanie sie do silnika.

Oryginalny filtr K&N na pewno nie nono.gif

Wg producenta filtruje 98% wszystkiego powyżej 5 mikronów czyli 0,005 mm.

Normalne ziarenko piasku jest dużo większe., ok. 50 mikronów i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oryginalny filtr K&N na pewno nie

> Wg producenta filtruje 98% wszystkiego powyżej 5 mikronów czyli 0,005 mm.

> Normalne ziarenko piasku jest dużo większe., ok. 50 mikronów i więcej.

Praktyka jednak pokazuje co innego - u mechanika u ktorego robiłem Civica widziałem rozlozone dwa silniki w których zamontowane były układy dolotowe ze stozkiem - w obu gołym okiem było widać ziarenka piasku (i to wcale nie takie małe ilości np. w kolektorze dolotowym).

U siebie cwiczylem zarowno uklady dolotowe CAI jak i SRI ze stozkiem- oba puszczały do dolotu sporo paprochów, co własnie wychodziło przy regularnym czyszczeniu stożka + dolotu no.gif

Generalnie nie ma co się łudzić, że stosowanie tych filtrów wychodzi silnikom na korzyść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Praktyka jednak pokazuje co innego - u mechanika u ktorego robiłem Civica widziałem rozlozone dwa

> silniki w których zamontowane były układy dolotowe ze stozkiem - w obu gołym okiem było widać

> ziarenka piasku (i to wcale nie takie małe ilości np. w kolektorze dolotowym).

> U siebie cwiczylem zarowno uklady dolotowe CAI jak i SRI ze stozkiem- oba puszczały do dolotu sporo

> paprochów, co własnie wychodziło przy regularnym czyszczeniu stożka + dolotu

> Generalnie nie ma co się łudzić, że stosowanie tych filtrów wychodzi silnikom na korzyść.

Jeśli miałeś CAI w nadkolu i nie raz wjechałeś w kałużę to nic dziwnego,

ale nie opowiadaj, że tyle samo piasku przepuszczał SRI,

bo niby skąd ten piasek w komorze silnika się wziął?

Wszystko też zależy od tego jak często czyściłeś ten filtr?

Jak pisałem- trzeba go czyścić dużo częściej, niż podaje producent.

Przyczyn może być wiele, też np. że nie naoliwiałeś go oryginalnym olejkiem,

a np. jak niekórzy "artyści" olejkiem do pupy niemowlaka icon_rolleyes.gif itd

Suma sumarum- piasek w silniku nie jest bynajmniej regułą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.