blue_impuls Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 Co ile myjecie? Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Co ile myjecie? > Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max > Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło co impreze, w twoim przsypadku co 10 tys km bedzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 Co 12-15kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Co 12-15kkm. Nie sprecyzowałem. Podany przebieg dotyczył wkładki z dość długim dolotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Co ile myjecie? > Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max > Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło ja myję profilaktycznie jak sobie przypomne przy zmianie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Co ile myjecie? > Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max > Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło Ze zmianą oleju, czyszczę koncentratem do naczyń i smaruje oliwką parafinową dla dzieci . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > ja myję profilaktycznie jak sobie przypomne przy zmianie oleju Widzę, że muszę częstotliwość czyszczenia zwiększyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Co ile myjecie? > Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max > Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło Ja tam myłem co 10kkm a brudny był zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Ja tam myłem co 10kkm a brudny był zawsze Ja po jakiś 10kkm od założenia patrzyłem i było OK. Jednak w PL są tak zapylone drogi, że nie ma co czekać do deklarowanych 50kmil bo szkoda silnika i jego osiągów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Ja po jakiś 10kkm od założenia patrzyłem i było OK. Jednak w PL są tak zapylone drogi, że nie ma co > czekać do deklarowanych 50kmil bo szkoda silnika i jego osiągów PO 50k mil to podejrzewam że miałbyś jedną zbitą skorupę a nie bawełnę czy piankę nasączoną olejkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Co ile myjecie? > Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max > Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło przez wkladke K&N czyszczona co 5000 km - wymienilem pierscienie. ale to tylko moj przypadek, moim skromnym zdaniem dobry filtr papierowy z bardzo dobra uszczelka silikonowa jest najlepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > przez wkladke K&N czyszczona co 5000 km - wymienilem pierscienie. skad wiesz, ze to przez te wkladke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > przez wkladke K&N czyszczona co 5000 km - wymienilem pierscienie. ale to tylko moj przypadek, > moim skromnym zdaniem dobry filtr papierowy z bardzo dobra uszczelka silikonowa jest > najlepszy. Mam K&Na chyba już w 4 aucie i nic nigdy się nie działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walec Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Mam K&Na chyba już w 4 aucie i nic nigdy się nie działo Mi też... Stożek czyściłem co 10 tyś bo był w miejscy gdzie się syfił a wkładkę co 20 przy serwisie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Co ile myjecie? > Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max > Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło Raz w roku czyli co 15-20 tys km, a częściej jeśli jeżdzę po drogach szutorwych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > moim skromnym zdaniem dobry filtr papierowy z bardzo dobra uszczelka silikonowa jest > najlepszy. Najlepszy do czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > przez wkladke K&N czyszczona co 5000 km - wymienilem pierscienie. ale to tylko moj przypadek, > moim skromnym zdaniem dobry filtr papierowy z bardzo dobra uszczelka silikonowa jest > najlepszy. ja tam nie wiem, mam wkładkę trzy lata, raczej mam auto już trzy lata (kupiłem z założoną wkładką) nie wiem ile jeździło ato prędzej przed moim kupnem... I wszystko działa Nie rozpadł się jeszcze (pomimo tego, że to fiat ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > ja tam nie wiem, mam wkładkę trzy lata, raczej mam auto już trzy lata (kupiłem z założoną wkładką) > nie wiem ile jeździło ato prędzej przed moim kupnem... I wszystko działa Nie rozpadł się > jeszcze (pomimo tego, że to fiat ) Ja też. Mam trzecie auto ze stożkowym filtrem, raz miałem nawet "suchy" filtr AEM, stożek którego się NIE oliwi i nigdy nic się złego nie działo. To auto z tym suchym filtrem do dziś jeździ, dość mocno podkręcone, bez żadnych problemów, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Najlepszy do czego? Najlepszy jesli chodzi o zdolnosci filtracji. Tym akurat stożki K&N nie grzeszą - owszem jest lepszy przeplyw ale kosztem tego ze w ukladzie dolotowym za stozkiem gromadzi sie niezly syf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Najlepszy jesli chodzi o zdolnosci filtracji. > Tym akurat stożki K&N nie