BenY21 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Witam, Panowie mam pytanie mam Stilo 1.9 JTD z Zegarami od Abartha + NAV + kierownica wielofunkcyjna i mam pytanie : Czemu mi mróga stan licznika i jak można zrobić aby to ustąpiło ??? Pozdrawiam Serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Witam, > Panowie mam pytanie mam Stilo 1.9 JTD z Zegarami od Abartha + NAV + kierownica wielofunkcyjna i mam > pytanie : > Czemu mi mróga stan licznika i jak można zrobić aby to ustąpiło ??? > Pozdrawiam Serdecznie wizyta w aso albo u osoby która ci zrobi osiowanie (adaptacje ) liczników do twojego pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > wizyta w aso albo u osoby która ci zrobi osiowanie (adaptacje ) liczników do twojego pojazdu Niestety nie wiem kto robił osiowanie ani co to jest... ( auto zakupione niedawno ) Dodam jeszcze że mam zamontowany tempomat może to jest przyczyna migania stanu licznika ??? Ile taka wizyta w ASO będzie mnie kosztować ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Niestety nie wiem kto robił osiowanie ani co to jest... ( auto zakupione niedawno ) > Dodam jeszcze że mam zamontowany tempomat może to jest przyczyna migania stanu licznika ??? > Ile taka wizyta w ASO będzie mnie kosztować ??? w NL nei wiem ile to mozę kosztować w PL zależy od 50-500 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Niestety nie wiem kto robił osiowanie ani co to jest... ( auto zakupione > niedawno ) skoro miga nikt nie zrobił.. osiowanie to w skrócie "wgranie sprzętu" do kompa samochodu. widocznie ktoś zmieniał/demontował/montował coś w Twoim aucie.. > Dodam jeszcze że mam zamontowany tempomat może to jest przyczyna > migania stanu licznika ??? raczej napewno nie > Ile taka wizyta w ASO będzie mnie kosztować ??? yyyyyyy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Witam, > Panowie mam pytanie mam Stilo 1.9 JTD z Zegarami od Abartha + NAV + kierownica wielofunkcyjna i mam > pytanie : > Czemu mi mróga stan licznika i jak można zrobić aby to ustąpiło ??? > Pozdrawiam Serdecznie zacznij od sprawdzenia aku ( podładować) następnie wyosiować licznik- nazywa się to w terminologii ASO "próba osiowania proxy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > skoro miga nikt nie zrobił.. osiowanie to w skrócie "wgranie sprzętu" do kompa samochodu. widocznie > ktoś zmieniał/demontował/montował coś w Twoim aucie.. > raczej napewno nie > yyyyyyy.... W aucie dużo rzeczy jest zmienionych np posiadam licznik z Abartha ( działa mi funkcja trip , navi , audio , pokazuje średnie spalanie itp Posiadam również : - wielofunkcyjna kierownice -nawigacje NAv + - tempomat Ale irytyuje mnie migajacy stan licznika ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > zacznij od sprawdzenia aku ( podładować) > następnie wyosiować licznik- nazywa się to w terminologii ASO "próba osiowania proxy" Aku na pewno jest dobre tzn było sprawdzane przez mego mechanika który prowadzi mi autko ... A co to jest osiowanie i czy na pewno to jest przyczyna migającego stanu licznika ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > A co to jest osiowanie i czy na pewno to jest przyczyna migającego stanu licznika ??? kolego juz ci to pare osób pisało czytaj ze zrozumieniem osiowanie czyli wpisanie do body nowego urządzenia tak w skrócie można napisać jeżeli zakładane były liczniki z abartha a nie było wykonana osiowania to będzie mrugał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > A co to jest osiowanie i czy na pewno to jest przyczyna migającego stanu > licznika ??? jedź do aso i powiedz, że chcesz zlikwidować miganie. i czytaj ze zrozumieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > kolego juz ci to pare osób pisało czytaj ze zrozumieniem > osiowanie czyli wpisanie do body nowego urządzenia tak w skrócie można napisać > jeżeli zakładane były liczniki z abartha a nie było wykonana osiowania to będzie mrugał Teraz już wiem ... Ciekawe tylko ile bedzie mnie kosztować taka "usługa" i czy musi być koniecznie ASO ( jak tak to jakie polecacie na śląsku ) nie można tego zrobić u normalnego mechanika który również ma kabel i program ( wiem że to tego jest potrzebny exzaminer - innym sprzętem nie można tego zrobić ??? ) Z góry dzięki za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Teraz już wiem ... > Ciekawe tylko ile bedzie mnie kosztować