Skocz do zawartości

Zegary z abartha w 1,9 JTD - mrugają -edit by tt


BenY21

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> Panowie mam pytanie mam Stilo 1.9 JTD z Zegarami od Abartha + NAV + kierownica wielofunkcyjna i mam

> pytanie :

> Czemu mi mróga stan licznika i jak można zrobić aby to ustąpiło ???

> Pozdrawiam Serdecznie

wizyta w aso albo u osoby która ci zrobi osiowanie (adaptacje ) liczników do twojego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wizyta w aso albo u osoby która ci zrobi osiowanie (adaptacje ) liczników do twojego pojazdu

Niestety nie wiem kto robił osiowanie ani co to jest... blush.gif ( auto zakupione niedawno )

Dodam jeszcze że mam zamontowany tempomat może to jest przyczyna migania stanu licznika ???

Ile taka wizyta w ASO będzie mnie kosztować ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie wiem kto robił osiowanie ani co to jest... ( auto zakupione niedawno )

> Dodam jeszcze że mam zamontowany tempomat może to jest przyczyna migania stanu licznika ???

> Ile taka wizyta w ASO będzie mnie kosztować ???

w NL nei wiem ile to mozę kosztować

w PL zależy od 50-500 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie wiem kto robił osiowanie ani co to jest... ( auto zakupione

> niedawno )

skoro miga nikt nie zrobił.. osiowanie to w skrócie "wgranie sprzętu" do kompa samochodu. widocznie ktoś zmieniał/demontował/montował coś w Twoim aucie..

> Dodam jeszcze że mam zamontowany tempomat może to jest przyczyna

> migania stanu licznika ???

raczej napewno nie

> Ile taka wizyta w ASO będzie mnie kosztować ???

yyyyyyy.... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Panowie mam pytanie mam Stilo 1.9 JTD z Zegarami od Abartha + NAV + kierownica wielofunkcyjna i mam

> pytanie :

> Czemu mi mróga stan licznika i jak można zrobić aby to ustąpiło ???

> Pozdrawiam Serdecznie

zacznij od sprawdzenia aku ( podładować)

następnie wyosiować licznik- nazywa się to w terminologii ASO "próba osiowania proxy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro miga nikt nie zrobił.. osiowanie to w skrócie "wgranie sprzętu" do kompa samochodu. widocznie

> ktoś zmieniał/demontował/montował coś w Twoim aucie..

> raczej napewno nie

> yyyyyyy....

W aucie dużo rzeczy jest zmienionych np posiadam licznik z Abartha ( działa mi funkcja trip , navi , audio , pokazuje średnie spalanie itp

Posiadam również :

- wielofunkcyjna kierownice

-nawigacje NAv +

- tempomat

Ale irytyuje mnie migajacy stan licznika ... mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zacznij od sprawdzenia aku ( podładować)

> następnie wyosiować licznik- nazywa się to w terminologii ASO "próba osiowania proxy"

Aku na pewno jest dobre tzn było sprawdzane przez mego mechanika który prowadzi mi autko ...

A co to jest osiowanie i czy na pewno to jest przyczyna migającego stanu licznika ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to jest osiowanie i czy na pewno to jest przyczyna migającego stanu licznika ???

kolego juz ci to pare osób pisało czytaj ze zrozumieniem

osiowanie czyli wpisanie do body nowego urządzenia tak w skrócie można napisać

jeżeli zakładane były liczniki z abartha a nie było wykonana osiowania to będzie mrugał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego juz ci to pare osób pisało czytaj ze zrozumieniem

> osiowanie czyli wpisanie do body nowego urządzenia tak w skrócie można napisać

> jeżeli zakładane były liczniki z abartha a nie było wykonana osiowania to będzie mrugał

Teraz już wiem ... 270635636-JUMP2.gif

Ciekawe tylko ile bedzie mnie kosztować taka "usługa" i czy musi być koniecznie ASO ( jak tak to jakie polecacie na śląsku ) nie można tego zrobić u normalnego mechanika który również ma kabel i program ( wiem że to tego jest potrzebny exzaminer - innym sprzętem nie można tego zrobić ??? )

Z góry dzięki za odp zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz już wiem ...