grzeszą - owszem jest lepszy przeplyw ale kosztem tego ze w ukladzie > dolotowym za stozkiem gromadzi sie niezly syf To zależy wyłącznie od tego czy dbasz o filtr, czy nie. Generalnie należy go czyścić dużo częściej, niż twierdzi producent- i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > skad wiesz, ze to przez te wkladke? pierscienie z dnia na dzien nie "klekaja", po wlozeniu z powrotem tego co producent sobie wymyslil degradacja sie uspokoila - szczegolnie odczuc to mozna bylo po zuzyciu oleju. pozniejszy mini remont i spokoj nic sie nie dzialo. sporo pylu wkladka mimo wszystko przepuszcza. to jest dobre dla dziadka z niemiec do jazdy do pastora, tudziez na wypady na tor gdzie smigniesz 300 km i odstawisz auto do garazu/serwisu. do cywila sie nie nadaje szczegolnie na tak brudne/zapylone nasze drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReplikantONE Napisano 25 Października 2010 Udostępnij Napisano 25 Października 2010 > Co ile myjecie? > Niby w instrukcji jest 50-100kmil a u mnie po 40kkm zawalony na max > Po czyszczeniu jakby 10KM przybyło Szczerze? Myłem 2 razy, ale stwierdziłem, że kupno takiego filtra to nie sa jakieś super wielkie pieniądze i teraz tylko wymieniam na nowy i nasączam olejkiem, mniej więcej co 10 tysięcy kilometrów (+/- 2000km) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 25 Października 2010 Udostępnij Napisano 25 Października 2010 > pierscienie z dnia na dzien nie "klekaja", po wlozeniu z powrotem tego co producent sobie wymyslil > degradacja sie uspokoila - szczegolnie odczuc to mozna bylo po zuzyciu oleju. pozniejszy mini > remont i spokoj nic sie nie dzialo. > sporo pylu wkladka mimo wszystko przepuszcza. to jest dobre dla dziadka z niemiec do jazdy do > pastora, tudziez na wypady na tor gdzie smigniesz 300 km i odstawisz auto do garazu/serwisu. > do cywila sie nie nadaje szczegolnie na tak brudne/zapylone nasze drogi. Oprocz paprochów przepuszcza równiez ziarnka piasku, co może skutkować np. porysowanymi gładziami cylindrów jak piasek dostanie sie do silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 25 Października 2010 Udostępnij Napisano 25 Października 2010 > Oprocz paprochów przepuszcza równiez ziarnka piasku, > co może skutkować np. porysowanymi gładziami > cylindrów jak piasek dostanie sie do silnika. Oryginalny filtr K&N na pewno nie Wg producenta filtruje 98% wszystkiego powyżej 5 mikronów czyli 0,005 mm. Normalne ziarenko piasku jest dużo większe., ok. 50 mikronów i więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 25 Października 2010 Udostępnij Napisano 25 Października 2010 > Oprocz paprochów przepuszcza równiez ziarnka piasku, co może skutkować np. porysowanymi gładziami > cylindrów jak piasek dostanie sie do silnika. gladzie byly jak najbardziej OK , nie daly rady pierscienie. ale to tylko moj przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 25 Października 2010 Udostępnij Napisano 25 Października 2010 > Oryginalny filtr K&N na pewno nie > Wg producenta filtruje 98% wszystkiego powyżej 5 mikronów czyli 0,005 mm. > Normalne ziarenko piasku jest dużo większe., ok. 50 mikronów i więcej. Praktyka jednak pokazuje co innego - u mechanika u ktorego robiłem Civica widziałem rozlozone dwa silniki w których zamontowane były układy dolotowe ze stozkiem - w obu gołym okiem było widać ziarenka piasku (i to wcale nie takie małe ilości np. w kolektorze dolotowym). U siebie cwiczylem zarowno uklady dolotowe CAI jak i SRI ze stozkiem- oba puszczały do dolotu sporo paprochów, co własnie wychodziło przy regularnym czyszczeniu stożka + dolotu Generalnie nie ma co się łudzić, że stosowanie tych filtrów wychodzi silnikom na korzyść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 25 Października 2010 Udostępnij Napisano 25 Października 2010 > Praktyka jednak pokazuje co innego - u mechanika u ktorego robiłem Civica widziałem rozlozone dwa > silniki w których zamontowane były układy dolotowe ze stozkiem - w obu gołym okiem było widać > ziarenka piasku (i to wcale nie takie małe ilości np. w kolektorze dolotowym). > U siebie cwiczylem zarowno uklady dolotowe CAI jak i SRI ze stozkiem- oba puszczały do dolotu sporo > paprochów, co własnie wychodziło przy regularnym czyszczeniu stożka + dolotu > Generalnie nie ma co się łudzić, że stosowanie tych filtrów wychodzi silnikom na korzyść. Jeśli miałeś CAI w nadkolu i nie raz wjechałeś w kałużę to nic dziwnego, ale nie opowiadaj, że tyle samo piasku przepuszczał SRI, bo niby skąd ten piasek w komorze silnika się wziął? Wszystko też zależy od tego jak często czyściłeś ten filtr? Jak pisałem- trzeba go czyścić dużo częściej, niż podaje producent. Przyczyn może być wiele, też np. że nie naoliwiałeś go oryginalnym olejkiem, a np. jak niekórzy "artyści" olejkiem do pupy niemowlaka itd Suma sumarum- piasek w silniku nie jest bynajmniej regułą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.