taka "usługa" i czy musi być koniecznie ASO ( jak tak to > jakie polecacie na śląsku ) nie można tego zrobić u normalnego mechanika który również ma > kabel i program ( wiem że to tego jest potrzebny exzaminer - innym sprzętem nie można tego > zrobić ??? ) > Z góry dzięki za odp na śląsku zapraszam do cinsoftu dodatkowo możesz pogadać o dalszych modyfikacjach swojego bolidu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Aku na pewno jest dobre tzn było sprawdzane przez mego mechanika który prowadzi mi autko ... Pewność to człek ma ...to wiesz.... - czasem wystarczy jeden znaczniejszy spadek napięcia i już masz dyskotekę- to że kręci nie znaczy że jest w pełni sprawny > A co to jest osiowanie i czy na pewno to jest przyczyna migającego stanu licznika ??? osiowanie polega na dostosowaniu nowo zainstalowanego wyposażenia samochodu (np zestawu zegarów etc) do body komputera samochodu. Miganie oznacza, ze body wykrył np nowe urządzenie , nowy element w wyposażeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Jak już powiedział Piotrek, poczytaj Marcina Większość zarażonych wirusem ma go w podpisie. Jednak do spamowania zapraszam na SSP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Miganie oznacza, ze body wykrył np nowe urządzenie , nowy element w wyposażeniu Jeżeli z powodu zegarów miga licznik to osiowanie(egzaminer) pomoże i nie będzie migać, a jeśli było też dołożone inne z can którego nie było wczesniej, to niestety tylko opóźniacz pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Moje pytanie dotyczy tego tematu, aczkolwiek Bravo 198. Włożyłem dziś licznik od Lancii Delty. Jedyne wspólne to silnik Multijet . W moim Bravo nie ma Asystenta Parkowania (świeci się kontrolka, która mnie irytuje) oraz Blue Me. Pojechałem do ASO osiować licznik. Przepisany został przebieg, ale za cholerę nie dał się wyosiować i licznik cały czas miga. Wszystkie funkcje działają jak należy. Licznik cały czas wyrzuca błędy o Asystencie i Blue Me. Próbowaliśmy osiować z poziomu Lancii i Bravo. W obu przypadkach to samo. W innych Bravo po wymianie nie było problemu z osiowaniem. Czy problemem może być starsza wersja softu w Examinerze w ASO? Z tego co jeszcze zauważyłem to pomimo wpisania serwisu, na wyświetlaczu jest 0 km. Nie wiem już w czym problem, ponadto Proxy Alignement w FES 261 w Bravo zaczyna zapisywać i wyrzuca błąd. Oczywiście wszystko w jedynym słusznym języku, czyli angielskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > Moje pytanie dotyczy tego tematu, aczkolwiek Bravo 198. Włożyłem dziś licznik od Lancii Delty. > Jedyne wspólne to silnik Multijet . W moim Bravo nie ma Asystenta Parkowania (świeci się > kontrolka, która mnie irytuje) oraz Blue Me. > Pojechałem do ASO osiować licznik. Przepisany został przebieg, ale za cholerę nie dał się wyosiować > i licznik cały czas miga. Wszystkie funkcje działają jak należy. Licznik cały czas wyrzuca > błędy o Asystencie i Blue Me. Próbowaliśmy osiować z poziomu Lancii i Bravo. W obu przypadkach > to samo. > W innych Bravo po wymianie nie było problemu z osiowaniem. Czy problemem może być starsza wersja > softu w Examinerze w ASO? raczej wersja liczników może być tak że licznik od diesla nie pasuje do benzyny i na opak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 kolego miganie licznika oznacza, że jeden z sterowników który jest w liście komputera pokładowego nie odpowiada lub jest dodatkowy sterownik którego nie powinno być ( np ktoś dodał navi ) jak rozumiem ty nie wiesz co było dołożone.... Ale możesz w prosty sposób sprawdzić czy to navi jest oryginalne.... jesli z lewej strony kierownicy guzikami na panelu możesz zmienić dane w komuterze pokładowym ( date, czas, max V itp... ) to twoje navi jest dołożone.... Co możesz zrobić... kupic program FiatECUScaner i kabelek i to wgrać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > raczej wersja liczników może być tak że licznik od diesla nie pasuje do benzyny i na opak Licznik jest od diesla wkładany do diesla Po co mi w dieslu 8000 obrotów.