> Ciekawe tylko ile bedzie mnie kosztować taka "usługa" i czy musi być koniecznie ASO ( jak tak to

> jakie polecacie na śląsku ) nie można tego zrobić u normalnego mechanika który również ma

> kabel i program ( wiem że to tego jest potrzebny exzaminer - innym sprzętem nie można tego

> zrobić ??? )

> Z góry dzięki za odp

na śląsku zapraszam do cinsoftu

dodatkowo możesz pogadać o dalszych modyfikacjach swojego bolidu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aku na pewno jest dobre tzn było sprawdzane przez mego mechanika który prowadzi mi autko ...

Pewność to człek ma ...to wiesz.... wink.gif- czasem wystarczy jeden znaczniejszy spadek napięcia i już masz dyskotekę- to że kręci nie znaczy że jest w pełni sprawny ok.gif

> A co to jest osiowanie i czy na pewno to jest przyczyna migającego stanu licznika ???

osiowanie polega na dostosowaniu nowo zainstalowanego wyposażenia samochodu (np zestawu zegarów etc) do body komputera samochodu.

Miganie oznacza, ze body wykrył np nowe urządzenie , nowy element w wyposażeniu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miganie oznacza, ze body wykrył np nowe urządzenie , nowy element w wyposażeniu

Jeżeli z powodu zegarów miga licznik to osiowanie(egzaminer) pomoże i nie będzie migać, a jeśli było też dołożone inne z can którego nie było wczesniej, to niestety tylko opóźniacz pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Moje pytanie dotyczy tego tematu, aczkolwiek Bravo 198. Włożyłem dziś licznik od Lancii Delty. Jedyne wspólne to silnik Multijet smile.gif. W moim Bravo nie ma Asystenta Parkowania (świeci się kontrolka, która mnie irytuje) oraz Blue Me.

Pojechałem do ASO osiować licznik. Przepisany został przebieg, ale za cholerę nie dał się wyosiować i licznik cały czas miga. Wszystkie funkcje działają jak należy. Licznik cały czas wyrzuca błędy o Asystencie i Blue Me. Próbowaliśmy osiować z poziomu Lancii i Bravo. W obu przypadkach to samo.

W innych Bravo po wymianie nie było problemu z osiowaniem. Czy problemem może być starsza wersja softu w Examinerze w ASO?

Z tego co jeszcze zauważyłem to pomimo wpisania serwisu, na wyświetlaczu jest 0 km. Nie wiem już w czym problem, ponadto Proxy Alignement w FES 261 w Bravo zaczyna zapisywać i wyrzuca błąd. Oczywiście wszystko w jedynym słusznym języku, czyli angielskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje pytanie dotyczy tego tematu, aczkolwiek Bravo 198. Włożyłem dziś licznik od Lancii Delty.

> Jedyne wspólne to silnik Multijet . W moim Bravo nie ma Asystenta Parkowania (świeci się

> kontrolka, która mnie irytuje) oraz Blue Me.

> Pojechałem do ASO osiować licznik. Przepisany został przebieg, ale za cholerę nie dał się wyosiować

> i licznik cały czas miga. Wszystkie funkcje działają jak należy. Licznik cały czas wyrzuca

> błędy o Asystencie i Blue Me. Próbowaliśmy osiować z poziomu Lancii i Bravo. W obu przypadkach

> to samo.

> W innych Bravo po wymianie nie było problemu z osiowaniem. Czy problemem może być starsza wersja

> softu w Examinerze w ASO?

raczej wersja liczników może być tak że licznik od diesla nie pasuje do benzyny i na opak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miganie licznika oznacza, że jeden z sterowników który jest w liście komputera pokładowego nie odpowiada lub jest dodatkowy sterownik którego nie powinno być ( np ktoś dodał navi )

jak rozumiem ty nie wiesz co było dołożone....