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > raczej wersja liczników może być tak że licznik od diesla nie pasuje do benzyny i na opak w nb da sie osiowac licznik z benzin do diesla, procedura przechodzi bez problemu, ginie wskaznik doladowania turbiny tutaj osoba osiowala liczniki z diesla do diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > Licznik jest od diesla wkładany do diesla Po co mi w dieslu 8000 obrotów.... nie no spoko nie czytałem wątku jakoś tak bardziej dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > w nb da sie osiowac licznik z benzin do diesla, procedura przechodzi bez problemu, ginie wskaznik > doladowania turbiny > tutaj osoba osiowala liczniki z diesla do diesla no dobra dałem tylko przykład ze takie problemy tez się zdarzają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > raczej wersja liczników może być tak że licznik od diesla nie pasuje do benzyny i na opak Kolega Marcinolo wkładał i działało Co prawda wskazówka dochodziła do 4500 -5000 obr/min ale wszystko działalo poprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > kolego miganie licznika oznacza, że jeden z sterowników który jest w liście komputera pokładowego > nie odpowiada lub jest dodatkowy sterownik którego nie powinno być ( np ktoś dodał navi ) > jak rozumiem ty nie wiesz co było dołożone.... > Ale możesz w prosty sposób sprawdzić czy to navi jest oryginalne.... jesli z lewej strony > kierownicy guzikami na panelu możesz zmienić dane w komuterze pokładowym ( date, czas, max V > itp... ) to twoje navi jest dołożone.... > Co możesz zrobić... kupic program FiatECUScaner i kabelek i to wgrać... Mogę zrobić wszystko, godzina, data, poduszki, pasy zostały dodane do menu. Działa przyciemnianie, widać radio, wszystko działa jak powinno. Jedyne błędy to Asystent parkowania i Blue Me, których fabrycznie nie mam. Kasowanie błędów Examinerem w liczniku nic nie daje. Nie można wyosiować Examinerem, bo jest jakiś błąd "poza range" czyli poza zakresem. To samo jest na Examie dla Bravo i Delty. FESa mam, proxy nie mogę zrobić, bo zapisuje i wywala błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Nie da się również zrobić proxy jeżeli jest podpięte coś do zasilania w miejsce jakiegoś urządzenia, które było fabrycznie z linią can. Ja miałem wymontowane radio, ale do kostki od radia wziąłem zasilanie do monitora. Przy osiowaniu BC wykrył pobór prądu przez radio i chciał się komunikować przez CAN z nim a tu nici. Elektryk nie wiedział o co chodzi ja również, po tel. do serwisu od Marcinolo dostaliśmy info że pewnie mamy jakiś nie autoryzowany pobór prądu i wystarczyło odłączyć monitor który pobierał kilka mA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > Nie da się również zrobić proxy jeżeli jest podpięte coś do zasilania w miejsce jakiegoś > urządzenia, które było fabrycznie z linią can. > Ja miałem wymontowane radio, ale do kostki od radia wziąłem zasilanie do monitora. Przy osiowaniu > BC wykrył pobór prądu przez radio i chciał się komunikować przez CAN z nim a tu nici. Elektryk > nie wiedział o co chodzi ja również, po tel. do serwisu od Marcinolo dostaliśmy info że pewnie > mamy jakiś nie autoryzowany pobór prądu i wystarczyło odłączyć monitor który pobierał kilka > mA. Tu problemu nadmiernego poboru prądu przez nieautoryzowane urządzenie nie ma. Tu nie ma dwóch urządzeń, które fabrycznie były z tym licznikiem, więc jest w drugą stronę, i dlatego miga licznik. Kwestia, czemu nie można wyosiować licznika z menu Examinera przeznaczonego dla Delty i dla Bravo. Bo reszta, jak pisałem wcześniej działa - całe menu licznika, temperatury na zewnątrz, wskaźniki diodowe i piktogramy, wyświetlanie radia, zasięgi, itd. Identyczna przekładka (numer nowego licznika, wygląd starego) jak tu: http://forum.stiloclub.it/viewtopic.php?f=120&t=27240 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 U mnie nie problem był w tym co przedtem wskazywał licznik, a pokazywał dużo więcej bo był z Abartha, tylko auto miało zamiast radia pod zasilaniem monitor. Prądu pobierał w stanie spoczynku tylko kilka mA i to wystarczyło żeby osiowanie się niepowiodło. Podczas osiowania BC sprawdza wszystkie swoje urządzenia i muszą grać mu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 U mnie też nie ma problemu z zasobami, bo licznik "wie" więcej niż fabrycznie jest zamontowane. Sam nic nie podpinałem do instalacji - za jakiś czas będą czujniki cofania plus ogrzewanie PTC, to będę się wtedy martwił gdzie to podłączyć, aby było bezboleśnie dla BC. Problemu nie stanowi przełożenie z powrotem licznika i próba Proxy na FES - czy w ogóle się uda, bo nie próbowałem. Pytanie, co jest "poza zakresem" dla Examinera, który powinien przystosować licznik do BC. Wszak jest z innego auta, ale poza logiem Lancii na wyświetlaczu niczym innym się nie różni od poprzednika. Jutro postaram się podłączyć FES i zobaczę co tam w BC jest powłączane. Jest ktoś co bawi się licznikami w województwie łódzkim, aby podjechać i ewentualnie zobaczyć oraz wykasować z licznika Blue Me oraz czujniki cofania? Wtedy na logikę nie powinien w ogóle migać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 > wyosiować Examinerem, bo jest jakiś błąd "poza range" czyli poza zakresem. To samo jest na > Examie dla Bravo i Delty. > FESa mam, proxy nie mogę zrobić, bo zapisuje i wywala błąd. Aaaa to wyższa szkoła jazdy..... Może jednak te zegary nie sa w pełni zamienne- inne adresy.... ale to raczej mało prawdopodobne u "Fiata" cała rodzina jest podobna.... Może tam trzeba wejśc z FES-em z poziomu Delty a nie Fiata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 3 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Spróbuję jutro, bo dziś na szybko wszedłem FES dla Bravo i pognałem do ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid Napisano 4 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 > kolego miganie licznika oznacza, że jeden z sterowników który jest w liście komputera pokładowego > nie odpowiada lub jest dodatkowy sterownik którego nie powinno być ( np ktoś dodał navi ) > jak rozumiem ty nie wiesz co było dołożone.... > Ale możesz w prosty sposób sprawdzić czy to navi jest oryginalne.... jesli z lewej strony > kierownicy guzikami na panelu możesz zmienić dane w komuterze pokładowym ( date, czas, max V > itp... ) to twoje navi jest dołożone.... > Co możesz zrobić... kupic program FiatECUScaner i kabelek i to wgrać... A czy można dograć za pomocą tego zestawu te opcje ? Ja mam wersję w której fabrycznie była navi i niestety nie mam tych opcji aktywnych a przydałyby sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 4 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 > A czy można dograć za pomocą tego zestawu te opcje ? Ja mam wersję w której fabrycznie była navi i > niestety nie mam tych opcji aktywnych a przydałyby sie Podobno w najnowszej wersji tak... ale jeszcze nikt tego nie potwierdził... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 5 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 ja moge zmienć Vmax w swoim barbacie ale navi nie jest dokładane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasan Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 odgrzeje kotleta, czyli jeżeli do serii dynamic bez navi dołożę zegary z abartha będzie mi wyskakiwał błąd ze go nie ma? rozumiem że dotyczy to też innych rzeczy które były w dawcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Ja mam z Abartha i wielu innych, zegary wskazują jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasan Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 czyli wyciągam stare zakładam te z abartha i wszystko ładnie działa ten kolorowy wyświetlacz tez? btw jakie on ma tam funkcje w porównaniu do serii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > czyli wyciągam stare zakładam te z abartha i wszystko ładnie działa ten kolorowy wyświetlacz tez? > btw jakie on ma tam funkcje w porównaniu do serii? nie, wyciągasz stare, wkładasz nowe osiujesz i dopiero powinny działać jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > btw jakie on ma tam funkcje w porównaniu do serii? Notatnik i ładne graficzne symbole. Jak napisano wyżej po montażu FES lub egzaminer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasan Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > nie, wyciągasz stare, wkładasz nowe osiujesz i dopiero powinny działać jak należy to źle bo teraz będzie korciło żeby je założyć jeszcze jedno pytanie czy te 2 dodatkowe wskaźniki tez działają czy trzeba podpinać czujniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Raczej nie, tempomat dopiero jest wskazywany po stworzeniu FESa i przez niego aktywowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARCINOLO Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Witam, osiowanie fesem... w Twoim stilonie jak dobrze pamietam dokładania była kierownica multi.. wiec trza osiowac fesem.. i po sprawie .. bo to od niej to miganie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.