Ale możesz w prosty sposób sprawdzić czy to navi jest oryginalne.... jesli z lewej strony kierownicy guzikami na panelu możesz zmienić dane w komuterze pokładowym ( date, czas, max V itp... ) to twoje navi jest dołożone....

Co możesz zrobić... kupic program FiatECUScaner i kabelek i to wgrać... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej wersja liczników może być tak że licznik od diesla nie pasuje do benzyny i na opak

w nb da sie osiowac licznik z benzin do diesla, procedura przechodzi bez problemu, ginie wskaznik doladowania turbiny

tutaj osoba osiowala liczniki z diesla do diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nb da sie osiowac licznik z benzin do diesla, procedura przechodzi bez problemu, ginie wskaznik

> doladowania turbiny

> tutaj osoba osiowala liczniki z diesla do diesla

no dobra dałem tylko przykład ze takie problemy tez się zdarzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej wersja liczników może być tak że licznik od diesla nie pasuje do benzyny i na opak

Kolega Marcinolo wkładał i działało ok.gif

Co prawda wskazówka dochodziła do 4500 -5000 obr/min ale wszystko działalo poprawnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego miganie licznika oznacza, że jeden z sterowników który jest w liście komputera pokładowego

> nie odpowiada lub jest dodatkowy sterownik którego nie powinno być ( np ktoś dodał navi )

> jak rozumiem ty nie wiesz co było dołożone....

> Ale możesz w prosty sposób sprawdzić czy to navi jest oryginalne.... jesli z lewej strony

> kierownicy guzikami na panelu możesz zmienić dane w komuterze pokładowym ( date, czas, max V

> itp... ) to twoje navi jest dołożone....

> Co możesz zrobić... kupic program FiatECUScaner i kabelek i to wgrać...

Mogę zrobić wszystko, godzina, data, poduszki, pasy zostały dodane do menu. Działa przyciemnianie, widać radio, wszystko działa jak powinno. Jedyne błędy to Asystent parkowania i Blue Me, których fabrycznie nie mam. Kasowanie błędów Examinerem w liczniku nic nie daje. Nie można wyosiować Examinerem, bo jest jakiś błąd "poza range" czyli poza zakresem. To samo jest na Examie dla Bravo i Delty.

FESa mam, proxy nie mogę zrobić, bo zapisuje i wywala błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się również zrobić proxy jeżeli jest podpięte coś do zasilania w miejsce jakiegoś urządzenia, które było fabrycznie z linią can.

Ja miałem wymontowane radio, ale do kostki od radia wziąłem zasilanie do monitora. Przy osiowaniu BC wykrył pobór prądu przez radio i chciał się komunikować przez CAN z nim a tu nici. Elektryk nie wiedział o co chodzi ja również, po tel. do serwisu od Marcinolo dostaliśmy info że pewnie mamy jakiś nie autoryzowany pobór prądu i wystarczyło odłączyć monitor który pobierał kilka mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da się również zrobić proxy jeżeli jest podpięte coś do zasilania w miejsce jakiegoś

> urządzenia, które było fabrycznie z linią can.

> Ja miałem wymontowane radio, ale do kostki od radia wziąłem zasilanie do monitora. Przy osiowaniu

> BC wykrył pobór prądu przez radio i chciał się komunikować przez CAN z nim a tu nici. Elektryk

> nie wiedział o co chodzi ja również, po tel. do serwisu od Marcinolo dostaliśmy info że pewnie

> mamy jakiś nie autoryzowany pobór prądu i wystarczyło odłączyć monitor który pobierał kilka

> mA.

Tu problemu nadmiernego poboru prądu przez nieautoryzowane urządzenie nie ma. Tu nie ma dwóch urządzeń, które fabrycznie były z tym licznikiem, więc jest w drugą stronę, i dlatego miga licznik. Kwestia, czemu nie można wyosiować licznika z menu Examinera przeznaczonego dla Delty i dla Bravo. Bo reszta, jak pisałem wcześniej działa - całe menu licznika, temperatury na zewnątrz, wskaźniki diodowe i piktogramy, wyświetlanie radia, zasięgi, itd.

Identyczna przekładka (numer nowego licznika, wygląd starego) jak tu:

http://forum.stiloclub.it/viewtopic.php?f=120&t=27240

284674717-KopiaP1030010.JPG

post-131567-14352511459025_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie problem był w tym co przedtem wskazywał licznik, a pokazywał dużo więcej bo był z Abartha, tylko auto miało zamiast radia pod zasilaniem monitor. Prądu pobierał w stanie spoczynku tylko kilka mA i to wystarczyło żeby osiowanie się niepowiodło. Podczas osiowania BC sprawdza wszystkie swoje urządzenia i muszą grać mu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie ma problemu z zasobami, bo licznik "wie" więcej niż fabrycznie jest zamontowane. Sam nic nie podpinałem do instalacji - za jakiś czas będą czujniki cofania plus ogrzewanie PTC, to będę się wtedy martwił gdzie to podłączyć, aby było bezboleśnie dla BC.

Problemu nie stanowi przełożenie z powrotem licznika i próba Proxy na FES - czy w ogóle się uda, bo nie próbowałem. Pytanie, co jest "poza zakresem" dla Examinera, który powinien przystosować licznik do BC. Wszak jest z innego auta, ale poza logiem Lancii na wyświetlaczu niczym innym się nie różni od poprzednika. Jutro postaram się podłączyć FES i zobaczę co tam w BC jest powłączane.

Jest ktoś co bawi się licznikami w województwie łódzkim, aby podjechać i ewentualnie zobaczyć oraz wykasować z licznika Blue Me oraz czujniki cofania? Wtedy na logikę nie powinien w ogóle migać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyosiować Examinerem, bo jest jakiś błąd "poza range" czyli poza zakresem. To samo jest na

> Examie dla Bravo i Delty.

> FESa mam, proxy nie mogę zrobić, bo zapisuje i wywala błąd.

Aaaa to wyższa szkoła jazdy..... Może jednak te zegary nie sa w pełni zamienne- inne adresy.... ale to raczej mało prawdopodobne u "Fiata" cała rodzina jest podobna....

Może tam trzeba wejśc z FES-em z poziomu Delty a nie Fiata... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego miganie licznika oznacza, że jeden z sterowników który jest w liście komputera pokładowego

> nie odpowiada lub jest dodatkowy sterownik którego nie powinno być ( np ktoś dodał navi )

> jak rozumiem ty nie wiesz co było dołożone....

> Ale możesz w prosty sposób sprawdzić czy to navi jest oryginalne.... jesli z lewej strony

> kierownicy guzikami na panelu możesz zmienić dane w komuterze pokładowym ( date, czas, max V

> itp... ) to twoje navi jest dołożone....

> Co możesz zrobić... kupic program FiatECUScaner i kabelek i to wgrać...

A czy można dograć za pomocą tego zestawu te opcje ? Ja mam wersję w której fabrycznie była navi i niestety nie mam tych opcji aktywnych a przydałyby sie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy można dograć za pomocą tego zestawu te opcje ? Ja mam wersję w której fabrycznie była navi i

> niestety nie mam tych opcji aktywnych a przydałyby sie

Podobno w najnowszej wersji tak... ale jeszcze nikt tego nie potwierdził... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> czyli wyciągam stare zakładam te z abartha i wszystko ładnie działa ten kolorowy wyświetlacz tez?

> btw jakie on ma tam funkcje w porównaniu do serii?

nie, wyciągasz stare, wkładasz nowe osiujesz i dopiero powinny działać jak należy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, wyciągasz stare, wkładasz nowe osiujesz i dopiero powinny działać jak należy

to źle bo teraz będzie korciło żeby je założyć grinser006.gif jeszcze jedno pytanie czy te 2 dodatkowe wskaźniki tez działają czy trzeba podpinać czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.